http://www.nu.nl/buitenla(...)mensen-met-visa.htmlquote:Een federale rechter in de Amerikaanse staat New York heeft zaterdag bepaald dat personen die in de Verenigde Staten zijn geland en een geldig visum hebben moeten worden toegelaten. Dit betekent dat president Donald Trumps strenge migratieregels deels zijn opgeschort.
Het gaat echter wel om een tijdelijk noodverblijf. Gedurende een week mogen mensen die met een geldig visum op Amerikaans grondgebied zijn niet worden vast- of uitgezet.
De uitspraak volgt op een rechtszaak die was aangespannen door twee Irakezen die werden vastgehouden op het vliegveld nadat ze waren geland.
Het is nog onduidelijk of de uitspraak, die geldt in alle Amerikaanse staten verdere gevolgen heeft voor het beleid van Trump.
Nee. Ben je nou echt zo dom? Ik vergelijk niemand met Hitler. Ik pas alleen jouw beoordelingscriteria toe op Hitler om aan te tonen dat het geen goede criteria zijn.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:03 schreef Elzies het volgende: [..] Je kon er op wachten. De eeuwige linkse dooddoener, jawel de Hitlervergelijking.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alsof we die linkse dooddoener intussen niet honderdduizenden keren hebben zien langskomen.
Wie is nu de werkelijke antisemiet? Personen uit de landen die Trump als non-grada heeft verklaard of Trump zelf? Alsof Hitler bruinhemden weert uit Duitsland omdat ze antisemitisch zouden zijn. Het wordt met de dag gekker.
![]()
Dat is geen natuurwet natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:09 schreef Igen het volgende:
Gezien je enorm gefrustreerde reactie zonder inhoud had ik daarmee gelijk.
De manier is om de eisen voor een verblijfsvergunning/paspoort veel strenger te maken. Eis een baan en een opleiding als je je hier wikt vestigen. Te stoppen met huizen, uitkeringen en zorg weggeven aan illegalen en nep-asielzoekers. Doe dat en 95 procent van je moslim-instroom is verdwenen.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:11 schreef truthortruth het volgende:
Ik wil ook minder islam, maar dit is niet de manier.
Wel een goede eenduidige voorzet! Vergeet ook niet dat het tijdelijke maatregelen zijn om een strak beleid op te stellen. Wat er dus niet was onder Obamaquote:Op zondag 29 januari 2017 10:11 schreef truthortruth het volgende:
Ik wil ook minder islam, maar dit is niet de manier.
Welk groot probleem had de VS dan met de islam?quote:Op zondag 29 januari 2017 10:17 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Wel een goede eenduidige voorzet! Vergeet ook niet dat het tijdelijke maatregelen zijn om een strak beleid op te stellen. Wat er dus niet was onder Obama
dat beleid was er wel degelijk al, vetting was al meest extreme ter wereldquote:Op zondag 29 januari 2017 10:17 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Wel een goede eenduidige voorzet! Vergeet ook niet dat het tijdelijke maatregelen zijn om een strak beleid op te stellen. Wat er dus niet was onder Obama
mocht je het gemist hebben ....quote:Op zondag 29 januari 2017 10:02 schreef CarltonBanks het volgende:
Trump heeft deze landen niet op de zwarte lijst gezet
Saoedi-Arabië en Egypte (aanslagen 11 september, 2001),
Kirgizië (aanslag Boston, 2013),
Afghanistan (aanslag Orlando, 2016),
Pakistan (aanslag San Bernadino, 2015),
Egypte (aanslag Los Angeles, 2002).
Bij al deze aanslagen kwamen ruim 3000 mensen om het leven op Amerikaans grondgebied.
Opvallend wel, Opmerkelijk is in dat verband dat het concern van Donald Trump en diens familie toevallig geen zakenbelangen heeft in de landen waarvan burgers nu wel een inreisverbod hebben gekregen maar dat zo’n verbod dus niet geldt voor Saoedi-Arabië, Egypte en Koeweit waar door de Trumps wél zaken worden gedaan en waar ook de meeste terroristen die Amerika pijn deden vandaan kwamen.
Vijftien jaar geleden hebben een aantal Saoedi's twee gebouwen vernield. Saoedi-Arabië staat niet op de lijst, maar dat is dan maar even een detail, plotseling.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Welk groot probleem had de VS dan met de islam?
Ja, maar je zou even goed kunnen stellen dat het om landen gaat waar de VS een strategisch belang hebben, even afgezien van de privébelangen van Trump. Desalniettemin een vrij treurig staaltje symboolpolitiek, en enkel de zweem van belangenverstrengeling is al niet OK, natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:20 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
mocht je het gemist hebben ....
VS grensbewakers op vliegvelden waren ook al zowat het meest berucht van de hele wereld.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:18 schreef Re het volgende:
[..]
dat beleid was er wel degelijk al, vetting was al meest extreme ter wereld
Saoedi-Arabië en Qatar ... is mij dan ook een raadselquote:Op zondag 29 januari 2017 10:20 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Bij populistisch-conservatieve politiek werkt dat niet zo. Er hoeft feitelijk geen probleem te zijn, maar als je iets presenteert als een probleem, dan kun je daar wel oplossingen voor aandragen en nadien kun je simpelweg stellen dat het probleem voorlopig opgelost is.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Welk groot probleem had de VS dan met de islam?
Alleen rijken en hoogopgeleiden hebben het recht om in een veilig land te leven? Hoe zit het dan met de Henks en Ingrids van deze wereld, het gewone volk zeg maar? Zijn die veroordeeld tot creperen als er in hun land een oorlog uitbreekt?quote:Op zondag 29 januari 2017 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De manier is om de eisen voor een verblijfsvergunning/paspoort veel strenger te maken. Eis een baan en een opleiding als je je hier wikt vestigen. Te stoppen met huizen, uitkeringen en zorg weggeven aan illegalen en nep-asielzoekers. Doe dat en 95 procent van je moslim-instroom is verdwenen.
Obama had wel een strak beleid, maar nog niet strak genoeg voor de republikeinen.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:17 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoiets als immigratiewetgeving is bedacht? Er zijn zoveel landen met onveilige plekken, we kunnen niet al die mensen maar hier gaan onderhouden.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alleen rijken en hoogopgeleiden hebben het recht om in een veilig land te leven? Hoe zit het dan met de Henks en Ingrids van deze wereld, het gewone volk zeg maar? Zijn die veroordeeld tot creperen als er in hun land een oorlog uitbreekt?
Het is inderdaad een beetje off-topic, maar ook weer niet. Het is namelijk wel erg frappant dat de EU zo kort na de installatie van Trump ineens naar buiten komt met het geniale plan om bootjes op de Middellandse Zee terug te sturen naar Afrika: http://www.volkskrant.nl/(...)-in-gevaar~a4452887/quote:Op zondag 29 januari 2017 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]![]()
Staat verder wel los van Trump en z'n nogal rigide acties. Er is ook een verschil tussen mensen die al een Green Card hebben en opeen de VS niet meer in mogen en illegalen die onder het mom 'vluchteling' een verzorgingsstaat naar keuze denken te kunnen uitzoeken in Europa.
De angst voor het populisme (lees: angst voor de kiezer, angst voor de wil van het volk) straalt er aan alle kanten van af.quote:EU-president Tusk, Europese Commissievoorzitter Juncker én tijdelijk EU-voorzitter Muscat vinden dat binnen enkele maanden de migrantenstroom vanuit Libië moet zijn drooggelegd. Zo niet, waarschuwt Muscat, dan blazen Marine Le Pen en Geert Wilders - op het pluche gezet door miljoenen boze burgers - het hele Europese project op.
Dat verklaart nog steeds niet waarom jij de schifting maakt op basis van inkomen of opleidingsniveau. Dat klinkt een beetje als klassenjustitie. Heel erg zelfs. Ik kan me niet voorstellen dat Henk en Ingrid, die voorvechters van het echte volk, daarmee akkoord zullen gaan.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoiets als immigratiewetgeving is bedacht? Er zijn zoveel landen met onveilige plekken, we kunnen niet al die mensen maar hier gaan onderhouden.
En vluchtelingen kunnen terug naar huis als de ellende voorbij is.
Illegalen die door Hilary persoonlijk een rijbewijs kregen en daarmee konden stemmen.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Obama had wel een strak beleid, maar nog niet strak genoeg voor de republikeinen.
Sowieso is het vluchtelingenverdrag uitsluitend bedoeld voor mensen die individueel politiek vervolgd worden en niet voor willekeurige burgers die vluchten voor oorlog.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoiets als immigratiewetgeving is bedacht? Er zijn zoveel landen met onveilige plekken, we kunnen niet al die mensen maar hier gaan onderhouden.
En vluchtelingen kunnen terug naar huis als de ellende voorbij is.
LE-ZEN!quote:Op zondag 29 januari 2017 10:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat verklaart nog steeds niet waarom jij de schifting maakt op basis van inkomen of opleidingsniveau. Dat klinkt een beetje als klassenjustitie. Heel erg zelfs. Ik kan me niet voorstellen dat Henk en Ingrid, die voorvechters van het echte volk, daarmee akkoord zullen gaan.
Dit dus.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Sowieso is het vluchtelingenverdrag uitsluitend bedoeld voor mensen die individueel politiek vervolgd worden en niet voor willekeurige burgers die vluchten voor oorlog.
Zelfs in Merkel-Duitsland wordt daar strikt op gelet: wie niet persoonlijk vervolgd wordt, krijgt geen status als vluchteling, maar wordt alleen 'geduld' en mag ook niet aan gezinshereniging doen etc.
Hij praat over 50 miljoen personen die bereid zijn geweld te gebruiken. Best heel veel, maar lang geen 10%, laat staan 20% van de naar schatting 1.6 miljard moslims natuurlijk. Wat weer niet betekent dat die 50 miljoen mensen geen groot probleem zijn. Natuurlijk wel.quote:Op zondag 29 januari 2017 00:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Komt uit een onderzoek van Ruud Koopmans. Autoriteit op het gebied onderzoek naar fundamentalisme.
http://www.ad.nl/nieuws/h(...)-opstellen~a6ac99b0/
Tijdelijk... Ok en dan? Wat heeft het dan geholpen?quote:Op zondag 29 januari 2017 10:17 schreef Peace99 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 januari 2017 10:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Je kan haten op die man maar dit is natuurlijk uitstekend ik zou willen dat we hier in Europa zo slim waren om dit ook te doen.
twitter:Japked twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 17:38:55Dit is wat de Amerikaanse vicepresident van de moslimban vindt. O wacht. Dat was 2015. https://t.co/dUKZ9dx5u9 reageer retweet
Ja hallo, ik word niet betaald voor die job!!quote:Op zondag 29 januari 2017 10:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Tijdelijk... Ok en dan? Wat heeft het dan geholpen?
Dus toch de bekende linkse Hitlerlangspeelplaat.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Ben je nou echt zo dom? Ik vergelijk niemand met Hitler. Ik pas alleen jouw beoordelingscriteria toe op Hitler om aan te tonen dat het geen goede criteria zijn.
Okee, je bent dus echt zo dom.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus toch de bekende linkse Hitlerlangspeelplaat.
Grappig hoe die anti-Trump gekkies bij gebrek aan inhoud zichzelf blijven verlagen tot het digitaal uitschelden van de ander.quote:
Ik zou dat eerder 'typisch voor het Trump-tijdperk' noemen dan 'grappig'.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ook wel grappig, trouwens:[ afbeelding ]twitter:Japked twitterde op zaterdag 28-01-2017 om 17:38:55Dit is wat de Amerikaanse vicepresident van de moslimban vindt. O wacht. Dat was 2015. https://t.co/dUKZ9dx5u9 reageer retweet
Het blijft gewoon frustrerend om te zien hoe de macht wordt gegrepen door een groepering in de samenleving die, okee, het misschien lastig heeft, maar die niet aan zichzelf willen werken maar in plaats daarvan ook aan de rest van de samenleving een holbewoner-mentaliteit willen opleggen om zo hun redenen tot jaloezie te doen verminderen.quote:
Het is inderdaad nogal dubieus dat die landen ontbreken.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:20 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Zwelg lekker in je eigen frustratie. Ik geniet ervan. Onze beweging valt niet te stoppen. Onze revolutie valt niet te stoppen. De aankomende Westerse Zomer die met Brexit en de benoeming van Trump is begonnen valt niet te stoppen.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Het blijft gewoon frustrerend om te zien hoe de macht wordt gegrepen door een groepering in de samenleving die, okee, het misschien lastig heeft, maar die niet aan zichzelf willen werken maar in plaats daarvan ook aan de rest van de samenleving een holbewoner-mentaliteit willen opleggen om zo hun redenen tot jaloezie te doen verminderen.
Leuk voor de Henken en Ingrids in zijn land.. op deze manier stevent Canada af op haar eigen Trump die een halt toe roept aan deze waanzin.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:54 schreef Peace99 het volgende:
Justin Trudeau van Canada neemt alle islamitische vluchtelingen/emigranten![]()
https://t.co/SpSo5aL7cO
Ja. Ik wijt dat aan het falen van het onderwijs. Dat is veel te lang blijven hangen in feitenkennis, terwijl er vrijwel volledig genegeerd is dat juist op een verstandige manier om kunnen gaan met informatie in deze tijd essentieel is.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Het blijft gewoon frustrerend om te zien hoe de macht wordt gegrepen door een groepering in de samenleving die, okee, het misschien lastig heeft, maar die niet aan zichzelf willen werken maar in plaats daarvan ook aan de rest van de samenleving een holbewoner-mentaliteit willen opleggen om zo hun redenen tot jaloezie te doen verminderen.
Dus het grootste deel van de Syriërs mag in Duitsland niet aan gezinshereniging doen..?quote:Op zondag 29 januari 2017 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Sowieso is het vluchtelingenverdrag uitsluitend bedoeld voor mensen die individueel politiek vervolgd worden en niet voor willekeurige burgers die vluchten voor oorlog.
Zelfs in Merkel-Duitsland wordt daar strikt op gelet: wie niet persoonlijk vervolgd wordt, krijgt geen status als vluchteling, maar wordt alleen 'geduld' en mag ook niet aan gezinshereniging doen etc.
Ik niet. Ik zou willen dat we in Europa een beleid hadden waarbij we wél daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen én minderheden die elders hun leven niet zeker zijn opvang bieden. En dat we ophouden met de opvang van economische vluchtelingen. Die groep moet een duidelijk en snel NEE te horen krijgen. En dat moet worden opgevolgd door een snel en accuraat uitzetbeleid.quote:Op zondag 29 januari 2017 10:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Je kan haten op die man maar dit is natuurlijk uitstekend ik zou willen dat we hier in Europa zo slim waren om dit ook te doen.
Zozo. Een rap gemaakt bij dagbesteding? Loopt niet echt lekker, maar leuke poging.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zwelg lekker in je eigen frustratie. Ik geniet ervan. Onze beweging valt niet te stoppen. Onze revolutie valt niet te stoppen. De aankomende Westerse Zomer die met Brexit en de benoeming van Trump is begonnen valt niet te stoppen.
Tja. Van de geschiedenisles op school heb ik het gevoel dat het voor >50% erover ging hoe schandalig de Duitsers en Russen waren in WO-II en in de Koude Oorlog, zodat men nu niet meer verder komt dan zoiets als "Altijd weer die Duitsers, vroeger met Hitler en nu met Merkel" in plaats van dat men iets over moraliteit leert.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Ik wijt dat aan het falen van het onderwijs. Dat is veel te lang blijven hangen in feitenkennis, terwijl er vrijwel volledig genegeerd is dat juist op een verstandige manier om kunnen gaan met informatie in deze tijd essentieel is.
En nu zitten we dus opgescheept met een bevolkingsgroep die in de meest idiote (politieke) waanzin gelooft.
Dat is van alle tijden.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Ik wijt dat aan het falen van het onderwijs. Dat is veel te lang blijven hangen in feitenkennis, terwijl er vrijwel volledig genegeerd is dat juist op een verstandige manier om kunnen gaan met informatie in deze tijd essentieel is.
En nu zitten we dus opgescheept met een bevolkingsgroep die in de meest idiote (politieke) waanzin gelooft.
Trump met Hitler vergelijken is een belediging voor Hitler.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Grappig hoe die anti-Trump gekkies bij gebrek aan inhoud zichzelf blijven verlagen tot het digitaal uitschelden van de ander.
Wat ik dom vind is dat je in de ene zin ontkent dat je een Hitlervergelijking maakt, om vervolgens in de opeenvolgende zin een Hitlervergelijking te maken. Dát is dom en daarom heb ik in de gegeven reactie beide zinnen eventjes uitvergroot.
Dus nu niet gaan jammerklagen en je eigen domheid projecteren op de ander.
En een terechte Godwin. De houdbaarheid van Godwin's law lijkt aan zijn einde gekomen te zijn. Er zijn teveel parallellen met de jaren dertig, waarmee nog langer wegkijken eigenlijk wel onverantwoord is geworden.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, de Endlösung is binnen handbereik hè.
Kijk, dít is wel een Godwin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |