SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrij apart plekje voor gordijntje idd, zou dan gewoon muur verlengen oidquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar dat raam zat toch gewoon tussen twee kamers die bij het huis horen?
Dat dit kan in Nederlandquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:03 schreef StephanL het volgende:
Een Turkse mevrouw die goed Nederlands spreekt
Jaquote:
En ze rookt ook nietquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:05 schreef Chai het volgende:
Huis netjes aan kant, zonder overal afval
Dacht dat zoiets 10 jaar kon duren, maar dit valt mij nogal mee. Je kan gewoon tonnen schulden maken en daarvoor hoef je maar 3 jaar op een de producten van de AH basic te leven.quote:
Ditquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:05 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Dacht dat zoiets 10 jaar kon duren, maar dit valt mij nogal mee. Je kan gewoon tonnen schulden maken en daarvoor hoef je maar 3 jaar op een de producten van de AH basic te leven.![]()
Wel kut natuurlijk, maar wat hebben we in Nederland toch een soepel vangnet.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:05 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Dacht dat zoiets 10 jaar kon duren, maar dit valt mij nogal mee. Je kan gewoon tonnen schulden maken en daarvoor hoef je maar 3 jaar op een de producten van de AH basic te leven.![]()
Dit was speciaal voor jonge mensen.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:05 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Ja, daar is wel wat mis mee. Het is een autostoeltje, dus bedoeld voor vervoer in de auto. Het is niet goed voor baby's om in zo'n positie te liggen, maar voor in de auto is het de meest veilige en praktische manier om je kind te vervoeren. Buiten autoritten moet je het gebruik ervan zoveel mogelijk beperken. Betekent niet dat het kind meteen verkloot is van het stukje wandelen, maar het is veel beter om de reiswieg van de wagen te gebruiken. Daarbij zag ik dat ze zo'n reiswieg had, en bij de kringloop of op marktplaats koop je een kinderwagen voor een prikkie.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:58 schreef Frozen-assassin het volgende: [..] Zoveel geld heeft ze niet... En het past op het wagentje dus daar is niks mis mee verder
Oh dacht dat ze zoiets zeiden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
WSNP is in principe voor iedereen 3 jaar maar daar kan je ook uitgegooid worden.
Oki. Al denk ik wel dat het nu voor haar niet hoogste prioriteit heeft, als ze er al van af weet uberhaupt.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:07 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja, daar is wel wat mis mee. Het is een autostoeltje, dus bedoeld voor vervoer in de auto. Het is niet goed voor baby's om in zo'n positie te liggen, maar voor in de auto is het de meest veilige en praktische manier om je kind te vervoeren. Buiten autoritten moet je het gebruik ervan zoveel mogelijk beperken. Betekent niet dat het kind meteen verkloot is van het stukje wandelen, maar het is veel beter om de reiswieg van de wagen te gebruiken. Daarbij zag ik dat ze zo'n reiswieg had, en bij de kringloop of op marktplaats koop je een kinderwagen voor een prikkie.
En de bingo kaart is nog leegquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:09 schreef Mariposas het volgende:
Tamme uitzending dit trouwens. Veel te meegaand meisje.
Inderdaad, belachelijk is het. En van je bijstandsuitkering kunnen ze amper iets af snoepen natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:05 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leuke, toch best feelgood, aflevering na vreselijke stellen van afgelopen weken
Nee, het vangnet zou er moeten zijn voor mensen die niet kunnen werken, ziek zijn en dat soort zaken. Niet om je ass te redden als je zelf achterlijk bent geweest.quote:
Nou, inderdaad. Zij heeft gewoon een slechte start gehad. Ze pakt alle hulp heel goed op, als ze dat allemaal eerder geleerd had was het misschien niet zo uit de hand gelopen met schulden enzo. Zonde.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:10 schreef _Hestia_ het volgende:
Nou na alle drama van de afgelopen weken wel weer es fijn dat het een keer niet zo heftig is hoor
Ja precies. En ze is gewoon netjes en beleefdquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Zij heeft gewoon een slechte start gehad. Ze pakt alle hulp heel goed op, als ze dat allemaal eerder geleerd had was het misschien niet zo uit de hand gelopen met schulden enzo. Zonde.
Dat mag heul nietquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:14 schreef Amarantha het volgende:
Ik ga haar kindje ontvoeren. Wat een droppie.
Oh goede vraag, geen idee.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
Dat blauwe boekje in het ledikant, was dat de bijbel?
(Ik ben pas op het eind ingeschakeld).
Leek er wel opquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:14 schreef Amarantha het volgende:
Weet iemand het nummer van meld misdaad anoniem?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:14 schreef Amarantha het volgende:
quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
Geen idee. Niet zo belangrijk ook, toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Weet iemand het nummer van meld misdaad anoniem?
Bel Alberto Stegemanquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Weet iemand het nummer van meld misdaad anoniem?
Ja, ze is gewoon net als vele andere moeders in NL. Zou niet in dit programma hoeven zitten.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:15 schreef ook_gek het volgende:
Deze moeder is toch fantastisch! Super lief voor d'r kind. Netjes schoon allemaal, eindelijk alles op orde. Pakt alles heel goed op, durft te vragen en een super leuk kindje!
Haar gun ik het dat alles snel goed komt, het is jammer dat ze een valse start gemaakt heeft.
Dat is het sociale stelsel in Nederland en relatief makkelijk vind ik wel meevallen. Ze leeft van bijstand, straks moet ze weer naar school en leeft van 50 euro per maand + voedselbank...quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, ze is gewoon net als vele andere moeders in NL. Zou niet in dit programma hoeven zitten.
Wel blijf ik het stom vinden dat je relatief makkelijk van zo'n hoge schuld af kunt komen. Ik heb ook wel eens domme dingen gedaan vroeger, maar mocht het allemaal zelf oplossen...
Nee is zonder studieschuld.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:18 schreef Maraca het volgende:
Maar is de schuldsanering incl studieschuld?of valt dat erbuiten
twitter:watzijnweuit twitterde op dinsdag 24-01-2017 om 21:15:49Een van de weinige afl. zonder buikpijn, een kloppende slagader op mn voorhoofd en vlekken in mijn nek op het einde #vierhandenopeenbuik reageer retweet
Jij kan dat gelukkig. Niet iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, ze is gewoon net als vele andere moeders in NL. Zou niet in dit programma hoeven zitten.
Wel blijf ik het stom vinden dat je relatief makkelijk van zo'n hoge schuld af kunt komen. Ik heb ook wel eens domme dingen gedaan vroeger, maar mocht het allemaal zelf oplossen...
Studieschuld hoef je pas later terug te betalen, als je een diploma haalt binnen 10 jaar wordt schuld kwijtgescholdenquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:18 schreef Maraca het volgende:
Daar had ze het wel over toch? Nou ja schoolschuld eigenlijk.quote:
Dat is nog de oude constructie, toen de basisbeurs er nog was. Denk dat zij gewoon een lening bij DUO heeft gehad die dus sowieso terugbetaald moet worden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Studieschuld hoef je pas later terug te betalen, als je een diploma haalt binnen 10 jaar wordt schuld kwijtgescholden
Ah okee, denk dat het nog wel zo is dat ze naar je inkomen kijken en daarop baseren hoeveel je terug moet betalen dus dat zal wel meevallen komende tijd.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:21 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat is nog de oude constructie, toen de basisbeurs er nog was. Denk dat zij gewoon een lening bij DUO heeft gehad die dus sowieso terugbetaald moet worden.
Als ze schuld bij mij zou hebben wordt die echt niet kwijtgescholden hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is het sociale stelsel in Nederland en relatief makkelijk vind ik wel meevallen. Ze leeft van bijstand, straks moet ze weer naar school en leeft van 50 euro per maand + voedselbank...
En waarom is het interessant wat een vreemde op twitter zegt?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:18 schreef Amarantha het volgende:
twitter:watzijnweuit twitterde op dinsdag 24-01-2017 om 21:15:49Een van de weinige afl. zonder buikpijn, een kloppende slagader op mn voorhoofd en vlekken in mijn nek op het einde #vierhandenopeenbuik reageer retweet
Ze krijgt enkel regelingen om schulden af te betalen, het wordt niet kwijtgescholden..quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als ze schuld bij mij zou hebben wordt die echt niet kwijtgescholden hoorVraag mij wel af hoe ze dat voor elkaar wille krijgen bij de schuldhulpsanering.
Ik snap je gevoel, maar bij veel mensen gaan de schulden sowieso never nooit afbetaald worden, dus wie is er bij gebaat? Daarbij is het recidivecijfer bij mensen die het Wsnp-traject hebben doorlopen vrij laag (ca. 20%). Het voorkomt dus in veel gevallen dat mensen weer schulden maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, het vangnet zou er moeten zijn voor mensen die niet kunnen werken, ziek zijn en dat soort zaken. Niet om je ass te redden als je zelf achterlijk bent geweest.
Hoe kom je daar nou bij, ik had juist het idee dat hier geen verslavingen speelden.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Daar had ze het wel over toch? Nou ja schoolschuld eigenlijk.
Kindje heeft toch een beetje FAS kenmerken.
Zonder zakken dit soort mensen alleen maar verder weg. Zij gaat er voor en 50 euro pm is extreem weinig! Dat is 3 jaar lang he! Luiers en bany voeding moet er ook van betaald worden. De kleine gaat straks na een paar maanden ook mee met de pot eten. Dus eigelijk 50euro voor 1.5 persoon. De kinderbijslag is heel weinig.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je echter stufi of OV kaart niet goed hebt stopgezet, heb je die wachttijd en betaling naar inkomen niet. Ik vrees dat dit hier aan de hand is.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah okee, denk dat het nog wel zo is dat ze naar je inkomen kijken en daarop baseren hoeveel je terug moet betalen dus dat zal wel meevallen komende tijd.
quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij, ik had juist het idee dat hier geen verslavingen speelden.
Dat kindje van vorige week wel.
Wat dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kindje heeft toch een beetje FAS kenmerken.
Fucking Asociaal Schattigquote:
Sigaretten roken was minder erg dan stress voor de baby was het tochquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:24 schreef Maraca het volgende:
[..]Ze rookte bewust sigaretten, want dat was gezonder
Die ogen, bovenlip is wat lang en plat. Maar misschien zie ik het niet goed hoor. Is ook niet zo duidelijk in beeld gekomen.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij, ik had juist het idee dat hier geen verslavingen speelden.
Dat kindje van vorige week wel.
Open deur dus voor iedereen die financieel heel slecht zit om finaal naar de klote te gaan. Wordt toch allemaal opgelostquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij kan dat gelukkig. Niet iedereen kan dat.
Ook maar ipv shag is ze sigaretten gaan roken want "gezonder".quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:25 schreef WcPot het volgende:
[..]
Sigaretten roken was minder erg dan stress voor de baby was het toch
Ohhh dan. Ik meende te horen dat je er dan na 3 jaar vanaf bentquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze krijgt enkel regelingen om schulden af te betalen, het wordt niet kwijtgescholden..
Ze zit als ik het goed heb begrepenin een minnelijk traject, niet schuldbegeleiding. Het lijkt me niet dat zij rond de ¤20.000 af kan lossen in 3 jaar. Er wordt bepaald wat ze af kan lossen in 3 jaar, en voor dat bedrag wordt een voorstel gedaan naar de schuldeisers om akkoord te gaan met dat bedrag, de rest moeten ze dan kwijtschelden .quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze krijgt enkel regelingen om schulden af te betalen, het wordt niet kwijtgescholden..
Verdiep je eens in de wsnp en kijk wat de plichten zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Open deur dus voor iedereen die financieel heel slecht zit om finaal naar de klote te gaan. Wordt toch allemaal opgelost
Dat klopt hoor! Na 3 jr ben je ervan af. Als je braaf bent en je aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ohhh dan. Ik meende te horen dat je er dan na 3 jaar vanaf bent![]()
![]()
Dan heb ik niks gezegd.
Dat ben ik wel met je eens. Blijf me er wel over verbazen hoe mensen zo stom kunnen zijn om torenhoge schulden te maken. Iedereen weet dat daar gezeik van komt, toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:23 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zonder zakken dit soort mensen alleen maar verder weg. Zij gaat er voor en 50 euro pm is extreem weinig! Dat is 3 jaar lang he! Luiers en bany voeding moet er ook van betaald worden. De kleine gaat straks na een paar maanden ook mee met de pot eten. Dus eigelijk 50euro voor 1.5 persoon. De kinderbijslag is heel weinig.
Als iemand zoals zij zich zo goed inzet vind ik het niks meer dan terecht dat zij alle hulp krijgt. Anders dan de met luie kut hangende vrouwen en een uitkering die niks doen!
Ook als het geen Eur20k is maar Eur300k? Al die producten verkopen, geld begraven en in de schuldsanering.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat klopt hoor! Na 3 jr ben je ervan af. Als je braaf bent en je aan de regels houdt.
Volgens mij moeten wel alle schuldeisers akkoord gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ook als het geen Eur20k is maar Eur300k? Al die producten verkopen, geld begraven en in de schuldsanering.
Heb je Eur100k per jaar te pakken
Ze gaan ook te keer als konijnen hè.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:35 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb liever een goeie verstandige moeder met 20k schuld dan een onverstandige moeder met genoeg geld.
Ik snap echt niet hoe dat kan gebeuren. Denken ze dan niet bij 3 kinderen "goh, we kunnen al haast niks meer betalen, ik werkeloos, jij werkeloos, laten we maar sparen en niet trouwen en nog een kind nemen?"quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze gaan ook te keer als konijnen hè.
Mijn moeder lag er ook iets van 3 dagen.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:47 schreef alors het volgende:
Sjezus waarom moet dat zo lang duren in Nederland? Het kind ligt al 3 dagen te bevallen.
Waarom worden al die trutjes ingeleid ver voor de datum omdat ze geen pijn willen lijden en laten ze dit meisje dagen lang lijden in onzekerheid voordat ze een keizersnee doen?
Geen geld voor anticonceptie waarschijnlijkquote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe dat kan gebeuren. Denken ze dan niet bij 3 kinderen "goh, we kunnen al haast niks meer betalen, ik werkeloos, jij werkeloos, laten we maar sparen en niet trouwen en nog een kind nemen?"
Nee hoor, lekker trouwen, kinderen krijgen.
Immers bij 6 kinderen hebben we vast wel geld en geluk oid.
Condoom kost bij kruitvat 1,40 voor drie.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen geld voor anticonceptie waarschijnlijk
Ja echt, ik ken een gezin waar ze zeker 2 kinderen dankzij die "reden" hebben gekregen, maar welbeschouwd zou kind #2 eigenlijk ook al onder dat excuus moeten vallen, en niet alleen kind #3 en #4.
Die scheuren altijd.....quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Condoom kost bij kruitvat 1,40 voor drie.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-classic-condooms/p/2253231
Kind kostte iets van 10.000?
Ik vind echt dat die ads voor voorbehoedsmiddelen en het risico voor aids en kinderen toch wat meer mogen zijn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag die 18 dan ook 25 zijn?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:55 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens, het zou bij veel van die meisjes al schelen als zij tot hun 18e gewoon verplicht de prikpil hadden.
quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jemig. En voor de pil hebben ze écht geen geld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In zo'n huis is toezien op consequent pilgebruik toch wel een optie? En anders een spiraaltje of zo'n hormoonstaafje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh prima. Met een beargumenteerde brief van 2 kantjes als je tóch wel zwanger wilt worden. Halen we gelijk de wat minder begaafden eruit.quote:
Ik vraag me altijd af wat mensen ermee doen.quote:
Tuurlijk is daar beleid op maar je kan het niet opleggen. Ik kan alleen zeggen dat de tweede meestal niet komt.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:59 schreef Chai het volgende:
[..]
In zo'n huis is toezien op consequent pilgebruik toch wel een optie? En anders een spiraaltje of zo'n hormoonstaafje.
Misschien zit er lucht tussenquote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat mensen ermee doen.
Als ik mijn nagels erin zet knapt er niks. Hoe krijg je het kapot met normaal gebruik?
Dat vraag ik mij ook af. Volgens mij gebruiken ze niks.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ik mijn nagels erin zet knapt er niks. Hoe krijg je het kapot met normaal gebruik?
Ik snap dat niet zo goed, mijn pil kost bijvoorbeeld nog geen 20euro voor een jaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen geld voor anticonceptie waarschijnlijk
Ja echt, ik ken een gezin waar ze zeker 2 kinderen dankzij die "reden" hebben gekregen, maar welbeschouwd zou kind #2 eigenlijk ook al onder dat excuus moeten vallen, en niet alleen kind #3 en #4.
Dit.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Volgens mij gebruiken ze niks.
Misschien worden ze hergebruikt?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij is die van mij 19,80 voor een half jaar, maar ik wil dan ook gewoon het merkproduct en niet het preferente medicijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik snap dat niet zo goed, mijn pil kost bijvoorbeeld nog geen 20euro voor een jaar.![]()
Nou gaat het in sommige gevallen ook wel om meisjes waarvan je er misschien niet op kan vertrouwen dat ze die pil ook netjes elke dag innemen, andere vormen van anticonceptie (prikpil, spiraaltje, etc.) zijn wel meteen een stuk duurder.
Precies, ik moest 160 euro voor mn spiraaltje betalen geloof ik. Das een stuk goedkoper dan een kindquote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is die van mij 19,80 voor een half jaar, maar ik wil dan ook gewoon het merkproduct en niet het preferente medicijn.
Anyway, dan komen er weer van die excuses dat de pil om een of andere reden niet kan vanwege de andere medicijnen, en condooms moeten gekocht worden en roken is belangrijker, dus dan is daar geen geld meer voor en voor een sterilisatie al helemaal niet.
Ik denk dat we de wereld een groot plezier doen als we bepaalde inkomensgroepen ook gewoon van gratis anticonceptie voorzien, één keer in de 5 of 10 jaar een nieuw spiraaltje zijn de kosten niet.
quote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:08 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat we de wereld een groot plezier doen als we bepaalde inkomensgroepen ook gewoon van gratis anticonceptie voorzien, één keer in de 5 of 10 jaar een nieuw spiraaltje zijn de kosten niet.
Gast van 52quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:35 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb liever een goeie verstandige moeder met 20k schuld dan een onverstandige moeder met genoeg geld.
Dat lijkt mij ook een goed idee. Niet lang geleden was daar ook al discussie over toen het ging over abortussen. Blijkbaar is eenderde van de bezoekers van een abortuskliniek daar al een keer eerder geweest. (En abortus is wel gratis)quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is die van mij 19,80 voor een half jaar, maar ik wil dan ook gewoon het merkproduct en niet het preferente medicijn.
Anyway, dan komen er weer van die excuses dat de pil om een of andere reden niet kan vanwege de andere medicijnen, en condooms moeten gekocht worden en roken is belangrijker, dus dan is daar geen geld meer voor en voor een sterilisatie al helemaal niet.
Denk het ook wel. Had de bingokaart lang niet vol vanavond.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:16 schreef oh-oh het volgende:
Leuke meid, fouten gemaak, maar die komt er wel denk ik. Prachtig kindje en ze leek me een hele leuke moeder! En Xandra deed het ook erg leuk!
Studieschuld kan je laten uitstellen hé? Kwestie van een verzoek tot uitstellen aflossing studieschuld indienen. DUO beoordeelt dan of je echt te weinig inkomen hebt op dat moment. Als je vijftien jaar lang je studieschuld niet hebt kunnen terugbetalen (vanwege te laag inkomen), wordt het ook kwijtgescholden. Geen wonder dat ze haar studieschuld hier buiten beschouwing mag laten.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:18 schreef Maraca het volgende:
Dat is in België.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 22:00 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb site gevonden met de kosten van voorbehoedingsmiddelingen:
http://www.allesoverseks.(...)t-mijn-anticonceptie
Nou ja, misschien woonde ze al niet thuis tijdens haar opleiding. De moeder zei aan tafel toch ook iets van dat ze niet wist dat het zo erg was?quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:19 schreef Status het volgende:
Aardig meisje, deed haar best, schattig kindje.
Wel vraag ik me af hoe het zo ver heeft kunnen komen qua schulden, moeten stoppen met studeren etc. Haar moeder leek me een vrij vlotte en leuke vrouw, maar die heeft het ook allemaal maar laten gebeuren of zo..?
Trekt wel bij denk ik, toen hij net geboren was zag hij er ook uit als een Marokkaan van 40.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die ogen, bovenlip is wat lang en plat. Maar misschien zie ik het niet goed hoor. Is ook niet zo duidelijk in beeld gekomen.
Als dat zo was dan was dat zeker wel gezegd. Alles voor de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die ogen, bovenlip is wat lang en plat. Maar misschien zie ik het niet goed hoor. Is ook niet zo duidelijk in beeld gekomen.
Wel goedkoop daar, prikpil 2 euro per injectie. Ik betaal er rond de 17 euro voor, maar het is maar per 12 weken dus valt mee.quote:
Hier ook ¤17,- nog wat per drie maanden, prima dealquote:Op woensdag 25 januari 2017 17:12 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Wel goedkoop daar, prikpil 2 euro per injectie. Ik betaal er rond de 17 euro voor, maar het is maar per 12 weken dus valt mee.
De meeste van die lui zouden dat al met de berg statiegeldflessen van cheape cola moeten kunnen ophoesten.quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:28 schreef Poes. het volgende:
[..]
Hier ook ¤17,- nog wat per drie maanden, prima deal![]()
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat NIET zou kunnen ophoesten.
En wat levert blik per kilo op?quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:37 schreef MCH het volgende:
[..]
De meeste van die lui zouden dat al met de berg statiegeldflessen van cheape cola moeten kunnen ophoesten.
Energiedrank e.d. zit vaak in aluminium, schijn je nog best wat geld voor te kunnen krijgen. Mijn broertje heeft een periode gehad dat die het inzamelde en zakken vol naar de oud-ijzer handelaar bracht om er wat mee bij te verdienenquote:
Je kunt zelfs uitstellen zonder reden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 04:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Studieschuld kan je laten uitstellen hé? Kwestie van een verzoek tot uitstellen aflossing studieschuld indienen. DUO beoordeelt dan of je echt te weinig inkomen hebt op dat moment. Als je vijftien jaar lang je studieschuld niet hebt kunnen terugbetalen (vanwege te laag inkomen), wordt het ook kwijtgescholden. Geen wonder dat ze haar studieschuld hier buiten beschouwing mag laten.
Prachtigquote:Op woensdag 25 januari 2017 18:11 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Energiedrank e.d. zit vaak in aluminium, schijn je nog best wat geld voor te kunnen krijgen. Mijn broertje heeft een periode gehad dat die het inzamelde en zakken vol naar de oud-ijzer handelaar bracht om er wat mee bij te verdienen
Ik heb tijden gehad (student) dat ik dat toch wel een forse aanslag op mijn budget zou vinden. Zelfs met strikte prioriteiten (tweedehands kleding, goedkoop boodschappen doen, etc). Maar ook hier geldt: prioriteiten stellen. Zwanger worden Kind krijgen is duurder.quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:28 schreef Poes. het volgende:
[..]
Hier ook ¤17,- nog wat per drie maanden, prima deal![]()
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat NIET zou kunnen ophoesten.
Wij (woon met huisgenoten) vonden het nogal tegenvallen. Vuilniszakken vol weggebracht en amper iets voor gekregen. Doen we ook niet meer haha. Leek ons wel een goed idee om blik apart te verzamelen maar levert vrijwel niks op.quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:11 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Energiedrank e.d. zit vaak in aluminium, schijn je nog best wat geld voor te kunnen krijgen. Mijn broertje heeft een periode gehad dat die het inzamelde en zakken vol naar de oud-ijzer handelaar bracht om er wat mee bij te verdienen
6 euro per maand? 1,50 per week? Dat kan toch niet, hoe kan iemand dat NIET overhouden?quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb tijden gehad (student) dat ik dat toch wel een forse aanslag op mijn budget zou vinden. Zelfs met strikte prioriteiten (tweedehands kleding, goedkoop boodschappen doen, etc). Maar ook hier geldt: prioriteiten stellen. Zwanger worden Kind krijgen is duurder.
Das het hele probleem nou juist. Bij bijna al die gevallen bij vier handen, is dat de tienermoeder gewoon niet kan nadenken over de lange termijn.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:21 schreef Poes. het volgende:
[..]
6 euro per maand? 1,50 per week? Dat kan toch niet, hoe kan iemand dat NIET overhouden?
Ja, oke, dat valt eigenlijk ook wel mee. 17 euro per maand was lastiger, maar het rekent natuurlijk per 3 maanden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:21 schreef Poes. het volgende:
[..]
6 euro per maand? 1,50 per week? Dat kan toch niet, hoe kan iemand dat NIET overhouden?
Dit.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:27 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Das het hele probleem nou juist. Bij bijna al die gevallen bij vier handen, is dat de tienermoeder gewoon niet kan nadenken over de lange termijn.
Ze leven veels te veel in het hier en nu, en denken niet over hoe hun keuzes voor de toekomst zich kunnen uitpakken.
Ik denk echt dat dat het probleem is bij veel van die meiden.
Mee eens, dat is nog best wel een bedrag.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, oke, dat valt eigenlijk ook wel mee. 17 euro per maand was lastiger, maar het rekent natuurlijk per 3 maanden.
quote:Als je anticonceptie gebruikt in de vorm van de pil wil je dat het liefst dat je zorgverzekering dat vergoedt. Maar sinds 1 januari 2011 valt de vergoeding van anticonceptie niet meer onder de basisverzekering. Vrouwen tot 21 jaar krijgen nog wel de kosten voor hun anticonceptiepil vergoed vanuit de basisverzekering.
Het wordt dan gedekt door de basisverzekering, maar als je nog niet aan het eigen risico zit moet je het toch betalen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:43 schreef Poes. het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Mee eens, dat is nog best wel een bedrag.
Ik krijg het nu vergoed van de verzekeraar, ben extra aanvullend verzekerd![]()
Oh trouwens, TOT 21 jaar wordt álle anticonceptie toch gewoon vergoed vanuit de basis? Waar hebben we het dan over
Dat schiet niet op hè..quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het wordt dan gedekt door de basisverzekering, maar als je nog niet aan het eigen risico zit moet je het toch betalen.
Ik moest 2 euro eigen bijdrage betalen (prikpil, dus eens in de twaalf weken). Toen ineens 17 euro. Ik dacht: zal wel te maken hebben met mijn leeftijd (21 geworden ofzo). Verhuisd, nieuwe huisarts+apotheek, nu weer 2 euro. Blijkbaar was mijn oude apotheek overgenomen door een ander en die had geen overeenkomst met mijn verzekeraar. Nu zit ik dus, per toeval, weer bij een apotheek die wel is aangesloten. 2 euroquote:Op woensdag 25 januari 2017 20:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het wordt dan gedekt door de basisverzekering, maar als je nog niet aan het eigen risico zit moet je het toch betalen.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:35 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik moest 2 euro eigen bijdrage betalen (prikpil, dus eens in de twaalf weken). Toen ineens 17 euro. Ik dacht: zal wel te maken hebben met mijn leeftijd (21 geworden ofzo). Verhuisd, nieuwe huisarts+apotheek, nu weer 2 euro. Blijkbaar was mijn oude apotheek overgenomen door een ander en die had geen overeenkomst met mijn verzekeraar. Nu zit ik dus, per toeval, weer bij een apotheek die wel is aangesloten. 2 euroHad overigens niks te maken met eigen risico.
Ze zijn alleen wel traag![]()
Gewoon coïtus interruptus tochquote:Op woensdag 25 januari 2017 20:17 schreef Lokasenna het volgende:
Als ik geen geld had voor de pil, liet ik gewoon de man dokken voor de condooms.
Volgens mij staan ze gewoon niet echt bij de gevolgen stil, geldgebrek is wel een heel lam excuus om geen anticonceptie te gebruiken.
Wat een wanbeleid toch, dat dit soort dingen de orde van de dag zijn. Dat maakt het toch allemaal niet te doen voor de consument/patiënt?quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:35 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik moest 2 euro eigen bijdrage betalen (prikpil, dus eens in de twaalf weken). Toen ineens 17 euro. Ik dacht: zal wel te maken hebben met mijn leeftijd (21 geworden ofzo). Verhuisd, nieuwe huisarts+apotheek, nu weer 2 euro. Blijkbaar was mijn oude apotheek overgenomen door een ander en die had geen overeenkomst met mijn verzekeraar. Nu zit ik dus, per toeval, weer bij een apotheek die wel is aangesloten. 2 euroHad overigens niks te maken met eigen risico.
Ze zijn alleen wel traag![]()
Ik had wel gezien dat de apotheek een andere naam had, ander uniform enzo, maar geen idee dat dat gevolgen had voor de prijzen/vergoedingen. Ze sturen ook niet even een brief ofzoquote:Op woensdag 25 januari 2017 21:43 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat een wanbeleid toch, dat dit soort dingen de orde van de dag zijn. Dat maakt het toch allemaal niet te doen voor de consument/patiënt?
Dat probleem bevindt zich dan ook primair bij de zorgverzekeraar; die proberen zorgverleners te onderdrukken met contracten, en de cliënt de dupe laten worden als de zorgverlener niet meegaat met de strategie van de zorgverzekeraar.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:04 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik had wel gezien dat de apotheek een andere naam had, ander uniform enzo, maar geen idee dat dat gevolgen had voor de prijzen/vergoedingen. Ze sturen ook niet even een brief ofzo
Idee had ik ook. Heb zo'n raar vermoeden dat ze sowieso nog wel wat gaat doen aan haar overgewicht nu ze een kindje heeft.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:11 schreef Ceviche het volgende:
Vond het trouwens wel een leuke moeder, ik maak me geen zorgen over de welzijn van dit kind. Ik had het idee dat ze uiteindelijk wel wat was afgevallen trouwens.
Ben even haar naam kwijt, maar in één van de terugblikken was één van de meiden ook enorm afgevallen. Zag er nu zo leuk uitquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:33 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Idee had ik ook. Heb zo'n raar vermoeden dat ze sowieso nog wel wat gaat doen aan haar overgewicht nu ze een kindje heeft.Zou mij niks verbazen als we haar terugzien in een terugblik aflevering waar ze een stuk dunner is.
Die Lisanne? Die had een maagverkleining gehad he.. En was idd veel te mager, ook heel dun en stro-ig haar, haast kalend.. Zag er niet echt gezond uit.quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ben even haar naam kwijt, maar in één van de terugblikken was één van de meiden ook enorm afgevallen. Zag er nu zo leuk uitmaar was nu weer te mager
Oh dan herinner ik me het verkeerdquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die Lisanne? Die had een maagverkleining gehad he.. En was idd veel te mager, ook heel dun en stro-ig haar, haast kalend.. Zag er niet echt gezond uit.
Dat meende ik ook te zien!quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:11 schreef Ceviche het volgende:
Vond het trouwens wel een leuke moeder, ik maak me geen zorgen over de welzijn van dit kind. Ik had het idee dat ze uiteindelijk wel wat was afgevallen trouwens.
Die hield bijna geen eten binnen, waarschijnlijk een psychisch probleem. Durfde bijna niet te eten uit angst om weer aan te komen. Ze was ook een therapie.quote:
Haaruitval komt vaak voor als je in korte tijd veel afvalt. Heb dat zelf helaas ook gehad na mijn maagverkleining, vooral aan de zijkanten viel mijn haar uit. Maar gelukkig niet zo extreem en na een paar maanden groeide het al weer. Lisanne zag er echt heel ongezond uit, van obesitas naar anorexiaquote:Op donderdag 26 januari 2017 17:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die Lisanne? Die had een maagverkleining gehad he.. En was idd veel te mager, ook heel dun en stro-ig haar, haast kalend.. Zag er niet echt gezond uit.
Zijn verschillende beweringen over, sommigen zeggen het komt doordat tijdens het afvallen de vetlaag op de hoofdhuid dunner wordt dat de de haarzakjes wijder worden, anderen zeggen tekorten aan vitaminen en mineralen. Denk zelf het eerste gezien ik nooit een tekort heb gehad.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:12 schreef Status het volgende:
Die haar uitval zou toch niet komen van afvallen zelf, maar van gewoon structureel te weinig binnenkrijgen denk ik?
Welke moeders hebben we nu al allemaal gehad? Patty, Tatum, Bettina en Xandra toch?quote:Dit seizoen worden de moeders in spé geholpen door Monique Smit, Patty Brard, Tatum Dagelet, Jelka van Houten, Bettina Holwerda, Xandra Brood, Giovanca en Kim Kötter.
quote:Joanne kreeg op haar 17e een zoon van haar toen 15-jarige vriendje. Nu is ze weer per ongeluk zwanger van haar nieuwe vriend. Maar de baby is te klein, omdat Joanna veel rookt. En ze weigert te stoppen. Monique Smit helpt haar haar leven weer op de rit te krijgen. Dinsdag 20:30 uur op NPO 3!
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:33 schreef Chai het volgende:
[..]
Welke moeders hebben we nu al allemaal gehad? Patty, Tatum, Bettina en Xandra toch?
En nu heeft ze een liefdesrelatie met een vriendin? Snap niet waarom een willekeurige vriendin erbij op de foto zou staan namelijk.quote:
Ja goede vraag, vroeg mij ook af wie de andere meid is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:43 schreef Chai het volgende:
[..]
En nu heeft ze een liefdesrelatie met een vriendin? Snap niet waarom een willekeurige vriendin erbij op de foto zou staan namelijk.
Of links is de oma en middelste de moeder in kwestiequote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:43 schreef Chai het volgende:
[..]
En nu heeft ze een liefdesrelatie met een vriendin? Snap niet waarom een willekeurige vriendin erbij op de foto zou staan namelijk.
Links is nog niet zo oud toch?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of links is de oma en middelste de moeder in kwestie
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of links is de oma en middelste de moeder in kwestie
Heb net de preview bekeken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Koefnoen is nooit leuk geweest.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Haha deze is leuk ja
Toen Koefnoen nog leuk was
Nee gekquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Met het deksel van de vuilnisbak ja.
Ze ziet er ook niet bijster intelligent uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:34 schreef leolinedance het volgende:
Op je 16e zwanger van de 1e, Jayden
Zou mij niet verbazen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:37 schreef Amarantha het volgende:
Ineens gaat er in mij om: Heeft die vriendin niet gewoon gezegd kom maar hierheen want BNN komt ook. Kunnen ze jou ook helpen.
En Monique natuurlijk niets vertelt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:37 schreef Amarantha het volgende:
Ineens gaat er in mij om: Heeft die vriendin niet gewoon gezegd kom maar hierheen want BNN komt ook. Kunnen ze jou ook helpen.
In de OPquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
hont. Waar is de bingokaart? We draaien lekker volgens mij.
Nee dat valt mij ook al op.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
En Monique natuurlijk niets vertelt.
Zou me niks verbazenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:40 schreef Chai het volgende:
Is die vriend de reden dat ze nu in een leuk appartementje woont?
En weten van een groeiafwijking.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:40 schreef Mariposas het volgende:
Wel zorgen maken om de gezondheid van je kind vanwege harddrugs, maar 10-15 sigaretten per dag is niet erg.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:41 schreef oh-oh het volgende:
Als je stoppen met roken 1 dag al te zwaar vindt kun je je lol nog op met die baby dalijk
Echt hè, bloed begint al langzaam te koken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:41 schreef RensAjacied het volgende:
Ach wat knap je hebt het 1 dag geprobeerd. Ik word hier agressief van
Vriendquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:41 schreef RensAjacied het volgende:
Ach wat knap je hebt het 1 dag geprobeerd. Ik word hier agressief van
Die ander ziet er wel netter uit vind ik.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
Verbaasd me niet. Ze heeft ook zo een crimineel koppie. Die uitstraling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |