abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168048725
De liefde van je leven, bestaat dat eigenlijk wel? Is het geen glijdend vlak van je eerste kalverliefde als je jong bent en hoe ga je ermee om als je net een relatie hebt gehad waarvan je vind of dacht dat het de grote liefde van je leven is? Is het ook geen gewoonte en gewenning als je jarenlang met dezelfde partner bent, herinneringen opgebouwd hebt en pieken en dalen hebt meegemaakt? Of is het juist die prille lust bij een beginnende relatie, die eerste maanden van heftige verliefdheid en lust?
pi_168048748
Wat is je definitie van liefde?
pi_168049004
De persoon in je leven waar je het meest voor voelt of hebt gevoeld. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_168049202
Wie geloofd daar anno 2017 nog in? Liefde van je leven/ De ware bestaat niet. 95% van de relaties bestaan uit het feit dat men niet alleen wil zijn. Men is tevreden met de partner indien men denkt dat ze niks beter kunnen krijgen. Dan beslist men om te settelen. Het is survival of the fittest.
pi_168049207
Liefde is wat anders dan verliefd zijn. Dat laatste gaat over, dat eerste niet.
Dus ja, ik denk dat het kan. En dat je liefde kan voelen voor meerdere personen. Je vriend/vriendin, je familieleden,etc.
pi_168049235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:26 schreef Belgosome het volgende:
Wie geloofd daar anno 2017 nog in? Liefde van je leven/ De ware bestaat niet. 95% van de relaties bestaan uit het feit dat men niet alleen wil zijn. Men is tevreden met de partner indien men denkt dat ze niks beter kunnen krijgen. Dan beslist men om te settelen. Het is survival of the fittest.
De liefde van je leven vind ik niet het zelfde als 'de ware' of 'je soulmate'.
pi_168049277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:28 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

De liefde van je leven vind ik niet het zelfde als 'de ware' of 'je soulmate'.
Wat is het verschil? Liefde van je leven kan vervangen worden door anderen?
pi_168049296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:30 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Dat de liefde van je leven gewoon de grootste liefde van je leven is/was. Dat er meerdere personen zijn die dat kunnen invullen geloof ik wel.
pi_168049423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:31 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat de liefde van je leven gewoon de grootste liefde van je leven is/was. Dat er meerdere personen zijn die dat kunnen invullen geloof ik wel.
Daar volg ik je in. Er lopen veel mensen rond waarbij je gelukkig een leven kunt delen. Tijd, toevalligheden, kunstmatigheid/manipulatie,... brengen je dan bij één specifiek persoon. Maar ze zijn vervangbaar en details hadden je naar een ander kunnen toebrengen.
In de natuur wint de sterkste van het mannelijk geslacht van een bepaald dier ook de meeste vrouwtjes. Geld voor de mens ook.

Het concept als "de ware" bestaat dan inderdaad niet. Vind het vrij naïef dat mensen geloven dat er één persoon voorbestemd is voor je. Is sprookjesachtig.
pi_168049461
De ware geloof ik niet in. De liefde van m'n leven is tot nu toe m'n huidige vriend. Lekker suf en cliché uiteraard maar ben heel erg gelukkig met hem en nog steeds verliefd na vier jaar. Geen idee hoelang dat zo blijft natuurlijk, ik hoop heel lang.
pi_168049490
Tja het leven is geen sprookje, overal kan je iemand treffen die bij je past.
pi_168049495
quote:
Enige frustatie hier?

Of de ware bestaat..tja afhankelijl wat je zoekt en waar je tevreden mee bent. Ik zeg ja de ware bestaat
pi_168049540
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:44 schreef edward_v het volgende:

[..]

Enige frustatie hier?

Of de ware bestaat..tja afhankelijl wat je zoekt en waar je tevreden mee bent. Ik zeg ja de ware bestaat
Realistisch zijn.
pi_168049869
De langste relatie die je gehad hebt zie ik als 'de liefde van je leven".
Sommige mensen bedoelen meer op soul mates en dat soort shit, maar daar geloof ik zelf niet in.
pi_168050106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:03 schreef LurkJeRot het volgende:
Sommige mensen bedoelen meer op soul mates en dat soort shit, maar daar geloof ik zelf niet in.
Meh. Ik geloof ook niet in soul mates of de ware maar niet helemaal eens met "liefde van je leven = langste relatie".

Mijn huidige relatie is nog niet zo lang als mijn vorige (ruim 1,5 vs. 3,5 jaar) maar ik kan wel zeggen dat deze relatie een stuk beter is dan de vorige. Puur omdat we beter bij elkaar passen en ik op zich wel geloof dat we over 10 jaar ook nog wel zullen matchen omdat we dezelfde normen, waarden en ideeën hebben.

Overigens vind ik 'liefde van je leven' sowieso een beetje overdreven. Als je het maar goed hebt, en verder zie je wel waar het eindigt :+
Fuck the EBU
pi_168050142
Ik ervaar liefde in de zin dat ik heel graag bij mijn meissie ben
pi_168050358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:27 schreef HarveySpecter het volgende:
Dus ja, ik denk dat het kan. En dat je liefde kan voelen voor meerdere personen. Je vriend/vriendin, je familieleden,etc.
Dit is precies het punt waar ''de liefde van je leven'' komt kijken. Dan verdwijnt die verliefdheid niet, of helemaal niet snel. Zo heb ik het tenminste altijd ervaren.

Ik denk dat er wereldwijd wel meer mensen zijn met wie je gelukkig kan zijn (helemaal als je niet beter weet), maar ik denk wel dat er maar enkele mensen op de wereld zijn die de potentie hebben om ''the one'' the worden. Afhankelijk van omstandigheden/toevalligheden (zoals eerder genoemd).

Ik zit nu in mijn eerste relatie, dus veel mensen zouden denken dat ik gewoon niet beter weet en bij iemand anders net zo gelukkig zou kunnen zijn (of meer), maar ik vraag me af hoe ik gelukkiger kan worden dan ik nu ben...gezien de vele overeenkomsten (en zelfde toekomst ideeën/normen/waarden en het nog steeds aanwezige verliefde gevoel. Ik betwijfel het in ieder geval ten zeerste. Er klopt gewoon zoveel en ik denk gewoon niet dat er iemand rondloopt die al die dingen ook heeft EN nog meer.
pi_168050409
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:16 schreef Yesse het volgende:

[..]

Meh. Ik geloof ook niet in soul mates of de ware maar niet helemaal eens met "liefde van je leven = langste relatie".

Het was dan ook mijn mening en niet de jouwe :P
pi_168050478
Mijn opa is meer dan 60 jaar met mijn oma geweest tot hij overleed. Ik denk dat zij elkaar wel de liefde van hun leven vinden/vonden. Ja, het bestaat. Maar het is niet zo dat je weet wie het is als je 30 bent. Achteraf/aan het einde van hun leven kunnen de meeste mensen vast wel iemand aanwijzen als liefde van hun leven.
pi_168050655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:37 schreef Tja..1986 het volgende:
Mijn opa is meer dan 60 jaar met mijn oma geweest tot hij overleed. Ik denk dat zij elkaar wel de liefde van hun leven vinden/vonden. Ja, het bestaat. Maar het is niet zo dat je weet wie het is als je 30 bent. Achteraf/aan het einde van hun leven kunnen de meeste mensen vast wel iemand aanwijzen als liefde van hun leven.
zoiets moois dus :)

en dit soort berichten:

http://www.metronieuws.nl(...)elkaars-armen-sterft

dan geloof je toch in de ware
pi_168052208
Ik geloof in liefdes van mijn leven.
1 + 1 = blauw
pi_168052702
quote:
Mensen kijken te veel (vaak ook bijna alleen) naar het uiterlijk. Echte liefde kun je ook voelen voor iemand die je wat betreft uiterlijk niet echt je type vindt.

En survival of the fittest heeft de mens allang uitgebannen. Hoe genetisch mislukt of ziek je ook bent, je wordt wel op de been gehouden met de moderne gezondheidszorg.

Maar jij classificeert survival of the fittest zeker onder hoe veel vrouwen je hebt geneukt en hoe aantrekkelijk ze zijn.
Why stay small, if you can grow big..
pi_168054560
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:17 schreef Bananenpap het volgende:
De persoon in je leven waar je het meest voor voelt of hebt gevoeld. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Dit.
En soms moet je accepteren dat het niet werkt met de persoon waar de gevoelens wel het diepste waren. :)
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
pi_168055132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:27 schreef HarveySpecter het volgende:
Dat eerste gaat natuurlijk ook wel eens over.
pi_168055136
Ik geloof wel in de liefde van mijn leven. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van dat het er maar 1 is.

Bij mijn huidige vriend heb ik al heel lang het gevoel dat hij de/een liefde van mijn leven is. We hebben 4.5 jaar een relatie, maar dat gevoel is er al sinds ik hem ken en dat is 12 jaar. Altijd het gevoel gehad van: jij bent het.
Als ik het moet omschrijven dan voelt mijn liefde voor hem als onvoorwaardelijk. Of dat daadwerkelijk zo is, dat zal de tijd moeten uitwijzen.
pi_168055146
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:43 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Mensen kijken te veel (vaak ook bijna alleen) naar het uiterlijk. Echte liefde kun je ook voelen voor iemand die je wat betreft uiterlijk niet echt je type vindt.

En survival of the fittest heeft de mens allang uitgebannen. Hoe genetisch mislukt of ziek je ook bent, je wordt wel op de been gehouden met de moderne gezondheidszorg.

Maar jij classificeert survival of the fittest zeker onder hoe veel vrouwen je hebt geneukt en hoe aantrekkelijk ze zijn.
Survival of the fittest heeft vooral te maken met voortplanting, niet overleving. In die zin is er nog zeker wel een bepaalde selectiedruk. Sommige mensen zullen zich niet voortplanten.
pi_168055342
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Survival of the fittest heeft vooral te maken met voortplanting, niet overleving. In die zin is er nog zeker wel een bepaalde selectiedruk. Sommige mensen zullen zich niet voortplanten.
Het heeft te maken met beiden! Niet lang genoeg overleven om voor te kunnen planten lijkt mij óók van belang.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_168055369
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:58 schreef Californium het volgende:

[..]

Het heeft te maken met beiden! Niet lang genoeg overleven om voor te kunnen planten lijkt mij óók van belang.
Ja absoluut, maar daar is binnen onze maatschappij minder sprake van door onze goede gezondheidszorg.
pi_168055439
Die herinneringen, die pieken en dalen en ja ook de "gewoonte" zijn juist deel van het extra waardevol zijn van die partner van jaren. Je leven is echt verweven met het leven van die ander en als het goed is is dat een zeer prettig gevoel.

Ben zat leuke mensen tegen gekomen die ik als het leven anders was gelopen wel had kunnen zien als potientele partners, maar met geen van hen heb ik dat diepe gevoel van samen horen. Met geen van hen heb ik dat verleden, heden en dat toekomstbeeld. Met geen van hen deel ik dat diepgaande gevoel, dat elkaar totaal kennen en accepteren (het goede en het slechte). Allen deden daarom onder voor mijn partner.

We zijn nu een 25 jaar samen en ik kan me echt niet voorstellen dat ik ooit weer zo'n gevoel zal kunnen delen met een ander. Verliefdheid kan ik me beter voorstellen, maar echt mijn leven, mijn zijn willen delen met een ander? Ik weet het niet, ben bang dat het nooit hetzelfde in waarde zal zijn als wat ik nu heb. Dat ik altijd terug zal kijken en zal blijven missen wat ik nu heb. Het nooit meer zal zijn dan een schamele troost, een poging om een leegte op te vullen die is ontstaan door het verwijderen (weggaan/doodgaan) van iemand die echt een deel van mezelf is geworden.

De liefde van je leven, ik geloof er wel in. Natuurlijk weet ik dat er meerdere mensen potienteel geschikt zijn voor die titel, dat het niet gaat om dat ene mens dat als enige die rol kan vervullen. Maar wel dat als je dat mens hebt gekozen, dat gevoel zo diep gaat, dat daarna een ander die rol amper meer kan vervullen.
Maar dat is gesproken vanuit een het voelt nogsteeds echt goed, zou het naar eindigen, dat gevoel dus ophouden, dan weet ik gewoonweg niet wat er zou kunnen gebeuren, dat ligt buiten mijn voorstellingsvermogen op dit moment.
Het enige wat ik echt zeker weet is dat ik hem wilde vanaf het moment dat ik hem voor het eerst zag en dat dat nooit veranderd is, zelfs niet in die dalen, die er ook zeer zeker wel zijn geweest.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 11 januari 2017 @ 17:24:28 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168055930
@Erodome: wat kun jij prachtig verwoorden wat jouw partner voor jou betekent zeg. Wow.
pi_168056479
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
@Erodome: wat kun jij prachtig verwoorden wat jouw partner voor jou betekent zeg. Wow.
Dank je :@
Weet dan niet zo goed wat ik daarop verder moet antwoorden :D Heb niet zoveel tijd gehad om daar goed over na te denken en te verwoorden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168056779
De enige voor wie ik gevoelens heb gehad, werkt niet als we te close worden.
We zijn nu vrienden en af en toe kunnen we onszelf niet meer houden en dan voelt elke kus en elke aanraking perfect.

Helaas matchen onze karakters niet, maar het liefst wil ik met haar oud worden.

In de tussentijd maak ik een hoop harten kapot omdat ik er niet mee om kan gaan en ze me gaan vervelen na een paar weken. :X

Dus bij deze sorry voor al mijn toekomstige slachtoffers, maar ik hoop ooit weer echt verliefd te kunnen worden en niet omdat ik opzoek ben naar seks/aandacht.

Da's wel heel eerlijk allemaal zeg :P
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 13 januari 2017 @ 02:07:08 #33
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_168095416
Mwah. Ik weet niet.

Ik hoorde ooit dat onderzoek had uitgewezen dat er 52honderdnogwat deksels op de pot passen qua liefde. Dan zou je al heel veel geluk moeten hebben als je net die grote liefde tegenkomt.

Qua gevoel kan ik het echter helemaal begrijpen. Alleen maakte ik de fout om mijn grote liefde als friend with benefit te zien. Ben sinds de ontmoeting met hem, meer dan drie jaar geleden, vrijgezel :'( Deze fout ga ik mezelf nooit vergeven..
With love :*
pi_168098792
Er zijn in potentie veel mensen die bij je passen (dat kan ook niet anders, met 7,5 miljard mensen wereldwijd) alleen iemand wordt pas de liefde van je leven als je lang met die persoon samen bent geweest. Dat je veel herinneringen deelt, pieken/dalen samen hebt meegemaakt, etc.

Maar ja, ook dat is geen garantie. Je kunt nog steeds uit elkaar groeien.

Ik denk dat het gevoel van 'de ware' voortkomt uit onze evolutie, toen wij nog op de savanne in hele kleine gemeenschappen leefden. Toen was er niet zo veel keuze uit partners binnen een stam, dus als je dan iemand vond waar je intens verliefd op werd dan voelde dat als 'de ware' want er was geen alternatief. Vandaag de dag zitten we in de vreemde situatie dat we kunnen kiezen uit honderden potentiële partners, er is tinder, er is communicatie technologie waardoor je met mensen over de hele wereld in contact kan komen....

'De ware' is denk ik dus een verouderd concept, ik denk ook dat het vooral toeval is met wie je uiteindelijk eindigt.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 14:27:29 #35
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_168103329
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:03 schreef LurkJeRot het volgende:
Mwah mijn ouders zijn 30 jaar samen geweest, maar het grootste gedeelte was hel op aarde.
Ik zou ook een beetje naar de kwaliteit kijken ipv de kwantiteit.

quote:
Ook dat zou ik niet te hard roepen. Kijk naar Pierce Brosnan. Ik heb ooit eens een interview gelezen waarin hij aangaf ook veel van zijn overleden vrouw te houden evenals hij van zijn huidige vrouw houdt. Het een hoeft niet beter te zijn dan het ander. Het kan gewoon naast elkaar bestaan. O+
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_168105265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 14:27 schreef Norma_Jeane het volgende:

Ook dat zou ik niet te hard roepen. Kijk naar Pierce Brosnan. Ik heb ooit eens een interview gelezen waarin hij aangaf ook veel van zijn overleden vrouw te houden evenals hij van zijn huidige vrouw houdt. Het een hoeft niet beter te zijn dan het ander. Het kan gewoon naast elkaar bestaan. O+
Dat ontken ik ook niet.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 23:56:10 #37
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168120222
quote:
Niet waar. Dat weer je namelijk vantevoren niet.

Love of your life is zo iemand waarvan je zelfs naar de minpunten kijkt en daar een big smile van krijgt _O_ Ik heb er een :Y
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168130472
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dit al bestaat, dan lijkt dat hele 'survival of the fittest' eerder verkeerd om te werken. Alleen de zwakzinnigen in mijn omgeving planten zich in adembenemend tempo voort.
pi_168130891
Eigenlijk weet je het wanneer je in haar ogen kijkt en denkt godverdomme ik wil echt geen seconde meer missen van jou
pi_168131920
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:11 schreef UitStraling het volgende:
Eigenlijk weet je het wanneer je in haar ogen kijkt en denkt godverdomme ik wil echt geen seconde meer missen van jou
Dit. Dat iemand met verward haar en een ochtendadem nog steeds zo leuk is dat je kriebels krijgt.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 18:02:51 #41
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_168133832
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 16:11 schreef UitStraling het volgende:
Eh heb jij dat niet op regelmatige basis? :+
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_168133895
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 18:02 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Eh heb jij dat niet op regelmatige basis? :+
Hehe valt mee, heb wel eens la la seks en dan denk ik heel eventjes jaaaaaa daar is ze weer maar echt verliefd zijn is toch weer een compleet andere kunstvorm :@
pi_168135338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:55 schreef Dorpspastoor het volgende:

[..]

Als dit al bestaat, dan lijkt dat hele 'survival of the fittest' eerder verkeerd om te werken. Alleen de zwakzinnigen in mijn omgeving planten zich in adembenemend tempo voort.
Yup, ook wel dysgenetics genoemd.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 19:04:15 #44
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_168135552
Er zullen meerdere personen zijn die bij je passen, de één alleen nog net wat beter dan de ander en zal je die dan uiteindelijk ook tegenkomen?

[ Bericht 20% gewijzigd door warp995 op 14-01-2017 19:09:27 ]
  zondag 15 januari 2017 @ 22:53:25 #45
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168179037
Ik vind het maar een naïef sprookje. Maar goed, ik ben dan ook liever single.
pi_168180093
Wie de liefde van je leven is, weet je pas op je sterfbed denk ik.

Voor hetzelfde geld word je op je 70e nog zo verliefd op iemand anders, terwijl de vrouw met wie je 25 jaar getrouwd bent geweest je zo verraad of verdriet aandoet dat alle liefde uit het verleden wordt weggepoetst.
Hell To The Liars
pi_168181067
De liefde van mijn leven (ben ongeveer zeker er van) heb ik gekwetst, pijn gedaan en slecht behandeld.
Hoezo liefde van mijn leven?

Ze heeft mij van een uiterst diepe depressie afgeholpen en me weer laten lachen in het leven.
Ze geloofde in me wanneer niemand anders dat deed, ze hield van me hoe ik was ,ze kookte voor me , kwam me op zoeken als verassing en steunde me als ik verdrietig of gekwetst was.
Zoveel te danken aan haar , alleen kan ik der niet meer contacteren na hoe slecht ik met de break up ben omgegaan...
Dus ja ik denk dat ik de liefde van mijn leven al heb ontmoet , maarja het zij zo
  maandag 16 januari 2017 @ 00:51:35 #48
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168181690
quote:
Mogen dat ook negatieve gevoelens zijn?

Nu ik er zo over denk zijn het toch diegenen geweest waarmee ik de beste sex had. Onthoud dat! En verder het beste kon koken, het minste zeurde, en poetste en stofzuigde als ik weg was. en natuurlijk alleen de boodschappen haalde want aan shoppen heb ik een hekel.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 16 januari 2017 @ 00:57:08 #49
450228 LeesFoknl
pi_168181748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:56 schreef Bugno het volgende:

[..]

Niet waar. Dat weer je namelijk vantevoren niet.

Love of your life is zo iemand waarvan je zelfs naar de minpunten kijkt en daar een big smile van krijgt _O_ Ik heb er een :Y
Ik ook, het is Kwispel, mijn hond.

_O- _O- _O-
  woensdag 18 januari 2017 @ 23:47:42 #50
450228 LeesFoknl
pi_168259801
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:43 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

heb ik nou altijd gemeend dat met deze engelse uitdrukking wordt bedoeld; de fittest: degene die zich het beste aanpast, het beste past. En niet dat het over fit zijn gaat.
Want (volgens mij) gaat het in de natuur mbt overleven om diegenen die zich het beste aanpassen aan hun omgeving en niet om de sterksten.

Toen een kometenregen onze wereld raakte strierf nagenoeg alle leven, al die grote dinosaurussen enz. en bleven er alleen een soort muizen over, die diep in de grond de bovengrondse vuurzee overleefden. en daar is later weer al het leven uit ontstaan.

:Y :Y

8)7 8)7
pi_168309487
Ik ben er eigenlijk wel achter dat ik maar heel weinig vrouwen echt lust. Bij de meeste moet ik er eigenlijk niet aan denken om elke ochtend naast wakker te worden, en dan is één keer eigenlijk ook al te veel. Bij de paar die overblijven valt vaak op dat ze of niet mijn leeftijd hebben of niet single zijn. Dan houdt het natuurlijk ook op. En ze moeten mij ook leuk vinden. Ik geloof dat het aantal potentiële partners dan tot ongeveer 0 gereduceerd is. Nou prima, dan blijf ik lekker single :)
pi_168502065
Dat gaat wel weer over weet ik uit eigen ervaring..
Er zijn zoveel leukere mensen dan die ene..
Je moet er alleen voor open staan..
pi_168618481
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:07 schreef dardevil18 het volgende:
De liefde van mijn leven (ben ongeveer zeker er van) heb ik gekwetst, pijn gedaan en slecht behandeld.
Hoezo liefde van mijn leven?

Ze heeft mij van een uiterst diepe depressie afgeholpen en me weer laten lachen in het leven.
Ze geloofde in me wanneer niemand anders dat deed, ze hield van me hoe ik was ,ze kookte voor me , kwam me op zoeken als verassing en steunde me als ik verdrietig of gekwetst was.
Zoveel te danken aan haar , alleen kan ik der niet meer contacteren na hoe slecht ik met de break up ben omgegaan...
Dus ja ik denk dat ik de liefde van mijn leven al heb ontmoet , maarja het zij zo
awww is er echt geen mogelijkheid om nog contact met haar op te nemen?
Al is het maar om dit te zeggen wat je hier hebt getypt. Dat zal haar goeddoen.
pi_168618550
quote:
13s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:06 schreef Aiciu het volgende:
De enige voor wie ik gevoelens heb gehad, werkt niet als we te close worden.
We zijn nu vrienden en af en toe kunnen we onszelf niet meer houden en dan voelt elke kus en elke aanraking perfect.

Helaas matchen onze karakters niet, maar het liefst wil ik met haar oud worden.

In de tussentijd maak ik een hoop harten kapot omdat ik er niet mee om kan gaan en ze me gaan vervelen na een paar weken. :X

Dus bij deze sorry voor al mijn toekomstige slachtoffers, maar ik hoop ooit weer echt verliefd te kunnen worden en niet omdat ik opzoek ben naar seks/aandacht.

Da's wel heel eerlijk allemaal zeg :P
wat naar.. willens en wetens harten kapot maken....
  vrijdag 3 februari 2017 @ 02:47:25 #55
450228 LeesFoknl
pi_168632767
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 02:07 schreef girlnextdoor. het volgende:
Mwah. Ik weet niet.

Qua gevoel kan ik het echter helemaal begrijpen. Alleen maakte ik de fout om mijn grote liefde als friend with benefit te zien. Ben sinds de ontmoeting met hem, meer dan drie jaar geleden, vrijgezel :'( Deze fout ga ik mezelf nooit vergeven..
Hallo girlnextdoor, en is daar ECHT helemaal niets meer aan te doen? Ook als je niet bang zou zijn je gezicht te verliezen, (je niet hoog, groot te houden).

Misschien dat een verklaring van jou over je gevoelens voor hem een nieuw begin kan betekenen.

Doen, proberen, is altijd beter dan niets doen! Het doen, proberen geeft je namelijk een (nieuwe) kans !!

:Y :Y
pi_168740533
Ik heb maar een grote liefde gehad, ik mis
haar nog elke dag, mn vriendin komt wel in de buurt maar is niet men grote liefde.
pi_168742148
Ik weet vrijwel zeker dat je op meerdere mensen verliefd kan worden en waarschijnlijk heb je zelfs met meerdere personen van die een goede klik. Daarom zullen er ook wel meerdere personen in je leven zijn die 'de liefde van je leven' zouden kunnen zijn, maar niet veel. Persoonlijk ben ik na bijna 4 jaar nog steeds enorm verliefd op mijn vriendin en ervaar niets van de 'na 6 maanden vlakt het af' die ik bij vorige relaties wel ervoer.
pi_168742510
Mijn man is de liefde van mijn leven.
Ik ben wel vaker verliefd geweest, althans, dat dacht ik, denk ik, maar ik denk dat ik pas écht verliefd was toen ik een relatie met mijn man aanging. We kenden elkaar al wel, maar de vonk sloeg pas later over, en toen dat gebeurde zijn we eigenlijk onafscheidelijk geraakt. Daarna, op een vakantie die hij al gepland had met een vriend na, geen weekend elkaar niet gezien, en na een jaartje samen gaan wonen.

Ik denk dat ik best wel mensen tegen zou kunnen komen met wie ik ook een erg goede band heb, verliefd kan worden, maar daar heb ik totaal geen behoefte aan, want mijn relatie is eigenlijk alles wat ik wil: lief, leuk, spontaan, saai, gestoord, warm, veilig en intens. Ik kijk dan ook eigenlijk gewoon niet naar andere mannen op 'die manier', 'zoekend' naar weetikveelwat. Dat contact is altijd gewoon vriendschappelijk en leuk en gezellig, maar er is geen greintje in mij die ook maar iets anders zou zoeken of willen in andere mannen.

Mocht het noodlot toeslaan en we op de een of andere manier uit elkaar gaan (wat ik eerlijkgezegd niet zie gebeuren), of mocht ik hem verliezen doordat hij komt te overlijden, dan sluit ik een nieuwe relatie niet uit, maar die relatie zal weer compleet anders zijn, die eventuele liefde en verliefdheid zullen anders zijn dan wat ik nu heb, en ik zou ook als het even niet hoeft niet anders willen. We vullen elkaar aan, hebben aan geen woord of een half woord genoeg, zitten op één lijn, ruzieën nooit maar durven elkaar wel kritiek te geven als dat nodig is, en doen daar dan ook wat mee. Nee, de liefde van mijn leven is voor zover ik weet nu mijn man. Ik zie en wil daar geen andere persoon zien staan, maar sluit het niet uit.
Ja doei.
pi_168763030
quote:
Dit. Ik ben in totaal 3x erg verliefd geweest en alle 3 keren hield dat ook wel lang aan, maar tot nu toe was de verliefdheid/het houden van iedere keer weer een stuk heftiger of sterker of completer dan de keer daarvoor. Ik denk op dit moment dat mijn huidige liefde "de liefde van mijn leven" is/wordt, maar dat is pas op het einde van de rit met 100% zekerheid te zeggen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:03 schreef erodome het volgende:
*Liefdevolle, romantische en tegelijk toch ook wel realistische post*
Mooier verwoord dan ik zelf zou kunnen, Erodome en toch (grotendeels) heel herkenbaar. O+

Behalve dat laatste dan (en dat wij nog geen 25 jaar samen zijn). Ik vond mijn man vriend :') wel meteen erg aantrekkelijk om te zien en iets interessants/speciaals hebben, maar voordat ik echt verliefd was en ook wat met hem wilde... dat duurde wel even. Andersom net zo trouwens... nou, nog niet eens, hij vond mij in het begin alleen mooi om te zien, maar wilde verder eigenlijk maar weinig van me weten. :P Hij was uiteindelijk wel de eerste van ons twee die echt 'niet-meer-tegen-te-houden-verliefd' werd. 8-) Ook al was mijn beeld van hem meteen al wel iets positiever, we hadden beide in het begin een best wel ander beeld van elkaar dan we later van elkaar kregen.

Ik kan mij ook niet echt voorstellen dat iemand anders ooit nog zijn plaats gaat innemen, dat ik dat zou willen. Misschien eens (lichtelijk) verliefd worden op een ander (zonder dat ik daar echt aan toe zou willen geven, dat zou in ons geval waarschijnlijk einde oefening betekenen), dat kan ik me nog wel voorstellen, maar meer dan dat niet echt... voor mijn gevoel zou het gras aan deze kant uiteindelijk toch altijd groener zijn en ik heb sterk het gevoel dat dat wederzijds is, ook wel zo prettig. :P Zoals Mr. Forbry één keer in de zoveel tijd zegt of schrijft (in die woorden of in woorden van gelijke strekking): "We horen gewoon bij elkaar!". Complete onzin natuurlijk, maar zo vóelt het vaak wel. O+

Maar goed, als ik (helaas) íets heb geleerd met ouder worden is dat, op sterven na, zo'n beetje niets in dit leven 100% zeker is, dus time will tell... Het klinkt misschien gek, zeker vanuit een volledig monogame kijk hierop, maar ik vind dat je beide in zekere zin (emotioneel) ook wel een beetje open moet blijven staan voor anderen, op die manier kan (extra) bevestigd worden dat je elkaar gewoon echt het leukste vindt/blijft vinden. Tot nu toe heb ik wel eens wat geflirt, maar ben ik in meer dan 15 jaar nog niet (serieus) verliefd op een ander geworden en voor zover ik weet/geloof, hij ook niet. :)

Het klinkt dramatisch en dat is het ook, maar als hij vòòr mij zou sterven, dan zal een groot deel van mij met hem mee-sterven vrees ik en ik weet niet of ik dan nog in staat zou zijn mijn hart voor een ander te openen... We hebben het er wel eens over gehad (waar niet over :') ) en ik hoop op zich, dat zowel hij (wanneer het andersom zou zijn) als ik, dat dan toch wel zou kunnen... Wat Motorbloempje al schreef, dan zou die relatie/liefde gewoon weer heel anders zijn. Hopelijk niet per definitie meer of minder waard... Het zou misschien de vraag naar 'de liefde van je leven' opeens wel verdomde lastig maken? :')
Tails tell tales
pi_168763038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:37 schreef dennisenkim het volgende:
haar nog elke dag, mn vriendin komt wel in de buurt maar is niet men grote liefde.
Weet je vriendin dit?
Tails tell tales
pi_168763457
Wat voelen jullie bij liefde en wat bij verliefdheid?
pi_168763570
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:47 schreef TheInnocent het volgende:
Wat voelen jullie bij liefde en wat bij verliefdheid?
Ik wil hierop wel proberen te antwoorden, maar heb het idee dat ik, ook namens mij, Erodome of Motorbloempje dat beter kan laten doen :D

Edit: als in: die beschrijven dat soort dingen toch wat meer vanuit het gevoel denk ik en dat zou mij dan weer een (mogelijk lange) post schelen ;)

Heb je zelf wel eens het gevoel gehad verliefd te zijn geweest? (In jouw topic van laatst stond dacht ik van wel).

Nieuwe edit: toch maar even mijn eigen idee/gevoel daarbij, heel kort beschreven dan: verliefdheid> een bijzonder, maar zenuwachtig of opgewonden gevoel van verbondenheid wat je bij iemand hebt (kriebels, vlinders); liefde> een mooi, maar veel rustiger gevoel van verbondenheid wat je bij iemand hebt (meer een gevoel van thuis zijn bij iemand).

[ Bericht 10% gewijzigd door Forbry op 08-02-2017 20:34:21 ]
Tails tell tales
pi_168765101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik wil hierop wel proberen te antwoorden, maar heb het idee dat ik, ook namens mij, Erodome of Motorbloempje dat beter kan laten doen :D

Edit: als in: die beschrijven dat soort dingen toch wat meer vanuit het gevoel denk ik en dat zou mij dan weer een (mogelijk lange) post schelen ;)

Heb je zelf wel eens het gevoel gehad verliefd te zijn geweest? (In jouw topic van laatst stond dacht ik van wel).

Nieuwe edit: toch maar even mijn eigen idee/gevoel daarbij, heel kort beschreven dan: verliefdheid> een bijzonder, maar zenuwachtig of opgewonden gevoel van verbondenheid wat je bij iemand hebt (kriebels, vlinders); liefde> een mooi, maar veel rustiger gevoel van verbondenheid wat je bij iemand hebt (meer een gevoel van thuis zijn bij iemand).
Thanks, mooi :) kunnen we dan geen liefde voelen op het moment van verliefd zijn? Zo lijken ze niet samen te kunnen gaan of leven we in momenten verliefd dan liefde en dan weer verliefd, 24/7 verliefd zijn lijkt me anders akelig :p
pi_168766737
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:42 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Thanks, mooi :) kunnen we dan geen liefde voelen op het moment van verliefd zijn? Zo lijken ze niet samen te kunnen gaan of leven we in momenten verliefd dan liefde en dan weer verliefd, 24/7 verliefd zijn lijkt me anders akelig :p
Pfoe, lastig. Misschien dat anderen dat ook anders ervaren dan ik dat doe/heb gedaan?

Als ik naar mijzelf kijk: 24/7 verliefd zijn is op de lange termijn inderdaad niet te doen, niet zoals ik dat beleefde in ieder geval. Hoe bijzonder die tijd ook was, het was wel goed dat dat gevoel op een gegeven moment langzaamaan minder ging worden. Maar er zijn volgens mij ook een heleboel mensen die die "rush" juist (erg) gaan missen als ze langer bij elkaar zijn (en soms op dat moment dan ook weer op zoek gaan naar een ander) en ergens snap ik dat wel (ik ben eerlijk als ik zeg dat ik er héél soms ook wel met een klein beetje gevoel van weemoed aan terugdenk). Maar zelf vind ik dat opgewonden verliefde gevoel toch niet tegen dat rustigere, maar in wezen veel diepere gevoel van liefde opwegen (zo lang de passie voor elkaar maar niet hélemaal verdwijnt).

Ik geloof dat gevoelens van liefde en verliefdheid elkaar op zich niet in de weg staan. Ik ben nu al lang met één en dezelfde persoon samen en dat hele nauwelijks-nog-controle-over-jezelf-hebben-gevoel is er (doorgaans) niet meer, maar ik heb toch nog steeds wel eens momenten van verliefdheid (afgewisseld met momenten dat ik hem achter het behang wil plakken ;) ) en ook nog steeds wel in zo'n mate dat ik toch echt wel weer eventjes bepaalde kriebels voel en toch echt wel weer eventjes denk van "wow!" en echt weer even zit te zwijmelen. Het is dan niet dat op zulke momenten die rustigere gevoelens van liefde opeens verdwenen zijn.
Tails tell tales
pi_168767006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:37 schreef dennisenkim het volgende:
En Kim is je vriendin of je grote liefde?
pi_168767030
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:43 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

En Kim is je vriendin of je grote liefde?
:D
Tails tell tales
pi_168776111
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

Weet je vriendin dit?
Nee, hoeft ze niet te weten toch?
pi_168776379
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 12:36 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Waar heb je zelf zin in zeg, kun je niet goed tegen alleen zijn?
pi_168777454
Voor ik iets met haar kreeg ben ik 5 jaar alleen geweest. Het is niet dat ik niet van haar hou maar men vrouw was mn grote liefde.
pi_168784316
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 12:36 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat.
Tails tell tales
pi_168784670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:01 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat.
Ik wil niet haar gevoelens kwetsen snap je?
pi_168785104
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:42 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Denk dat dat voor iedereen anders is. Zit nu iets meer dan zes jaar in mijn eerste relatie, maar ik voel nog steeds verliefdheid EN liefde. Gaat mooi samen voor mij, maar ik hoor bij anderen vaak dat de verliefdheid verdwijnt en plek maakt voor houden van.
  donderdag 9 februari 2017 @ 19:37:35 #73
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_168785280
Ik denk, achteraf, dat ik in 2015 verliefd was. Dat was de laatste keer.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_168786277
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk dat dat voor iedereen anders is. Zit nu iets meer dan zes jaar in mijn eerste relatie, maar ik voel nog steeds verliefdheid EN liefde. Gaat mooi samen voor mij, maar ik hoor bij anderen vaak dat de verliefdheid verdwijnt en plek maakt voor houden van.
Zoals ik al schreef heb ik na meer dan 15 jaar samen ook nog momenten van verliefdheid en soms voel ik dan zelfs nog wat vlinders in mijn buik enzo, maar zo'n heftige verliefdheid als in het begin is het gewoon niet meer. Persoonlijk zou ik het toch ook wel ERG raar vinden als ik na al > 15 jaar samen te zijn met iemand, nog iedere keer dat ik diegene zou zien of bijvoorbeeld maar ergens opeens zijn stem zou horen, bijna zou flauwvallen en dergelijke. Volgens mij is dat simpelweg ónmogelijk... We wonen samen (toentertijd ook al min of meer :') )... for fuck's sake, zou een mooie boel worden. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 09-02-2017 21:06:35 (Ben enorm aan het kloten...) ]
Tails tell tales
pi_168786310
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:16 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Ik wil niet haar gevoelens kwetsen snap je?
Erg lastige situatie, dat snap ik wel... zou er alleen echt niet aan moeten denken die vriendin te zijn...
Tails tell tales
pi_168786617
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Erg lastige situatie, dat snap ik wel... zou er alleen echt niet aan moeten denken die vriendin te zijn...
Het is niet dat ik niet van mn vriendin hou, ik hou heel veel van haar maar zo iemand als mn vrouw was vind ik niet meer, ik mis haar nog elke dag. En dat weet mn vriendin ook.
pi_168786751
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:27 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Het is niet dat ik niet van mn vriendin hou, ik hou heel veel van haar maar zo iemand als mn vrouw was vind ik niet meer, ik mis haar nog elke dag. En dat weet mn vriendin ook.
Maar zijn jullie uit elkaar of is ze overleden? :@
Als jouw vriendin weet dat je haar nog elke dag mist, is dat in ieder geval al een heel stuk opener/eerlijker dan ik eerder het idee had dat je was...
Tails tell tales
pi_168786904
Dood, borstkanker.
pi_168787004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:35 schreef dennisenkim het volgende:
Dood, borstkanker.
Ja, dat is dus gewoon hartstikke kut... :'( Beetje spijt nu ook wel van een aantal eerdere posts :@

Ik begreep al wel dat het een lastige situatie is, maar nu helemaal...

Weet niet hoe lang het geleden is, maar alsnog gecondoleerd en heel veel sterkte!
Tails tell tales
pi_168795977
Hoeft geen spijt te hebben hoor, ergens heb je wel gelijk.
pi_168799312
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef heb ik na meer dan 15 jaar samen ook nog momenten van verliefdheid en soms voel ik dan zelfs nog wat vlinders in mijn buik enzo, maar zo'n heftige verliefdheid als in het begin is het gewoon niet meer. Persoonlijk zou ik het toch ook wel ERG raar vinden als ik na al > 15 jaar samen te zijn met iemand, nog iedere keer dat ik diegene zou zien of bijvoorbeeld maar ergens opeens zijn stem zou horen, bijna zou flauwvallen en dergelijke. Volgens mij is dat simpelweg ónmogelijk... We wonen samen (toentertijd ook al min of meer :') )... for fuck's sake, zou een mooie boel worden. :')
Zo heb ik verliefdheid gelukkig nooit ervaren..bijna flauwvallen, etc. Ervaarde het altijd als er enorm naar uit kijken om hem weer te zien en amper aan andere dingen te kunnen denken. Elke keer weer vlinders krijgen als ik bij hem was, etc. Dat is er nu gewoon nog steeds. Gaat me alleen beter af om ook aan andere dingen te denken :P Maar precies wat je zegt, voor iedereen gaat het anders. Snap dat je na vijftien jaar dan niet continue dat gevoel wil hebben :D
pi_168807660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 06:27 schreef dennisenkim het volgende:
Hoeft geen spijt te hebben hoor, ergens heb je wel gelijk.
Maar toch... :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zo heb ik verliefdheid gelukkig nooit ervaren..bijna flauwvallen, etc. Ervaarde het altijd als er enorm naar uit kijken om hem weer te zien en amper aan andere dingen te kunnen denken. Elke keer weer vlinders krijgen als ik bij hem was, etc. Dat is er nu gewoon nog steeds. Gaat me alleen beter af om ook aan andere dingen te denken :P Maar precies wat je zegt, voor iedereen gaat het anders. Snap dat je na vijftien jaar dan niet continue dat gevoel wil hebben :D
Nou ja, weet je, je hebt verliefdheid gewoon ook wel in verschillende gradaties. En verliefd zijn, in welke mate dan ook, is op zich ook geen garantie voor het zijn/hebben van een goede match/relatie. Misschien zelfs eerder het tegendeel, omdat je er ook (flink) verblind door kan raken. Pérsoonlijk beschouw ik heftig verliefd zijn echter wel als de fúndering voor het zijn/hebben van een (ook op de lange termijn) goede match/relatie, maar dat is misschien meer een bepaalde keuze, ik weet dat niet iedereen daar op dezelfde manier tegenaan kijkt. Ik denk dat -echt hevig- verliefd zijn/worden in mijn geval ook te maken heeft met én (natuurlijk) de persoon, maar óók met het gevoel een (hele) goede match te zijn. Ik kan wel verliefd worden op iemand die ik niet als een goede match zie, zeker wel, maar op de één of andere manier blijf/kan ik één en ander dan toch beter onder controle houden (dat was de 2x hiervoor eigenlijk het geval en dat was misschien ook wel de grootste (maar niet enige) reden dat dat nooit tot iets serieus heeft geleid).

Maar toch, aan de andere kant, verliefdheid, ook al kan je het in verschillende gradaties ervaren, is toch wel een heel herkenbaar gevoel en eigenlijk zou je eens wat wetenschappelijke onderzoeken moeten lezen over verliefdheid (vs. liefde), want ook daaruit blijkt dat dat echt een hele eigen gemoedstoestand is, die is te vergelijken met een -in wezen ongezonde- drugsverslaving en dat die gemoedstoestand eigenlijk altijd na een bepaalde tijd verdwijnt, hoe veel liefde je verder ook voor elkaar voelt (volgens mij verbinden ze daar zelfs een bepaalde termijn aan, maar dat weet ik even niet meer zo)...

Overigens, dat voorbeeld wat ik eerder gaf, van dat bijna flauwvallen, kwam meer bij de verliefdheid hiervoor vandaan, maar vond ik gewoon het grappigst om te melden. :P Mr. Forbry (wel een beetje irritant die naam steeds, maar weet niet hoe ik hem anders moet noemen, iedere keer 'mijn vriend' oid vind ik nóg irritanter) en ik woonden al min of meer vanaf het begin samen (want huisgenoten) en dat levert íets andere, maar wel hele vergelijkbare, voorbeelden op plus daarnaast zijn er nog wel een heleboel ándersoortige voorbeelden. In ieder geval waren het allemaal van die dingen die vaker wel dan niet bij zo’n ‘wetenschappelijke’ (passionele) verliefdheid horen. Ik kijk er zonder twijfel vooral met een heel tof/speciaal gevoel op terug, maar toch ook wel met een klein beetje schaamte. :P

Ik had nog een heel verhaal getikt (ja, nog langer dan dit), maar voel me toch te bezwaard om dat hier neer te zetten (al heb ik sommige dingen daarvan ook al wel eens eerder op FOK! verteld). Vooral ook omdat er in dit topic nu al meerdere lange posts van mij staan (waaronder deze). ;)

Hopelijk komen er nog wat meer verhalen van anderen. :)
Tails tell tales
pi_168814676
Liefde van je leven is onzin. De kans dat je 'de ware' vindt binnen je omgeving is betrekkelijk klein, hoewel ik tevens betwijfel of 'de ware' überhaupt een bestaand fenomeen is. Mensen kiezen hun partner op basis van dat ze niks beters kunnen vinden en niet eenzaam willen zijn.
pi_168814704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:42 schreef Enix het volgende:
Liefde van je leven is onzin. De kans dat je 'de ware' vindt binnen je omgeving is betrekkelijk klein, hoewel ik tevens betwijfel of 'de ware' überhaupt een bestaand fenomeen is. Mensen kiezen hun partner op basis van dat ze niks beters kunnen vinden en niet eenzaam willen zijn.
Auw, wat een cynisme. Jammer.
pi_168814755
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Auw, wat een cynisme. Jammer.
Nee, realisme.
pi_168814851
quote:
Jammer voor je.
Gelukkig zijn er mensen die het wel hebben of momenteel ervaren.
Hell To The Liars
pi_168814894
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:44 schreef Enix het volgende:

[..]

Nee, realisme.
Kenmerkend voor cynici is dat ze hun levensvisie als realistisch beschouwen, waar dat doorgaans niet het geval is. Maar goed, kwestie van perspectief. Je zal wel het eea meegemaakt hebben. Ik zie het persoonlijk heel anders.
pi_168815049
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Kenmerkend voor cynici is dat ze hun levensvisie als realistisch beschouwen, waar dat doorgaans niet het geval is. Maar goed, kwestie van perspectief. Je zal wel het eea meegemaakt hebben. Ik zie het persoonlijk heel anders.
Dat kan. Maar jij gelooft dus dat de ware liefde zich per toeval in jouw kring bevindt van de miljarden mensen die op deze aarde rondlopen? Dat vind ik totaal niet realistisch. Je kiest simpelweg de meest geschikte persoon uit je kring als partner en daar is natuurlijk niets mis mee. Dat betekent niet dat je niet van die persoon kunt houden, maar in de ware geloof ik niet.
pi_168815144
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:53 schreef Enix het volgende:

[..]

Dat kan. Maar jij gelooft dus dat de ware liefde zich per toeval in jouw kring bevindt van de miljarden mensen die op deze aarde rondlopen? Dat vind ik totaal niet realistisch. Je kiest simpelweg de meest geschikte persoon uit je kring als partner en daar is natuurlijk niets mis mee. Dat betekent niet dat je niet van die persoon kunt houden, maar in de ware geloof ik niet.
Dat klinkt al ietsje genuanceerder. "Je kan niks beter vinden dus blijf je er maar een beetje bij" klinkt wel erg negatief. :P Ik zie 'de ware' heel strict genomen ook als een statistisch concept: per x-000 man loopt er wel eentje voor je rond. Maar als je die vindt dan is het ook gewoon pure awesomeness en zou je niet willen switchen, al zou er zogenaamd een beter persoon voor je zijn.
pi_168816902
quote:
ik kon idd niet beter treffen dan mijn man O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')