abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168614713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens dat die moslimlanden Israëliërs weigeren is voor hun bescherming, want volgens de koran moeten ze die anders doden. Dus beter worden ze niet toegelaten. En kan iedereen weer opgelucht ademhalen.
Ze kunnen zich beter in Duitsland vestigen, waar ze in een paar jaar tijd meer joden hebben vermoord dan 7.700 keer 14 eeuwen islam.
pi_168622529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:02 schreef justarandomdude het volgende:

[..]

Ze kunnen zich beter in Duitsland vestigen, waar ze in een paar jaar tijd meer joden hebben vermoord dan 7.700 keer 14 eeuwen islam.
In aantal misschien, maar in de verhalen van Mohammed, uitbundig gedocumenteerd, staan verhalen dat alle mannen van een hele joodse stam onthoofd werden en hun vrouwen als trofeeën werden meegenomen. De profeet nam uiteraard de mooiste, (de vrouw van de stamleider die zojuist door hem geslacht was) en trouwde haar, hoe romantisch...
Racist
pi_168640347
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:58 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Bron?
Het heeft even geduurd...

Noorse oud-premier: ik ben geen terrorist

Voormalig minister-president van Noorwegen Kjell Magne Bondevik heeft op de luchthaven van Washington tekst en uitleg moeten geven over een Iraans stempel in zijn paspoort. Hij werd tussen reizigers uit het Midden-Oosten en Afrika gezet die extra onderzoek moesten ondergaan en uitleggen wat hij in 2014 in Iran deed. Bondevik vertelde vrijdag aan de lokale vestiging van ABC News dat hij erg verbaasd was.

"Ik begrijp de angst dat terroristen het land binnenkomen, maar toen ze zagen dat ik een diplomatiek paspoort heb en een voormalig premier ben, had dat toch genoeg moeten zijn om te begrijpen dat ik geen bedreiging vorm voor dit land."

Christendemocraat Bondevik was premier tussen 1997 en 2000 en opnieuw van 2001 tot 2005. Hij liep een uur vertraging op door het akkefietje met de grensbewaking, dat dinsdag gebeurde maar pas later bekend werd.

De Noorse politicus legde uit dat hij Iran destijds bezocht om te spreken op een conferentie over mensenrechten. Hij vroeg zich hardop af "wat voor reputatie de VS zullen hebben als dit ook met andere internationale leiders gebeurt".
Noorse oud-premier: ik ben geen terrorist
pi_168647916
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tot eergisteren wist ik niet eens dat een dergelijk inreisverbod voor Israëliërs in zo veel landen van kracht was. Als je daar dan kennis van neemt (ook al is het al decennia zo), dan kun je daar schouderophalend of verontwaardigd op reageren. En ik zie nét iets te veel mensen de schouders ophalen.

Die "achterlijke, door reli-gekkies bestuurde landen" zijn landen waar wij grote bedragen aan ontwikkelingshulp aan spenderen, landen waarmee we handelsbetrekkingen onderhouden, landen die we ondanks hun radicale geloof en barbaarse straffen zien als bondgenoten, landen waarvandaan vluchtelingen naar Europa komen; lang niet altijd met de beste bedoelingen.

Ik heb van alles op de VS aan te merken; het is soms net een derdewereldland. Maar als je de VS langs allerlei morele en ethische maatlatten legt, doe dat dan ook met die "achterlijke, door reli-gekkies bestuurde landen" en neem hun gedrag en de situatie daar niet voor lief. Kom niet met dooddoeners als "zo is het nu eenmaal", maar bestrijd het onrecht en verbind ook consequenties aan de betrekkingen met die landen. Maar dat vertikken we.

En precies daarom vind ik de verontwaardiging richting de VS nu ook zo hypocriet. Soortgelijke situaties nemen we al decennialang voor lief. De onwetende burger kun je in dezen niet alles verwijten, maar ook regeringen schreeuwen moord en brand over de VS. En dan kun je ze dan wél verwijten, want het is hypocriet.

Ik zie die dubbele maatstaf richting de islam trouwens veel te vaak. Discriminatie van moslims? Grote ophef en verontwaardiging. Discriminatie door moslims? Doen alsof er niks aan de hand is, snel onder het tapijt schuiven. Consequent en voortdurend zie ik die houding.

[..]

De discussie gaat niet over het erkennen van landen, maar over inreisverboden. Als blijkt dat mensen uit Taiwan een land als Nederland niet in komen, vind ik dat een kwalijke zaak en zal ik mijn ongenoegen laten blijken.

[..]

Als je niet tegen die maatregel wilt protesteren (of je ongenoegen erover kenbaar wilt maken), dan moet je ook niet gaan mekkeren over de VS nu. Volgens jouw manier van redeneren moet de VS vooral zelf weten welke landen ze wel en niet "erkennen" en welke burgers ze wel en niet binnenlaten. Zo is het nu eenmaal.

(NB: Laat duidelijk zijn dat ik de maatregel van de VS absurd en zwaar overtrokken vind)
Hallo tweaker. Ben je intellectuel outclassed op tweakers. Zoek je nu mensen van jezelfde denkniveau.
pi_168653736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:58 schreef p078 het volgende:

[..]

Hallo tweaker. Ben je intellectuel outclassed op tweakers. Zoek je nu mensen van jezelfde denkniveau.
Ik raad je aan om jouw user-ID even met de mijne te vergelijken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')