De liefde van je leven vind ik niet het zelfde als 'de ware' of 'je soulmate'.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:26 schreef Belgosome het volgende:
Wie geloofd daar anno 2017 nog in? Liefde van je leven/ De ware bestaat niet. 95% van de relaties bestaan uit het feit dat men niet alleen wil zijn. Men is tevreden met de partner indien men denkt dat ze niks beter kunnen krijgen. Dan beslist men om te settelen. Het is survival of the fittest.
Wat is het verschil? Liefde van je leven kan vervangen worden door anderen?quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:28 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
De liefde van je leven vind ik niet het zelfde als 'de ware' of 'je soulmate'.
Dat de liefde van je leven gewoon de grootste liefde van je leven is/was. Dat er meerdere personen zijn die dat kunnen invullen geloof ik wel.quote:
Daar volg ik je in. Er lopen veel mensen rond waarbij je gelukkig een leven kunt delen. Tijd, toevalligheden, kunstmatigheid/manipulatie,... brengen je dan bij één specifiek persoon. Maar ze zijn vervangbaar en details hadden je naar een ander kunnen toebrengen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:31 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat de liefde van je leven gewoon de grootste liefde van je leven is/was. Dat er meerdere personen zijn die dat kunnen invullen geloof ik wel.
Enige frustatie hier?quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:26 schreef Belgosome het volgende:
Wie geloofd daar anno 2017 nog in? Liefde van je leven/ De ware bestaat niet. 95% van de relaties bestaan uit het feit dat men niet alleen wil zijn. Men is tevreden met de partner indien men denkt dat ze niks beter kunnen krijgen. Dan beslist men om te settelen. Het is survival of the fittest.
Realistisch zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:44 schreef edward_v het volgende:
[..]
Enige frustatie hier?
Of de ware bestaat..tja afhankelijl wat je zoekt en waar je tevreden mee bent. Ik zeg ja de ware bestaat
Meh. Ik geloof ook niet in soul mates of de ware maar niet helemaal eens met "liefde van je leven = langste relatie".quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:03 schreef LurkJeRot het volgende:
De langste relatie die je gehad hebt zie ik als 'de liefde van je leven".
Sommige mensen bedoelen meer op soul mates en dat soort shit, maar daar geloof ik zelf niet in.
Dit is precies het punt waar ''de liefde van je leven'' komt kijken. Dan verdwijnt die verliefdheid niet, of helemaal niet snel. Zo heb ik het tenminste altijd ervaren.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:27 schreef HarveySpecter het volgende:
Liefde is wat anders dan verliefd zijn. Dat laatste gaat over, dat eerste niet.
Dus ja, ik denk dat het kan. En dat je liefde kan voelen voor meerdere personen. Je vriend/vriendin, je familieleden,etc.
Het was dan ook mijn mening en niet de jouwequote:Op woensdag 11 januari 2017 12:16 schreef Yesse het volgende:
[..]
Meh. Ik geloof ook niet in soul mates of de ware maar niet helemaal eens met "liefde van je leven = langste relatie".
zoiets moois dusquote:Op woensdag 11 januari 2017 12:37 schreef Tja..1986 het volgende:
Mijn opa is meer dan 60 jaar met mijn oma geweest tot hij overleed. Ik denk dat zij elkaar wel de liefde van hun leven vinden/vonden. Ja, het bestaat. Maar het is niet zo dat je weet wie het is als je 30 bent. Achteraf/aan het einde van hun leven kunnen de meeste mensen vast wel iemand aanwijzen als liefde van hun leven.
Mensen kijken te veel (vaak ook bijna alleen) naar het uiterlijk. Echte liefde kun je ook voelen voor iemand die je wat betreft uiterlijk niet echt je type vindt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:26 schreef Belgosome het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:17 schreef Bananenpap het volgende:
De persoon in je leven waar je het meest voor voelt of hebt gevoeld. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Dat eerste gaat natuurlijk ook wel eens over.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:27 schreef HarveySpecter het volgende:
Liefde is wat anders dan verliefd zijn. Dat laatste gaat over, dat eerste niet.
Dus ja, ik denk dat het kan. En dat je liefde kan voelen voor meerdere personen. Je vriend/vriendin, je familieleden,etc.
Survival of the fittest heeft vooral te maken met voortplanting, niet overleving. In die zin is er nog zeker wel een bepaalde selectiedruk. Sommige mensen zullen zich niet voortplanten.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:43 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Mensen kijken te veel (vaak ook bijna alleen) naar het uiterlijk. Echte liefde kun je ook voelen voor iemand die je wat betreft uiterlijk niet echt je type vindt.
En survival of the fittest heeft de mens allang uitgebannen. Hoe genetisch mislukt of ziek je ook bent, je wordt wel op de been gehouden met de moderne gezondheidszorg.
Maar jij classificeert survival of the fittest zeker onder hoe veel vrouwen je hebt geneukt en hoe aantrekkelijk ze zijn.
Het heeft te maken met beiden! Niet lang genoeg overleven om voor te kunnen planten lijkt mij óók van belang.quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Survival of the fittest heeft vooral te maken met voortplanting, niet overleving. In die zin is er nog zeker wel een bepaalde selectiedruk. Sommige mensen zullen zich niet voortplanten.
Ja absoluut, maar daar is binnen onze maatschappij minder sprake van door onze goede gezondheidszorg.quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:58 schreef Californium het volgende:
[..]
Het heeft te maken met beiden! Niet lang genoeg overleven om voor te kunnen planten lijkt mij óók van belang.
Dank jequote:Op woensdag 11 januari 2017 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
@Erodome: wat kun jij prachtig verwoorden wat jouw partner voor jou betekent zeg. Wow.
Mwah mijn ouders zijn 30 jaar samen geweest, maar het grootste gedeelte was hel op aarde.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:03 schreef LurkJeRot het volgende:
De langste relatie die je gehad hebt zie ik als 'de liefde van je leven".
Ook dat zou ik niet te hard roepen. Kijk naar Pierce Brosnan. Ik heb ooit eens een interview gelezen waarin hij aangaf ook veel van zijn overleden vrouw te houden evenals hij van zijn huidige vrouw houdt. Het een hoeft niet beter te zijn dan het ander. Het kan gewoon naast elkaar bestaan.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:17 schreef Bananenpap het volgende:
De persoon in je leven waar je het meest voor voelt of hebt gevoeld. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 14:27 schreef Norma_Jeane het volgende:
Ook dat zou ik niet te hard roepen. Kijk naar Pierce Brosnan. Ik heb ooit eens een interview gelezen waarin hij aangaf ook veel van zijn overleden vrouw te houden evenals hij van zijn huidige vrouw houdt. Het een hoeft niet beter te zijn dan het ander. Het kan gewoon naast elkaar bestaan.
Niet waar. Dat weer je namelijk vantevoren niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:17 schreef Bananenpap het volgende:
Als dit al bestaat, dan lijkt dat hele 'survival of the fittest' eerder verkeerd om te werken. Alleen de zwakzinnigen in mijn omgeving planten zich in adembenemend tempo voort.quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Survival of the fittest heeft vooral te maken met voortplanting, niet overleving. In die zin is er nog zeker wel een bepaalde selectiedruk. Sommige mensen zullen zich niet voortplanten.
Dit. Dat iemand met verward haar en een ochtendadem nog steeds zo leuk is dat je kriebels krijgt.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 16:11 schreef UitStraling het volgende:
Eigenlijk weet je het wanneer je in haar ogen kijkt en denkt godverdomme ik wil echt geen seconde meer missen van jou
Eh heb jij dat niet op regelmatige basis?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 16:11 schreef UitStraling het volgende:
Eigenlijk weet je het wanneer je in haar ogen kijkt en denkt godverdomme ik wil echt geen seconde meer missen van jou
Hehe valt mee, heb wel eens la la seks en dan denk ik heel eventjes jaaaaaa daar is ze weer maar echt verliefd zijn is toch weer een compleet andere kunstvormquote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:02 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Eh heb jij dat niet op regelmatige basis?
Yup, ook wel dysgenetics genoemd.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:55 schreef Dorpspastoor het volgende:
[..]
Als dit al bestaat, dan lijkt dat hele 'survival of the fittest' eerder verkeerd om te werken. Alleen de zwakzinnigen in mijn omgeving planten zich in adembenemend tempo voort.
Mogen dat ook negatieve gevoelens zijn?quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:17 schreef Bananenpap het volgende:
Ik ook, het is Kwispel, mijn hond.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:56 schreef Bugno het volgende:
[..]
Niet waar. Dat weer je namelijk vantevoren niet.
Love of your life is zo iemand waarvan je zelfs naar de minpunten kijkt en daar een big smile van krijgtIk heb er een
heb ik nou altijd gemeend dat met deze engelse uitdrukking wordt bedoeld; de fittest: degene die zich het beste aanpast, het beste past. En niet dat het over fit zijn gaat.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:43 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En survival of the fittest heeft de mens allang uitgebannen. Hoe genetisch mislukt of ziek je ook bent, je wordt wel op de been gehouden met de moderne gezondheidszorg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |