abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168557877
Groeten van de nieuweling! Op aanraden van een vriend ben ik op dit forum beland, en wat gaat er nu boven de Oud-Hollandsche traditie genaamd "klaegen"?!

Mijn klacht gaat over het doen alsof abortus de normaalste zaak van de wereld is. In Amerika is het nog een trending topic maar hier in Nederland is dat al lang overgewaaid. Dat is best een grote zonde.

We hebben abortus zo lang goed gepraat dat het een gewoonte blijk te zijn. Je hoeft maar rond te vragen en bijna iedereen zal pro-choice zijn, behalve de oudere generaties. Laatst hoorde ik nog een mademoiselle praten met haar vriendinnen (gewoon en pleine publique), ik schat hen 18: "Ja maar ik heb de pil dus zo erg is dat niet als hij niet altijd een condoom bij zich heeft. En als het echt er op aan komt zou ik alsnog voor een abortus gaan."

Ik dacht even niet goed te worden... omdat haar vriend nalatig is met anticonceptie besluit zij gewoon haar bloedeigen kind om te brengen? :N Ik kan er echt geen woorden voor vinden, daarbij is vloeken echter ook niet mijn ding.

Vanaf het moment dat je seks hebt weet je toch wat de gevolgen daarvan kunnen zijn? Hoe kan een mens zo ver in zijn egoïsme doorschieten dat men een kind (of het nu ongeboren is of niet) om het leven brengt omdat men zijn lusten niet kon bedwingen? Is dat de ethiek die we handhaven?

Er zijn gevallen zoals "abortus in geval van levensgevaar" waar ik wel in kan komen. Het zou onverantwoordelijk zijn om de moeder te laten sterven mocht de fetus zich transformeren tot een parasiet.

"Abortus in geval van verkrachting" heeft mij nog altijd in dubio, van de ene kant snap ik het lijden van de moeder die een kind van een verkrachter 9 maanden lang moet dragen maar om dan weer de stap tot doding te zetten is ook een duistere gedachte. Men kan altijd nog het kind ter adoptie afstaan.

Maar in alle "gewone" gevallen vind ik dat zowel de moeder als de vader het kind moeten opvoeden. Als de vader er vandoor is gegaan zal deze automatisch wel zijn alimentatie-incasso op de deurmat krijgen.

Ik weet niet hoe liberaal/conservatief dit forum is, maar ik hoor graag jullie mening hierover!
pi_168557893
:D
paypal.me/taaladvies
pi_168557943
Heb tr geplaatst, deze mag op slot
pi_168557962
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:28 schreef spiritusbus het volgende: [..] Jij bent compleet gestoord.
Wat ik hier van anderen lees vind ik zo abject dat ik zo'n kwalificatie met alle plezier als geuzennaam in ontvangst neem. Het moet grondig anders. Het zijn echter veranderingen die ik voorsta die niet gedeeld worden door het Nederlandse electoraat. Maar elders in de wereld zijn er genoeg vurige pleitbezorgers. Maakt niet uit, de strijd duurt voort en als het moet houdt het nooit op. Nederland is al decennia de verkeerde kant op gegaan aan deugdzame en trotse burgers is het de taak om geduldig en met volharding zich in te blijven zetten voor een beter Nederland, een land waar een einde gemaakt wordt aan deze doodscultus en samen voor elkaar opgekomen wordt, juist ook voor de allerzwaksten onder ons.
pi_168558033
Westerlingen kleden nog liever hun hond dan een kindje met down verzorgen ;( ;(
pi_168558053
Gaat alleen nog maar over gehandicapten. Het is toch ook gewoon dat mensen geen kinderen willen. Denk dat dat een veel groter deel is.
pi_168558305
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 23:41 schreef Fushia2 het volgende:
Hoe kan een mens zo ver in zijn egoïsme doorschieten dat men een kind (of het nu ongeboren is of niet) om het leven brengt omdat men zijn lusten niet kon bedwingen?
en als je als man je spemazaadjes aan een oude handdoek afveegt?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 00:07:28 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')