quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jawel, ik begrijp het nu prima. Ik kan niet om je argumenten heen, homohaat heeft niets met de islam te maken. Nogmaals bedankt.
Ach ja, sorry. Soms heb je gewoon iemand nodig die het duidelijk en onomwonden stelt, zodat er geen ruimte blijft voor dubbele interpretaties of onduidelijkheid.quote:
Als er hier iemand hypocriet is dan ben jij het wel. Je woont niet eens in Nederland maar je komt wel op een Nederlands forum je achterlijke opvattingen over homoseksualiteit poneren en over hoe wij hier omgaan met de islamitische homohaat. Dus waar bemoei jij je eigenlijk mee?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Men haat hier openlijk de islam en dat wordt gewoon geaccepteerd. Doe niet zo hypocriet jij.
Oh ja, tegenwoordig moet je ergens wonen om je mening en reactie er over te mogen geven.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als er hier iemand hypocriet is dan ben jij het wel. Je woont niet eens in Nederland maar je komt wel op een Nederlands forum je achterlijke opvattingen over homoseksualiteit poneren en over hoe wij hier omgaan met de islamitische homohaat. Dus waar bemoei jij je eigenlijk mee?
So what Johny? Jij geeft toch ook jouw ongezouten mening over binnenlandse kwesties van islamitische landen. Of denk jij soms dat jij dat recht meer hebt als 'blanke westerse' man. Bah, die white man's burden zit in je bloed.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als er hier iemand hypocriet is dan ben jij het wel. Je woont niet eens in Nederland maar je komt wel op een Nederlands forum je achterlijke opvattingen over homoseksualiteit poneren en over hoe wij hier omgaan met de islamitische homohaat. Dus waar bemoei jij je eigenlijk mee?
Krijgen we dat verhaal van de kip en de ei. Islam wekt haat op? Misschien wekken bepaalde ziekelijke meningen over de islam wel weer haat op en is het daar begonnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Islam wekt haat op. Je hebt in dit topic zelf je haat en afkeer van homoseksualiteit laten blijken, dus kijk dan niet raar op dat mensen de bal terugkaatsen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ja, dit geldt echter alleen voor de westerse mensen. Oh wee als je als moslim een gedachte bekritiseerd... dan is Nederland te klein.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Een idee, een gedachte moet altijd bekritiseerd kunnen worden, altijd.
Als je gelijk had, dan haatten mensen de islam al voordat Mohammed zijn religie bij elkaar shopte en alles in een boek opschreef. De Koran staat namelijk bol van de haat; nog meer dan de Bijbel (een prestatie op zich).quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Krijgen we dat verhaal van de kip en de ei. Islam wekt haat op? Misschien wekken bepaalde ziekelijke meningen over de islam wel weer haat op en is het daar begonnen.
Wel erg zwak om maar je 'haat' heel simpel te verklaren.
Als moslims gedachten bekritiseren die in Nederland leven, is die kritiek bijna altijd religieus-gevoed. De homohaat waar dit topic om begon, is daar een prima voorbeeld van. Op tal van plekken in West-Europa, in wijken waar moslims de overhand hebben, zien we bovendien gebeuren dat moslims hun regels gaan opdringen aan de omgeving. Er ontstaan islamistische enclaves waar extreem weinig tolerantie voor andere levensstijlen dan de islam bestaat. Dat is de ware aard van deze haatdragende religie.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja, dit geldt echter alleen voor de westerse mensen. Oh wee als je als moslim een gedachte bekritiseerd... dan is Nederland te klein.
Leer mij jullie Hollanders kennen.
Lekker racistisch. Maar dat komt niet door de kritiek, dat komt door de absurde standpunten. Homosexualitiet veroordelen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 02:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dit geldt echter alleen voor de westerse mensen. Oh wee als je als moslim een gedachte bekritiseerd... dan is Nederland te klein.
Leer mij jullie Hollanders kennen.
Oh please, niet zo quasi verontwaardigd doen. Jij mag de islam haten, maar als ik wat haat is de wereld te klein. Waar haal je die arrogantie eigenlijk vandaan?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 06:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je gelijk had, dan haatten mensen de islam al voordat Mohammed zijn religie bij elkaar shopte en alles in een boek opschreef. De Koran staat namelijk bol van de haat; nog meer dan de Bijbel (een prestatie op zich).
Het lijkt er dus sterk op dat het zogenaamde woord van God én het feit dat moslims hun houding daarop baseren de aanjager van de haat is. Jouw opstellings jegens homoseksualiteit is daar illustratief voor. Zelfstandig nadenken uitgeschakeld, iets haten omdat het in de Koran staat.
Kennelijk heb ik een gevoelige snaar geraakt, omdat je nu overgaat tot het plaatsen van persoonlijke aanvallen. Ik was met je in discussie over het feit dat je God/Allah als schepper ziet én erkent dat homoseksualiteit is aangeboren, maar ondertussen toch doodleuk homoseksualiteit haat. Dat is niet bepaald consequent, maar goed... in die spagaat bevinden gelovigen zich voortdurend. De Bijbel en Koran staan immers bol van de tegenstrijdigheden en van de opmerkingen die je op meerdere manieren kunt interpreteren.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh please, niet zo quasi verontwaardigd doen. Jij mag de islam haten, maar als ik wat haat is de wereld te klein. Waar haal je die arrogantie eigenlijk vandaan?
Verder kan ik van een kaaskop die de Arabische taal geeneens machtig is, laat staan ook maar ooit serieus de Koran gelezen heeft niets aannemen. Want wat weet jij van geweld in de Koran? Wat weet jij überhaupt van nasikh, mansukh, tafseer en asbab al nuzul (vooral het laatste erg belangrijk voor het begrijpen en relativeren van verzen)? Of denk je soms ( in je arrogantie) te denken dat jij de Koran oh zo makkelijk begrepen hebt en het is zoals jij het gelezen hebt?
Kerel, het is wel duidelijk hoe hoog je jezelf wil niet hebt zitten. Geheel onterecht trouwens.
Preach.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moet je even gaan zitten en zorgen dat je een glas water bij de hand hebt, want ik ga nu iets heel schokkends zeggen: het interesseert miljoenen Nederlanders geen moer wat de islam precies over allerlei onderwerpen denkt. We zijn geen moslimland en ook geen land dat door religies wordt geregeerd. Het zal ons een rotzorg zijn wat er in de Koran staat, hoe dat precies moet worden geïnterpreteerd en wat er verder nog in de bijsluiter staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |