abonnement Unibet Coolblue
pi_167993857
Sherlock is een Britse negendelige tv-serie, gecreëerd door Steven Moffat (Doctor Who, Jekyll, Coupling) en Mark Gatiss (The League of Gentlemen, Doctor Who). De serie is een moderne vertelling van de Sherlock Holmes-verhalen van Arthur Conan Doyle, met Benedict Cumberbatch als Holmes en Martin Freeman (The Office, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy) als Dr. John Watson. Hun huisbaas Mrs Hudson wordt gespeeld door Una Stubbs en Inspector Lestrade door Rupert Graves. Mark Gatiss speelt Holmes' broer Mycroft.



De iconische details van Conan Doyle's originele boeken zijn overheid gebleven in de serie: Holmes en Watson wonen op het bekende adres 221b Baker Street in London, ze hebben dezelfde naam en ergens wacht aartsvijand Moriarty op hen. De serie speelt echter in hedendaags London.

Steven Moffat: "Conan Doyle's stories were never about frock coats and gas light; they're about brilliant detection, dreadful villains and blood-curdling crimes – and frankly, to hell with the crinoline. Other detectives have cases, Sherlock Holmes has adventures, and that's what matters."

De BBC is afgelopen zondag begonnen met de eerste aflevering, en de tweede en derde aflevering staan voor respectievelijk aanstaande en volgende week zondag op het programma.

Verder lezen (en bronnen voor bovenstaande):

» Programma-informatie van de BBC
» The Science of Deduction (website van Sherlock Holmes)
» Dr John Watson's Blog
» Programmapagina op FOK!
» Wikipedia

Vorige topics
TV / [UK] Sherlock (BBC)
pi_167993877
:@ TT faal :@
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 23:37:00 #3
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_167993969
Ik ook.
  zondag 8 januari 2017 @ 23:40:34 #5
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_167994047
wat de hel oh mijn god dingen en shit dit is helemaal wat
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_167994063
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:32 schreef minilot het volgende:
Honderd keer beter dan de aflevering van vorige week! Phew! _O_

En een heuse #johnlock knuffel!
Dat dus! :7
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 8 januari 2017 @ 23:41:19 #7
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_167994068
Dat was raar
pi_167994070
WHAT THE FUCK!!!! Never saw that coming...
pi_167994109
Maar wie of wat is dan Sherrinford aaargh, zoveel vragen!
  zondag 8 januari 2017 @ 23:43:01 #10
2651 svann
night-hawk
pi_167994119
Remember what happened to the other one, zei Mycroft ooit tegen een collega.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_167994149
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:42 schreef Timwonnacott het volgende:
Maar wie of wat is dan Sherrinford aaargh, zoveel vragen!
Sherringford zou haar naam kunnen zijn, of het gesticht... Maar waarom heb ik het idee dat ZIJ Moriarity is??? En wat krijgen we volgende week voorgeschoteld. Is The Woman weer terug?
  zondag 8 januari 2017 @ 23:46:09 #12
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_167994180
"Sherrinford Holmes is a hypothetical elder brother of Sherlock Holmes and Mycroft Holmes. His name is taken from early notes as one of those considered by Arthur Conan Doyle for his detective hero before settling on "Sherlock Holmes".[18]"
pi_167994675
Pff.. ik heb ik de week van kerst de eerste 3 seizoenen gezien. Dat steeds een week wachten vind ik maar niets. En dan volgende week alweer de laatste.. :o
pi_167994811
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Pff.. ik heb ik de week van kerst de eerste 3 seizoenen gezien. Dat steeds een week wachten vind ik maar niets. En dan volgende week alweer de laatste.. :o
Een week wachten niets vinden.. Tussen de seizoenen zit normaliter 1-2 jaar :{ :'(
  maandag 9 januari 2017 @ 00:21:12 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167994935
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:44 schreef Nymphetic13 het volgende:


Sherringford zou haar naam kunnen zijn, of het gesticht... Maar waarom heb ik het idee dat ZIJ Moriarity is??? En wat krijgen we volgende week voorgeschoteld. Is The Woman weer terug?
Ik dacht opeens ook dat ze een masker droeg en dat zou afscheuren en dat dan Moriaty tevoorschijn zou komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_167995033
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik dacht opeens ook dat ze een masker droeg en dat zou afscheuren en dat dan Moriaty tevoorschijn zou komen.
Ik zat eraan te denken dat dit wel eens het plot van volgende week kan zijn.
pi_167995138
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:12 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Een week wachten niets vinden.. Tussen de seizoenen zit normaliter 1-2 jaar :{ :'(
Ik weet het, maar heb dat (met deze serie) nog niet meegemaakt. Ben er wel vast bang voor ;(
pi_167995146
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:32 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik zat eraan te denken dat dit wel eens het plot van volgende week kan zijn.
'Moriaty' was natuurlijk een stromannetje.
pi_167996019
10/10 aflevering, wat een rollercoaster aan momenten
pi_167996190
Eurus = the east wind

Mycroft in His Last Vow (S3E3):

"There's an east wind coming all the same, such a wind as never blew on England yet. It will be cold and bitter, Watson, and a good many of us may wither before its blast. But it’s God’s own wind none the less, and a cleaner, better, stronger land will lie in the sunshine when the storm has cleared"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 9 januari 2017 @ 07:37:07 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_167996310
Heb gisteren de eerste aflevering gekeken en die was gewoon slecht te noemen.

De eerste helft met de hoofden was nog wel leuk, maar dat hele gedoe met AGRA was zo saai. Ik vond het ook gewoon een slecht verhaal. Hangt van toevallighede aan elkaar. Het was helemaal niet logisch dat de secretaresse die 6 jaar geleden door love bij hef hele AGRA-gebeuren betrokken was nu bij een toogeheim overleg zit waarvan niks opgeschreven moet worden. Ze had daar totaal geen functie, het is topgeheim, ze zit er toch. Gewoon niet logisch, hangt van toevalligheden aan elkaar. Daarbij waren er vast veel meer mensen in de gelegenheid die kant op te bellen en die lui te verraden. Geen idee waarom ze nou opeens bekende.

Bovenal boeide het me gewoon helemaal niks. Ik vond Mary bloedirritant, moet ze ook nog eens minutenlang doodgaan en dan krijg je daarna nog die boodschap ook. Ik hen er over gedacht hem af te zetten.

Het is dat ik hier nou lees dat 2 10x beter is, anders was ik gestopt
Laffe huichelaar
pi_167996327
Veeel beter dan de eerste aflevering! Al ben ik wel een beetje geschokt want ik had mezelf al helemaal die John-heeft-het-gedaan theorie aangepraat, en nu blijkt dat de aflevering 1 gewoon shit was.

Oh well. Aflevering 3 meer van dit graag.
  maandag 9 januari 2017 @ 07:47:29 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167996365
it is what it is...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167996521
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 07:47 schreef Re het volgende:
it is what it is...
:D
pi_167996806
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik dacht opeens ook dat ze een masker droeg en dat zou afscheuren en dat dan Moriaty tevoorschijn zou komen.
Precies dit! :o
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 9 januari 2017 @ 09:33:55 #26
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_167997557
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik dacht opeens ook dat ze een masker droeg en dat zou afscheuren en dat dan Moriaty tevoorschijn zou komen.
Ik ook, zo zag het gezicht er ook een beetje uit... Maar ik zat vooral ook mezelf te schoppen dat ik het niet eerder zag. Want ze was duidelijk in beeld geweest.

Nu gok ik dat zij blijkt Moriarty te zijn :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_167998402
Dit was hoewel ik Sherlock on a high niet kan uitstaan een wtfbbq aflevering zoals vanouds. Met dank aan die vrouw/psych van Watson :o Die nieuwe badguy is inderdaad creepy as hell :X

Er moet wel een verband zijn tussen haar en Moriarty. Ze bedienen zich van hetzelfde credo.
mag het weten
  maandag 9 januari 2017 @ 10:25:56 #28
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_167998463
Een masker is het sowieso niet, Moriarty is duidelijk aan de telefoon met Mrs. Hudson en later de politieagent terwijl Watson met haar aan het praten is.

Slaat nergens op, ik haal 2 mensen door elkaar :') Gaat lekker

[ Bericht 38% gewijzigd door Yesse op 09-01-2017 15:06:31 (Nog niet wakker) ]
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_167998559
Ik denk dat Moriarty echt niet terugkomt. Eurus (al dan niet een tot vrouw omgebouwde Sherrinford) heeft zijn beeltenis enkel gebruikt om de aandacht van Mycroft en Sherlock te trekken. Er wordt al diverse seizoenen gewezen op een zeer diep en donker familiegeheim in de Holmes familie. Ik vermoed dat Mycroft en Sherlock (eventueel met hun ouders) in het verleden iets hebben gedaan met Eurus/Sherrinford en hij/zij daar nu een afschuwelijke wraak voor wil nemen. Ik denk dat hij/zij door Mycroft om een of andere (vast goede) reden is weggestopt in een diep donker hol (gevangenis danwel gesticht) en nu is ze los.

PS: misschien is dit verhaal geïnspireerd door Bradley/Chelsea Manning, die staatsgeheimen heeft gelekt, werd opgesloten en zich daarna liet ombouwen tot daarna de wens had om verder te leven als vrouw...

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 09-01-2017 11:08:55 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167998768
quote:
6s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:31 schreef Nielsch het volgende:
PS: misschien is dit verhaal geïnspireerd door Bradley Manning, die staatsgeheimen heeft gelekt en zich daarna liet ombouwen tot vrouw...
Chelsea Manning. Die zich overigens niet 'liet ombouwen' (wat in transkringen als zeer beledigende term wordt ervaren), want de Amerikaanse gevangenis biedt zeer weinig mogelijkheden voor genderbehandelingen.
pi_167998878
Hm.. Geen onaardige theorie, broer werd zus!

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:46 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Chelsea Manning. Die zich overigens niet 'liet ombouwen' (wat in transkringen als zeer beledigende term wordt ervaren), want de Amerikaanse gevangenis biedt zeer weinig mogelijkheden voor genderbehandelingen.
En zo is het. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_168000168
Trouwens: hoe ongelofelijk tof was mevrouw Hudson in deze aflevering wel niet zeg! O+ _O_ Was al fan van haar, maar nu helemaal! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_168000531
Het was niet makkelijk. Wat een absurditeiten.
Nog maar eens een keer kijken deze week alhoewel ik de schurk geen pretje vind om naar te kijken en Mary ben ik helemaal beu, gewoon geen leuke actrice om naar te kijken.
Ms Hudson had toch duidelijk ook een injectie met een of ander goedje gehad? Ze was totaal niet zichzelf.

En ja, we hadden kunnen weten dat het bushokjemeisje wel heel zwaar was opgemaakt, een afleidende jurk aanhad, iets van een pruik leek op te hebben, en een raar verdraaid stemmetje had oftewel dat die in NATUREL-versie wel eens terug zou kunnen keren. Ik had het niet meteen door toen ze daar zat als psychiater.

Met Hola kun je terugkijken op BBC1 en subtitles aanzetten!

[ Bericht 6% gewijzigd door Loekie1 op 09-01-2017 15:14:41 ]
pi_168001996
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:05 schreef minilot het volgende:
Trouwens: hoe ongelofelijk tof was mevrouw Hudson in deze aflevering wel niet zeg! O+ _O_ Was al fan van haar, maar nu helemaal! *O*
Ik dacht dat Sherlock in die bolide uit zou stappen. Was wel grappig om Hudson eruit te zien stappen :D
mag het weten
pi_168002935
The Adventure of the Dying Detective, plot summary en links naar The Lying Detective

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 9 januari 2017 @ 14:20:12 #36
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_168003222
Voor de Mrs. H fans, een paar mooie momenten uit de afgelopen seizoenen: https://www.buzzfeed.com/(...)jfPbwXjQ6#.fjElN5VYm
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 9 januari 2017 @ 14:40:01 #37
192683 AMDB
Visionair.
pi_168003537
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:25 schreef Yesse het volgende:
Een masker is het sowieso niet, Moriarty is duidelijk aan de telefoon met Mrs. Hudson en later de politieagent terwijl Watson met haar aan het praten is.
Volgens mij haal je Moriarty en Mycroft door elkaar.
  maandag 9 januari 2017 @ 14:40:51 #38
192683 AMDB
Visionair.
pi_168003551
Goede EP trouwens. Al ben ik nog niet overtuigd van de 'plottwist' met betrekking tot de 3e Holmes.
pi_168003839
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:40 schreef AMDB het volgende:
Goede EP trouwens. Al ben ik nog niet overtuigd van de 'plottwist' met betrekking tot de 3e Holmes.
Er zijn ook mensen die denken dat er in het totaal 4 Holmes zijn, en dat zij en die Sherrinford twee verschillende mensen zijn. (The Guardian verwijst naar Sherlock die zegt dat mensen stoppen met zoeken na 3 als mogelijke hint.)
pi_168003922
Jammer dat hij nog niet op popcorn time staat met ondertiteling. :{ Even wachten nog dus.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:06:52 #41
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168003958
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Volgens mij haal je Moriarty en Mycroft door elkaar.
Ja klopt. Het was nog vroeg :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_168004194
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:04 schreef hafcfan het volgende:
Jammer dat hij nog niet op popcorn time staat met ondertiteling. :{ Even wachten nog dus.
Met Hola kun je terugkijken op BBC1 en subtitles aanzetten!

De cerial killer is een echte serial killer. Overigens bestond dat grapje cerial killer al, bedacht door mensen voor wie cerial niet bepaald gezond voedsel bleek te zijn.
  maandag 9 januari 2017 @ 15:55:56 #43
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168005229
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:30 schreef Loekie1 het volgende:
Ms Hudson had toch duidelijk ook een injectie met een of ander goedje gehad? Ze was totaal niet zichzelf.
Het moge duidelijk zijn dat Mrs. Hudson als vrouw van een drugs-crimineel die haar eigen man heeft laten omleggen mede met de hulp van Sherlock sowieso een enorme bad-ass is?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_168006218
Net teruggekeken. Waar de vorige aflevering nog een rommeltje was, was dit een klassieker _O_
Somebody that I used to know
pi_168008584
Ik vond hem bij tweede keer kijken fantastisch.
Leuke extra's op bbc site:
http://www.bbc.co.uk/guides/zcx2hv4
  maandag 9 januari 2017 @ 18:32:48 #46
456432 Kamina
Tenacious!
pi_168008777
Much emotions.

Many feelings!

1 + 1 = blauw
pi_168009415
Wat gedachten:
Zus van Sherlock was op onderzoek uit, luisterde vergadering af, schreef de notities. Is betrapt - we zien dat ze al veel moeite heeft wat kernwoorden op te schrijven, is al beneveld -, kreeg iets ingespoten wat haar denken veranderde en waardoor ze vijand van Sherlock is geworden. Mycroft denkt dat ze 'secure' (betrouwbaar) is, is niet op de hoogte van haar persoonsverandering.
Mary was op de hoogte, ziet het gevaar voor Sherlock en Watson en spreekt video in.
Dit alles is de reden dat de slechterik (naam vergeten) bij het verhoor zegt dat er nog veel meer is en dat Amerika zal breken oid.
Overigens brengt dat in herinnering dat Sherlock in vorige aflevering bij een client vertelde dat diens vrouw een spion was en dat president van Amerika gebrainwashed zou worden oid en dat dat tot WOIII zou leiden. Dat was 'just for fun' - want de oplossing van de case was dat de man uit zijn mond stonk en dat hij de bh's van zijn vrouw droeg waardoor zijn vrouw was weggelopen. Maar dat het in hem opkwam was niet voor niets, ook een rode draad in het verhaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loekie1 op 09-01-2017 19:04:47 ]
pi_168010396
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:55 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gedachten:
Zus van Sherlock was op onderzoek uit, luisterde vergadering af, schreef de notities. Is betrapt - we zien dat ze al veel moeite heeft wat kernwoorden op te schrijven, is al beneveld -, kreeg iets ingespoten wat haar denken veranderde en waardoor ze vijand van Sherlock is geworden. Mycroft denkt dat ze 'secure' (betrouwbaar) is, is niet op de hoogte van haar persoonsverandering.
Mary was op de hoogte, ziet het gevaar voor Sherlock en Watson en spreekt video in.
Dit alles is de reden dat de slechterik (naam vergeten) bij het verhoor zegt dat er nog veel meer is en dat Amerika zal breken oid.
Overigens brengt dat in herinnering dat Sherlock in vorige aflevering bij een client vertelde dat diens vrouw een spion was en dat president van Amerika gebrainwashed zou worden oid en dat dat tot WOIII zou leiden. Dat was 'just for fun' - want de oplossing van de case was dat de man uit zijn mond stonk en dat hij de bh's van zijn vrouw droeg waardoor zijn vrouw was weggelopen. Maar dat het in hem opkwam was niet voor niets, ook een rode draad in het verhaal.
Die vrouw die in het begin bij de vergadering zat was niet de zus van Sherlock maar de dochter van de serial killer Smith. De zus van Sherlock heeft die notes gekregen via Moriaty die haar en Smith aan elkaar had voorgesteld en heeft zich vervolgens voor gedaan als de dochter van Smith bij Sherlock.
pi_168011058
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:23 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Die vrouw die in het begin bij de vergadering zat was niet de zus van Sherlock maar de dochter van de serial killer Smith. De zus van Sherlock heeft die notes gekregen via Moriaty die haar en Smith aan elkaar had voorgesteld en heeft zich vervolgens voor gedaan als de dochter van Smith bij Sherlock.
Huh, die Smith zou toch wel z'n eigen dochter herkennen? Dit is een nieuw perspectief voor me, dit moet ik even verwerken :o
Somebody that I used to know
pi_168011077
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:23 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Die vrouw die in het begin bij de vergadering zat was niet de zus van Sherlock maar de dochter van de serial killer Smith. De zus van Sherlock heeft die notes gekregen via Moriaty die haar en Smith aan elkaar had voorgesteld en heeft zich vervolgens voor gedaan als de dochter van Smith bij Sherlock.
Kan zijn maar ik zie bij die vergadering de dochter niet schrijven, afgewisseld met een vrouw die in een schermertoestand zit die wel schrijft. Ik ga nog een keer kijken om te zien of mijn theorie kan kloppen.

edit: het is inderdaad de dochter, na de vergadering als iedereen weg is, schrijft ze dingen op.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 09-01-2017 20:42:47 ]
pi_168011517
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Huh, die Smith zou toch wel z'n eigen dochter herkennen? Dit is een nieuw perspectief voor me, dit moet ik even verwerken :o
Die herkent hij toch ook? Hij zegt er zelfs over dat het z'n dochter is. :)
pi_168011640
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:52 schreef Operc het volgende:

[..]

Die herkent hij toch ook? Hij zegt er zelfs over dat het z'n dochter is. :)
Nee, er wordt hier dus juist beweerd dat de zus van Sherlock verscheen in het mortuarium, zich voordoend als dochter van Smith.
Somebody that I used to know
pi_168012116
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kan zijn maar ik zie bij die vergadering de dochter niet schrijven, afgewisseld met een vrouw die in een schermertoestand zit die wel schrijft. Ik ga nog een keer kijken om te zien of mijn theorie kan kloppen.
Die zie ik niet... Volgens mij heeft die dochter het vrij snel na de gebeurtenis nog proberen op te schrijven. Je ziet nog iemand binnenkomen die zegt: oh, is er een vergadering? (oid). En later komt haar vader erbij, tegen wie zij zegt dat ze het niet meer allemaal kan herinneren. Haar vader zegt: de rest is allemaal weer in orde. Geeft niets meisje, over vijf minuten ben je het vergeten.

Het blijft een vreemd tijdspad. Ik denk dat de echte dochter wel aanwezig was bij de meeting. Het briefje is daarna geschreven door de dochter. Op één of andere manier is dit terecht gekomen bij de zus van Sherlock. Die heeft er 'Miss me' op gekalkt en heeft het verhaal bij Sherlock verteld. Samen hebben ze een avond doorgebracht, maar ze is op een gegeven moment plotseling verdwenen. In het mortuarium zien we vervolgens weer de echte dochter van Smith, die zich natuurlijk de meeting met Sherlock niet kan herinneren.

Hoe weet de zus van Sherlock van het briefje en van het verhaal??
Somebody that I used to know
  maandag 9 januari 2017 @ 20:11:06 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168012212
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kan zijn maar ik zie bij die vergadering de dochter niet schrijven, afgewisseld met een vrouw die in een schermertoestand zit die wel schrijft. Ik ga nog een keer kijken om te zien of mijn theorie kan kloppen.
Zijn dochter schreef naderhand op wat ze zich kon herinneren. Dat is wat je ziet. De vloeistof deed niet 100 procent zijn werk bij haar. Pa zegt dat zelfs nog ergens. Hij neemt haar dat briefje ook af, waarna ze alles ongetwijfeld alsnog is vergeten.

Hoe dat briefje dan weer elders terecht is gekomen, tjaaaaaaaa.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168012792
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, er wordt hier dus juist beweerd dat de zus van Sherlock verscheen in het mortuarium, zich voordoend als dochter van Smith.
Oh, dan heb ik de post die je quotte verkeerd begrepen. :)

In ieder geval: dochter zat bij vergadering en in het mortuarium en schreef het briefje. Pa pakte dat af en de zus van Sherlock bemachtigde dat en ging als Faith bij Sherlock langs en als dat busmeisje bij Watson. :)
pi_168013042
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Die zie ik niet... Volgens mij heeft die dochter het vrij snel na de gebeurtenis nog proberen op te schrijven. Je ziet nog iemand binnenkomen die zegt: oh, is er een vergadering? (oid). En later komt haar vader erbij, tegen wie zij zegt dat ze het niet meer allemaal kan herinneren. Haar vader zegt: de rest is allemaal weer in orde. Geeft niets meisje, over vijf minuten ben je het vergeten.

Het blijft een vreemd tijdspad. Ik denk dat de echte dochter wel aanwezig was bij de meeting. Het briefje is daarna geschreven door de dochter. Op één of andere manier is dit terecht gekomen bij de zus van Sherlock. Die heeft er 'Miss me' op gekalkt en heeft het verhaal bij Sherlock verteld. Samen hebben ze een avond doorgebracht, maar ze is op een gegeven moment plotseling verdwenen. In het mortuarium zien we vervolgens weer de echte dochter van Smith, die zich natuurlijk de meeting met Sherlock niet kan herinneren.

Hoe weet de zus van Sherlock van het briefje en van het verhaal??
Oh, nouja dat dus. :P
De vraag is nu of de zus met die kerel samenwerkt of niet (er was een stoel over aan die tafel met infuus, zat zij daar misschien?), maar daar komen we vanzelf achter.
pi_168013061
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:27 schreef Operc het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik de post die je quotte verkeerd begrepen. :)

Oh wacht, of ik lees die post die ik quotte verkeerd :') Hij is op twee manieren te interpreteren :P

Maar volgens mij snappen we nu wat we beiden bedoelen :)
Somebody that I used to know
pi_168013416
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh wacht, of ik lees die post die ik quotte verkeerd :') Hij is op twee manieren te interpreteren :P

Maar volgens mij snappen we nu wat we beiden bedoelen :)
Ah die laatste zin ja. :Y Helder. :P
pi_168013560
Super goede aflevering weer _O_
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_168014850
Culverton lijkt geinspireerd op Jimmy Saville.
  maandag 9 januari 2017 @ 21:29:38 #61
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
  maandag 9 januari 2017 @ 21:38:23 #62
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_168015508
Top, gewoon top. _O_
pi_168015611
quote:
matig :')
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 9 januari 2017 @ 22:00:18 #64
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_168016381
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:41 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

matig :')
Ik moest wel lachen
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 23:58:09 #65
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168020329
Net afl 2 gekeken en DAMN! _O_

edit: eerder DAAAAAYUM! :D

[ Bericht 34% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 10-01-2017 00:06:33 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168020511
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Huh, die Smith zou toch wel z'n eigen dochter herkennen? Dit is een nieuw perspectief voor me, dit moet ik even verwerken :o
De 'neppe' dochter en Smith hebben elkaar op het scherm niet ontmoet. De neppe dochter heeft alleen Sherlock voor de gek gehouden. De enige vraag is waarom Sherlock zijn eigen zus toen niet herkende. Kan de drugs zijn of er is meer aan de hand.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 00:11:18 #67
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168020544
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:09 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

De 'neppe' dochter en Smith hebben elkaar op het scherm niet ontmoet. De neppe dochter heeft alleen Sherlock voor de gek gehouden. De enige vraag is waarom Sherlock zijn eigen zus toen niet herkende. Kan de drugs zijn of er is meer aan de hand.
Ik weet niet hoe lang die twee elkaar al niet meer gezien hebben.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 10 januari 2017 @ 00:19:47 #68
2651 svann
night-hawk
pi_168020649
Het ster-optreden van Mrs. Hudson is weer op BBC first, heerlijk.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168020802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:09 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

De 'neppe' dochter en Smith hebben elkaar op het scherm niet ontmoet. De neppe dochter heeft alleen Sherlock voor de gek gehouden. De enige vraag is waarom Sherlock zijn eigen zus toen niet herkende. Kan de drugs zijn of er is meer aan de hand.
Hij had vlak voordat hij in elkaar zakt op die brug, aan het einde van zijn avond met haar, een flashback naar zijn jeugd en Redbeard, z'n hond. Het zou zomaar kunnen dat hij z'n hersenen aan het inhalen was, Eurus zag dat in ieder geval als haar clue om een einde aan de ontmoeting te breien.

Wedden dat ze Redbeard heeft omgebracht trouwens?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 01:46:51 #70
2651 svann
night-hawk
pi_168021523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij had vlak voordat hij in elkaar zakt op die brug, aan het einde van zijn avond met haar, een flashback naar zijn jeugd en Redbeard, z'n hond. Het zou zomaar kunnen dat hij z'n hersenen aan het inhalen was, Eurus zag dat in ieder geval als haar clue om een einde aan de ontmoeting te breien.

Wedden dat ze Redbeard heeft omgebracht trouwens?
Zij wist natuurlijk niet wat hij in zijn flashback zag, maar zag hem wel onwel worden en verdween.
Hij was niet langer amusing? Om maar even bij de empathie-arme Holmsen te blijven.
Dat van die hond zou best eens kunnen.

Zij bracht wel de zaak Smith aan.
Om zich te bewijzen, te meten, en daarna af te rekenen?
Afrekenen doet een schizofreen nog al eens met familieleden.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:33:45 #71
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168023594
Ik zit vooral nog bij het "You're nicer than I thought." Dat zegt ze eerst bij Sherlock als 'Faith' en later als zus-van tegen Watson..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:21:18 #72
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168027198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:30 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hij had vlak voordat hij in elkaar zakt op die brug, aan het einde van zijn avond met haar, een flashback naar zijn jeugd en Redbeard, z'n hond. Het zou zomaar kunnen dat hij z'n hersenen aan het inhalen was, Eurus zag dat in ieder geval als haar clue om een einde aan de ontmoeting te breien.

Wedden dat ze Redbeard heeft omgebracht trouwens?
oh scherp! Inderdaad, hij had een flashback!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168027481
Meh kweenie nog wat ik van het einde vond. Het was zeker een leuke aflevering, maar voelt beetje als goedkope plotwending.
pi_168027718
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

oh scherp! Inderdaad, hij had een flashback!
Inderdaad, dat was me ook even ontschoten! Dit topic: O+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:59:38 #75
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168028075
Ik zou een derde of zelfs vierde broer/zus in de sherlock familie een beetje goedkoop vinden.
Kunnen al die hints over broer/zus niet duiden op een broer/zus van moriarty?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_168028686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:33 schreef Yesse het volgende:
Ik zit vooral nog bij het "You're nicer than I thought." Dat zegt ze eerst bij Sherlock als 'Faith' en later als zus-van tegen Watson..
Jep, en hoewel het feit dat Sherlock haar niet herkende valt te verklaren door de drugs en door hoe zij hem op het verkeerde pad leidde met haar kleding ed, denk ik eerder dat Sherlock simpelweg niet weet dat hij een zus heeft, of dat ze van kleins af aan zijn gescheiden van elkaar.

Nog twee feitjes waar ik niet zelf op ben gekomen, maar die wel briljant zijn.

- Euros is de Griekse god voor de Eastern wind, en heeft als symbool een vaas waar water uit loopt. Sherlock drinkt uit een vaas als hij bij de therapeur binnenstormt, en kijk eens naar dit behang

- Het idee dat ze Redbeard heeft vermoord wordt versterkt door een link naar de originele verhalen van ACD. In The Adventure of the Sussex Vampire ontmaskert Sherlock een jongen die zijn halfbroertje wil vermoorden, en zijn plan eerst op de hond uitprobeert. Faith/Euros/busmeisje smste John dat ze een vampier was.

- Terwijl Faith en Sherlock rondwandelen en er een helikopter boven ze ronddwaalt, zegt Faith "Big brother is watching you", wat verdomd letterlijk blijkt.

Het schrijfwerk in deze aflevering was echt redelijk briljant, en Cumberbatch z'n acteerwerk nog briljanter.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 14:30:03 ]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:57:19 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168029373
Heerlijk, al die theorieën en complotten en achtergronden.
Zou de BBC dat allemaal echt bewust er in gestopt hebben of worden er soms wat zaken bijgesleept om een theorie waarheid te laten lijken?

Heeft iemand al een keer de uitzending achterstevoren bekeken en beluisterd? Misschien komen er nog wel wat geheime boodschappen door?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168029621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]
- Euros is de Griekse god voor de Eastern wind, en heeft als symbool een vaas waar water uit loopt. Sherlock drinkt uit een vaas als hij bij de therapeur binnenstormt, en kijk eens naar dit behang

- Het idee dat ze Redbeard heeft vermoord wordt versterkt door een link naar de originele verhalen van ACD. In The Adventure of the Sussex Vampire ontmaskert Sherlock een jongen die zijn halfbroertje wil vermoorden, en zijn plan eerst op de hond uitprobeert. Faith/Euros/busmeisje smste John dat ze een vampier was.

^O^ O+ Dank voor het delen! Verrukkelijk!
Let me see you stripped down to the bone
pi_168029751
Behind the scenes:
https://vimeo.com/198767114
pi_168029763
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef golfer het volgende:
Heerlijk, al die theorieën en complotten en achtergronden.
Zou de BBC dat allemaal echt bewust er in gestopt hebben of worden er soms wat zaken bijgesleept om een theorie waarheid te laten lijken?

Heeft iemand al een keer de uitzending achterstevoren bekeken en beluisterd? Misschien komen er nog wel wat geheime boodschappen door?
Er komen regelmatig hele wilde complotten langs die simpelweg een kwestie zijn van kijkers die beter in BNW terecht kunnen, maar een hele hoop is er heel bewust in geschreven. Vooral de subtiele verwijzingen naar het originele werk van Arthur Conan Doyle is altijd al aanwezig geweest.
pi_168029815
Ik begrijp niet waarom Watson steeds probeert om Irene Adler en Sherlock te koppelen, en niet Molly en Sherlock. Waarom wil ie zo'n kreng van een wijf naast Sherlock zien?
pi_168029908
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom Watson steeds probeert om Irene Adler en Sherlock te koppelen, en niet Molly en Sherlock. Waarom wil ie zo'n kreng van een wijf naast Sherlock zien?
Omdat Sherlock zich helemaal de pleuris zou vervelen met een schattige, vriendelijke deerne als Molly. *)

In die zin zie ik Sherlock zelf het liefste een destructieve maar oh zo vurige affaire met Moriarty, maar dát zal zich wel alleen in mijn hoofd blijven afspelen. :+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:03:39 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168030741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jep, en hoewel het feit dat Sherlock haar niet herkende valt te verklaren door de drugs en door hoe zij hem op het verkeerde pad leidde met haar kleding ed, denk ik eerder dat Sherlock simpelweg niet weet dat hij een zus heeft, of dat ze van kleins af aan zijn gescheiden van elkaar.

Nog twee feitjes waar ik niet zelf op ben gekomen, maar die wel briljant zijn.

- Euros is de Griekse god voor de Eastern wind, en heeft als symbool een vaas waar water uit loopt. Sherlock drinkt uit een vaas als hij bij de therapeur binnenstormt, en kijk eens naar dit behang

Zat ik toch nog niet zo verkeerd met mijn gefantaseerde verhaal in het vorige topic, over de duiding van aflevering 1. Het getal 4 staat namelijk ook voor de vier windrichtingen! Ha!

Straks klopt álles hé. Tot de Beatles aan toe.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:29:17 #84
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_168031410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom Watson steeds probeert om Irene Adler en Sherlock te koppelen, en niet Molly en Sherlock. Waarom wil ie zo'n kreng van een wijf naast Sherlock zien?
Omdat "The Woman" wél een impact heeft achtergelaten bij Sherlock en Watson snapt dat dat heel wat zegt :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_168031427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom Watson steeds probeert om Irene Adler en Sherlock te koppelen, en niet Molly en Sherlock. Waarom wil ie zo'n kreng van een wijf naast Sherlock zien?
Een woord op zijn Sherlocks: boring!

Die spanning tussen Irene en Sherlock was voelbaar, dat ontbreekt met Molly. Ik shipte Molly eerder met Watson maarja.. :{
mag het weten
pi_168031477
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zat ik toch nog niet zo verkeerd met mijn gefantaseerde verhaal in het vorige topic, over de duiding van aflevering 1. Het getal 4 staat namelijk ook voor de vier windrichtingen! Ha!

Straks klopt álles hé. Tot de Beatles aan toe.
Ik heb nooit aan je getwijfeld.
pi_168031620
Mary verschijnt ook bij de psychiater, huilend, wat er op wijst dat ze het niet fijn vindt dat hij bij die psychiater zit. Maar ze weet hem niet te waarschuwen. Of misschien had dat huilen hem moeten waarschuwen.
In een anders situatie, met Sherlock erbij, zit ze te lachen op de achtergrond, ze vindt het daar fijn. Misschien een hint dat Watson beter naar zijn gevoel moet luisteren. Hoewel hij wel alert is als zij begint over iets wat hij nooit gezegd heeft.
Hij valt blijkbaar op heel gevaarlijke vrouwen. Dat is misschien de reden dat hij Sherlock aan Irene Adler wil koppelen: projectie. Hij kan zich niet voorstellen dat Sherlock zo'n boeiende, gevaarlijke vrouw laat schieten.

Ik denk dat Sherlock er op tijd bij is, hij heeft intussen de belangrijkste hint ontdekt en het schot is misschien van Sherlock of van de politie ipv van haar.

[ Bericht 43% gewijzigd door Loekie1 op 10-01-2017 17:52:01 ]
pi_168031706
Sherlock is gebiologeerd door Irene, Watson door elke vrouw, neem ik wel Molly :Y Is slimmer dan ze doet voorkomen, hart van goud, lekker koppig O+
mag het weten
pi_168032318
Ik ga er nu vanuit dat Sherrinford geen persoon is maar de locatie waar Eurus gevangen zat (door Mycroft). Daarnaast ga ik ervan uit dat ze ouder is dan Sherlock en ze hem heeft proberen te verdrinken toen hij klein was. Redbeard heeft hem toen gered.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:09:25 #90
361437 Eekhoorn_
Zsasz, Wahahauw
pi_168032370
Dit is godverdomme wat ik wil zien!
Epische aflevering.
Geef het op als een dikke bitch in de sportschool :z
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 17:09:26 #91
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168032372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga er nu vanuit dat Sherrinford geen persoon is maar de locatie waar Eurus gevangen zat (door Mycroft). Daarnaast ga ik ervan uit dat ze ouder is dan Sherlock en ze hem heeft proberen te verdrinken toen hij klein was. Redbeard heeft hem toen gered.
Staat dat laatste in een boek?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:11:38 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168032411
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:03 schreef Duderinnetje het volgende:

Zat ik toch nog niet zo verkeerd met mijn gefantaseerde verhaal in het vorige topic, over de duiding van aflevering 1. Het getal 4 staat namelijk ook voor de vier windrichtingen! Ha!

Straks klopt álles hé. Tot de Beatles aan toe.
Ja, en achterstevoren zeggen ze dat ook nog dat Paul McCartney dood is. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168032420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga er nu vanuit dat Sherrinford geen persoon is maar de locatie waar Eurus gevangen zat (door Mycroft). Daarnaast ga ik ervan uit dat ze ouder is dan Sherlock en ze hem heeft proberen te verdrinken toen hij klein was. Redbeard heeft hem toen gered.
Zou zo maar kunnen (ik heb de verhalen nooit gelezen) Ik zie Mycroft zoiets ook doen want hij heeft al vaker dingen laten vallen ala "you know what happend to the other one" en dat ie niks met mensen in het algemeen op heeft.
mag het weten
pi_168032427
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:09 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Staat dat laatste in een boek?
Nope
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 17:12:33 #95
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168032441
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nope
Hoe weet je het dan?
pi_168032448
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:11 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen (ik heb de verhalen nooit gelezen) Ik zie Mycroft zoiets ook doen want hij heeft al vaker dingen laten vallen ala "you know what happend to the other one" en dat ie niks met mensen in het algemeen op heeft.
Eurus, Sherrinford, Redbeard komen niet in de verhalen voor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168032461
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:12 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Hoe weet je het dan?
Zelf bedacht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:14:11 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168032482
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, en achterstevoren zeggen ze dat ook nog dat Paul McCartney dood is. ;(
Klopt. Vandaar dat hij op blote voeten Abbey Road oversteekt (mensen werden met blote voeten begraven). Als we goed kijken zien we Mary met open schoentjes lopen, enfin, the rest is history. :7
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:14:22 #99
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168032489
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:31 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb nooit aan je getwijfeld.
*;
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168032793
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Eurus, Sherrinford, Redbeard komen niet in de verhalen voor.
Hmm, naja Mycroft is wel het oudere broertje van de twee. Kan maar zo dat ie iets voor Sherlock verborgen heeft gehouden in zijn jeugd. Welk beter familiedrama dan dat het vermiste broertje verongelukt is maar ondertussen gewoon door de oudste broer zonder dat de jongste het wist ergens gevangen werd gehouden. Nu terug komt om wraak te nemen. Maar als vrouw, iets wat zowel Mycroft en Sherlock niet zullen herkennen als zodanig.

The game is on! Ik blijf benieuwd naar de connectie tussen Moriarty en Eurus though :P
mag het weten
pi_168033299
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Klopt. Vandaar dat hij op blote voeten Abbey Road oversteekt (mensen werden met blote voeten begraven). Als we goed kijken zien we Mary met open schoentjes lopen, enfin, the rest is history. :7
Moedig het nou niet aan... -O-
pi_168033346
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

The game is on! Ik blijf benieuwd naar de connectie tussen Moriarty en Eurus though :P
Die moet er zijn want de hint die in de brief zat en die Sherlock op het eind ontdekt, is 'Miss me?'.
pi_168033467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die moet er zijn want de hint die in de brief zat en die Sherlock op het eind ontdekt, is 'Miss me?'.
Precies, daarom ben ik juist nieuwsgierig. Is Moriarty soms een halfbroer van Eurus/Sherlock/Mycroft? ;)
mag het weten
pi_168034038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die moet er zijn want de hint die in de brief zat en die Sherlock op het eind ontdekt, is 'Miss me?'.
Eurus heeft Moriarty destijds ingehuurd om Sherlock kapot te maken. Dat is niet gelukt en nu probeert ze het zelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168034060
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Precies, daarom ben ik juist nieuwsgierig. Is Moriarty soms een halfbroer van Eurus/Sherlock/Mycroft? ;)
En Culverton?
pi_168034123
Overigens, vanavond om 21.00 uur

The BBC are lauching a #SherlockLive — an interactive mystery that you can try to solve on Twitter.
From 8pm tonight, amateur sleuths can get in on the action by following the hashtag.
http://metro.co.uk/2017/0(...)-on-twitter-6373279/

Sherlock (writers Steven Moffat and Mark Gatiss) will be tweeting live!

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 10-01-2017 19:06:36 ]
pi_168035488
Ik heb nog wat bedenksels.
Culverton heeft het over 'to break Amerika', de eastwind gebruikte Conan Doyl om aan te geven dat WOI zou uitbreken en in de Six Thatchers zegt Sherlock dit tegen een bezoeker:
"Your wife is a spy. Her real name is Greta Bengsdotter. Greta Bensdotter, disguised as a 22-stone cleaner, will inject the President of America in the back of the neck with a dangerous new drug, hidden inside a secret compartment inside her padded armpit. This drug will render the President entirely susceptible to the will of that new master, non other than James Moriarty. Moriarty will then use the President as a pawn to destabilise the United Nations General Assembly, which is due to vote on a nuclear non-proliferation treat, tipping the balance in favour of a first-strike policy against Russia. This chain of events will then prove unstoppable, thus precipitating World War III."

Dit, tesamen met Culverton die zich bezighoudt met medicijnen en drugs, moet toch met elkaar samenhangen op een of andere manier.

Ik blijf erbij dat de zus van Sherlock ook een injectie heeft gehad waardoor ze 'will render entirely susceptible to the will of James Moriarty'.
Ze is namelijk net zo geniepig, vals en slecht, maar ook net zo smart, als Moriarty en het zou te toevallig zijn als dat de zus van Sherlock zomaar zou overkomen, ook al was ze misschien in haar jeugd ook geen lievertje. En ze hebben wellicht ook haar uiterlijk 'aangepast' en dat is de reden dat Sherlock haar niet herkende.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie1 op 10-01-2017 19:58:00 ]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:48:05 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168035826
wel grappig vond ik dat je een geluidje van een smsje gelijk associeert met iemand...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:38:34 #109
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168037436
Net even teruggekeken. Holy fuck wat een aflevering :o _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_168037575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:38 schreef Loekie1 het volgende:
Overigens, vanavond om 21.00 uur

The BBC are lauching a #SherlockLive — an interactive mystery that you can try to solve on Twitter.
From 8pm tonight, amateur sleuths can get in on the action by following the hashtag.
http://metro.co.uk/2017/0(...)-on-twitter-6373279/

Sherlock (writers Steven Moffat and Mark Gatiss) will be tweeting live!
Ik ben heel benieuwd, zit al klaar :')

Terwijl dit als muziek opstaat :P

quote:
3s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:48 schreef Re het volgende:
wel grappig vond ik dat je een geluidje van een smsje gelijk associeert met iemand...
Nogal obvious getuige de ringtone, weet waar Sherlock een oogje op heeft en sinds dat ze elkaar ontmoet hebben wist je al meteen dat het bij Irene hoort :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Joosie200 op 10-01-2017 20:56:59 ]
mag het weten
pi_168041232
Sherlocklive event was leuk. Mogen ze vaker doen _O_
mag het weten
pi_168041458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:05 schreef Joosie200 het volgende:
Sherlocklive event was leuk. Mogen ze vaker doen _O_
Indeed, maar dan wat minder onwaarschijnlijk. :{
pi_168041522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Indeed, maar dan wat minder onwaarschijnlijk.
SPOILER: Sherlock live event
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
pi_168048905
Euros weet wel erg veel over Watson, zoals: “Didn't it ever occur to you, not even once, that Sherlock's secret brother might just be Sherlock's secret sister?”

Dat zei hij tegen Mycroft, het zou zomaar kunnen dat Mycroft al een tijdje onder invloed is van Moriarty.

Lady Smallwoods codenaam is 'Love'. Love overwint alles dus zij zou wel eens een belangrijke rol kunnen hebben. Link naar de Beatles!!!
Porlock was the alias of an agent working for Moriarty in Conan Doyle novel The Valley Of Fear. O jee...
http://www.denofgeek.com/(...)in-the-six-thatchers

Oftewel we kunnen alles verwachten zondag.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loekie1 op 11-01-2017 12:04:11 ]
pi_168068213
Wie is redbeard dan? :P. Ik kijk alleen de series, maar jullie gaan er zo die op in :D
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 02:06:41 #116
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168068632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:04 schreef hafcfan het volgende:
Wie is redbeard dan? :P. Ik kijk alleen de series, maar jullie gaan er zo die op in :D
Ik denk een hond :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168069006
Euros mensen, niet Eurus.
Kwak
pi_168069492
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 07:28 schreef kwakz0r het volgende:
Euros mensen, niet Eurus.
Niet volgens de ondertiteling van de BBC. (maargoed, namen uit de Griekse mythologie worden wel vaker op verschillende manieren geschreven in verschillende talen)
pi_168069606
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:43 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Niet volgens de ondertiteling van de BBC. (maargoed, namen uit de Griekse mythologie worden wel vaker op verschillende manieren geschreven in verschillende talen)
[ afbeelding ]
Argh! Wat lelijk! Is de Latijnse spelling, maar in het Latijn heet de Oostenwind geen Eurus maar Vulturnus...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Euros_(god)

Overigens denk ik ook aan een vierde Holmes, er zijn immers ook vier windstreken...
Kwak
pi_168069738
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 08:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Argh! Wat lelijk! Is de Latijnse spelling, maar in het Latijn heet de Oostenwind geen Eurus maar Vulturnus...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Euros_(god)

Overigens denk ik ook aan een vierde Holmes, er zijn immers ook vier windstreken...
Hahaha, ik voel je frustratie :P
Ik dacht ook dat er misschien vier zouden zijn, want iedereen stopt immers met zoeken na drie.
Maar ik ben ook niet geheel overtuigd dat het niet de zus van Moriarty is.
pi_168071344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 07:28 schreef kwakz0r het volgende:
Euros mensen, niet Eurus.
Eurus is Latijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168077237
Op First zei Euros volgens de ondertitel tegen John: "U bent veel aardiger dan ik dacht, Mr. Holmes."
Ondertiteling is blijkbaar niet zo precies.

Euros kwam in contact met Culverton via een gemeenschappelijke kennis, zei ze.
Zou dat in de psychiatrische instelling Sherrinford kunnen zijn en dat Culverton iemand omkocht of chanteerde om haar te laten ontsnappen?
Hoewel iedereen op Moriarty hoopt, kan dat 'Miss me?' natuurlijk ook op het verbannen (en verbolgen) familielid slaan.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168078480
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 01:04 schreef hafcfan het volgende:
Wie is redbeard dan? :P. Ik kijk alleen de series, maar jullie gaan er zo die op in :D
jeugdtrauma van Sherlock ;) hij had een hele lieve hond (Redbeard), maar die is dood gegaan ofzo. Hij weet volgens mij niet precies hoe of wat er is gebeurd, maar hij verdenkt Mycroft. Nu blijkt dat die zus er misschien mee te maken heeft gehad.
Anyhow, je ziet bij bijna-doodervaringen van Sherlock steeds weer die Redbeard opduiken en het onvermogen van Sherlock om hem vast te houden. Zodoende.

(aanvullingen, verbeteringen, iemand?)
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 15:58:11 #124
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168078715
Ik zat gisteravond weer eens seizoen 1 te kijken en wie kwam er als een stotterend stagiairtje binnenlopen? Moriarty. Was helemaal vergeten hoe hij ookalweer in de serie kwam :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168079928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zat gisteravond weer eens seizoen 1 te kijken en wie kwam er als een stotterend stagiairtje binnenlopen? Moriarty. Was helemaal vergeten hoe hij ookalweer in de serie kwam :D
Jim from IT _O_
pi_168082336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:43 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Jim from IT _O_
He's obviously gay...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:22:34 #127
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_168087987

I'm sooooooo changeable
pi_168099598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:55 schreef svann het volgende:
Op First zei Euros volgens de ondertitel tegen John: "U bent veel aardiger dan ik dacht, Mr. Holmes."
Ondertiteling is blijkbaar niet zo precies.


Euros kwam in contact met Culverton via een gemeenschappelijke kennis, zei ze.
Zou dat in de psychiatrische instelling Sherrinford kunnen zijn en dat Culverton iemand omkocht of chanteerde om haar te laten ontsnappen?
Hoewel iedereen op Moriarty hoopt, kan dat 'Miss me?' natuurlijk ook op het verbannen (en verbolgen) familielid slaan.
Wat was er fout dan?
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:30:19 #129
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168099696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wat was er fout dan?
Ze sprak John Watson aan als mr holmes begrijp ik eruit?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_168099804
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:30 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ze sprak John Watson aan als mr holmes begrijp ik eruit?
Ze zei dat ze Sherlock had bezocht en deed het stemmetje na toen ze met Sherlock was. Ze vertelde ook dat ze chips hadden gegeten.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 11:37:02 #131
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168099827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ze zei dat ze Sherlock had bezocht en deed het stemmetje na toen ze met Sherlock was. Ze vertelde ook dat ze chips hadden gegeten.
:Y

edit: al is het natuurlijk patat ipv chips :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 13-01-2017 12:13:36 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168101331
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

jeugdtrauma van Sherlock ;) hij had een hele lieve hond (Redbeard), maar die is dood gegaan ofzo. Hij weet volgens mij niet precies hoe of wat er is gebeurd, maar hij verdenkt Mycroft. Nu blijkt dat die zus er misschien mee te maken heeft gehad.
Anyhow, je ziet bij bijna-doodervaringen van Sherlock steeds weer die Redbeard opduiken en het onvermogen van Sherlock om hem vast te houden. Zodoende.

(aanvullingen, verbeteringen, iemand?)
Thanx!
  vrijdag 13 januari 2017 @ 23:25:43 #133
2651 svann
night-hawk
pi_168119230
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:35 schreef potjecreme het volgende:

Ze zei dat ze Sherlock had bezocht en deed het stemmetje na toen ze met Sherlock was. Ze vertelde ook dat ze chips hadden gegeten.
Aha.
Ik had het geluid zacht staan, dus dat miste ik.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168121133
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:22 schreef JochemP het volgende:

I'm sooooooo changeable
Vlak na deze scene krijgt hij een telefoontje... misschien was dat Euros wel om de moord op Sherlock af te blazen :D


Als Euros in het verleden echt heeft samengewerkt met Moriarty om Sherlock te pakken, dan zal zij ook wel achter zijn zelfmoord zitten... ik denk dat we daar zondag ook antwoord op gaan krijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168121240
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

jeugdtrauma van Sherlock ;) hij had een hele lieve hond (Redbeard), maar die is dood gegaan ofzo. Hij weet volgens mij niet precies hoe of wat er is gebeurd, maar hij verdenkt Mycroft. Nu blijkt dat die zus er misschien mee te maken heeft gehad.
Anyhow, je ziet bij bijna-doodervaringen van Sherlock steeds weer die Redbeard opduiken en het onvermogen van Sherlock om hem vast te houden. Zodoende.

(aanvullingen, verbeteringen, iemand?)
Euros heeft in haar jeugd getracht Sherlock te vermoorden (door hem te verdrinken ofzo). Redbeard heeft Sherlock gered. Ik gok dat dat het trauma is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 januari 2017 @ 12:40:55 #136
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_168126361
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 00:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vlak na deze scene krijgt hij een telefoontje... misschien was dat Euros wel om de moord op Sherlock af te blazen :D


Als Euros in het verleden echt heeft samengewerkt met Moriarty om Sherlock te pakken, dan zal zij ook wel achter zijn zelfmoord zitten... ik denk dat we daar zondag ook antwoord op gaan krijgen.
Nee, dat telefoontje was van Irene Adler. In de scene erna zag je haar namelijk een telefoon ophangen
pi_168132957
Morgen alweer de laatste.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 18:51:12 #138
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168135223
quote:
We are aware that #Sherlock episode 3 has been uploaded illegally online. If you come across it, please do not share it. #KeepMeSpoilerFree
https://www.facebook.com/Sherlock.BBCW/posts/1007143432719585
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 21:39:55 #139
192683 AMDB
Visionair.
pi_168156102
In tegenstelling tot velen hier vond ik de vorige aflevering ook al goed/vermakelijk, maar vond deze nóg beter/vermakelijker... wat een rollercoaster weer! _O_ Watson deed mij huilen deze aflevering }:| O+ Wel erg weinig Molly tot nu toe dit seizoen :{

Euros/Eurus in the house... nou, ben benieuwd... *O*
Tails tell tales
pi_168164749
Nog 5 uur en een beetje :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168174555
Nog minder dan een uur!
pi_168176078
Nog een kwartiertje.
  zondag 15 januari 2017 @ 21:49:17 #145
2920 MacBright®
virtual travels
pi_168176222
Euros heeft ook wel de Moriarty-factor.
virtual anything is possible
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 21:50:18 #146
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168176666
Here we go! Enjoy!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168176668
*O* w/
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 22:00:51 #149
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 15 januari 2017 @ 22:00:57 #150
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168176683
*O*.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:01:59 #151
2651 svann
night-hawk
pi_168176729
Gaat First nu ook.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168176749
:r Jim Moriaty
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 22:02:37 #153
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 15 januari 2017 @ 22:03:35 #154
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168176786
Brrrr dit begin ;(
pi_168176888
Scary
  zondag 15 januari 2017 @ 22:06:27 #156
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168176921
de fuck
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:07:03 #157
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168176961
jajoh gooi dr ook ff een clown in om het nog erger te maken :')
  Redactie Sport / Supervogel zondag 15 januari 2017 @ 22:07:41 #158
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168176993
Wtf
  zondag 15 januari 2017 @ 22:07:44 #159
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168176997
hahahha :D
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_168177004
Ik vind dit niet grappig.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:12:16 #161
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168177233
Is zij redbeard.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_168177310
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Is zij redbeard.
Nee zij wilde weten hoe hij werkte.
pi_168177321
Wat een ellende pfff
  zondag 15 januari 2017 @ 22:14:21 #164
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168177345
quote:
9s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee zij wilde weten hoe hij werkte.
Nasty shit.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:23:25 #165
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168177755
Manmanman, had wel verwacht dat dit duister zou worden maar dit gaat wel ver
  zondag 15 januari 2017 @ 22:23:42 #166
2651 svann
night-hawk
pi_168177767
Meteen een heavy begin!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 22:24:34 #167
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_168177804
Oh kut, vergeten, morgen even terug kijjken
pi_168178363
OMFG
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168178377
:r :r
  zondag 15 januari 2017 @ 22:41:49 #170
2651 svann
night-hawk
pi_168178561
Whoa!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168178617
I Fucking KNEW it
pi_168178665
Niet echt terug dus
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 15 januari 2017 @ 22:48:36 #173
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168178833
Wat de neuk, epic trippy shit dit. Veel te eng voor mij.
Kwak
  ESF Reporter zondag 15 januari 2017 @ 22:53:56 #174
87554 Cee
Welluk?
pi_168179059
Ik vind dit geweldig.
pi_168179076
Mycroft vind ik vandaag out of character
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 22:57:09 #176
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 15 januari 2017 @ 22:57:16 #177
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_168179164
Sherlock Holmes: Escape Room.
  zondag 15 januari 2017 @ 22:57:32 #178
2651 svann
night-hawk
pi_168179170
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:54 schreef potjecreme het volgende:
Mycroft vind ik vandaag out of character
Dat.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 15 januari 2017 @ 23:02:27 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168179318
Niet gek toch? Hij heeft geprobeerd boven Euros te staan, en is door haar bewerkt, beseft dat nu en is daardoor anders dan in eersere afleveringen. Hij heeft ineens niet alles onder controle...
Kwak
pi_168179346
BOEM!
pi_168179532
Nu weten we ook waarom Moriarty zelfmoord pleegde; geprogrammeerd door Euros.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Sport zondag 15 januari 2017 @ 23:14:19 #182
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168179669
Dude
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 15 januari 2017 @ 23:15:02 #183
2651 svann
night-hawk
pi_168179703
Even reclame-ademruimte op First.
Pfoe....
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Redactie Sport zondag 15 januari 2017 @ 23:15:42 #184
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168179727
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:15 schreef svann het volgende:
Even reclame-ademruimte op First.
Pfoe....
Dit is echt voor het eerst dat ik reclame nodig heb :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168179769
Holy crap
pi_168179785
Daquf
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168179793
Dit is zieker dan Saw...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168179923
beetje anti-climax
pi_168179940
Had nog wel ff uurtje langer mogen duren, beetje snel afgekapt -O-
  zondag 15 januari 2017 @ 23:25:53 #190
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168180013
Hondebotten!
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_168180075
:r :r Mary
pi_168180114
Wat is dit nou weer voor einde :{
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 23:29:22 #193
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168180138
Dit waren twee heftige afleveringen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168180146
Wat een aflevering _O_ _O_ _O_
pi_168180151
7/10
  zondag 15 januari 2017 @ 23:30:58 #197
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_168180169
Pfff wat een zware aflevering
Ok stelletje hokboeren
  zondag 15 januari 2017 @ 23:31:48 #198
2651 svann
night-hawk
pi_168180195
Op First zijn we er nog niet.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 15 januari 2017 @ 23:31:50 #199
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168180197
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:15 schreef svann het volgende:
Even reclame-ademruimte op First.
Pfoe....
Idd zeg dat Gattis en Moffat dit uberhaupt kunnen verzinnen
  ESF Reporter zondag 15 januari 2017 @ 23:31:54 #200
87554 Cee
Welluk?
pi_168180198
En nou moet ik nog kunnen slapen zeker. :(
pi_168180232
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:31 schreef Cee het volgende:
En nou moet ik nog kunnen slapen zeker. :(
Ze is weer opgesloten.
  zondag 15 januari 2017 @ 23:32:56 #202
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_168180236
Meh.
  zondag 15 januari 2017 @ 23:32:56 #203
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168180238
Op first nog een blokje... (mijn vriend wil met NL ondertiteling kijken :( )
Kwak
pi_168180247
*mind blown*

Alsof ik nu kan slapen :')
mag het weten
pi_168180251
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:32 schreef kwakz0r het volgende:
Op first nog een blokje... (mijn vriend wil met NL ondertiteling kijken :( )
Sherlock gaat dood. :P
pi_168180292
Dat einde vond ik ergens wel heel mooi gedaan. Zelfs Mary had een toffe speech.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin zondag 15 januari 2017 @ 23:34:57 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_168180304
Topaflevering.

Moffat en Gatiss zijn kunstenaars. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 januari 2017 @ 23:40:08 #208
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_168180458
Wow.. toen Moriarity terug bleek te zijn... :o
En dan pas later erbij zetten dat 't 5 jaar terug was.. grrr.. ;)
pi_168180490
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:34 schreef Nielsch het volgende:
Dat einde vond ik ergens wel heel mooi gedaan. Zelfs Mary had een toffe speech.
Dit inderdaad, mocht er geen vervolg komen dan is het in ieder geval goed afgesloten.

Verder inderdaad echt een topaflevering _O_

Moriarty in zijn rol zien maakt je echt verlangen dat hij ooit nog een keer terug komt. Aangezien er in de serie steeds vermeld wordt dat hij dood is, moeten we het helaas doen met flashbacks. Ondanks dat je als kijker toch blijft denken wat als hij niet dood is, dat was mijn eerste gedachte toen hij op het strand landde met zijn helikopter O-)
pi_168180523
Wat ik niet snapte was waarom Sherlock niet bij de eerste opdracht de loop op zijn eigen hoofd zette.
pi_168180585
Man man wat een anticlimax en bouten aflevering.
  Redactie Sport zondag 15 januari 2017 @ 23:45:57 #212
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168180621
Zoooo :D wat een aflevering zeg _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 23:46:25 #213
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168180631
Ik begreep de oplossing met de graven niet.
  zondag 15 januari 2017 @ 23:46:27 #214
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168180632
Mensen die dit een slechte aflevering vonden moeten maar nooit meer series kijken denk ik. Man man man...
Kwak
  zondag 15 januari 2017 @ 23:46:52 #215
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_168180646
Pffff, t is dat ik nog wel ff wakker moet blijven maar anders had ik echt niet kunnen slapen
  zondag 15 januari 2017 @ 23:47:47 #216
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168180673
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:46 schreef Slobeend het volgende:
Ik begreep de oplossing met de graven niet.
Alle woorden stonden op de graven met niet kloppende data, en toen kon hij ze in de goede volgorde zetten, zoiets was het. Het was al die tijd al een raadsel voor Sheelock waarme Euros aandacht vroeg van hem.
Kwak
pi_168180682
Dat fragment dat Hudson aan het stofzuigen is met Iron Maiden _O_ Al had ik Queen - I want to break free verwacht tbh, niet bij Moriarty zijn grandioze entree te Sherringford :P Die luchtgitaarsolo though, alsof ie een frickin idool is :D Naja leuk kerstcadeau wel :+
mag het weten
pi_168180725
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dit inderdaad, mocht er geen vervolg komen dan is het in ieder geval goed afgesloten.

Verder inderdaad echt een topaflevering _O_

Moriarty in zijn rol zien maakt je echt verlangen dat hij ooit nog een keer terug komt. Aangezien er in de serie steeds vermeld wordt dat hij dood is, moeten we het helaas doen met flashbacks. Ondanks dat je als kijker toch blijft denken wat als hij niet dood is, dat was mijn eerste gedachte toen hij op het strand landde met zijn helikopter O-)
Er komt toch nog een seizoen? Verder wel een zieke aflevering man. Alleen vind ik het een beetje teveel van het goede dat iedereen haar maar gehoorzaamt en Sherlock dan aan het einde nog vrolijk viool gaat zitten spelen met haar. En hij had Molly wel ff mogen bedanken :P
  zondag 15 januari 2017 @ 23:50:39 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168180747
Maar er is toch duidelijk iets doorbroken doordat ze eindelijk contact met Sherlock heeft? Ze is nu anders...
Kwak
pi_168180757
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:46 schreef kwakz0r het volgende:
Mensen die dit een slechte aflevering vonden moeten maar nooit meer series kijken denk ik. Man man man...
Op reddit echt heeeel veeeel haat voor deze aflevering. Waarschijnlijk is dat nu hip.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 15 januari 2017 @ 23:51:11 #221
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168180759
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:49 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Er komt toch nog een seizoen? Verder wel een zieke aflevering man. Alleen vind ik het een beetje teveel van het goede dat iedereen haar maar gehoorzaamt en Sherlock dan aan het einde nog vrolijk viool gaat zitten spelen met haar. En hij had Molly wel ff mogen bedanken :P
Oh en vlgs mij zag je een blije molly naar binnen stuiteren bij sherlock in de laatste serie beelden :Y
Kwak
pi_168180791
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:49 schreef hafcfan het volgende:

[..]
En hij had Molly wel ff mogen bedanken :P
Nou dit. De Sherlock/Molly ship is real *O* Als ze daar niks mee doen in een volgend seizoen vraag ik mij af waar deze Sherlock meets Saw meets escaperoom nu voor bedoeld was. Anders dan wat zus/broer bonding door het spelen van viool.
mag het weten
  zondag 15 januari 2017 @ 23:53:26 #223
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168180807
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op reddit echt heeeel veeeel haat voor deze aflevering. Waarschijnlijk is dat nu hip.
Mensen haten alles. Sherlock (de serie) doet al sinds de start steeds andere dingen, spelen met beeld en vorm en verhaal... 'fans' hebben vaak zo hun eigen autistische ideeen van wat in character is of wat het verhaal zou moeten zijn. Ik ben meer van de suspension of disbelief en meedobberen met wat schrijvers doen.

Als t dan slecht geschreven is (niet anders dan verwacht maar slecht slecht) dan haak ik ook wel af.

Maar dit is heul niet slecht geschreven.
Kwak
  Moderator zondag 15 januari 2017 @ 23:54:21 #224
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_168180823
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mensen haten alles. Sherlock (de serie) doet al sinds de start steeds andere dingen, spelen met beeld en vorm en verhaal... 'fans' hebben vaak zo hun eigen autistische ideeen van wat in character is of wat het verhaal zou moeten zijn. Ik ben meer van de suspension of disbelief en meedobberen met wat schrijvers doen.

Als t dan slecht geschreven is (niet anders dan verwacht maar slecht slecht) dan haak ik ook wel af.

Maar dit is heul niet slecht geschreven.
Eens.
  zondag 15 januari 2017 @ 23:54:30 #225
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_168180826
Een beetje vergezocht en ook erg rommelig deze aflevering (en ook eigenlijk het hele seizoen). En dan bedoel ik specifiek het einde, waarin heel snel nog even de eindjes aan elkaar geknoopt worden, maar ook het 'spel' van Eurus wat wel erg Saw/Cube-achtig aandeed. Het verhaal voelde afgeraffeld. Was dit de allerlaatste aflevering?
pi_168180835
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op reddit echt heeeel veeeel haat voor deze aflevering. Waarschijnlijk is dat nu hip.
Halverwege vond ik het saai. Had het getyped maar ie bevroor weer eens.
pi_168180846
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:54 schreef beantherio het volgende:
Een beetje vergezocht en ook erg rommelig deze aflevering (en ook eigenlijk het hele seizoen). En dan bedoel ik specifiek het einde, waarin heel snel nog even de eindjes aan elkaar geknoopt worden, maar ook het 'spel' van Eurus wat wel erg Saw/Cube-achtig aandeed. Het verhaal voelde afgeraffeld. Was dit de allerlaatste aflevering?
eens
  zondag 15 januari 2017 @ 23:56:44 #228
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168180873
Maar welke sherlock aflevering is in godsnaam NIET vergezocht geweest? :D dat vind ik toch zo'n bijzondere opmerking steeds!

Ik vraag me af of tv kijken niet veel leuker is als je je eigen verwachtingen een beetje los laat!
Kwak
pi_168180896
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:56 schreef kwakz0r het volgende:
Maar welke sherlock aflevering is in godsnaam NIET vergezocht geweest? :D dat vind ik toch zo'n bijzondere opmerking steeds!

Ik vraag me af of tv kijken niet veel leuker is als je je eigen verwachtingen een beetje los laat!
Mensen mogen toch een andere mening hebben.
pi_168180909
Mijn favo blijft S03E03.
pi_168180972
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Mensen mogen toch een andere mening hebben.
Oh zeker. Maar als ik van mening ben dat sneeuw tegenwoordig zo koud is dan slaat dat net zo goed nergens op.
Kwak
  maandag 16 januari 2017 @ 00:05:21 #232
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_168181033
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:56 schreef kwakz0r het volgende:
Maar welke sherlock aflevering is in godsnaam NIET vergezocht geweest? :D dat vind ik toch zo'n bijzondere opmerking steeds!

Ik vraag me af of tv kijken niet veel leuker is als je je eigen verwachtingen een beetje los laat!
Beetje flauwe reactie. Is het de bedoeling dat ik nu ga reageren dat je, omdat je fan van de serie bent, niet kritisch kunt zijn? Want dat roep je nu op je af.

En dat 'vergezochte' is inderdaad een kenmerk van de serie, maar daar bestaan ook gradaties in. En in dit geval vind ik het niet meer overtuigend.
  maandag 16 januari 2017 @ 00:05:26 #233
2651 svann
night-hawk
pi_168181035
Adembenemende aflevering.

En over vergezocht gesproken. Het blijft absurd een kind op te sluiten en dood te verklaren.
Verder natuurlijk wonderlijk hoe ze vanuit de isoleer dat instituut overneemt, een multimedia-event opzet, medewerking voor hun verdoving en verplaatsing krijgt en camera's bij Molly weet te regelen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168181079
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:05 schreef svann het volgende:
Adembenemende aflevering.

En over vergezocht gesproken. Het blijft absurd een kind op te sluiten en dood te verklaren.
Verder natuurlijk wonderlijk hoe ze vanuit de isoleer dat instituut overneemt, een multimedia-event opzet, medewerking voor hun verdoving en verplaatsing krijgt en camera's bij Molly weet te regelen.
Hoezo absurd? Ze was een gevaar voor de wereld. Al had ik haar eerder laten omleggen dan opsluiten.
  maandag 16 januari 2017 @ 00:09:54 #235
2651 svann
night-hawk
pi_168181107
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:56 schreef kwakz0r het volgende:
Maar welke sherlock aflevering is in godsnaam NIET vergezocht geweest? :D dat vind ik toch zo'n bijzondere opmerking steeds!

Ik vraag me af of tv kijken niet veel leuker is als je je eigen verwachtingen een beetje los laat!
Dat.
Je moet je wel mee laten nemen door het verhaal.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 16 januari 2017 @ 00:13:32 #236
2651 svann
night-hawk
pi_168181168
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:07 schreef hafcfan het volgende:

Hoezo absurd? Ze was een gevaar voor de wereld. Al had ik haar eerder laten omleggen dan opsluiten.
Hoezo?
Er zijn meer kinderen die een moord plegen of bijvoorbeeld gevaarlijk schizofreen of gestoord zijn.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_168181257
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:13 schreef svann het volgende:

[..]

Hoezo?
Er zijn meer kinderen die een moord plegen of bijvoorbeeld gevaarlijk schizofreen of gestoord zijn.
Nouja 2 keer een huis in de fik zetten en iemand in een put gooien. Ik hoop niet dat er veel kinderen zijn die dat doen. En de meesten zijn niet zo slim om een gevaar te kunnen zijn. Mycroft wist dat zij nooit meer vrij mocht komen.
  Forum Admin maandag 16 januari 2017 @ 00:32:15 #238
35723 crew  GGMM
pi_168181453
Maar goed, dat kind zat dus in die put, zoveel jaar geleden.

Maar die is nooit gevonden?

Dat snap ik niet zo goed.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 16 januari 2017 @ 00:58:25 #239
2920 MacBright®
virtual travels
pi_168181757
Nou, kies uit... Put buiten gebruik, iets afgelegen, met deksel, liep toen ook al af en toe vol.
virtual anything is possible
  Forum Admin maandag 16 januari 2017 @ 01:13:58 #240
35723 crew  GGMM
pi_168181885
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:58 schreef MacBright® het volgende:
Nou, kies uit... Put buiten gebruik, iets afgelegen, met deksel, liep toen ook al af en toe vol.
Ja, ik kon ook alleen maar drogredenen verzinnen inderdaad. :{

Sowieso, als een kind verdwijnt dan checkt iemand die put toch?

Zeker als Eurion of hoe ze ook heet al diverse hints heeft gegeven dat dat kind verdronken is.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 16 januari 2017 @ 01:25:31 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168182018
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:48 schreef Joosie200 het volgende:
Dat fragment dat Hudson aan het stofzuigen is met Iron Maiden _O_ Al had ik Queen - I want to break free verwacht tbh, niet bij Moriarty zijn grandioze entree te Sherringford :P Die luchtgitaarsolo though, alsof ie een frickin idool is :D Naja leuk kerstcadeau wel :+
Dat!

En alles wat net even te ver 'over the top' was bedacht, maar briljant gefilmd.
Welke zieke geest verzint het elke keer weer? Oh ja, dat is Mycroft, die mede-schrijver van de serie is. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2017 @ 01:27:14 #242
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168182034
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:56 schreef kwakz0r het volgende:
Maar welke sherlock aflevering is in godsnaam NIET vergezocht geweest? :D dat vind ik toch zo'n bijzondere opmerking steeds!

Ik vraag me af of tv kijken niet veel leuker is als je je eigen verwachtingen een beetje los laat!
Alles van Sherlock is vergezocht, maar bij de eerste twee seizoenen wisten ze het nog mooi in te pakken en wisten ze de grens niet over te gaan.

Al vallen die soms ook wel flink door de mand als je ze een tweede of derde keer kijkt en wat minder onder de indruk bent van de manier waarop het verhaal verteld wordt.

Maar dit seizoen wisten ze het niet eens op zo'n manier te vertellen dat je niet doorhad wat een bullshit alles was. En misschien komt het ook doordat de nieuwigheid er een beetje af is, maar ik vond het echt belachelijk voorspelbaar. Ik hoop bij Sherlock een beetje op het verkeerde been gezet te worden om vervolgens verrast te worden en te denken "Wow, dit hebben de schrijvers cool gedaan". Nu zat ik een beetje met een Maarten van Rossem-achtige uitdrukking op mijn gezicht alles voor te kauwen voordat het in beeld kwam.

Jammer, hopelijk laten ze het hierbij. Ik vond het echt een topserie, maar ze hadden wat mij betreft beter kunnen stoppen toen Sherlock van de Reichenbach af sprong.

[ Bericht 0% gewijzigd door BaasBanaan op 16-01-2017 01:34:13 ]
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 16 januari 2017 @ 01:30:00 #243
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168182058
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:46 schreef kwakz0r het volgende:
Mensen die dit een slechte aflevering vonden moeten maar nooit meer series kijken denk ik. Man man man...
Leg uit?

Wil je soms beweren dat dit het toppunt van TV-series is en dat als ik dit niet leuk vind, ik geen enkele serie leuk kan vinden? Want ik heb mij enorm vermaakt met Dirk Gently's.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 16 januari 2017 @ 01:32:33 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168182081
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:27 schreef BaasBanaan het volgende:

Nu zat ik een beetje met een Maarten van Rossum-achtige uitdrukking op mijn gezicht alles voor te kauwen voordat het in beeld kwam.

Maarten van Rossem!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2017 @ 01:33:33 #245
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168182089
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:42 schreef potjecreme het volgende:
Wat ik niet snapte was waarom Sherlock niet bij de eerste opdracht de loop op zijn eigen hoofd zette.
Wat ik niet snapte is waarom Euros ineens deed alsof het superonvoorspelbaar was dat Sherlock bij de tweede pistoolopdracht het pistool op zichzelf richtte? Of acteerde ze dat en was dat precies wat ze wilde?

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Maarten van Rossem!
Sorry, aangepast. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168182090
1 klein vervelend dingetje : Watson zat met kettingen vast in de put, maar kon wel opgehesen worden met een touw *) Verder lekker over de top.
  maandag 16 januari 2017 @ 01:35:00 #247
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168182097
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:33 schreef Bluezz het volgende:
1 klein vervelend dingetje : Watson zat met kettingen vast in de put, maar kon wel opgehesen worden met een touw *) Verder lekker over de top.
Aan dat soort kleine dingetjes kon ik me al niet eens meer ergeren. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 16 januari 2017 @ 01:37:34 #248
2920 MacBright®
virtual travels
pi_168182118
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:33 schreef Bluezz het volgende:
1 klein vervelend dingetje : Watson zat met kettingen vast in de put, maar kon wel opgehesen worden met een touw *) Verder lekker over de top.
Stt!
(En hoe kwam hij daar? Hoe kwamen ze van dat eiland af.)
virtual anything is possible
pi_168182195
Ik vind Sherlock sinds S2 al geen fuck meer aan, maar dit sloeg echt alles. Zelfs de meest die hard fan kan dit toch niet meer serieus nemen?
  maandag 16 januari 2017 @ 02:18:15 #250
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168182456
Mooi hè, dat Sherlock op die vissersboot stond en grapte dat hij een piraat was, en dat dat wellicht onbewust een herinnering aan redbeard was.

Zo zaten er meer leuke dingen in. Stofzuigen van de homelady waarbij je het nummer verwacht dat later Moriarty luisterde etc. Ik geniet erg van dat soort grapjes. :)

Ik zit sowieso regelmatig hardop te lachen bij deze serie. Vind de humor briljant. _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 januari 2017 @ 02:38:27 #251
192683 AMDB
Visionair.
pi_168182585
Was dit een minigame episode?

Wel okay, niet heel sterk. Alleen ep2 was goed totdat Euros kwam. Heb het idee dat ze teveel Reddit-theorieen wilde volgen i.p.v. een goed verhaal schrijven.

Euros was ook totaal oninteressant, net als Mary, door het gebrek aan enige karakterontwikkeling. Totaal geen connectie zoals b.v. Sherlock en Mycroft hadden.

Daarnaast heb ik het idee dat sinds seizoen 2 Moffat zichzelf wel heel graag in beeld had.
  maandag 16 januari 2017 @ 02:55:57 #252
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168182636
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 02:38 schreef AMDB het volgende:
Daarnaast heb ik het idee dat sinds seizoen 2 Moffat zichzelf wel heel graag in beeld had.
Bedoel je Gatiss?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168182804
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 00:18 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Nouja 2 keer een huis in de fik zetten en iemand in een put gooien. Ik hoop niet dat er veel kinderen zijn die dat doen. En de meesten zijn niet zo slim om een gevaar te kunnen zijn. Mycroft wist dat zij nooit meer vrij mocht komen.
Maar mycroft is ook blijkbaar iemand die geen bloed aan zijn handen wil, dus directe opdracht tot haar dood geven kon ie wss niet. Plus dat ze te belangrijk als asset was. Plus dat hij dacht dat hij haar wel kon controleren. Plus dat ze een Holmes is en hij wss te ehh, trots? narcistisch? om een Holmes te vermoorden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168182811
Maare.. Was dat hele meer-jaren-gedoe nou nodig om ervoor te zorgen dat Sherlock toenadering tot zijn zus zocht, dat hij haar zou helpen?

Het zijn toch allemaal Britten, hadden ze niet gewoon een kopje thee kunnen drinken samen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_168182813
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nou dit. De Sherlock/Molly ship is real *O* Als ze daar niks mee doen in een volgend seizoen vraag ik mij af waar deze Sherlock meets Saw meets escaperoom nu voor bedoeld was. Anders dan wat zus/broer bonding door het spelen van viool.
Alsof hij nu opeens wel echt van haar houdt. Dat wordt hooguit super-awkward.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168182817
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:13 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, ik kon ook alleen maar drogredenen verzinnen inderdaad. :{

Sowieso, als een kind verdwijnt dan checkt iemand die put toch?

Zeker als Eurion of hoe ze ook heet al diverse hints heeft gegeven dat dat kind verdronken is.
Dat leek mij ook.

Daarbij weet ik niet hoe vaak Sherlock zijn ouders spreekt, blijkbaar nooit of iig niet zodanig dat in al die jaren dat dode vriendje ter sprake is gekomen. Of zelfs dat er nooit een hond was. Of die allergie. Sherlock met zijn perfect deduction had toch wel mogen merken/weten dat zijn eigen vader (of was hij t zelf?) allergisch is voor honden.

Edit: of dat zijn zus überhaupt nooit genoemd is. Lol.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 16-01-2017 08:18:24 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_168182818
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 22:54 schreef potjecreme het volgende:
Mycroft vind ik vandaag out of character
Hij hervond zichzelf naar mijn mening toen Sherlock moest kiezen tussen hem of Watson.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168182823
De ontknoping ging me te snel en te rommelig. Sommigr dingen klopten imo gewoon niet. Ene moment zit die zus nog lekker te commanderen / jigsaw te spelen, andere moment als een bang meisje in een hoekje.

En hoe de fuck was dat rijmpje een oplossing voor het raadsel van dat vermiste vriendje / de locatie van Watson? Het verwees naar zijn oude kamer.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168183123
Zo stond mijn gezicht de hele tijd tijdens de aflevering: :')
pi_168183160
Ondanks de toch wel grote plotholes in de laatste episode vond ik ep 2 en 3 zeer interessante televisie en kan ik me niet heugen welke serie mij voor het laatst 3 uur zo intens geboeid heeft. Goed gedaan wat mij betreft!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168183181
Hahaha en alle meisjes en homo's op tumblr zijn boos omdat #johnlock niet is gebeurd...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 16 januari 2017 @ 07:56:13 #262
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_168183200
Ben ik dan de enige die toen Moraiarty uit de helicopter liep dacht "Hij leeft!"
Om mij 2 minuten later heel dom te voelen :+
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_168183258
Deze aflevering was bepaald geen lust voor het oog, steeds die monologen van die zus, volgens mij is ze bij elkaar wel een uur in beeld geweest.
Verhaal veel te veel losse eindjes.
Verschrikkelijke sfeer.
Wel mooi contrast met de scene van Sherlock en Molly, een van de allermooiste scenes van de hele serie. Sherlock die I love you zegt tegen Molly!
pi_168183259
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 04:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Alsof hij nu opeens wel echt van haar houdt. Dat wordt hooguit super-awkward.
Uhu. Molly hield dus nog wel van Sherlock, al vond ze dit lastig om toe te geven. Niet zo gek als je ziet hoe Sherlock bezig was :') Sherlock zelf negeert zijn gevoel, zijn ratio is leidend voor zijn deduction skills.

Ik kijk uit naar een awkward start van het nieuwe seizoen qua interactie tussen Sherlock en Molly. Zeker als dit einde met de speech van Mary in feite een reboot is van de serie. Terug naar het oplossen van zaken. Daar hoort pathologisch onderzoek bij :7
mag het weten
pi_168183266
Moraal van het verhaal: love is all you need.
pi_168183283
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:56 schreef Frag_adder het volgende:
Ben ik dan de enige die toen Moraiarty uit de helicopter liep dacht "Hij leeft!"
Om mij 2 minuten later heel dom te voelen :+
Neuh, ik had stiekem ook de hoop dat ie vrolijk in het nu zou binnen vallen. Met ons wel meerdere mensen dus daarom kwam die 5 years earlier ook zo laat :P

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:05 schreef Loekie1 het volgende:
Wel mooi contrast met de scene van Sherlock en Molly, een van de allermooiste scenes van de hele serie. Sherlock die I love you zegt tegen Molly!
Niet omdat ie het zelf wou, hij werd ertoe gedwongen. Het begon met een dwangmatig I love you, maar toen Molly zei: zeg het zo dat je het meent was het een mooie kentering. Vond het ook de mooiste scène (Hudson stofzuigscene/Moriarty entree waren geniaal gelet op de muziek maar niet op die manier mooi)
mag het weten
pi_168183291
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:30 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Leg uit?

Wil je soms beweren dat dit het toppunt van TV-series is en dat als ik dit niet leuk vind, ik geen enkele serie leuk kan vinden? Want ik heb mij enorm vermaakt met Dirk Gently's.
Ik bedoel dat suspension of disbelief series leuk maakt. Sommigen lijken te zoeken naar dingen die niet kloppen/kunnen etc. Waarom kijk je dan, denk ik dan, als je je niet laat meenemen? Ik vind ook heus weleens iets slecht hoor.
Kwak
pi_168183350
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:56 schreef Frag_adder het volgende:
Ben ik dan de enige die toen Moraiarty uit de helicopter liep dacht "Hij leeft!"
Om mij 2 minuten later heel dom te voelen :+
Nee :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168183366
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:51 schreef Nielsch het volgende:
Hahaha en alle meisjes en homo's op tumblr zijn boos omdat #johnlock niet is gebeurd...
Hier heb ik me ook een kwartiertje mee vermaakt ja. Er waren er zelfs bij die dachten dat de vooraf gescreende episode (die ook gelekt was op de Russische televisie) een nepepisode was om mensen op het verkeerde been te zetten, en dat de echte aflevering nog uitgezonden zou worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door LurkJeRot op 16-01-2017 08:43:31 ]
pi_168183472
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:11 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Neuh, ik had stiekem ook de hoop dat ie vrolijk in het nu zou binnen vallen. Met ons wel meerdere mensen dus daarom kwam die 5 years earlier ook zo laat :P

[..]

Niet omdat ie het zelf wou, hij werd ertoe gedwongen. Het begon met een dwangmatig I love you, maar toen Molly zei: zeg het zo dat je het meent was het een mooie kentering. Vond het ook de mooiste scène (Hudson stofzuigscene/Moriarty entree waren geniaal gelet op de muziek maar niet op die manier mooi)
Vond ik ook. En heeft niemand dan de vrolijke huppelmolly zien binnenstuiteren bij Sherlock in de laatste sequence?

Ik vond het juist een mooie aflevering omdat het laat zien waarom sherlock is zoals hij is: geen relaties angaan (tenzij iemand zich langzaam binnenwerkt zoals john) en de drang alles te analyseren - zijn eerste case heeft hij immers nooit opgelost.

Zusje is ook heel slim maar anders doorgedraaid dan sherlock. En mycroft denkt alles onder controle te hebben... ik snap ook wel dat die zis instortte aan het einde. Nu had sherlock wel het raadsel opgelost. Hij heeft eindelijk haar spel gespeeld en aandacht gegeven.
Kwak
  maandag 16 januari 2017 @ 08:43:21 #271
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_168183476
Ik snap de haat niet zo goed. Ik vond het echt een fantastische aflevering, samen met The Lying Detective en The Reichenbach Fall in de top 3 :)
pi_168183488
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:43 schreef JochemP het volgende:
Ik snap de haat niet zo goed. Ik vond het echt een fantastische aflevering, samen met The Lying Detective en The Reichenbach Fall in de top 3 :)
Smaken verschillen, daar zal het door komen.
pi_168183529
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:43 schreef JochemP het volgende:
Ik snap de haat niet zo goed. Ik vond het echt een fantastische aflevering, samen met The Lying Detective en The Reichenbach Fall in de top 3 :)
De haat komt van autistische nerds die gewoon alleen maar S1E1 willen zien.

Ontevredenheid met de rare plotholes kan ik nog wel snappen, maar het gaat er vooral om dat de serie is veranderd qua vorm en toon.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_168183540
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De haat komt van autistische nerds die gewoon alleen maar S1E1 willen zien.
Nou nou poe poe ik vond seizoen 2 ook best leuk hoor.
pi_168183761
Slechtste aflevering aller tijden met afstand wow en dat na een van de beste.
Wat zonde om zo het seizoen af te sluiten.

Wat hadden die schrijvers op ? Dit is zo erg niet een Sherlock aflevering
  maandag 16 januari 2017 @ 09:33:32 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168183999
Nog even over hoekanhetnoudatSherlocksoudersnooithebbenverteldoverhetdodevriendje: zij zaten wat dat betreft in het complot bij Mycroft. Nadat was ontdekt dat Euros het jongetje iets had aangedaan, is besloten kleine Sherlock dat traumatische verhaal te besparen en is Euros in een instituut opgenomen en doodgezwegen.

De ouders wisten alleen niet dat Euros jaren later NIET was omgekomen bij een brandstichting. Daar ging Mycroft solo verder met de leugen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168184022
Stalin, Hitler, alleen maar een Cry for help. Zeer politiek correcte aflevering.

Ik dacht dat Euro's ontsnapt was, waarom zat ze dan weer in die cel al die tijd? Er klopte van alles niet, verhaal niet meeslepend omdat het te onlogisch was. Vooral het einde als Euro's opeens een lief klein meisje wordt.

We moeten naar perverse idioten kijken en ondertussen denken aan de hulpeloze persoon die erin verscholen zit.
Ik denk dat het logischer is dat een type als Euros gaat voor winnen of verliezen, en liever sterft dan verliest.
pi_168185289
Heerlijke aflevering O+.
pi_168185351
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2017 10:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Heerlijke aflevering O+.
Jij leeft nog!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168185405
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2017 10:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij leeft nog!
Onkruid vergaat niet.
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Nog even over hoekanhetnoudatSherlocksoudersnooithebbenverteldoverhetdodevriendje: zij zaten wat dat betreft in het complot bij Mycroft. Nadat was ontdekt dat Euros het jongetje iets had aangedaan, is besloten kleine Sherlock dat traumatische verhaal te besparen en is Euros in een instituut opgenomen en doodgezwegen.

De ouders wisten alleen niet dat Euros jaren later NIET was omgekomen bij een brandstichting. Daar ging Mycroft solo verder met de leugen.
Ik las je post, dacht "Waren er mensen die dat niet snapten dan?", keek nog eens rond, blijkt dat de halve wereld op z'n edele delen getrapt is omdat de aflevering te "gecompliceerd" was. En dat Gatiss die mensen heeft aangeraden om kinderboeken met kartonnen pagina's te lezen. Heerlijk.
pi_168185850
quote:
THIS SHOULD NEVER HAVE FUCKING HAPPENED WE SHOULD NEVER HAVE HAD TO EXPERIENCE THIS FUCKING NIGHTMARISH SITUATION THIS IS NOT FUCKING RIGHT OR FAIR OR OKAY IN ANY FUCKING WAY
FUCK MOFFAT AND GATISS FUCK YOU YOU ABSOLUTELY FUCKING CRUEL DEMONIC PIECES OF SHIT ARE YOU FUCKING KIDDING ME
ARE YOU KIDDING ME
I WANT YOU TO FUCKING PERSONALLY APOLOGIZE TO EVERY FUCKING ONE OF US YOU FUCKING LET US ALL WASTE OUR FUCKING LIVES FOR YOUR SHOW AND YOU FUCKING MANIPULATED US
APOLOGIZE TO ME AND TO MY FRIENDS MY BEAUTIFUL AND INTELLIGENT AND INCREDIBLE FRIENDS WHO HAVE DONE SO FUCKING MUCH FOR THIS COMMUNITY
APOLOGIZE TO EVERY SINGLE LGBT FAN APOLOGIZE TO EVERY FAN THAT USED YOUR FUCKING SHOW AS A REASON TO FUCKING LIVE AND I HOPE TO GOD I HOPE TO GOD THAT YOU DONT END UP WITH BLOOD ON YOUR HANDS FROM THIS YOU FUCKING MONSTERS
FIX THIS. FUCKING FIX THIS. I WONT FORGIVE YOU FOR THE LIVING HELL YOUVE DECIDED TO PUT US THROUGH AND THE EXTRA TRAUMA THAT YOUVE DECIDED WE ALL DESERVE BUT YOU NEED TO FUCKING FIX THIS. FUCK. YOU.
Tumblr. De anus van het internet.
pi_168186056
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:22 schreef clumsy_clown het volgende:
FUCK MOFFAT AND GATISS FUCK YOU YOU ABSOLUTELY FUCKING CRUEL DEMONIC PIECES OF SHIT ARE YOU FUCKING KIDDING ME
Heerlijk.
  maandag 16 januari 2017 @ 11:47:30 #283
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_168186285
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
Stalin, Hitler, alleen maar een Cry for help. Zeer politiek correcte aflevering.

Ik dacht dat Euro's ontsnapt was, waarom zat ze dan weer in die cel al die tijd? Er klopte van alles niet, verhaal niet meeslepend omdat het te onlogisch was. Vooral het einde als Euro's opeens een lief klein meisje wordt.

We moeten naar perverse idioten kijken en ondertussen denken aan de hulpeloze persoon die erin verscholen zit.
Ik denk dat het logischer is dat een type als Euros gaat voor winnen of verliezen, en liever sterft dan verliest.
Kan hier maar 1 ding op zeggen: kijk de aflevering nog een keer. Het wordt allemaal redelijk uitgekauwd geserveerd. Vooral die laatste zin van je. Dat wordt al helemaal uitgelegd.
pi_168186386
Ik heb me echt prima vermaakt (of de aflevering heeft mij vermaakt, laat ik het zo zeggen.) :)
Mooie scene ook met Sherlock en Molly. Vooral omdat ik denk dat Sherlock wel degelijk zielsveel om Molly geeft en er wel sprake is van een houden van, dat bleek bij de Reisenbachfalls en daarna ook.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
Stalin, Hitler, alleen maar een Cry for help. Zeer politiek correcte aflevering.

Ik dacht dat Euro's ontsnapt was, waarom zat ze dan weer in die cel al die tijd? Er klopte van alles niet, verhaal niet meeslepend omdat het te onlogisch was. Vooral het einde als Euro's opeens een lief klein meisje wordt.

We moeten naar perverse idioten kijken en ondertussen denken aan de hulpeloze persoon die erin verscholen zit.
Ik denk dat het logischer is dat een type als Euros gaat voor winnen of verliezen, en liever sterft dan verliest.
Euros was ook ontsnapt, en regisseert nu de hele boel vanuit het instituut waarin ze was opgenomen. Ze lieten toch niet voor niets zien dat er heel geen glazen wand was tussen haar en Sherlock? En het is niet zo gek dat ze naar Sherrinford terugkeert als ze de aandacht van haar broers gevangen heeft, het is een behoorlijk veilige plek voor haar.

En ik denk niet dat ze wilde sterven of dat het haar om het winnen ging. En was het een schreeuw om hulp en erkenning. Beetje op een morbide manier :P , maar tja, ze was al niet helemaal 'doorsnee' en dan doen jarenlange opsluiting in isolatie je ook niet echt goed....
pi_168186396
Oh mocht het niet duidelijk zijn, die tumblr-rant gaat over het feit dat de makers Sherlock niet gay hebben gemaakt. Nu zijn er blijkbaar hele hordes aan genderfluid sneeuwvlokjes in foetushouding gekropen, nadat ze een verschrikkelijke traumatische ervaring aan het hele gebeuren hebben overgehouden.
  maandag 16 januari 2017 @ 12:32:58 #286
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168187142
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:22 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Tumblr. De anus van het internet.
Haha! Heerlijk! :D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_168187653
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh mocht het niet duidelijk zijn, die tumblr-rant gaat over het feit dat de makers Sherlock niet gay hebben gemaakt. Nu zijn er blijkbaar hele hordes aan genderfluid sneeuwvlokjes in foetushouding gekropen, nadat ze een verschrikkelijke traumatische ervaring aan het hele gebeuren hebben overgehouden.
Serieus? _O- :'(
pi_168187786
Genderfluïde sneeuwvlokje meldt! :7
Sherlock & Moriarty, dát zou pas lekker wezen. :9 Maar ja. Dood is dood.

Vanmiddag aflevering nog eens terugkijken, was er gister eigenlijk echt te slaperig voor. Ik schort mijn oordeel dan ook nog even op. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_168187796
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh mocht het niet duidelijk zijn, die tumblr-rant gaat over het feit dat de makers Sherlock niet gay hebben gemaakt. Nu zijn er blijkbaar hele hordes aan genderfluid sneeuwvlokjes in foetushouding gekropen, nadat ze een verschrikkelijke traumatische ervaring aan het hele gebeuren hebben overgehouden.
Echt? :D Hilarisch. _O-
(En waar vond je die reactie van de schrijver trouwens? Ben benieuwd!)
pi_168188008
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Echt? :D Hilarisch. _O-
(En waar vond je die reactie van de schrijver trouwens? Ben benieuwd!)
Yep, er was een klein maar zeer fanatiek groepje users dat ervan overtuigd was dat johnlock er aan zat te komen dit seizoen. Er is zelfs een hele videoserie over die in totaal wel 50 uur duurt volgens mij, waarin context ed werd gebruikt om uit te leggen waarom men zeker wist dat het zou gebeuren. En eerlijk is eerlijk, sommige dingen klonken best plausibel. 80% klonk echter veeel te ver gezocht, en de theoriëen werden ook steeds vreemder en wanhopiger.

Reactie van de schrijver op kritiek vind je hier: http://www.dailymail.co.u(...)children-s-book.html
  Admin maandag 16 januari 2017 @ 13:20:34 #291
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_168188289
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:22 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Tumblr. De anus van het internet.
Holy shit. Zo iemand is ook helemaal in hun fandom gekropen en heeft van daaruit hun wereldbeeld zelf compleet zitten verkloten. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 januari 2017 @ 13:26:11 #292
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168188434
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:10 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Yep, er was een klein maar zeer fanatiek groepje users dat ervan overtuigd was dat johnlock er aan zat te komen dit seizoen. Er is zelfs een hele videoserie over die in totaal wel 50 uur duurt volgens mij, waarin context ed werd gebruikt om uit te leggen waarom men zeker wist dat het zou gebeuren. En eerlijk is eerlijk, sommige dingen klonken best plausibel. 80% klonk echter veeel te ver gezocht, en de theoriëen werden ook steeds vreemder en wanhopiger.

Reactie van de schrijver op kritiek vind je hier: http://www.dailymail.co.u(...)children-s-book.html
Wat een gekken.
Lekker belangrijk/relevant voor het plot ook, die seksuele fantasietjes. 8)7 Waarom dachten ze in hemelsnaam dat dit ook maar aan de orde zou komen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 januari 2017 @ 13:32:07 #293
47102 Elvi
miemkwien
pi_168188576
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh mocht het niet duidelijk zijn, die tumblr-rant gaat over het feit dat de makers Sherlock niet gay hebben gemaakt. Nu zijn er blijkbaar hele hordes aan genderfluid sneeuwvlokjes in foetushouding gekropen, nadat ze een verschrikkelijke traumatische ervaring aan het hele gebeuren hebben overgehouden.
Ow er waren ook serieus mensen op tumblr die aan de kalmerende middelen van de psych zaten omdat ze de spanning niet aankonden :')
pi_168188585
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat een gekken.
Lekker belangrijk/relevant voor het plot ook, die seksuele fantasietjes. 8)7 Waarom dachten ze in hemelsnaam dat dit ook maar aan de orde zou komen.
Er zijn over de originele Watson en Holmes altijd wel geruchten geweest dat ze homo waren, het hele 'confirmed bachelor' gebeuren. De schrijvers hebben hier leuk op gehint, zeker in de eerste afleveringen. Dat is vervolgens door een deel van de LGBTQTSFJ -of welke afkorting er tegenwoordig ook gebruikt wordt- groep aangepakt om te bewijzen, onomstotelijk, dat Sherlock gay is en dat was groot nieuws, want eindelijk representatie van ze in de tv-wereld.

Niet dat ik tegen homofilie ben, integendeel, maar dit was weer een gevalletje van politieke issues proberen te maken van iets wat slechts voor vermaak is bedoeld. Plus dat ik vind dat er in de huidige maatschappij voldoende tv-representatie is voor anders-georiënteerden. Godvergeten Dumbledore is homo, wat wil je nog meer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2017 13:33:09 ]
pi_168188685
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Niet dat ik tegen homofilie ben, integendeel, maar dit was weer een gevalletje van politieke issues proberen te maken van iets wat slechts voor vermaak is bedoeld.
Dit. Shippen gebeurt in elk fandom, maar het zo draaien dat als jouw ship geen canon wordt het dan dus discriminatie is, is natuurlijk achterlijk.
  maandag 16 januari 2017 @ 13:42:24 #296
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_168188889
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Er zijn over de originele Watson en Holmes altijd wel geruchten geweest dat ze homo waren, het hele 'confirmed bachelor' gebeuren. De schrijvers hebben hier leuk op gehint, zeker in de eerste afleveringen. Dat is vervolgens door een deel van de LGBTQTSFJ -of welke afkorting er tegenwoordig ook gebruikt wordt- groep aangepakt om te bewijzen, onomstotelijk, dat Sherlock gay is en dat was groot nieuws, want eindelijk representatie van ze in de tv-wereld.

Niet dat ik tegen homofilie ben, integendeel, maar dit was weer een gevalletje van politieke issues proberen te maken van iets wat slechts voor vermaak is bedoeld. Plus dat ik vind dat er in de huidige maatschappij voldoende tv-representatie is voor anders-georiënteerden. Godvergeten Dumbledore is homo, wat wil je nog meer?
Ja dat weet ik, van de originele versie. En met je eens. Ik snap niet zo goed waarom het urgent is dat we in een TV-serie met een detective-verhaallijn uitsluitsel zouden krijgen over de geaardheid van de hoofdpersonen. En de schrijvers zijn daar al helemaal niet toe verplicht zeg. Tjemig.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 januari 2017 @ 14:01:01 #297
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168189468
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik bedoel dat suspension of disbelief series leuk maakt. Sommigen lijken te zoeken naar dingen die niet kloppen/kunnen etc. Waarom kijk je dan, denk ik dan, als je je niet laat meenemen? Ik vind ook heus weleens iets slecht hoor.
Ik heb echt een enorme suspension of disbelief. Dat een man genaamd de Dokter in een blauwe doos door ruimte en tijd vliegt vind ik geen enkel probleem bijvoorbeeld.

Dat maakt Sherlock nog steeds geen goede serie dit seizoen. Misschien is jouw suspension of disbelief oneindig, maar voor mij en vele anderen zit er een grens aan wat je ons kunt laten geloven. Bovendien zijn de problemen van dit seizoen niet alleen daar naar terug te leiden. Karakters die in eerdere seizoenen zijn opgebouwd worden nu gewoon gebruikt als niet veel meer dan fanservice en in plaats daarvan worden ontzettend tweedimensionale karakters geintroduceerd. En ik word gewoon helemaal flauw van die cliffhangers.

Dus als je het niet erg vind blijf ik gewoon heel veel andere TV-series kijken die in mijn ogen wel goed zijn. (En misschien de eerste twee seizoenen van Sherlock nog een keertje) :)

[ Bericht 5% gewijzigd door BaasBanaan op 16-01-2017 14:12:45 ]
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 16 januari 2017 @ 14:06:12 #298
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168189669
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:05 schreef Loekie1 het volgende:
Deze aflevering was bepaald geen lust voor het oog, steeds die monologen van die zus, volgens mij is ze bij elkaar wel een uur in beeld geweest.
Verhaal veel te veel losse eindjes.
Verschrikkelijke sfeer.
Wel mooi contrast met de scene van Sherlock en Molly, een van de allermooiste scenes van de hele serie. Sherlock die I love you zegt tegen Molly!
Dit was voor mij ook het beste stukje van de aflevering. Zeker aangezien we haar later weer vrolijk bij de groep zien. Waarom moesten karakters als Molly en Greg zo weggedrukt worden? ;(
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 16 januari 2017 @ 14:07:56 #299
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168189736
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 04:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Alsof hij nu opeens wel echt van haar houdt. Dat wordt hooguit super-awkward.
Je kunt ook van iemand houden zonder romantische gevoelens te hebben. En ik denk wel dat Sherlock dat heeft laten zien. Terwijl ze zich hiervoor volgens mij meer als een stuk gereedschap voelde die soms door Sherlock gebruikt werd. Dat is wel een flinke stap vooruit.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 16 januari 2017 @ 14:08:14 #300
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_168189745
Niemand nog de connectie gelegd tussen Euros als Europa en Mycroft als GB met Brexit?
Ik had hier gisteravond een mooie theorie over bedacht, maar die ben ik al kwijt.

En Euros vroeg natuurlijk om iets waar ze al haar hele leven om vroeg: aandacht en een beetje liefde. Sherlock's vriendje vermoorden is natuurlijk uit jaloezie dan wel de gedachte dat als Sherlock geen vrienden heeft hij wel met haar moet spelen.

En Mycroft is gewoon zoals Mrs. Hudson al zei gewoon een reptiel. En een angsthaas. Altijd maar doen wat logischer uitpakt ipv van wat mss emotionele beter uitpakt.

Goede aflevering om te zien hoe de Holmes familie in elkaar steekt.

[ Bericht 59% gewijzigd door ieniminimuis op 16-01-2017 14:25:49 ]
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_168191208
In de Imitation Game was Cumberbatch ook iemand met een trauma om een jeugdvriendje dat opeens gestorven was. Op zich mooi thema, maar dat hij, iemand met een fenomenaal geheugen, daarom zijn zus straal vergeet is een van de vele zaken die je als kijker gewoon niet accepteert.
Ik denk dat hij achter de plot zit. Hij heeft vast gedreigd: ik ga geen Sherlock meer spelen mits 'all you need is love' de moraal wordt!
Af en toe als er een pistool op iemands hoofd gericht werd, werd het spannend maar voor de rest keek ik op m'n horloge; hoe lang duurt het nog?
En dat is voor het eerst dat ik dat heb met Sherlock.
Ik denk dat het geld op was waardoor we continue in een nare studio zaten. De vorige aflevering was heel duur las ik vanwege die autorace.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 16-01-2017 15:02:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')