SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Hoezo een mail, gewoon langslopen.quote:Zou zelf denk ik 1 heldere mail sturen, en anders voor hun 10 anderen, maar goed.
het is wel een ict'er he...quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:11 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hoezo een mail, gewoon langslopen.
Haha, jaquote:
Dank, wist niet dat dit bestond, doorgegeven.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Bedrijf heeft in ieder geval niet voldaan aan de aanzegplicht/-termijn, tenzij er in het tijdelijke contract al zo'n aanzegging is opgenomen.
Ik heb dergelijke zaken toch liever op schrift.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:11 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hoezo een mail, gewoon langslopen.
Geloof het of niet maar, als ICT-er, zou ik navragen wat er allemaal de bedoeling is. Als ze niet met hem door willen dan zal een passieve houding wel een van de argumenten zijn.quote:Hoe zou jij daarmee omgaan?
Je moet niet hameren op dat gesprekquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:04 schreef Tyr80 het volgende:
Als je teveel hamert op dat gesprek wek je de indruk dat je enorm graag wil blijven, en verzwak je je positite.
Natuurlijk niet. Het is niet voor niets een contract voor een periode van 6 maanden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:38 schreef Stormtrooper40c het volgende:
Als jouw vriend niets hoort en 1 februari gewoon gaat werken, wordt zijn contract automatisch verlengd onder dezelfde voorwaarden. Dat betekent nogmaals een tijdelijk contract van 6 maanden.
Na 3 opeenvolgende tijdelijke contracten (of voor een periode van totaal 2 jaar) gaat het zelfs automatisch over in een vast contract.
Op basis van wat ik lees over het niet nakomen van de aanzegtermijn klopt wat hij zegt wel hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:41 schreef Chinless het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het is niet voor niets een contract voor een periode van 6 maanden.
volgens mij moet de werkgever dan alleen een boete betalen, en is het niet meer zo dat er stilzwijgend verlengd wordt?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:42 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Op basis van wat ik lees over het niet nakomen van de aanzegtermijn klopt wat hij zegt wel hoor.
Oh ja zeker wel.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:41 schreef Chinless het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het is niet voor niets een contract voor een periode van 6 maanden.
Het kan dus al in het lopende contract staan hèquote:Voorwaarden aanzegtermijn
Als de overeenkomst wordt voortgezet moet de werkgever aangeven onder welke voorwaarden. De werkgever moet dit uiterlijk 1 maand voor het einde van het contract melden aan de werknemer. Geeft de werkgever meteen bij de aanvraag van de arbeidsovereenkomst schriftelijk aan dat er geen opvolgend contract is? Ook dan voldoet hij aan de aanzegverplichting.
De aanzegtermijn geldt niet als een uitzendbeding in de arbeidsovereenkomst is opgenomen.
Aanzegtermijn niet aangegeven: vergoeding
Laat de werkgever niet op tijd weten of de arbeidsovereenkomst wel of niet wordt voortgezet? Dan is hij de werknemer een vergoeding van 1 maandsalaris verschuldigd.
Houdt de werkgever zich wel aan de aanzegplicht, maar geeft hij het te laat aan? Dan is hij een evenredige vergoeding verschuldigd. Bijvoorbeeld: is de werkgever een week te laat, dan betekent dit een vergoeding van een weeksalaris.
Goede punten!quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het kan dus al in het lopende contract staan hè
En als de werkgever de werknemer wegstuurt als hij komt werken na afloop van het contract dan wordt er niks stilzwijgend verlengd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |