abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168425728
De maatschap is een vierdelige dramaserie over een Nederlandse advocatenfamilie en is geïnspireerd door de familie Moszkowicz.

De hoofdrollen worden gespeeld door Pierre Bokma, Maarten Heijmans, Guy Clemens, Daan Schuurmans, Diederik Ebbinge, Xander van Vledder en Katelijne Verbeke. De regie is in handen van Michiel van Jaarsveld.

De serie vertelt het verhaal van de opkomst en ondergang van het familie-imperium Meyer. Voor De maatschap hebben de schrijvers Hein Schütz en Alma Popeyus zich laten inspireren door de familiegeschiedenis van de bekende Nederlandse advocatenfamilie Moszkowicz.

De serie wordt vanaf 25 januari 2017 uitgezonden op NPO 2 om 20:25.

De familie Moszkowicz is opnieuw in het ongelijk gesteld door het Gerechtshof. Robert Moszkowicz wilde een verbod op het uitzenden van de televisieserie De Maatschap, die geïnspireerd is op het leven van de advocatenfamilie.
Begin januari werd al duidelijk dat de familie een kort geding tegen de VPRO, de makers van de serie, had verloren. Dinsdag maakte de omroep bekend dat ook in hoger beroep is bepaald dat het uitzenden van de serie gewoon volgens plan kan plaatsvinden.
De familie is van mening dat de serie een inbreuk is op het auteursrecht van Robert Moszkowicz, de vader van de familie. Hij beschreef zijn verhaal in de autobiografie De Straatvechter. Ook pleitte hij dat de serie zijn eer en goede naam zou aantasten.
De advocaten van VPRO en tv-producent Dutch Mountain Film lieten eerder al weten dat de serie "heel anders" is dan het boek en op vele verschillende bronnen is gebaseerd.
Een nadere onderbouwing van het arrest van het Gerechtshof Amsterdam volgt binnen een week, wel is al bekend dat alle vorderingen van Moszkowicz zijn afgewezen. Ook is hij wederom veroordeeld om de proceskosten, die inmiddels zijn opgelopen tot 21.986 euro, te betalen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:27:54 #2
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_168425800
Ziet er interessant uit.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_168425895
Waarom moet dit ondertiteld worden ?
Daar hebben ze toch 888 voor uitgevonden als iemand het niet kan volgen ?
pi_168425906
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:25 schreef golfer het volgende:
Ook pleitte hij dat de serie zijn eer en goede naam zou aantasten.
Wel grappig dat hij denkt dat hij een goede naam heeft :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168425920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:30 schreef ddx het volgende:
Waarom moet dit ondertitelt worden ?
d
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:33:45 #6
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_168426004
Ze houden allemaal van geinige Engelse autootjes.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:21:50 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168427640
Mooie serie :Y ben er nog niet helemaal over uit wie wie is, maar dat komt wel :P Max en Robert zijn duidelijk
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_168427678
Je moet je aandacht er wel goed bijhouden maar ik blijf het volgen.
Alleen wie was die vrouw die niet naar het ziekenhuis mocht komen ?
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:25:50 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168427776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:22 schreef ddx het volgende:
Je moet je aandacht er wel goed bijhouden maar ik blijf het volgen.
Alleen wie was die vrouw die niet naar het ziekenhuis mocht komen ?
Wat ik ervan begreep was die blonde vrouw zijn ex (en moeder van de zonen) en die vrouw die niet haar het ziekenhuis mocht komen al 20 jaar de nieuwe vrouw van "Max". Alleen niet geaccepteerd door de familie
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:26:00 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168427781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:21 schreef Maraca het volgende:
Mooie serie :Y ben er nog niet helemaal over uit wie wie is, maar dat komt wel :P Max en Robert zijn duidelijk
Met de pijp (Diederik) is David M.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:29:46 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168427886
Pierre Bokma speelt weer zeer overtuigend. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:37:58 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168428129
quote:
Guy Clement speelt Bram M. en dat doet ie qua stem en spraak ook zeer overtuigend.

[ Bericht 3% gewijzigd door golfer op 25-01-2017 21:44:28 ]
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 25 januari 2017 @ 21:49:30 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168428508

Ok, dan hebben we dus Max in het midden. En van links naar rechts: Max Jr, Robert, David en Bram?
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:21:44 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168429614
De originele foto (aangevuld met de enige nog praktiserende telg, Yehudi):
Poef.....gone! ©golfer
pi_168432700
quote:
Ik haal die kinderen telkens door elkaar (op het moment dat ze nog jong zijn uiteraard).
pi_168436705
'Gestolen' Moszkowicz-serie opent met 622.000 kijkers

De vierdelige serie De maatschap van de VPRO begon gisterenavond met 622.000 kijkers. De serie op NPO 2 met onder meer Pierre Bokma en Daan Schuurmans, gaat over een advocatenfamilie en is geïnspireerd op de familie Moszkowicz. In de serie heten ze echter Meyer.

De familie Moszkowicz heeft voorafgaand aan de eerste aflevering van De Maatschap er alles aan gedaan om de serie te verbieden. Robert Moszkowicz spande een rechtszaak aan, maar kreeg - ook dinsdag in hoger beroep - bij de rechter geen uitzendverbod voor elkaar.

Volgens de advocaat maakt de VPRO en tv-producent Dutch Mountain Film inbreuk op zijn auteursrecht, doordat zij het verhaal zouden hebben 'gestolen' uit zijn autobiografie De straatvechter. ;(

http://www.ad.nl/show/ges(...)00-kijkers~ae043f5e/

Gestolen :|W
pi_168446212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat ik ervan begreep was die blonde vrouw zijn ex (en moeder van de zonen) en die vrouw die niet haar het ziekenhuis mocht komen al 20 jaar de nieuwe vrouw van "Max". Alleen niet geaccepteerd door de familie
In het 'echte' verhaal is er inderdaad al 20 jaar lang een nieuwe vriendin, hoewel nooit officieel gescheiden van zijn eerste vrouw. Dat zou dus ook de opmerking "je hebt helemaal nergens recht op" van de zoon verklaren.
  donderdag 26 januari 2017 @ 17:50:10 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168446555
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

In het 'echte' verhaal is er inderdaad al 20 jaar lang een nieuwe vriendin, hoewel nooit officieel gescheiden van zijn eerste vrouw. Dat zou dus ook de opmerking "je hebt helemaal nergens recht op" van de zoon verklaren.
Ah! Maar dan snap ik de opmerking van z'n eerste vrouw niet "zou ik nog in het huis mogen blijven?" Als ze officieel nog getrouwd waren, dan was dat toch geen probleem?
pi_168449835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ah! Maar dan snap ik de opmerking van z'n eerste vrouw niet "zou ik nog in het huis mogen blijven?" Als ze officieel nog getrouwd waren, dan was dat toch geen probleem?
Hmm, weet ik ook niet. Was het vroeger niet zo dat kinderen hun deel van de erfenis direct kon vorderen na het overlijden van een ouder, waarbij de andere ouder dan kon worden gedwongen het huis te verkopen?
Misschien komt dat later nog terug in de serie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168455836
Ik kan mij vinden in de recensie van het NRC.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)man-6405015-a1543005
pi_168459442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:18 schreef potjecreme het volgende:
Ik kan mij vinden in de recensie van het NRC.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)man-6405015-a1543005
Ik alleen in die opmerking over de gelijkenis in het uiterlijk.
pi_168525655
Ik zoek de muziek als pa naar het ziekenhuis gaat. MUZ / Help, ik zoek... #365
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_168526022
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:39 schreef Soury het volgende:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_168526057
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:39 schreef Soury het volgende:
Lees mijn link in post #20.
pi_168526171
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Lees mijn link in post #20.
^O^ Blij
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:48:10 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168594086
De roemruchte advocaat Matthias Meyer krijgt een beroerte en moet revalideren. Zijn vier zonen zijn ook jurist en de onderlinge concurrentiestrijd neemt toe. Vooral zoon Benjamin dreigt het verkeerde pad op te gaan.

De Joodse advocaat Matthias Meyer (Pierre Bokma) verlaat zijn vrouw Mieke in De maatschap. Hij wil met zijn Joodse vriendin Rivka samenwonen. Zijn zonen maken inmiddels carrière, en de naam Meyer is een begrip in de advocatuur. Maar dan gaat het mis met Theo. Hij raakt aan de drugs en komt daardoor in juridische problemen. Matthias schiet op aandringen van zijn ex de kroonprins van de Meyer-dynastie te hulp.

Personage
De oude Meyer heerst op bijna tirannieke wijze over zijn gezin. Lastig om zo'n personage nog een goede kant mee te geven, maar Bokma vertelt aan Cinema.nl dat hij dat menselijke gezicht toch heeft gevonden. "Zijn motief is in eerste instantie puur goud. Na alles wat hij in de oorlog heeft meegemaakt wil hij opkomen voor het recht." (afl. 2, seizoen 1)

Befaamde advocatenfamilie
De VPRO heeft zich nogal wat op de hals gehaald met De maatschap. Deze vierdelige dramaserie is geïnspireerd op het wel en wee van de befaamde advocatenfamilie Moszkowicz, en die is niet blij met de reeks. Tot vlak voor de uitzenddatum werd er geprocedeerd om uitzending te voorkomen. De Moszkowiczen verloren alle processen en de kijkers kunnen de komende weken genieten van de perikelen van Matthias Meyer en zijn vier zonen. :D

http://www.tvgids.nl/benjamin-van-het-pad-af/artikel/125162/

Ik ben er klaar voor, maar is Bram dat ook :+ _O-
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:18:51 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168594849
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

De VPRO heeft zich nogal wat op de hals gehaald met De maatschap. Deze vierdelige dramaserie is geïnspireerd op het wel en wee van de befaamde advocatenfamilie Moszkowicz, en die is niet blij met de reeks. Tot vlak voor de uitzenddatum werd er geprocedeerd om uitzending te voorkomen. De Moszkowiczen verloren alle processen en de kijkers kunnen de komende weken genieten van de perikelen van Matthias Meyer en zijn vier zonen. :D

Dat stond allemaal al in de OP. :Y
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:31:12 #28
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168595117
quote:
Het waren toch alleen Yehudi en Robert die rechtszaken hadden gevoerd?
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:39:31 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168595341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:31 schreef Maraca het volgende:

Het waren toch alleen Yehudi en Robert die rechtszaken hadden gevoerd?
Klopt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_168595347
quote:
De roemruchte advocaat Matthias Meyer krijgt een beroerte en moet revalideren. Zijn vier zonen zijn ook jurist en de onderlinge concurrentiestrijd neemt toe. Vooral zoon Benjamin dreigt het verkeerde pad op te gaan.

De Joodse advocaat Matthias Meyer (Pierre Bokma) verlaat zijn vrouw Mieke in De maatschap. Hij wil met zijn Joodse vriendin Rivka samenwonen. Zijn zonen maken inmiddels carrière, en de naam Meyer is een begrip in de advocatuur. Maar dan gaat het mis met Theo. Hij raakt aan de drugs en komt daardoor in juridische problemen. Matthias schiet op aandringen van zijn ex de kroonprins van de Meyer-dynastie te hulp.

Personage
De oude Meyer heerst op bijna tirannieke wijze over zijn gezin. Lastig om zo'n personage nog een goede kant mee te geven, maar Bokma vertelt aan Cinema.nl dat hij dat menselijke gezicht toch heeft gevonden. "Zijn motief is in eerste instantie puur goud. Na alles wat hij in de oorlog heeft meegemaakt wil hij opkomen voor het recht." (afl. 2, seizoen 1)

Het is vorige week al begonnen he.
pi_168599730
Ik heb het boek van Robert gekocht. :@ :@

[ Bericht 88% gewijzigd door potjecreme op 01-02-2017 22:17:44 ]
  woensdag 1 februari 2017 @ 21:27:09 #32
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168601998
Die groene handelaarsplaten op die maserati :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:03:52 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168603341
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:27 schreef fathank het volgende:
Die groene handelaarsplaten op die maserati :')
Toen kon Bram zijn auto,s al niet betalen :P _O- _O- _O-
  donderdag 2 februari 2017 @ 01:01:19 #34
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168607250
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:21 schreef golfer het volgende:
De originele foto (aangevuld met de enige nog praktiserende telg, Yehudi):
[ afbeelding ]
Naast Jehudi werkt ook Max Jr nog als advocaat ( civielrecht, dat dan weer wel :P ).
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 2 februari 2017 @ 01:03:45 #35
176471 oh-oh
pi_168607276
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, weet ik ook niet. Was het vroeger niet zo dat kinderen hun deel van de erfenis direct kon vorderen na het overlijden van een ouder, waarbij de andere ouder dan kon worden gedwongen het huis te verkopen?
Misschien komt dat later nog terug in de serie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het boek van Robert staan veel onwaarheden, vooral over zijn eigen acties, maar Robert stond daar allemaal buiten en is niet op de hoogte van hoe de zaken gelopen zijn. Overigens is hij zowel in de serie als in het echt wel getrouwd voor de Joodse wet met die tweede vrouw, en idd niet gescheiden van de eerste.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168607284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:30 schreef potjecreme het volgende:
Ik heb het boek van Robert gekocht. :@ :@
Boek of eBook?
In het geval van eBook: toch niet voor de volle prijs?
pi_168607781
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 01:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

In het boek van Robert staan veel onwaarheden, vooral over zijn eigen acties, maar Robert stond daar allemaal buiten en is niet op de hoogte van hoe de zaken gelopen zijn. Overigens is hij zowel in de serie als in het echt wel getrouwd voor de Joodse wet met die tweede vrouw, en idd niet gescheiden van de eerste.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, het is immers maar één kant van het verhaal.
Dat hij wel voor de Joodse wet is getrouwd lijkt me voor de vraag wat er met de erfenis gebeurt niet van belang, aangezien je in Nederland geen religieus huwelijk vóór een burgerlijk huwelijk mag sluiten en een tweede huwelijk aangaan ook niet.
pi_168611842
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 01:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Boek of eBook?
In het geval van eBook: toch niet voor de volle prijs?
Boek voor de volle prijs. :@

Het leest lekker. Gister ook de npo duco bekeken.

http://www.2doc.nl/nieuws(...)ilie-moszkowicz.html
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:09:45 #39
176471 oh-oh
pi_168612172
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 03:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld zo zijn, het is immers maar één kant van het verhaal.
Dat hij wel voor de Joodse wet is getrouwd lijkt me voor de vraag wat er met de erfenis gebeurt niet van belang, aangezien je in Nederland geen religieus huwelijk vóór een burgerlijk huwelijk mag sluiten en een tweede huwelijk aangaan ook niet.
Robert is gewoon een notoir leugenaar. Iets zegt me overigens dat Bram degene is waar alle inside info vandaan komt bij deze serie. Ik ken de heren allemaal persoonlijk en ik wist meteen wie wie was in de eerste scene. Het dialect spreken is wel een goed uitgevoerde fabel in het geheel trouwens!
( Groucho Marx )
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:13:37 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168612245
Guy Clemens speelt wel een voortreffelijke Bram. Heeft z'n stem en manier van praten heel goed aangepast naar de echte.
Poef.....gone! ©golfer
pi_168612295
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:09 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Robert is gewoon een notoir leugenaar. Iets zegt me overigens dat Bram degene is waar alle inside info vandaan komt bij deze serie. Ik ken de heren allemaal persoonlijk en ik wist meteen wie wie was in de eerste scene. Het dialect spreken is wel een goed uitgevoerde fabel in het geheel trouwens!
Wie ben jij in de serie? :P
pi_168612346
Ik vind de serie niet geweldig. Er wordt goed in geacteerd maar het pakt mij niet echt.
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:19:42 #43
176471 oh-oh
pi_168612360
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wie ben jij in de serie? :P
:D Haha ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
( Groucho Marx )
  donderdag 2 februari 2017 @ 12:36:54 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168612699
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:19 schreef oh-oh het volgende:

:D Haha ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Die crackhoer? *)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168615277
quote:
...Ik ken de heren allemaal persoonlijk en ik wist meteen wie wie was in de eerste scene. .....
Nou weet ik niet of je daar blij mee moet zijn ;)
Ik vind ze op een afstand al om te :r dus ben blij dat ik geen van allen persoonlijk ken _O_
pi_168616305
quote:

[..]

Dat zou goed kunnen, dat zie je wel vaker bij (ex-)verslaafden. In het ergste geval zit het gewoon in het karakter. :P

Zou het kunnen dat (een deel van) de inside informatie gewoon via het wereldje komt? Ze zaten allemaal in hetzelfde wereldje, en ik kan me voorstellen dat ook daar wel eens geroddeld wordt.
pi_168616730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Boek voor de volle prijs. :@

Het leest lekker. Gister ook de npo duco bekeken.

http://www.2doc.nl/nieuws(...)ilie-moszkowicz.html
Die ken ik ook. Grote familie, lekker veel kinderen, waarvan drie niet echt geluk lijken te hebben gehad toen de Moszkowicz-genen werden doorgegeven.
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:20:20 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168618909
Uit De Volkskrant:
quote:
Voor een serie die niet over de familie Moszkowicz gaat, doet Guy Clemens in De Maatschap een wel erg rake imitatie van telg Bram. De zangerige Limburgse tongval, het parmantige hoge stemmetje en het neurotische knipperen en tuiten van de lippen als hij zich concentreert - net echt.

Aanvankelijk is dat typetje van Clemens storend, want er ontstaat een frustrerend grijs gebied bij dit soort faction, de mengeling van feit en fictie: als dit detail treffend is, wat klopt er dan nog meer, en wat is verzonnen? Daar wil je niet aan denken als kijker.
Poef.....gone! ©golfer
pi_168698737
Net 2e aflevering gekeken, het gaat mij eigenlijk allemaal net te snel.
Je mist gewoon details en soms heb je het idee dat je in slaap gevallen bent omdat ze opeens stuk verder zijn.
pi_168698846
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:08 schreef ddx het volgende:
Net 2e aflevering gekeken, het gaat mij eigenlijk allemaal net te snel.
Je mist gewoon details en soms heb je het idee dat je in slaap gevallen bent omdat ze opeens stuk verder zijn.
Klopt.
  woensdag 8 februari 2017 @ 16:04:18 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168759175
Matthias Meyer krijgt een beroerte en moet lang revalideren in De maatschap. Zijn zoon Benjamin werkt zich steeds verder in de nesten. Hij schurkt steeds dichter tegen zijn cliënten aan en die zijn bepaald niet van onbesproken gedrag.

Onrust in De maatschap: 'pater familias' Matthias Meyer (Pierre Bokma) krijgt een beroerte, en moet lang revalideren. Zijn vier zonen houden zijn advocatenkantoor draaiende, maar er is veel onderlinge rivaliteit. Vooral de jongste telg Benjamin (Guy Clemens) dreigt door zijn ambitie te ontsporen: hij schurkt gevaarlijk dicht tegen zijn cliënten aan, en die zijn bepaald niet van onbesproken gedrag.

Desi Bouterse
Een van de namen die langskomt in de reeks is die van Desi Bouterse. :D De vroegere dictator en huidige president van Suriname zou betrokken zijn bij diverse moordpartijen en bij het transport van honderden kilo's cocaïne. De laatste zaak kwam in 1999 voor de Nederlandse rechter. Zijn advocaat was toen Bram Moszkowicz, inderdaad, telg uit de familie waarop de serie is gebaseerd.

http://www.tvgids.nl/benjamin-in-het-nauw/artikel/125661/

8 februari 2017, 20:25 - 21:20 uur
Vanavond weer *O* *O*
pi_168765843
Die Guy Clemens is wel erg goed hoor. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_168766070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:04 schreef marcodej het volgende:
Die Guy Clemens is wel erg goed hoor. :)
In nadoen?
  woensdag 8 februari 2017 @ 21:17:30 #54
176471 oh-oh
pi_168766267
Hij acteert net zo overdreven als Bram altijd doet dus dat klopt prima :P
( Groucho Marx )
  woensdag 8 februari 2017 @ 21:19:14 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168766325
Die scene met Willem :D
Wil je ff buiten wachten, ben ff aan het bellen _O- _O-
Bram zit nu te stomen met zijn oren _O-
  woensdag 8 februari 2017 @ 23:18:31 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168769646
Maar het is allemaal toeval dat de officier op Teeven leek, die man in Suriname op Bouterse en ook Eva Jinek nog even een bijrol met haar boobies had.
En die man in de kamer van die advocaat leek helemaal niet op De Neus.
Benjamin Meyer lijkt echt niet op Bram.

Het is allemaal fictie, deze serie. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 februari 2017 @ 00:21:26 #57
176471 oh-oh
pi_168770686
Die man in Suriname was toch gewoon Bouterse? Ik vind het echt grappig dat bepaalde dingen dus niet veranderd hoeven te worden, en dan al die namen rond de familie wel :D
Maar goed, daar zit er wel zat fictie in hoor.
Alsof ze met zijn allen in het ziekenhuis zaten bij hun vader bv, ze spreken geen van allen dialect, en veel spreken/ spraken er ook niet met elkaar :P
( Groucho Marx )
pi_168770825
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die scene met Willem :D
Wil je ff buiten wachten, ben ff aan het bellen _O- _O-
Bram zit nu te stomen met zijn oren _O-
Ik vond die Jinek met "boobies" ook wel erg grappig. Die zal daar ook niet om kunnen lachen.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 17:26:41 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168805533
Artikel uit de quote van december 2016 :D

quote:
Bram:Hoe kan ik helpen :D _O-
  vrijdag 10 februari 2017 @ 18:00:23 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168806168
Ik baalde dat ik de eerste afleveringen gemist had, dus even een inhaalslag gemaakt en woensdag live gekeken, ook de documentatie van Max (de zoon van Robert) gekeken na de eerste twee gemiste delen, ik vond Robert al niets, en die documentaire van zijn zoon heeft dat alleen maar versterkt.
Wat een arrogantie waarmee hij de angst van zijn kind bagatelliseert als Max hem vertelt dat hij hem als klein jongetje out (van de drugs) in huis zag liggen terwijl zij in de auto op hem zaten te wachten.
De verontwaardiging over het geruimde kindergrafje vond ik ook stuitend, dan heb je de grafrechten voor je kind niet betaald en ben je gewoon een enorme eikel.

Mooie serie verder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168852762
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:29 schreef golfer het volgende:
Pierre Bokma speelt weer zeer overtuigend. ^O^
Die heeft al een keer een Emmy gekregen voor zijn rol in een op waarheid gebaseerd verhaal over de ondergang van een Nederlands familiebedrijf waarin geloof een belangrijke rol speelt. :)

http://www.npo.nl/de-uitverkorene/01-10-2009/VPRO_1135288
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  zondag 12 februari 2017 @ 15:12:28 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168852961
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:05 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Die heeft al een keer een Emmy gekregen voor zijn rol in een op waarheid gebaseerd verhaal over de ondergang van een Nederlands familiebedrijf waarin geloof een belangrijke rol speelt. :)

Oh, de gebroeders Baan... zo ongeveer de enige 2 die nagenoeg ongeschonden uit het hele debacle kwamen, in tegenstelling tot al die mensen die (via de kerk) in hun bedrijf belegd hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 12 februari 2017 @ 16:10:08 #63
176471 oh-oh
pi_168854411
:D Die zaak heeft kantoor Mosz ook gedaan!
( Groucho Marx )
pi_168854673
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:05 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Dank voor de tip!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_168865830
quote:
Dank voor de link. Ben nu wel erg benieuwd waar waarheid eindigt en fictie begint. Die moord?
  zondag 12 februari 2017 @ 23:13:12 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168866157
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 23:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dank voor de link. Ben nu wel erg benieuwd waar waarheid eindigt en fictie begint. Die moord?
Oh, nou moet ik 'm ook op zeker kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 februari 2017 @ 00:53:46 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168867154
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:10 schreef oh-oh het volgende:
:D Die zaak heeft kantoor Mosz ook gedaan!
:D
Poef.....gone! ©golfer
pi_168925165
15 februari 2017, 20:25 - 21:20 uur NPO 2

Benjamin Meyer komt steeds heviger onder vuur te liggen. Zowel topcriminelen als het Openbaar Ministerie nemen hem op de korrel. Zijn broers hebben geen keuze: ze moeten hem wel uit de maatschap zetten. :D

Het roemruchte advocatenkantoor van de familie Meyer is in dit slot van De maatschap op de top van zijn roem. Maar achter de schermen is er van alles aan de hand: topcriminelen manipuleren de op het oog succesvolle Benjamin (Guy Clemens) en het Openbaar Ministerie dreigt dit bekend te maken. Zijn broers hebben maar één optie: hem uit de maatschap zetten. Clemens speelde de flamboyante, op Bram Moszkowicz gebaseerde advocaat Benjamin met veel plezier.

Fascinerend
"Ik heb hem (Bram Moszkowicz, red.) altijd een fascinerende figuur gevonden. Een slimme, maar ijdele man, die van vrouwen en van aandacht houdt. Een showfiguur, heel anders dan ik ben. In De maatschap zul je zien waar hij vandaan komt en kun je je eigen conclusies over hem trekken."

Aflevering: 4/4 Ondergang :D :P

http://www.tvgids.nl/het-einde-van-de-maatschap/artikel/126560/

Nog een paar minuten dus *O* *O*
pi_168926687
Wat zou Eva nu van Bram vinden?
pi_168927495
Ik vind het een matige serie.
  woensdag 15 februari 2017 @ 21:17:42 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168927593
Ik vond het erg leuk, ik erger me alleen wel aan het feit dat ze verschillende auto's hebben genomen voor dezelfde rit, vooral de Jag van Sr. had daar last van.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_168928306
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:17 schreef Leandra het volgende:
Ik vond het erg leuk, ik erger me alleen wel aan het feit dat ze verschillende auto's hebben genomen voor dezelfde rit, vooral de Jag van Sr. had daar last van.
Jij met je auto's :D
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:20:07 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168929496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:36 schreef Soury het volgende:

[..]

Jij met je auto's :D
Ja, ik zie nou eenmaal gelijk dat er (weer) een ander nummerbord op zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_168929548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik zie nou eenmaal gelijk dat er (weer) een ander nummerbord op zit.
;) Soneal meer
pi_168929904
Begon best leuk, maar laatste aflevering tja blij dat het afgelopen is denk ik dan maar.
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:40:36 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168930080
Eva en Bram zullen dit zeker niet leuk gevonden hebben.

Wat een rol weer van Bokma. Acteren op hoog niveau zonder nauwelijks een woord te zeggen. _O_
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 15 februari 2017 @ 22:41:22 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168930102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 22:22 schreef Soury het volgende:

[..]

;) Soneal meer
Die let dan weer niet op de nummerborden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:40:23 #78
176471 oh-oh
pi_168931866
Maar ze hebben ook wel meer dan 1 jaq pp hoor, alleen moest dit wel elke keer dezelfde zijn denk ik idd.
( Groucho Marx )
pi_168932577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:40 schreef oh-oh het volgende:
Maar ze hebben ook wel meer dan 1 jaq pp hoor, alleen moest dit wel elke keer dezelfde zijn denk ik idd.
Op dezelfde rit wel ja.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:30:36 #80
176471 oh-oh
pi_168937842
Ik moest wel lachen om die range rover. Ze rijden juist allemaal het liefst in hun mini's :D
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')