Gelezen in Volkskrant: volgens een broer van hem: de umlaut op de "u" was zijn eigen vinding (wist ik al), hij heeft absoluut nooit een zoontje gehad, hij had een uitstekende relatie met zijn moeder, die niet Italiaans van afkomst was... Zijn vader was niet Pools-Joods, laat staan dat hij zelfmoord gepleegd had...
Broer Patrick zegt nu dat Menno een pathologisch leugenaar was. Als je hem confronteerde met dingen die hij had gezegd, verbrak hij gewoon het contact met die persoon.
quote:Die heeft het kind zelf nooit gezien.
Op zondag 8 december 2002 14:09 schreef bloempjuh het volgende:
Jaja.. geen zoon?
En die vriendin van 'm dan, die vertelde in B&vD dat hij vaak aan zijn zoon dacht en graag met haar kind omging omdat het dezelfde leeftijd had als 'Mickey'
quote:Logisch, want dat was toen al 20 jaar dood. Als er een kind geweest was.
Op zondag 8 december 2002 14:13 schreef MUUS het volgende:[..]
Die heeft het kind zelf nooit gezien.
quote:Hij loog ook haar voor...
Op zondag 8 december 2002 14:09 schreef bloempjuh het volgende:
Jaja.. geen zoon?
En die vriendin van 'm dan, die vertelde in B&vD dat hij vaak aan zijn zoon dacht en graag met haar kind omging omdat het dezelfde leeftijd had als 'Mickey'
quote:Veel van dat soort "creatieve" types liegen de boel aan mekaar heb ik wel eens gehoord... Verdichting heet het dan...
Op zondag 8 december 2002 14:17 schreef beeer het volgende:
't Klinkt me een beetje als schizofrenie in de oren allemaal. Ik weet zelf heel weinig van de man, maar schizofrenen kunnen hun niet echt gebeurde ervaringen heel overtuigend aan anderen uitleggen. Omdat ze zelf ook heel overtuigd zijn natuurlijk.
quote:Tuurlijk...
Op zondag 8 december 2002 14:23 schreef MeneerTim het volgende:
Hey dat maakt Buch nog wel wat interessanter.
quote:Dat kwam ook al in mij op.
Op zondag 8 december 2002 14:17 schreef beeer het volgende:
't Klinkt me een beetje als schizofrenie in de oren allemaal. Ik weet zelf heel weinig van de man, maar schizofrenen kunnen hun niet echt gebeurde ervaringen heel overtuigend aan anderen uitleggen. Omdat ze zelf ook heel overtuigd zijn natuurlijk.
Het rare is, dat hij zichzelf tegensprak.
In het geval van het kind bijvoorbeeld : de ene keer zei hij dat het wel had bestaan; de andere keer zei hij van niet.
Misschien onder het mom "Laat ik het mysterie Buch eens hooghouden".
Volgens mij heeft Menno Büch bevestigd dat de verhalen over de vader wel kloppen.
Ach, hoe het ook zij, hij had blijkbaar voldoende redenen om zich terug te trekken in eenzaamheid. En het is trouwens ongelooflijk triest dat een broer na de dood van Boudewijn het blijkbaar nodig vindt om dit naar buiten te brengen, als het al waar is.
quote:Precies en daar verandert een rancuneuze broer niets aan, ook al zou het waar zijn.
Op zondag 8 december 2002 13:53 schreef troma78 het volgende:
om eelijk te zijn maakt het me echt niet uit wat ie wel of niet was in zijn persoonlijke leven. Ik heb Bouwdewijn altijd een leuke presentator gevonden en intressante schrijver. Hij wist altijd zijn enthousiasme over te brengen op mij en vele anderen. Ik kan niets anders zeggen dat ik hem inmens bewonderde en dat er een waardevol persoon verloren is gegaan. Ik en vele anderen zullen hem erg missen.
quote:Ik twijfelde al over de man toen hij nog leefde en dat er nu een broer na zijn dood ineens komt opdraven met wat verhaaltjes, waarschijnlijk in de hoop er wat centjes voor te krijgen, verandert voor mij niets.
Op zondag 8 december 2002 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
Büch was volgens mij niet schizofreen hoor... Hij wilde de waarheid gewoon wat opkleuren...
Schizofreen, leugenaar...wat zou het? Het werkt! ![]()
Buch heeft me altijd geintrigeerd, zijn boeken zijn een genot om te lezen en zijn enthousiasme die altijd bovenkwam als hij het over zijn reizen had, werkte aanstekelijk.
quote:En vele andere auteurs. Denk bijv. aan Reve....
Op zondag 8 december 2002 14:27 schreef RaisinGirl het volgende:
Ja Verdichting,. Dat was echt iets voor Boudewijn.
quote:Ik betwijfel het. Menno, Patrick en Boudewijn zijn ook veel te alledaagse voornamen om afkomstig te zijn van een Pools(Joods)-Italiaans paar... Voor kindermisbruik van de vader van Büch: ik geloof het niet...
Volgens mij heeft Menno Büch bevestigd dat de verhalen over de vader wel kloppen.
quote:Aan de andere kant werd er door Boudewijn ook redelijk vervelend gesproken over zijn familie... Misschien opdat men nooit de waarheid zou achterhalen??? En Menno was wel in voor een geintje???
Ach, hoe het ook zij, hij had blijkbaar voldoende redenen om zich terug te trekken in eenzaamheid. En het is trouwens ongelooflijk triest dat een broer na de dood van Boudewijn het blijkbaar nodig vindt om dit naar buiten te brengen, als het al waar is.
quote:Mundus vult decipi-decipiatur...
Op zondag 8 december 2002 14:30 schreef milagro het volgende:[..]
Precies en daar verandert een rancuneuze broer niets aan, ook al zou het waar zijn.
Bovendien: hoor en wederhoor en zo, maar wederhoor is overleden
quote:Als amateur frenoloog-hobbyist zie ik daar toch wel een beetje psychische oneffenheden in die kunnen lijden tot een verwarring in de geest om daardoor niet in staat te zijn volkomen normaal over te komen.
Op zondag 8 december 2002 14:32 schreef fatima het volgende:
.gif][afbeelding]
Ach ja, oooit een normaal mens gezien?
quote:Laten wij zingen....
Op zondag 8 december 2002 14:35 schreef beeer het volgende:[..]
Als amateur frenoloog-hobbyist zie ik daar toch wel een beetje psychische oneffenheden in die kunnen lijden tot een verwarring in de geest om daardoor niet in staat te zijn volkomen normaal over te komen.
Ach ja, oooit een normaal mens gezien?
quote:De wereld wilt bedrogen worden, dus wordt hij bedrogen...
Op zondag 8 december 2002 14:35 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Mundus vult decipi-decipiatur...
quote:Jij bent toch wel een normaal mens, Faat...?
Op zondag 8 december 2002 14:37 schreef fatima het volgende:[..]
Laten wij zingen....
quote:Definieer normaal
Op zondag 8 december 2002 14:41 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij bent toch wel een normaal mens, Faat...?
quote:Het ís ook erg intrigerend wanneer werkelijkheid en fictie in elkaar overlopen.
Op zondag 8 december 2002 14:33 schreef Ryan3 het volgende:En vele andere auteurs. Denk bijv. aan Reve....
quote:Tja, maar dat zegt natuurlijk niets. Er zijn wel meer joodse familie die expres 'normale' namen gebruikten, omdat ze liever niet teveel wilden opvallen. Het is wel een feit overigens dat Boudewijn al op jonge leeftijd naar een psychiatrische inrichting is gestuurd. Dat schijnt ook een deel van zijn 'trauma' te zijn, geloof ik.
Ik betwijfel het. Menno, Patrick en Boudewijn zijn ook veel te alledaagse voornamen om afkomstig te zijn van een Pools(Joods)-Italiaans paar... Voor kindermisbruik van de vader van Büch: ik geloof het niet...
quote:Ja, maar het is toch triest dat je als broer pas hiermee komt na het overlijden van Boudewijn. Wat voor zin heeft het nu nog? Het komt ook laf over. Als ze Boudewijn misschien wilden respecteren door tijdens zijn leven deze zaken niet naar buiten te brengen, dan kunnen ze het ook nu maar beter laten rusten.
Aan de andere kant werd er door Boudewijn ook redelijk vervelend gesproken over zijn familie... Misschien opdat men nooit de waarheid zou achterhalen??? En Menno was wel in voor een geintje???
quote:Offtopic
Op zondag 8 december 2002 14:42 schreef milagro het volgende:[..]
Definieer normaal
quote:Ja schat, iedereen lijkt wel gek behalve ik.
Op zondag 8 december 2002 14:41 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij bent toch wel een normaal mens, Faat...?
quote:Dat vind ik nu ook, laf en zinloos...tenzij het kunnen zeggen van "zie je wel" voldoening geeft en dan dus zinvol zou zijn.
Op zondag 8 december 2002 14:42 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Het ís ook erg intrigerend wanneer werkelijkheid en fictie in elkaar overlopen.
[..]Tja, maar dat zegt natuurlijk niets. Er zijn wel meer joodse familie die expres 'normale' namen gebruikten, omdat ze liever niet teveel wilden opvallen. Het is wel een feit overigens dat Boudewijn al op jonge leeftijd naar een psychiatrische inrichting is gestuurd. Dat schijnt ook een deel van zijn 'trauma' te zijn, geloof ik.
[..]Ja, maar het is toch triest dat je als broer pas hiermee komt na het overlijden van Boudewijn. Wat voor zin heeft het nu nog? Het komt ook laf over. Als ze Boudewijn misschien wilden respecteren door tijdens zijn leven deze zaken niet naar buiten te brengen, dan kunnen ze het ook nu maar beter laten rusten.
quote:de vraag ook dan
Op zondag 8 december 2002 14:42 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Offtopic
Gloria in excelsis Deo et in terra pax hominibus bonæ voluntatis. Laudamus te, benedicimus te, adoramus te, glorificamus te, gratias agimus tibi propter magnam gloriam tuam, Domine Deus, Rex cælestis, Deus Pater omnipotens. Domine Fili unigenite, Iesu Christe, Domine Deus, Agnus Dei, Filius Patris, qui tollis peccata mundi, miserere nobis; qui tollis peccata mundi, suscipe deprecationem nostram. Qui sedes ad dexteram Patris, miserere nobis. Quoniam tu solus Sanctus, tu solus Dominus, tu solus Altissimus, Iesu Christe, cum Sancto Spiritu in gloria Dei Patris. Amen.
Verder: Ik ben volkomen normaal, stelletje gekken.
quote:De enige reden die ik kan bedenken is dat de rest van het familie het zat is om geconfronteerd te worden met een bepaalde beeldvorming en met zogenaamde feiten, die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Dat kan ik me op zich nog wel voorstellen. Maar ja, met frustratie daarover schiet je niets op en er bestaat nu eenmaal gelukkig zoiets als dichterlijke vrijheid, en daar heeft Boudewijn mooi gebruik van gemaakt
Op zondag 8 december 2002 14:44 schreef milagro het volgende:Dat vind ik nu ook, laf en zinloos...tenzij het kunnen zeggen van "zie je wel" voldoening geeft en dan dus zinvol zou zijn.
quote:Ieder kind beleeft zijn jongste jaren anders, ik ken ook twee mensen opgegroeid inhet zelfde gezin, waar de een het effect van de verstoorde relatie tussen moeder en vader als traumatisch ervaren heeft, de ander niet eens gemerkt heeft dat de relatie verstoord was.
Op zondag 8 december 2002 14:49 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
De enige reden die ik kan bedenken is dat de rest van het familie het zat is om geconfronteerd te worden met een bepaalde beeldvorming en met zogenaamde feiten, die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Dat kan ik me op zich nog wel voorstellen. Maar ja, met frustratie daarover schiet je niets op en er bestaat nu eenmaal gelukkig zoiets als dichterlijke vrijheid, en daar heeft Boudewijn mooi gebruik van gemaakt
.
quote:Hieraan is een gehele subdivisie van het Revianisme gewijd...
Op zondag 8 december 2002 14:42 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Het ís ook erg intrigerend wanneer werkelijkheid en fictie in elkaar overlopen.
quote:Daarnaast zijn z'n ouders dus Pools en Italiaans. Als Pool of Italiaanse geef je je kinderen niet zo maar een Hollandse voornaam... Dat hij in een inrichting gezeten heeft, voorspelt nog niet verdichting rondom afkomst. Volgens Freud doet iedereen dat wel een beetje. Er is ook een term voor, die me helaas even ontschoten is...
Tja, maar dat zegt natuurlijk niets. Er zijn wel meer joodse familie die expres 'normale' namen gebruikten, omdat ze liever niet teveel wilden opvallen. Het is wel een feit overigens dat Boudewijn al op jonge leeftijd naar een psychiatrische inrichting is gestuurd. Dat schijnt ook een deel van zijn 'trauma' te zijn, geloof ik.
quote:Misschien heeft Boudewijn deze mensen ooki wel enorm pijn gedaan...?
Ja, maar het is toch triest dat je als broer pas hiermee komt na het overlijden van Boudewijn. Wat voor zin heeft het nu nog?
quote:Akkoord, maar toch: dingen lopen zoals ze lopen. Als iemand op den duur een biografie over hem zou gaan schrijven dan was het er via zelfde bron ook uit gekomen...
Het komt ook laf over.
quote:Again...
Als ze Boudewijn misschien wilden respecteren door tijdens zijn leven deze zaken niet naar buiten te brengen, dan kunnen ze het ook nu maar beter laten rusten.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 08-12-2002 14:55]
quote:Een psalm voor Boudewijn dan maar, het is immers zondag.
Op zondag 8 december 2002 14:46 schreef beeer het volgende:
Offtopic. En nu zingen:
Men heeft mij fel benauwd van jongs af aan,
zegg' Isrel nu: men juichte toen wij vielen;
Men heeft mij reeds van jongs af leed gedaan;
geen overmacht kon m'echter ooit vernielen.
Men heeft mijn rug door ploegers diep geploegd,
die hebben wreed hun voren lang getogen,
en smart bij smart tot mijn verderf gevoegd,
voor 't kermen doof en wars van mededogen.
Het gaat dan ook over de beleving, dat die beleving niet strookt met de zogenaamde feiten doet niets af aan de echtheid van die beleving.
quote:Ligt eraan. Of je boekenschrijver bent of bijv. generaal bij de landmacht... Maar uiteindelijk is het pathologisch... Walter Mitty-achtig.
Op zondag 8 december 2002 14:57 schreef milagro het volgende:
In "Een prettig gesprek" met Theo van Gogh, wandelend over de Wassenaarse duinen kwam Büch op mij heel oprecht over...Het gaat dan ook over de beleving, dat die beleving niet strookt met de zogenaamde feiten doet niets af aan de echtheid van die beleving.
quote:Ik heb het over een mens, niet een beroep.
Op zondag 8 december 2002 15:01 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ligt eraan. Of je boekenschrijver bent of bijv. generaal bij de landmacht... Maar uiteindelijk is het pathologisch... Walter Mitty-achtig.
quote:Achja, Freud
Op zondag 8 december 2002 14:53 schreef Ryan3 het volgende:Dat hij in een inrichting gezeten heeft, voorspelt nog niet verdichting rondom afkomst. Volgens Freud doet iedereen dat wel een beetje. Er is ook een term voor, die me helaas even ontschoten is...
quote:Ja, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik oordeelde wat snel.
Misschien heeft Boudewijn deze mensen ooki wel enorm pijn gedaan...?
quote:Dat is ook zo, maar familievetes met terugwerkende kracht uitspelen via de media vind ik niet zo netjes. Hmm, lijkt me best leuk trouwens, zo'n biografie schrijven,
Akkoord, maar toch: dingen lopen zoals ze lopen. Als iemand op den duur een biografie over hem zou gaan schrijven dan was het er via zelfde bron ook uit gekomen...
quote:Moeten we daar ook niet een topic over openen dan...
Op zondag 8 december 2002 15:04 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Mijn ouders stemmen eigenlijk ook helemaal geen SGP hoor, en ze komen nooit in de kerk,
.
quote:Een goede biografie (ik ben nu bezig met weer een nieuwe biografie van Jack Kennedy) is nooit weg... Ik zou zeggen wat let je...? Probleem bij biografieën van beroemdheden met familievêtes is wel altijd: aan welke kant sta je... Bij Büch: aan die van zijn manager-vriendin/Menno of die van zijn gebrouilleerde familie...
Hmm, lijkt me best leuk trouwens, zo'n biografie schrijven,.
quote:Uiteraard. Toch, en dat weet ik uit ervaring, kan het heel lastig zijn om als familielid om te gaan met die oprechte beleving van een ander familielid (broer, zus), die de zaken zo anders ziet en heeft beleefd als jij. Je kunt elkaar wel respecteren, maar als je het idee krijgt dat de ander echt leugens vertelt (bijvoorbeeld over je ouders) dan kan dat tot een grote verwijdering leiden en...ruzie. De waarheid is aan de ene kant heel relatief in dit soort zaken, maar het is voor de betrokkenen vaak wel belangrijk dat de waarheid, wat die ook moge zijn, niet helemaal geweld wordt aangedaan.
Op zondag 8 december 2002 14:57 schreef milagro het volgende:Het gaat dan ook over de beleving, dat die beleving niet strookt met de zogenaamde feiten doet niets af aan de echtheid van die beleving.
quote:Nee, geen idee.
Op zondag 8 december 2002 15:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Moeten we daar ook niet een topic over openen dan...
. (BTW: je weet wat Freud op z'n sterfbed zei hè...?)
[..]
quote:Ik houd het liever nog even geheim,
Op zondag 8 december 2002 15:10 schreef Ryan3 het volgende:Moeten we daar ook niet een topic over openen dan...
. (BTW: je weet wat Freud op z'n sterfbed zei hè...?)
quote:Ahnee, volgens mij is het juist zaak om geen kant te kiezen, maar beide kanten te verklaren en te belichten, toch? Het doel van een biografie is natuurlijk vooral om meer inzicht te krijgen in de persoon om wie het draait. Volgens mij krijg je als biograaf dan vooral de neiging om het gedrag van diegene te verklaren (en daarmee vaak ook te rechtvaardigen). De kunst is natuurlijk om objectief te blijven. Geweldig biografie vind ik overigens die over Albert Speer door Gitta Sereny.
Een goede biografie (ik ben nu bezig met weer een nieuwe biografie van Jack Kennedy) is nooit weg... Ik zou zeggen wat let je...? Probleem bij biografieën van beroemdheden met familievêtes is wel altijd: aan welke kant sta je... Bij Büch: aan die van zijn manager-vriendin/Menno of die van zijn gebrouilleerde familie...
quote:Zei-ie dat?
Op zondag 8 december 2002 16:01 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ik houd het liever nog even geheim,
.
quote:"komt straks wel"
Op zondag 8 december 2002 16:10 schreef TrenTs het volgende:[..]
Zei-ie dat?
![]()
Ik heb het gezien. Fascinerend..quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nu in Netwerk op Ned.1:
Fantasiewereld
In Netwerk een uitzendvullende reportage over de zelfgecreëerde fantasiewereld van Boudewijn Büch. Een analyse aan de hand van interviews met z’n broer Patrick, jeugdvrienden, zijn ex-geliefde en zijn biograaf, Frans Mouws.
Wat was er eigenlijk wél waar?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:14 schreef Ryan3 het volgende:
Grappig was dat-ie niet eens homoseksueel was, noch in een inrichting heeft gezeten..
Tja, daar zeg je wat...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:30 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Wat was er eigenlijk wél waar?.
- zijn vader heeft ook geen zelfmoord gepleegd, maar overleed agv een hartinfarct.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:54 schreef RaisinGirl het volgende:
Even op een rijtje wat ik heb onthouden:
- zijn ouders zijn geen Poolse, Duitse, joodse vluchtelingen. Maar gewoon geboren in Den Haag;
- zijn vader was geen getraumatiseerde man (wegens oorlog) die dit botvierde op zijn kinderen (hij was wel heel streng, geloof ik);
- op zijn 10e ging hij niet naar een inrichting (gekkenhuis), maar naar een oord voor kinderen die herstelden van ziekte;
- hij heeft nooit een studie afgerond, terwijl hij beweerde in meerdere vakken een drs titel te hebben (Nederlands, Duits, Middeleeuwse geschiedenis). Het is zelfs de vraag of hij ooit überhaupt heeft gestudeerd aan een universiteit;
- hij had geen grote verwondingen op zijn lichaam van operaties, zoals hij ooit tijdens een interview zei;
- hij had geen ernstige ziekte (vorm van keelkanker zoals hij vertelde);
- hij was niet homoseksueel;
- hij heeft geen zoon die op zesjarige leeftijd is gestorven.
Hield-ie ook niet van de Stones?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:30 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Wat was er eigenlijk wél waar?.
Nee, hij hield van the Beatles.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:43 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Hield-ie ook niet van de Stones?
Nee, op de omroepster van de VARA!.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:02 schreef rooierooie het volgende:
En was verliefd op Paul McCartney zeker...
Nee hoor, hij is geen mindere schrijver wat mij betreft; kheb nooit iets van hem gelezen. Amusant is het wel allemaal en dat is het enige sentiment dat hiermee wordt overgebracht. Men zou benieuwd zijn naar zijn motieven.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:07 schreef yvonne het volgende:
Who cares?????????
Ik heb genoten van zijn boeken en de rest interessert me geen drol,
lekker nakkelijk allemaal, de man is dood en kan zich niet meer verweren.
Is het nu opeens een mindere schrijver?
Imho niet..
Dat hadden ze moeten vragen toen hij nog leefde...quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
. Men zou benieuwd zijn naar zijn motieven.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat hadden ze moeten vragen toen hij nog leefde...
*Gesloten gordijnen, spruitjesgeur en leeg koektrommeltjes gevoel krijgt*
De man was een dwangmatig leugenaar zonder motief. Fijn dat het zo amusant is, gelukkig niet het enige sentiment achtergelaten maar wel het zoveelste topic.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee hoor, hij is geen mindere schrijver wat mij betreft; kheb nooit iets van hem gelezen. Amusant is het wel allemaal en dat is het enige sentiment dat hiermee wordt overgebracht. Men zou benieuwd zijn naar zijn motieven.
Mijn vader vond Buch al een heel goede schrijver, maar nu hij de netwerkuitzending heeft gezien vindt hij hem juist veel briljanter, omdat de boeken enorm realistisch overkomen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:07 schreef yvonne het volgende:
Who cares?????????
Ik heb genoten van zijn boeken en de rest interessert me geen drol,
lekker nakkelijk allemaal, de man is dood en kan zich niet meer verweren.
Is het nu opeens een mindere schrijver?
Imho niet..
Lolbroek. Maak van die "i" even een "a", dan staat het wel in de dikke van Dale.quote:Op maandag 23 augustus 2004 01:26 schreef golfer het volgende:
U hebt gezocht op confibulatie:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is.
quote:Op maandag 23 augustus 2004 01:29 schreef Ryan3 het volgende:
Lolbroek. Maak van die "i" even een "a", dan staat het wel in de dikke van Dale.
Zeker was het een wonderlijk man. Maar zijn leven was toch niet eenvoudig, schat ik in.quote:Op maandag 23 augustus 2004 01:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar het blijft een wonderlijke man, die nog jarenlang voor discussies zal zorgen.
Een film over zijn leven en fantasie-leven ligt volgens mij wel in het verschiet.
Het staat volgens mij vast dat hij in Leiden gestudeerd heeft, maar of hij ergens in afgestudeerd is zou ik niet weten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:54 schreef RaisinGirl het volgende:
- hij heeft nooit een studie afgerond, terwijl hij beweerde in meerdere vakken een drs titel te hebben (Nederlands, Duits, Middeleeuwse geschiedenis). Het is zelfs de vraag of hij ooit überhaupt heeft gestudeerd aan een universiteit;
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |