abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168213246
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
pi_168213257
Net gebeld, om 3 uur hadden ze nog een plek dus dan kunnen we komen.
Ik mis mijn vrolijke baby ;( Ze doet wel haar best om te lachen enzo, maar je merkt wel dat ze zichzelf niet is.

Ik was trouwens nog iets vergeten, in 2016 zijn we ook getrouwd :+ We zijn nu 7 jaar samen.

Toen ik nog bij de Hema werkte kregen we vaak taart bestellingen met foto's van baby's enzo :D Leuk, lekker kliederen :9
pi_168214503
Miezz fijn dat je langs mag komen. Hopelijk is je meisje snel beter

Zo leuk de verjaardag van je kindje O+ savonds de slingers en ballonnen ophangen en dan dat snuutje de volgende ochtend bij het zien van alles O+
mijn eigen verjaardag vind ik dan weer niks aan

Lesage mijn man en ik zijn geregistreerd partners. Dat hebben we toen alleen maar gedaan omdat we een huis gingen bouwen. Lekker romantisch dus :')
nu we kinderen hebben vind ik het wel leuk om dezelfde achternaam te hebben als de rest van de familie. Verder heeft het voor ons geen toegevoegde waarde.

Stijn slaapt weer door en zit nog maar op 2 slaapjes overdag.
Bizar hoe snel het ineens gaat. Tis zn vrolijk manneke.
Mijn peuter zei gisteren uit het niets 'mama ik wil een zusje' :') uuuh nou sorry jongen we zijn compleet. Dan trekken we Stijn wel af en toe een jurkje aan :+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:40:35 #4
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_168215961
Fijn dat je zo snel terecht kunt Miez! Hopelijk gaat het snel beter met haar..

Wij zijn ook geregistreerde partners. Ik wilde dezelfde achternaam als mijn kind, man wilde ab-so-luut niet trouwen. Iets met compromis :+ Nu wel handig, nu we een huis gaan bouwen. Wel obv huwelijkse voorwaarden btw... We zijn in maart 5 jaar bij elkaar.

Emma wil omhoog, omhoog, omhoog!! Liggen is voor baby's heeft ze besloten en ze probeeert uit alle macht omhoog te komen als ze ligt.. Flessen worden alleen zittend nog geaccepteerd.. Er wordt hier momenteel veel gezeten en dat gaat ook steeds beter. Vandaag is ze 7 maanden O+

Mijn schoonmoeder is ziek, dus ik heb morgen een extra dagje vrij genomen, om voor Emma te zorgen. Man is onverwachts wellicht ook vrij (opdracht gestopt, geen nieuwe) dus we zijn samen vrij. Heb de mogelijkheid open gehouden toch te gaan werken als het kan. Zien wel of dat lukt, man zijn werk gaat voor, dus als hij wat heeft morgen dan blijf ik gewoon vrij. Wel gek, 1 dagje werken, 2 vrij, 1 werken, 3 vrij :') Gelukkig is het op dit moment niet zo heel druk, en zijn we vooral 'kutklusjes' aan het doen (opruimen, archiveren enz). Mijn collega vindt overigens alles hier een kutklus, gezellig joh :')

Geen idee wanneer het voor ons compleet voelt. Voor man iig 2, dus daar stel ik me maar op in. Begint nu te kriebelen, maar eerlijk gezegd alleen omdat ik die baby-periode dan maar zsm achter de rug heb :@

Hopelijk kun je een beetje toegeven aan de moeheid, LeSage. Lijkt me lastig met rondlopende baby :+

Wat een hoop tandjes ineens Madivi!

Gaat het nu weer beter Chanty?

Leuk zo'n eerste lach Taartje. Hier wordt er nu uitgebreid gelachen als ik ga zingen (en bedankt :') ) of als ik haar kietel. *smelt*

Quoi, nu hoofdpijn? :P
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:53:36 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168216288
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:23 schreef ikke_84 het volgende:
Mijn peuter zei gisteren uit het niets 'mama ik wil een zusje' uuuh nou sorry jongen we zijn compleet. Dan trekken we Stijn wel af en toe een jurkje aan
:D Groot gelijk. Zusje op bestelling.

quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:40 schreef Nouk84 het volgende:
Quoi, nu hoofdpijn?
Ha, je doelt op het bierfestival? Nopes. Heb me netjes ingehouden, want moest 's nachts toch weer aanrukken voor de kleine man :) Gewoon lekker genoten van wat proefglaasjes met nieuwe biertjes.

Succes met je kutklusjes vandaag. Klinkt als een relaxed weekje :)

Hier ook relaxed! Max is weer bij de gastouder en ik werk een todo-lijst af en ga straks een rondje hardlopen. Af en toe krijg ik een lieve foto van 'm opgestuurd :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:21:16 #6
220609 Nouk84
pi_168216766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:53 schreef Quoi het volgende:
Ha, je doelt op het bierfestival? Nopes. Heb me netjes ingehouden, want moest 's nachts toch weer aanrukken voor de kleine man :) Gewoon lekker genoten van wat proefglaasjes met nieuwe biertjes.

Succes met je kutklusjes vandaag. Klinkt als een relaxed weekje :)

Hier ook relaxed! Max is weer bij de gastouder en ik werk een todo-lijst af en ga straks een rondje hardlopen. Af en toe krijg ik een lieve foto van 'm opgestuurd :)
Haha, daar doelde ik op inderdaad. Had over het hoofd gezien dat je vannacht nog gepost had :)

Ach, ik vind het alles behalve kutklusjes, heerlijk juist even niet achter mijn bureau. Weg van mn klagende collega :P

Heerlijk, ik krijg bijna nooit info door van de gastouder als ze daar is. Vind ik ook wel prima eigenlijk :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:54:05 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168217498
Ik vind het geweldig, die berichtjes. En zo te merken aan de berichtjes slaapt hij een gat in de dag daar :P

Ik ben de kinderwagen aan het ombouwen tot de wandelwagen en wil die dan in de ligstand gaan zetten. Even kijken hoe dat is voor 'm. Neerleggen in de reisbak wordt nl echt te krap :D
Lijkt er goed uit te zien, alleen het zonnescherm ziet er liggend een beetje nutteloos uit, die staat omhoog. Edit: gefixt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 17-01-2017 13:18:43 ]
pi_168218932
Die berichtjes lijken me ook erg leuk om te krijgen. Als het goed gaat dan...

Soof, hoe is het om weer te werken?

Chanty, hoe gaat het nu?

Madivi, wat een boel tandjes al!

Miez, hoe gaat het met M. en wat zei de huisarts?

Mijn baby is vandaag al vier maanden O+ En ze is zo fantartisch O+

Vriend en ik zijn al 11.5 jaar samen. Ik was nog nog 15 :) ik zou heel graag willen trouwen zodat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Merk dat ik satinerend erg belangrijk ben gaan vinden. Geregistreerd partnerschap kan ook maar ik wil een jurk O+ en M. als bruidsmeisje O+

Mijn gewicht gaat ineens hard naar beneden nu ik geen koemelk (chocola onder andere) meer eet/drink. Weeg nu bijna hetzelfde als voor de zwangerschap. Alleen... die buik... Ik heb veel striae gekregen en daardoor(?) zo'n slappe buik/los vel. Komt dat vanzelf met de tijd goed of moet ik echt gaan sporten (zeg nee)?
pi_168219323
Mies, nee.
Nee grapje geen idee :+ Mijn huid is ook nog slapper. Maarja het duurde ook 9 maanden om te groeien dus zal vast ook wel zoiets duren voordat het weer een beetje steviger wordt. Ofzo. Of misschien nog langer. Of nooit ( ;()

M. gaat straks naar de huisarts. Man had/heeft ook de griep en ik ben bang dat ik het volgende slachtoffer ben...

Ik ben getrouwd, maar heb mijn eigen achternaam gehouden. De achternaam van mijn man is een beetje ingewikkeld :+ Ik vind het wel schattig als er post komt voor "Familie XXX" O+

Ben ik jouw collega Nouk? :@ Ik klaag ook heel veel :+ Probeer het te minderen, maar ja, he :+ Komt ooit wel goed.
pi_168219791
Ik vind 2017 langzaam gaan joh :o.
Maar 2016 was ook wel heul druk. Wie verhuist er nou 2x tijdens zwangerschap :').

Ja mijn gewicht daalt ook en dat is helemaal niet de bedoeling. Mies_poes je hoeft van mij niet te sporten hoor. Ik ging net fietsen, alleen, conditie van niks :D. Kou helpt ook niet though.
pi_168220298
Miezziej, succes bij de huisarts straks. Hopelijk voelt je kleintje zich snel weer beter.

Quoi, de kinderwagen ombouwen, volgens mij is dat echt een 'dingetje'. Dat je baby ineens in de kinderwagen zít. Of zie jij dat zo helemaal niet? :D

Ik ben zo trots! Waar de kinderwagenbak tot nu toe alleen werd gebruikt om (in het ledikant) in te slapen, hebben we vandaag bijna twee uur samen gewandeld. Was het voorheen meteen huilen als ik zo met hem naar buiten ging, nu heeft hij maar drie keer een paar minuutjes gehuild. Zo fijn dat het goed ging: fijn dat hij daarvoor nu blijkbaar wel de rust vindt, en fijn voor mijn rug dat we nu kinderwagen en doek kunnen afwisselen. O+
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:57:39 #12
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168220322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:54 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het geweldig, die berichtjes. En zo te merken aan de berichtjes slaapt hij een gat in de dag daar :P

Ik ben de kinderwagen aan het ombouwen tot de wandelwagen en wil die dan in de ligstand gaan zetten. Even kijken hoe dat is voor 'm. Neerleggen in de reisbak wordt nl echt te krap :D
Lijkt er goed uit te zien, alleen het zonnescherm ziet er liggend een beetje nutteloos uit, die staat omhoog. Edit: gefixt!
Zit hij er een beetje goed in? Ik heb F. Nu ook in de wagen inzet. Ik baal er echt van dat het niet meer past. Hij slaapt er wel echt goed in als ik op stap ben.
pi_168220401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:34 schreef Unihipili het volgende:
Ik vind 2017 langzaam gaan joh :o.
Maar 2016 was ook wel heul druk. Wie verhuist er nou 2x tijdens zwangerschap :').

Ja mijn gewicht daalt ook en dat is helemaal niet de bedoeling. Mies_poes je hoeft van mij niet te sporten hoor. Ik ging net fietsen, alleen, conditie van niks :D. Kou helpt ook niet though.
Mij gaat het veel te hard. Over drie weken moet ik weer werken ;( gelukkig begin ik met halve dagen. Zie vooral op tegen de oma's in huis :@ die willen heel graag oppassen, maar wonen op 1.5 uur rijden. Ze komen daarom de dag van te voren. Soms allebei de oma's in een week en ik ben wel een beetje op mijn privacy gesteld. Nou ja, als het niet bevalt zoeken we een andere oplossing :)

Haha, ben je weer eens zonder baby op pad geweest? Went het?
pi_168220497
Mies wat ik nu ga zeggen vind je vast niet leuk :7 zelfs met sporten is het bij mij nooit meer strak geworden door de striae's ook al woog ik na Mats 10 kilo minder als ervoor. Maar goed, strak is zooooo 2016 :{w :+
4 maanden alweer O+ Hoe is het verder met je meisje?

Quoi laat je even weten hoe het gaat met de kinderwagen.
Stijn ligt met opgetrokken benen in de bak :') maar hij lijkt het nog niet zo erg te vinden dus ik heb het nog niet veranderd

Een zusje op bestelling :D
Ik ben wel gestopt met de pil op advies van de huisarts dus wie weet :7

Leuk om tussendoor foto's te krijgen van de go. Goed om te zien dat hij het ergens anders ook zo naar zijn zin heeft.
pi_168220702
Ikke, strak is mijn buik nooit geweest, maar het zou fijn zijn als ie iets minder schudt als ik loop :')

M. is weer de oude! Mijn vrolijke meisje O+ ze kletst weer veel en lacht nog meer. Ze pakt nu ook spullen van de tafel om mee te spelen, zo schattig. En sinds gisteren doet ze af en toe alsof ze aan het eten is, dan maakt ze echt kauwbewegingen met haar mondje :D
Alleen blijft slapen een ding. Ze slaapt nu als ik wandel of samen met haar op bed lig.
Geef nu 's avonds liggend de borst en dan valt ze in slaap. Na een uur kan ik haar dan meestal in de cosleeper leggen.

Oh jee, gestopt met de pil... Wat je al niet over hebt voor je kinderen he ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Mies_poes op 17-01-2017 15:27:48 ]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:26:04 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168220860
Ik ga 'm er vanavond even in zetten. Zo op het eerste oog ziet het er goed uit. Het is alleen niet meer echt platliggen, maar de knietjes zijn gebogen. En die kap kan dus niet meer verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonus foto van mijn soms niet meer kleine baby:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168221729
Lieve foto weer Q!

En wat worden die van jullie allemaal groot en oud ook zeg! Niet meer willen liggen, dan gaat het kleine baby'tje er snel vanaf.

Ik doe vandaag een dikke duim omhoog voor onze AH. S. zat in zijn wagen te mopperen, want hij wil niet stilzitten. En toen de medewerkster dat zag ging ze een banaan halen voor S! Daarna heeft hij uiteraard heel lief gezeten, want eten O+
Klein dingetje: jas en sjaal waren ook volledig banaan, dus die zitten nu in de was :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168221975
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:01 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Mij gaat het veel te hard. Over drie weken moet ik weer werken ;( gelukkig begin ik met halve dagen. Zie vooral op tegen de oma's in huis :@ die willen heel graag oppassen, maar wonen op 1.5 uur rijden. Ze komen daarom de dag van te voren. Soms allebei de oma's in een week en ik ben wel een beetje op mijn privacy gesteld. Nou ja, als het niet bevalt zoeken we een andere oplossing :)
Haha, ergens is het leuk enthousiasme, maar kan ook een keerzijde hebben. Iets met rust en privacy inderdaad.

quote:
Haha, ben je weer eens zonder baby op pad geweest? Went het?
Ik was dit keer wel meer relaxed. Misschien ook omdat ik net een halfuur met huilende baby had lopen prutsen dus wel wat rust fijn vond, ze wilde niet mee in de doek niks was goed, papa kon haar wel overnemen dus dan maar even snel alleen nieuwe kleertjes halen (het was echt nodig).
pi_168222306
Mies wat fijn dat je je meisje weer terug hebt O+ dat is extra genieten dan. Zou het dan van het maagzuur zijn gekomen of omdat je nu geen melk producten meer neemt?
Hopelijk gaat het slapen snel wat makkelijker.
Strak was ik ook nooit, maar tegenover nu was dat best strak :')

Haha ja lief hè dat ik zomaar stop met de pil omdat mijn peuter een zusje wil ;)
Was een grapje hoor van het stoppen met de pil en 'we zien wel' 8-)
Ik ben wel gestopt maar niet ivm een kinderwens. Over 3 maanden gaat er een spiraaltje in.

Miezz hoe was het bij de huisarts?

Max O+ net zo groot als het teckeltje :D
De kinderwagenbak ziet er zo goed uit toch. Hij ligt zo nog best plat. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt om er zo in te liggen.
pi_168222341
Haha, Ikke, niet vertellen aan je oudste dan, dat er geen uitbreiding meer komt. Wel lief dat hij een zusje wil O+
pi_168223256
Quoi stom toevallig vandaag het zelfde gedaan! Alleen denk ik dat ik de bak er nog heel even op laat. Hij ligt echt prima in de zit, als die helemaal plat staat. Alleen staat overal vanaf 6 maanden enzo en ookal ligt L wel een beetje klem in de bak, het gaat nog. Nog net. Of net niet, zijn armen kan hij niet bewegen :X
Hij wordt zo groot in die zit.

En hij lust banaan *O* als je maar doorzet. Afgelopen zondag at hij het al als ik maar een liedje zong ( :')) en vandaag hoefde dat ook niet meer. Enkel prijzen en enthousiast reageren was voldoende.
pi_168225030
Haha q van wie is die roze croc dan?

Wat lijkt Max groot, wel net zo groot als Emmy en dat is ook geen kleintje.

Ik moet er niet aan denken dat iedere week mijn (schoon)ouders hier zouden slapen. Ik heb een goede band met ze, maar als ik na een lange dag thuis kom wil ik mijn eigen ding doen enzo en me niet aanpassen in mijn huis.

Mijn buik is ook nooit strak geweest en het is nu slapper en nog wat kilo's blijven plakken. Striae is aan mij voorbij gegaan, toch nog een voordeel van op latere leeftijd een kind krijgen
pi_168226316
Een strakke buik ja ;( waarom waardeerde ik mijn 16-jarige buik niet toentertijd?
Als het goed is wordt hij wel weer strak, maar dat is van tijdelijke aard :+

Ik heb zelf meer dan een jaar bij mijn schoonouders gewoond tijdens een verbouwing. Echt heel fijn dat dat kon, maar het was wel een ontzettende inbreuk op ieders privacy. Een nacht per week zou ik geloof ik nog wel redden.
pi_168226871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:11 schreef Arja het volgende:

Ik moet er niet aan denken dat iedere week mijn (schoon)ouders hier zouden slapen. Ik heb een goede band met ze, maar als ik na een lange dag thuis kom wil ik mijn eigen ding doen enzo en me niet aanpassen in mijn huis.

Mijn buik is ook nooit strak geweest en het is nu slapper en nog wat kilo's blijven plakken. Striae is aan mij voorbij gegaan, toch nog een voordeel van op latere leeftijd een kind krijgen
Ik moet er ook niet aan denken, maar onze familie woont allemaal verweg en ook al heb ik de opvang met dertien weken zwangerschap geregeld, M. kan er pas vanaf maart terecht. Dus het moet.

LeSage, stom he, dat je op je 16e je buik niet waardeerde... Ik vind mezelf altijd te dik en als ik dan foto's van een paar jaar geleden bekijk (waar ik mezelf toen dus ook dik vond) vind ik mezelf nu dun en denk ik 8)7 dus ik geniet maar van mijn slappe buik, over een paar jaar verlang ik er vast naar terug :')
pi_168226928
Haha, Mies, knap staaltje omdenken :)
pi_168227035
Hahaha, we zetten peppa pig aan op tv en S. moet er hardop van lachen :D
pi_168228553
Herkenbaar van de vroegere buik niet waarderen :')

Geen ontstekingen, dus 'gewoon' weer uitzieken. Als ze vrijdag nog koorts heeft moeten we terugkomen. Haar rechteroor was een beetje rood maar verder niet echt iets. Lijkt op een lekker griepje dus..

Leuke foto Quoi!
pi_168228914
Oh mies als het maar tot maart is, is het wel te overzien

Miez toch fijn om weer even gerustgesteld te zijn.

Lesage volgens mij heb jij sowieso een bijzonder vrolijk ventje
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:19:23 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168228990
Miezz gelukkig geen ontstekingen. Hoop dat ze nu snel opknapt :*

Mies succes met beide oma's in huis. Wie weet bevalt het wel hartstikke goed.

Knappe max O+

Buik is hier ook maar slappe hap met striae :'( Bij O. Is het redelijk snel goedgekomen maar had bij haar ook weinig striae.
Wel terug op oude gewicht.

Mijn baby kan schaterlachen O+ O+ wat een heerlijk geluid blijft dat toch O+

Owh en bijna elf jaar bij elkaar en eind deze maand al 5 jaar geregistreerd partners
pi_168229188
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:16 schreef Arja het volgende:
Oh mies als het maar tot maart is, is het wel te overzien

Miez toch fijn om weer even gerustgesteld te zijn.

Lesage volgens mij heb jij sowieso een bijzonder vrolijk ventje
Vanaf maart gaat ze 1 dag per week naar kdv, de overige dagen komen de oma's ook, maar dat zal max. 1 oma per week zijn. Nou ja, als het niet bevalt dan gaat ze gewoon een dag extra naar kdv.

Ik voel me schuldig. Was al twee uur bezig om M. te laten slapen, maar ze werd steeds huilend weer wakker. Dit gaat nu al een paar weken zo en de enige die kan troosten ben ik. Om 21 uur ben ik dan een keer beneden en ga ik onderhand al naar bed. Nu was ik er klaar mee dus heb vriend gezegd dat hij het mag oplossen :@ nu drie kwartier later en ik hoor haar nog steeds huilen dus ga het alsnog maar zelf oplossen. Ontspannen lukt nu toch ook niet.

Snoenk, schaterlachen O+ Lijkt me zo leuk! O+

Miez, fijn dat er niets wijst op een ontsteking. Flinke griep wel zeg!
pi_168229265
quote:
Striae is aan mij voorbij gegaan, toch nog een voordeel van op latere leeftijd een kind krijgen
Op latere leeftijd minder kans op striae? :?
pi_168229295
Oh ja snoenk schaterlachen O+
Daar smelt je toch van
pi_168229339
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:29 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Op latere leeftijd minder kans op striae? :?
Ja klopt, omdat de huid dan al meer is uitgerekt door de jaren heen. Tienermoeders hebben er bv veel meer kans op, net zoals wanneer je als tiener snel vrouwelijke vormen krijgt de huid kan scheuren (heupen, borsten, bovenbenen).
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:32:45 #34
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168229367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:30 schreef Arja het volgende:
Oh ja snoenk schaterlachen O+
Daar smelt je toch van
Ik moest er zelfs een beetje van huilen :@

Ik heb dat ook wel eens gelezen/gehoord dat je op latere leeftijd minder snel striae hebt bij zwangerschap
pi_168229462
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:32 schreef snoenk het volgende:

[..]

Ik moest er zelfs een beetje van huilen :@

Ik heb dat ook wel eens gelezen/gehoord dat je op latere leeftijd minder snel striae hebt bij zwangerschap
Bij mijn eerte zwangerschap (37) schoot het erin bij de bevalling.
Deze laatste (39/40) kreeg ik ze na de 30e week, maar alleen onderin tot mijn navel.
Dus mja of het helemaal klopt?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:40:34 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168229672
Afkloppen, maar dat gaan slapen gaat hier zo lekker. Standaard om 19:00 uur een papfles, even spelen, om 20:00 uur naar bed en nog een klein flesje en hij gaat meteen slapen.

Mies, inmiddels gelukt met M? Wat jammer dat het je zoveel energie kost 's avonds.

quote:

Niet van mij ;)

Geen striae check. Slap gebeuren check. Ach, het is allemaal nog zo relatief kort geleden. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, en anders niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:04 schreef Nazil het volgende:
Quoi stom toevallig vandaag het zelfde gedaan! Alleen denk ik dat ik de bak er nog heel even op laat. Hij ligt echt prima in de zit, als die helemaal plat staat. Alleen staat overal vanaf 6 maanden enzo en ookal ligt L wel een beetje klem in de bak, het gaat nog. Nog net. Of net niet, zijn armen kan hij niet bewegen
Hij wordt zo groot in die zit.
Toeval!
Max zit/ligt ook prima eigenlijk in de nieuwe constructie. Dat kleine koppie dat boven die wagenzak uitkomt :D Ik laat 'm nu maar in die stand, nu ik het helemaal heb omgebouwd. Het is ook wat minder massaal.
pi_168230386
Ombouwen was 2 seconden werk (exl. Zitting van de bovenverdieping halen) en ik kijk wel ff wanneer ik over ga. Het gaat prima, inderdaad minder massaal en makkelijker vervoeren want de bak hoeft er niet af en hopelijk past het geheel nu in de kofferbak. En ik heb een uberdure koeka voetenzak gekocht en die wil ik zo lang mogelijk gebruiken :') mijn excuus was dat andere merken niet goedkoper waren, en dat is ook zo. Ik kreeg zomaar toestemming van man!

En ik ben jong (24) en zebraloos de zwangerschap uitgekomen *O* en best smal. En door mijn eetgedrag de laatste tijd al een paar kilo onder mijn startgewicht en dat bevalt mij eigenlijk helemaal niet :( prima als dat gebeurt door sporten ofzo, maar ik eet blijkbaar echt veel te weinig.

Zo weer weg deze foto: blij in de zitting van de wandelwagen.
-weg-

[ Bericht 10% gewijzigd door Nazil op 17-01-2017 21:53:16 ]
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:02:38 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168230606
Die wangetjes!! O+ O+

En zo'n voetenzak. Damn, die kun je dus ook nieuw kopen (dit ding is tweedehands). Dat had je beter niet kunnen zeggen :P
pi_168230690
Rib uit mijn lijf maar oohhh ik vind die voetenzak zo mooi O+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:08:11 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168230812
Hij is prachtig!

Hier verdwijnt onze grapjas bijna in de wagen:
SPOILER
Maar ik denk dat ik een andere voetenzak ga aanschaffen (thanks Nazil). Ik vind deze niet zo leuk.
pi_168230821
Nazil, ga eens gauw wat meer eten jij o|O

Wanneer 'hoor' je eigenlijk de kinderwagenbak te vervangen? Is dat als ze kunnen zitten?

M. slaapt :o
's Avonds maken we van de cosleeper altijd een wieg, zodat het wat veiliger is (zit een gleuf tussen haar bedje en die van ons). Maar ik vroeg me laatst al af of ze dat nog wel zo prettig vond, want de wieg is wel erg smal. Heb hem dus maar als cosleeper aan ons bed geschoven en zodra ik haar daar in legde viel ze in coma :o
Als ze dit fijner vind dan zet ik haar ledikant wel naast ons bed.
Gekke baby's O+
pi_168230857
Oh jullie waren al verder :')

Wat een lekkere wangetjes Nazil O+
En Max met dat bekkie van hem O+
pi_168231307
Quoi idd dat koppie er zo bovenuit O+
Mies ja meer eten ben ik vandaag mee begonnen :') 't waren niet de beste dingen maar ja. En klinkt idd alsof de wieg te klein voor haar wordt.

En volgens de gebruiksaanwijzing mag hij vanaf 6 maanden in de zitting van de wagen. Is volgens mij omdat de zitting minder vering heeft en schokken dus meer opgevangen moeten worden en hij kan wel plat, maar niet zo plat als de bak. Bij z'n billetjes zit wel een kleine knik zeg maar.
L is volgende week 5 maanden (ommekot zo oud al!) en ik ga even kijken hoe lang het nog enigszins gaat. Als hij moet slapen dan lukt het nog wel maar al wakker wordt het een beetje sneu dat hij zich niet meer kan bewegen. Vind het ergens ook jammer dat ik die honderd wiegdekens en -lakens straks helemaal niet meer kan gebruiken.
  Manager PR/Moderator dinsdag 17 januari 2017 @ 21:37:22 #44
269689 crew  Viv
pi_168231843
Zo'n Koeka voetenzak ziet er fijn uit, hebben ze die ook voor volwassenen? ;)

Vandaag naar het cb geweest want bijna 3 maanden: 6160 gram bij 61 cm, en een hoofdomtrek die je gemiddeld pas bij 6 maanden hebt (43,2 cm). :D Haar vader heeft ook een groot hoofd. O+
pi_168232410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo'n Koeka voetenzak ziet er fijn uit, hebben ze die ook voor volwassenen? ;)

Vandaag naar het cb geweest want bijna 3 maanden: 6160 gram bij 61 cm, en een hoofdomtrek die je gemiddeld pas bij 6 maanden hebt (43,2 cm). :D Haar vader heeft ook een groot hoofd. O+
Ja hoor, zijn ook volwassen slaapzakken van. En dekens O+ mooie stats!
  woensdag 18 januari 2017 @ 10:08:42 #46
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168239006
Ik heb een kinderwagen met een inzet voor hele kleintjes, dan liggen ze er plat in zonder knik.
als een wiegje dus ik durf het wel aan. Ik vind het echt jammer dat hij zo groot is.
Hij draagt nu 74/80 :') en met nog geen 2 maanden was het al krap maar hij doet zichzelf echt veel pijn er in. Voordeel van zijn reusheid is dat iedereen hem een maand of 7/8/9 schat en niemand gek opkijkt dat hij in de wagen ligt :+ :@
pi_168239023
Die koeka voetenzak is echt mooi O+ kindje erin nog mooier O+

Quoi dat ziet er heel goed uit zo in die bak. Ik zou het ook zo laten.
Wij hebben een wat oudere kinderwagen dus Stijn zit er dan niet zo mooi in en hij ligt nog wel redelijk in de bak. Soort van ingebakerd laat maar zeggen :')

Mijn baby weigert om dingen van een lepel te eten. Best slim want als hij de lepel ziet gaan de lippen stijf op elkaar en gaan ze pas weer van elkaar af als de lepel weg is :D zelf op een stuk fruit sabbel vindt hij dan weer wel lekker. Ik heb zn sabbelzakje van nuby waar ik het fruit in doe en dan kan hij er ook niet in stikken. Mama blij en baby blij :)
ik heb van die baby tandenborstels van het zelfde merk gekregen. Hij is er helemaal woest op. Kauwen kauwen kauwen

Vivi mooie stats. Een groot hoofd is wel makkelijk als ze van buik naar rug moet draaien :P ;)

Nazil al een goed ontbijt op vandaag?

Mies hopelijk werkt het vanavond om de wieg naast jullie bed te laten staan.
Overdag gaat het gelukkig al goed met haar nu de slaapjes nog :*

Miezz hoe is het met M en met jou?
pi_168240275
Herkenbaar, Ikke. S. wil alleen maar zelf eten. Dus gisteren (ik had alleen een potje in huis) een eigen lepel gegeven, die hij na z'n hap zelf in zijn mond stopt ^O^

Hij was net weer met oma op mijn werk, even iedereen aan het lachen gemaakt met z'n grapjes :D
pi_168240382
Hoe voel je je lesage? Misselijk? Moe?
pi_168240651
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:31 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja klopt, omdat de huid dan al meer is uitgerekt door de jaren heen. Tienermoeders hebben er bv veel meer kans op, net zoals wanneer je als tiener snel vrouwelijke vormen krijgt de huid kan scheuren (heupen, borsten, bovenbenen).
Ohh zo had ik er nog niet over nagedacht.
Op mijn 25e de opgeblazen buik toch nog haar vruchten afgeworpen, ik liep er al jaren regelmatig bij alsof ik 20 weken zwanger was :D en idd geen striae aan overgehouden.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:22:37 #51
220609 Nouk84
pi_168241230
pi_168241853
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:10 schreef ikke_84 het volgende:

Nazil al een goed ontbijt op vandaag?
nu wel :@
Ja ik moet naar de huisarts maar ik ben elke ochtend dat ik moet werken misselijk. Zo erg dat ik er van moet overgeven. Ik weet niet goed waarom want m'n werk is enorm leuk maar ik denk toch iets van stress/onzekerheid. Dus voordat ik iets kan eten dat er niet uit gaat, is in de middagpauze.
En nee, niet zwanger.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:16:45 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168242344
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:22 schreef Nouk84 het volgende:
[ afbeelding ]
:D! Die ogen O+

quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:50 schreef Nazil het volgende:

[..]

nu wel :@
Ja ik moet naar de huisarts maar ik ben elke ochtend dat ik moet werken misselijk. Zo erg dat ik er van moet overgeven. Ik weet niet goed waarom want m'n werk is enorm leuk maar ik denk toch iets van stress/onzekerheid. Dus voordat ik iets kan eten dat er niet uit gaat, is in de middagpauze.
En nee, niet zwanger.
Ah hier had je het eerder ook al over. Wat rot! De rest van de dag dan maar een beetje compenseren voor je gemiste ontbijt.

Enneh..... ik heb net dezelfde voetenzak van Koeka gekocht :@
Nu moet ik echt even stoppen van mezelf qua uitgaven. Maarja, dat ding gaat mee deze winter in de wagen in ligstand, straks in zitstand en in de buggy en hij is gewoon O+

Niet dat meneer er behoefte aan had trouwens. Ik ging wandelen naar de winkel waar ik 'm kocht (30 min lopen) en hij lag heerlijk in de wagen! Kon nu lekker om zich heen kijken. Op de terugweg lekker aan het tukken. Nu nog. Ik wacht op groot alarm, want als hij wakker wordt ligt hij nu natuurlijk vast.
pi_168244422
Miezziej, goed dat je geweest bent,, hopelijk is ze vrijdag weer een stuk beter!

Miespoes lekkere slaper in de cosleeper! Hier heb ik aan de buitenkant een opgerolde badhanddoek zodat de matrassen mooi aansluiten op elkaar, gaat prima.

Quoi, wat een grote vent al, fijn dat de wagen m goed lijkt te bevallen. Hier koeka zakken in de maxicosis, heerlijk warm, bij m'n grootste moet ik het wel een beetje los laten bovenaan, die gaat er snel in zweten.

Ikke, slim van het fruit zo geven, vindt hij spelen met de lepel wel leuk?

Nouk, schattige foto.

Vivi, wat wordt je meisje al groot.

Hier hebben de jongens ineens "iets" met de auto. Eerder vielen ze na paar minuten rijden in slaap, nu is het echt vreselijk huilen, grootste begint, kleinste doet mee en ze worden niet meer stil... Snap echt niet waarom. :? Als ik ze vervolgens met de maxicosi op de wandelwagen zet i s alles weer prima en zitten ze lekker rond te kijken. Zou binnenkort weer eens naar vrienden in Eindhoven gaan, maar zie zo'n rit nu echt niet zitten. :{

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Madivi op 18-01-2017 15:22:47 ]
pi_168246085
Oh nouk wat is ze leuk. Die haartjes.

Madivi dat klinkt geweldig
pi_168246185
Haha Nouk O+

Jammer van het autorijden Madivi, hopelijk gaat dat snel beter. Ik zal voor je duinen wat betreft je spoiler!

Vervelend van de misselijkheid Nazil. Hoop dat de huisarts je kan helpen.

M hoest nog wel, maar geen koorts meer. Ze is nu zelfs een beetje te koud. Misschien kan ik fungeren als persoonlijke kachel want nu heb ik 39 graden. Zou het de natuur zijn? Man voelt zich weer wat beter en met mij gaat het meteen slechter :P Mja.
  woensdag 18 januari 2017 @ 16:35:35 #57
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168246824
Nouk O+

Madivi dat zou super zijn! Ga voor je duimen.

Miez fijn dat ze weer iets is opgeknapt, en beterschap voor jezelf
pi_168249660
Sorry quoi dat ik je aangezet heb tot de voetenzak _O-
pi_168250438
Wat is leuk speelgoed voor kinderen van bijna 7 maanden?
Ik merk dat ze veel niet meer leuk vindt. Ze vindt het al wel leuk om samen boekjes te lezen en met haar handen en voeten te spelen, maar er moet toch meer zijn op de wereld
pi_168251373
Net voor het eten bijgelezen. Nu alles weer vergeten.

Miez, fijn dat het weer wat beter gaat!

Arja, M is nu net 8 maanden en vond de laatste weken de voelboekjes erg leuk. Soms leek het net alsof hij zichzelf aan het voorlezen was in zijn eigen brabbeltaaltje. Verder zijn dingen die rollen en dingen die geluid maken hier nu favoriet.

Wij dachten de afgelopen dagen echt dat er een tandje aan zat te komen, maar nu lijkt het er ineens niet meer op. Ik denk dat het een spooktandje was.
pi_168252465
Miez fijn dat ze is opgeknapt! Nu jij nog :* . Wel rust nemen hè, voor zover dat gaat met een baby..

Goed nieuw Madivi! Hopelijk gaat het door. Het is je gegund ^O^ .

Nouk wat een popje zeg O+ mooie ogen!

Ikke, Tas wil ook niet van een lepel eten tenzij hij zelf óók een lepel in z'n handen heeft. Babylogica 8)7 maar het werkt wel. Bordje-lepel voor mij en bordje-lepel voor hem. Hij leeft zich uit als aanstaand drummer en ik kan 'm voeren :7 .

Luna ik denk dat ook steeds, ook omdat hier al maanden wordt gekwijld als een demente labrador. Maar nee, het blijft bij twee. Maar wel dat kwijl dus. De. Hele. Tijd. }:| .

Arja - speelgoed wat Tas leuk vindt/vond is eigenlijk vooral alles wat géén babyspeelgoed is. Dus bakjes, lepeltjes, alles van Annie, tijdschriften, sloffen, sokken, de wasmand, etc. Z'n eigen speelgoed heeft hij nooit echt mee gespeeld. Ik heb dus ook werkelijk geen idee wat ik voor z'n eerste verjaardag moet kopen :?
pi_168252681
Ik ben vanmorgen in 1 seconde 10 jaar ouder geworden. Tas is van de commode gevallen :X . Dat is dus echt iets waarvan ik dacht 'dat overkomt me nooit'. Maar het gebeurde toch en ik schrok er zo van dat ik nog harder moest huilen dan hij :'( . En langer :@ .

Ik hield meneer de worstel-omdraai-kampioen vast met links en pakte met rechts een luier. Maar hij maakte ineens een soort samurai-draai rechtsom en gleed zo langs m'n arm. Hij viel op z'n rug, wat een enorm eng gezicht was. 'Gelukkig' barstte hij meteen uit in een enorm gekrijs en keek hij vooral enorm verontwaardigd dat er dus zoiets bestaat als vallen :') .

Na een heleboel knuffels bedaarde hij gelukkig vrij snel weer en zijn we gaan checken of alles het nog deed. Dat leek zo te zijn, en bij het wegbrengen van Annie naar de PSZ was hij alweer z'n stralende zelf. Toch nog even langs de HA geweest (met een zeer begripvolle assistente die verontwaardigd uitriep dat "je die kleintjes dus echt geen seconde alleen kan laten HOOR" }:| . ) maar die vond het er ook allemaal prima uitzien, dus ook geen wekadvies.

En voortaan verschoon ik 'm wel op de grond. Of bind ik hem vast. Ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2017 20:21:45 ]
pi_168253265
Wow razz wat eng! Daar zou ik ook heel hard van moeten janken. Gelukkig dat er niks aan de hand is.
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:43:54 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168253520
O Razz wat verschrikkelijk lijkt me dat! Maar het klinkt als iets dat ons allemaal kan overkomen. Goed gehandeld verder ^O^ Gelukkig is alles ok.

Na 3 uur slapen in de wagen vanmiddag probeerde ik begin vd avond de Koeka voetenzak, Max erin en snurk! Weer anderhalf uur geslapen en nu net gewoon op normale tijd in zijn bedje gaan slapen (na 300cc papfles :o ). Trots op mijn slaapkoppie!
pi_168253615
Oh Razz toch je arme moederhart, wat een schrik. Hier is grootste ook alle kanten aan het worstelen, ik kan me zo voorstellen dat hij ineens uit je handen glipte. Ik heb nu een extra dik kleed voor de commode liggen, voor de zekerheid.

Arja, hier populair: little people poppetjes (om op te kauwen, mee te smijten, in en uit bakken te halen), rammelaars, dingen die geluid maken, die ringen waar Quoi het laatst over had.. Maar vooral onderzetters, tandenborstels, lepels, plastic bakjes, tandpasta tube, haarborstel en favoriet zijn mijn telefoon en de afstandsbediening :')
pi_168253654
Oh Razz, dat is echt schrikken. En voor mij de reden dat we hem alleen nog maar op de bank en vloer verschonen. Vinden veel mensen er zielig uitzien, maar ik heb liever dat hij met z'n blote billen over de bank rent ( O+ ) dan over de commode.
Die opmerking :') net alsof je hem een half uur alleen op de commode legt ofzo. Ze zal zelf wel nooit een foutje/onoplettendheid hebben.

Arja, lekker misselijk en hartstikke moe inderdaad. Zeker met S. erbij is het best pittig nu ;) maar ach, tropenjaren enzo, gaat vast weer over (als ze 18 zijn).

Nouk O+ wat een poppetje met haar grote ogen en lange haren!

Nazil, rot dat het niet zo lekker gaat. Kun je er thuis goed over praten?

Madivi, wat zou dat fijn zijn, als je huis door zou gaan! Wel vervelend van de autoritten. Dat maakt het een stuk minder leuk om op pad te gaan.

Qua speelgoed vooral onze telefoons, afstandsbedieningen, stekkers, plantenbakken, keukenkastjes... en dan soms even met Little people spullen, speelgoed met lampjes en herrie. En muziek aan en dansen is ook grooooote favoriet.
Qua cadeaus wordt het hier vooral kleding, een placemat-bord (die zuigt vacuüm, kan ie zelf eten) en nog iets van speelgoed.

Edit: dat mag niet hoor,dus ik ren er de hele dag achteraan. En we hebben van die beveiliging op de stopcontacten ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door LeSage op 18-01-2017 20:56:12 ]
pi_168253754
Oh, Quoi, lekker zo'n slaapkopje!

Haha, Madivi. Ik had jouw reactie over speelgoed nog niet gelezen, maar herkenbaar dus :')
pi_168254054
Lesage ja man vindt dat ik langs de huisarts moet of moet stoppen met werken. Dat eerste moet ik doen maar ik weet ook niet of de huisarts er wel wat mee kan. Stoppen met werken vind ik geen optie. Ik vind het leuk, het is hele fijne afleiding als L midden in een sprongetje zit :+ en om mij even iets anders dan moeder te voelen. Man denkt dat het pure stress is en ik misschien wel tegen een burn out aanzit. Ik denk dat het nog wel meevalt en denk dat het faalangst is.
SPOILER
maar dit is een probleem van jaren en de misselijkheid heb ik pas een paar maanden. En ik heb al valeriaan/rescue druppels geprobeerd om misschien wat rustiger in mijn hoofd te worden 's ochtends om niet zenuwachtig te kunnen worden maar dat doet ook niks.
pi_168254145
Ik denk dat de huisarts je sowieso wel kan helpen, misschien door je naar bijvoorbeeld een praktijkondersteuner door te sturen :*
pi_168255052
Mutsen united.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:21:26 #71
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168255267
Madivi hopelijk gaat het huisje door! En wat een gedoe ineens met de auto. Met huilende kinderen rijden is echt vreselijk. Ben ook lange tijd niet alleen grotere stukken dan 30 minuten gaan rijden met Lucas om die reden. En sowieso plande ik de autorit bewust rond slaaptijd.

Razz wat een schrik. En wat een onnodige opmerking van de assistente. Je stond er gewoon nog naast. Kennelijk waren je ninjaopvangtechnieken gewoon niet goed genoeg. Gelukkig is alles goed :*

Nazil ik zou sowieso langs de huisarts gaan. Wellicht dat een psycholoog de faalangst kan aanpakken? En ik zou het ook aangegeven bij je LG dat je dichtklapt als zij op je vingers kijken. Zoek naar een voor ieder werkbare oplossing.

Weet niet meer wie het was met een hoofdomtrek van 43,2 cm bij een baby van 2 maanden (edit: Vivi), maar mijn bijna 7-maander! was vandaag bij het cb en had een omtrek van 43,7 :+ Verder weer mooi gegroeid: 68,5 cm en 7240 gram O+

En ik ben weer/nog ziek. Kwam gisteren thuis met koorts en ga me de rest van de week dus fijn ziek melden ook. Even goed herstellen en niet weer half ziek aan het werk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168256114
Razz wat schrikken zeg.
Wat ik me afvroeg: Emmy is al bijna te groot voor het aankleedkussen en ik moet al opletten dat ze niet met haar hoofd op de commode stuitert zo beweeglijk als ze is. Bestaan er nou echt geen grotere kussens?

Bedankt voor de speelgoedtips.
Dansen is hier ook een hit. En de afstandsbediening en mijn haren.

Q 300 cc :o

Chanty welk lijntje volgt ze nu?
Ik ben benieuwd naar de stats van emmy. Volgens mij over 2 weken weer cb
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:52:45 #73
52229 Chanty
pi_168256266
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:48 schreef Arja het volgende:
Razz wat schrikken zeg.
Wat ik me afvroeg: Emmy is al bijna te groot voor het aankleedkussen en ik moet al opletten dat ze niet met haar hoofd op de commode stuitert zo beweeglijk als ze is. Bestaan er nou echt geen grotere kussens?

Bedankt voor de speelgoedtips.
Dansen is hier ook een hit. En de afstandsbediening en mijn haren.

Q 300 cc :o

Chanty welk lijntje volgt ze nu?
Ik ben benieuwd naar de stats van emmy. Volgens mij over 2 weken weer cb
Zelfs mijn zoon van 2,5 ligt nog prima op het aankleedkussen :P het is voldoende als hoofd tm billen erop ligt hé ;)

Ze zit qua lengte net boven het gemiddelde en qua gewicht net eronder. En dat is dan op de cb-curve, aangezien ze hoofdzakelijk borstvoeding krijgt en ook nog niet echt eten binnen krijgt, is dat meer dan prima :)
pi_168256468
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Zelfs mijn zoon van 2,5 ligt nog prima op het aankleedkussen :P het is voldoende als hoofd tm billen erop ligt hé ;)
Maar ze duwt zichzelf verder omhoog met haar beentjes en dan moet ik uitkijken dat haar hoofd niet op de commode klapt

quote:
Ze zit qua lengte net boven het gemiddelde en qua gewicht net eronder. En dat is dan op de cb-curve, aangezien ze hoofdzakelijk borstvoeding krijgt en ook nog niet echt eten binnen krijgt, is dat meer dan prima :)
Klinkt goed.

Vanaf wanneer geven jullie brood? En doen jullie daar beleg op of niks of boter?
Ik vind dat brood een beetje spannend, bang dat ze stikt. Of wordt dat brood eerder zacht van het sabbelen?
pi_168256770
Ik heb vanaf 6 maanden brood gegeven. Eerst met niks, toen met een beetje boter of restje fruithap. Broodkorsten nog niet want meneer Tas is een broodpropper en zat steeds half te stikken in een broodkorst. Dus kleine fliemeltjes brood aangeboden, om te beginnen eerst even in wat melk natgemaakt, dan slobbert het lekker weg. Later gewoon in kleine stukjes en nu krijgt hij stukjes van 2x2cm makkelijk weg :9 .
pi_168257073
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:59 schreef Arja het volgende:

[..]

Maar ze duwt zichzelf verder omhoog met haar beentjes en dan moet ik uitkijken dat haar hoofd niet op de commode klapt

[..]

Klinkt goed.

Vanaf wanneer geven jullie brood? En doen jullie daar beleg op of niks of boter?
Ik vind dat brood een beetje spannend, bang dat ze stikt. Of wordt dat brood eerder zacht van het sabbelen?
En als je het verschoonkussen een kwart slag draait? Dat het hoofd tegen de muur komt? En een antislip matje er onder zodat het kussen niet weg glijdt.
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 22:23:00 #77
269689 crew  Viv
pi_168257236
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:21 schreef Chanty het volgende:
Weet niet meer wie het was met een hoofdomtrek van 43,2 cm bij een baby van 2 maanden (edit: Vivi), maar mijn bijna 7-maander! was vandaag bij het cb en had een omtrek van 43,7 :+ Verder weer mooi gegroeid: 68,5 cm en 7240 gram O+
Bijna 3 maanden hè, maar dan nog. :D
quote:
En ik ben weer/nog ziek. Kwam gisteren thuis met koorts en ga me de rest van de week dus fijn ziek melden ook. Even goed herstellen en niet weer half ziek aan het werk.
Beterschap! En goed gedaan, meestal ben jij van het doorbikkelen. :*
pi_168257676
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:17 schreef Nazil het volgende:

[..]

En als je het verschoonkussen een kwart slag draait? Dat het hoofd tegen de muur komt? En een antislip matje er onder zodat het kussen niet weg glijdt.
Oh ja dat is wel een idee
pi_168258488
Nazil, vervelend die stressklachten. Is het een optie om een tijdje iets minder te werken? Dan heb je een soort van middenweg. Ik heb zelf helaas ook veel ervaring met stressklachten en merk dat het voor mij helpt om naast werk en gezin ook nog tijd uit te trekken om met vriendinnen af te spreken of iets voor mezelf te doen. Het is vaak het eerste wat ondersneeuwt in een drukke periode, maar maakt me altijd wel een stuk rustiger, dus dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn.

Razz, ik zou me ook rot zijn geschrokken. Gelukkig liep alles goed af.

SPOILER
pi_168258799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:02 schreef lunamatic het volgende:
Nazil, vervelend die stressklachten. Is het een optie om een tijdje iets minder te werken? Dan heb je een soort van middenweg. Ik heb zelf helaas ook veel ervaring met stressklachten en merk dat het voor mij helpt om naast werk en gezin ook nog tijd uit te trekken om met vriendinnen af te spreken of iets voor mezelf te doen. Het is vaak het eerste wat ondersneeuwt in een drukke periode, maar maakt me altijd wel een stuk rustiger, dus dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn.

SPOILER
Ik weet niet waar dit kindje last van heeft, maar breath holding spells zijn vaker voorkomend en op zich onschuldig. (Slinger google maar even aan).
Kwak
pi_168259352
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ik weet niet waar dit kindje last van heeft, maar breath holding spells zijn vaker voorkomend en op zich onschuldig. (Slinger google maar even aan).
Er is bij dit kindje wel meer aan de hand. Ik treed ivm eventuele herkenning niet in details, maar dit kindje is vaak geopereerd ivm een aangeboren defect. Had nu naast een gestokte ademhaling ook een temperatuur van onder de 35 graden.
  donderdag 19 januari 2017 @ 06:44:26 #82
220609 Nouk84
pi_168261249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:27 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Er is bij dit kindje wel meer aan de hand. Ik treed ivm eventuele herkenning niet in details, maar dit kindje is vaak geopereerd ivm een aangeboren defect. Had nu naast een gestokte ademhaling ook een temperatuur van onder de 35 graden.
Bah! Dit soort dingen komen bij mij nu ook meer binnen hoor sinds ik moeder ben...
pi_168261380
Nouk wat een schatje O+ en kijk ze eens lekker eten. Gaat er goed in zo te zien.

Chanty Beterschap

Luna wat naar zeg. Ze hebben dus al heel wat meegemaakt met hun kindje. Hier komen zulke verhalen nu ook harder binnen. Sws ben ik nog emotioneler geworden na de geboorte van de kinderen.

Stijn slaapt al 4 nachten het klokje rond. Zou hij door hebben hoe het moet? w/

Razz dat is schrikken. Goed dat je voor de zekerheid naar de huisarts bent gegaan. Maar die opmerking :')
Dit kan elke ouder gebeuren hoe goed je ook oplet kinderen zijn zo vliegensvlug

Arja mijn peuter van 1 meter ligt ook nog op het aankleedkussen :D maar dat begint nu toch wel krap te worden.
Ik leg Stijn met de billen onderaan het kussen dan kan hij nog een beetje naar boven wiebelen voor zijn hoofd over de rand van het kussen ligt.
Ik vind het verschonen lastig als Stijn anders ligt dan hoofd links benen rechts (hoezo autist :7).

Madivi ik hoop dat het huis wat wordt ^O^
Wat vervelend dat ze zo huilen in de auto. Dat rijdt niet prettig. Hopelijk is het een fase
pi_168261604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:02 schreef lunamatic het volgende:

SPOILER
Helaas niet. Ben al terug gegaan in uren vorige maand. Het is nu wel rustig dus ik werk al niet te veel en dit is ook prima te doen. Ik heb ook niet het idee dat het direct bij de hoeveelheid werk ligt.

L besloot vannacht eens lekker om half 3 wakker te worden en niet meer te willen slapen. Gezelligheid }:|
  donderdag 19 januari 2017 @ 09:47:54 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168262791
Hier ook een gezellig nachtje. Netjes om 20 uur gaan slapen en dan om 23 en 2 uur wakker worden. Daarna wel pas om 7:30, dat scheelt. Moesten ons haasten voor de gastouder, omdat meneer besloot om vlak voor vertrek lekker veel te gaan poepen (na 3 dagen radiostilte) :Z

Maar ik ben inmiddels wel toe aan een nachtje doorslapen }:| Mijn vriend mag in het weekend lekker de nachten doen! Morgen lekker een weekendje weg trouwens :s)

Nazil, ben je nu al naar de huisarts geweest? Doen hoor :Y Het is helemaal niet gek wat je hebt, maar wel zodanig van impact dat je jezelf echt kunt laten helpen. Wie weet zijn er wat kleine dingetjes die je kunt veranderen waardoor het al beter wordt. Ik heb er geen last van overigens, maar herken wel het soms moeilijk ontspannen, omdat er continu 'gezorgd' moet worden. Je staat zeg maar continu 'aan' en dat kan best zwaar worden na een tijdje en de een is daar gevoeliger voor dan de ander.

Oh en die Koeka zak O+ Vanmorgen leek het wel alsof Max dacht: oh fijn, weer lekker in mijn bontje :7
pi_168263703
Quoi, ik had juist het idee dat Max de meeste nachten lekker doorsliep :D

Hier zijn we nog steeds tot 22 uur bezig om M. te laten slapen en daarna komt ze weer elke drie uur. Vanavond gaan we eens zonder slaapzak proberen, kijken of het dan beter gaat.
  donderdag 19 januari 2017 @ 10:54:34 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168264059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:30 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, ik had juist het idee dat Max de meeste nachten lekker doorsliep :D

Hier zijn we nog steeds tot 22 uur bezig om M. te laten slapen en daarna komt ze weer elke drie uur. Vanavond gaan we eens zonder slaapzak proberen, kijken of het dan beter gaat.
Neu. Sinds dat hij een weekje verkouden werd eind december komt hij weer elke nacht. Met rond 23-24 uur wakker maken voor een fles trekt hij net door, maar dat hele wakker maken voelt nog wat tegennatuurlijk. Deze week dus weer afgeschaft. Laat maar komen, hij is binnen 15 minuten uitgedronken en weer in slaap.

Lastig wel, dat het in laten slapen nog steeds veel tijd kost? Het is telkens dan maar dingetjes proberen. Blijft ze lang jammeren als je haar laat liggen?
pi_168265120
Nazil, faalangst kan best belemmerend werken en 'onnodig' stress opleveren, zou toch fijn zijn als dat iets beter gaat. Juist als het nog niet zo erg is is het handig om aan de bel te trekken, dan is er makkelijker wat te verbeteren dan als je helemaal stuk bent :*.

Jeetje Razz, wat een schrik. Leuk zo'n opmerking van de assistente erbij :'). Ik liet mijne gisteren ook bijna vallen, bijna gelukkig, maar ik schrok me kapot en moest heel hard janken :@.
pi_168265515
Yo, mijn baby maakt er ook een prutje van 's nachts. Heb daarom nogal resoluut alle kamers omgegooid, zodat C een eigen kamertje zou hebben (die ik wel heel mooi geworden vind, klein als die is O+ ). Even dacht ik dat het beter ging, maar vannacht was weer net zo prut als eerst. Ik ben me dus mentaal aan het voorbereiden op 'strenger' zijn 's nachts. Jawel, slaaptraining ... -O-
pi_168265634
Oeeee brakke nachten ik kan meepraten! :+ ik vond het een hele tijd wel prima, en kan ook best werken op minder slaap, en baby valt ook vaak weer snel in slaap, dus de belasting viel mee. Nu is ie echter steeds vanaf 5.15-5.30 echt wakker (dus ook niet zoals eerst dat ie dan lekker tegen me aan verder slaapt) en dat trek ik echt slecht haha! Vooral omdat ie dan ook nog wel om 23 en 2 ofzo even drinkt. Maar goed. Ooit OOIT ooooooooit gaat het beter.

Over verschoonkussen, ik snap überhaupt niet hoe mensen dat kunnen met kind in de breedte? Ik vind dat zoooo moeilijk als dat ergens in een café ofzo moet! Hier ligt baby altijd met z'n benen naar mij toe zeg maar.

Verder is m'n baby een dreumes-in-voorbereiding. Heeft nu een paar dingen die hij echt berelekker vindt en die hij ook echt goed wegeet (pompoen en meloen zijn favo). Verder zit hij zelf, tijgert hij nu echt heeeeeel snel, staat hij sinds gisteren, achtervolgt ie de kat en kan hij nu echt al het speelgoed van z'n zus destroyen. *)
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:27:57 #91
52229 Chanty
pi_168265759
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:20 schreef Svane het volgende:
Oeeee brakke nachten ik kan meepraten! :+ ik vond het een hele tijd wel prima, en kan ook best werken op minder slaap, en baby valt ook vaak weer snel in slaap, dus de belasting viel mee. Nu is ie echter steeds vanaf 5.15-5.30 echt wakker (dus ook niet zoals eerst dat ie dan lekker tegen me aan verder slaapt) en dat trek ik echt slecht haha! Vooral omdat ie dan ook nog wel om 23 en 2 ofzo even drinkt. Maar goed. Ooit OOIT ooooooooit gaat het beter.

Over verschoonkussen, ik snap überhaupt niet hoe mensen dat kunnen met kind in de breedte? Ik vind dat zoooo moeilijk als dat ergens in een café ofzo moet! Hier ligt baby altijd met z'n benen naar mij toe zeg maar.

Verder is m'n baby een dreumes-in-voorbereiding. Heeft nu een paar dingen die hij echt berelekker vindt en die hij ook echt goed wegeet (pompoen en meloen zijn favo). Verder zit hij zelf, tijgert hij nu echt heeeeeel snel, staat hij sinds gisteren, achtervolgt ie de kat en kan hij nu echt al het speelgoed van z'n zus destroyen. *)
Grappig ik vind het juist een ramp om te verschonen met benen naar mij toe. Nog even los van het risico om te worden ondergepiest of gescheten :+ Hier altijd hoofd links en billen rechts. Ben rechtshandig dus kan ook niet met links vegen :')
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:31:18 #92
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168265807
Same, hoofd links en billen rechts :D
pi_168267004
Svane wat een snelle heb jij!

Hier gaat het slapen momenteel ook prut. Een paar keer per nacht huilen en ze moet dan echt getroost worden.
Het zal wel een fase zijn maar moe ben ik wel
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:02:59 #94
52229 Chanty
pi_168267455
Svane die zet er wel de sokken in zo :+ Die van mij mag nog wel even baby blijven vind ik O+ bijna 7 maanden.... het gaat veel te snel.
pi_168268921
Svane hij is nog zo mini :o O+

Ik heb speciale commodeding op de commode geplaatst zodat ik idd beentjes voor me heb ipv schuin.
Als er ergens ben en ik moet schuin verschonen sta ik te stunten en gaat het mis :')
pi_168269011
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:16 schreef BlueEyes het volgende:

Ik heb speciale commodeding op de commode geplaatst zodat ik idd beentjes voor me heb ipv schuin.
Als er ergens ben en ik moet schuin verschonen sta ik te stunten en gaat het mis :')
Blue! Hoe gaat het met jou en kleine J? O+
pi_168269059
Hier ook hoofd links voeten rechts :D. Dat was bij het cb telkens prutsen, kussens liggen om met voeten naar je toe te gebruiken. Al pastte het op onze manier ook nog wel.
pi_168269167
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:16 schreef BlueEyes het volgende:

Dat heb ik ook dus, waardoor ik dan echt denk dat mensen die me zien denken dat ik nog nooit verschoond heb. Die arme oppas toch die voor het eerst babypoep ziet. :+
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:30:47 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168269208
Beetje herkenbaar wel :D Ik draai dat kussen altijd naar me toe als het kan.

Zo, tostitijd :9 Les 3 van de hardloopbeginnerscursus zit er weer op. Wat een weertje :)
pi_168269417
Nou ik wilde deze week afspraak maken voor de huisarts maar niet aan toe gekomen.

En ik verschoon met benen naar mij toe! Ik kan ook niet andersom :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')