Gelezen in Volkskrant: volgens een broer van hem: de umlaut op de "u" was zijn eigen vinding (wist ik al), hij heeft absoluut nooit een zoontje gehad, hij had een uitstekende relatie met zijn moeder, die niet Italiaans van afkomst was... Zijn vader was niet Pools-Joods, laat staan dat hij zelfmoord gepleegd had...
Broer Patrick zegt nu dat Menno een pathologisch leugenaar was. Als je hem confronteerde met dingen die hij had gezegd, verbrak hij gewoon het contact met die persoon.
quote:Die heeft het kind zelf nooit gezien.
Op zondag 8 december 2002 14:09 schreef bloempjuh het volgende:
Jaja.. geen zoon?
En die vriendin van 'm dan, die vertelde in B&vD dat hij vaak aan zijn zoon dacht en graag met haar kind omging omdat het dezelfde leeftijd had als 'Mickey'
quote:Logisch, want dat was toen al 20 jaar dood. Als er een kind geweest was.
Op zondag 8 december 2002 14:13 schreef MUUS het volgende:[..]
Die heeft het kind zelf nooit gezien.
quote:Hij loog ook haar voor...
Op zondag 8 december 2002 14:09 schreef bloempjuh het volgende:
Jaja.. geen zoon?
En die vriendin van 'm dan, die vertelde in B&vD dat hij vaak aan zijn zoon dacht en graag met haar kind omging omdat het dezelfde leeftijd had als 'Mickey'
quote:Veel van dat soort "creatieve" types liegen de boel aan mekaar heb ik wel eens gehoord... Verdichting heet het dan...
Op zondag 8 december 2002 14:17 schreef beeer het volgende:
't Klinkt me een beetje als schizofrenie in de oren allemaal. Ik weet zelf heel weinig van de man, maar schizofrenen kunnen hun niet echt gebeurde ervaringen heel overtuigend aan anderen uitleggen. Omdat ze zelf ook heel overtuigd zijn natuurlijk.
quote:Tuurlijk...
Op zondag 8 december 2002 14:23 schreef MeneerTim het volgende:
Hey dat maakt Buch nog wel wat interessanter.
quote:Dat kwam ook al in mij op.
Op zondag 8 december 2002 14:17 schreef beeer het volgende:
't Klinkt me een beetje als schizofrenie in de oren allemaal. Ik weet zelf heel weinig van de man, maar schizofrenen kunnen hun niet echt gebeurde ervaringen heel overtuigend aan anderen uitleggen. Omdat ze zelf ook heel overtuigd zijn natuurlijk.
Het rare is, dat hij zichzelf tegensprak.
In het geval van het kind bijvoorbeeld : de ene keer zei hij dat het wel had bestaan; de andere keer zei hij van niet.
Misschien onder het mom "Laat ik het mysterie Buch eens hooghouden".
Volgens mij heeft Menno Büch bevestigd dat de verhalen over de vader wel kloppen.
Ach, hoe het ook zij, hij had blijkbaar voldoende redenen om zich terug te trekken in eenzaamheid. En het is trouwens ongelooflijk triest dat een broer na de dood van Boudewijn het blijkbaar nodig vindt om dit naar buiten te brengen, als het al waar is.
quote:Precies en daar verandert een rancuneuze broer niets aan, ook al zou het waar zijn.
Op zondag 8 december 2002 13:53 schreef troma78 het volgende:
om eelijk te zijn maakt het me echt niet uit wat ie wel of niet was in zijn persoonlijke leven. Ik heb Bouwdewijn altijd een leuke presentator gevonden en intressante schrijver. Hij wist altijd zijn enthousiasme over te brengen op mij en vele anderen. Ik kan niets anders zeggen dat ik hem inmens bewonderde en dat er een waardevol persoon verloren is gegaan. Ik en vele anderen zullen hem erg missen.
quote:Ik twijfelde al over de man toen hij nog leefde en dat er nu een broer na zijn dood ineens komt opdraven met wat verhaaltjes, waarschijnlijk in de hoop er wat centjes voor te krijgen, verandert voor mij niets.
Op zondag 8 december 2002 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
Büch was volgens mij niet schizofreen hoor... Hij wilde de waarheid gewoon wat opkleuren...
Schizofreen, leugenaar...wat zou het? Het werkt! ![]()
Buch heeft me altijd geintrigeerd, zijn boeken zijn een genot om te lezen en zijn enthousiasme die altijd bovenkwam als hij het over zijn reizen had, werkte aanstekelijk.
quote:En vele andere auteurs. Denk bijv. aan Reve....
Op zondag 8 december 2002 14:27 schreef RaisinGirl het volgende:
Ja Verdichting,. Dat was echt iets voor Boudewijn.
quote:Ik betwijfel het. Menno, Patrick en Boudewijn zijn ook veel te alledaagse voornamen om afkomstig te zijn van een Pools(Joods)-Italiaans paar... Voor kindermisbruik van de vader van Büch: ik geloof het niet...
Volgens mij heeft Menno Büch bevestigd dat de verhalen over de vader wel kloppen.
quote:Aan de andere kant werd er door Boudewijn ook redelijk vervelend gesproken over zijn familie... Misschien opdat men nooit de waarheid zou achterhalen??? En Menno was wel in voor een geintje???
Ach, hoe het ook zij, hij had blijkbaar voldoende redenen om zich terug te trekken in eenzaamheid. En het is trouwens ongelooflijk triest dat een broer na de dood van Boudewijn het blijkbaar nodig vindt om dit naar buiten te brengen, als het al waar is.
quote:Mundus vult decipi-decipiatur...
Op zondag 8 december 2002 14:30 schreef milagro het volgende:[..]
Precies en daar verandert een rancuneuze broer niets aan, ook al zou het waar zijn.
Bovendien: hoor en wederhoor en zo, maar wederhoor is overleden
quote:Als amateur frenoloog-hobbyist zie ik daar toch wel een beetje psychische oneffenheden in die kunnen lijden tot een verwarring in de geest om daardoor niet in staat te zijn volkomen normaal over te komen.
Op zondag 8 december 2002 14:32 schreef fatima het volgende:
.gif][afbeelding]
Ach ja, oooit een normaal mens gezien?
quote:Laten wij zingen....
Op zondag 8 december 2002 14:35 schreef beeer het volgende:[..]
Als amateur frenoloog-hobbyist zie ik daar toch wel een beetje psychische oneffenheden in die kunnen lijden tot een verwarring in de geest om daardoor niet in staat te zijn volkomen normaal over te komen.
Ach ja, oooit een normaal mens gezien?
quote:De wereld wilt bedrogen worden, dus wordt hij bedrogen...
Op zondag 8 december 2002 14:35 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Mundus vult decipi-decipiatur...
quote:Jij bent toch wel een normaal mens, Faat...?
Op zondag 8 december 2002 14:37 schreef fatima het volgende:[..]
Laten wij zingen....
quote:Definieer normaal
Op zondag 8 december 2002 14:41 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij bent toch wel een normaal mens, Faat...?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |