Wel grappig dat hij denkt dat hij een goede naam heeftquote:Op woensdag 25 januari 2017 20:25 schreef golfer het volgende:
Ook pleitte hij dat de serie zijn eer en goede naam zou aantasten.
dquote:
Wat ik ervan begreep was die blonde vrouw zijn ex (en moeder van de zonen) en die vrouw die niet haar het ziekenhuis mocht komen al 20 jaar de nieuwe vrouw van "Max". Alleen niet geaccepteerd door de familiequote:Op woensdag 25 januari 2017 21:22 schreef ddx het volgende:
Je moet je aandacht er wel goed bijhouden maar ik blijf het volgen.
Alleen wie was die vrouw die niet naar het ziekenhuis mocht komen ?
Met de pijp (Diederik) is David M.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:21 schreef Maraca het volgende:
Mooie serieben er nog niet helemaal over uit wie wie is, maar dat komt wel
Max en Robert zijn duidelijk
Guy Clement speelt Bram M. en dat doet ie qua stem en spraak ook zeer overtuigend.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:21 schreef Maraca het volgende:
Ik haal die kinderen telkens door elkaar (op het moment dat ze nog jong zijn uiteraard).quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:21 schreef Maraca het volgende:
In het 'echte' verhaal is er inderdaad al 20 jaar lang een nieuwe vriendin, hoewel nooit officieel gescheiden van zijn eerste vrouw. Dat zou dus ook de opmerking "je hebt helemaal nergens recht op" van de zoon verklaren.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:25 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep was die blonde vrouw zijn ex (en moeder van de zonen) en die vrouw die niet haar het ziekenhuis mocht komen al 20 jaar de nieuwe vrouw van "Max". Alleen niet geaccepteerd door de familie
Ah! Maar dan snap ik de opmerking van z'n eerste vrouw niet "zou ik nog in het huis mogen blijven?" Als ze officieel nog getrouwd waren, dan was dat toch geen probleem?quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
In het 'echte' verhaal is er inderdaad al 20 jaar lang een nieuwe vriendin, hoewel nooit officieel gescheiden van zijn eerste vrouw. Dat zou dus ook de opmerking "je hebt helemaal nergens recht op" van de zoon verklaren.
Hmm, weet ik ook niet. Was het vroeger niet zo dat kinderen hun deel van de erfenis direct kon vorderen na het overlijden van een ouder, waarbij de andere ouder dan kon worden gedwongen het huis te verkopen?quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ah! Maar dan snap ik de opmerking van z'n eerste vrouw niet "zou ik nog in het huis mogen blijven?" Als ze officieel nog getrouwd waren, dan was dat toch geen probleem?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik alleen in die opmerking over de gelijkenis in het uiterlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2017 22:18 schreef potjecreme het volgende:
Ik kan mij vinden in de recensie van het NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)man-6405015-a1543005
quote:Op zondag 29 januari 2017 19:39 schreef Soury het volgende:
Ik zoek de muziek als pa naar het ziekenhuis gaat. MUZ / Help, ik zoek... #365
Lees mijn link in post #20.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:39 schreef Soury het volgende:
Ik zoek de muziek als pa naar het ziekenhuis gaat. MUZ / Help, ik zoek... #365
quote:
Dat stond allemaal al in de OP.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Befaamde advocatenfamilie
De VPRO heeft zich nogal wat op de hals gehaald met De maatschap. Deze vierdelige dramaserie is geïnspireerd op het wel en wee van de befaamde advocatenfamilie Moszkowicz, en die is niet blij met de reeks. Tot vlak voor de uitzenddatum werd er geprocedeerd om uitzending te voorkomen. De Moszkowiczen verloren alle processen en de kijkers kunnen de komende weken genieten van de perikelen van Matthias Meyer en zijn vier zonen.![]()
http://www.tvgids.nl/benjamin-van-het-pad-af/artikel/125162/
Het waren toch alleen Yehudi en Robert die rechtszaken hadden gevoerd?quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik ben er klaar voor, maar is Bram dat ook![]()
Klopt.quote:Op woensdag 1 februari 2017 17:31 schreef Maraca het volgende:
Het waren toch alleen Yehudi en Robert die rechtszaken hadden gevoerd?
Het is vorige week al begonnen he.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
De roemruchte advocaat Matthias Meyer krijgt een beroerte en moet revalideren. Zijn vier zonen zijn ook jurist en de onderlinge concurrentiestrijd neemt toe. Vooral zoon Benjamin dreigt het verkeerde pad op te gaan.
De Joodse advocaat Matthias Meyer (Pierre Bokma) verlaat zijn vrouw Mieke in De maatschap. Hij wil met zijn Joodse vriendin Rivka samenwonen. Zijn zonen maken inmiddels carrière, en de naam Meyer is een begrip in de advocatuur. Maar dan gaat het mis met Theo. Hij raakt aan de drugs en komt daardoor in juridische problemen. Matthias schiet op aandringen van zijn ex de kroonprins van de Meyer-dynastie te hulp.
Personage
De oude Meyer heerst op bijna tirannieke wijze over zijn gezin. Lastig om zo'n personage nog een goede kant mee te geven, maar Bokma vertelt aan Cinema.nl dat hij dat menselijke gezicht toch heeft gevonden. "Zijn motief is in eerste instantie puur goud. Na alles wat hij in de oorlog heeft meegemaakt wil hij opkomen voor het recht." (afl. 2, seizoen 1)
Befaamde advocatenfamilie
De VPRO heeft zich nogal wat op de hals gehaald met De maatschap. Deze vierdelige dramaserie is geïnspireerd op het wel en wee van de befaamde advocatenfamilie Moszkowicz, en die is niet blij met de reeks. Tot vlak voor de uitzenddatum werd er geprocedeerd om uitzending te voorkomen. De Moszkowiczen verloren alle processen en de kijkers kunnen de komende weken genieten van de perikelen van Matthias Meyer en zijn vier zonen.![]()
http://www.tvgids.nl/benjamin-van-het-pad-af/artikel/125162/
Ik ben er klaar voor, maar is Bram dat ook![]()
Toen kon Bram zijn auto,s al niet betalenquote:Op woensdag 1 februari 2017 21:27 schreef fathank het volgende:
Die groene handelaarsplaten op die maserati
Naast Jehudi werkt ook Max Jr nog als advocaat ( civielrecht, dat dan weer welquote:Op woensdag 25 januari 2017 22:21 schreef golfer het volgende:
De originele foto (aangevuld met de enige nog praktiserende telg, Yehudi):
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hmm, weet ik ook niet. Was het vroeger niet zo dat kinderen hun deel van de erfenis direct kon vorderen na het overlijden van een ouder, waarbij de andere ouder dan kon worden gedwongen het huis te verkopen?
Misschien komt dat later nog terug in de serie.In het boek van Robert staan veel onwaarheden, vooral over zijn eigen acties, maar Robert stond daar allemaal buiten en is niet op de hoogte van hoe de zaken gelopen zijn. Overigens is hij zowel in de serie als in het echt wel getrouwd voor de Joodse wet met die tweede vrouw, en idd niet gescheiden van de eerste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Boek of eBook?quote:Op woensdag 1 februari 2017 20:30 schreef potjecreme het volgende:
Ik heb het boek van Robert gekocht.![]()
![]()
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, het is immers maar één kant van het verhaal.quote:Op donderdag 2 februari 2017 01:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
In het boek van Robert staan veel onwaarheden, vooral over zijn eigen acties, maar Robert stond daar allemaal buiten en is niet op de hoogte van hoe de zaken gelopen zijn. Overigens is hij zowel in de serie als in het echt wel getrouwd voor de Joodse wet met die tweede vrouw, en idd niet gescheiden van de eerste.
Boek voor de volle prijs.quote:Op donderdag 2 februari 2017 01:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Boek of eBook?
In het geval van eBook: toch niet voor de volle prijs?
Robert is gewoon een notoir leugenaar. Iets zegt me overigens dat Bram degene is waar alle inside info vandaan komt bij deze serie. Ik ken de heren allemaal persoonlijk en ik wist meteen wie wie was in de eerste scene. Het dialect spreken is wel een goed uitgevoerde fabel in het geheel trouwens!quote:Op donderdag 2 februari 2017 03:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, het is immers maar één kant van het verhaal.
Dat hij wel voor de Joodse wet is getrouwd lijkt me voor de vraag wat er met de erfenis gebeurt niet van belang, aangezien je in Nederland geen religieus huwelijk vóór een burgerlijk huwelijk mag sluiten en een tweede huwelijk aangaan ook niet.
Wie ben jij in de serie?quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Robert is gewoon een notoir leugenaar. Iets zegt me overigens dat Bram degene is waar alle inside info vandaan komt bij deze serie. Ik ken de heren allemaal persoonlijk en ik wist meteen wie wie was in de eerste scene. Het dialect spreken is wel een goed uitgevoerde fabel in het geheel trouwens!
quote:
Die crackhoer?quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:19 schreef oh-oh het volgende:
Haha ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Nou weet ik niet of je daar blij mee moet zijnquote:Op donderdag 2 februari 2017 12:09 schreef oh-oh het volgende:
...Ik ken de heren allemaal persoonlijk en ik wist meteen wie wie was in de eerste scene. .....
Dat zou goed kunnen, dat zie je wel vaker bij (ex-)verslaafden. In het ergste geval zit het gewoon in het karakter.quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Robert is gewoon een notoir leugenaar. Iets zegt me overigens dat Bram degene is waar alle inside info vandaan komt bij deze serie. Ik ken de heren allemaal persoonlijk en ik wist meteen wie wie was in de eerste scene. Het dialect spreken is wel een goed uitgevoerde fabel in het geheel trouwens!
Die ken ik ook. Grote familie, lekker veel kinderen, waarvan drie niet echt geluk lijken te hebben gehad toen de Moszkowicz-genen werden doorgegeven.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Boek voor de volle prijs.![]()
Het leest lekker. Gister ook de npo duco bekeken.
http://www.2doc.nl/nieuws(...)ilie-moszkowicz.html
quote:Voor een serie die niet over de familie Moszkowicz gaat, doet Guy Clemens in De Maatschap een wel erg rake imitatie van telg Bram. De zangerige Limburgse tongval, het parmantige hoge stemmetje en het neurotische knipperen en tuiten van de lippen als hij zich concentreert - net echt.
Aanvankelijk is dat typetje van Clemens storend, want er ontstaat een frustrerend grijs gebied bij dit soort faction, de mengeling van feit en fictie: als dit detail treffend is, wat klopt er dan nog meer, en wat is verzonnen? Daar wil je niet aan denken als kijker.
Klopt.quote:Op zondag 5 februari 2017 22:08 schreef ddx het volgende:
Net 2e aflevering gekeken, het gaat mij eigenlijk allemaal net te snel.
Je mist gewoon details en soms heb je het idee dat je in slaap gevallen bent omdat ze opeens stuk verder zijn.
In nadoen?quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:04 schreef marcodej het volgende:
Die Guy Clemens is wel erg goed hoor.
Ik vond die Jinek met "boobies" ook wel erg grappig. Die zal daar ook niet om kunnen lachen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die scene met Willem
Wil je ff buiten wachten, ben ff aan het bellen![]()
![]()
Bram zit nu te stomen met zijn oren
Die heeft al een keer een Emmy gekregen voor zijn rol in een op waarheid gebaseerd verhaal over de ondergang van een Nederlands familiebedrijf waarin geloof een belangrijke rol speelt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:29 schreef golfer het volgende:
Pierre Bokma speelt weer zeer overtuigend.
Oh, de gebroeders Baan... zo ongeveer de enige 2 die nagenoeg ongeschonden uit het hele debacle kwamen, in tegenstelling tot al die mensen die (via de kerk) in hun bedrijf belegd hadden.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:05 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Die heeft al een keer een Emmy gekregen voor zijn rol in een op waarheid gebaseerd verhaal over de ondergang van een Nederlands familiebedrijf waarin geloof een belangrijke rol speelt.![]()
http://www.npo.nl/de-uitverkorene/01-10-2009/VPRO_1135288
Dank voor de tip!quote:Op zondag 12 februari 2017 15:05 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Die heeft al een keer een Emmy gekregen voor zijn rol in een op waarheid gebaseerd verhaal over de ondergang van een Nederlands familiebedrijf waarin geloof een belangrijke rol speelt.![]()
Dank voor de link. Ben nu wel erg benieuwd waar waarheid eindigt en fictie begint. Die moord?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:05 schreef FrankRicard het volgende:
Oh, nou moet ik 'm ook op zeker kijken.quote:Op zondag 12 februari 2017 23:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dank voor de link. Ben nu wel erg benieuwd waar waarheid eindigt en fictie begint. Die moord?
quote:Op zondag 12 februari 2017 16:10 schreef oh-oh het volgende:
Die zaak heeft kantoor Mosz ook gedaan!
Jij met je auto'squote:Op woensdag 15 februari 2017 21:17 schreef Leandra het volgende:
Ik vond het erg leuk, ik erger me alleen wel aan het feit dat ze verschillende auto's hebben genomen voor dezelfde rit, vooral de Jag van Sr. had daar last van.
quote:Op woensdag 15 februari 2017 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik zie nou eenmaal gelijk dat er (weer) een ander nummerbord op zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |