SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
"slechte" kleding heet dat. De juiste lagen aantrekken en je kan het gewoon warm hebben en niet zweten met dit weer. Mijn jas is ook flinterdun, maar werkt prima.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:07 schreef Nattekat het volgende:
Warm kleden is kut. Als je naar buiten loopt, loop je tegen een ijskoude muur aan en eenmaal onderweg krijg je het warmer en warmer zonder ventilatie. En handen bevriezen altijd, daar is niet op te kleden.
Sneeuwstorm des doodsquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:26 schreef SecretPret het volgende:
GFS blijft eigenwijs. Over 6 dagen nog steeds winter volgens hen. Daarna wordt het nog spectaculairder.
[ afbeelding ]
Wat zou er gebeuren als dat ding boven Ijsland over Nederland heen gaat?quote:
2m is ietswat overdreven, maar het wordt een puinhoop.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:47 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als dat ding boven Ijsland over Nederland heen gaat?
2 meter sneeuw?
-30 graden?
10 meter sneeuwduinen?
Windkracht 10?
Ik kan bevestigen dat dit ofwel flauwekul is ofwel handschoentjes van de Wibra zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Handschoentjes houden het ook maar een bepaalde tijd vol, dan zijn ze ook dermate afgekoeld dat ze je handen niet meer warm kunnen houden.
Ja, dat geloof ik ook, goede handschoenen zijn zo warm dat je ze af en toe uit moet doen om je handen even te laten luchten.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat dit ofwel flauwekul is ofwel handschoentjes van de Wibra zijn
Zeg dat tegen Mt. Everest-beklimmersquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat dit ofwel flauwekul is ofwel handschoentjes van de Wibra zijn
Nou fyi > ik heb dus van dat veel te strakke en onprettig zittende thermo spul, broek/shirt.... en die had ik dus aan onder mijn gewone broek...daarnaast 2 paar sokken... t-shirt, hele dikke trui, en dikke jas plus muts/sjaal handschoenen uiteraard.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Het was wel koud, ruim -4 graden in Utrecht. Maar aan de andere kant kun je je daar ook op kleden. Er wordt vaak wel een dikke jas aangedaan, handschoenen, muts en sjaal. Wat vaak wordt vergeten zijn de voeten/benen en dat zijn vaak de gebieden die te koud worden maar wel het meest worden blootgesteld aan de kou
Ja sorry, maar dan heb je gewoon K-kwaliteit spul. Thermo-kleding zit over het algemeen vrij prettig. Is vrij zacht spul en zit goed sluitend om je lichaam. En het moet je warm houden, pool-expedities maken ook gebruik van thermo-kleding waar het -50 met stormachtige wind kan zijn, dus dat zou voor -4 op de fiets ook meer dan voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou fyi > ik heb dus van dat veel te strakke en onprettig zittende thermo spul, broek/shirt.... en die had ik dus aan onder mijn gewone broek...daarnaast 2 paar sokken... t-shirt, hele dikke trui, en dikke jas plus muts/sjaal handschoenen uiteraard.
Ik ging nog steeds kapot.... kou sneed er gewoon doorheen![]()
Maar goed. Shit happens.
Ik zie overigens op de lt dat het flink zachter wordt.... maar zijn er nu weer berekeningen dat deze kou alsnog wel de hele tijd gaat blijven?
Sowieso moet je wanten hebben, veel warmer dan die met losse vingers.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:59 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook, goede handschoenen zijn zo warm dat je ze af en toe uit moet doen om je handen even te laten luchten.
Ik geef dat geld liever uit aan benzine.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja sorry, maar dan heb je gewoon K-kwaliteit spul. Thermo-kleding zit over het algemeen vrij prettig. Is vrij zacht spul en zit goed sluitend om je lichaam. En het moet je warm houden, pool-expedities maken ook gebruik van thermo-kleding waar het -50 met stormachtige wind kan zijn, dus dat zou voor -4 op de fiets ook meer dan voldoende moeten zijn.
Die keuze heeft niet iedereen, bijvoorbeeld als je niet kunt parkeren bij je werk.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geef dat geld liever uit aan benzine.
Ja uuhhh i dunno, heb t gewoon bij de Hema gekochtquote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja sorry, maar dan heb je gewoon K-kwaliteit spul. Thermo-kleding zit over het algemeen vrij prettig. Is vrij zacht spul en zit goed sluitend om je lichaam. En het moet je warm houden, pool-expedities maken ook gebruik van thermo-kleding waar het -50 met stormachtige wind kan zijn, dus dat zou voor -4 op de fiets ook meer dan voldoende moeten zijn.
Ik heb thermo-ondergoed van Craft, en toen ik in 2012 op wintersport was in de Alpen met temperaturen tot -25 was dat warm genoeg. Mijn vingers stierven tegelijk wel af, maar dat is wat anders
Als ik iedere dag op de fiets zou moeten voor mijn werk dan koop ik daar goede kleding voor. Dus goede regenkleding als het regent en goede winterkleding als het koud is. Geen prutswerk van de Hema, daar kun je van verwachten dat het niet werkt zoals het zou moeten werkenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja uuhhh i dunno, heb t gewoon bij de Hema gekocht
Ik woon in Nederland he, tis niet alsof ik op pool expeditie ga...
In gebruikelijke klimaten allemaal niet zo relevant. Zelfs hier met -20 zijn gewone handschoenen meer dan ofdoende.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Sowieso moet je wanten hebben, veel warmer dan die met losse vingers.
De LT mag je zeker in de winter eigenlijk niet naar kijken. Schommelt met de dag. Hier staat er ook de ene dag -25 in de kaarten en een run later even gemakkelijk weer +15quote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou fyi > ik heb dus van dat veel te strakke en onprettig zittende thermo spul, broek/shirt.... en die had ik dus aan onder mijn gewone broek...daarnaast 2 paar sokken... t-shirt, hele dikke trui, en dikke jas plus muts/sjaal handschoenen uiteraard.
Ik ging nog steeds kapot.... kou sneed er gewoon doorheen![]()
Maar goed. Shit happens.
Ik zie overigens op de lt dat het flink zachter wordt.... maar zijn er nu weer berekeningen dat deze kou alsnog wel de hele tijd gaat blijven?
NIet voor iedereen blijkbaar, sommige hebben het al koud met -4quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:14 schreef Dven het volgende:
[..]
In gebruikelijke klimaten allemaal niet zo relevant. Zelfs hier met -20 zijn gewone handschoenen meer dan ofdoende.
Negersquote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:15 schreef Blik het volgende:
[..]
NIet voor iedereen blijkbaar, sommige hebben het al koud met -4
Ik vind +4 al vreselijk koud...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 16:15 schreef Blik het volgende:
[..]
NIet voor iedereen blijkbaar, sommige hebben het al koud met -4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |