SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ja, doordat alle voedingen per fles gaan weet ik zeker dat ze (meer dan) genoeg binnenkrijgt, en dat geeft veel rust. Dat ik mijn streven om 100% moedermelk te geven heb losgelaten helpt ook. Het is wel veel werk (kolven, afwassen) vergeleken met volledig aan de borst of volledige kunstvoeding. Het is dat ik geen andere kinderen heb en dat mijn man bijna het hele huishouden op zich heeft genomenquote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:11 schreef Quoi het volgende:
Spannend! Een beetje rust gevonden na de heisa de eerste weken rondom de bv?
Hopelijk heb ik die modus ook!quote:Dat gedoe 's ochtends jaIk ben ook nooit de snelste geweest, maar schiet als het om baby betreft in een optimale efficiëntie-modus.
Nee, ik zie er niet tegenop. Heb wel zin om mijn hersens weer te moeten gebruiken. Ga ukje wel missen, maar dat lijkt me heel normaal. Maar vraag het me vooral morgenavond nog eensquote:Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:
Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...
Meer mensen hier die hun baby zo vroeg wakker maken?
Wow, knap van haar! Nog even door oefenen voor haar eigen verjaardagquote:Op zondag 8 januari 2017 10:24 schreef LeSage het volgende:
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby![]()
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed
Had je een leuke avond gehad Q?
Fijne vakantie nog Mies!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vitamine M
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.quote:Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:
En Quoi, nog een beetje recht kunnen fietsen?![]()
Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...
Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.
Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleetecht genieten.
Vandaag gaan we zwemmen, benieuwd of ze het water dit keer warm genoeg vindt.
Ik maak haar tussen 6-6.15 uur wakker. Kleed haar dan aan, melk erin en dan ga ik. Ondertussen is man ook opgestaan en die kleedt de oudste aan en stopt er eten inquote:Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:
En Quoi, nog een beetje recht kunnen fietsen?![]()
Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.
Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleetecht genieten.
Vandaag gaan we zwemmen, benieuwd of ze het water dit keer warm genoeg vindt.
Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.quote:Op zondag 8 januari 2017 12:39 schreef Angst het volgende:
[..]
Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.
Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.quote:Op zondag 8 januari 2017 15:00 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.
We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastischwe waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook
![]()
zo schattig.
Goed om te lezen hoe je dat gedaan hebt.quote:Op zondag 8 januari 2017 16:13 schreef Angst het volgende:
[..]
Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.
Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.
Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lesage wat jammer dat je bijna door gaat naar het dreumes topic.
Ik vind de verhalen van S altijd zo leuk![]()
Wat cute dat S al zijn handjes in de lucht gooit en 'Ra' roept
[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 09-01-2017 04:52:56 ]
Dit ben ik niet gewend hier!quote:Op zondag 8 januari 2017 21:05 schreef ikke_84 het volgende:
Misschien helpt het als ik zie hoeveel ik nou echt op me tel zit.
Als Stijn in de nacht huilt dan gaat er gelijk een fles in. Hij is dan stil, ik lig met 15 minuten weer in me bed en peuter wordt niet wakker.
Nee joh, die foto!!quote:Op maandag 9 januari 2017 04:34 schreef ikke_84 het volgende:
Vivi tja als dat het enige is wat je opvalt aan mijn bericht, bedankt voor de check.
Ik schrijf het niet alleen, ik praat ook zoquote:Op maandag 9 januari 2017 07:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee joh, die foto!!Vond het gewoon grappig zo 2x achter elkaar.
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellenquote:Op maandag 9 januari 2017 11:47 schreef Ggirl het volgende:
Ik pluk toch net iets makkelijker een dreumes van de vensterbank af zónder baby op de arm..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn lekkere blije dikkopje
[ Bericht 0% gewijzigd door snoenk op 09-01-2017 13:50:57 ]
Niet wennen? Dat is raar... Dan is het een hele stap idd. Eerste keer kon ik hem na 3 uur weer ophalen gelukkig. Komt vast goed, ze werken niet voor niks dat daar denk ik altijd. Dan zullen ze wel goed met kinderen om kunnen gaan.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:47 schreef ikke_84 het volgende:
Snoekwat een blij meisje
Dit is de aller eerste keer dat Stijn op het kdv is. Ze doen daar niet aan wennen. Even een stapje voor mij om hem aan een ander af te staan (buiten mijn moeder om)
Nee, dat snap ik, ik bedoelde het ook meer in het algemeenquote:Op maandag 9 januari 2017 13:37 schreef ikke_84 het volgende:
Miezz ik heb ook niet gezegt dat M een moeilijke baby ismaar je zit er niet zo maar doorheen toch? Ik snap je gevoel heel goed, dat wilde ik er eigenlijk alleen maar mee zeggen.
Natuurlijk!quote:
Oh dat duurt niet lang meer voor jou!quote:Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen.
Haha herkenbaar.quote:Op maandag 9 januari 2017 17:35 schreef Nazil het volgende:
Taartje welkom!
Wat doen jullie bij baby's die hun speen uit de mond halen, die trots omhoog houden (kijk, mama!) en vervolgens niet meer in de mond krijgen en 'm dus maar laten vallen en gaan huilen?ritueel x1000 op het moment.
Hannibal Lecter als baby?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 22:01:24 ]
quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw.
quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd Lunanu mag je naar de peuters
. Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen
.
Ik heb de jongens van Madivi gemistdoe 's terug die foto.
Welkom Taartje!
Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw.
Met ploatje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik hoop niet dat dit een voorbode is van wat nog gaat komen, hij is nog niet eens 8 maanden! Hier geen oudere broers/zussen, dus als hij het al van iemand heeft afgekeken dan is dat op het kdv.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd Lunanu mag je naar de peuters
. Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen
.
Ik heb de jongens van Madivi gemistdoe 's terug die foto.
Welkom Taartje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet leukMaar goed, aan de slag dan maar.
Dit!quote:Op maandag 9 januari 2017 22:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
Jij moet echt een boek schrijven over Tas en Annie, dat zou een bestseller worden!
Ik zou ze kopen!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:00 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dit!
Kan een serie worden.
Tas en Annie en de vliegende Duplotrein
Tas en Annie en de geplette banaan
Tas en Annie en de scheve schuifpui
Ja en ze stinken ook behoorlijk. Echt niet damesachtigquote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Laten die mini's van jullie ook zo belachelijk veel scheten?
Geen speen gevenquote:Op maandag 9 januari 2017 17:35 schreef Nazil het volgende:
Wat doen jullie bij baby's die hun speen uit de mond halen, die trots omhoog houden (kijk, mama!) en vervolgens niet meer in de mond krijgen en 'm dus maar laten vallen en gaan huilen?ritueel x1000 op het moment.
Hoi!quote:Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Taartje het volgende:
Hoi! Mag ik met jullie meeschrijven? Ik lees al tijden mee, maar heb nog nooit van me 'durven' laten horen. Maar met een zoon van inmiddels bijna 7 weken (wat gaat dat snel!) lijkt het me leuk om met jullie mee te kletsen.
Madivi, wat een prachtige jongens heb je! Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen.
Lieverdje zeg.quote:
Oh, lekker zeg. Vanavond weer doen dus?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 06:34 schreef Quoi het volgende:
Tasreportage![]()
Heerlijk, een keer geen gebroken nacht hier sinds tijdenVerschil: om 23u dronk hij nog een klein extra flesje.
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 09:17 schreef Quoi het volgende:
Lekker Nazil! Koorts van de prikjes, mwehh.
Ik moest vanmorgen gewoon mijn beste vriendje wegbrengen naar de gastouder.Ah. Lijkt me ook maar niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet leukMaar goed, aan de slag dan maar.
Ik hoor van collega's wel veel positieve verhalen over gastouders. Heeft jouw gastouder ook meerdere kindjes bij zich?
Ja heerlijk is dat. Vooral die ontzettende natte jusscheten, waarvan je weet dat hij daarna verschoond moet worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh hoi, pagina 4![]()
Succes Quoi! Stom he, dat wegbrengen.
Laten die mini's van jullie ook zo belachelijk veel scheten?
Over 6 dagen moet ik alweer werken. Wat is de tijd belachelijk snel gegaan zeg.
:)
Wat lijken ze op elkaar zeg!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
Heeeeel veel scheten hier![]()
En hij kijkt er dan intens gelukkig bij![]()
[ afbeelding ]
ermahgerd miniradyquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:52 schreef Radyhyn het volgende:
Als de mijnes scheetjes laat komt er 9 van de 10 keer een sloot derrie mee.. dus dan is het rennen voor een schone broek
7,5 week
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het pakje is echt super mooi!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ermahgerd minirady
(Ik heb dat pakje ook)
Aaaaah!! Mooi!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:49 schreef Budabuddumbam het volgende:
Heeeeel veel scheten hier![]()
En hij kijkt er dan intens gelukkig bij![]()
[ afbeelding ]
Drie dagenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 14:52 schreef Miezziej het volgende:
Buda![]()
Leuk pakje ook!
De tijd gaat echt snel he Soof! Het is vast al eerder gezegd, maar hoe veel dagen ga je werken?
Woooh, wijs koppie!! Zo van: ik heb je wel door!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:52 schreef Radyhyn het volgende:
Als de mijnes scheetjes laat komt er 9 van de 10 keer een sloot derrie mee.. dus dan is het rennen voor een schone broek
6,5 week
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:04 schreef Miezziej het volgende:
RadyZo klein nog
Dan wil ik ook meedoen met een fotootje. Hij is een paar dagen oud, de boom is ondertussen al weg no worries![]()
Hier had M net haar sok voor het eerst zelf uitgetrokken
Ah!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De sok!Mijn M. ontdekt nu z'n voeten pas en hij vindt ze best bijzonder.
![]()
Fijne zithouding is dat trouwens hè?Mooi is dat om te lezen hè.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:18 schreef Quoi het volgende:
Oooooooh mooie kindjes!
Ik ging net zomaar ineens het Z&G topic teruglezen tot de dag van de bevallingHet resultaat ga ik maar eens ophalen
![]()
@Soof: Ja, afhankelijk van de dag zijn er maximaal 5 kindjes. Kreeg vandaag een foto van de kindjes om Max in de wipper heen. Ze vinden 'm heul interessant. Tof
Ah fijn! Ging het goed verder vandaag?:)
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:00 schreef LeSage het volgende:
En ja Miezz, als alles goed blijft gaan wordt kleine S. komend jaar grote broer![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 16:04 schreef Miezziej het volgende:
RadyZo klein nog
Dan wil ik ook meedoen met een fotootje. Hij is een paar dagen oud, de boom is ondertussen al weg no worries![]()
Hier had M net haar sok voor het eerst zelf uitgetrokken
Vette dansvloer voor haarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoezo verschrikkelijk? Komt hij daar wat tekort dan?quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:23 schreef Soof-87 het volgende:
Quoi, ja wel weer zin om te werken.Ben benieuwd hoe het gaat maandag
Lesage, gefeliciteerd!!
Taartje, ja overdag ook slaapzak en gewoon in eigen bed en rolluiken omlaag, maar daar komt wel wat licht doorheen. De kleine tukjes in de armen, box, autostoeltje. Moet er niet aan denken om z'n grote tuk in de box te laten doen. Verschrikkelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel duidelijk dat Lucas gekloond is he
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Nee hoor.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:53 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Hoezo verschrikkelijk? Komt hij daar wat tekort dan?
Precies. En dan doe je het altijd goedquote:Op woensdag 11 januari 2017 15:13 schreef Taartje het volgende:
het is dus vooral een kwestie van wat we zelf het fijnst vinden. Ik ga er eens over nadenken.
Omdat mijn M. daar veel onrustiger ligt en hij hoort, als hij 2/3 uur achter elkaar slaapt, gewoon in zijn eigen bedje te liggen vind ik. Lekker vertrouwd, lekker rustig en hij vindt dat ook fijn merk ik.quote:Op woensdag 11 januari 2017 15:14 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wat is er dan zo verschrikkelijk aan?
Lief! Hij slaapt pas sinds twee weken (weer) in zijn bedje, nou ja, de kinderwagenbak. Daarvoor alleen rechtop op ons, door zijn verborgen refluxklachten. Die zijn inmiddels zo goed als verdwenen, en we genieten van de uurtjes dat hij 's nachts plat kan liggen. Dus we zijn al een eind gekomen, haha.quote:Op woensdag 11 januari 2017 15:13 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Precies. En dan doe je het altijd goed![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Nazil op 11-01-2017 22:18:36 ]
Hoe weet je aan het begin van een dutje of het een grote of een kleine wordt?quote:Op woensdag 11 januari 2017 15:22 schreef Soof-87 het volgende:
Omdat mijn M. daar veel onrustiger ligt en hij hoort, als hij 2/3 uur achter elkaar slaapt, gewoon in zijn eigen bedje te liggen vind ik.
[...]
Bij die kleine dutjes van 30-45 minuten, laat ik hem wel beneden.
Ze heeft wel een speen, ze pakt 'm niet altijd en heeft 'm ook niet altijd nodig om in slaap te komen. Vandaag toevallig wel gebruikt en een dutje wat kunnen rekken inderdaad.quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:24 schreef Nazil het volgende:
Vivi en als je de speen (als ze die heeft) terug stopt na die drie kwartier?
Nou ja, wat meer de handen vrij hebben (voor het kolven/huishouden) zou fijn zijn, maar vanwege onze avonden/nachten is het eigenlijk goed te doen zo.quote:Al kan ik mij voorstellen dat je liever tips hebt voor de meeste tijd dat ze niet wil slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vivi, qua slapen is het ook wel meegroeien. Na verloop van tijd kun je steeds wat beter inschatten hoe de dag gaat verlopen, is mijn ervaring. En ja, soms weet ik om 10 uur al dat het niets wordt, omdat het ritme van S. niet lekker loopt die dag.
Ik keek net 4 handen op 1 buik terug. Wat een situatiein zo'n geval denk ik dat dit kindje beter niet ter wereld had kunnen komen nu. Klinkt vast heel hard, maar zo beginnen aan je leven vind ik niet eerlijk voor het kindje. En hoe erg ook voor de ouders, ik hoop dat dit kindje er voorlopig nog niet heen hoeft. Daar waren echt hele erge issues, anders wordt zo'n kleintje niet uit huis geplaatst.
Toevallig ken ik die situaties vanuit een andere kant (een gezin dat altijd pleegkinderen in huis heeft) en die kinderen lopen zoveel schade op in hun eerste jaren
S. kwam vandaag met oma langs mijn werk gewandeld en hij was echt dolgelukkig toen hij me zaghoe trots je dan kunt zijn hè?
En vriend zegt hier net dat we zelf ook slechte ouders zijn, want we vergeten regelmatig zijn tanden (2 onder en 2 halve boven) te poetsen. Moet ik nog even aan wennen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Oh in het begin niet hoorquote:Op woensdag 11 januari 2017 22:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoe weet je aan het begin van een dutje of het een grote of een kleine wordt?Als ZZ moe is leggen we haar na de voeding in haar bedje. Overdag gaat ze dan in de meeste gevallen niet slapen, soms slaapt ze 45 minuten en heel soms slaapt ze langer. Ik kan dat van tevoren niet inschatten. Over de avonden/nachten zeg ik niks want fok!wet.
![]()
Zij heeft inmiddels een vierde onderwegquote:Op woensdag 11 januari 2017 21:21 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb 4 handen op 1 buik opgenomen. Jullie maken me wel nieuwsgierig. Laatst zag ik een aflevering van een meisje van 20 ofzo die 3 kinderen had van 2 verschillende mannen, beide 50+. Vond het best een groot leeftijdsverschil![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Patty is in veel programma's gewoon nogal aanwezig en over the top. Valt in dit programma wel mee. Maar eerlijk gezegd, misschien komt het door hoe ze het in beeld brengen, vraag ik me altijd af wat de toegevoegde waarde van die bn'er is. Niet het idee dat ze nou meer doen dan drie keer langs gaan en kijken hoe ellendig het allemaal wel niet is. Dat die moeder in de vorige aflevering een tweelingwagen kreeg vond ik wel echt topquote:Op donderdag 12 januari 2017 09:19 schreef LeSage het volgende:
Uni, ik vind Patty Brard vaak ook niet zo leuk, maar in dit programma doet ze het wel goed vind ik. Duidelijk zijn tegen die tieners, en proberen wat liefde en aandacht te geven die ze verder missen.
Offtopic: hoorde deze week van een cameraman die met haar werkte dat ze dus heel erg leuk is. Zo'n Indische moeder die voor iedereen wil zorgen. Mooi dat tv dus veel kan verdraaien
Ik veroordeel haar niet, ik zeg niks over wat ze doet. Ik kan haar manier van doen gewoon niet hebben. Iets wat ze uitstraalt ofzo.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:56 schreef Nouk84 het volgende:
Patty stoort me ook niet zo; ik kan niet zoveel met mensen die iemand van tv beoordelen. Je kent diegene niet...
Is fortevoeding een optie?quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:03 schreef Quoi het volgende:
Beterschap Chanty. Lekker bijkomen.
Mijn ventje zit bij de gastouder en ik doe wat aan werk en heb het huis al schoongemaaktScheelt toch als hij er niet is. Kan ik dat weer een week vergeten. Op zo'n dag als vandaag komen ook de poezen uit alle hoeken en gaten, knuffels halen, arme stakkers. Nu twijfel ik of ik mezelf alvast hardloopschoenen kado ga doen.
Gister Max om 23u wakker gemaakt voor een klein (pap)flesje. Dat werd best een gedoe. Ten eerste voelde het enorm tegenstrijdig om een lekker slapend kind wakker te maken. Tot nu toe alles op zijn verzoek gedaan. Maar OK, anders zou hij 's nachts komen, dus het was het waard. Afijn, na het flesje wilde hij persé meer. Geen knuffel/speen/wiegen/iets anders, nee: MELK! Veel gehuil, klaarwakker en uiteindelijk dus weer 180/6 papfles op. Daarna sliep hij wel snel en kwam hij wel pas om 5:30 uur. Point taken: vanavond wakker maken met een Grote Fles. Ik noteer het in de gebruiksaanwijzing.
Ik ga geloof ik maar accepteren dat hij 'gewoon' veel drinkt. Dan maar 2 grote papflessen in de avond en terug naar 6 flessen op een dag. Misschien dat ik ook 's ochtends pap kan gaan toevoegen? Iemand ervaring met dit soort vreetzakjes? Onder aan de streep is het gewoon een vrolijke baby die strak volgens zijn eigen lijntje groeit.
dat had ik ook, tegenwoordig is dat minderquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:46 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik veroordeel haar niet, ik zeg niks over wat ze doet. Ik kan haar manier van doen gewoon niet hebben. Iets wat ze uitstraalt ofzo.
Ik zie zo op tegen dat omschakelen naar een ander type voedingquote:Op donderdag 12 januari 2017 13:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Is fortevoeding een optie?
Wij deden dat door iedere dag 1 schepje te vervangen door de forte-voeding. Dus dag 1 was 180/5 normaal en 1 forte. Dag 2 was 180/4 en 2 forte. Etc. Ging prima.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:28 schreef Quoi het volgende:
Jeetje Mies, alleen maar huilen! Natuurlijk mag je altijd de huisarts bellen. Doen hoor
[..]
Ik zie zo op tegen dat omschakelen naar een ander type voedingMaar het is ook door mijn hoofd geschoten idd.
Succes met je ventje trouwens! En met de boel die even op z'n kop staat bij je
En hielp het qua de hoeveelheden cc's?quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij deden dat door iedere dag 1 schepje te vervangen door de forte-voeding. Dus dag 1 was 180/5 normaal en 1 forte. Dag 2 was 180/4 en 2 forte. Etc. Ging prima.
Wel wat, maar het was geen hele grote wereld van verschil. Dat kwam pas toen we overstapten naar nr. 2, maar dat viel ook redelijk samen met meer vaste voeding gaan eten. Dus geen wetenschappelijk bewijs.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
En hielp het qua de hoeveelheden cc's?
@Groofs: Dat deden we twee maanden terug met overstappen naar huismerk. Spugen geblazen. Toen maar weer terug gegaan naar de vrienden van Nutrilon.
Maar goed, het gaat op zich goed zo, maar ben benieuwd hoe anderen dat met hun grootgrootgrootverbruikers doen
Vind ik nuttige infoquote:Op donderdag 12 januari 2017 19:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wel wat, maar het was geen hele grote wereld van verschil. Dat kwam pas toen we overstapten naar nr. 2, maar dat viel ook redelijk samen met meer vaste voeding gaan eten. Dus geen wetenschappelijk bewijs.
Eigenlijk heb je hier dus helemaal niets aan
Ik had er laatst in het kv-topic ook een vraag over gesteld, en ben toen wel gerustgesteld dat meer drinken dan die liter echt zo erg niet is.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:54 schreef Quoi het volgende:
Maar goed, het gaat op zich goed zo, maar ben benieuwd hoe anderen dat met hun grootgrootgrootverbruikers doen
Dat is volgens mij ook de juiste conclusie. Met alles dat er in gaat blijft 'ie stabiel groeien, dusquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:14 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik had er laatst in het kv-topic ook een vraag over gesteld, en ben toen wel gerustgesteld dat meer drinken dan die liter echt zo erg niet is.
Max is een Zwitsers uurwerk overdag: komt elke 3 uur (muv als hij een middagdut doet). Wel zo fijn om zo te houdenquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:30 schreef Unihipili het volgende:
Geen ervaring met kv maar misschien vaker kleinere hoeveelheden geven? En op die manier in totaal ook meer geven dus?
Zijn ogen gaan idd in principe niet open. Ik til 'm zelfs niet uit bed! Alleen gister liep het even anders.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Quoi, ik lees over wakker maken voor late fles. Werkt het bij Max misschien om het echt als slaapfles te geven? Mijn kindjes kon ik slapend uit bed tillen, fles dronken ze slapend op, en dan kon ik ze zo weer terugleggen en dan sliepen ze door. Wakker maken resulteerde juist in hysterie en - bij Tas - ineens heel veel willen drinken. Wellicht dat Max ook die slaapdrinkreflex heeft.
Hoe meer ik erover praat, hoe minder hij slaaptquote:Op donderdag 12 januari 2017 21:36 schreef Quoi het volgende:
Gaat het met slapen nog steeds beter bij jou Amsel?
Val en stotengel van vsm!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:11 schreef Madivi het volgende:
Stoere Tas! Hij kijkt er ook zo trots bij.
Hier is m'n grootste ook heel hard aan het oefenen met optrekken aan alles. Hij is vandaag al een paar keer gevallen, waarvan twee keer zulke harde klappers (recht opzij en achteruit vallen op z'n hoofd in de box). Zijn eerste blauwe plek en mijn eerste hartverzakking pffff. Ik weet dat het leren staan en lopen met vallen en opstaan gaat, maar pfff dit is niet leuk. Hebben jullie nog tips tegen blauwe plekken en bulten? Ik heb nu gekoeld, maar misschien is er nog iets wat goed werkt?
M'n kleinste is nu hard bezig met tandje 5 en 6 is ook bijna door. Wat een ander gezicht toch ineens. En idd elke dag tandenpoetsen na de laatste fles, voelt zo "groot" allemaal.
Miezziej wat zielig van je meisje. Hopelijk voelt ze zich gauw wat beter. Hier werkt bepanthen het beste voor billetjes.
Quoi wanneer mag je met bijvoeding beginnen?
Miespoes helpen de zuurremmers al? Wat sneu toch!
Chanty voel je je alweer wat beter?
Ikke, beetje kruipen, wat leuk, appel is ook wel een heel goede reden natuurlijk.
Radyhyn, peuter kwijt, jeetje wat lijkt me dat een vreselijk gevoel! Gelukkig vond je m snel terug.
[ Bericht 3% gewijzigd door ikke_84 op 13-01-2017 16:10:17 ]
Eens. Blijft wel raar dat ze geen contact meer heeft met haar eigen dochter.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:19 schreef LeSage het volgende:
Uni, ik vind Patty Brard vaak ook niet zo leuk, maar in dit programma doet ze het wel goed vind ik. Duidelijk zijn tegen die tieners, en proberen wat liefde en aandacht te geven die ze verder missen.
Offtopic: hoorde deze week van een cameraman die met haar werkte dat ze dus heel erg leuk is. Zo'n Indische moeder die voor iedereen wil zorgen. Mooi dat tv dus veel kan verdraaien
quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zat op fb bij een groep voor uitgerekend in November, en daar was de redactie van 4 handen dus ook op zoek naar kandidaten... Er komen trieste gevallen voorbij.
Noukvoor je spoiler.
James sliep van 23:30-7:15![]()
Verder gaat het hier op en af, James zn maag/darm stelsel is flink van de leg na alles, morgen ook naar de huisarts omdat t cb vermoed dat het met de voeding te maken heeft en we over moeten op pepti... Arme ventje gilt echt regelmatig van de pijn in zn buikje, niet gewoon huilen maar echt gillen.en zn ontlasting is raar... word vervolgd dus.
Hij is nu 12 weken, 58.5cm en 5075gram.James, jij lekkere slapert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat ontzettend sneu dat hij zoveel last van z'n buikje heeft. Arm ventje. Wat zei de huisarts vandaag?
(Ah, oke al gelezen
)
Leuk, kruipenquote:Op donderdag 12 januari 2017 11:05 schreef ikke_84 het volgende:
Stijn werd net heel boos dat hij niet bij zijn appel kon komen en hij kroop gewoon een stukje naar vorenHij was heel trots dat hij de appel te pakken had, mama ook
Quoi, hier hetzelfde. Als knuffelen en wiegen en zingen niet meer helpt, dan maar een extra flesje hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:03 schreef Quoi het volgende:
Ik ga geloof ik maar accepteren dat hij 'gewoon' veel drinkt. Dan maar 2 grote papflessen in de avond en terug naar 6 flessen op een dag. Misschien dat ik ook 's ochtends pap kan gaan toevoegen? Iemand ervaring met dit soort vreetzakjes? Onder aan de streep is het gewoon een vrolijke baby die strak volgens zijn eigen lijntje groeit.Vooral als ik merk dat hij na het flesjes weer helemaal tevreden is.
CB gaf zelf aan dat ze de 1 liter regel niet helemaal meer hanteerden.
Nou dikke prima.
Dat is ook een idee idd.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij deden dat door iedere dag 1 schepje te vervangen door de forte-voeding. Dus dag 1 was 180/5 normaal en 1 forte. Dag 2 was 180/4 en 2 forte. Etc. Ging prima.Ah, zoet. Helemaal moe.quote:Op donderdag 12 januari 2017 19:35 schreef Miezziej het volgende:
M is echt een beetje zieligZe had ook overgegeven zei man. Net na het voeden hield ik haar even rechtop, en toen viel ze gewoon in slaap tegen mijn schouder
Das alweer even geleden. Wel schattig
Maar heb liever dat ze zich goed voelt natuurlijk.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Zal ik maar meteen doorschuiven naar het dreumestopic?A STANDING MAN.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Soof-87 op 13-01-2017 16:11:35 ]:)
Op je laten liggen, eventueel vannacht ook (slaap van kind gaat voor alles, heb ik hier thuis geleerd) en meeveren. Af en toe een nat washandje op haar voorhoofd leggen, of natte sokjes aangeven.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:23 schreef Miezziej het volgende:
Waar het eerst beter leek te gaan met de koorts heeft M nu 39.6 (nadat we een paracetamol hadden gegeven..)Ze huilt veel, met tranen. Normaal huilt ze nooit met tranen
Er komen nu ook steeds prutjes uit haar oog. Tegen de schouder wordt ze wel weer rustig. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen
![]()
We zijn al wat oefenhapjes aan het geven, met de nadruk op 'oefen'quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:11 schreef Madivi het volgende:
Quoi wanneer mag je met bijvoeding beginnen?
En, ben je er al achter? Niet de kou ofzo?quote:
Ik ben even benieuwd waarom iets kouds zou helpen? Als je koorts heb heb je vaak toch al koude rillingen en dan lijkt mijn iets kouds niet heel prettig?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Op je laten liggen, eventueel vannacht ook (slaap van kind gaat voor alles, heb ik hier thuis geleerd) en meeveren. Af en toe een nat washandje op haar voorhoofd leggen, of natte sokjes aangeven.
Zorgen dat ze goed drinkt, vaak kleine beetjes in plaats van vaste tijden helpt hier altijd. Sterkte
Ik vond die juist enorm handig onder de douchequote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:37 schreef Quoi het volgende:
Aha, die. We hebben geen bad, dus helaas. En om dit nu onder de douche te zetten, mwah
(n=1) Sjaak heeft op een andere manier koorts dan ikzelf. Hij is over zijn hele lichaam gloeiend heet, van hoofd tot voetjes en handjes. Ik heb hem nog nooit met koorts een rilling zien hebben (hij heeft ze wel eens op andere momenten dus ik zou ze herkennen). Hij koelt dus echt even af door een koud washandje of koude sokjes.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 07:49 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik ben even benieuwd waarom iets kouds zou helpen? Als je koorts heb heb je vaak toch al koude rillingen en dan lijkt mijn iets kouds niet heel prettig?
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Wie weet een optie! Kan me voorstellen dat het handig is met 2.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 08:03 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik vond die juist enorm handig onder de doucheTas lag lekker warm in de douche, ik kon even snel douchen en dan hem doen, Annie kon er naast spelen. Hopla, hele gezin in een kwartier gedouched. Nu zit hij in een badring onder de douche, zo eentje:
[ afbeelding ] .
Alle spullen waarbij je je handen vrij hebt vindt ik ideaal. Zeker met een tweede.
Dat heeft te maken met de hoogte van de koorts. Rillingen heb je meestal rond de 38 graden. Als je echt hoge koorts hebt dan gloei je en heb je het vaak juist heet.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 07:49 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik ben even benieuwd waarom iets kouds zou helpen? Als je koorts heb heb je vaak toch al koude rillingen en dan lijkt mijn iets kouds niet heel prettig?
quote:Last van koude rillingen? Zoek dan gerust de warmte onder de lakens op. 'Koude rillingen wijzen erop dat je lichaamstemperatuur nog niet hoog genoeg is. Je interne thermostaat staat als het ware nóg hoger ingesteld, waardoor je lichaam hardmoet werken om die temperatuur te bereiken', weet huisarts Verhoeven.
'Door te rillen produceert je lichaam extra warmte. Je kan je dan gerust warm induffelen. Koude zou erg onaangenaam zijn en bovendien doet je lichaam er dan nog langer over om de juiste temperatuur te bereiken. Als de koorts hoog genoeg is om weerstand te kunnen bieden, zal het rillen stoppen.'
Aha weer iets geleerdquote:Op zaterdag 14 januari 2017 08:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
(n=1) Sjaak heeft op een andere manier koorts dan ikzelf. Hij is over zijn hele lichaam gloeiend heet, van hoofd tot voetjes en handjes. Ik heb hem nog nooit met koorts een rilling zien hebben (hij heeft ze wel eens op andere momenten dus ik zou ze herkennen). Hij koelt dus echt even af door een koud washandje of koude sokjes.
Dat laatste dacht ik ook. Maar hij gaat gewoon in eerste instantie lekker slapen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:10 schreef Madivi het volgende:
Soof wat verzinnen die babies toch vreemde dingen he? Vast een sprongetje... Of misschien heeft ie beetje verlatingsangst?
Oh man. Dat breekt je wel op idd.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:03 schreef Nazil het volgende:
Ikke van slapen is niks gekomen (ik helemaal niet, L maar een half uur). En verder sliep hij ook slecht vandaag. Ik ben kapot. En ik had alles klaar gezet voor in bad... Maar ja zonder water wordt dat ook niks natuurlijk
Nee, het is een raadselquote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:33 schreef Quoi het volgende:
Zo, meneertje weer lekker onder zeil. Vanmiddag een heel end met hem gaan wandelen - uurtje heen, uurtje terug. Daar tussenin maar weer even een vrijmibo met z'n drietjes gedaanIn de wagen lekker geslapen. Ideaal.
Wat ook ideaal is: dit speelgoed! Het ligt altijd bij de fysio en tot nu toe kon ik het niet vinden. Nu wel! Je kunt ze overal aan bevestigen en ze pakken - itt tot andere (bijt)ringen - erg makkelijk vast. Dus nu een paar aan de commode, tripp trapp, wipper etc etc. Max helemaal in zijn nopjes
En, ben je er al achter? Niet de kou ofzo?
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 11:16 schreef Miezziej het volgende:
M is nog ziek. Rond 22 uur paracetamol gegeven, beetje drinken en daarna slapen. Rond 1 uur werd ze wakker en wilde ze spelen enzo, dus ik hoopte dat ze aan de betere hand was. Maar nu is het alleen maar erger geworden.
Met mij gaat het vooral emotioneel niet zo lekker.Miezz, zoals al gezegd: dat is verre van naïef om te denken. Ik snap dat iedereen ouderschap anders invult, maar ik vind toch dat je daar samen voor kiest en dus ook beiden verantwoordelijkheid voor draagt. Ik kan het ook minder tactisch zeggen, want eerlijk gezegd krijg ik er kriebels van, om te lezen wat het met jou doet. Schop onder zijn hol, die vent!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat dacht hij dán toen jij zwanger raakte? Dat er een babyborn uit zou komen?
In ieder geval succes met M. Sneu voor jullie meisje. En zorg voor jezelf!
Thanks, ik heb ze nu al voor het driedubbele, wat nog niks is voor die dingen, vind ikquote:Op zaterdag 14 januari 2017 11:20 schreef Madivi het volgende:
Quoi, die gekleurde ringen kun je voor 2,99 bij de kruitvat scoren. Hier ook een succes om mee te spelen.Gelukkig gaat het ietsje beter! Staat haar bedje al schuin? Misschien fijn vanwege het platliggen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:22 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, hoe was het hardlopen?
Mijn M. heeft gister een paracetamol gekregen voor het slapen gaan. Tussen 20-22 is de heftigste pijnaanval en we hoopten het hiermee te voorkomen. Ik ben lekker bij haar in bed gaan liggen en na twee uur op bed gaan liggen is ze in slaap gevallen. Ik reageerde op ieder pijntje die ze had zodat ze niet in paniek zou raken en het werkte. Vandaag gaat het ook iets beter, ze wil alleen niet liggen. Benieuwd naar wat de rest van de dag brengt.
Hardlopen ging zo-zo. Mijn bekken/lies speelden weer op. Flinke tegenvaller. Besloten het hele bootcampverhaal op woensdagavond vaarwel te zeggen, dat is te heftig. Hardlopen ga ik qua intensiteit helemaal terugschroeven, wel opbouwen en een fysio erbij roepen. Het was wél heerlijk om te doen!
Erna naar DE fiets gekeken en gekocht, want zag er mooi uit. Nu heb ik eigenlijk voor een relatief prikkie een mooie fiets om straks dat ventje op te zettenIk vind die nieuwe moederfietsen zo godsgruwelijk duur.
Na een flesje en wat knuffeltjes ligt Maxje nu netjes in zijn bedje te slapen boven! Zo'n gastouder heeft ook een goede invloed hoor. Ik dacht: als zij het doet, doe ik het ook. Slaapzakje aan, naar boven en hop, na één keer teruglopen en knuffelen (en alle vogels op de poster aan de muur aanwijzen en benoemen) ging hij lief slapen (en dromen over vogeltjes denk ik!).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mies_poes:
Heeft ze iets met de oortjes? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar omdat je zegt dat ze niet wil liggen... volgens mij komt dat voor bij oorontsteking oid. (En wel meer natuurlijk)
Onbekend merk: Cortina transport.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:25 schreef Miezziej het volgende:
Welke fiets is het geworden Quoi?
Dat bootcamp klinkt ook zwaar. Succes met het opbouwen van het hardlopen!
Ik wilde de doos opruimen maar te zwaar beladen dus die scheurde en toen kon ik me niet meer inhoudenquote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:37 schreef Quoi het volgende:
[..]
Onbekend merk: Cortina transport.
Jammer dat je hebt afgereageerd op een doos
Hier heeft Max een hapje banaan op en sindsdien laat hij continu stinkscheten![]()
Och Taartje, wat is dat mooi he, de lachjes van je eigen kindjequote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:55 schreef Taartje het volgende:
Miezziej, fijn dat jullie het toch even goed hebben kunnen bespreken samen!
Mies_poes, wat goed dat de zuurremmers al zo snel hun werk doen.
Soof, de duivenroepWij noemen R. soms Flipper, die klinkt af en toe net als een dolfijn.
Wij hebben een mooie mijlpaal gevierd deze week: het eerste lachje! Mennn,wat smelt je dan.
Dat hebben we.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 20:28 schreef Nazil het volgende:
Gm![]()
Mies mocht het wel het plat liggen zijn: kussen onder matras zodat het hoofdeinde iets omhoog komt? Lastig is dat dat ze nog niet kunnen praten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Het ging over een Babybornquote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:25 schreef Miezziej het volgende:
Haha en babybjornMijn zus had er vroeger 1, ik haatte dat ding
![]()
Barbies ftw
Haha ik bedoelde wel die popquote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:11 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Het ging over een Babybornmooie typo.
Oeps... Toch nog even wachten met bijvoeding?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:30 schreef Quoi het volgende:
Oeps, wij zijn ook eens de lul. Onbedaarlijk huilen sinds een uur. Ik denk krampjes... al die scheten en boeren! Mijn vriend doet nu even zijn best.
Dat staat hier ook op het programma voor zondagavond. Ketel is sinds afgelopen donderdag stuk en de nieuwe komt dinsdag, maar ik heb maandag wel mijn eerste werkdag na verlof.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:23 schreef Miezziej het volgende:
Wat een gedoe Nazil! Hopelijk heb je snel weer water. Ik heb een tijdje met een emmer met gekookt water gemengd met koud water gedoucht omdat we geen warm water hadden![]()
Ahh, ik zei toch dat het niet lang zou duren?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:55 schreef Taartje het volgende:
Wij hebben een mooie mijlpaal gevierd deze week: het eerste lachje! Mennn,wat smelt je dan.
Daar moest ik nog aan denken ja! Dan zijn alle zware momenten meteen vergeten hoor, bij zo'n tandeloze glimlach.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ahh, ik zei toch dat het niet lang zou duren?
Dat was 2x en verder is het weer balquote:Op zondag 15 januari 2017 09:45 schreef Mies_poes het volgende:
He Chanty wat balen van de nachten. Ze gingen toch beter als Amélie op haar eigen kamer sliep? Nu niet meer dus? Als het aan tandjes ligt dan zal het ook wel niet...
Miez, wat een hoge koorts
O damn, sterkte met je ogen openhouden.quote:Op zondag 15 januari 2017 14:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat was 2x en verder is het weer balvannacht was wel weer extreem maar lag dus niet volledig aan haar. En ik kan dus niet slapen overdag. Wilde donderdag ook slapen maar kwam gewoon niet in slaap.
Het gaat vast weer beter worden.
Dat ziet niemand van tevoren aankomen volgens mij, wat voor mafs je allemaal doet om je kind te plezierenquote:Op zondag 15 januari 2017 17:33 schreef Nazil het volgende:
Ik lijk wel een idioot trouwens. Ik zit L banaan te geven maar hij vindt het niet leuk. Totdat ik 'klap eens in de handjes' zing en dat herhaal totdat hij de hap heeft doorgeslikt. Nieuwe hap, weer zingen, slikken, happen, zingen, slikken. Ach ja, het werkt
Ik sta dagelijks bij de box in het oor van een Nijntje-knuffel te knijpen waar zo'n piep-ding in zit, ze gaat dan al-tijd lachen.quote:Op zondag 15 januari 2017 20:01 schreef Taartje het volgende:
Dat ziet niemand van tevoren aankomen volgens mij, wat voor mafs je allemaal doet om je kind te plezieren
1 molecuul banaan kan heel goed krampjes geven.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:47 schreef Quoi het volgende:
Sja, het was geloof ik één molecuul banaan en hij heeft al vaker wat hapjes op al tijdens de laatste twee weken.
quote:Op zondag 15 januari 2017 23:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik sta dagelijks bij de box in het oor van een Nijntje-knuffel te knijpen waar zo'n piep-ding in zit, ze gaat dan al-tijd lachen.
stom is dat he, F bleef zijn hoofd stoten doordat hij zich omhoog duwde, vet brullen :quote:Op zondag 15 januari 2017 15:15 schreef Nazil het volgende:
Die van mij zat net gewoon alleen op de bankop de naden tussen twee kussens zeg maar, zodat hij wat steun aan beide kanten had. Niet te lang want ik weet dat het nog niet goed is maar hij wordt zo vreselijk sterk.
En de wandelwagenbak wordt te klein
Beterschap, hoe is het nu?quote:Op zondag 15 januari 2017 08:53 schreef Miezziej het volgende:
Hier ook een spooknacht. Koorts liep op naar 39.9, ontroostbaar huilen, beetje slapen, opeens wakker worden en besluiten dat het speeltijd is? Nouja ik ben ik ieder gevoel Moe. Vanochtend 38,5 dus gelukkig wel lager dan gister. Ben ook al een keer beloond met een lachje.
3-5 dagen, vandaag is dag 5. Haar koorts is sinds gister weg, alleen dat hoesten blijft. Man is vandaag met haar thuis. Ik heb een afspraak en ga daarna kijken of ik eerder weg kan.quote:Op maandag 16 januari 2017 08:42 schreef Arja het volgende:
Miez wat had de dokter gezegd over hoe lang dit kab duren en wanneer je aan de bel moet trekken?
Ja, alles goed hier! Ik had een linkje naar een foto geplaatst, maar denk dat mijn naam dan zichtbaar is, dus toch maar weer weggehaald ;-).quote:
Het ziet er naar uit alsof het eind in zicht is Miezz.. Zou fijn zijnquote:Op maandag 16 januari 2017 09:04 schreef Miezziej het volgende:
[..]
3-5 dagen, vandaag is dag 5. Haar koorts is sinds gister weg, alleen dat hoesten blijft. Man is vandaag met haar thuis. Ik heb een afspraak en ga daarna kijken of ik eerder weg kan.
Drinken gaat gelukkig ook weer steeds beter en haar poep is ook weer de goede kleur (waar je al niet blij mee kunt zijn he)
Och arme! Maar onder de streep toch wat slaap gehad allebeiquote:Op maandag 16 januari 2017 09:33 schreef Chanty het volgende:
Duurt wel lang Miez, naar griepje
Vannacht gilde Amélie het uit van de pijn, ondanks pcm. Heb haar nog nooit zo hard horen krijsen. Uiteindelijk vond ze haar duim en is ze in mijn bed in slaap gevallen en alleen nog wakker geweest voor een voeding. Snap niet helemaal waarom mijn bed zoveel beter slaapt dan het hare of de cosleeper maar goed, heb iig een aantal uurtjes slaap gepakt.
Dat hoesten kan helaas erg lang duren dit griepseizoen... echt bagger!quote:Op maandag 16 januari 2017 09:04 schreef Miezziej het volgende:
[..]
3-5 dagen, vandaag is dag 5. Haar koorts is sinds gister weg, alleen dat hoesten blijft. Man is vandaag met haar thuis. Ik heb een afspraak en ga daarna kijken of ik eerder weg kan.
Drinken gaat gelukkig ook weer steeds beter en haar poep is ook weer de goede kleur (waar je al niet blij mee kunt zijn he)
Hier ook! In 2016 is mijn man afgestudeerd, ben ik voor het eerst zwanger geworden, is hij aan zijn eerste echte baan begonnen, zijn we verhuisd naar ons eerste koophuis, en is onze dochter geboren. In die volgorde.quote:Op maandag 16 januari 2017 21:33 schreef Arja het volgende:
Lesage leuk he al die life events er in 1 keer doorheen jassen. Been there done that.
Oke jij wintquote:Op maandag 16 januari 2017 22:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier ook! In 2016 is mijn man afgestudeerd, ben ik voor het eerst zwanger geworden, is hij aan zijn eerste echte baan begonnen, zijn we verhuisd naar ons eerste koophuis, en is onze dochter geboren. In die volgorde.
Wij zijn ook al zo lang bij elkaar, maar de eerste 16 jaar waren gewoon heel wat minder spectaculair.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:32 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben dat over ca 17 jaar uitgesmeerd. Saai hè?![]()
Jullie planning rondom de verhuizing was wel veel krapper dan de onze: sleutel bij 30 weken, grote klussen uitbesteed, verhuisd bij 36 weken, bevallen bij 39 weken.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:32 schreef Arja het volgende:
Oke jij wint
Wij kregen alleen 9 dagen na de bevalling de sleutel van ons huis en moesten binnen 2 weken verhuizen.
Zat ik tijdens mijn kraamperiode 2 keer bij de notaris.
Gewoon jong beginnen!quote:Op maandag 16 januari 2017 23:48 schreef Arja het volgende:
Wat een lange relaties hebben jullie trouwens. Wij zijn 7 jaar samen, waarvan bijna 2 jaar getrouwd.
Ik dank God op mijn blote knietjes dat de jongen met wie ik was toen ik 16 was niet de vader is van mijn kindquote:Op maandag 16 januari 2017 23:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gewoon jong beginnen!Ik was toen 16, nu bijna 33. Getrouwd toen we precies 12,5 jaar samen waren.
quote:Op dinsdag 17 januari 2017 00:16 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik dank God op mijn blote knietjes dat de jongen met wie ik was toen ik 16 was niet de vader is van mijn kind![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |