quote:Groeten van de nieuweling! Op aanraden van een vriend ben ik op dit forum beland, en wat gaat er nu boven de Oud-Hollandsche traditie genaamd "klaegen"?!
Mijn klacht gaat over het doen alsof abortus de normaalste zaak van de wereld is. In Amerika is het nog een trending topic maar hier in Nederland is dat al lang overgewaaid. Dat is best een grote zonde.
We hebben abortus zo lang goed gepraat dat het een gewoonte blijk te zijn. Je hoeft maar rond te vragen en bijna iedereen zal pro-choice zijn, behalve de oudere generaties. Laatst hoorde ik nog een mademoiselle praten met haar vriendinnen (gewoon en pleine publique), ik schat hen 18: "Ja maar ik heb de pil dus zo erg is dat niet als hij niet altijd een condoom bij zich heeft. En als het echt er op aan komt zou ik alsnog voor een abortus gaan."
Ik dacht even niet goed te worden... omdat haar vriend nalatig is met anticonceptie besluit zij gewoon haar bloedeigen kind om te brengen?Ik kan er echt geen woorden voor vinden, daarbij is vloeken echter ook niet mijn ding.
Vanaf het moment dat je seks hebt weet je toch wat de gevolgen daarvan kunnen zijn? Hoe kan een mens zo ver in zijn egoïsme doorschieten dat men een kind (of het nu ongeboren is of niet) om het leven brengt omdat men zijn lusten niet kon bedwingen? Is dat de ethiek die we handhaven?
Er zijn gevallen zoals "abortus in geval van levensgevaar" waar ik wel in kan komen. Het zou onverantwoordelijk zijn om de moeder te laten sterven mocht de fetus zich transformeren tot een parasiet.
"Abortus in geval van verkrachting" heeft mij nog altijd in dubio, van de ene kant snap ik het lijden van de moeder die een kind van een verkrachter 9 maanden lang moet dragen maar om dan weer de stap tot doding te zetten is ook een duistere gedachte. Men kan altijd nog het kind ter adoptie afstaan.
Maar in alle "gewone" gevallen vind ik dat zowel de moeder als de vader het kind moeten opvoeden. Als de vader er vandoor is gegaan zal deze automatisch wel zijn alimentatie-incasso op de deurmat krijgen.
Ik weet niet hoe liberaal/conservatief dit forum is, maar ik hoor graag jullie mening hierover!
iquote:Op maandag 30 januari 2017 23:42 schreef spiritusbus het volgende:
Dot topic gaat specifiek over het aborteren van tweelingen.
Jij loopt te blaten over onderwerpen waar je geen verstand van hebt, dat is nog veel pijnlijker.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:43 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
i
Rot eens gauw op man. Je draagt niks bij aan deze discussie.
En als er eenmaal is besloten dat abortus bij wet is toegestaan is er ook geen discussie meer mogelijk om dit in te trekken. Dit is niet gezond.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:42 schreef Fushia2 het volgende:
Maar je hebt gelijk Taaladvies. Het is enkel hun eigen persoontje wat telt. Als hun eigen persoontje in gevaar komt zijn ze bereidt de meeste gruwelijke daden te verichten.
Wat is er niet tof aan het homohuwelijk?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:44 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
En als er eenmaal is besloten dat abortus bij wet is toegestaan is er ook geen discussie meer mogelijk om dit in te trekken. Dit is niet gezond.
Net als het homohuwelijk. Als je aangeeft dat je dat eigenlijk niet tof vind kijken dezelfde mensen je aan alsof je van een andere planeet komt. Terwijl die wetgeving pas tien jaar bestaat ofzo.
Alleen mensen met dezelfde intelligente policor mening hebben er verstand van zeker. Ja heus.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:44 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Jij loopt te blaten over onderwerpen waar je geen verstand van hebt, dat is nog veel pijnlijker.
• Decadent.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:45 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat is er niet tof aan het homohuwelijk?
Dat was lekker makkelijk hè, over "op de man spelen" jammeren terwijl je zelf begon met schelden.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:43 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
i
Rot eens gauw op man. Je draagt niks bij aan deze discussie.
Wat heeft de situatie in Egypte ermee te maken?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:46 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig gaat men in moslimlanden wel heel goed met gehandicapten om...
http://www.rd.nl/vandaag/(...)overgelaten-1.163144
Wat ik hier van anderen lees vind ik zo abject dat ik zo'n kwalificatie met alle plezier als geuzennaam in ontvangst neem. Het moet grondig anders. Het zijn echter veranderingen die ik voorsta die niet gedeeld worden door het Nederlandse electoraat. Maar elders in de wereld zijn er genoeg vurige pleitbezorgers. Maakt niet uit, de strijd duurt voort en als het moet houdt het nooit op. Nederland is al decennia de verkeerde kant op gegaan aan deugdzame en trotse burgers is het de taak om geduldig en met volharding zich in te blijven zetten voor een beter Nederland, een land waar een einde gemaakt wordt aan deze doodscultus en samen voor elkaar opgekomen wordt, juist ook voor de allerzwaksten onder ons.quote:
quote:Op maandag 30 januari 2017 23:48 schreef Fushia2 het volgende:
Westerlingen kleden nog liever hun hond dan een kindje met down verzorgen![]()
En dat is het hetero-huwelijk uiteraard allemaal niet.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:48 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
• Decadent.
• Individualistisch.
• Symboolpolitiek.
Nee.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is het hetero-huwelijk uiteraard allemaal niet.
Niks mis met homohuwelijken.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:45 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat is er niet tof aan het homohuwelijk?
Fuchsia loopt constant te beweren dat westerlingen het zo slecht en egoïstisch doen, dan lijkt me de situatie in een niet-westers land (waar abortus vast niet legaal zal zijn) me wel van belang, als er zo mee geschermd wordt dat wij te beroerd zijn om voor onze zorgbehoevenden te zorgen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:49 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Wat heeft de situatie in Egypte ermee te maken?
Klinkt inderdaad een beetje tegenstrijdig.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:51 schreef Koettie het volgende:
Hoe is een huwelijk individualistisch?
Hoezo geen verstand? Omdat ik er niet mee akkoord ga?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:44 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Jij loopt te blaten over onderwerpen waar je geen verstand van hebt, dat is nog veel pijnlijker.
Holebi's mogen best officieel samen wonen, maar noem het niet trouwen. Trouwen is iets tussen man en vrouw.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:44 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
En als er eenmaal is besloten dat abortus bij wet is toegestaan is er ook geen discussie meer mogelijk om dit in te trekken. Dit is niet gezond.
Net als het homohuwelijk. Als je aangeeft dat je dat eigenlijk niet tof vind kijken dezelfde mensen je aan alsof je van een andere planeet komt. Terwijl die wetgeving pas tien jaar bestaat ofzo.
Maar je kan toch niet ontkennen dat het niet zo is? Downies, zorgbehoevende ouders,.... Het komt allemaal op hetzelfde neer. Egoïsme.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fuchsia loopt constant te beweren dat westerlingen het zo slecht en egoïstisch doen, dan lijkt me de situatie in een niet-westers land (waar abortus vast niet legaal zal zijn) me wel van belang, als er zo mee geschermd wordt dat wij te beroerd zijn om voor onze zorgbehoevenden te zorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |