SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 10-01-2017 22:14:38 ]Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zou de baas tijd moeten roosteren om de e-learning te moeten doen. Natuurlijk mag een baas wat van je vragen af en toe om over te werken, maar structureel werktaken in privétijd plannen lijkt mij geen goed idee.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.
Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.b2py
Beton!Er staat niet hoeveel, als het er 20 zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.
Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.Jezus, dat je met een aktielijst komt (ja, ook maar met een 'k' ), OK. Maar zorg verdomme dan wel dat je goed geïnformeerd bent over punten.
Solver zou 'konstanz' (pun intended ) ingezet worden. Dat is wel de bak van de eeuw.
Solver is een computerprogramma dat bij puinhopen kan worden ingezet. Het programma kijkt naar het beschikbare personeel en spuugt er zo efficiënt mogelijk diensten uit, met inachtneming van de tijden die vermeld staan in de CAO en stuurt deze naar het personeel. Op de railpocket komt dan een 'S' te staan als bron van het dienstkaartje.
Dat lukt natuurlijk nooit helemaal, dus geeft het programma voorstellen voor de overgebleven treinen. Die moeten dan handmatig door de bijsturing bijgestuurd worden. Daar ging het mis: collega's kregen een nieuw dienstkaartje, hoorden dat Solver was ingezet, en namen aan dat het Solver was die de normtijden niet in acht nam. Nee beste collega's, dat was de bijsturing, vandaar dat er een 'B' als bron staat. En dat mag de bijsturing gewoon doen volgens diezelfde cao, in tegenstelling tot Solver die wél de normtijden aan moet houden.
Solver moet handmatig aangezet worden en dat mag enkel met toestemming van de OR. Dat is afgelopen jaar exact één keer gebeurd bij mijn weten. Ik heb persoonlijk nog nooit een dienstkaartje ontvangen dat door Solver gegenereerd was.
Constant is dus, eh, ietwat overdrevenDuvel
Gevallen engel.Onzin, oprotten met je getrol.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Loop niet zo gigantisch te zeiken met je gedoe. Je zet gewoon de stroom d'rop en als het donker wordt is er godverdomme stroomuitval, autist.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDuvel
Gevallen engel.Als het al te moeilijk is om het plaatje in de OP te vervangen...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Er staat niet hoeveel, als het er 20 zijn...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepebork
Schaffner ohne ZwangzugWaar is prins Pils gebleven?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Duvel
Gevallen engel.Opgedronken, ik had dorst.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepebork
Schaffner ohne ZwangzugProost!quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Salatrel
Salatrelehhh De actie die A.M.K. Op touw heeft gezet staan los van de inspanningen van de vakbonden. De vakbonden zijn niet betrokken bij de acties van A.M.K.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er werd gesproken over jaarlijkse modules dus het lijkt nogal mee te vallen met het structureel moeten vervullen van werktaken in privétijd.
Daarbij lijkt het mij veel effectiever om mensen zelf te laten bepalen op welk moment zij deze bijscholing doen, in plaats van dat voor ze te gaan inroosteren. Maar je moet die uren vervolgens natuurlijk wel compenseren als werkgever.
Wat mij verder steekt is dat de boze machinisten en conducteurs zich richting het publiek dikwijls verschuilen achter het (in mijn ogen non-)argument van de veiligheid die in het geding zou zijn door te eentonige reisroutes. Als ik nu dan lees dat men het blijkbaar vertikt om de eigen kennis op peil te houden, wanneer dit buiten kantooruren dient te gebeuren, dan vraag ik me oprecht af hoe serieus die mensen die eerder genoemde veiligheid nemen.Duvel
Gevallen engel.Oh, krijgen we dat weer.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ehhh De actie die A.M.K. Op touw heeft gezet staan los van de inspanningen van de vakbonden. De vakbonden zijn niet betrokken bij de acties van A.M.K.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepedennistd
FOK!sport *O*Kan me voorstellen dat je de tijd wilt hebben om over te stappen. Aan de andere kant: al buschauffeurs hebben we midden in de spits overstappen van 2 minuten tussen de bussen...quote:[..]
Bedoelen ze nou de rijtijden?
nee, tijd tussen treinen. voorheen altijd minimaal 20 minuten ook in bijsturingsituaties daar is men vanaf gestapt en alleen gepland nog minimaal 20 minuten (tenzij passagieren dan mocht het altijd al minder zijn)Als chauffeurs zijn we niet anders gewend dat we eten van huis meenemen. De meesten gewoon brood, maar ook een bakje eten opwarmen in de magnetron gebeurt vrij veel. Ik begrijp dat dat onder machinisten dus totaal niet gebeurt?quote:Tja, ik werd laatst op weg naar en van de kantine ook wel aangeschoten door reizigers. Kost je misschien twee minuten, maar daar ga je echt niet dood aan... Op een ander moment pak je die twee minuten wel weer terug.
de minimaal lengte van de pauze verschilt per schaftlocatie. met de sluiting van de bedrijfsrestaurants en invoering van de pauzepas waarmee personeel met korting bij Julia's, smullers, broodzaak, kiosk terecht kan is ook de regel geüniformeerd personeel heeft voorrang komen te vervallen en is het dus gewoon achteraan aansluiten. kan je vertellen dat wanneer met je eten in het verblijf aankomt en je ook nog wat tijd kwijt bent aan toiletbezoek er weinig tijd overblijft.Dat kan ik me voorstellen ja. Maar hoeveel tijd van tevoren zijn die nieuwe roosters dan bekend? Als het meer dan twee-drie weken is dan lijkt me dat toch niet zo'n probleem.quote:[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er dan ineens vijf vroege diensten een late dienst worden...
klopt. er wordt echter wel met diensten geschoven. het patroon qua vroeg / laat / nacht en de rustdagen blijven weliswaar intact maar de begin en eindtijden kunnen (enorm) verschillen wat het plannen van privé activiteiten om je werktijden heen lastig maaktDat ze het je thuis laten doen kan ik in komen (beschikbaarheid van pc's e.d.), maar de tijd zou gewoon vergoed moeten worden.quote:[..]
Dat zegt me niks, kan ik dus niet over oordelen.
icoon modules zijn jaarlijks terugkerende E-learning modules om kennis van bepaalde onderwerpen op pijl te houden. I.p.v. mensen de gelegenheid te geven om dit tijdens de dienst te doen probeert men dit elke keer weer thuis te laten doenDan kan ik het me voorstellen ja. Als machinist moet je inderdaad je cabine uit om te sleutelen, nogal onhandig en vertragingsgevoelig. Wat lengte betreft: ik kan me niet voorstellen dat een regionale vervoerder met 3x GTW 2/8 wel het achterste stel goed in de gaten kan houden.quote:Dat gebeurt bij andere vervoerders al jaren zonder problemen. Waarom zou het bij NS bij een enkele trein niet kunnen?
NS treinen zijn over het algemeen wat langer en bovendien niet voorzien van eenmansbediening waarmee volgens de geldende procedures vertrokken kan worden.Zaken die niet toegestaan zijn (zeker als het gevaar kan opleveren) zou ik ook niet gaan uitvoeren nee. Lijkt me toch dat degene die je dat op wil leggen bij de bijsturing daarvoor ook op het matje geroepen zou moeten worden...quote:Tja, als ze 3x achter elkaar te horen hebben gekregen van verschillende machinisten dat ze iets niet willen dan kan ik me voorstellen dat ze de vierde keer wat kribbiger reageren als je ook nee zegt...
Iets niet willen is iets anders als gevraagd worden om iets te doen wat volgens regelgeving niet is toegestaan en dat vervolgens weigeren. Men probeert er af en toe zelfs druk op te leggen door vervolgens over werkweigering te beginnen.Dat is inderdaad nog wel een stukje... Waarom zijn er dat soort ritten, en is het niet goedkoper om als NS zelf auto's te hebben staan op wat strategische plekken (die eventueel de volgende dag door goedkope studenten weer op de juiste plek neergezet worden)?quote:Ik stel voor om dienstfietsen te gaan gebruiken ipv taxi's. Zijn altijd op tijd en rijden nooit verkeerd.
er zijn zelfs taxiritten van amsterdam naar rotterdam dat is een beetje ver met de dienstfietsDan moeten die tochtstrips gewoon vervangen worden. Dat soort dingen zou bij het regulier onderhoud meegenomen moeten worden (wel via een lijst met punten die gemeld zijn, zodat ze niet onnodig gecontroleerd worden).quote:Dat is echt niet alleen iets wat bij NS voorkomt. Overigens komt het smerige vaak door je eigen collega's, dus spreek die er eens op aan.
voorbeeld van lawaai: tocht/isolatiestrips van cabinedeuren die volledig weggerot zijn. smerigheid: de frontruit die van binnen 'gereinigd' is met dezelfde doek die men ook voor de vloer gebruiktMaar dan nog: ik mag niet hopen dat het spoor er bij ligt zoals sommige wegen waar ik met de bus overheen moet. Dan hobbel je namelijk past echt alle kanten op. Zijn de machinistenstoelen eigenlijk luchtgeveerd? Dat scheelt namelijk al heel veel ten opzichten van een gasveer kan ik je vertellen (zeker voor je heupen).quote:Wat heeft een machinist met zijn knieën en heupen te doen? Die zit gewoon op zijn stoel. En wat moet een buschauffeur dan wel niet die over een slechte klinkerweg rijdt...
meer dan je denkt... Ook de machinist schommelt in zijn stoel alle kanten op.Ik kan me voorstellen dat je niet zonder kunt. Maar waarom buiten de openingstijden geen kluisje waar een reserve-GSM of reserve-Railpocket ligt dat door de bijsturing (of wie dan ook) op afstand voor je te openen is zodat je in elk geval bij aanvang dienst werkend spul hebt. Telefoonnummers zouden dan gewoon doorgeschakeld moeten kunnen worden met een druk op de knop. Dan kun je na afloop van je dienst (als er wel iemand is, ik neem aan dat er geen diensten na 23u beginnen en voor 7u eindigen tenminste) je kapotte spul wel inleveren.quote:[..]
Tja, dat kost geld. Je kunt er ook voor zorgen dat als je ergens problemen mee hebt er wat reservemateriaal ligt, en dat als je dat gebruikt even belt zodat het aangevuld kan worden.
met hulpmiddelen doelt men op apparatuur als de GSM, railpocket en dergelijke. daar kun je niet zomaar even een andere van van de plank pakken en daar je dienst mee gaan doen. ondanks het feit dat het facilitair bureau ruimere openingstijden heeft dan het management beginnen ze 'pas' om 07:00 en gaat de laatste om 23:00 naar huis.Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk dus dan krijg je dat soort levertijden. Overigens snap ik niet dat een enorm bedrijf als NS geen voorraad heeft om missers bij de levering op te vangen, of bijvoorbeeld kapotte kleding direct te vervangenquote:Ik ken bedrijven waar je 2x per jaar wat kunt bestellen en dan maar moet hopen dat vanuit het verre oosten het juiste geleverd wordt (als het überhaupt al komt). En anders gewoon een half jaar kunt wachten.
vorige leverancier kon je heel het jaar door bestellen (van het puntenbudget wat je per jaar kreeg) tegenwoordig moet je in december bestellen wat je in mei nodig denkt te hebben en in de zomer wat je in de winter nodig denkt te hebbenEen nuttige app dus, maar batterijvretend is niet handig nee.... Wel een goede reden om in het tweede deel van je dienst niet meer bereikbaar te zijn trouwens.quote:Ken ik niet, dus geen oordeel
Airwatch is beveiligingssoftware voor smartphones kan men de boel wat controleren maar ook op afstand de boel wipen als je hem kwijtraakt of hij gejat is. ook worden bedrijfsapps automatisch geinstalleerd enzovoort. je hebt er vooral last van omdat het constant actief is en batterij vreetPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDeaDLocK2K
Bier.Stuur hem vooral een berichtje. Ik heb hem denk ik weggejaagd met m'n kritiek op z'n afkortingengebruik.quote:Bier.Salatrel
Salatrelja zeker wat betreft de werklijnen. Heb van een lokale vertegenwoordiger die inzage heeft gehad in de concept werklijnen voor april van Rotterdam dat het bijna te mooi is om waar te zijn dat dit het ook echt zou gaan worden. Het pakket is in jaren niet zo mooi geweest.quote:
Eerst maar eens even afwachten totdat we wat ter inzage krijgen.Dr_Flash
CubeMeisterJe had heus wel mee gemogen hoorquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
(Ik wens overigens niemand een patatje van de Smullers toe maar dat is weer een ander punt)DeaDLocK2K
Bier.Ik hou echt van alle snackbars het meest van de te zoute, te lang gebakken patat van de Smullers <3 En die vieze vette zoete majooooo <3 Ik wil er een zwembad van <3Bier.Duvel
Gevallen engel.Ik doelde eigenlijk op weer allerlei machinistencollectieven die naar believen de boel platgooien. Ik hoop voor jullie dat de werklijnen wel echt zo mooi worden overigens.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja zeker wat betreft de werklijnen. Heb van een lokale vertegenwoordiger die inzage heeft gehad in de concept werklijnen voor april van Rotterdam dat het bijna te mooi is om waar te zijn dat dit het ook echt zou gaan worden. Het pakket is in jaren niet zo mooi geweest.
Eerst maar eens even afwachten totdat we wat ter inzage krijgen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeSorry, ben er afgelopen november nog geweest. In een specifiek hotel, iets met een graf en een Zeppelin of zo...quote:
Laat ik het zo zeggen: het lag er nog, en ik heb een andere locatie in gedachten voor mijn voorjaarsvakantie
Edit: Graf moest natuurlijk met een hoofdletter
Overigens blijft het prima toeven langs de Bodensee.bork
Schaffner ohne Zwangzugah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Stuur hem vooral een berichtje. Ik heb hem denk ik weggejaagd met m'n kritiek op z'n afkortingengebruik.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...b2py
Beton!Beidequote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:12 schreef bork het volgende:
[..]
ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?b2py
Beton!Aye chefquote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het al te moeilijk is om het plaatje in de OP te vervangen...DeaDLocK2K
Bier.Het is terug te lezen. Ik denk niet dat ik lichtgeraakt heb gereageerd. Begin december geloof ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:12 schreef bork het volgende:
[..]
ah, lichtgeraakt of jij was er met de botte bijl ingegaan?Bier.Werd die patat maar ' te lang' gebakken. Meestal is het slappe, melige zooi !quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik hou echt van alle snackbars het meest van de te zoute, te lang gebakken patat van de Smullers <3 En die vieze vette zoete majooooo <3 Ik wil er een zwembad van <3Take on the situation, but not the torment ...DeaDLocK2K
Bier.Heb ik nog nooit als ervaring gehad.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:18 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Werd die patat maar ' te lang' gebakken. Meestal is het slappe, melige zooi !Bier.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: