abonnement Unibet Coolblue
pi_168143902
Bos zijn helm geblurred :D
pi_168144025
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:14 schreef Yreal het volgende:
Bos zijn helm geblurred :D
ja viel mij ook op _O- welke sponsor heeft niet betaald? :') Bij Van Werven was Kleyn in ieder geval goed in beeld O-) *O*
pi_168144094
Van pelt _O_
pi_168146276
Die arts heeft het trouwens niet gered... :'(

quote:
L'espoir de finir le Dakar s'envole la dernire marche. Hier dans une speciale extrmement difficile par le terrain la courroie moteur a cass 2 fois, ils ont pu rparer une premire fois mais la deuxime les mets hors dlais. Comme ils ont d tre tractes 80km sur une piste dfoncee par le passage des camions la voiture est HS tous comme les hommes, extnus aujourd'hui...
Ils ont fait de leur mieux et se sont battus jusqu'au bout alors mme que le cur n'y tait plus.
On est fiers de vous
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168148425
Die Versluis na de finish :D
pi_168156186
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 01:55 schreef M.Melandri het volgende:
Die Versluis na de finish :D
die andere knakker was wel een mongool hoor. Eerst rustig rustig en zodra er genoeg man bij was om ze uit elkaar te houden lekker gaan uitlokken.
pi_168160706
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 12:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

die andere knakker was wel een mongool hoor. Eerst rustig rustig en zodra er genoeg man bij was om ze uit elkaar te houden lekker gaan uitlokken.
Klopt, was ook aan het provoceren. Wel mooi om te zien hoe fanatiek die gasten zijn.

http://www.rtlgp.nl/item/107156/versluis_woedend_aan_de_finish
pi_168169801
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:48 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Klopt, was ook aan het provoceren. Wel mooi om te zien hoe fanatiek die gasten zijn.

http://www.rtlgp.nl/item/107156/versluis_woedend_aan_de_finish
Ha, ha mooi
pi_168179572
Goede aflevering, waren ze allemaal maar zo
pi_168183446
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 12:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

die andere knakker was wel een mongool hoor. Eerst rustig rustig en zodra er genoeg man bij was om ze uit elkaar te houden lekker gaan uitlokken.
Viel mij ook al op ja. Lafbek. 1-op-1 proberen te kalmeren en daarna de toffe jongen uithangen. Wat een kneus ben je dan. :')

Maar goed, prima dat het erop zit voor dit jaar. Zou ook mooi zijn als Tom volgend jaar ophoepelt, want die wordt toch alleen maar gesleept. En zelf sleutelen kan ie ook amper, is compleet afhankelijk van z'n broer... Dan volgend jaar hopelijk weer een Dakar met wat meer km's proef, minder verbinding, en ook alle etappes die gewoon doorgaan.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:10 schreef Yreal het volgende:
Goede aflevering, waren ze allemaal maar zo
Gisteravond? Dat is juist degene die ik heb gemist :D
Schip ahoy!
pi_168185738
Ik geef peter geen ongelijk


dashcam beelden van hoe dicht hij erop zit. (Let wel op dat het gefilmd is met een go pro, dan lijkt alles verder weg door de kleine lens die er in zit.)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168200096
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Viel mij ook al op ja. Lafbek. 1-op-1 proberen te kalmeren en daarna de toffe jongen uithangen. Wat een kneus ben je dan. :')

Maar goed, prima dat het erop zit voor dit jaar. Zou ook mooi zijn als Tom volgend jaar ophoepelt, want die wordt toch alleen maar gesleept. En zelf sleutelen kan ie ook amper, is compleet afhankelijk van z'n broer... Dan volgend jaar hopelijk weer een Dakar met wat meer km's proef, minder verbinding, en ook alle etappes die gewoon doorgaan.

[..]

Gisteravond? Dat is juist degene die ik heb gemist :D
90% rallybeelden
pi_168200843
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:16 schreef DieselTank het volgende:
Ik geef peter geen ongelijk


dashcam beelden van hoe dicht hij erop zit. (Let wel op dat het gefilmd is met een go pro, dan lijkt alles verder weg door de kleine lens die er in zit.)
Dat is pech, video weg.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_168202275
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Dat is pech, video weg.
Was ik al bang voor, teveel dashcam beelden denk ik. De hele video bestond uit dashcam beelden.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 januari 2017 @ 20:18:36 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168202330
zet je m toch op je eigen webspace neer. For every head ASO slashes off the monster, three new heads will appear.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_168202469
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
zet je m toch op je eigen webspace neer. For every head ASO slashes off the monster, three new heads will appear.
Dan krijgt het EVM team ruzie met de ASO ben ik bang.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168202502
Wel jammer dat het zo snel weer over is :'( Ookal volgde ik de laatste 3 a 4 ettapes niet meer..
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168202544
Overigens hoop ik voor we4dakar ook wel willem en eddy 4dakar genoemd dat de blikken met unox knaks blijven drijven _O-
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 januari 2017 @ 20:25:58 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168202706
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:21 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Dan krijgt het EVM team ruzie met de ASO ben ik bang.
Hebben ze al toch? O-)
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_168203097
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben ze al toch? O-)
Ze vertelde ook dat ze een nieuwe truck gingen maken.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168204079
De Rooy komt een paar keer kort langs in het laatste Kamaz filmpje.


En de spreekbeurt:

quote:
The Russian KAMAZ-master team triumphantly returned the Champion title in the extreme rally-marathon Dakar. The crew of Eduard Nikolaev became a winner of the Dakar-2017, and the crew of Dmitry Sotnikov "got silver" in the race.

4 KAMAZ-crews took part in the race:

No 501, Pilot A.Mardeev; co-pilot A.Belyaev; mechanic D.Svistunov.

No505, Pilot E.Nikolaev; co-pilot E.Yakovlev; mechanic V.Rybakov.

No513, Pilot D.Sotnikov; co-pilot R.Akhmadeev; mechanic I.Leonov.

No515, Pilot A.Shibalov; co-pilot R.Amatych; mechanic I.Romanov.

The way of KAMAZ-master Team to the victory was not easy. Dakar is a competition of many strong crews, teams, design-engineers. During 12 stages of the race and 8800 km across valleys, mountains and deserts of Paraguay, Argentina and Bolivia KAMAZ-master had to "blunt the attacks" of strong rivals. All in all 50 trucks toed the starting line MAN - 14 , DAF - 6, IVECO - 6, TATRA - 3, KAMAZ - 4 , RENAULT - 3, GINAF - 3, MAZ - 3, HINO 2, LIAZ -1, SCANIA - 2, MERCEDES - 3).

Rivals of KAMAZ-master - IVECO, MAN, TATRA, RENAULT and other teams were seriously prepared to the race. They attracted strong pilots, modernized trucks. Already in the first half of the competition one could see their technological innovations.

Trucks of the rivals were well prepared to tracks in a classical rally style, and there were many of them on the first stages of Dakar. Their trucks were assembled with L6 engines with modern brakes and cut-off max speed systems (electronic system that allows the driver constantly drive with the speed close to allowed by the regulations 140 km per hour) had an advantage on tracks with fast acceleration and braking. At the same time Russian KAMAZ-trucks have always been successful on more traditional extreme routes of Dakar with hard sands and rough terrain, off-road driving in accordance with the course, where suspension travel and torquey V-type engine play an important role. Apart from that, such pilots as Peter Versluis (MAN), Hans Stacey (MAN), Gerard De Rooy (Iveco), Federico Villagra (Iveco), Martin Kolomy (TATRA) have a huge experience in classical rally championships. However, in terms of all that, on first stages KAMAZ crews could minimize the timing lag from Renault, MAN and Iveco teams. The route was complicated with engine work in conditions of poor oxygen on mountainous specials in Bolivia, where KAMAZ-master crews started to catch their rivals up. On impassibility of Altiplano, notwithstanding the fact that engines got hot due to the lack of oxygen, the Russians started a fight to return the Champion title of Dakar. The situation for the assistance team became more difficult due to constant and inexperienced in these areas rains - several bivouacs were flooded with water.

After the second part of the SS before the rest day, the first position in the truck category was taken by the champion of Dakar - the Dutchman Gerard De Rooy (IVECO). With min gap KAMAZ crews of Eduard Nikolaev, Dmitry Sotnikov and Airat Mardeev took second, third and fourth positions respectively. The fast assistance of Anton Shibalov was on seventh position.

Quite dramatic was the marathon stage, during two days of which the crews were cut off assistance teams and in case of any breakdowns could rely only on themselves. Fortunately, the Russian machines didn't have problems these days. But one of the dangerous river-beds became the reason of Airat Mardeev's stop. The truck just dug down into the soft, loose and wet sand. The fast assistance of Anton Shibalov stopped to tow his truck out. A few towing rows were torn before the truck was rescued with big efforts and time loss of approximately 2 hours. During this operation, a torn rope hit the rear part of Anton's truck and broke accumulators. They reached the finish line driving only on generator.

The situation by the 10th stage in the top of the standings showed a tough fight that was unusual even for a faster car category. Only a few minutes separated the rivals of top-3 after almost 7000 km of the route. The race results were pretty much determined on its last stages. As trucks and pilots had almost the same level of preparation, the main factor became navigation skills. And Russian specialists were successful in it. On the 10th stage good navigation skills of the co-pilots Evgeny Yakovlev and Dmitry Sotnikov helped to increase the gap from the nearest rivals up to 19 and 23 minutes respectively.

At the end of Dakar the crew Eduard Nikolaev-Evgeny Yakovlev-Vladimir Rybakov became first and the crew Dmitry Sotnikov-Ruslan Akhmadeev-Igor Leonov took the second position. Gerard De Rooy (IVECO) conquered the third position in this uneasy battle. The crew of Airat Mardeev took the fifth position in the general standings. The fast assistance of Anton Shibalov finished on 19th position. Several times he helped the Russian sportsmen, and not only KAMAZ-master crews. For example, on the pre-last stage he towed the crew of Ravil Maganov (UTV, No378) till the finish line. As a result the crew of R.Maganov became a bronze winner in his class.

In order to keep the Champion title KAMAZ-master need to work hard. They should develop the new bonnet truck, designed and built in the sports-centre of KAMAZ-master. Also in the nearest future the team has to decide with the engine - what engine to use on the bonnet truck and on traditional cab-over-engine trucks, as due to the new Dakar regulations since 2018 the allowed engine volume for trucks will be reduced up to 13 liters.

A kind of rematch rivals of the Russian team are going to give on Silk Way Rally-2017, planned in this July. The race will go on the territories of Russia, Kazakhstan and China. Big variety of routes, all kinds of impassibility - sands, mountains, steppes, etc. - attract sportsmen and promise an interesting and tough fight on this transcontinental marathon.


Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2017 @ 21:03:14 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168204460
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:33 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ze vertelde ook dat ze een nieuwe truck gingen maken.
Best logisch, omdat ze met het huidige concept niet verder komen.

Een torpedo zit er met de MAN voorlopig helaas niet in.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168204923
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Best logisch, omdat ze met het huidige concept niet verder komen.

Een torpedo zit er met de MAN voorlopig helaas niet in.
Waarschijnlijk koopt iedereen wel een truck van martin van den brink. :P Verder waren de scanias dit jaar ook niet echt om naar huis te schrijven mbt het eindresultaat.

En zullen er restrictors op de torpedos gezet worden aangezien iedereen nu aan het overstappen is?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168205373
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Best logisch, omdat ze met het huidige concept niet verder komen.

Een torpedo zit er met de MAN voorlopig helaas niet in.
Hoezo niet? De laatste keer dat ik Marcel van Vliet sprak waren ze daar nog niet uit.
pi_168205450
In de truckracerij waren de MAN torpedo's een tijd lang onoverwinnelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')