Het was twee weken geleden dat ik had gewogen en ik ben niet aangekomen. Vorige week dus een weekendje weg met schoonouders gehad en dat was niet goed voor de lijn. Maar ik ben tenminste niet aangekomen.
Vandaag nog goed m'n best doen en dat met de Kerst proberen de schade zoveel mogelijk te beperken.
Ik heb de lijst weer aangepast, maar ik ben vast weer mensen vergeten of ik heb verkeerd gerekend. Laat het maar even weten, dan veranderen we dat de volgende keer weer. ![]()
Sterkte en fijne kerstdagen allemaal!
mijn lichaam snapt er ook helemaal niks van, ben nu alweer ongesteld, 2 weken geleden ook al en over 2 weken moet ik officieel ook weer ongesteld worden....
Ik heb geen idee wat ik nu weeg, ergens in de 90 kilo denk ik... maar 100 kilo wíl ik gewoon niet wegen. Kleren kopen gaat steeds moeilijker enzo
Op 6 januari zal ik me wegen, zodat ik een officieel startgewicht heb
Ik wil graag 75 kilo of minder gaan wegen.
Ik ga overigens niet 'extreem lijnen' zoals eerder. Ik begin rustig, met geen snoep, koek, snacks en frisdrank meer en veel meer fruit en water. En dan zie ik wel hoe dat loopt en hoe ik verder ga.
Gisteren woog ik iets van 77 half, da's een kilo of anderhalve kilo lichter dan m'n vorige post hier volgens mij (2 weken geleden?).
Na de kerstdagen zal ik weer goed opletten en met Oud & Nieuw eet ik iig geen oliebollen. Dan eet ik écht een normaal kostje.
Succes allen in deze tijd!
Fijne feestdagen allemaal!
Deze eerste kerstdag is op zich prima verlopen, ik heb wel een paar snoepjes op, maar dat waren er een stuk of3 dus wat bij betreft weinig problemen. (het waren van die winegums, maar dan zonder gelatine, wat ik niet eet omdat ik vegetarisch eet dus weer eens zo'n soort snoepje was meer dan een traktatie!) Vanavond bij het kerstdiner vooral groenvoer gegeten, in de rest gewoon geen zin, heb geen trek in vet dus dat is mooi en erg welkom!
Allemaal veel succes deze moeilijke dagen, voel je niet schuldig maar geniet als je wat lekkers eet!
Vrijdag is de sportschool weer open dus dan zal ik eens op de weegschaal gaan om te kijken hoeveel de schade is (best wel een paar kilo denk ik
)
verders wens ik iedereen een goed uit einde en tot volgend jaar,want ik ga morgen een weekje op vakantie.
De Kerst is gelukkig voorbij. Zondag ga ik weer wegen en ik vrees dat er toch wel wat bij is gekomen. Vanaf vandaag weer met goede moed verder, alleen vanmiddag nog Kerst bij m'n opa.
* Jojogirl is de kerstdagen redelijk doorgekomen. Wel veel gegeten, maar ik had al besloten dat ik dat niet erg zou vinden; het is maar 1 keer per jaar kerst en ik had geen zin om te gaan zeuren over eten. Gewoon kleinere porties opgeschept van de "foute" dingen en lekker veel groente genomen.
Straks weer lekker fitnessen. Dat mis ik tegenwoordig echt als ik eens een paar dagen geen tijd heb. En dan meteen even wegen, eens klijken wat de "schade" is
quote:.
Op vrijdag 27 december 2002 10:40 schreef Jojogirl het volgende:
Fijne vakantie Glossy! En alvast veel succes voor alle nieuwe starters.
quote:Het lichaam raakt verslaafd aan de adrenaline ofzoiets, toch? Er bestaan fitnessfreaks die niet meer zonder die stof kunnen.
Straks weer lekker fitnessen. Dat mis ik tegenwoordig echt als ik eens een paar dagen geen tijd heb. En dan meteen even wegen, eens klijken wat de "schade" is
Ik was na kerst lichter dan ervoor maar ik kijk maandag pas of de balans klopt. Gisteren 1200 Kcal en 21 gram vet en 1e kerstdag 2000 Kcal en 66 gram vet. Ik mag 44 gram vet per dag en 1235 Ckal en had al wat gespaard dus nu weer braaf doorsparen voor de alcohol en oliebollen van oudejaarsavond.
Ik heb gemeten over het afgelopen kwartaal toch al gemiddeld 80 Kcal per dag over en 9 gram vet. In wezen zou ik dus 6000 kcal extra kunnen verorberen en meer dan 2 pakjes boter aan vet maar dat doe ik lekker niet. Ik wil maandag weer een pond dichter bij mijn streefgewicht zijn.
Heel grappig: ik ontdekte daarnet dat ik onbewust met opgevouwen benen, in een halve lotuszit, op mijn buro-stoel zit: iets wat anatomisch lang niet meer mogelijk was.
De kerstfoto's waren ook leuk: ik zag er zowaar weer goed uit. De afgelopen jaren vond ik dat elke foto van mij verpest was door mijn bolle toet en ontsierende vetaanwas. Nu was er weer een bijna onderkinloos gezicht, een taille en benen die als blikvangers in kousen uit een korte jurk konden steken zonder beeldvullend te worden. De bijna 11 kilo minder laten zich zien.
En zo is er elke week wel weer iets wat ik herondek dankzij ons stugge gezamelijke dieeten.
Dus starter hou vol! Je kan het ook
Ik ga dus weer heerlijk verder waar ik gebleven was!
Oja, Dinsdag lekker wezen shoppen voor 'nette' outfits voor naar mijn werk, en natuurlijk ook met de kerst gedragen, en iedereen zei dat ik er fantastisch uitzag dus dat was wel weer ff een lekkere egoboost!.
Vandaag ga ik mijn hele huis schoonmaken (zolang ik zin heb moet ik doorgaan, voordat ik geen zin meer heb
) en als ik nog wat puf over heb na het grondige schrobben ga ik ook nog ff naar de sportschool ![]()
Succes allemaal! en de draad weer oppakken he
Grappig, ik liep daarstraks slaperig en met mijn gedachten afgeleid langs een spiegel. Daar zag ik een oude bekende. Met mn slaaphoofd groete ik in gedachten die persoon en haar vriendenkring en dacht: "ach, wat waren dat een mooie leuke jongeren...." en toen pas, terwijl ik net wou gaan treuren om eentje daarvan die te jong is gestorven en op wie ik vroeger leek besefte ik pas dat ik het zelf ben naar wie ik aan het kijken was. Dus ik nog 's goed kijken en lekker ijdel genieten: WB Lurky dacht ik. Kleed je maar snel aan en ga de eer van je oude groepje hooghouden door wat van het leven te maken!
Kortom: mijn gezicht begint weer herkenbare vorm te krijgen. Nog even doorzetten en de mensen beginnen weer van afstand naar mij te roepen:
"Hee, Lurky, Hoe is het ermee? Lang niet gezien! Waar was je al die tijd?"
"Ik had mij verstopt in zowat 20 kilo vet!"
"Goed je te zien, je ziet er goed uit!"
"Jij ook, ik zag je wel vaker uit de verte maar je herkende mij blijkbaar niet"
Dat laatste zeiden de mensen steeds tegen mij: dat ze mij haast niet meer herkenden. Dat was niet leuk om te horen want hun ogen logen niet. Ik was een ander aan het worden maar nu herken ik zelf mijzelf ook weer terug. Ik wil nooit meer zo erg aankomen!
Misschien motiveert dit diegenen die rond de jaarwisseling terugblikken en goede voornemens maken waaronder af te vallen. Het geeft heel veel goed gevoel en erg leuke bij-effecten. Dus probeer het en doe met ons mee: de fokdieetclub werkt!
* Allemaal alvast een heel fantastisch uiteinde en een prachtige start van 2003!
Ik kan me niet wegen, batterij is op!
Morgen even een nieuwe halen.
Heb deze week niet streng gelijnd, maar ook niet alles opgegeten wat over was van kerst!
Morgen nog een dag mezelf flink misdragen! We vieren het bij mijn zus, dus ik neem alles wat hier in huis ligt en slecht voor me is mee daarheen. Dan zit zij ermee op 2 januari, maar haar kinderen weten er wel raad mee!
2 januari ga ik er keihard tegenaan!
Als een van de mods mij even aan die lijst zou kunnen toevoegen.
Ik ben 1m98, weeg nu 108.6 en wil zo ong 90-95 gaan wegen.
Alvast bedankt!
Elke dag sporten, twee liter water drinken and so on, want dat heb ik de laatste tijd een beetje verwaarloosd.. ![]()
Maar goed, de feestdagen waren (en zijn) leuk en lekker, en ik vond het wel leuk om nog eens dingen te eten zonder daar punten voor te tellen. Vanmorgen woog ik 98,6kg en ik had de schade veel erger ingeschat, dus dat was wel een dear diary moment. Ik was vooral bang dat ik na de feestdagen weer naar drie cijfers voor de komma zou moeten staren, maar het ziet er naar uit dat ik het haal
Iedereen nog heel leuke dagen, en een fantastisch 2003.
vanaf donderdag 2 januari ga ik ook aan de slag. Ik wil afvallen, maar ik heb niet het idee dat ik zonodig naar een schattig maatje 38 terug moet. Ik vrees dat dat niet echt haalbaar is voor me, gezien zowel mijn bouw als mijn voorliefde voor alles wat lekker is
En uiteraard besef ik dat ik, om af te vallen, discipline moet aanleren en dat wil ik ook zeer zeker, maar ik wil niet voorgoed alles wat ik lekker vind volledig afzweren...dus ik wil een paar kilo kwijt om weer wat gemakkelijker kleding te kunnen kopen die dan ook weer wat mooier zit (dus van maat 46 naar 42 ofzo).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |