abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168577089
Een goedenavond,

Ik volg op dit moment een HBO opleiding waarvan ik verwacht dit jaar de propedeuse van binnen te halen. Het idee is om hiermee volgend jaar naar de universiteit te gaan.

In Nederland is dit dus bij bepaalde universitaire opleidingen mogelijk, maar ik vroeg mij af of dit ook mogelijk is op een universiteit in het buitenland. Iemand die hier wat meer over weet / ervaring mee heeft?
pi_168577585
In het buitenland is het al lastig om 'hbo' te doen zonder vwo-diploma. Propedeuse heeft geen waarde. Men zal voor elke vorm van hoger onderwijs vwo vragen, omdat dat het hoogste is dat we in Nederland hebben. Uitzonderingen zijn misschien Duitsland en Belgie.

Zie ook niet in waarom je dit zou willen, los van of het kan.
pi_168579143
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:34 schreef Pandarus het volgende:
In het buitenland is het al lastig om 'hbo' te doen zonder vwo-diploma. Propedeuse heeft geen waarde. Men zal voor elke vorm van hoger onderwijs vwo vragen, omdat dat het hoogste is dat we in Nederland hebben. Uitzonderingen zijn misschien Duitsland en Belgie.

Zie ook niet in waarom je dit zou willen, los van of het kan.
Ah, helaas... Waarom ik dit zou willen is eigenlijk puur voor het avontuur...
Voordat ik aan het hbo begon heb ik een aantal jaren gereisd, ik wil nu heel graag naar de universiteit en het buitenland begint ook weer een beetje te kriebelen, dus ik dacht wellicht is er iets te combineren wat betreft studie / reizen / buitenland...
pi_168582269
Zou het proberen met stage of master, het buitenland. Minor op het hbo is vaak lastig, maar dat moet ook te regelen zijn.
  woensdag 1 februari 2017 @ 00:42:23 #5
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168582391
Sommige HBOs werken samen met universiteiten in het buitenland, bijvoorbeeld via het Erasmus programma.

Je kunt zelf proberen op een Erasmus programma te gaan, of te kijken of er een HBO is waar mensen met dezelfde studie als de jouwe naar het buitenland kunnen, en welke universiteiten dat zijn.

Die universiteiten kennen kennelijk de waarde van HBO.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')