abonnement Unibet Coolblue
pi_168464171
Wij hebben een nieuw huis gekocht - jaren dertig huis. Zoals vroeger met een dichte keuken er in, dus de muur tussen keuken en woonkamer gaan we uitbreken.

Alleen nu op zoek naar een nieuwe keuken. Open keuken, dus mag er ook wel leuk uit zien. Hoeven niet extreem op de centen te letten, maar de levertijden etc vind ik vaak minder.

Ikea is sneller, en goedkoper. Maar ja, wel ikea..

Wat zijn jullie ervaringen?
pi_168464610
In mijn huis zit een IKEA keuken. Niet zelf laten plaatsen, zat er al in bij de koop. Is nu ca 4 jaar oud.

In eerste instantie hadden wij niet eens door dat het een IKEA keuken is. Prima kwaliteit, alles functioneert nog goed en geen "slijtage plekken". Je ziet het er niet van af dat het een IKEA keuken is.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:53:52 #3
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168464707
Ikea is best aardig volgens mij, maar indien je het laat monteren soms nauwelijks goedkoper.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_168465213
Ik heb een tijdje terug wat huizen bezichtigd. Op funda leuk eentje een hele mooie keuken te hebben. Wat in het echt vies tegen viel, het was een Ikeakeuken. Je zag dat het materiaal gewoon minder degelijk was, en behoorlijk beschadigd, en hij was ook nog niet zo oud. Maar je hebt ook weer meerdere prijzen keukens bij de Ikea natuurlijk. Dus hoeveel zegt zoiets?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2017 13:20:21 ]
pi_168465583
Heb ook een ikea keuken, eind 2017 10 jaar oud.
Alle apparatuur doet het nog, ziet er ook nog erg netjes uit. Kookplaat wel een keer onder garantie laten repareren en 2x glasbreuk door een fles olijfolie die omviel op de rand.
Daarnaast breekt het plastic van de lades in de vriezer snel en ook de plastic flessenhouder in de deur van de koelkast.
En de scharnieren van de bovenkastjes die voorkomen dat ze dichtvallen waren niet sterk genoeg, na enig getweak doen ze het nog steeds.
Vaatwasser lekt af en toe een beetje bij de deur, dat is het teken dat de deurrubbers schoon gemaakt moeten worden.
Ik heb hem zelf geïnstalleerd, en denk dat ik het beter afwerk dan de gemiddelde installateur.
Tot nu toe weinig spijt ervan. Echter de 15 jaar garantie die ze leveren geldt niet voor bovenstaande punten.
pi_168466828
Als je hem zelf kan/wil plaatsen is IKEA goedkoop. Anders kan je net zo goed naar een keukenboer.
pi_168466916
Wij hebben nu ongeveer 5 jaar een ikea keuken, en ziet er ook nog netjes uit.
Volgens mij hebben wij 25 jaar garantie erop, maar durf niet te zeggen wat daar allemaal in valt.

We kwamen bij de installatie er pas achter dat er geen uitsparing achterin zit voor leidingen, de keuken die eruit kwam had dit wel maar wij gingen toch alles verleggen. Wellicht iets om rekening mee te houden mocht je hem zelf gaan plaatsen.
pi_168466990
Kwaliteit van recente IKEA keukens is niets mis mee. Je bent alleen nogal beperkt in de apparatuur als je de hele keuken daar koopt.
pi_168467129
Ook hier geen problemen met een Ikea keuken, zelf geplaatst en apparatuur ergens anders afnemen scheelt een hoop in prijs, en je hebt wel "A-merk" apparatuur. Als je het laat plaatsen dan wordt het wel snel duur (vergelijkbaar met andere keukenboeren).

Alleen zoals al eerder is genoemd, de 25 jaar garantie is maar beperkt (en ook alleen voor de duurdere opties volgens mij).
pi_168468566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:14 schreef BrrrKoud het volgende:
Wij hebben een nieuw huis gekocht - jaren dertig huis. Zoals vroeger met een dichte keuken er in, dus de muur tussen keuken en woonkamer gaan we uitbreken.

Alleen nu op zoek naar een nieuwe keuken. Open keuken, dus mag er ook wel leuk uit zien. Hoeven niet extreem op de centen te letten, maar de levertijden etc vind ik vaak minder.

Ikea is sneller, en goedkoper. Maar ja, wel ikea..

Wat zijn jullie ervaringen?
Al eens net over de grens gekeken?
In Duitsland heb je ook verschillende keukenboeren en die hebben vaak héél leuk spul voor heel aantrekkelijke prijzen.

Ben vorig jaar bij ene in Heinsberg niet ver bij de Real,- vandaan met een vriend wezen kijken die toen een keuken zocht voor zijn nieuwe huis. Daar stonden hele nette keukens tussen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 januari 2017 @ 15:55:50 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_168468682
Moet je keuken max 10 jaar mee? Kies een budget IKEA met luxe frontjes.
Wil je eindeloos genieten van kwaliteit? Bruynzeel of Keller. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_168470139
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:38 schreef boerjanssen1 het volgende:
Ook hier geen problemen met een Ikea keuken, zelf geplaatst en apparatuur ergens anders afnemen scheelt een hoop in prijs, en je hebt wel "A-merk" apparatuur. Als je het laat plaatsen dan wordt het wel snel duur (vergelijkbaar met andere keukenboeren).
Hmm keuken van de keukenboer ga ik ook niet zelf plaatsen.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:15:54 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_168471232
Kijk eens bij KVik.
Beetje zelfde idee de ikea. De onze komt er ook vandaan.
pi_168472959
Passen alle standaardmaten in je woning? Ikea heeft geen tussenmaten, wat vervelend is als je 80cm ruimte hebt; dan krijg je een kastje van 60cm met een passtuk van 20cm. Bij mijn woning was Ikea duurder dan de keukenboer, en nu hebben we alles precies goed passend :P.
pi_168473171
Die nieuwe METOD ikea keuken doet qua kwaliteit niet onder bij andere low of mid-class keukens. Behalve de apparaten, die zijn bagger, bagger en nog eens bagger. Maar de apparaten kan je los kopen op internet en bijvoorbeeld Siemens apparaten kiezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_168473201
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:31 schreef Chicolade het volgende:
Passen alle standaardmaten in je woning? Ikea heeft geen tussenmaten, wat vervelend is als je 80cm ruimte hebt; dan krijg je een kastje van 60cm met een passtuk van 20cm. Bij mijn woning was Ikea duurder dan de keukenboer, en nu hebben we alles precies goed passend :P.
Ikea heeft ook 80 cm kasten, ik heb er 2 in mijn keuken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_168473402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ikea heeft ook 80 cm kasten, ik heb er 2 in mijn keuken.
Ah dat is dan nieuw, twee jaar geleden wilde ik 80cm ladenkasten en dat hadden ze toen nog niet :P.
pi_168473427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:46 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ah dat is dan nieuw, twee jaar geleden wilde ik 80cm ladenkasten en dat hadden ze toen nog niet :P.
Ze hebben de nieuwe keuken lijn METOD geintroduceerd. Ik heb geen idee hoe lang geleden. Maar daarin zijn 80 cm kasten te verkrijgen.
De METOD keuken zijn qua kwaliteit oneindig keer beter dan de vorige keukenlijn (behalve die apparatuur, die blijft dieptriest), die niet meer te verkrijgen is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_168473485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die nieuwe METOD ikea keuken doet qua kwaliteit niet onder bij andere low of mid-class keukens. Behalve de apparaten, die zijn bagger, bagger en nog eens bagger. Maar de apparaten kan je los kopen op internet en bijvoorbeeld Siemens apparaten kiezen.
En waarom is het bagger, dan? Waar baseer je dat op? Mijn apparaten zijn van Whirlpool (van IKEA). Is geen topmerk, maar zeker niet slecht. Na 4 jaar functioneerd alles nog prima. Had in mijn vorige huis ook een Whirlpool vaatwasser en koelkast welke ook al 5 jaar perfect functioneerde.
pi_168473517
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:49 schreef benkruk het volgende:

[..]

En waarom is het bagger, dan? Waar baseer je dat op? Mijn apparaten zijn van Whirlpool (van IKEA). Is geen topmerk, maar zeker niet slecht. Na 4 jaar functioneerd alles nog prima. Had in mijn vorige huis ook een Whirlpool vaatwasser en koelkast welke ook al 5 jaar perfect functioneerde.
Omdat whirlpool een B of C merk is. Voor ietsies meer geld heb je Siemens als je de apparaten los koop op internet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_168473618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat whirlpool een B of C merk is. Voor ietsies meer geld heb je Siemens als je de apparaten los koop op internet.
Dus dan is het meteen bagger? Onzin.

Siemens vergelijken met Whirlpool is hetzelfde als Mercedes en Opel... Beide prima, alleen is Mercedes wat luxer.
pi_168473636
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:54 schreef benkruk het volgende:

[..]

Dus dan is het meteen bagger? Onzin.

Siemens vergelijken met Whirlpool is hetzelfde als Mercedes en Opel...
Precies, een mercedes is dus ook beter :Y
Maar ieder zijn ding....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 21:05:49 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_168476278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies, een mercedes is dus ook beter :Y
Maar ieder zijn ding....
Wat een kul redenering. Het is jouw persoonlijke smaak. Het wordt nergens bewezen.


In mijn oude woning hebben we zelf een Ikea keuken geplaatst. 8 jaar later was het nog als nieuw en wij zijn echt niet voorzichtig geweest.
Ook de whirlpool apparatuur werkte altijd naar volle tevredenheid. Vooral de vaatwasser. Die mis ik nu zo!

In mijn nieuwe woning zit een Siematic keuken (4 jaar oud) en zo gauw ik geld gespaard heb trap ik dat ding eruit. We hebben gewoon pech met deze keuken.
Onder de vaatwasser is het front beschadigd. De apparatuur van Siemens is echt klo-te. De combi magnetron brandt aan 1 kant aan wanneer je de bakplaat gebruikt. De vaatwasser is gammel. Wieltjes zijn al gespleten en de sproeikop heb ik al moeten vervangen. Waardeloos.
Maar ik geloof dat we gewoon pech hebben gehad. Soms zit het mee (zoals de Ikea keuken) en nu dus even niet.

Kijk gewoon naar wat jouw smaak is en ga daarvan uit. Veel plezier met de keuken uitzoeken.
pi_168479617
En wat denk je van onze oosterburen?
pi_168480743
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:05 schreef faptist het volgende:

[..]

Wat een kul redenering. Het is jouw persoonlijke smaak. Het wordt nergens bewezen.

In mijn oude woning hebben we zelf een Ikea keuken geplaatst. 8 jaar later was het nog als nieuw en wij zijn echt niet voorzichtig geweest.
Ook de whirlpool apparatuur werkte altijd naar volle tevredenheid. Vooral de vaatwasser. Die mis ik nu zo!

In mijn nieuwe woning zit een Siematic keuken (4 jaar oud) en zo gauw ik geld gespaard heb trap ik dat ding eruit. We hebben gewoon pech met deze keuken.
Onder de vaatwasser is het front beschadigd. De apparatuur van Siemens is echt klo-te. De combi magnetron brandt aan 1 kant aan wanneer je de bakplaat gebruikt. De vaatwasser is gammel. Wieltjes zijn al gespleten en de sproeikop heb ik al moeten vervangen. Waardeloos.
Maar ik geloof dat we gewoon pech hebben gehad. Soms zit het mee (zoals de Ikea keuken) en nu dus even niet.

Kijk gewoon naar wat jouw smaak is en ga daarvan uit. Veel plezier met de keuken uitzoeken.
Ja dat is vrij bijzonder, hier een bosch "keuken", dus vaatwasser en ovens, wasmachine en droger, en daar zijn we nu al 6 jaar super tevreden over. En bosch=siemens met een ander frontje.
pi_168482069
Heb zelf ikea keuken met hoogglans wit. Alles inorde alleen als je een eiland hebt zijn er geen goede mooie achterkanten aanwezig helaas.

Apparatuur hebben we alles van Ikea in de Kulinarisk lijn en de grote inductie kookplaat. Die kookplaat is trouwens exact dezelfde specificaties als de Elektrolux. Alleen voor minder dan de helft van de prijs.

2x ovens, magnetron. Allemaal tevreden over.
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_168482457
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:49 schreef benkruk het volgende:

[..]

En waarom is het bagger, dan? Waar baseer je dat op? Mijn apparaten zijn van Whirlpool (van IKEA). Is geen topmerk, maar zeker niet slecht. Na 4 jaar functioneerd alles nog prima. Had in mijn vorige huis ook een Whirlpool vaatwasser en koelkast welke ook al 5 jaar perfect functioneerde.
4 en 5 jaar is ook nog niks voor fatsoenlijke apparatuur. Kom over 15 jaar nog eens terug om te vertellen of je apparatuur het dan nog steeds goed doet.

Whirlpool, Siemens en Miele apparaten doen allemaal wat ze moeten doen totdat ze stuk gaan. En gemiddeld genomen komt dat moment bij Whirlpool als eerste, enkele jaren later bij Siemens en nog enkele jaren later bij Miele.

Koop je een keuken voor maximaal een jaar of 10, dan is Whirlpool een prima keuze. Moet het een jaar of 20 mee gaan, dan geldt "goedkoop is duurkoop" en kun je beter anderhalf tot twee keer de prijs van een Whirlpool uitgeven aan een Siemens.
pi_168503944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:08 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Hmm keuken van de keukenboer ga ik ook niet zelf plaatsen.
Nee maar die hebben dan weer lagere tarieven voor montage. Daardoor is een ikea keuken alleen goedkoper als je die niet laat monteren. Onder de streep, inclusief montage, ontloopt keukenzaak en ikea elkaar amper iets. En tja, dan heb ik toch liever niet de ikea keuken. Voordeel is ook dat je keuze dan ineens veel ruimer wordt omdat er altijd wel ongeveer een handvol keukenzaken te vinden is in dezelfde prijsklasse.
pi_168536909
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:56 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Nee maar die hebben dan weer lagere tarieven voor montage. Daardoor is een ikea keuken alleen goedkoper als je die niet laat monteren. Onder de streep, inclusief montage, ontloopt keukenzaak en ikea elkaar amper iets. En tja, dan heb ik toch liever niet de ikea keuken. Voordeel is ook dat je keuze dan ineens veel ruimer wordt omdat er altijd wel ongeveer een handvol keukenzaken te vinden is in dezelfde prijsklasse.
Dit was inderdaad wat ik bedoelde. Als je 'm zelf monteert en apparatuur haalt van het merk dat je wil hebben (evt duurdere / "A"-merken) dan kan het wel interessant zijn. Het onderstel doet volgens mij niet onder voor een andere keukenleverancier. Nadeel is dat je dan wel alles zelf moet doen / uitzoeken / halen bij verschillende leveranciers.
pi_168537322
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

4 en 5 jaar is ook nog niks voor fatsoenlijke apparatuur. Kom over 15 jaar nog eens terug om te vertellen of je apparatuur het dan nog steeds goed doet.

Whirlpool, Siemens en Miele apparaten doen allemaal wat ze moeten doen totdat ze stuk gaan. En gemiddeld genomen komt dat moment bij Whirlpool als eerste, enkele jaren later bij Siemens en nog enkele jaren later bij Miele.

Koop je een keuken voor maximaal een jaar of 10, dan is Whirlpool een prima keuze. Moet het een jaar of 20 mee gaan, dan geldt "goedkoop is duurkoop" en kun je beter anderhalf tot twee keer de prijs van een Whirlpool uitgeven aan een Siemens.
Daar ben ik het zeker met je eens! En dat is dan ook een keuze die je moet overwegen.
pi_168537844
Oja, nog een tip: betaal bij voorkeur niet of niet teveel aan na bestelling...
Er gaan regelmatig keukenboeren op de fles, en dan ben je je inleg kwijt.
pi_168540113
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:14 schreef BrrrKoud het volgende:
Wij hebben een nieuw huis gekocht - jaren dertig huis. Zoals vroeger met een dichte keuken er in, dus de muur tussen keuken en woonkamer gaan we uitbreken.

Je zal er vast over nagedacht hebben, maar het is niet zo dat een dichte keuken per sé ongunstig is. Je ziet de rommel niet en de luchtjes + herrie blijven lekker daar. Ook is de keuken vaak koud in een jaren 30 huis. Dat is een stuk minder storend als de deur gewoon dicht kan.

Weet verder niets van keukenboeren :)
pi_168540289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies, een mercedes is dus ook beter :Y
Maar ieder zijn ding....
En voor heel veel mensen is een Opel ruim voldoende.....
En voor velen is zelfs een Opel een droom
pi_168540403
Na goed zoeken een keukenboer gevonden die goedkoper en beter was dan Ikea. Alleen spijt van de Atag apparatuur, hierna komt er alleen maar Siemens in.
.
pi_168580679
mijn ouders hadden een bruynzeel-keuken uit 1996 en een ikea-bijkeuken (aanrecht met onder en boven kastjes, geen apparatuur of gootsteen) uit 2010. De Bruynzeel-keuken is onlangs vervangen, maar alleen omdat ze hem niet mooi meer vonden. Hij was aan het einde echter nog wel een stuk steviger dan de ikea-bijkeuken. Dat zat hem denk ik vooral in de scharnieren en waarschijnlijk ook omdat ze gemonteerd zijn door iemand die daar niet veel ervaring mee heeft. De Ikea heeft ook al wel iets meer slijtage dan de bruynzeel had.

Zelf hebben we een niet heel dure keuken gekocht in Duitsland. Heb destijds even gerekend op de website van de ikea en denk dat de prijs ongeveer overeen kwam. De keuken uit Duitsland vonden we er gewoon iets mooier uit zien en werd gratis gemonteerd, wat ook wel eens fijn was na een lange verbouwing.

Al met al denk ik dat er dus wel degelijk verschil is tussen de duurdere merken en ikea, maar ik zou je niet kunnen vertellen wat de voordelen van onze keuken zijn ten opzichte van een ikea-keuken.
pi_168580728
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:33 schreef Fer het volgende:
Na goed zoeken een keukenboer gevonden die goedkoper en beter was dan Ikea. Alleen spijt van de Atag apparatuur, hierna komt er alleen maar Siemens in.
Ik heb ook alles ATAG en na verdomd korte tijd al 3 gebreken. Niet helemaal zoals ik hoopte.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_168581416
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb ook alles ATAG en na verdomd korte tijd al 3 gebreken. Niet helemaal zoals ik hoopte.
Mijn spul is nu 10 jaar. Combi oven is helemaal stuk, niks doet het meer. Koel/vries/vaatwas lawaaiig, niet beter dan bauwknecht/zanussi kwaliteit. Afzuigkap alleen mooi, niets bijzonders. Gas op glasplaat ook wel op.
.
pi_168583162
Opwekkend vooruitzicht wel. Naja, we hebben 8 jaar garantie *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_168587854
Ik heb een hacker keuken in Duitsland gekocht. Als ik deze vergelijk met de keukens van IKEA dan zit er wel degelijk verschil in. IKEA voelt veel minder degelijk aan.
  donderdag 2 februari 2017 @ 08:14:49 #42
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_168608487
In mijn huidige huis heb ik zelf een ikea keuken geplaatst waar ik erg tevreden over ben. Het werkblad heb ik wel ergens anders gehaald aangezien ik geen mooi composiet blad kon vinden in hun collectie. Alle apparaten zijn van ikea en in de 3 jaar dat hij er in zit geen problemen gehad. Wel 1x een monteur langs gekomen omdat er een productiefout in de vaatwasser zat die proactief opgelost werd.

Over 2 weken krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis (nieuwbouw) en daar ga ik weer een ikea keuken in plaatsen. Wellicht maar een topic aan wijden om de voortgang te laten zien.
pi_168608563
Heb in oktober 2015 een keuken laten plaatsen door keukenloods. Ben ook een tijd bezig geweest met IKEA. Hier hadden we ook een hele mooie keuken echter natuursteen als blad kon niet. Heb toen een offerte gevraagd voor natuursteen als keukenblad bij een bedrijf en toen kwam de Ika keuken boven de prijs van keukenloods.

Ik geloof echt dat Ikea goede keukens heeft maar bij ons was de andere keuken goedkoper, dat gaf de doorslag. Keukenloods gaf in eerste instantie aan dat er niets van de prijs af kon maar uiteindelijk toch ¤3000 eraf kunnen halen. Begonnen bij ¤11.000 en eindigde bij ¤8.000 exclusief ¤800 montage.
pi_168614962
Onze huidige keuken is van Ikea, dat wil zeggen de kasten etc, de apparatuur is van Bosch. We zijn absoluut tevreden over de keuken, zit er nu 8 jaar in. We hebben 2 keer een deurtje moeten vervangen, allebei door niet zo handig gebruik van onze kant. Beide keren onder het mom van garantie netjes een nieuwe mee gekregen.

Mijn zwager heeft de keuken gezet, die heeft al heel wat keukens geplaatst in zijn leven. Hij vindt dat er weinig mee mis is....behalve dat het plaatsen meestal meer tijd kost en wat meer werk is. Bij ons week het blad een paar millimeter af (fout Ikea, geen meetfout) en die was verstek gezaagd, dat was wel even een gedoe zeg maar.

Overigens heeft nog nooit iemand door gehad dat de keuken van Ikea is. Zelfs mensen die voor het eerst onze keuken zagen en riepen 'Dat is een stuk beter dan die lelijke Ikea keuken die erin zat' geloofden het niet _O- We gaan verhuizen en dragen de garantie over aan de nieuwe bewoners die waren ervan overtuigd dat we een dure keuken hadden. :D
pi_168636754
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:14 schreef noutie het volgende:

Je zal er vast over nagedacht hebben, maar het is niet zo dat een dichte keuken per sé ongunstig is. Je ziet de rommel niet en de luchtjes + herrie blijven lekker daar. Ook is de keuken vaak koud in een jaren 30 huis. Dat is een stuk minder storend als de deur gewoon dicht kan.
Etensluchtjes is wel een goed punt, maar met kleine kinderen wil je koken en ook de rest van het gezin in de gaten kunnen houden. En het scheelt tijd, tafel dekken en afruimen gaat veul sneller ;)
  vrijdag 3 februari 2017 @ 13:24:09 #46
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168639005
Mechanische ventilatie tandje hoger zetten als je begint met koken en uitzetten na het eten of als je je kinderen naar bed brengt helpt een hoop tegen de geurtjes.

Ik zou niet anders willen dan een open keuken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_168643357
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:24 schreef Tanin het volgende:
Mechanische ventilatie tandje hoger zetten als je begint met koken en uitzetten na het eten of als je je kinderen naar bed brengt helpt een hoop tegen de geurtjes.

Ik zou niet anders willen dan een open keuken.
Ik heb mijn ventilatie standaard hoog staan en afzuiger ook. Toch ga ik hier niet los met sterke kruiden enzo, want voordat ik het weet zit ik de hele avond in het etenslucht ;(
pi_168733447
Wij hebben een open keuken en ook in ons nieuwe huis, ik zou niet anders willen. Zeker nu we een peuter hebben rondrennen.
Die etenslucht kan me ook echt niet boeien eigenlijk. Na een uur is die wel weg :D En als het erg is door veel knoflook etc zetten we de openslaande deuren en het raam bij de keuken open, even doorwaaien en weg. Wij zetten zelf overigens altijd de vaatwasser 's nachts aan en de afzuiger maakt niet zoveel lawaai.
  donderdag 9 februari 2017 @ 15:27:22 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168779615
In het huis van mijn man zat een Ikea keuken die ongeveer net zo oud was als de keuken in het huis van mijn ouders, toen het huis van mijn man verkocht was hebben wij het huis van mijn ouders gekocht, de keuken is inmiddels 20 jaar oud, en vanwege het soort koelkast hebben we die in augustus 2013 direct vervangen (voor een Miele), een jaar later hield de vaatwasser er mee op (jippie ook een Miele), en afgelopen november was mijn man de keramische kookplaat zo zat dat we die vervangen hebben voor een inductie, van Ikea :D
Maar dat was vooral omdat we de maatvoering gelijk wilden houden en er dan niet zoveel keuze was, en de prijsverschillen met de paar alternatieven wel groot werden.

De keuken zelf echter is nog prima, niet wat ik zelf zou kiezen, ook niet wat ik in 1997 zelf gekozen zou hebben, maar vooralsnog nog lang niet aan vervanging toe, waar de Ikea keuken uit het huis van mijn man dat al wel was, en het eigenlijk vooral moest hebben van het feit dat ik alle deurtjes en frontjes vervangen had, maar ik verwacht niet dat we in dat huis nog met die keuken hadden gezeten, terwijl ik in dit huis met deze keuken voorlopig geen andere noodzaak zie dan het op termijn vervangen van de inbouw oven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')