Dit is een andere discussie, maar zeker geen klets.quote:
Je bron bewijst je ongelijk al, maar inderdaad een andere discussie.quote:Op zondag 5 februari 2017 08:53 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dit is een andere discussie, maar zeker geen klets.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Volksverhuizing
Dat is wat kort door de bocht.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:01 schreef vaarsuvius het volgende:
Als je denkt dat een Turk genetisch veel van een Duitser verschilt , dan heb je er de ballen verstand van.....
Zelfs binnen Turkije hebt je verschillende etniciteiten welke je op basis van uiterlijke kenmerken soms kunt herkennen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:04 schreef WodanIsGroot het volgende:
Een Turk lijkt niet op een Duitser, zoveel verstand heb ik er wel van.
Verwijder dan svp ook alle afzeik kwalificatie van op de persoon gespeeld. F&L / Stop immigratie!quote:Op zondag 5 februari 2017 10:51 schreef Reya het volgende:
Prima om dit controversiėle topic te bediscussiėren, maar we gaan ons wel aan een paar regels houden.
- Dit is F&L, niet KLB. Elkaar afzeiken is absoluut niet de bedoeling.
- Stellen dat de Holocaust een logisch gevolg van de loop van de geschiedenis is, is gewoon respectloos. Dergelijke retoriek mag best achterwege blijven.
Ik denk dat dit juist wel eens aangekaart mag worden. Mensen lijken de Holocaust namelijk vooral aan te halen in een poging deze te voorkomen (sta geen tweede Hitler toe, iemand met dezelfde retoriek en discrimineren is slecht, want Holocaust), maar lijken gelijktijdig niet bereid te erkennen wat de belangrijke achterliggende oorzaken waren welke ertoe geleid hebben. Ik heb daarom ook al vaker gezegd; je voorkomt herhaling niet door te wijzen op de geschiedenis, maar door de daartoe leidende factoren te voorkomen.quote:Op zondag 5 februari 2017 10:51 schreef Reya het volgende:
- Stellen dat de Holocaust een logisch gevolg van de loop van de geschiedenis is, is gewoon respectloos. Dergelijke retoriek mag best achterwege blijven.
Ik blijf Fries door mijn stamboom. Echter wanneer ik in Limburg assimileer zal mijn nageslacht na enkele generaties niet meer noemswaardig Fries zijn, het zal weinig verschillend zijn met de in Limburg overheersende etniciteit.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 18:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus op het moment dat jij naar Maastricht verhuist, ben je geen Fries meer?
Maar jij gaat toch zeker niet trouwen met Limburgers, want die hebben een andere cultuur. Bovendien kun jij nooit voldoende assimileren, want dat gebeurt vooral door trouwen en zo.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:21 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik blijf Fries door mijn stamboom. Echter wanneer ik in Limburg assimileer zal mijn nageslacht na enkele generaties niet meer noemswaardig Fries zijn, maar zal weinig verschillend zijn met de in Limburg overheersende etniciteit.
De antisemitische propaganda van hierboven was precies een van de oorzaken van de Holocaust. Terwijl jij nog bezig bent met de oorzaken te zoeken, zijn anderen gelukkig al bezig om ze te voorkomen.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist wel eens aangekaart mag worden. Mensen lijken de Holocaust namelijk vooral aan te halen in een poging deze te voorkomen (sta geen tweede Hitler toe, iemand met dezelfde retoriek en discrimineren is slecht, want Holocaust), maar lijken gelijktijdig niet bereid te erkennen wat de belangrijke achterliggende oorzaken waren welke ertoe geleid hebben. Ik heb daarom ook al vaker gezegd; je voorkomt herhaling niet door te wijzen op de geschiedenis, maar door de daartoe leidende factoren te voorkomen.
Een van de oorzaken, die ook nog eens een gevolg was van een belangrijk aspect; de aanwezigheid (en macht/invloed) van Joden in Duitsland.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De antisemitische propaganda van hierboven was precies een van de oorzaken van de Holocaust. Terwijl jij nog bezig bent met de oorzaken te zoeken, zijn anderen gelukkig al bezig om ze te voorkomen.
Dat is net zo min een oorzaak van de Holocaust als de aanwezigheid van Nederlanders in Nederland een oorzaak was van de Duitse invasie. Die Joden hebben niets gedaan om genocide uit te lokken, laat staan om die goed te praten.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een van de oorzaken, die ook nog eens een gevolg was van een belangrijk aspect; de aanwezigheid (en macht/invloed) van Joden in Duitsland.
Het verwantschap tussen de Friese en Limburgse cultuur vormt de Nederlandse cultuur. De kans dat ik in mijn draag wat een Limburgse 'zoekt' en zij inzich heeft wat ik 'zoek' is daardoor groot. Ondanks de kans dat mijn persoonlijke voorkeur in de Limburgse van noordelijke karakter trekken uitgaat, zal ook dat over de generaties heen decimeren.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar jij gaat toch zeker niet trouwen met Limburgers, want die hebben een andere cultuur. Bovendien kun jij nooit voldoende assimileren, want dat gebeurt vooral door trouwen en zo.
Er wordt nergens gesteld dat de Joden iets uitgelokt hebben. De situaties hebben door de eeuwen constant tot vervolging geleidt, en ik probeer die te benoemen juist om een holocaust of dergelijks verkomen.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is net zo min een oorzaak van de Holocaust als de aanwezigheid van Nederlanders in Nederland een oorzaak was van de Duitse invasie. Die Joden hebben niets gedaan om genocide uit te lokken, laat staan om die goed te praten.
Een poging tot verklaren of het achterhalen van factoren bij historische gebeurtenissen staat niet gelijk aan 'goed praten'. En dat Nederland niet Duits was, was ook een reden waarom Nederland binnengevallen werd, ja...net zoals Oostenrijk zonder een schot te lossen overgenomen kon worden vanwege de gedeelde taal, eigenschappen, etc, met de Duitser.quote:Op zondag 5 februari 2017 11:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is net zo min een oorzaak van de Holocaust als de aanwezigheid van Nederlanders in Nederland een oorzaak was van de Duitse invasie. Die Joden hebben niets gedaan om genocide uit te lokken, laat staan om die goed te praten.
Dat ontkent ook niemand. Veel landstreken hebben typische uiterlijke kenmerken, waardoor je redelijk betrouwbaar kunt zeggen, die daar is een Spanjaard, dat is een Rus, en dat is een Schot.quote:Op zondag 5 februari 2017 09:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht.In absolute zin zijn de verschillen minimaal, maar dat minimale verschil kan wel alsnog significant tot uiting komen in bijvoorbeeld uiterlijk kenmerken.
Door bijvoorbeeld gedragsgeneticaquote:Op zondag 5 februari 2017 11:47 schreef vaarsuvius het volgende:
Hoe wou je gaan aantonen dat verschillen in gedrag tussen zulke groepen genetisch bepaald is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |