Ik heb even een voorbeeldje uitgewerkt.
Het bieden:
![GVD3OvM.jpg]()
Speler A haalt Nibali binnen, maar loopt Sagan en Kruijswijk mis. Greipel wordt goedkoop binnengehaald en hij was de enige bieder op een paar anderen die voor een spotprijsje binnengehaald worden. Verder heeft hij pech dat hij na gelijke bieding en loting naast Bakelants grijpt.
Speler B heeft flink geboden, maar zijn hoge boden waren net niet hoog genoeg. Hij haalt slechts Gerrans, Monfort en Castelijns binnen, maar heeft nog wel een enorm budget om biedronde 2 mee in te gaan.
Speler C haalt met Sagan en Van Avermaet twee grote (maar ook dure) renners binnen die hem in bepaalde speelrondes bijna niet te kloppen maken. Hij bood een schijntje op Kittel, maar omdat hij de enige bieder was haalt hij hem toch binnen. Hij is wel door het grootste deel van zijn budget heen.
Speler D heeft een zeer succesvolle biedronde achter de rug. Hij mist Peter Sagan met zijn goedkope bodje, maar haalt wel broertje Juraj binnen tegen een hogere prijs.
In werkelijkheid gaat dit zo dus door met biedronde 2,3 enz. totdat alle teams gevuld zijn (of iedereen door z'n budget heen is). Voor het voorbeeld werk ik even verder met de teams zoals die in bovenstaande overzichtje gevormd zijn na de eerste biedronde.
Nadat de teams compleet zijn krijg je een competitieschema, waarbij eenieder het tegen elkaar gaan opnemen. In onderstaande voorbeeld heb ik twee (versimpelde) speelrondes uitgewerkt.
Speelschema:
![81BcWi6.jpg]()
Speelronde 1 en 2 (en uitslagen van de koersen):
![zNnKs24.jpg]()
Dan krijg je de volgende uitslagen:
![Gm6SiY1.jpg]()
En dat levert de volgende stand op:
![CBv9hrr.jpg]()
Zo zie je dus dat Speler C verreweg de meeste punten heeft gescoord, maar dat hij een speelronde later maar een paar puntjes sprokkelde en verloor van het matige team van Speler B.
Hopelijk geen foutjes in de voorbeelden die ik handmatig gedaan heb. Als er vragen of onduidelijkheden zijn laat het aub weten