wmb kan religie niet persoonlijk genoeg zijnquote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Religie is iets persoonlijks.
Mensen klappen dan vaak dicht hoor. Ze gaan eerder aanvallen dan discussiėren.
Op wat voor manier dan?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Atheisten kunnen hun leven evengoed betekenis geven op andere vlakken natuurlijk
Op het moment niet echt nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind jij dat je je leven betekenis geeft?
Prima. Maar dan mag je die mensen wel hun eigen betekenis gunnenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik geloof niet in atheisme, nee.
ga je gang.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Prima. Maar dan mag je die mensen wel hun eigen betekenis gunnen
Op wat voor vlak dan ook. Als jij je idealen bijv zo goed mogelijk uitgevoerd hebt in je leven dan vind ik dat je je leven goed betekenis hebt gegevenquote:
Same story broquote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:10 schreef richolio het volgende:
[..]
Op het moment niet echt nee.
Dat is dan ook mijn grote angst later; een saai 9 tot 5 kantoorbaantje en gewoon "de rit uitzitten".
Als dat zo gaat zijn hadden ze me ook wel mogen aborteren na een paar weken een flubbertje zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:10 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat is dan ook mijn grote angst later; een saai 9 tot 5 kantoorbaantje en gewoon "de rit uitzitten".
Dit heb ik ook ja.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:10 schreef richolio het volgende:
[..]
Nou wat fijn voor jezelf zeg. Je hebt er alleen weinig aan als je tot as verpulverd bentquote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Op wat voor vlak dan ook. Als jij je idealen bijv zo goed mogelijk uitgevoerd hebt in je leven dan vind ik dat je je leven goed betekenis hebt gegeven
Kunnen andere mensen daar een tijdje bij stilstaan na je doodquote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nou wat fijn voor jezelf zeg. Je hebt er alleen weinig aan als je tot as verpulverd bent
Wij zijn het bijzonder eens voor een atheist/theist.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nou wat fijn voor jezelf zeg. Je hebt er alleen weinig aan als je tot as verpulverd bent
Je kan toch ook gewoon zeggen, ze hebben een andere opvatting over hoe je betekenis geeft aan iets maar als hun daar achter staan is het net zo prima als dat ik mijn leven een religieuze betekenis geef?quote:
Het is ook prima.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon zeggen, ze hebben een andere opvatting over hoe je betekenis geeft aan iets maar als hun daar achter staan is het net zo prima als dat ik mijn leven een religieuze betekenis geef?
Als je zo denkt eindig jij inderdaad met het leven waar je bang voor bentquote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat ga jij anders doen?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je zo denkt eindig jij inderdaad met het leven waar je bang voor bent
Het was geen kritiek ofzo. Want ik doe het zelf niet veel beter. Maar ik zou niet weten wat er tegen is dat je leeft naar je idealenquote:
Nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je zo denkt eindig jij inderdaad met het leven waar je bang voor bent
Ik geloof dan ook niet zozeer in het leven betekenis geven, maar je kan wel je éķgen leven betekenis geven. Als je iets hebt gedaan waar je echt voor staat/wat je echt hebt gewild, of bijvoorbeeld iets hebt betekend voor anderen, dan is dat toch mooi?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De meeste mensen doen dat dan ook niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 03:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het was geen kritiek ofzo. Want ik doe het zelf niet veel beter. Maar ik zou niet weten wat er tegen is dat je leeft naar je idealen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |