abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2017 @ 19:49:25 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168785605
Ik ben begonnen met nr 3, nu na een maandje 4. Misschien is het even wennen. Nr 4 is best groot :Y
pi_168785696
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:49 schreef Quoi het volgende:
Ik ben begonnen met nr 3, nu na een maandje 4. Misschien is het even wennen. Nr 4 is best groot :Y
Ja ik twijfelde.. Alleen bij nummer 4 staat het zo mooi op de verpakking. Misschien dat hij het ook wel met nummer 2 kan en dan ev zonder het groene rietje in de fles. Hij heeft een normale fles binnen 15 minuten leeg dus als het iets meer moeite kost is het ook niet erg. Ik had verwacht dat het spul dikker zou zijn.
-edit- nog steeds wakker, arm ding.. Alleen omdat mama zo graag pap wilde proberen (omdat 4 uur 's ochtends wel heel vroeg is en we dan met de flessen en de liter niet uitkomen. En hij prima tot 7 uur kan slapen want dat deed hij een tijd geleden ook) [/ontaarde moeder]
pi_168785956
Nazil ik geef de rijstebloem nog steeds met een 3 speen en dr brown fles. Dan doet hij iets langer over de fles en meestal valt hij dan in slaap bij het laatste beetje.
Ik heb het ook eens met een 4 speen geprobeerd en dat ging net als bij jou veel te snel. Toen ik hem weer uit bed haalde spuugde hij alles uit :7
Gewoon even uit proberen wat bij jullie past
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:13:38 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168786174
Ontaard.... er was hier eens afgesproken dat we die term niet gebruiken. We doen allemaal ons best toch? Jammer dat je experiment met de pap niet werkte Nazil ;).

Mijn mini is morgen trouwens alweer 3 maanden #stopdetijd :o.

Dan mogen ze aan de liga met sinaasappelsap toch? :P
KuikenGuppy
pi_168786301
Nazil, sommige kindjes krijgen erge obstipatie door rijstebloem. Dus dat kan een reden zijn voor een komende onrustige nacht. Dat je het vast weet :)
pi_168786380
Te laat burd; dat is vanaf 12 weken toch? Arme kind van je komt allemaal liga tekort :(!
pi_168786396
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:13 schreef Burdie het volgende:

zeker :Y

wat gaat het snel he O+
pi_168786434
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:13 schreef Burdie het volgende:
Ontaard.... er was hier eens afgesproken dat we die term niet gebruiken. We doen allemaal ons best toch? Jammer dat je experiment met de pap niet werkte Nazil ;).

Mijn mini is morgen trouwens alweer 3 maanden #stopdetijd :o.

Vanaf 3 maanden pas? Oh :@ Oeps :@

M doet gewoon lekker alsof ze helemaal geen prik heeft gehad ^O^ Ze is alleen een beetje warm. Ze heeft denk ik wel een centimeter sperzieboon op *)
pi_168786471
Ik heb hem nu nog 100 ml gewone fles gegeven, hij had duidelijk nog honger. Hopelijk slaapt hij nu wel.
MC dank voor de waarschuwing! Van de week heeft hij al een klein beetje pap met een lepel gekregen, dat vond hij lekker en heeft hij geen last van gekregen maar dat was natuurlijk minder dan nu.

Hoeveel eetlepels doen jullie in een fles? Er staat 2-3 en ik heb 2 gedaan maar vond het helemaal niet dik worden eigenlijk.. Hoe dik moet zoiets zijn? :@

Burdie ja ik weet het die term mogen we niet gebruiken maar ik weet dat bepaalde mensen het er niet mee eens zijn om dingen te geven om het kind te laten (langer) doorslapen. Het lijkt mij alleen voor hem zelf ook fijner om wat langer te slapen. Na de eerste fles slaapt hij daarna altijd nog wel even.

Liga :') mijn moeder vond dat ook wel een idee om te geven door het fruithapje. Nou mam, is niet nodig hoor. Echt niet. Doe maar niet. Kind is 5,5 maand, tijd zat om koekjes te eten.
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:30:52 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168786734
Nazil, gestart met 1,5 schep, toen 2, 2,5 en nu 3. Hij heeft hier net 2 papflessen van 180 op btw :{

De gastouder heeft 'm trouwens vanmiddag wat water gegeven omdat hij 'dikke poep had'. En dat dronk hij dus gewoon. Ook goed om te weten. Heeft gewerkt, want eenmaal thuis kwam er een kilo poep uit :o

Burdie, melkliga zul je bedoelen!
pi_168787019
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:30 schreef Quoi het volgende:
Nazil, gestart met 1,5 schep, toen 2, 2,5 en nu 3. Hij heeft hier net 2 papflessen van 180 op btw :{

De gastouder heeft 'm trouwens vanmiddag wat water gegeven omdat hij 'dikke poep had'. En dat dronk hij dus gewoon. Ook goed om te weten. Heeft gewerkt, want eenmaal thuis kwam er een kilo poep uit :o

Burdie, melkliga zul je bedoelen!
twee flessen achter elkaar? Damn, max kan drinken joh!

L slaapt O+
pi_168787179
Ik doe maar 1 lepel rijstebloem en het wordt dikker naarmate het afkoelt.
pi_168787211
mijn baby krijgt sinds gisteren wel liga. ik geef hem een halve in de hand en dan sabbelt hij erop en tussendoor kan ik mooi het fruit naar binnen scheppen.
Op het kdv krijgen de 6+ baby's ook liga hap. Volgens mij mengen ze dan een beetje liga met het fruit maar dat weet ik niet zeker.

Fijn dat hij nu slaapt Nazil.
Ik geef 2 schepjes rijstebloem door de fles en ben begonnen met een halve, week later 1 enz...

Quoi fijn dat hij net heeft gepoept, ik denk dat de bom hier vannacht gaat barsten (weet mijn man niet dus ik denk dat ik hem stuur vannacht :+ )
Max kan er ook wat van met die reuze flessen :D vreetzakjes zijn het
pi_168787782
Ik weet eigenlijk niet wat ik vroeger kreeg. Zal het eens vragen aan mijn moeder, ze komt in maart weer naar Nederland.
Mijn eerste herinnering zijn bevroren danoontjes O+ Maar ik herinner heel weinig van vroeger dus toen was ik al wat ouder :P
  donderdag 9 februari 2017 @ 21:14:03 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_168788102
Volgens mijn groene boekje kreeg ik met tien weken m'n eerste fruithapje :P
Ik ken mensen die dat nog steeds zo doen overigens...
disclaimer
  donderdag 9 februari 2017 @ 22:45:24 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168791536
Ik zal dat groene boekje er eens op na slaan. Ik herinner me trouwens wel dat ik een eeuwigheid nog met een flesje met yoghidrink heb rondgelopen. En dat kreeg ik al heel vroeg volgens mijn moeder :X

Ik las trouwens deze nieuwskop "kinderdagverblijf Alkmaar ontruimd wegens mogelijk drugslab" en dacht serieus hoe ze dat dan hadden gedaan met een drug-slab :? :')
  vrijdag 10 februari 2017 @ 06:59:41 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168796036
Fruithapje met acht weken getuige de foto's. Ik leef nog *)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168796188
Nou de huge fles gisteren heeft wel geholpen... Het was 7 uur vanochtend *O*
  vrijdag 10 februari 2017 @ 07:52:20 #244
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168796207
Vierde tand is eindelijk door! Hoop dat ik nu weer eens normale nachten krijg. Al heeft ze nu een verstopte neus }:|
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168797474
Wat fijn Nazil. Lekker bij geslapen dus

Chanty dat je nog leeft! ;)
fijn dat het tandje door is. En nou hopen dat ze geen last van die verkoudheid heeft.
Mats had bij elke tand of kies een verkoudheid of hij werd ziek }:| hopelijk heeft Stijn een iets betere weerstand.

Hier kwam meneer om midden nacht met mega hongerrrr. Daarna geslapen tot 6 uur want hij moest poepen :s)
Maar we hebben een mijlpaal *O* hij doet zelf zijn mond open voor de fruithap en alles ging op. Hij was zelfs ongeduldig want het moest sneller naar binnen geschoven worden :D

Quoi een drug slab :') gebroken nachten zijn niet goed voor je denkvermogen :D
Ik ben zo blij dat er koffie bestaat c_/
pi_168798151
In mijn groene boekje staat niet zoveel, lot van de derde zullen we maar zeggen :+ Volgens mij stond er bij 6 of 7 maanden aardappelen en vlees, daarvoor wat dingen over bambix of iets dergelijks. Ik denk dat ik ongeveer 4 maanden was met het fruithapje. Heb ik nog een foto van, heel blij was ik ermee :D :+

Fijn van de goede nacht Nazil!

Eindelijk tandje door! Hopelijk gaat de verstopte neus snel over.

Haha, leuk dat Stijn de hapjes zo goed doet! Hier is alles nog vies. Behalve avocado, dat was best prima.
pi_168798179
Zei iemand gebroken nachten? :z L. vindt het best een goed idee om 's nachts elke 1,5 à 2 uur te komen voor een voeding. Gelukkig slapen we samen en is het dus een kwestie van omdraaien/aanhappen, maar een uurtje langer ertussen zou wel fijn zijn, vooral omdat dat overdag wel makkelijk lukt. :Y)

In mijn groene boekje (1988) staat dat ik vanaf 4 maanden bijgevoed mocht worden, maar dat hoefde niet. Verder iets over zoutloos koken en geen/niet te veel suiker. Niks spannends of schandaligs dus helaas. :P

Nazil lekker uitgeslapen en hopelijk geen tandjesleed meer voor A.! *O* Sjiek gedaan trouwens die tattoo, Chanty. ^O^
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:01:45 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168798418
Max had gisteravond nog veel last van zijn darmpjes. Om 12u ging hij dan eindelijk slapen tot 5:30. Best lekker! Ergens tussen die tijden heeft hij zichzelf ondergepoept :')

Hapjes gingen hier ook niet slecht net.

Selvaria en Chanty, bleh van de nacht! Nazil, fijn dat 'jouwtes' doorsliep.

En ikke, ja, mijn hersens doen het echt niet meer.
pi_168800919
Over die hapjes he... Van de kraamzorg kregen we het advies om na zes maanden te beginnen met groente en niet met fruit, omdat borstvoeding zoet is en fruit ook, bestaat de kans dat ze dan geen groente meer wil.
Hoe doen jullie dat met kv, groente en fruit door elkaar?
pi_168801436
Ik doe ook gewoon groente en fruit door elkaar hoor :@ Nouja, op dagen dat ik vrij ben in de middag fruit, en in de avond groente.
Niet dat ze er wat van binnen krijgt, alleen eraan likken en dan ermee slaan :') (Rapley). Maar dapper zetten we door :+

Lekker omgekeerd ritme nog dus Selvaria? Fijn dat het aanleggen 's nachts wel lekker soepel gaat :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')