abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167962874
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167963143
:W

Ik ben er nog! Ik lees af en toe wel mee maar ik kom gewoon niet aan reageren toe. Druk leven met zo'n baby en ik vond de pickwick reclame zo'n eyeopener "mam, zou je voor een dag je telefoon uit willen zetten?" Het lijkt me vreselijk als S z'n moeder later herrinert met altijd een scherm voor haar neus. Als S wakker is heb ik mijn telefoon zo min mogelijk in m'n handen en als hij slaapt heb ik eigenlijk ook nog zat andere dingen te doen en dat bevalt helemaal prima. De wereld en t leven is ook zo mooi en zo fijn zonder dat ding. Ik kom er dus eigenlijk niet aan toe. Soms wel jammer maar eigenlijk loopt het ook allemaal wel prima hier.
S is een heerlijk mannetje. Hij is bijna een halfjaar. Groeit nog steeds op alleen moedermelk en deze maand gaan we beginnen met vast voedsel. We hebben wat moeilijkheden met slapen overdag gehad maar ook dat gaat inmiddels weer goed gelukkig. Ik geniet me helemaal suf en wat geeft zo'n kleintje je zin in het leven!

Even een hart onder de riem en een dikke knuffel voor Marjolijntje die het zo zwaar heeft.
Twinkle ook met je kleine meisje!
Veren in haar reet voor Madivi, zo alleen met twee kleintjes!
En Arja, wát een mooi meisje heb jij! Af en toe zie ik foto's voorbij komen en wat een lief moppie heb je toch!
En Vivi, knap hoe je zo doorzet met de borstvoeding! Sterkte met het wegbrengen van je meisje en geniet nog extra hard van de laatste daagjes verlof!

Ik hang m'n telefoon weer even aan de wilgen en zo af en toe zal ik proberen iets van me laten horen.
pi_167963696
Twinkle, wat een gedoe met voeding hebben jullie zeg! Ik hoop dat de diarree snel over is!

Fien, gelijk heb je hoor. Ik beperk mijn schermtijd ook hoor. Op mijn werk zit ik al 40 uur per week achter de computer, als ik thuis ben is M gewoon ook mijn eerste prioriteit.

Ik ben denk ik sinds gisteren ineens gestopt met borstvoeding, en het is op zich goed zo. De afgelopen anderhalve maand gaf ik nog maar 2-3 keer per dag bv, omdat ik het had laten teruglopen overdag, vanwege moeilijk kolven op het werk. Ik merkte al dat het nu moeilijker was om mijn productie hoog te houden en de afgelopen twee weken wilde M eigenlijk niet goed meer aan de borst. Het begon steeds een beetje een gevecht te worden, terwijl hij verder zo goed eet en drinkt. Hierdoor liep mijn productie terug en hierdoor wilde hij nog minder graag. Ik heb besloten dat ik het zo laat. We kunnen er weer heel veel moeite insteken om het weer op te krikken, maar ik sluit de borstvoedingsperiode liever een beetje positief af, dan nu wéér heel veel moeite te doen en daar dan weer heel emotioneel over te worden. Ik ga het zeker heel erg missen, want het was toch altijd wel een beetje het moment waar ik na een lange werkdag naar uitkeek, echt een beetje ons momentje. Maar de afgelopen dagen was voor ons allebei eigenlijk al niet meer leuk. Nu moeten we dus een andere invulling gaan geven aan "ons momentje".

Uitendelijk dus 7,5 maand bv gegeven (met af en toe helaas wel periodes van bijvoeding, omdat ondanks alle moeite en lactatiekundigen de productie gewoon heel erg bleef schommelen).
pi_167964492
Ah fien, wat lief dat je dat zegt.
En wat leuk om van je te horen.

Luna die 7,5 maand heb je toch maar mooi mee kunnen geven ^O^
pi_167964785
:W naar fien en twinkle.

Ik kom niet bijgelezen op de 1 of andere manier... Met James gaat t wel goed op t moment,zit nog wel erg vol en kan goed snurken :') maar is zo'n heerlijk ventje, vrolijk en lacht het liefst de hele dag naar zijn zus, dat koppie als saar in zijn blikveld verschijnt is echt onbetaalbaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167965981
Herkenbaar Fien. Ik leg 'm vaak ook bewust weg. Al ben ik al minder gaan gebruiken sinds baby. Kijk ook minder op het forum, fb doe ik niet meer op de telefoon. Maar ja alsnog ziet ze mij en papa wel vaak met telefoon in de handen... Ik heb een app geïnstalleerd, Quality Time, die logt hoeveel je welke app gebruikt. Nu is veel ervan tijdens voeden of wc ofzo maar toch, confronterend.
  Manager PR/Moderator zondag 8 januari 2017 @ 00:01:32 #7
269689 crew  Viv
pi_167966169
Leuk om van jullie te horen Twinkle en Fien! :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 20:11 schreef Quoi het volgende:
Spannend! Een beetje rust gevonden na de heisa de eerste weken rondom de bv?
Ja, doordat alle voedingen per fles gaan weet ik zeker dat ze (meer dan) genoeg binnenkrijgt, en dat geeft veel rust. Dat ik mijn streven om 100% moedermelk te geven heb losgelaten helpt ook. Het is wel veel werk (kolven, afwassen) vergeleken met volledig aan de borst of volledige kunstvoeding. Het is dat ik geen andere kinderen heb en dat mijn man bijna het hele huishouden op zich heeft genomen *; , anders had ik het niet volgehouden.
quote:
Dat gedoe 's ochtends ja :D Ik ben ook nooit de snelste geweest, maar schiet als het om baby betreft in een optimale efficiëntie-modus.
Hopelijk heb ik die modus ook! :X
pi_167970591
En Quoi, nog een beetje recht kunnen fietsen? ;)

Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...
Meer mensen hier die hun baby zo vroeg wakker maken?

Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.

Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleet O+ echt genieten.
Vandaag gaan we zwemmen, benieuwd of ze het water dit keer warm genoeg vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mies_poes op 08-01-2017 08:08:45 ]
pi_167970801
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:

Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...

Nee, ik zie er niet tegenop. Heb wel zin om mijn hersens weer te moeten gebruiken. Ga ukje wel missen, maar dat lijkt me heel normaal. Maar vraag het me vooral morgenavond nog eens ;)
Ik ga wakker maken ja. Ze slaapt vaak goed door met rond 11u laatste voeding dus 6u lust ze ook wel wat. Door toeval de afgelopen dagen geprobeerd en ik krijg haar goed wakker. Wie weet stap ik er alsnog vanaf, maar dan wil ik zeker weten dat ze de fles goed pakt en dat weet ik nu nog niet zeker genoeg voor mijn tere moederhart :%

Jullie minivakantie klinkt fijn O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 8 januari 2017 @ 09:51:02 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167971216
Ik fietste recht hoor! Sterker nog: ik zat om 3 uur alweer een flesje te geven :')

Wát een gezellige babbel heeft Max ineens deze dagen. Wereld van verschil met vorige week.
pi_167971510
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby :O
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed :')

Had je een leuke avond gehad Q?

Fijne vakantie nog Mies!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 8 januari 2017 @ 11:28:17 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167972609
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:24 schreef LeSage het volgende:
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby :O
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed :')

Had je een leuke avond gehad Q?

Fijne vakantie nog Mies!
Wow, knap van haar! Nog even door oefenen voor haar eigen verjaardag :)

Jaaaa het was heel gezellig!

Vanmiddag eindelijk langs mijn ouders. Mijn mams weer lekker thuis, alles lijkt de goede kant op te gaan en het is tijd voor wat vitamine M voor haar :)
pi_167972674
S. is een jongetje ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vitamine M O+
  zondag 8 januari 2017 @ 11:33:32 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167972692
Wat stom van me 8)7 :@
Dat gaat me nu niet meer gebeuren.
pi_167973743
En dat van die telefoon herken ik zeker! :Y
Probeer hier ook zo min mogelijk te gebruiken als de kindjes alive and kicking zijn. Stel mezelf dan de vraag: is het echt zo dringend dat het NU geregeld/gelezen/whatever moet worden of kan dat ook wachten tot na 19 uur (dan gaan ze altijd slapen hier). Moet zeggen, geeft veel rust. Heb een paar maanden terug ook alle geluidjes en bliepjes en dingetjes uitgezet behalve het overgaan van de telefoon. Wij hebben geen huistelefoon. Dus als mensen mij dringend moeten bereiken voor iets, dan hoor ik het toch wel ;)

Ik heb zwaar respect voor bv-gevende mama's en hun volhardendheid hierin _O_ .. Dus Luna, knap dat je het zo lang hebt vol kunnen houden! Toch maar mooi meegenomen die maanden dat het wel kon.
  zondag 8 januari 2017 @ 12:39:54 #16
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167973953
quote:

Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.

Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleet O+ echt genieten.
Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.

Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 8 januari 2017 @ 13:45:32 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167975279
quote:

Ik maak haar tussen 6-6.15 uur wakker. Kleed haar dan aan, melk erin en dan ga ik. Ondertussen is man ook opgestaan en die kleedt de oudste aan en stopt er eten in :+ laatst heeft ze gewoon nog even in haar bed geslapen nadat ze wat eerder wakker was.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167977276
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:39 schreef Angst het volgende:

[..]

Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.

Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.

We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastisch :D we waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook :o :D zo schattig.
  zondag 8 januari 2017 @ 16:13:35 #19
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167979252
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 15:00 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.

We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastisch :D we waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook :o :D zo schattig.
Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.

Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.

Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee :)
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_167980432
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:13 schreef Angst het volgende:

[..]

Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.

Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.

Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee :)
Goed om te lezen hoe je dat gedaan hebt.
Ik heb ook vaak de indruk dat ze niet eens honger heeft, maar toch geef ik de borst en daarna is ze tevreden. Misschien honger, misschien troost.
Ik ga er even wat mee stoeien, want nu vind ik het geen probleem, maar kan me voorstellen dat het me wel opbreekt als ik weer moet werken :)
  zondag 8 januari 2017 @ 18:05:55 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167981784
Herkenbaar wel. Ik probeer de laatste tijd ook vaak eerst te troosten en alles uit te sluiten. Heel soms slaapt ie dan door.

Vanmiddag werd geen vitamine M bezoekje. Ging niet zo lekker daar. Wilde zo graag even de Max met nieuwe features aan mijn ouders showen, maar helaas :{ Stom gedoe.
pi_167984242
Jammer Q. Je hebt geloof ik veel zorgen om je moeder. Lukt het haar niet om van M te genieten?

Begin je nou morgen met werken?
  zondag 8 januari 2017 @ 21:04:00 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167987559
Gelukkig wel :Y Het gaat gewoon echt niet lekker. Als ze hem dan niet kan zien bombardeer ik haar maar met filmpjes/foto's. Maar leuk is anders. Ik wil veel helpen, maar moet het ook af en toe loslaten, want het heeft vaak zijn weerslag op mij en dus op Max. Pittig wel.

Afgelopen week heb ik al een dag gewerkt! Komende week weer 2 dagen. Mijn ambitie is wel om nog wat meer te gaan werken (ben zzp'er), maar bouw het rustig op. Dat bevalt wel! En een gastouder aan het eind van de straat is echt fijn. Ik maakte Max afgelopen donderdag om 8:15 wakker en stond om 8:30 bij de gastouder op de stoep. Hij is overigens dan nog best flabbergasted door 'het nieuwe' dat hij zijn honger even vergeet. Dat is erg handig voor het rekken van die 2e fles om ca 8-8:30, die drinkt 'ie dus bij de gastouder. Scheelt mij weer tijd. Eenmaal daar gesetteld denkt 'ie dan: verrek, hongerrrrr! (/insert vuisten in mond) O+
pi_167987614
Heey twink leuk jou weer te zien hiero :W
Hopelijk helpt de nieuwe voeding. Wat een gedoe zeg om het te krijgen.

Telefoon meer weg leggen is 1 van mijn goede voornemens voor dit jaar :s)
Maar ik maak er ook veel foto's mee dus dan is het automatisme om ook even snel op whatsapp en Facebook te kijken.
Die app wat uni zegt ga ik ook maar eens installeren. Misschien helpt het als ik zie hoeveel ik nou echt op me tel zit.

Als Stijn in de nacht huilt dan gaat er gelijk een fles in. Hij is dan stil, ik lig met 15 minuten weer in me bed en peuter wordt niet wakker.
1x was ik zo moe dat ik weer in slaap ben gevallen terwijl hij huilde :@ Maar hij is toen wel zelf weer gaan slapen want mijn man had hem niet gehoord en peuter sliep ook door :7
Wakker maken in de ochtend hebben wij nooit gedaan, die van ons zijn gewoon altijd voor de wekker wakker O+

Quoi wat jammer dat je niet langs kon bij je moeder. Hopelijk gaat het snel beter en kan je langs gaan om je knappe vent showen

Gm fijn dat er vooruit gang is. Super knap dat jullie er zo snel werk van maken.

Madivi :* echt diep respect voor jou. Een tweeling in je eentje lijkt me echt zo zwaar.

Mies O+ wat fijn dat jullie mini vakantie zo goed bevalt.
Wat grappig dat ze zo snel door het water ging :D ik zie het al voor me haha

Mijn manneke is vandaag 5 maanden oud O+ wat gaat het snel
En hij is zoooo leuk O+
SPOILER
-O- lesage wat jammer dat je bijna door gaat naar het dreumes topic.
Ik vind de verhalen van S altijd zo leuk O+
Wat cute dat S al zijn handjes in de lucht gooit en 'Ra' roept :D

[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 09-01-2017 04:52:56 ]
  zondag 8 januari 2017 @ 21:07:55 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167987697
Potverdikkie Ikke, wat een ventje! En dat bloesje O+
pi_167988023
Q, wat jammer van je bezoekje. Het klinkt alsof het niet altijd makkelijk is :*

Mies, wat tof dat het zwemmen zo leuk was :D

Ikke, wat een heerlijk mannetje O+ en die blouse is gaaf!!

Wij hadden vandaag verjaardagsvisite en het was al met al best druk. En S. is alleen maar lief geweest. Hapjes taart geprobeerd, de hele groep 'hoera' laten roepen op zijn commando (ik ga hier spijt van krijgen, want hij roept nu steeds 'raaaaaa' met zijn handen in de lucht :')) en net toen we klaar waren met eten en we nog een kopje koffie deden met zijn allen viel hij in slaap in mijn armen O+
Schoonmoeder heeft mee helpen afwassen, dus het is hier weer fris en fruitig en baby op bed :o ik ga zo maar eens met mijn beentjes omhoog :D

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 08-01-2017 21:29:54 ]
  zondag 8 januari 2017 @ 21:38:22 #27
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167988904
Madivi; wat ben je toch attent O+ En dat inderdaad terwijl je je handen vol hebt aan je twee mannen.

Twinkle; leuk dat je weer aanhaakt. Ik zag je naam voorbij komen in een oud-topic en dacht 'verrek'! Fijn dat het goed gaat, maar wat een gedoe met die voeding zeg... Hopelijk weer helemaal goed als je het eenmaal hebt.

LeSage; gefeliciteerd met je vriend! Leuk; 'Ra!'

Q; balen, geen vitamine M voor je ouders :* Wel lekker dat je weer aan het werk bent :)

Goede voornemens allemaal! Ik denk inderdaad ook wel eens 'hmmmmm, moet dat nou?!'Die app tip van Uni ga ik zeker even onthouden en downloaden.

Ikke; jouw Stijn O+ O+

GM: klinkt alsof het de goede kant op gaat bij jullie :*

Wij waren vandaag in een kroeg voor een spontane mini-familiereunie en het was gelijk de eerste x dat mijn directe ooms en tantes Emma zagen. Was leuk :) Jammer dat het de eerste x was na bijna 7 mnd, en bij mijn neefje bijna 13 mnd... Was gezellig en Emma was een voorbeeld O+ Morgen hebben we lekker een dagje samen en daar kijk ik naar uit O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167989291
Ah ikke wat een leukerd O+
  Manager PR/Moderator zondag 8 januari 2017 @ 22:08:06 #29
269689 crew  Viv
pi_167990254
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:05 schreef ikke_84 het volgende:
Misschien helpt het als ik zie hoeveel ik nou echt op me tel zit.

Als Stijn in de nacht huilt dan gaat er gelijk een fles in. Hij is dan stil, ik lig met 15 minuten weer in me bed en peuter wordt niet wakker.
Dit ben ik niet gewend hier! ;)

Ik gebruik mijn telefoon heel weinig als de baby wakker is, om die momenten zo bewust mogelijk mee te maken en om écht contact te maken als ze naar me kijkt. Mijn telefoon ligt al 2 dagen op het nachtkastje, ik gebruik 'm vooral om foto's en berichtjes naar mijn man te sturen als hij op het werk is. :D
pi_167990980
Ikke, wat een knapperd! O+ kan me voorstellen dat je verliefd op hem bent *;

LeSage wat fijn dat S. (hele leuke naam trouwens!) zo'n voorbeeld is geweest en zo lief dat hij bij jou in slaap viel O+ deed M. vandaag ook, heerlijk!

En Emma van Nouk ook al zo'n voorbeeld O+ Wat kun je dan trots zijn he?

Quoi, wat rot dat het met je moeder steeds niet gaat en je Max daardoor niet met haar kan delen zoals je wil. Lijkt me heel moeilijk.

Ik heb me voorgenomen om vanaf 0.00 uur tot dinsdagochtend geen telefoon te gebruiken. Heb de app van Uni vanmorgen geïnstalleerd en zie nu dat ik al ruim drie uur op mijn telefoon heb doorgebracht :@ het is klaar. Even weer echt proberen te genieten van momenten ipv 'wacht even, even een foto maken', zo gaan veel momenten verloren.

M. heeft het deze vakantie ook zo voorbeeldig gedaan O+ goed geslapen, vrolijk geweest, lekker gespeeld, veel gelachen O+

Wat een voorbeelden he, die baby's van ons :P
pi_167994963
Oh jongens, ik kan wel janken.
Al voor de tweede nacht op rij wordt S. ontroostbaar in paniek wakker :'( het lijken mij nachtmerries, een andere verklaring heb ik niet.
Gisteren werd hij tussen ons in wel rustig en sliep hij verder. Nu zit vriend (want bij mij is het nog veel erger ;() al meer dan een uur met een snikkende en dan weer krijsende S.
Zo zielig...
pi_167995038
Wat zielig lesage. Kon hij het maar vertellen he
  maandag 9 januari 2017 @ 04:26:31 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167995945
Wat sneu Lesage! Geen verkoudheid oid? Sterkte met de kleine man met de leuke naam ;)

Sja, ik zit te telefonen zonder dat hij het ziet. Flesje gaat erin terwijl hij nog slapend in zijn bedje ligt. Romper eronder ter barricade en lurken maar. Lekker tijdstip weer Max :+

Hebben ons rot gelachen bij het naar bed brengen btw. Hij bleef gewoon hardop lachen! En als wij dan lachten, leek hij ons weer na te doen. Tot hij met een grote glimlach uiteindelijk zijn ogen wegdraaide en sliep :D

Mies, je vakantietje klinkt ^O^
pi_167995949
Lesage wij hebben dat met periodes ook gehad met Mats.
Is S wel wakker als je bij hem bent? Misschien helpt het om hem even mee naar een andere kamer te nemen of bij uitzondering even een filmpje van bumba of een boekje ter afleiding?
Lastig en zielig is dat :*
Wel super leuk dat hij het overdag zo goed heeft gedaan. En iedereen op commando hoera laten roepen :D geweldig!

Thx voor de lieve reacties :* het is echt zo dat je op de 2e net zo verliefd wordt als op de 1e *; ze zijn zo leuk *smelt*

Nouk ook al zn geslaagde dag. Dat is echt genieten dan O+ veel plezier vandaag samen met Emma

Vivi tja als dat het enige is wat je opvalt aan mijn bericht, bedankt voor de check.

[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 09-01-2017 04:50:49 ]
pi_167996213
Q, wat heerlijk, schaterend naar bed brengen!

Ikke, gek ja, dat je van een tweede gewoon net zoveel kan houden!

Vannacht kwamen we er achter dat S. niet heeft gepoept sinds zaterdagochtend. Dus na een woezel en pip liedje, door de kamer lopen, lichten aan enzovoorts, bij hoge uitzondering een zetpil gegeven en hij sliep 10 minuten later rustig.
Hij heeft dus gewoon echt ergens pijn gehad en dat vind ik dan zo zielig. Gelukkig nu weer een tevreden mannetje :)
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 07:41:44 #36
269689 crew  Viv
pi_167996335
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 04:34 schreef ikke_84 het volgende:
Vivi tja als dat het enige is wat je opvalt aan mijn bericht, bedankt voor de check.
Nee joh, die foto!! O+ Vond het gewoon grappig zo 2x achter elkaar.
pi_167997045
Fijn om weer wat 'oude bekende' te zien hier.

Hopelijk lukt het snel met de voeding Twinkle.

Gaat snel he Fien? Ben benieuwd hoe het zal gaan met het wennen aan vast voedsel. Wij gaan ook binnenkort beginnen.

Die 7,5 maand heb je toch maar weer mooi gedaan Luna! ^O^

Gelukkig gaat het goed met James GM! Dat lijkt me wel weer heel leuk aan 2 kindjes O+ Hoop dat wat in je spoiler staat jullie goed zal helpen :*

Dat zwemmen klinkt echt heel leuk Mies :D

Jammer van de vitamine M Quoi.
Dat is wel handig, de gastouder zo dichtbij. Zelf je uren indelen lijkt mij ook wel handig soms.

Ik heb je foto gisteravond gezien Ikke O+ Leuk bloesje inderdaad!

LeSage wat zielig van S ;( Gelukkig is hij weer tevreden.

Ik zat er gister even doorheen met M. Man werkt altijd een lange dienst op zondag, hij is dan ongeveer zo'n 14 uur van huis. M heeft besloten dat overdag slapen echt voor kleine baby's is en dat zij al heel groot is :{w Elke keer hazenslaapjes, zelfs de draagzak mocht niet baten. Dan komt man thuis, geeft ze hem een hele grote glimlach en dan is het alweer vergeten en vergeven O+ Fase enzo toch? :+
pi_167997947
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 07:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee joh, die foto!! O+ Vond het gewoon grappig zo 2x achter elkaar.
Ik schrijf het niet alleen, ik praat ook zo :D ik slik wel meer letters (soms halve woorden) in :@

Miezz :*
Wat je verteld over M vind ik altijd zo herkenbaar van toen Mats een baby was. Een baby die niet wil gaan slapen kan zo vermoeiend en soms frustrerend zijn vooral als je zelf op bent. En dan niet alleen voor jezelf maar ook voor haar is het gewoon vervelend.
Vervelend dat je man dan ook nog eens zo lang weg is. Je hebt er nu niks aan en ik heb het al vaak gezegd maar het komt echt goed :*

Lesage hopelijk gaat hij snel poepen. Gelukkig is het goed gekomen na die zetpil. Arm manneke
pi_167998415
Mijn ventje gaat dadelijk (nu dan echt) voor het eerst naar het kdv. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan.
pi_167998781
Spannend Ikke! M gaat binnenkort naar een andere vestiging dichter bij huis. Benieuwd hoe ze het daar zal vinden.

Over het algemeen vind ik M geen moeilijke baby, alleen dat slapen is soms nog wel een dingetje. Heeft ze niet van mij hoor, ik kan en wil overal wel slapen :+
Soms vind ik het best bijzonder dat sommige vrouwen nu alweer rammelen of zwanger zijn van een volgend kindje. Ik kan mij dat nog helemaal niet voorstellen :@ Mijn moeder houdt stug vol dat ik drie dochters zal krijgen :+ Als ik foto's terugkijk van de eerste maand van M, mis ik die periode ergens wel. Maar aan de andere kant vind ik het wel steeds leuker worden, de interactie en haar lach O+ O+
Je post over dat je evenveel van je tweede kindje houdt, stelt me wel een beetje gerust Ikke :+ Ik zie bijvoorbeeld in mijn omgeving dat de eerste veel meer aandacht krijgt en de tweede maar gewoon ergens wordt neergelegd, want dat is 'nog maar een baby die heeft niets door'. Zo zou ik niet willen zijn :@
pi_167999053
Miezziej, je laatste zin! Merk je dat in je omgeving? Ik merk juist met nr 2 dat zo'n baby zo veel meer is en kan dan "alleen maar liggen". Mijnes is nu 10? weken en die doet al zo veel.
En ik durf haast te stellen dat ik door de komst van S nóg meer van O ben gaan houden. Want nu is ze niet alleen O mijn kindje, maar ook S zijn zus. En ik hou nu dus ook van haar als zus, en hoe ze is als zus en van hoe zij van S houdt. Of nou ja. Jeweetwel. Haha.
pi_167999175
Dat klinkt ook heel liefdevol Room O+
We waren ergens op bezoek en dat ging ongeveer zo. Ik liep in het begin de hele tijd te slepen met M, want O+ mijn O+ baby O+ . Kan me niet voorstellen dat ik dat met een tweede niet zou doen :P
  maandag 9 januari 2017 @ 11:08:32 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167999176
Benieuwd hoe het gaat Ikke!

Lesage, verder goed gegaan na de zetpil?

Ik heb er al een dagprogramma op zitten. Om 9 uur lagen we in het zwembad met 2 andere mannetjes en sportmaatjes (hun moeders). Zo vrolijk als hij naar bed ging, zo vrolijk vond ik Max vanmorgen weer in zijn bedje. Uhh en aahh-end en met een grote lach op zijn gezicht. Het zwemmen maakte alleen zo'n indruk, dat hij stil, emotieloos en met grote ogen om zich heen heeft gekeken. Misschien was hij net zo flabberrgasted als zijn moeder door al die liedjes :P Je leert wel een heel repertoire zeg! Ik zing eigenlijk vaak gewoon liedjes van de radio en niet van die oud-Hollandse gezelligheid.

En nu ligt 'ie in zijn warme kloffie in de wagen te tukken. Moei!
pi_167999868
Dat klinkt lekker Q! Hier ook wezen zwemmen vanmorgen, man had de ochtend vrij genomen want met twee kleintjes is het toch echt niet te doen helaas.
Nu ligt dreumes in zijn bed te slapen en mini op mijn arm.

Wij proberen heel bewust de momenten dat de 'grote' op bed ligt te gebruiken voor wat extra aandacht voor J.olien. Ze word nog wel een in de box gelegd als T.obias wakker is..

Ik pluk toch net iets makkelijker een dreumes van de vensterbank af zónder baby op de arm..
pi_168000069
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:47 schreef Ggirl het volgende:

Ik pluk toch net iets makkelijker een dreumes van de vensterbank af zónder baby op de arm..
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen :+

Leuk zwemmen, Quoi! Staat hier ook nog steeds op het verlanglijstje.

Ohja, weten jullie nog dat M niet rolde? Het schijnt dat ze 1 keer gerold heeft op het kdv. Normaal vertellen ze dat niet, maar ze was al 2 weken niet geweest dusja :+ Ze hebben het niet zien gebeuren, maar ze lag opeens op haar buik. Thuis rolt ze niet, dus mijn theorie is dat ze haar gewoon op haar buik hadden gelegd maar dat zijn vergeten :')
Ze rolt nu wel naar haar zij. Dat vindt ze dan ook wel genoeg :Y) . Soms als ik haar op haar buik leg, legt ze haar hoofd op de mat en gaat dan een beetje maaien met haar armen. Laten we het "voorbereiden op kruipen" noemen :') :7
pi_168000493
Na de zetpil heeft S. gelukkig best goed geslapen. Wel veel gekreun en gesteun en tegen mij aan plakken, maar ach.

Miezz, ik herken dat bij een tweede niet zo hoor. Dus volgens mij is dat echt hoe je er zelf in staat. Ik heb ooit gelezen (hier?) dat je niet moet kijken naar hoeveel kinderen je in de luier wilt, maar hoeveel je er later aan tafel ziet zitten. Dat vond ik een mooi uitgangspunt!

Q, heerlijk, samen zwemmen. Echt even qualitytime O+

Spannend, Ikke! Toch weer een stukje loslaten van je baby.
  maandag 9 januari 2017 @ 12:48:18 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168000942
Nou Miezz, als je dan toch met slaapproblemen zit, is zwemmen wel een aanrader. Max viel tijdens het omkleden en de fles in slaap (ca 10:00) en slaapt nóg :+
  maandag 9 januari 2017 @ 12:53:45 #48
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168001148
Ikke wat een leuke foto O+ en spannend de eerste echte keer kdv?

Quoi wat jammer dat je bezoek niet door kon gaan :*

Fijn dat S.nog heeft geslapen lasage

Een dikke :* voor jou madivi, het lijkt me ontzettend zwaar 2 van die kleine mannetjes in je eentje.

En meer heb ik niet onthouden

Hier wordt de 2e ook niet de hele tijd maar neergelegd hoor. Ze moet wel wat meer mee in het ritme, maar heb niet het idee dat 1 van de 2 er last van heeft. Het is zoals room het zo mooi zegt O+ al moest ik toch een klein beetje wennen wat ik bij O. Niet had. Maar inmiddels is ze ook gewoon mijn dochter O+ en kijk, dit kan je toch ook maar niet de hele tijd neerleggen O+

SPOILER
Mijn lekkere blije dikkopje :D

[ Bericht 0% gewijzigd door snoenk op 09-01-2017 13:50:57 ]
pi_168002374
Miezz ik heb ook niet gezegt dat M een moeilijke baby is ;) maar je zit er niet zo maar doorheen toch? Ik snap je gevoel heel goed, dat wilde ik er eigenlijk alleen maar mee zeggen.

Room wat je zegt herken ik ook. Het is zo bijzonder om te zien hoeveel peuter van baby houdt O+ en andersom ook al.
En omdat ik weet hoe snel het gaat geniet ik veel meer van de baby tijd. Lekker knuffelen, zijn zachte huid aaien, lekker tutten. Peuter wil dat allemaal niet meer boehoe

Quoi wat leuk! Lekker zwemmen en nieuwe liedjes leren. Max zal wel uitgeteld zijn.
Hoe doe jij dat trouwens met het bad? Max zal er ook bijna uitgegroeid zijn toch? Stijn past er niet meer in en samen douchen komt gewoon niet altijd uit.

Ik vond het niet leuk om Stijn aan iemand anders te geven.
Hij was al aan het sjansen met de leidsters dus het komt vast goed.
pi_168002557
Ikke wij hebben een badzitje en ik heb het idee dat hij daarom nog wat langer in bad past. Als hij kan zitten gaan we over op de wasbak beneden of in een flexibele wasmand van de action, die schijnen ze ook veel te gebruiken.
Het is idd niet leuk om hem af te geven maar ik denk dat hij heel veel plezier gaat hebben!

L heeft z'n prikjes voorlopig weer gehad! Het was maar even krijsen en toen was het goed O+
pi_168002613
Snoek O+ wat een blij meisje

Dit is de aller eerste keer dat Stijn op het kdv is. Ze doen daar niet aan wennen. Even een stapje voor mij om hem aan een ander af te staan (buiten mijn moeder om)
  maandag 9 januari 2017 @ 13:50:17 #52
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168002671
Oh dat maakt het helemaal spannend ikke. Ik heb er al moeite mee dat mijn peuter donderdag naar de psz gaat :@ laat staan je baby
pi_168002710
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:47 schreef ikke_84 het volgende:
Snoek O+ wat een blij meisje

Dit is de aller eerste keer dat Stijn op het kdv is. Ze doen daar niet aan wennen. Even een stapje voor mij om hem aan een ander af te staan (buiten mijn moeder om)
Niet wennen? Dat is raar... Dan is het een hele stap idd. Eerste keer kon ik hem na 3 uur weer ophalen gelukkig. Komt vast goed, ze werken niet voor niks dat daar denk ik altijd. Dan zullen ze wel goed met kinderen om kunnen gaan.
pi_168002798
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:37 schreef ikke_84 het volgende:
Miezz ik heb ook niet gezegt dat M een moeilijke baby is ;) maar je zit er niet zo maar doorheen toch? Ik snap je gevoel heel goed, dat wilde ik er eigenlijk alleen maar mee zeggen.
Nee, dat snap ik, ik bedoelde het ook meer in het algemeen :+ Ik denk aan te veel dingen tegelijk en dan vergeet ik de helft te posten enzo :D Valt dat nog onder zwangerschapsdementie? :+

Misschien toch maar eens gaan zwemmen dan Quoi haha! Lekker, zo'n lang slaapje :) Hier slaapt M vaak ook beter na het badje, dus dan zal zwemmen nog wel eens sterker effect hebben :9

LeSage, dat klinkt ook wel mooi. Ik zou het op dit moment niet weten. In ieder geval niet 3, want dan heeft mijn moeder gelijk (als het ook nog eens allemaal meisjes zouden zijn dan :+) en dat wil ik niet :6 :+
Weet niet of iemand dat hier kent, truukje met de naald? Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat het klopt. Ze heeft dat vroeger eens gedaan bij mij, mijn broer en mijn zus. Naald boven je hand houden (aan een draadje dus :P) en de beweging zou voorspellen hoeveel kinderen en welk geslacht.

Snoenk O+ Vind die babyvetjes altijd zo O+

Spannend zonder wennen Ikke. Gaat Mats eigenlijk ook naar de (zelfde) opvang? (leeftijd vergeten, gaan we weer met de dementie :@ :P)
pi_168003986
LeSage, sneu van het huilen zeg, heeft hij inmiddels wel weer gepoept?

Ikke, spannend, hopelijk gaat alles goed vandaag. Heb helaas de foto gemist :(

Miezziej, vermoeiend is dat niet/te weinig slapen he, de dag duurt dan zo lang. Dat "superman-wapperen" heeft m'n kleine ook lang gedaan voordat hij sterk genoeg was om zich op te duwen op z'n armen, schattig ziet dat eruit he.

Quoi, dat zwemmen lijkt me ook zo leuk, hij zal wel extra lekker slapen ervan.

Ggirl, ja dat lijkt me ook een stukje sneller een veiliger zonder baby in de arm haha.

Snoenk wat schattig!

Hier heeft kleinste last van z'n tandjes, tandje 4 alweer... hij is er echt huilerig van. Sowieso is mama die uit het zicht is écht niét leuk. Ik voel me net sinterklaas als ik de kamer weer in kom lopen, zo vol verwachting en blijdschap zijn ze.

[ Bericht 6% gewijzigd door Madivi op 09-01-2017 21:37:47 ]
pi_168006520
Hoi! Mag ik met jullie meeschrijven? Ik lees al tijden mee, maar heb nog nooit van me 'durven' laten horen. Maar met een zoon van inmiddels bijna 7 weken (wat gaat dat snel!) lijkt het me leuk om met jullie mee te kletsen.

Madivi, wat een prachtige jongens heb je! Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen. :D
A balanced diet is a cookie in each hand
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 16:54:15 #57
269689 crew  Viv
pi_168006543
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Taartje het volgende:
Hoi! Mag ik met jullie meeschrijven?
Natuurlijk! *O*
quote:
Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen. :D
Oh dat duurt niet lang meer voor jou! O+
  maandag 9 januari 2017 @ 17:25:11 #58
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168007091
Snoenk wat een blijhoofdje! O+
Madi vrolijk duo O+
Hoi Taartje en zoontje :W Is dit je eerste kindje? Dan schelen onze jongens maar een paar dagen (6,5 week hier).
Nazil fijn dat de prikjes er weer op zitten!
Quoi wat tof dat hij het zwemmen zo lekker vond! Als Vv straks naar de peuteropvang gaat wil ik over een paar maanden kijken of ik rond die tijd met Aa kan gaan babyzwemmen (met Vv ook gedaan).
Ikke vond hij het leuk bij het kdv?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168007379
Taartje welkom!

Wat doen jullie bij baby's die hun speen uit de mond halen, die trots omhoog houden (kijk, mama!) en vervolgens niet meer in de mond krijgen en 'm dus maar laten vallen en gaan huilen? :') ritueel x1000 op het moment.
pi_168007468
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:35 schreef Nazil het volgende:
Taartje welkom!

Wat doen jullie bij baby's die hun speen uit de mond halen, die trots omhoog houden (kijk, mama!) en vervolgens niet meer in de mond krijgen en 'm dus maar laten vallen en gaan huilen? :') ritueel x1000 op het moment.
Haha herkenbaar. :D Duizend-en-een keer terugdoen is hier de enige optie geweest tot ze m wel terugkregen. En zorgen dat ze iets anders in hun handjes hebben om mee te friemelen (knuffel oid) hielp soms ook. En uit praktisch oogpunt:spenenkoordje.

Welkom Taartje! Vertel eens wat meer over jou je kindje, gaat alles goed, heb je al een ritme, herstel je goed van de bevalling? :)
pi_168008215
Speentjes ja }:| Als je net je handjes aan het ontdekken bent, dan mep je steeds dat ding uit je mond }:|

Madivi, wat een heerlijke bekkies O+
pi_168008326
pi_168008393
Speenkoord :') dan is het zaak om net zo lang aan het touwtje te trekken dat én de speen én het koord los zit. En idd knuffel helpt wel iets maar soms is speen net wat interessanter om mee te spelen.
MC ja elastiekjes om z'n oren kwam ook al in mij op maar ja _O- wordt niet gewaardeerd denk ik. _O-
  maandag 9 januari 2017 @ 18:20:56 #64
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168008459
quote:
Hannibal Lecter als baby? _O-
pi_168008615
Owww Madivi wat een knapperds O+
pi_168009122
Nazil haha ja. Koordje is meer fijn om niet ook duizend keer dat speentje te hoeven zoeken en afwassen haha.

Amsel O+ hoe gaat het met jullie?
pi_168009248
Madivi je mannen O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168009316
Bedankt voor het warme welkom!

Radyhyn, het is inderdaad m'n eerste. Hij is deze woensdag zeven weken. Leuk dat onze jongens zo dicht op elkaar zitten.

Madivi, met ons gaat het goed! De bevalling ging supersnel (en werd daarom onverwacht een thuisbevalling, gelukkig was de verloskundige op tijd...), en ook mijn herstel gaat top. Heel fijn, want het betekent dat we er dagelijks op uit kunnen met de draagdoek en flinke stukken wandelen. Een ritme begint langzaam te komen, nu we elkaar steeds beter leren kennen. :)
  maandag 9 januari 2017 @ 19:31:35 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168010690
Madivi, wat een knapperds op de foto!

Nazil, goede speenacties :D Wel erg bijdehand al, jouw ventje! Ik heb geen suggestie. Er wordt hier namelijk gewoon pertinent GEEN speen gezogen. Ik probeer het soms, maar no way.

Welkom Taartje :)
pi_168011902
Bijdehand is hij zeker, quoi!
Madivi daarom hebben wij 3 spenen hier liggen, als er een op de grond valt pakken we een andere :')
pi_168013090
Ikke, is het vandaag goed gegaan op het kdv? De eerste keer van M. moest ik werken en mocht mijn vriend hem daar achterlaten. Ik denk dat ik het er wel echt moeilijk mee had gehad. Maar hij vind het er nu fantastisch, dus het went snel.

Snoek, wat een lief meisje!

Taartje, welkom!

Hier doen wij de speen gewoon een onder de kraan en weer in zijn mond. Maar alleen als hij echt op de grond heeft gelegen. In de box of in bed niet. M kan trouwens zelf sinds een maandje zijn speen pakken. In het begin snapte hij nog niet hoe het werkte, maar nu stopt hij hem altijd goed in zijn mond.

Volgens mij had M net zijn eerste tantrum omdat iets niet mocht. Hij zat met zijn handjes in de drinkbak van de hond te spetteren en toen ik hem wegpakte werd meneer heel boos en ging hij heel hard huilen. Hij wilde ook absoluut niet verder spelen daarna, alleen nog maar op schoot zitten.
  maandag 9 januari 2017 @ 20:55:20 #72
52229 Chanty
pi_168013869
Madivi wat een schatjes zeg O+
pi_168016389
Gefeliciteerd Luna :D nu mag je naar de peuters :P . Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen :+ .

Ik heb de jongens van Madivi gemist }:| doe 's terug die foto.

Welkom Taartje!

Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw :P .

Met ploatje:
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 22:01:24 ]
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 22:09:27 #74
269689 crew  Viv
pi_168016832
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw :P .
:D O+ Jij moet echt een boek schrijven over Tas en Annie, dat zou een bestseller worden! :Y
pi_168017050
quote:
Gefeliciteerd Luna :D nu mag je naar de peuters :P . Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen :+ .

Welkom Taartje!

Met ploatje:
SPOILER
pi_168018330
quote:

Welkom Taartje!

Ik hoop niet dat dit een voorbode is van wat nog gaat komen, hij is nog niet eens 8 maanden! Hier geen oudere broers/zussen, dus als hij het al van iemand heeft afgekeken dan is dat op het kdv.

Wat een lieve foto's van Tas! Hij kijkt er zo guitig bij!
  maandag 9 januari 2017 @ 22:52:47 #77
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168018484
Taartje, hier vrijdag 7 weken :D
Fijn dat alles gord gaat.

Haha Tas O+
Hij lijkt ook zooo op Annie!
Skittles heeft goede oplossing :D

Luna nu is zo'n minitantrumpje nog schattig ja :D
  dinsdag 10 januari 2017 @ 06:34:37 #78
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168022351
Tasreportage _O_

Heerlijk, een keer geen gebroken nacht hier sinds tijden :) Verschil: om 23u dronk hij nog een klein extra flesje.

c_/
pi_168023105
Hier in een keer wel, om half 4 werd hij wakker en kon niet meer in slaap komen zonder fles. Dus maar fles gegeven. Merk dat het vaak is als hij ziek is, gisterenavond had hij ook koorts van de prikjes. Daarna heeft hij tot half 7 geslapen, speen terug gedaan en net werd ik wakker! Hij slaapt nog steeds. Uiteindelijk best een hele goede nacht dus.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:17:11 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168023393
Lekker Nazil! Koorts van de prikjes, mwehh.

Ik moest vanmorgen gewoon mijn beste vriendje wegbrengen naar de gastouder.

SPOILER
Niet leuk }:| Maar goed, aan de slag dan maar.
pi_168023430
Hoi!

Even bijlezen. Druk gehad afgelopen week. :D
:)
pi_168024011
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D O+ Jij moet echt een boek schrijven over Tas en Annie, dat zou een bestseller worden! :Y
Dit!
Kan een serie worden.

Tas en Annie en de vliegende Duplotrein
Tas en Annie en de geplette banaan
Tas en Annie en de scheve schuifpui
pi_168024209
Oh hoi, pagina 4 :W

Succes Quoi! Stom he, dat wegbrengen.

Laten die mini's van jullie ook zo belachelijk veel scheten? :@
pi_168024248
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:00 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dit!
Kan een serie worden.

Tas en Annie en de vliegende Duplotrein
Tas en Annie en de geplette banaan
Tas en Annie en de scheve schuifpui
Ik zou ze kopen!
pi_168024403
madivi ik heb jou mannetjes ook gemist :{
haha sinterklaas, mooie omschrijving. En het 4e tandje alweer, gaat hard nu. Nog 16 te gaan :P

Miezz die zwangerschapsdementie gaat nooooit meer weg :P
Mats gaat idd naar dezelfde opvang. Hij zit op de peuter groep dus ze zien elkaar niet.
Stijn had het heel goed gedaan. Hij heeft heel veel gelachen O+ alleen maar 2x een half uurtje geslapen doordat er meer kindjes op de kamer lagen en dat is hij niet gewend. Maar ondanks dat was hij heel vrolijk geweest.

Nazil thx voor de tip over het badzitje. even horen of iemand in mijn omgeving zn ding te leen heeft.
Geen tips voor de speen, want hier wordt de speen geweigerd
MC _O- wat een ding

taartje welkom :W fijn dat het zo goed gaat.

Razz O+ wat een leukerd heb je toch
Misschien moet hij eerst nog een paar keer op zijn hoofd vallen voor hij het snapt :7 hardleers
Skittles is ook al zo creatief met oplossingen :D Al vind ik dat best nog een optie haha

Luna daar begint het mee ;) Ook wel een beetje flauw dat hij niet met water mocht spelen :P
Ik kan er altijd zo om lachen als ze zulke buien hebben (behalve als zn bui midden in de winkel ofzo is :7 )

Room veel scheten, check. Peuter vindt het hilarisch en dan moet Stijn weer om hem lachen.
en enorme zweet voeten. De hele onderkant van de slaapzak is smorgens nat

Quoi O+ poepie
Weg brengen is idd niet leuk
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:33:01 #86
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168024516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:11 schreef Roomsnoes het volgende:

Ja en ze stinken ook behoorlijk. Echt niet damesachtig :{w
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:35:40 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168024553
Oh, ik dacht: die meisjes laten vast geen scheetjes :{w
pi_168024795
Ik had je foto gisteren gezien Madivi O+

Welkom Taartje!

Dat met die speen doet M ook Nazil. Ze wil hem eigenlijk ook niet echt meer. Soms geef ik hem aan in haar hand en zit ze echt van " :o Wow zo moooiiii :o " :+. En vervolgens gaat ze op de achterkant/zijkant kauwen.

Jouw posts Razz O+ Tas O+

Werkze vandaag Quoi. Schattig zo in de Tula O+

Fijn dat het goed ging op het kdv Ikke! Hoevaak gaat hij er straks heen?

Het gaat beter met M haar luieruitslag gelukkig. Maak haar nu steeds schoon in de wasbak en heb mijn schoonmoeder gevraagd hetzelfde te doen. De eerste keer keek ze me aan van :? en daarna ging ze steeds de kraan schoppen :D :+
Voor de mensen zonder zwangerschapsdementie: weten jullie nog het verhaal van de losgeschoten afvoerslang een paar dagen voor mijn bevalling? Toch maar eens een melding gemaakt bij de verzekering en de vloer is vervangen. Al hebben we nu een ander lekkage probleem in de badkamer/keuken :{ De aannemer komt morgen kijken. Je verwacht het niet met nieuwbouw -O- Maarja komt wel weer goed.

Owja, volgens mij zag ik leuk nieuws in een ander topic LeSage? :9 *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Miezziej op 10-01-2017 11:47:04 ]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 11:07:14 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168025016
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:35 schreef Nazil het volgende:
Geen speen geven ;).
KuikenGuppy
pi_168029040
Snoek, wat een scheetje :D O+

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Taartje het volgende:
Hoi! Mag ik met jullie meeschrijven? Ik lees al tijden mee, maar heb nog nooit van me 'durven' laten horen. Maar met een zoon van inmiddels bijna 7 weken (wat gaat dat snel!) lijkt het me leuk om met jullie mee te kletsen.

Madivi, wat een prachtige jongens heb je! Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen. :D
Hoi! :W Zeven weken O+ Nog redelijk vers dus. :+ Fijn om te lezen dat het goed gaat.

quote:
Lieverdje zeg. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 06:34 schreef Quoi het volgende:
Tasreportage _O_

Heerlijk, een keer geen gebroken nacht hier sinds tijden :) Verschil: om 23u dronk hij nog een klein extra flesje.

c_/
Oh, lekker zeg. Vanavond weer doen dus? :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:17 schreef Quoi het volgende:
Lekker Nazil! Koorts van de prikjes, mwehh.

Ik moest vanmorgen gewoon mijn beste vriendje wegbrengen naar de gastouder.

SPOILER
Niet leuk }:| Maar goed, aan de slag dan maar.
Ah. Lijkt me ook maar niks :{ Ik hoor van collega's wel veel positieve verhalen over gastouders. Heeft jouw gastouder ook meerdere kindjes bij zich?
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh hoi, pagina 4 :W

Succes Quoi! Stom he, dat wegbrengen.

Ja heerlijk is dat. Vooral die ontzettende natte jusscheten, waarvan je weet dat hij daarna verschoond moet worden. :')

Over 6 dagen moet ik alweer werken. Wat is de tijd belachelijk snel gegaan zeg. :o
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:49:17 #91
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168029184
Heeeeel veel scheten hier :D

En hij kijkt er dan intens gelukkig bij :D
pi_168029257
Buda :D O+ Leuk pakje ook!

De tijd gaat echt snel he Soof! Het is vast al eerder gezegd, maar hoe veel dagen ga je werken?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:03:58 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168029504
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:49 schreef Budabuddumbam het volgende:

[ afbeelding ]
Wat lijken ze op elkaar zeg!
KuikenGuppy
pi_168029667
Jeetje Budda, wat een mooie jongens O+

O vindt S zijn scheten ook erg benoemenswaardig, en vraagt steeds hoopvol of S dan in de poepstoel moet :') O+
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:40:32 #95
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168030216
Buda wat een scheetjes O+
:+
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:52:49 #96
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168030508
Als de mijnes scheetjes laat komt er 9 van de 10 keer een sloot derrie mee.. dus dan is het rennen voor een schone broek ;)

6,5 week O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Radyhyn op 10-01-2017 16:12:11 (Ik had 7,5 week opgeschreven ipv 6,5 week :P) ]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:59:52 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_168030664
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:52 schreef Radyhyn het volgende:
Als de mijnes scheetjes laat komt er 9 van de 10 keer een sloot derrie mee.. dus dan is het rennen voor een schone broek ;)

7,5 week O+
[ afbeelding ]
ermahgerd minirady O+

(Ik heb dat pakje ook O+)
disclaimer
pi_168030752
Rady O+ Zo klein nog :D

Dan wil ik ook meedoen met een fotootje. Hij is een paar dagen oud, de boom is ondertussen al weg no worries :+
Hier had M net haar sok voor het eerst zelf uitgetrokken :9
SPOILER
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:13:33 #99
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168031000
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ermahgerd minirady O+

(Ik heb dat pakje ook O+)
Het pakje is echt super mooi!
Hij is er al wel bijna uitgegroeid :P

Miezz wat een leukie!!

Ooohhjeee.. poepalarm.. ik ga ff rennen :P byezzz :P
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:18:16 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168031115
Oooooooh mooie kindjes!

Ik ging net zomaar ineens het Z&G topic teruglezen tot de dag van de bevalling O+ Het resultaat ga ik maar eens ophalen oO<

@Soof: Ja, afhankelijk van de dag zijn er maximaal 5 kindjes. Kreeg vandaag een foto van de kindjes om Max in de wipper heen. Ze vinden 'm heul interessant. Tof :)
pi_168031561
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 11:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Geen speen geven ;).
Dan gaat hij niet slapen :')
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:54:06 #102
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168033217
Ondanks het rennen was ik toch te laat.. poeprandjes *O*

Quoi wat schattig dat hij het middelpunt van de belangstelling is. Leuk he dat teruglezen.

Hier hebben we een handig speen-terug-stop-systeem voor overdag: Grote broer O+
Al heeft hij maar af en toe een speentje in zijn mond.
pi_168038340
Oh jongens, wat een heerlijke foto's allemaal!

En dan van die knappe baby's die gewoon lief zijn bij de opvang O+

Hier gaat het de laatste dagen zo snel met de ontwikkeling. S. loopt de hele dag overal achteraan (nog wel met vasthouden), kletst de oren van je kop, zit in een nieuwe autostoel, kan zwaaien, kan hoera roepen en verstoppertje spelen. Het baby zijn gaat er echt hard vanaf op het moment.

En ja Miezz, als alles goed blijft gaan wordt kleine S. komend jaar grote broer O+ O+ O+
pi_168040575
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:49 schreef Budabuddumbam het volgende:

[ afbeelding ]
Aaaaah!! Mooi! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:52 schreef Miezziej het volgende:
Buda :D O+ Leuk pakje ook!

De tijd gaat echt snel he Soof! Het is vast al eerder gezegd, maar hoe veel dagen ga je werken?
Drie dagen :) Waarvan één dag mijn kerel lekker thuis is, te fijn :Y De andere twee dagen komen de grootouders hier thuis oppassen. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:52 schreef Radyhyn het volgende:

6,5 week O+
[ afbeelding ]
Woooh, wijs koppie!! Zo van: ik heb je wel door! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:04 schreef Miezziej het volgende:

Dan wil ik ook meedoen met een fotootje. Hij is een paar dagen oud, de boom is ondertussen al weg no worries :+
SPOILER
Ah! O+
De sok! :o Mijn M. ontdekt nu z'n voeten pas en hij vindt ze best bijzonder. :')
Fijne zithouding is dat trouwens hè? :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:18 schreef Quoi het volgende:
Oooooooh mooie kindjes!

Ik ging net zomaar ineens het Z&G topic teruglezen tot de dag van de bevalling O+ Het resultaat ga ik maar eens ophalen oO<

@Soof: Ja, afhankelijk van de dag zijn er maximaal 5 kindjes. Kreeg vandaag een foto van de kindjes om Max in de wipper heen. Ze vinden 'm heul interessant. Tof :)
Mooi is dat om te lezen hè.

Ah fijn! Ging het goed verder vandaag?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 23:31:44 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168044156
Na een dagje gastouder zou mijn zus vanavond ook nog eens oppassen, aangezien we allebei echt even onze neus op een nieuwjaarsborrel wilden laten zien. Gelukkig liet ik haar achter met een al (om 20u!) slapende Max en kwam ik terug in dezelfde toestand. Ze had zich op oppassen verheugd en is maar even 10 min naast zijn bedje gaan staan om naar 'm te kijken :P

Soof, wat een fijne constructie, 2 dagen met grootouders als oppas. Zin in werken?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:00 schreef LeSage het volgende:
En ja Miezz, als alles goed blijft gaan wordt kleine S. komend jaar grote broer O+ O+ O+
Gefeliciteerd! *O*
pi_168045194
Wat een mooie baby's komen er voorbij O+

Lesage ik had al even in het andere topic gespiekt na het bericht van miez. nogmaals gefeliciteerd met jullie 2e streepje *O* super leuk!
pi_168045233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:04 schreef Miezziej het volgende:

SPOILER
Vette dansvloer voor haar :D
pi_168046110
Ik pik er maar even wat dingen uit, moet nog wat oefenen in alles bijhouden :D

Quoi, wat fijn dat Max zo lekker heeft geslapen. En je arme zus, gelukkig zijn slapende baby's ook heerlijk om naar te kijken.

LeSage, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Een vraagje: slapen jullie baby's overdag in een slaapzak (als ze dat 's nachts ook doen)? En gordijnen open of gordijnen dicht? R slaapt nu overdag altijd in de draagdoek, maar ik wil vast een beetje oefenen met overdag slapen in bed, voor als mijn verlof straks voorbij is.
  woensdag 11 januari 2017 @ 07:53:47 #109
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168046367
Lesage gefeliciteerd *O*

Taartje, bij O. Werkte de duidelijkheid van een slaapzak/inbakerding heel goed. Slaapzak aan betekende slapen.
I maakt het (nog) niets uit en heeft geen last van wapperarmen dus haar doe ik alleen savonds een slaapzak aan vanwege kou.
Rolgordijnen heb ik overdag open en gordijn dicht zodat het niet pikdonker is maar ook niet heel licht.
pi_168046405
Stijn sliep de eerste 3 maanden ingebakerd. Daarna in een slaapzak. Overdag doe ik een dunne aan zodat ik alleen de broek uit hoef te doen. Voor de nacht heb ik een dikke want dan heeft hij alleen een romper eronder.
En overdag slaapt hij op een lichte kamer. Dat Heb ik bewust zo aangeleerd omdat onze peuter als baby niet kon slapen als het licht was. Als je ergens bent waar ze gaan rolluiken ofzo hebben is dat best lastig. Voor de nacht gaan de rolluiken dicht.
Maar soms vind ik het nog moeilijk wat ik hem nou allemaal aan moet trekken. Dan ga ik twijfelen of het niet te warm is of te koud. Vooral als het dadelijk weer warmer wordt is het weer even zoeken
pi_168048417
Slaapt overdag in de box zonder slaapzakje met dun dekentje.
pi_168048458
LeSage: gefeliciteerd!
Mijn kereltje slaapt met koud weer op het kdv wel in een slaapzak, thuis gewoon in kleding die hij aanheeft met een dekentje
pi_168048486
S slaapt overal en nergens, behalve met slaapzak in bed. Ik wil de nacht van de dag onderscheiden. Daarbij wil ik mezelf niet opsluiten door alleen thuis te slapen. Dus hij doet slaapjes in de wagen, op de bank, op mij, in de doek, al naar gelang wat we doen die dag.
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:11:23 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168048912
Eén vraag, 10 verschillende antwoorden ;) Hier is het een combi van hoe Vosje en Room het doen. Bij gastouder slaapzakje aan.

Hier heb ik de stapel kleertjes in maat 74 aangebroken. Nieuwe spullies!

Nog een flesje rond 23-24u blijkt hier dé strategie. Erna ging hij door tot 5:30 :) Hij is ook een speentje groter gegaan, dus het gaat ook nog eens sneller die fles ^O^

Vanmiddag dan eindelijk eens richting ouders, hoop ik!
pi_168049749
Net als Q hier gemengd. Thuis met slaapzakje in bed, bij de oppas ook. En verder gewoon slapen waar het uitkomt. In de wagen/auto/op schoot.

Ik hoop dat het vandaag wel gaat lukken, Q!
pi_168050884
:D om misverstanden te voorkomen: snacht ligt de mijnes in romper in slaapzak met evt nog dekentje. Met kleding alleen dut
pi_168051373
Quoi, ja wel weer zin om te werken. :Y Ben benieuwd hoe het gaat maandag :+

Lesage, gefeliciteerd!! :D

Taartje, ja overdag ook slaapzak en gewoon in eigen bed en rolluiken omlaag, maar daar komt wel wat licht doorheen. De kleine tukjes in de armen, box, autostoeltje. Moet er niet aan denken om z'n grote tuk in de box te laten doen. Verschrikkelijk :')
pi_168051814
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:23 schreef Soof-87 het volgende:
Quoi, ja wel weer zin om te werken. :Y Ben benieuwd hoe het gaat maandag :+

Lesage, gefeliciteerd!! :D

Taartje, ja overdag ook slaapzak en gewoon in eigen bed en rolluiken omlaag, maar daar komt wel wat licht doorheen. De kleine tukjes in de armen, box, autostoeltje. Moet er niet aan denken om z'n grote tuk in de box te laten doen. Verschrikkelijk :')
Hoezo verschrikkelijk? Komt hij daar wat tekort dan?
pi_168052231
Hier is slapen in de box vanaf een maand of drie - na de comateuze minibabyslaaps - nooit meer een optie geweest wegens zeer luide steuterdreumes-later-peuter -O- . Daarvoor vond ik het wel relaxed, dan hoefde ik ook niet steeds naar boven als in slaap vallen lastig was.
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:24:58 #120
52229 Chanty
pi_168052366
Wat een hoop leuke foto's!

Tas wordt echt al groot zeg, begint nu al met staan :o voor mijn gevoel ben je net bevallen :o

Buda wat een knapperds, ze lijken wel op elkaar vind ik! O+

Rady A is ook duidelijk een broer van V. Wat een vrolijke koppie :D

Miez wat een lief pakje heeft ze aan O+ Voeten worden hier ook ontdekt maar ze heeft ze nog niet in de mond gestopt.

Quoi wel overduidelijk een jongenskoppie O+ Wordt vast heel ondeugend!

Lesage gefeliciteerd *O*

Hier hebben we de foto's gekregen van het kdv O+

SPOILER
Het is wel duidelijk dat Lucas gekloond is he :+
pi_168052486
Ohhh LeSage van harte O+
pi_168053050
Chanty wat een cutie(s) O+
pi_168053169
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hoezo verschrikkelijk? Komt hij daar wat tekort dan?
Nee hoor. :)
pi_168053253
Wat een mooie foto's Chanty!

Bedankt voor alle antwoorden, het is dus vooral een kwestie van wat we zelf het fijnst vinden. Ik ga er eens over nadenken. En beginnen met moed verzamelen om te oefenen met niet meer (alleen maar) op mij / in de doek te slapen overdag. :Z
pi_168053254
Chanty!! Te mooi! :D

Ik moet ook vaker met mijn kerel en minimannetje samen een foto maken. Die kerstboomfoto met z'n drieen is me zo dierbaar :o Moet dat gewoon standaard elke maand doen eigenlijk. :Y

En mijn eerste ongesteldheid mag ook wel een keer komen nu. :@ Sleep nu maar overal tampons mee. Ik merkte ook pas als ik ongesteld was als het te laat was. Dus een extra string is ook niet verkeerd. :')
pi_168053269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:13 schreef Taartje het volgende:
het is dus vooral een kwestie van wat we zelf het fijnst vinden. Ik ga er eens over nadenken.
Precies. En dan doe je het altijd goed :Y :*
pi_168053287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:08 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Nee hoor. :)
Wat is er dan zo verschrikkelijk aan?
pi_168053433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:14 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan?
Omdat mijn M. daar veel onrustiger ligt en hij hoort, als hij 2/3 uur achter elkaar slaapt, gewoon in zijn eigen bedje te liggen vind ik. Lekker vertrouwd, lekker rustig en hij vindt dat ook fijn merk ik.
Als bonus kan ik echt mijn eigen ding doen beneden en hoef ik geen rekening met de baby te houden mocht er een deur te hard dicht slaan, de telefoon ineens afgaan oid. Hij werd daar niet altijd wakker van hoor. Hij schrok soms dan even, ogen open en weer dicht. Dus denk ook dat hij boven in zijn eigen bedje wat dieper in slaap komt.

Bij die kleine dutjes van 30-45 minuten, laat ik hem wel beneden.
pi_168053501
Chanty ze zijn allebei gekopieerd :D wat lijkt L op je man en A op jou! O+

Taartje je leest het, er zijn heel veel verschillende manieren :D ik vind het wel leuk om al die verschillende manieren te lezen.

Net 4 handen op 1 buik terug gekeken ;( wat een trieste situatie. kindje werd tijdelijk(?) uit huis geplaatst. Zoiets gebeurt natuurlijk niet zo maar maar het raakte me wel. Het idee dat iemand je kind mee neemt :'(
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:45:55 #130
52229 Chanty
pi_168053977
Dank je wel ikke O+ Zo leuk om te horen dat mijn kind ook op mij lijkt. Hoor ik bij Lucas nooit :+

En ja dat is heftig maar er moet behoorlijk wat aan de hand zijn.
  woensdag 11 januari 2017 @ 16:57:21 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168055311
Het is dat je vent niet met zijn vinger in zijn mond zit, anders was het 1:1 Chanty! Mooie plaatjes :)

Hier vanmiddag de allereerste tot-aan-de-nek-poepluier gehad. En we waren niet thuis :P Maar we leven nog.
pi_168055699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:13 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Precies. En dan doe je het altijd goed :Y :*
Lief! Hij slaapt pas sinds twee weken (weer) in zijn bedje, nou ja, de kinderwagenbak. Daarvoor alleen rechtop op ons, door zijn verborgen refluxklachten. Die zijn inmiddels zo goed als verdwenen, en we genieten van de uurtjes dat hij 's nachts plat kan liggen. Dus we zijn al een eind gekomen, haha.

Ikke_84, ik heb de aflevering vandaag ook zitten kijken. Heftig hoor, je kind moeten afgeven. Had zoals Chanty zegt wel het idee dat ze alle hulp werd aangeboden, voor deze stap werd gezet.

Oh jee Quoi, één van de mijlpalen waar je je vast minder op had verheugd. Had je wel verschoning en nieuwe kleding bij je?
  woensdag 11 januari 2017 @ 17:31:46 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168056120
Altijd! *)
pi_168056251
Ikke, heb het terug gekeken omdat ik op Twitter veel reacties voorbij zag komen. Sneu hè!? Daar was idd wel wat aan de hand. ;(

Quoi, heerlijk :D Mooie timing ook!

En fijn Taartje dat het bijna weg is! :Y
pi_168060198
Quoi :D altijd fijn als ze zoiets bewaren voor als je buiten de deur bent. Is het bezoekje aan je moeder gelukt?
Ik zat vanmiddag weer eens met mijn vinger in de poep toen ik ff snel wilde checken of meneertje had gepoept :')

Er was bij dat gezin ook behoorlijk wat aan de hand idd. Hele trieste situatie ;(
Soof ik las er ook wat over op facebook vandaar dat ik het terug heb gekeken.

Taartje verborgen reflux is niet fijn. Gelukkig zijn de klachten zo goed als weg.
Stijn slaapt met zijn 5 maanden nog steeds niet helemaal plat. Ik heb van die ikea opstapjes onder de poten van het hoofdeinde en durf ze niet weg te halen omdat het nu zo goed gaat.
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:01:07 #136
52229 Chanty
pi_168061359
Heb de aflevering ook terug gekeken. Denk wel dat het in deze situatie goed was om in te grijpen gezien alle hulp die er al was en hoop dat het voor dit gezin goed komt. Lijkt me echt zo erg dat je kind je wordt afgenomen ;(
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:13:09 #137
220609 Nouk84
pi_168061720
Hier slaapt ze overdag ook in bedje en in dezelfde slaapzak. Soms alleen in romper, soms ook nog in het shirtje wat ze overdag aan heeft, want kleren over het hoofd is de hell hier :)

Lekker zo'n kakje-pakje Q! :')

Mooie foto's Chanty.

LeSage; Gefeliciteerd! Heel leuk O+

Taartje; welkom!

Tot zover mijn geheugen :')

GO heeft vandaag gevraagd of ik wil stoppen met de woensdag bij haar }:| Dilemma }:| Stom. Hoewel mijn keuze voor GO heel bewust was; begin ik in heel veel dingen nu wel de nadelen te zien.. wellicht toch naar het kdv.... Zou ik wel jammer vinden, voelt ze goed bij haar. Maar ik wil Emma ook niet bij 3 verschillende huizen brengen... Nadenken, nadenken, nadenken. Andere dagen werken wil ik niet :{
  woensdag 11 januari 2017 @ 21:14:36 #138
220609 Nouk84
pi_168061765
Morgen de 6mnd controle bij cb, en dat terwijl ze nog maar 5 dagen verwijderd is van de 7 mnd mijlpaal :')

Slaapfunctie is sinds gisteren stuk hier door mega-mega-hoestbuien.. ;( Zielig

Ooh en manflu :X :X
pi_168061987
Ik heb 4 handen op 1 buik opgenomen. Jullie maken me wel nieuwsgierig. Laatst zag ik een aflevering van een meisje van 20 ofzo die 3 kinderen had van 2 verschillende mannen, beide 50+. Vond het best een groot leeftijdsverschil :@

Haha Nouk, M moet ook met 7 maanden voor de 6 maanden check :') Beetje druk daar. Ik denk dat ik alle vaccinaties maar alvast inplan zodat ze ze allemaal heeft gehad voordat we misschien naar Vietnam gaan.

Leuke foto's Chanty O+
pi_168062210
Nouk alles over het hoofd is ook drama hier.

Over go/kdv/oppas: L gaat wel naar 3 verschillende oppassen. Allebei de omas een keer en een dag kdv. Best veel verschillende huizen maar ik hoop dat omas al snel 'thuis' worden. Dat is nu nog niet, ze merken zelf veel verschil met L bij hun en thuis. Ik denk dat het allemaal wel goed komt. Kdv gaat volgens mij heel erg goed, hij speelt daar zo fijn en laatste weken gaat het steeds beter. Hij slaapt er goed, zelfs beter dan thuis :') en ik heb 'm straks daar uit bed moeten plukken, hij lag zo lief daar. Alleen maar complimenten voor hem.

Gezeik:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Nazil op 11-01-2017 22:18:36 ]
  Manager PR/Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 22:06:10 #141
269689 crew  Viv
pi_168063449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:22 schreef Soof-87 het volgende:
Omdat mijn M. daar veel onrustiger ligt en hij hoort, als hij 2/3 uur achter elkaar slaapt, gewoon in zijn eigen bedje te liggen vind ik.
[...]
Bij die kleine dutjes van 30-45 minuten, laat ik hem wel beneden.
Hoe weet je aan het begin van een dutje of het een grote of een kleine wordt? :? Als ZZ moe is leggen we haar na de voeding in haar bedje. Overdag gaat ze dan in de meeste gevallen niet slapen, soms slaapt ze 45 minuten en heel soms slaapt ze langer. Ik kan dat van tevoren niet inschatten. Over de avonden/nachten zeg ik niks want fok!wet. O-)
pi_168064042
Vivi en als je de speen (als ze die heeft) terug stopt na die drie kwartier? Aan L kan ik dan gelijk merken of hij nog moe is of echt wakker. Bij moe gaan dan de oogjes wat dicht en draait hij z'n hoofd weg. Dan laat ik hem liggen en slaapt hij vaak nog een keer drie kwartier. Dat is echt zo'n cyclus zeg maar, na die drie kwartier worden die kleintjes wakker ookal zijn ze niet uitgeslapen.

Al kan ik mij voorstellen dat je liever tips hebt voor de meeste tijd dat ze niet wil slapen :') komt met de tijd. Pas na 3 maanden wilde L überhaupt overdag in z'n eigen bedje liggen/slapen, daarvoor alleen maar in de wandelwagen beneden. We zijn dat langzaam op gaan bouwen en nu zijn er dagen dat hij overdag niet slaapt in z'n eigen bed maar soms ook 3x.
  Manager PR/Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 22:40:03 #143
269689 crew  Viv
pi_168064603
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:24 schreef Nazil het volgende:
Vivi en als je de speen (als ze die heeft) terug stopt na die drie kwartier?
Ze heeft wel een speen, ze pakt 'm niet altijd en heeft 'm ook niet altijd nodig om in slaap te komen. Vandaag toevallig wel gebruikt en een dutje wat kunnen rekken inderdaad. :)
quote:
Al kan ik mij voorstellen dat je liever tips hebt voor de meeste tijd dat ze niet wil slapen :')
Nou ja, wat meer de handen vrij hebben (voor het kolven/huishouden) zou fijn zijn, maar vanwege onze avonden/nachten is het eigenlijk goed te doen zo. 8-) In de wandelwagen werkt hier alleen als je ermee wandelt/wiebelt. :')
  woensdag 11 januari 2017 @ 22:42:37 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168064703
Nazil, ik heb geen oplossing voor je 'gezeik', behalve dat het geen gezeik is natuurlijk, gekkerd. Kun je onderling regelen dat één avondje van jou is? Wat je dan ook doet, het lijkt me ontspannend voor je?

Mijn avondje is de woensdagavond en die zit er weer op. Lekker gesport. Beter dan vorige week. Ik weet nog niet of ik dit langer ga doen. Ik bedoel: een sprintje trekken zo ineens :? :') Ik vind het nog wat heftig allemaal. Ik start komende zaterdag weer met hardlopen, maar ben van plan dat ruuuuuustig op te bouwen.

En dan ons vreetmonster. Net als gisteren na de fles van 19u om 20u naar bed gebracht en hij slaapt heerlijk. Aangezien hij de afgelopen avonden dan toch rond 23-24u kwam voor nog een fles en erna doorsliep, ga ik hem straks om 23u maar even wakker maken voor een laatste kleine fles, wederom met wat pap erdoor. En dan ook 's ochtends wat pap door de fles? Want ongemerkt gaan we toch weer richting de 6 (flinke) flessen. Het blijft toch frappant zo, als je denkt aan de lastige start die het kereltje had qua drinken.
pi_168065113
Ikke, lekker met je vingers in de poep :') het gebeurt mij ook net iets te vaak.

Q, lekker van M, poep tot in je nek. En ook een fijne timing. Als er hier flink gelekt wordt is het vaak een teken van te kleine maat luiers. Oh ja, poepen hier is ook favoriet op de fiets. Als je net wil gaan, alles ingepakt is, S. vastgesnoerd zit en dan *ppffffffrrrrt*

Wat balen van de gastouder, Nouk. Maar eigenlijk heb je daar toch gewoon afspraken staan? Dan kan ze toch niet zomaar een dag stopzetten? Hoe dan ook rot!
Cb afspraak hier ook moeten verzetten ivm begrafenis. Dus hier de 11-maanden controle een paar dagen voor zijn verjaardag.
Beterschap voor Emma!!

Nazil, wat betreft oma's, S. is zo gelukkig als hij ze ziet. Dat is nu zo'n vertrouwde plek voor hem O+ in het begin was dat ook minder (bijvoorbeeld met moeilijker slapen), maar nu helemaal niet meer.
SPOILER
Vivi, qua slapen is het ook wel meegroeien. Na verloop van tijd kun je steeds wat beter inschatten hoe de dag gaat verlopen, is mijn ervaring. En ja, soms weet ik om 10 uur al dat het niets wordt, omdat het ritme van S. niet lekker loopt die dag.

Ik keek net 4 handen op 1 buik terug. Wat een situatie :'( in zo'n geval denk ik dat dit kindje beter niet ter wereld had kunnen komen nu. Klinkt vast heel hard, maar zo beginnen aan je leven vind ik niet eerlijk voor het kindje. En hoe erg ook voor de ouders, ik hoop dat dit kindje er voorlopig nog niet heen hoeft. Daar waren echt hele erge issues, anders wordt zo'n kleintje niet uit huis geplaatst.
Toevallig ken ik die situaties vanuit een andere kant (een gezin dat altijd pleegkinderen in huis heeft) en die kinderen lopen zoveel schade op in hun eerste jaren ;(

S. kwam vandaag met oma langs mijn werk gewandeld en hij was echt dolgelukkig toen hij me zag O+ hoe trots je dan kunt zijn hè?
En vriend zegt hier net dat we zelf ook slechte ouders zijn, want we vergeten regelmatig zijn tanden (2 onder en 2 halve boven ;) ) te poetsen. Moet ik nog even aan wennen.
pi_168066016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe weet je aan het begin van een dutje of het een grote of een kleine wordt? :? Als ZZ moe is leggen we haar na de voeding in haar bedje. Overdag gaat ze dan in de meeste gevallen niet slapen, soms slaapt ze 45 minuten en heel soms slaapt ze langer. Ik kan dat van tevoren niet inschatten. Over de avonden/nachten zeg ik niks want fok!wet. O-)
Oh in het begin niet hoor :o Dat kwam pas toen we zijn ritme leerden kennen. :)
pi_168068010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 21:21 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb 4 handen op 1 buik opgenomen. Jullie maken me wel nieuwsgierig. Laatst zag ik een aflevering van een meisje van 20 ofzo die 3 kinderen had van 2 verschillende mannen, beide 50+. Vond het best een groot leeftijdsverschil :@
Zij heeft inmiddels een vierde onderweg :D. (of inmiddels al bevallen dunno).
Ik zie alleen maar een lief slachtoffer van omgeving vroeger, arm meiske.

De aflevering met Patty Brard niet gezien, ik kan haar niet uitstaan :@ hihi. Komt mooi uit blijkbaar want geen zin in drama. Aflevering ervoor wel gezien. Soms is het zo grappig maar heb ik tegelijkertijd wel te doen met de kinderen.
pi_168069949
Uni, ik vind Patty Brard vaak ook niet zo leuk, maar in dit programma doet ze het wel goed vind ik. Duidelijk zijn tegen die tieners, en proberen wat liefde en aandacht te geven die ze verder missen.
Offtopic: hoorde deze week van een cameraman die met haar werkte dat ze dus heel erg leuk is. Zo'n Indische moeder die voor iedereen wil zorgen. Mooi dat tv dus veel kan verdraaien :)
pi_168070039
Ik zat op fb bij een groep voor uitgerekend in November, en daar was de redactie van 4 handen dus ook op zoek naar kandidaten... Er komen trieste gevallen voorbij.

Nouk :* voor je spoiler.

James sliep van 23:30-7:15 *)

Verder gaat het hier op en af, James zn maag/darm stelsel is flink van de leg na alles, morgen ook naar de huisarts omdat t cb vermoed dat het met de voeding te maken heeft en we over moeten op pepti... Arme ventje gilt echt regelmatig van de pijn in zn buikje, niet gewoon huilen maar echt gillen. ;( en zn ontlasting is raar... word vervolgd dus.
Hij is nu 12 weken, 58.5cm en 5075gram.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  donderdag 12 januari 2017 @ 09:46:02 #150
52229 Chanty
pi_168070414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:19 schreef LeSage het volgende:
Uni, ik vind Patty Brard vaak ook niet zo leuk, maar in dit programma doet ze het wel goed vind ik. Duidelijk zijn tegen die tieners, en proberen wat liefde en aandacht te geven die ze verder missen.
Offtopic: hoorde deze week van een cameraman die met haar werkte dat ze dus heel erg leuk is. Zo'n Indische moeder die voor iedereen wil zorgen. Mooi dat tv dus veel kan verdraaien :)
Patty is in veel programma's gewoon nogal aanwezig en over the top. Valt in dit programma wel mee. Maar eerlijk gezegd, misschien komt het door hoe ze het in beeld brengen, vraag ik me altijd af wat de toegevoegde waarde van die bn'er is. Niet het idee dat ze nou meer doen dan drie keer langs gaan en kijken hoe ellendig het allemaal wel niet is. Dat die moeder in de vorige aflevering een tweelingwagen kreeg vond ik wel echt top :)

Sneu GM ;( hopelijk gaat het dan straks eindelijk eens goed!

Ik heb me ziekgemeld! Doe ik echt nooit, ga zelfs met koorts nog naar het werk. Maar gisteren kon ik alleen fluisteren en nu klink ik als een kerel die 50 jaar heeft gerookt en wisky drinkt. Ook oor en keelpijn. Had een training maar omdat ik bepaalde taken nog niet uitvoer, heeft die training eigenlijk nog geen nut. Dus besloten voor mezelf te kiezen en een dagje ziek te zijn en bij te slapen. Ben trots op mezelf :)
  donderdag 12 januari 2017 @ 09:56:00 #151
220609 Nouk84
pi_168070600
Ga vandaag dat eens terugkijken..

Nazil; zeker geen gezeik. Denk aan jezelf!! Probeer als L ook hapjes krijgt mee te gaan in dat ritme. Hapje fruit voor L, stukje fruit voor mama. Werkt hier goed. Schiet niemand iets mee op, als jij niet lekker in je vel zit.

Patty stoort me ook niet zo; ik kan niet zoveel met mensen die iemand van tv beoordelen. Je kent diegene niet...

Emma groeit lekker, zwakt qua lijn af naar +2, vandaag 71,5 cm en 9270 gram. Bijna 7 mnd..

Over de GO, ze heeft nog niet gezegd ermee te willen stoppen, maar dat is het natuurlijk wel. 3 oppasadressen zou prima zijn als t 2x oma zou zijn, maar niet 2 verschillende GO. Ga waarschijnlijk voorstellen dat als de woensdag stopt, dat dan alles stopt.
pi_168070729
Gewoonmezelf87, wat sneu dat James zo'n last heeft na de voedingen. Hopelijk kan er snel een goede oplossing voor gevonden worden. En wat een prachtig ventje, die ogen!

Chanty, beterschap. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen, een paar uur bijslapen kan zo'n verschil maken.

Nouk84, twee verschillende gastouders wordt inderdaad misschien wat onhandig. Succes met het nemen van een beslissing over de opvang.
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:52:12 #153
220609 Nouk84
pi_168071568
Had een paar Posts gemist!

Beterschap Chanty! Goed van je idd, ik doe dat ook nooit.

GM; balen dat James zon last heeft. Mag wel een keer over zijn met dat soort dingen bij jullie.

Thanks Taartje! Komt goed!
pi_168071804
nazil dat is zeker geen gezeik. Aan jezelf denken hoor meis :* Wat Nouk zegt is wel een hele goede tip. Probeer mee te eten als je mannetje ook wat krijgt.

Lesage idd is Patty in dit programma echt een lief mens. Eerlijk, direct maar op een zachte ondersteunde manier.
Voor het kindje idd goed dat ze uit huis is, maar toch ;( zo triest

Chanty goed van je dat je een keer voor jezelf kiest. Beterschap :*

Nouk lastige situatie.
2 go's kan natuurlijk ook voordelen hebben lijkt me. Als de 1 op vakantie is dan kan je misschien meer dagen bij de andere afnemen? Of als er 1 ziek is dan heb je back up? Of werkt dat niet zo? :')
mooie stats ^O^

GM wat een leuk mannetje heb je daar O+
Wat zielig dat hij zo veel last heeft van de voeding. Het houdt maar niet op he

Stijn werd net heel boos dat hij niet bij zijn appel kon komen en hij kroop gewoon een stukje naar voren :o Hij was heel trots dat hij de appel te pakken had, mama ook :D
pi_168072404
Haha, mooi Ikke! Eten is de beste motivatie!
pi_168073459
Beterschap Chanty! Goed dat je je ziekgemeld hebt! Even goed voor jezelf zorgen :)
pi_168073732
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:56 schreef Nouk84 het volgende:
Patty stoort me ook niet zo; ik kan niet zoveel met mensen die iemand van tv beoordelen. Je kent diegene niet...
Ik veroordeel haar niet, ik zeg niks over wat ze doet. Ik kan haar manier van doen gewoon niet hebben. Iets wat ze uitstraalt ofzo.
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:03:35 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168074161
Beterschap Chanty. Lekker bijkomen.

Mijn ventje zit bij de gastouder en ik doe wat aan werk en heb het huis al schoongemaakt :o Scheelt toch als hij er niet is. Kan ik dat weer een week vergeten. Op zo'n dag als vandaag komen ook de poezen uit alle hoeken en gaten, knuffels halen, arme stakkers. Nu twijfel ik of ik mezelf alvast hardloopschoenen kado ga doen.

Gister Max om 23u wakker gemaakt voor een klein (pap)flesje. Dat werd best een gedoe. Ten eerste voelde het enorm tegenstrijdig om een lekker slapend kind wakker te maken. Tot nu toe alles op zijn verzoek gedaan. Maar OK, anders zou hij 's nachts komen, dus het was het waard. Afijn, na het flesje wilde hij persé meer. Geen knuffel/speen/wiegen/iets anders, nee: MELK! Veel gehuil, klaarwakker en uiteindelijk dus weer 180/6 papfles op. Daarna sliep hij wel snel en kwam hij wel pas om 5:30 uur. Point taken: vanavond wakker maken met een Grote Fles. Ik noteer het in de gebruiksaanwijzing.

Ik ga geloof ik maar accepteren dat hij 'gewoon' veel drinkt. Dan maar 2 grote papflessen in de avond en terug naar 6 flessen op een dag. Misschien dat ik ook 's ochtends pap kan gaan toevoegen? Iemand ervaring met dit soort vreetzakjes? Onder aan de streep is het gewoon een vrolijke baby die strak volgens zijn eigen lijntje groeit.
pi_168074518
Je hebt ook van die speciale voeding toch? Forte ofzo? Of is dat voor baby's die echt te veel drinken? Geen verstand van FV je merkt het alweer :')

Beterschap Chanty!

Ikke :D ik zou ook trots zijn!

Hopelijk gaat het snel beter met andere voeding GM :*
pi_168074675
ik zou hem idd lekker melk laten drinken Quoi.
Stijn komt sommige dagen ook over een liter heen en dan drinkt hij ineens een paar dagen weer wat minder.
Pap zou ik zelf niet 3x per dag geven omdat ik bang zou zijn voor verstopping en omdat mijn manneke al een spek baby is.
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:37:23 #161
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168075005
Gm hopelijk lost andere voeding de pijn op en is dat eindelijk de laatste horde.
Lief ventje O+

Chanty beterschap! En ziek is ziek, dus goed dat je thuis gebleven bent.

Stijn aan het kruipen!! Goed zo! *O*
(Nu zie ik een stukje appel aan een hengel voor me waar hij achteraan kruipt :D)

Nouk mooie stats!

Quoi goed bezig met poetsen!
Geen melktips.. ik zou denken, als hij tevreden is is het vast goed ;)

Aa begint nu schattige 'ghuhh' geluidjes te maken en te lachen O+
Vanmiddag heb ik een nieuwjaarsborrel van mijn werk.. lekker bijkletsen met collegas en Aa showen, zin in!!

Gister ochtend naar Monkeytown geweest.. ik alleen samen met Vv en Aa.. Had gehoopt dat het rustig zou zijn... nou mooi niet dus.. geen tafeltjes meer en zat dus ergens in een hoek op een bankje waar ik niet het hele peuterspeelgedeelte kon zien.. Dus toen ik klaar was met het verschonen van Aa (het zat weer tot aan zn nek :P).. was ik Vv kwijt! Hij was uit het peutergedeelte gegaan. Gelukkig vond ik hem al snel in de ballenbak voor de grotere kindjes (en gelukkig niet in z'on hoge klimtoren :P).
pi_168075045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:03 schreef Quoi het volgende:
Beterschap Chanty. Lekker bijkomen.

Mijn ventje zit bij de gastouder en ik doe wat aan werk en heb het huis al schoongemaakt :o Scheelt toch als hij er niet is. Kan ik dat weer een week vergeten. Op zo'n dag als vandaag komen ook de poezen uit alle hoeken en gaten, knuffels halen, arme stakkers. Nu twijfel ik of ik mezelf alvast hardloopschoenen kado ga doen.

Gister Max om 23u wakker gemaakt voor een klein (pap)flesje. Dat werd best een gedoe. Ten eerste voelde het enorm tegenstrijdig om een lekker slapend kind wakker te maken. Tot nu toe alles op zijn verzoek gedaan. Maar OK, anders zou hij 's nachts komen, dus het was het waard. Afijn, na het flesje wilde hij persé meer. Geen knuffel/speen/wiegen/iets anders, nee: MELK! Veel gehuil, klaarwakker en uiteindelijk dus weer 180/6 papfles op. Daarna sliep hij wel snel en kwam hij wel pas om 5:30 uur. Point taken: vanavond wakker maken met een Grote Fles. Ik noteer het in de gebruiksaanwijzing.

Ik ga geloof ik maar accepteren dat hij 'gewoon' veel drinkt. Dan maar 2 grote papflessen in de avond en terug naar 6 flessen op een dag. Misschien dat ik ook 's ochtends pap kan gaan toevoegen? Iemand ervaring met dit soort vreetzakjes? Onder aan de streep is het gewoon een vrolijke baby die strak volgens zijn eigen lijntje groeit.
Is fortevoeding een optie?
S. 2014
J. 2016
pi_168075777
Een vraag zonder bij te lezen: mijn baby is de hele dag al aan het huilen, niets is goed, ze heeft duidelijk ergens pijn of last van. Mag je hiervoor de huisarts bellen?
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:10:55 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168075847
Je mag altijd de huisarts bellen, als je je zorgen maakt, gewoon doen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:48:50 #165
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168077061
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:46 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik veroordeel haar niet, ik zeg niks over wat ze doet. Ik kan haar manier van doen gewoon niet hebben. Iets wat ze uitstraalt ofzo.
dat had ik ook, tegenwoordig is dat minder :D
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:28:39 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168077912
Jeetje Mies, alleen maar huilen! Natuurlijk mag je altijd de huisarts bellen. Doen hoor :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is fortevoeding een optie?
Ik zie zo op tegen dat omschakelen naar een ander type voeding :X Maar het is ook door mijn hoofd geschoten idd.

Succes met je ventje trouwens! En met de boel die even op z'n kop staat bij je :*
pi_168078589
Hoezo zou dat niet mogen? :*
pi_168079400
Als je je zorgen maakt gewoon bellen Mies!

Ik ben op werk, man is thuis. Appt hij net dat ze 39 graden koorts heeft en veel hoest ;( Man en ik zijn ook flink verkouden dus denk dat we haar hebben aangestoken. Arme M ;( snel naar huis dus.
pi_168079795
Ik was bang dat de huisarts me een aansteller zou vinden, vandaar. Had vanmorgen namelijk ook al gebeld en een afspraak voor morgen gemaakt omdat M. de laatste dagen veel spuugt, huilt, zich overstrekt en pijn heeft. Vandaag was het zo erg, ze was ontroostbaar en gilde het uit van de pijn ;( ik heb met haar mee zitten brullen :@
Gelukkig mochten we langskomen en gaat ze aan de zuurremmers. Hopelijk snel resultaat.

Miez, extra naar dat je dan niet bij haar bent ;( beterschap!

Quoi, ik dacht inderdaad ook aan forte voeding. Of anders misschien eens voorleggen op CB (als je hen capabel acht).
pi_168082310
Ik ben mijn cb-boekje kwijt -O-

Quoi, ik ben op huismerk voeding overgestapt en C heeft niks gemerkt. Kan ook gewoon heel makkelijk gaan. :Y
pi_168082510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:28 schreef Quoi het volgende:
Jeetje Mies, alleen maar huilen! Natuurlijk mag je altijd de huisarts bellen. Doen hoor :Y

[..]

Ik zie zo op tegen dat omschakelen naar een ander type voeding :X Maar het is ook door mijn hoofd geschoten idd.

Succes met je ventje trouwens! En met de boel die even op z'n kop staat bij je :*
Wij deden dat door iedere dag 1 schepje te vervangen door de forte-voeding. Dus dag 1 was 180/5 normaal en 1 forte. Dag 2 was 180/4 en 2 forte. Etc. Ging prima.
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:54:01 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168083355
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij deden dat door iedere dag 1 schepje te vervangen door de forte-voeding. Dus dag 1 was 180/5 normaal en 1 forte. Dag 2 was 180/4 en 2 forte. Etc. Ging prima.
En hielp het qua de hoeveelheden cc's?

@Groofs: Dat deden we twee maanden terug met overstappen naar huismerk. Spugen geblazen. Toen maar weer terug gegaan naar de vrienden van Nutrilon.

Maar goed, het gaat op zich goed zo, maar ben benieuwd hoe anderen dat met hun grootgrootgrootverbruikers doen :)
pi_168083704
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

En hielp het qua de hoeveelheden cc's?

@Groofs: Dat deden we twee maanden terug met overstappen naar huismerk. Spugen geblazen. Toen maar weer terug gegaan naar de vrienden van Nutrilon.

Maar goed, het gaat op zich goed zo, maar ben benieuwd hoe anderen dat met hun grootgrootgrootverbruikers doen :)
Wel wat, maar het was geen hele grote wereld van verschil. Dat kwam pas toen we overstapten naar nr. 2, maar dat viel ook redelijk samen met meer vaste voeding gaan eten. Dus geen wetenschappelijk bewijs.
Eigenlijk heb je hier dus helemaal niets aan :')
  donderdag 12 januari 2017 @ 19:07:06 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168083833
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wel wat, maar het was geen hele grote wereld van verschil. Dat kwam pas toen we overstapten naar nr. 2, maar dat viel ook redelijk samen met meer vaste voeding gaan eten. Dus geen wetenschappelijk bewijs.
Eigenlijk heb je hier dus helemaal niets aan :')
Vind ik nuttige info :) :Y
pi_168084627
M is echt een beetje zielig ;( Ze had ook overgegeven zei man. Net na het voeden hield ik haar even rechtop, en toen viel ze gewoon in slaap tegen mijn schouder :o Das alweer even geleden. Wel schattig O+ Maar heb liever dat ze zich goed voelt natuurlijk.
pi_168085595
Jammer Quoi.

Mijn middelste dronk ook erg veel, weet dat ik toen ook met die 1000 ml zat. Maar weet niet meer wat ik daar toen mee gedaan heb :o :') .
pi_168087660
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:54 schreef Quoi het volgende:

Ik had er laatst in het kv-topic ook een vraag over gesteld, en ben toen wel gerustgesteld dat meer drinken dan die liter echt zo erg niet is.
pi_168088262
Geen ervaring met kv maar misschien vaker kleinere hoeveelheden geven? En op die manier in totaal ook meer geven dus?
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:36:26 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168088503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:14 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik had er laatst in het kv-topic ook een vraag over gesteld, en ben toen wel gerustgesteld dat meer drinken dan die liter echt zo erg niet is.
Dat is volgens mij ook de juiste conclusie. Met alles dat er in gaat blijft 'ie stabiel groeien, dus ^O^

Gaat het met slapen nog steeds beter bij jou Amsel?
  donderdag 12 januari 2017 @ 21:39:52 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168088655
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:30 schreef Unihipili het volgende:
Geen ervaring met kv maar misschien vaker kleinere hoeveelheden geven? En op die manier in totaal ook meer geven dus?
Max is een Zwitsers uurwerk overdag: komt elke 3 uur (muv als hij een middagdut doet). Wel zo fijn om zo te houden :P

Misschien moet ik Patty even bellen voor wat tips ;)
pi_168089848
Miez, beterschap!

Quoi, M drinkt ook meer dan is aanbevolen en ik laat het maar even zo. Zijn honger is met de invoer van fruit- en groente wel iets minder geworden en nu met boordkorstjes wordt het nog weer wat minder.
pi_168090614
Quoi, ik lees over wakker maken voor late fles. Werkt het bij Max misschien om het echt als slaapfles te geven? Mijn kindjes kon ik slapend uit bed tillen, fles dronken ze slapend op, en dan kon ik ze zo weer terugleggen en dan sliepen ze door. Wakker maken resulteerde juist in hysterie en - bij Tas - ineens heel veel willen drinken. Wellicht dat Max ook die slaapdrinkreflex heeft.
pi_168090706
Zal ik maar meteen doorschuiven naar het dreumestopic?

SPOILER
  donderdag 12 januari 2017 @ 22:47:26 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168091513
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Quoi, ik lees over wakker maken voor late fles. Werkt het bij Max misschien om het echt als slaapfles te geven? Mijn kindjes kon ik slapend uit bed tillen, fles dronken ze slapend op, en dan kon ik ze zo weer terugleggen en dan sliepen ze door. Wakker maken resulteerde juist in hysterie en - bij Tas - ineens heel veel willen drinken. Wellicht dat Max ook die slaapdrinkreflex heeft.
Zijn ogen gaan idd in principe niet open. Ik til 'm zelfs niet uit bed! Alleen gister liep het even anders.

Grotert op de foto! :o O+

Edit: en dit keer ging het goed!

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 12-01-2017 23:32:47 ]
pi_168092502
Nee, razz niet weggaan al!
Maar wat een grote knul zo.
  donderdag 12 januari 2017 @ 23:46:31 #186
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168093537
Tas wat goed! Dat smoeltje erbij O+
Mies hopelijk werken de meds snel, sterkte en beterschap!
Miezz beterschap voor je meisje!
pi_168095850
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 21:36 schreef Quoi het volgende:

Gaat het met slapen nog steeds beter bij jou Amsel?
Hoe meer ik erover praat, hoe minder hij slaapt :') Dus ik zeg er gewoon niks meer over ;)
pi_168095868
Annie was toch ook zo'n snelle Razz? In mijn herinnering kroop die al toen ze drie weken was. En begon ze met praten met vier weken 8-)
pi_168096785
Razz, wat een vlugge is die Tas! En pyjamaboks :)
pi_168097090
Onder het mom van luister naar advies wat je aan anderen geeft heb ik ook de huisarts gebeld. Vanochtend bleef ze maar huilen, ik heb net haar mee gehuild :@
Haar luieruitslag was beter maar nu weer terug, koorts, hoesten, overgeven ;( Mijn arme baby

Tas O+ Je verhalen zijn te leuk Razz, blijf O+ voor altijd :9 :+
pi_168097091
Oi, wat een ondeugende blik! O+
En wat is ie blond! Het is echte en Annie met licht haar :D
pi_168097397
S. kijkt steeds helemaal verbaasd naar buiten naar de sneeuw O+ ik hoop dat de bestelde slee vandaag binnen gaat komen en dat er morgen wat sneeuw blijft liggen!
  vrijdag 13 januari 2017 @ 13:00:04 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168101450
Dat zou geweldig zijn LeSage!
Ik heb een aantal jaren geleden de (zeer ouderwetse!) slee geërfd van mijn oma, vanwege de fijne herinneringen aan de sneeuwvakanties van vroeger. Tot nu toe altijd meeverhuisd en nu denk ik ineens: verrek, in de komende jaren kan Max daar op O+ Dit jaar nog maar even niet, tenzij we hem met ducttape bevestigen. Oja, en er is hier geen sneeuw btw. Ook niet handig.

Miezziej, dat klinkt flink beroerd! Ik ben benieuwd hoe het bij de huisarts gaat/is gegaan.

Bij Mies alles alweer wat opgeknapt met de zuurremmers?

Amsel, we houden onze mond erover ;)

Rady, fijne nieuwjaarsborrel gehad? Lekker showen met de beebs :)

Hier kwam meneertje om 3 en 7 uur :') Erna lekker tussen ons in (beiden vrij vandaag) en slapen tot 11 uur. Heerlijk!

Ik ga morgenochtend kijken voor een (tweedehands) mamafiets *O* Duurt nog even voordat Max erop kan, maar ik heb sowieso een nieuwe fiets nodig, dus dan kan ik tot die tijd ook al op racen, zonder zitje voorop.
pi_168101666
Stoere Tas! Hij kijkt er ook zo trots bij.

Hier is m'n grootste ook heel hard aan het oefenen met optrekken aan alles. Hij is vandaag al een paar keer gevallen, waarvan twee keer zulke harde klappers (recht opzij en achteruit vallen op z'n hoofd in de box). Zijn eerste blauwe plek en mijn eerste hartverzakking pffff :X. Ik weet dat het leren staan en lopen met vallen en opstaan gaat, maar pfff dit is niet leuk. Hebben jullie nog tips tegen blauwe plekken en bulten? Ik heb nu gekoeld, maar misschien is er nog iets wat goed werkt?

M'n kleinste is nu hard bezig met tandje 5 en 6 is ook bijna door. Wat een ander gezicht toch ineens. En idd elke dag tandenpoetsen na de laatste fles, voelt zo "groot" allemaal.

Miezziej wat zielig van je meisje. Hopelijk voelt ze zich gauw wat beter. Hier werkt bepanthen het beste voor billetjes.

Quoi wanneer mag je met bijvoeding beginnen?

Miespoes helpen de zuurremmers al? Wat sneu toch!

Chanty voel je je alweer wat beter?

Ikke, beetje kruipen, wat leuk, appel is ook wel een heel goede reden natuurlijk.

Radyhyn, peuter kwijt, jeetje wat lijkt me dat een vreselijk gevoel! Gelukkig vond je m snel terug.
pi_168102045
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:11 schreef Madivi het volgende:
Stoere Tas! Hij kijkt er ook zo trots bij.

Hier is m'n grootste ook heel hard aan het oefenen met optrekken aan alles. Hij is vandaag al een paar keer gevallen, waarvan twee keer zulke harde klappers (recht opzij en achteruit vallen op z'n hoofd in de box). Zijn eerste blauwe plek en mijn eerste hartverzakking pffff :X. Ik weet dat het leren staan en lopen met vallen en opstaan gaat, maar pfff dit is niet leuk. Hebben jullie nog tips tegen blauwe plekken en bulten? Ik heb nu gekoeld, maar misschien is er nog iets wat goed werkt?

M'n kleinste is nu hard bezig met tandje 5 en 6 is ook bijna door. Wat een ander gezicht toch ineens. En idd elke dag tandenpoetsen na de laatste fles, voelt zo "groot" allemaal.

Miezziej wat zielig van je meisje. Hopelijk voelt ze zich gauw wat beter. Hier werkt bepanthen het beste voor billetjes.

Miespoes helpen de zuurremmers al? Wat sneu toch!

Chanty voel je je alweer wat beter?

Ikke, beetje kruipen, wat leuk, appel is ook wel een heel goede reden natuurlijk.

Radyhyn, peuter kwijt, jeetje wat lijkt me dat een vreselijk gevoel! Gelukkig vond je m snel terug.
Val en stotengel van vsm!

Tas O+ ga jij nog sneller dan je zus?!

Het gaat snel allemaal he madivi... voor je het weet zijn ze 2.5 en gaan ze met je in disussie :')

James krijgt medicatie voor verborgen reflux. Hopenlijk helpt het snel voor mn kabouter.
S. 2014
J. 2016
pi_168102309
Huisarts heeft alles even nagekeken en zag er goed uit, geen ontstekingen. Een virus dus. Haar temperatuur is al wat aan het dalen gelukkig. We mogen ook paracetamol geven als dat nodig is. Luieruitslag vond de huisarts er niet zorgelijk uit zien, blijven smeren en regelmatig verschonen.
M heeft verder moodswings, dan lachen en daarna hard huilen. Ze doet wel haar best om vrolijk te zijn O+

Leuk een mamafiets Quoi! Ik wil er ook 1, mijn huidige is niet echt meer stevig genoeg voor een kinderzitje.

Wat gaat het hard nu Madivi!

Hoop dat de medicatie aanslaat GM!
  vrijdag 13 januari 2017 @ 13:50:40 #197
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168102481
Quoi leuk van de mamafiets, dan heb je em vast voor het voorjaar/goede weer :Y
De borrel was gezellig. Leuk alle collegas weer te zien! Wel minimaal 10x hetzelfde 'hoe gaat het'-praatje verteld haha.

Madi goed van het staan! Hopelijk leert hij er ook snel bij om zich 'veilig' op zn kont te laten terugvallen :)

Fijn GM, hopelijk helpt het snel!

Miezz, gelukkig geen ontsteking, hopelijk knapt ze snel helemaal.op :Y
pi_168103584
Quoi ik heb ook al een tijd een mamafiets, was in de zwangerschap ook handig O+

Vrijdag de 13e hier. Ik kom thuis van boodschappen doen (nadat ik extra naar de kruidvat was gegaan voor billendoekjes en die er niet meer waren), staat de halve keuken blank en L had tegelijkertijd honger. Alle handdoeken die ik nog had (natuurlijk zat net alles in de was) op de grond gegooid, vader gebeld, L een fles gegeven, hoofdkraan dicht gedraaid en nu is het wachten op mn vader die vanavond komt kijken naar de boiler die lek is. En daarna wilde L niet slapen maar nu hoor ik niks meer. Ben zelf ook maar in bed gaan liggen :X
pi_168105078
Nazil dat is echt niet tof :o
Heb je goed dat je het bed in gaat, hopelijk slaapt je mannetje heel lang.
Billendoekjes bestel ik altijd online bij de kruidvat. (Van die voordeel dozen) scheelt weer slepen. Misschien een tip?
Ik ga jou tip vanavond uit proberen :D ik heb het badzitje van een vriendin geleend dus hopen dat Stijn zo nog in bad past.

Madivi wat gaat je grote snel zeg! Het is idd heel erg schrikken als ze zo hard vallen. Hopelijk krijgt hij snel door hoe het allemaal moet en valt hij wat minder vaak. Die crème die GM zegt werkt hier ook heel goed.

Razz O+ wat knap zeg en wat een vrolijker.

Rady fijn dat de borrel goed is bevallen. Ik heb ook wel zin in een borrel :+

Mies hoe is het met je meisje?

James ook al aan de maagzuurremmers ;( als het maar helpt. Zo sneu

Miezz goed dat je hebt gebeld. Nu weet je iig dat het geen schimmel is en je het goed doet.
Mats heeft 1x de billen heel erg kapot gehad. Ik heb hem toen 3x per dag in een badje met badedas gezet en daarna een dikke laag sudo erop en met 3 dagen was het helemaal weg

Sneeuw O+ ik vind het zo leuk
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door ikke_84 op 13-01-2017 16:10:17 ]
pi_168105515
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:19 schreef LeSage het volgende:
Eens. Blijft wel raar dat ze geen contact meer heeft met haar eigen dochter.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zat op fb bij een groep voor uitgerekend in November, en daar was de redactie van 4 handen dus ook op zoek naar kandidaten... Er komen trieste gevallen voorbij.

Nouk :* voor je spoiler.

James sliep van 23:30-7:15 *)

Verder gaat het hier op en af, James zn maag/darm stelsel is flink van de leg na alles, morgen ook naar de huisarts omdat t cb vermoed dat het met de voeding te maken heeft en we over moeten op pepti... Arme ventje gilt echt regelmatig van de pijn in zn buikje, niet gewoon huilen maar echt gillen. ;( en zn ontlasting is raar... word vervolgd dus.
Hij is nu 12 weken, 58.5cm en 5075gram.

SPOILER
James, jij lekkere slapert. O+ Maar wat ontzettend sneu dat hij zoveel last van z'n buikje heeft. Arm ventje. Wat zei de huisarts vandaag? :) (Ah, oke al gelezen :D )

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 11:05 schreef ikke_84 het volgende:
Stijn werd net heel boos dat hij niet bij zijn appel kon komen en hij kroop gewoon een stukje naar voren :o Hij was heel trots dat hij de appel te pakken had, mama ook :D
Leuk, kruipen :o :D

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:03 schreef Quoi het volgende:
Quoi, hier hetzelfde. Als knuffelen en wiegen en zingen niet meer helpt, dan maar een extra flesje hoor. :@ Vooral als ik merk dat hij na het flesjes weer helemaal tevreden is. :Y CB gaf zelf aan dat ze de 1 liter regel niet helemaal meer hanteerden. :) Nou dikke prima.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat is ook een idee idd. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:35 schreef Miezziej het volgende:
M is echt een beetje zielig ;( Ze had ook overgegeven zei man. Net na het voeden hield ik haar even rechtop, en toen viel ze gewoon in slaap tegen mijn schouder :o Das alweer even geleden. Wel schattig O+ Maar heb liever dat ze zich goed voelt natuurlijk.
Ah, zoet. Helemaal moe.

quote:
11s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Zal ik maar meteen doorschuiven naar het dreumestopic?

SPOILER
A STANDING MAN. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Soof-87 op 13-01-2017 16:11:35 ]
pi_168105697
Onze M. is de laatste 4/5 dagen een beetje uit z'n hum. Nou ja, beneden is er niks aan de hand, maar als hij naar bed moet gaat het even anders dan anders.

We leggen hem in bed, kusje, kroeltje O+ En dan gaat hij ook lekker slapen.
MAAR DAN :o Wordt hij na een half uur half wakker, om vervolgens 1 minuut heel hard te huilen en dan is het weer stil. Tien minuten later precies hetzelfde, maar dan houdt het huilen aan. Hij is dan ook niet altijd even goed wakker. Gisteren deed ik het lampje aan, de ogen bleven dicht, maar hij bleef huilen. Dikke knuffel en kus gegeven en hij was ook meteen stil en sliep verder (?) :') . Maar daarna komt hij weer na een kwartiertje ofzo.

Maar dit houdt dan wel vervolgens een uur/anderhalf uur aan? Mijn vriend had er laatst ook maar een (extra) fles er in gedaan toen hij het na anderhalf uur wel welletjes vond en toen was meneer stil en ging rustig slapen. Natuurlijk is hij dan ook zo vermoeid... Als je hem er uit haalt en op het aankleedkussen legt is er niks aan de hand. Gaat hij lachen en geluidjes maken enzo.

Het lijkt wel alsof hij van nachtmerries wakker wordt ofzo. :o Of een sprongetje? :{ Hij is verder wel de vrolijkheid zelve gelukkig en als hij eenmaal echt vast slaapt, slaapt hij rustig tot de volgende ochtend 8.00u.

Watskeburt met m'n beebs? :')
pi_168106746
Ahw Ikke O+ lekker in de sneeuw O+

Beterschap voor M. Miez :*

Ik moet mijn baby zo een klysma geven ;( we denken dat volle darmen het probleem is van het vele spugen en gillen van de pijn. Ik hoop het zo.
pi_168108082
Soof wat verzinnen die babies toch vreemde dingen he? Vast een sprongetje... Of misschien heeft ie beetje verlatingsangst?

Miespoes wat sneu, maar hopelijk gaat het haar wel opluchten...

Miezziej, gelukkig niets ernstigs, hopelijk morgen alweer iets beter.

Ikke, wat super schattig! Hier liep ik vandaag in de zon te wandelen, geen sneeuw te zien nog...

Gm, wat sneu van het maagzuur, is hij verder wel weer z'n happy zelfje? Heb de zalf gehaald!

Het kruipen maakt het tweeling-technisch ook wel uitdagend nu. Grootste wil héél graag veel en heel dichtbij kleinste spelen, maar pakt dat nogal lomp aan. Boven op m duiken, speeltjes afpakken, aan z'n haar trekken, tegen m aan bonken. Heel sneu voor kleine die soms echt beetje in paniek raakt als grootste in volle vaart op m af komt en ook sneu voor grootste want die wordt steeds weer weggeplukt door mij. Ik leg nu vaak even één in en één buiten de grondbox, zodat ze even rustig kunnen spelen (en dan gaat grootste leuk zich aan de tralies optrekken en weer omvallen, dus alsnog :'( ). Zal blij zijn als kleine ook kan kruipen en dus beetje meer zich kan verweren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Madivi op 13-01-2017 18:26:17 ]
pi_168108700
Mies :* hopelijk helpt de klysma. Heeft ze lang niet gepoept?
Mocht dit het niet zijn zou het dan niet een allergie kunnen zijn? Zo zielig dat gillen ;( hoop dat ze snel van de pijn af is

Madivi dat klinkt echt bewerkelijk.
Sneu dat je kleine soms in paniek is, maar wel begrijpelijk.
Leuk dat kruipen en optrekken maar je bent er maar druk mee.
Wel schattig dat grote zo graag bij je kleine in de buurt wil zijn. Al is dat soms iets te dichtbij :7

Soof misschien idd een sprongetje? Zeg het maar, soms is het gewoon een raadsel wat er aan de hand kan zijn.

Nhaaa Stijn heeft ineens mini enkeltjes O+ eerder was het een en al spek :D
Het gaat zo snel ineens. Ik heb net de mobiel boven de box weg gehaald want hij trekt eraan en het speelkleedje gaat morgen weg want hij ligt er steeds naast of hij trekt er zo hard aan dat ie bijna kapot gaat. Mijn baby ;( O+
pi_168109250
Madivi, wat een uitdaging, twee van die ventjes! :D zou inderdaad wel prettig zijn als de kleine lichamelijk ook wat sterker wordt zodat hij zich beter kan verweren.

Ikke, ze heeft altijd moeite met poepen. Poept dagen niet en heeft er dan wel last van. Nu heeft ze dinsdag nog gepoept, maar niet zo veel als je zou verwachten. Ze heeft het klysma gehad met resultaat, maar toch blijft ze nog persen zonder dat er iets komt. Hoop zo dat het snel beter gaat! Verschrikkelijk om je kindje zo veel pijn te zien hebben :'(
Ik eet/drink sinds gisteren ook koemelkvrij om te kijken of dat helpt.

Stijn gaat hard ineens zeg! Grappig om ineens enkeltjes te zien O+
pi_168109253
Ikke van slapen is niks gekomen (ik helemaal niet, L maar een half uur). En verder sliep hij ook slecht vandaag. Ik ben kapot. En ik had alles klaar gezet voor in bad... Maar ja zonder water wordt dat ook niks natuurlijk :X
pi_168109647
Waar het eerst beter leek te gaan met de koorts heeft M nu 39.6 (nadat we een paracetamol hadden gegeven..) ;( Ze huilt veel, met tranen. Normaal huilt ze nooit met tranen ;( Er komen nu ook steeds prutjes uit haar oog. Tegen de schouder wordt ze wel weer rustig. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen ;(

Wat vervelend dat baby zo'n last heeft Mies. Hopelijk gaat het snel beter :*

Wat een gedoe Nazil! Hopelijk heb je snel weer water. Ik heb een tijdje met een emmer met gekookt water gemengd met koud water gedoucht omdat we geen warm water hadden :')

Lijkt me lastig zo'n verschil Madivi. Ik vind het echt knap hoe je het allemaal doet!

Stijn gaat ook al zo hard! O+
pi_168109947
Mies zo zielig he als ze niet kunnen poepen.

En miez beterschap!

Emmy kan ineens best goed zitten, zat ze tussen ons in op de bank. Wat een andere fase. En ze wil ineens zelf de fles vastpakken en dat gaat ook vaak goed.
Ook kan ze klakken met haar tong als ik het eerst voordoe.
En ze lacht naar iedereen in de supermarkt en als ik dan haar blik volg, zie ik de mensen in de rij gekke bekken naar haar trekken
pi_168112384
Mies dat is zielig zeg
Zn klysma geeft natuurlijk ook nog wat krapjes. Heeft ze hele harde ontlasting? Misschien heb je het al gedaan maar anders een zetpil geven tegen de pijn?

Kindje hier uit de buurt huilde ook zoveel vanaf kleins af aan en zat ook steeds verstopt. Hij is nu 8 maanden en een maand geleden hebben ze hem getest op allergieën nu blijkt dat hij voor heel veel dingen allergisch is. Koemelk,geitenmelk,sojamelk,eiwit,noten en nog meer dingen. Ik wil je natuurlijk niet bang maken :7 want hoe vaak komt zoiets nou voor? Maar misschien in je achterhoofd houden als de klachten niet weg gaan om dat eens te overleggen

Miez ook al een ziek kindje ;( Beterschap en hopelijk slaapt ze vannacht een beetje :*
Het enige wat je kan doen doe je al. Knuffelen en eventueel een pcm tegen de pijn en koorts.

Nazil :{ dat is balen. Echt vrijdag de 13e voor jou. Hopelijk lukt het je vader om de boiler te maken vanavond.
Dat badzitje is voor even wel een uitkomst. Hij wipt alleen zijn kont steeds over dat randje in het midden heen. Wiebelkont is het :D

Arja je meiske wordt groot, wat knap dat ze kan zitten O+
Heerlijk toch wat kinderen met mensen doen. Ze weten zelfs de grootste chagrijnen aan het lachen te krijgen. (Uitzonderingen daargelaten)
pi_168112754
Ik heb de allerliefste vader van de hele wereld O+ hij heeft een nieuwe boiler gehaald en geplaatst.
Ikke ik was bij L ook bang dat hij ging wiebelen maar dat doet hij nog niet. Wel is de hele douche en ik dan ook nat door z'n spartelende benen, maar goed.
pi_168113329
Ha ja ikke, als er een chagrijn is die niet op mijn kind reageert, denk ik heel objectief: "Hallo, zie je dan niet hoe leuk mijn kind is en hoe lief ze naar je kijkt?!?
pi_168113636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:23 schreef Miezziej het volgende:
Waar het eerst beter leek te gaan met de koorts heeft M nu 39.6 (nadat we een paracetamol hadden gegeven..) ;( Ze huilt veel, met tranen. Normaal huilt ze nooit met tranen ;( Er komen nu ook steeds prutjes uit haar oog. Tegen de schouder wordt ze wel weer rustig. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen ;(
Op je laten liggen, eventueel vannacht ook (slaap van kind gaat voor alles, heb ik hier thuis geleerd) en meeveren. Af en toe een nat washandje op haar voorhoofd leggen, of natte sokjes aangeven.
Zorgen dat ze goed drinkt, vaak kleine beetjes in plaats van vaste tijden helpt hier altijd. Sterkte :*
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:33:18 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168113743
Zo, meneertje weer lekker onder zeil. Vanmiddag een heel end met hem gaan wandelen - uurtje heen, uurtje terug. Daar tussenin maar weer even een vrijmibo met z'n drietjes gedaan O+ In de wagen lekker geslapen. Ideaal.

Wat ook ideaal is: dit speelgoed! Het ligt altijd bij de fysio en tot nu toe kon ik het niet vinden. Nu wel! Je kunt ze overal aan bevestigen en ze pakken - itt tot andere (bijt)ringen - erg makkelijk vast. Dus nu een paar aan de commode, tripp trapp, wipper etc etc. Max helemaal in zijn nopjes :)

Verder stuiter ik. Morgenochtend begin ik weer met hardlopen. Ik raak er soms bijna emo van :') :') Gewoon zo'n dingetje voor mezelf dat weer terug is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:11 schreef Madivi het volgende:
We zijn al wat oefenhapjes aan het geven, met de nadruk op 'oefen' :') Stelt nog weinig voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 16:10 schreef Soof-87 het volgende:
Watskeburt met m'n beebs?
En, ben je er al achter? Niet de kou ofzo?

@Nazil: Fijn dat het is opgelost. En een badzitje? Linkje! Ik dompel Max soms even met zijn kontje in de wasbak als ik geen zin heb in een badje. Dan op de commode, washand over hem heen en klaar.

@Miezz en Mies: Sterkte met de zieke meisjes :* Een klysma geven, brrr.
pi_168113869
Quoi zoiets: https://www.bol.com/nl/p/(...)149-9200000006681267 ik vind hem anders ook te zwaar worden om hem zo lang vast te houden.

Die hapjes stellen om nog niks voor hier. Eerste hap slikt hij door, daarna is het huilen :')
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:37:59 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168113947
Aha, die. We hebben geen bad, dus helaas. En om dit nu onder de douche te zetten, mwah :D
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:49:00 #216
220609 Nouk84
pi_168114476
Wij gebruiken dat zitje in het badje gewoon, dus niet in een groot bad. Hopelijk heb ik een nieuwe oplossing voor ze er doorheen zakt (dingen gaan maar tot 8/9 kilo :') )

:* Voor de zieke kindjes O+
pi_168115911
Hier past baby ook niet meer in z'n badje en we hebben geen groot bad, dus hij gaat nu mee onder de douche. Man doucht staand met hem, maar ik ga op de grond in de douche zitten en leg baby dan dus wel in zo'n zitje. Douchekop in de hand en dan kan ik hem (en mezelf ook) gewoon goed overal afspoelen.
pi_168119569
Wij hebben ook geen groot bad, ik weet nog niet hoe ik het ga doen als hij er niet meer in past.
pi_168122747
Het wordt trouwens weer makkelijker als je baby redelijk goed kan zitten, dat kan dan wel weer in het babybadje. Of de cementkuip - dat is waar we onze peuter heel lang in hebben laten badderen.
pi_168122835
Kan ik trouwens nog iemand blij maken met 12 Kruidvat-luiers maat 3? Kunnen gewoon in een envelop met een postzegel van de baas :+

We zitten alweer een tijdje in maat 4, maar eigenlijk past de maat 5 van grote peuterzus ook al wel prima :')
pi_168122859
Wow Amsel! Hoe groot is ie nu?
S begint ook spekjes te krijgen, maar is niet zo'n megabolle als zn zus. 5655 nu ❤
  zaterdag 14 januari 2017 @ 07:49:57 #222
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_168122905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Op je laten liggen, eventueel vannacht ook (slaap van kind gaat voor alles, heb ik hier thuis geleerd) en meeveren. Af en toe een nat washandje op haar voorhoofd leggen, of natte sokjes aangeven.
Zorgen dat ze goed drinkt, vaak kleine beetjes in plaats van vaste tijden helpt hier altijd. Sterkte :*
Ik ben even benieuwd waarom iets kouds zou helpen? Als je koorts heb heb je vaak toch al koude rillingen en dan lijkt mijn iets kouds niet heel prettig?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_168122947
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:37 schreef Quoi het volgende:
Aha, die. We hebben geen bad, dus helaas. En om dit nu onder de douche te zetten, mwah :D
Ik vond die juist enorm handig onder de douche ^O^ Tas lag lekker warm in de douche, ik kon even snel douchen en dan hem doen, Annie kon er naast spelen. Hopla, hele gezin in een kwartier gedouched. Nu zit hij in een badring onder de douche, zo eentje:
.
Alle spullen waarbij je je handen vrij hebt vindt ik ideaal. Zeker met een tweede.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 08:18:55 ]
pi_168123147
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 07:49 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik ben even benieuwd waarom iets kouds zou helpen? Als je koorts heb heb je vaak toch al koude rillingen en dan lijkt mijn iets kouds niet heel prettig?
(n=1) Sjaak heeft op een andere manier koorts dan ikzelf. Hij is over zijn hele lichaam gloeiend heet, van hoofd tot voetjes en handjes. Ik heb hem nog nooit met koorts een rilling zien hebben (hij heeft ze wel eens op andere momenten dus ik zou ze herkennen). Hij koelt dus echt even af door een koud washandje of koude sokjes.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 08:59:08 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168123191
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 08:03 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik vond die juist enorm handig onder de douche ^O^ Tas lag lekker warm in de douche, ik kon even snel douchen en dan hem doen, Annie kon er naast spelen. Hopla, hele gezin in een kwartier gedouched. Nu zit hij in een badring onder de douche, zo eentje:
[ afbeelding ] .
Alle spullen waarbij je je handen vrij hebt vindt ik ideaal. Zeker met een tweede.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Wie weet een optie! Kan me voorstellen dat het handig is met 2.

Benieuwd hoe de nacht is verlopen voor de zieke meisjes (Miez en Mies).
  zaterdag 14 januari 2017 @ 10:07:40 #226
52229 Chanty
pi_168123962
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 07:49 schreef zeefje het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met de hoogte van de koorts. Rillingen heb je meestal rond de 38 graden. Als je echt hoge koorts hebt dan gloei je en heb je het vaak juist heet.

De functie van rillingen om je koorts te verhogen. http://www.goedgevoel.be/(...)-je-beter-niet.dhtml

quote:
Last van koude rillingen? Zoek dan gerust de warmte onder de lakens op. 'Koude rillingen wijzen erop dat je lichaamstemperatuur nog niet hoog genoeg is. Je interne thermostaat staat als het ware nóg hoger ingesteld, waardoor je lichaam hardmoet werken om die temperatuur te bereiken', weet huisarts Verhoeven.

'Door te rillen produceert je lichaam extra warmte. Je kan je dan gerust warm induffelen. Koude zou erg onaangenaam zijn en bovendien doet je lichaam er dan nog langer over om de juiste temperatuur te bereiken. Als de koorts hoog genoeg is om weerstand te kunnen bieden, zal het rillen stoppen.'
pi_168124241
Miez en Mies hoe gaat het nu?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 10:49:05 #228
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_168124614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 08:52 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

(n=1) Sjaak heeft op een andere manier koorts dan ikzelf. Hij is over zijn hele lichaam gloeiend heet, van hoofd tot voetjes en handjes. Ik heb hem nog nooit met koorts een rilling zien hebben (hij heeft ze wel eens op andere momenten dus ik zou ze herkennen). Hij koelt dus echt even af door een koud washandje of koude sokjes.
Aha weer iets geleerd :)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_168125057
M is nog ziek. Rond 22 uur paracetamol gegeven, beetje drinken en daarna slapen. Rond 1 uur werd ze wakker en wilde ze spelen enzo, dus ik hoopte dat ze aan de betere hand was. Maar nu is het alleen maar erger geworden.

Met mij gaat het vooral emotioneel niet zo lekker.
SPOILER
pi_168125131
Mies, hoe is het daar?

Miez, sneu dat het nog niet beter gaat. En vwb je spoiler, heel vervelend, hopelijk kun je hem duidelijk maken dat je ook echt even een rust moment nodig hebt. :*

Quoi, die gekleurde ringen kun je voor 2,99 bij de kruitvat scoren. Hier ook een succes om mee te spelen.
pi_168125201
He toch Miezz, wat rot. Wat je zegt over je man, dat is niet naïef hoor. Hier doet mijn vriend net zo goed heel veel met S. Vanmorgen ben ik even blijven liggen en heeft hij S. aangekleed en mee gespeeld. Samen heb je een kindje, is mijn mening. Wel rot dat jullie allemaal ziek zijn ;( beterschap :*

Wij hebben net regenlaarsjes en een sneeuwpak gekocht. Slee in de auto en draagzak mee en nu op weg naar de Ardennen. Meeten we daar met mijn schoonbroers.
Lekker spontaan bedacht vanmorgen, heerlijk :)
pi_168125489
Klinkt superleuk lesage! Veel plezier

Miez dat vind ik ook niet naief. Mijn man en ik zorgen samen voor Emmy.
Heb je geprobeerd afspraken te maken en hem te vragen naar hoe hij zichzelf ziet als vader en hoe het vaderschap voor hem voelt en welke invulling hij daaraan wil geven?
Ouders worden is een grote verandering, ook voor mannen. Het is wel belangrijk samen te praten over hoe je je voelt en elkaar daarin niet te verliezen
pi_168126027
He Miez wat balen dat M. zieker is geworden ;( arm meisje. En wat je over je man zegt; totaal niet naïef. Je hebt samen een kindje en zorgt daar naar mijn mening samen voor, je bent allebei verantwoordelijk. Komt deze opvatting van je man door het cultuurverschil?
Mijn vriend doet gelukkig ook veel met M.

LeSage, wat een heerlijke plannen! O+ zo leuk, lekker in de sneeuw spelen met je eigen kindje O+

Quoi, hoe was het hardlopen?

Mijn M. heeft gister een paracetamol gekregen voor het slapen gaan. Tussen 20-22 is de heftigste pijnaanval en we hoopten het hiermee te voorkomen. Ik ben lekker bij haar in bed gaan liggen en na twee uur op bed gaan liggen is ze in slaap gevallen. Ik reageerde op ieder pijntje die ze had zodat ze niet in paniek zou raken en het werkte. Vandaag gaat het ook iets beter, ze wil alleen niet liggen. Benieuwd naar wat de rest van de dag brengt.
pi_168128466
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:10 schreef Madivi het volgende:
Soof wat verzinnen die babies toch vreemde dingen he? Vast een sprongetje... Of misschien heeft ie beetje verlatingsangst?
Dat laatste dacht ik ook. Maar hij gaat gewoon in eerste instantie lekker slapen. :o Kusje, kroeltje, hij lacht lief, draait zich om en doet z'n ogen dicht. :') Of soms is hij nog even 5 minuutjes wakker om z'n duivenroep te doen en daarna slaapt hij. Vet raar. :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:03 schreef Nazil het volgende:
Ikke van slapen is niks gekomen (ik helemaal niet, L maar een half uur). En verder sliep hij ook slecht vandaag. Ik ben kapot. En ik had alles klaar gezet voor in bad... Maar ja zonder water wordt dat ook niks natuurlijk :X
Oh man. Dat breekt je wel op idd. :{ Denk goed aan jezelf he.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:33 schreef Quoi het volgende:
Zo, meneertje weer lekker onder zeil. Vanmiddag een heel end met hem gaan wandelen - uurtje heen, uurtje terug. Daar tussenin maar weer even een vrijmibo met z'n drietjes gedaan O+ In de wagen lekker geslapen. Ideaal.

Wat ook ideaal is: dit speelgoed! Het ligt altijd bij de fysio en tot nu toe kon ik het niet vinden. Nu wel! Je kunt ze overal aan bevestigen en ze pakken - itt tot andere (bijt)ringen - erg makkelijk vast. Dus nu een paar aan de commode, tripp trapp, wipper etc etc. Max helemaal in zijn nopjes :)

En, ben je er al achter? Niet de kou ofzo?

Nee, het is een raadsel :D Waarom weet mijn moederinstinct dit niet? :')

En hardlopen, lekker he. :Y Doe ik nu ook al een tijdje, krijg er echt energie van. :@

Een een ziekenboeg bij de Miezszsjes. ;( Beterschap. Om je kleintje ziek te zien, bweh.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:34:54 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168128695
Lesage, wat een leuke plannen hebben jullie!

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:16 schreef Miezziej het volgende:
M is nog ziek. Rond 22 uur paracetamol gegeven, beetje drinken en daarna slapen. Rond 1 uur werd ze wakker en wilde ze spelen enzo, dus ik hoopte dat ze aan de betere hand was. Maar nu is het alleen maar erger geworden.

Met mij gaat het vooral emotioneel niet zo lekker.
SPOILER
Miezz, zoals al gezegd: dat is verre van naïef om te denken. Ik snap dat iedereen ouderschap anders invult, maar ik vind toch dat je daar samen voor kiest en dus ook beiden verantwoordelijkheid voor draagt. Ik kan het ook minder tactisch zeggen, want eerlijk gezegd krijg ik er kriebels van, om te lezen wat het met jou doet. Schop onder zijn hol, die vent! o|O Wat dacht hij dán toen jij zwanger raakte? Dat er een babyborn uit zou komen?

In ieder geval succes met M. Sneu voor jullie meisje. En zorg voor jezelf! :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 11:20 schreef Madivi het volgende:
Quoi, die gekleurde ringen kun je voor 2,99 bij de kruitvat scoren. Hier ook een succes om mee te spelen.
Thanks, ik heb ze nu al voor het driedubbele, wat nog niks is voor die dingen, vind ik :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 12:22 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, hoe was het hardlopen?

Mijn M. heeft gister een paracetamol gekregen voor het slapen gaan. Tussen 20-22 is de heftigste pijnaanval en we hoopten het hiermee te voorkomen. Ik ben lekker bij haar in bed gaan liggen en na twee uur op bed gaan liggen is ze in slaap gevallen. Ik reageerde op ieder pijntje die ze had zodat ze niet in paniek zou raken en het werkte. Vandaag gaat het ook iets beter, ze wil alleen niet liggen. Benieuwd naar wat de rest van de dag brengt.
Gelukkig gaat het ietsje beter! Staat haar bedje al schuin? Misschien fijn vanwege het platliggen.

Hardlopen ging zo-zo. Mijn bekken/lies speelden weer op. Flinke tegenvaller. Besloten het hele bootcampverhaal op woensdagavond vaarwel te zeggen, dat is te heftig. Hardlopen ga ik qua intensiteit helemaal terugschroeven, wel opbouwen en een fysio erbij roepen. Het was wél heerlijk om te doen!

Erna naar DE fiets gekeken en gekocht, want zag er mooi uit. Nu heb ik eigenlijk voor een relatief prikkie een mooie fiets om straks dat ventje op te zetten :s) Ik vind die nieuwe moederfietsen zo godsgruwelijk duur.

Na een flesje en wat knuffeltjes ligt Maxje nu netjes in zijn bedje te slapen boven! Zo'n gastouder heeft ook een goede invloed hoor. Ik dacht: als zij het doet, doe ik het ook. Slaapzakje aan, naar boven en hop, na één keer teruglopen en knuffelen (en alle vogels op de poster aan de muur aanwijzen en benoemen :') ) ging hij lief slapen (en dromen over vogeltjes denk ik!).
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:35:33 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168128710
Soof, de duivenroep :D :D
pi_168129042
Miezz
SPOILER
Mies_poes:
Heeft ze iets met de oortjes? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar omdat je zegt dat ze niet wil liggen... volgens mij komt dat voor bij oorontsteking oid. (En wel meer natuurlijk :D)
pi_168129842
Haha en babybjorn :D Mijn zus had er vroeger 1, ik haatte dat ding :@ :P Barbies ftw

Nadat ik mijn frustraties had geuit op een kapot gevallen verhuisdoos ( :')) had man wel door dat ik niet blij was. Hij vond het achteraf gezien ook niet zo slim om gisteren gewerkt te hebben enzo. Heb er wat paracetamol en thee ingeschoven en gaat nu wel weer beter. Verder nog wat dingen besproken enzo.

Welke fiets is het geworden Quoi?
Dat bootcamp klinkt ook zwaar. Succes met het opbouwen van het hardlopen!

Hoop dat het snel beter gaat Mies :* zieke kleintjes is niets ;(

Blijft grappig Soof, de duivenroep :D
pi_168132239
Balen dat het hardlopen is tegengevallen Quoi, zo'n zwangerschap en bevalling zijn toch een flinke aanslag op het lichaam.
Miez, goed dat je het besproken hebt en fijn dat je een verhuisdoos in de buurt had :+ hopelijk blijft je man nu inzien dat jij het niet alleen kan doen.
Mijn meisje is ineens weer vrolijk! :o nu braaf de medicijntjes (zuurremmers) blijven geven en ik geen koemelk nemen en eens kijken hoe het blijft gaan.
Uni, oortjes (en de rest) zijn nagekeken en waren prima :)
  zaterdag 14 januari 2017 @ 17:37:42 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168133209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:25 schreef Miezziej het volgende:
Welke fiets is het geworden Quoi?
Dat bootcamp klinkt ook zwaar. Succes met het opbouwen van het hardlopen!
Onbekend merk: Cortina transport.

Jammer dat je hebt afgereageerd op een doos :P

Hier heeft Max een hapje banaan op en sindsdien laat hij continu stinkscheten :') :|W
pi_168133516
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

Onbekend merk: Cortina transport.

Jammer dat je hebt afgereageerd op een doos :P

Hier heeft Max een hapje banaan op en sindsdien laat hij continu stinkscheten :') :|W
Ik wilde de doos opruimen maar te zwaar beladen dus die scheurde en toen kon ik me niet meer inhouden :@ :') haha

Volgens mij heb ik die fiets wel eens gezien op Internet, in ieder geval het merk. Ik vond de batavus mambo ofzo iets wel wat, maar ja klein fortuin enzo :') :P

Note to self: niet te vroeg beginnen met banaan geven :D :9
pi_168133646
Miezziej, fijn dat jullie het toch even goed hebben kunnen bespreken samen!

Mies_poes, wat goed dat de zuurremmers al zo snel hun werk doen.

Soof, de duivenroep :D Wij noemen R. soms Flipper, die klinkt af en toe net als een dolfijn.

Wij hebben een mooie mijlpaal gevierd deze week: het eerste lachje! Mennn,wat smelt je dan. O+
pi_168133690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:55 schreef Taartje het volgende:
Miezziej, fijn dat jullie het toch even goed hebben kunnen bespreken samen!

Mies_poes, wat goed dat de zuurremmers al zo snel hun werk doen.

Soof, de duivenroep :D Wij noemen R. soms Flipper, die klinkt af en toe net als een dolfijn.

Wij hebben een mooie mijlpaal gevierd deze week: het eerste lachje! Mennn,wat smelt je dan. O+
Och Taartje, wat is dat mooi he, de lachjes van je eigen kindje O+ het verveelt echt nooit. Die van mij probeert af en toe te schaterlachen, maar lukt nog niet O+
pi_168134511
Mies de mijnes ook O+ staat z'n hele lichaam stijf om er een kreet uit te gooien die dan niet komt _O-

Na vrijdag de 13e vandaag een betere dag. Ik heb een enorm pakket spulletjes voor mij en L gewonnen via een blog/YouTubekanaal en dat kwam binnen. Zo tof al die dingen! Boekjes, knuffels, rituals pakketje, raamstickers, naif setje, te veel om op te noemen O+ dat kan zo'n opsteker zijn.
pi_168137377
Fijn dat hij het snapt miez.

Quoi, lekker fietsen. O+ de mijne moet echt naar de fietsenmaker voor n grote beurt.

Mooi he taartje die lachjes.

Lekker Nazil zo'n gewonnen pakket. Altijd leuk.

Ik wilde deze even delen, mijn stem is niet geweldig maar t gaat ook niet om mij :P

https://www.dropbox.com/s(...)7giF9-BVwe45Wdg6V4Sa
S. 2014
J. 2016
pi_168137539
Baby is de hele dag vrolijk geweest en wilde ook plat op de grond liggen, nu proberen we haar in bed te leggen (ons bed met mij ernaast) en is het krijsen en overstrekken. Niets is goed. We dachten dat ze niet plat wilde liggen, maar ze wil nog wel gewoon in de babygym (even getest).
:?
pi_168138385
Gm O+
Mies mocht het wel het plat liggen zijn: kussen onder matras zodat het hoofdeinde iets omhoog komt? Lastig is dat dat ze nog niet kunnen praten.
pi_168138851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:28 schreef Nazil het volgende:
Gm O+
Mies mocht het wel het plat liggen zijn: kussen onder matras zodat het hoofdeinde iets omhoog komt? Lastig is dat dat ze nog niet kunnen praten.
Dat hebben we.
pi_168139359
Miezz, fijn dat jullie het hebben kunnen bespreken.

Mies, wat vervelend. Misschien vindt we zelf gewoon dat ze niet moe is?

Quoi, volgens mij heeft mijn vriend ook een fiets van dat merk en die bevalt tot nu toe prima. Het valt mij ook tegen hoe lang ik mijn bekken nog blijf voelen. Het ging de afgelopen tijd best ok maar gisteren maakte ik een misstapje en toen schoot het er toch weer in. Heb jij er in het dagelijks leven ook last van, of alleen bij sporten?

Hier heeft M. vandaag al drie keer schone kleren aangekregen vanwege spuitpoep. Snap niet wat er ineens aan de hand is, normaal heeft hij dat nooit.
pi_168139678
Luna, tandjes? Succes in ieder geval, altijd lekker, van die spuitluiers.

Balen van de dames die nog zo'n last hebben van hun bekken. Zo'n bevalling hakt er wel in ja. Maar het resultaat is zo leuk dat ik het er nog een keer voor over heb ;)

Wij hadden dus echt een heeeeeerlijke dag!
Eerst in de sneeuw vastgestaan en eruit getrokken door zeer behulpzame Belgen met een 4wd :')
Daarna lekker gewandeld en S. in de slee. Die bleef gewoon 3 kwartier zitten, lachen en wiebelen dat hij vooruit wilde. Daarna nog gegeten en nu bijna thuis terwijl hij slaapt! Zo genieten met ons gezinnetje op pad O+
SPOILER
pi_168139900
Awww LeSage wat fijn! O+ altijd leuk om jouw posts te lezen omdat jij zo geniet O+

Luna, misschien tandjes inderdaad?

M. slaapt (naast mij, hopelijk kan ik haar straks over leggen). Luna, wij zeiden inderdaad dat we haar morgen maar een uurtje later naar bed doen, al lijkt ze wel altijd al heel moe rond 18.30. Misschien heeft ze het 's avonds nodig om nog vermoeider te zijn om in slaap te kunnen vallen :?
Vanavond werd ze uiteindelijk rustig toen we het licht uitdeden :o voorheen wilde ze altijd een klein lampje aan hebben, nu blijkbaar niet. Echt apart, we deden hem uit en direct was ze rustig.
Nou ja, prima. Trial and error zo'n baby.
pi_168140084
Lastig hè Mies, dan heb je eindelijk een gebruiksaanwijzing in elkaar gepast en dan komt er weer een update die je niet snapt. Gelukkig slaapt ze nu wel weer!
pi_168140088
Oh ja tandjes, dat zou eigenlijk heel goed kunnen, gezien de hoeveelheid kwijl die er vandaag ook geproduceerd werd.

Mies, fijn dat ze nu rustig werd. Hier is het vaak juist andersom. 's Avonds valt M. bijna meteen in slaap als we hem in bed leggen. Hij is helemaal geconditioneerd door het bedritueel denk ik. Maar 's middags gaat hij vaak moeilijk doen, terwijl ik dan zie dat hij eigenlijk heel moe is, maar zelf vindt hij dan blijkbaar van niet.
pi_168141433
Ja echt jammer dat die gebruiksaanwijzing niet automatisch ge-update wordt :+

Luna, hoe krijg je hem overdag dan in slaap? Valt hij uiteindelijk zelf in slaap?
pi_168141874
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:25 schreef Miezziej het volgende:
Haha en babybjorn :D Mijn zus had er vroeger 1, ik haatte dat ding :@ :P Barbies ftw
Het ging over een Babyborn :D mooie typo.
pi_168142087
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:11 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Het ging over een Babyborn :D mooie typo.
Haha ik bedoelde wel die pop :9

Verder moeten ze zieke baby's afschaffen. Net gespuugd, nog steeds koorts, mijn arme baby ;(
pi_168143799
Miez, wat rot ;( zieke baby's moeten zeker afgeschaft worden. Heb je de koorts een beetje onder controle met pcm?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:30:08 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168144394
Oeps, wij zijn ook eens de lul. Onbedaarlijk huilen sinds een uur. Ik denk krampjes... al die scheten en boeren! Mijn vriend doet nu even zijn best.
pi_168144500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:30 schreef Quoi het volgende:
Oeps, wij zijn ook eens de lul. Onbedaarlijk huilen sinds een uur. Ik denk krampjes... al die scheten en boeren! Mijn vriend doet nu even zijn best.
Oeps... Toch nog even wachten met bijvoeding?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:47:52 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168145125
Sja, het was geloof ik één molecuul banaan :') en hij heeft al vaker wat hapjes op al tijdens de laatste twee weken.

Ach ja, het zal wel weer goed komen, alleen dat ontroostbare :'( Al heeft mijn vriend hem nu even stil.
  Manager PR/Moderator zondag 15 januari 2017 @ 00:34:26 #261
269689 crew  Viv
pi_168146354
Bijleeskolfsessie w/
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:23 schreef Miezziej het volgende:
Wat een gedoe Nazil! Hopelijk heb je snel weer water. Ik heb een tijdje met een emmer met gekookt water gemengd met koud water gedoucht omdat we geen warm water hadden :')
Dat staat hier ook op het programma voor zondagavond. Ketel is sinds afgelopen donderdag stuk en de nieuwe komt dinsdag, maar ik heb maandag wel mijn eerste werkdag na verlof. :X

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 17:55 schreef Taartje het volgende:
Ahh, ik zei toch dat het niet lang zou duren? O+

Verder beterschap voor alle zieke en ontroostbaar huilende baby's. :*
  zondag 15 januari 2017 @ 06:29:55 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168151309
Bijleeskolfsessie :P Woord van het jaar.

Papa heeft Max uiteindelijk stil gekregen gister en ik pluk hem net pas weer uit zijn bed, goed in zijn hum :)
  zondag 15 januari 2017 @ 08:47:55 #263
52229 Chanty
pi_168151860
Wat een nacht ;( zelf kriebelhoest waardoor ik maar niet in slaap kon komen en Amélie heeft ook enorm liggen spoken. Lijkt erop dat de twee boventanden bijna doorkomen.
Sowieso zijn de nachten ellende de laatste weken.
pi_168151909
Hier ook een spooknacht. Koorts liep op naar 39.9, ontroostbaar huilen, beetje slapen, opeens wakker worden en besluiten dat het speeltijd is? :? :') Nouja ik ben ik ieder gevoel Moe. Vanochtend 38,5 dus gelukkig wel lager dan gister. Ben ook al een keer beloond met een lachje.

Ze zit ook steeds met haar kaken op elkaar, de fles te bijten enzo (gelukkig doet ze dat niet aan de borst :+ ) en dat klinkt zo naar maar ze vindt het blijkbaar leuk :+

Vervelend van de nacht Chanty! Hopelijk zijn de tandjes snel door en worden de nachten ook snel weer beter.

Fijn dat Max weer goed in zijn hum is Quoi!
pi_168151954
Mies, Als hij 's middags niet wil slapen halen we hem meestal nog maar weer een half uurtje uit bed en laten hem dan rustig (op schoot) zitten. Meestal geeft hij er dan wel aan toe. Op het KDV hebben ze daar echter meer moeite mee, dus daar komt hij soms heel moe vandaan.

Miez en Chanty, vervelend zulke nachten! Vandaag nog tijd voor een middagdutje voor jezelf?
pi_168152479
He Chanty wat balen van de nachten. Ze gingen toch beter als Amélie op haar eigen kamer sliep? Nu niet meer dus? Als het aan tandjes ligt dan zal het ook wel niet...

Miez, wat een hoge koorts ;(
pi_168154255
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ahh, ik zei toch dat het niet lang zou duren? O+

Daar moest ik nog aan denken ja! Dan zijn alle zware momenten meteen vergeten hoor, bij zo'n tandeloze glimlach.

Zou er wat in de lucht zitten? Wat een zware nachten, sterkte allemaal!
  zondag 15 januari 2017 @ 14:31:30 #268
52229 Chanty
pi_168160056
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 09:45 schreef Mies_poes het volgende:
He Chanty wat balen van de nachten. Ze gingen toch beter als Amélie op haar eigen kamer sliep? Nu niet meer dus? Als het aan tandjes ligt dan zal het ook wel niet...

Miez, wat een hoge koorts ;(
Dat was 2x en verder is het weer bal ;( vannacht was wel weer extreem maar lag dus niet volledig aan haar. En ik kan dus niet slapen overdag. Wilde donderdag ook slapen maar kwam gewoon niet in slaap.

Het gaat vast weer beter worden.
  zondag 15 januari 2017 @ 14:41:16 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168160423
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat was 2x en verder is het weer bal ;( vannacht was wel weer extreem maar lag dus niet volledig aan haar. En ik kan dus niet slapen overdag. Wilde donderdag ook slapen maar kwam gewoon niet in slaap.

Het gaat vast weer beter worden.
O damn, sterkte met je ogen openhouden.

@Taartje wat tof, een lachje. Nu kunnen ze (nog meer) alles bij je maken, want lachjes O+

Hier net wat hoge kreten en een poepluier met een heuze grotemensendrol erin. Tot zover de darmpjesepisode van Max :') Toch die banaan?

En de boog met speeltjes over de wipper is vanaf vandaag om je benen in te leggen, en dan teentjes beet te pakken. Nieuw!

Ik ga met mijn zus even een bierfestival onveilig maken c_/
pi_168161585
Die van mij zat net gewoon alleen op de bank _O_ op de naden tussen twee kussens zeg maar, zodat hij wat steun aan beide kanten had. Niet te lang want ik weet dat het nog niet goed is maar hij wordt zo vreselijk sterk.

En de wandelwagenbak wordt te klein :X
pi_168166250
Ik lijk wel een idioot trouwens. Ik zit L banaan te geven maar hij vindt het niet leuk. Totdat ik 'klap eens in de handjes' zing en dat herhaal totdat hij de hap heeft doorgeslikt. Nieuwe hap, weer zingen, slikken, happen, zingen, slikken. Ach ja, het werkt :+
pi_168167009

[ Bericht 59% gewijzigd door groofskendezoveelste op 15-01-2017 18:19:28 ]
pi_168171970
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 17:33 schreef Nazil het volgende:
Ik lijk wel een idioot trouwens. Ik zit L banaan te geven maar hij vindt het niet leuk. Totdat ik 'klap eens in de handjes' zing en dat herhaal totdat hij de hap heeft doorgeslikt. Nieuwe hap, weer zingen, slikken, happen, zingen, slikken. Ach ja, het werkt :+
Dat ziet niemand van tevoren aankomen volgens mij, wat voor mafs je allemaal doet om je kind te plezieren :D
pi_168172836
Hi groofs :W
Alles wel?
  Manager PR/Moderator zondag 15 januari 2017 @ 23:57:32 #275
269689 crew  Viv
pi_168180892
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:01 schreef Taartje het volgende:
Dat ziet niemand van tevoren aankomen volgens mij, wat voor mafs je allemaal doet om je kind te plezieren :D
Ik sta dagelijks bij de box in het oor van een Nijntje-knuffel te knijpen waar zo'n piep-ding in zit, ze gaat dan al-tijd lachen. O+
  maandag 16 januari 2017 @ 00:37:42 #276
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168181529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:47 schreef Quoi het volgende:
Sja, het was geloof ik één molecuul banaan en hij heeft al vaker wat hapjes op al tijdens de laatste twee weken.

1 molecuul banaan kan heel goed krampjes geven. :Y
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik sta dagelijks bij de box in het oor van een Nijntje-knuffel te knijpen waar zo'n piep-ding in zit, ze gaat dan al-tijd lachen. O+
O+

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:15 schreef Nazil het volgende:
Die van mij zat net gewoon alleen op de bank _O_ op de naden tussen twee kussens zeg maar, zodat hij wat steun aan beide kanten had. Niet te lang want ik weet dat het nog niet goed is maar hij wordt zo vreselijk sterk.

En de wandelwagenbak wordt te klein :X
stom is dat he, F bleef zijn hoofd stoten doordat hij zich omhoog duwde, vet brullen : :'( :'(

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 08:53 schreef Miezziej het volgende:
Hier ook een spooknacht. Koorts liep op naar 39.9, ontroostbaar huilen, beetje slapen, opeens wakker worden en besluiten dat het speeltijd is? Nouja ik ben ik ieder gevoel Moe. Vanochtend 38,5 dus gelukkig wel lager dan gister. Ben ook al een keer beloond met een lachje.
Beterschap, hoe is het nu?
pi_168183046
Gister leek het beter te gaan, vaker lachen, weer een beetje spelen. Temperatuur gedaald, nog wel verhoging maar geen koorts meer. Nog veel hoesten, soms overgeven. Gister lag ze te slapen, ze wordt wakker en opeens hele straal overgeven :o Daarna wel vrolijk, dus blijkbaar luchtte het op?
Vannacht ook weer spoken, soms zomaar huilen. Denk dat ze keelpijn heeft door het hoesten.

Haha M vindt Nijntje ook heel leuk Vivi :D
pi_168183470
Miez wat had de dokter gezegd over hoe lang dit kab duren en wanneer je aan de bel moet trekken?
pi_168183684
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 08:42 schreef Arja het volgende:
Miez wat had de dokter gezegd over hoe lang dit kab duren en wanneer je aan de bel moet trekken?
3-5 dagen, vandaag is dag 5. Haar koorts is sinds gister weg, alleen dat hoesten blijft. Man is vandaag met haar thuis. Ik heb een afspraak en ga daarna kijken of ik eerder weg kan.
Drinken gaat gelukkig ook weer steeds beter en haar poep is ook weer de goede kleur (waar je al niet blij mee kunt zijn he :P)
  maandag 16 januari 2017 @ 09:33:29 #280
52229 Chanty
pi_168183998
Duurt wel lang Miez, naar griepje ;(

Vannacht gilde Amélie het uit van de pijn, ondanks pcm. Heb haar nog nooit zo hard horen krijsen. Uiteindelijk vond ze haar duim en is ze in mijn bed in slaap gevallen en alleen nog wakker geweest voor een voeding. Snap niet helemaal waarom mijn bed zoveel beter slaapt dan het hare of de cosleeper maar goed, heb iig een aantal uurtjes slaap gepakt.
pi_168184495
Jouw bed is natuurlijk veel beter want mama meest dichtbij (geur/voelen/warmte) he Chanty? Ergens wel erg O+. Hallo trouwens :W. Weinig gelezen de laatste tijd, maar nu even aan de kolf (bijleeskolfmoment ja ja). Dat griepseizoen is dit jaar gewoon megaprut! Beterschap voor alle sneuneusjes!
pi_168185214
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 20:25 schreef Arja het volgende:
Hi groofs :W
Alles wel?
Ja, alles goed hier! Ik had een linkje naar een foto geplaatst, maar denk dat mijn naam dan zichtbaar is, dus toch maar weer weggehaald ;-).
  maandag 16 januari 2017 @ 11:03:52 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168185470
Wij hebben weer gezwommen O+ Lijkt een traditie te gaan worden, maandagmorgen 9 uur. "De wielen van de bus..." zit weer de hele week in mijn hoofd iig :') Max ondergaat het nog steeds emotieloos: niet lachen, niet huilen, alleen maar grooooote blauwe ogen en zijn vuist in zijn mond. Erna was het drinken en direct slapen. Kon ik mooi boodschappen halen en zo zit er al een dag op om 11 uur :P

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:04 schreef Miezziej het volgende:

[..]

3-5 dagen, vandaag is dag 5. Haar koorts is sinds gister weg, alleen dat hoesten blijft. Man is vandaag met haar thuis. Ik heb een afspraak en ga daarna kijken of ik eerder weg kan.
Drinken gaat gelukkig ook weer steeds beter en haar poep is ook weer de goede kleur (waar je al niet blij mee kunt zijn he :P)
Het ziet er naar uit alsof het eind in zicht is Miezz.. Zou fijn zijn :)

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:33 schreef Chanty het volgende:
Duurt wel lang Miez, naar griepje ;(

Vannacht gilde Amélie het uit van de pijn, ondanks pcm. Heb haar nog nooit zo hard horen krijsen. Uiteindelijk vond ze haar duim en is ze in mijn bed in slaap gevallen en alleen nog wakker geweest voor een voeding. Snap niet helemaal waarom mijn bed zoveel beter slaapt dan het hare of de cosleeper maar goed, heb iig een aantal uurtjes slaap gepakt.
Och arme! Maar onder de streep toch wat slaap gehad allebei ^O^
pi_168186139
Beterschap voor alle zieke kindjes :*

En ik zag nog een mooie sneeuw foto van S voorbij komen O+
Lesage wanneer verwachten jullie je 2e kindje?
Nog maar heel even en je mag al Door naar het dreumes topic. Al druk met de voorbereidingen voor S zijn verjaardag?
pi_168186466
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 09:04 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat hoesten kan helaas erg lang duren dit griepseizoen... echt bagger!

Ik had een ochtendje poetsen gepland maar het werd een ochtendje bankhangen met een kramperig mannetje. ;( ah well.
S. 2014
J. 2016
pi_168187384
Miezziej, hopelijk knapt het allemaal snel wat op nu... Komt het spugen van het hoesten?

Chanty wat zielig! Kan me wel voorstellen dat bij jou in bed t lekkerste slaapt hoor hihi. Misschien helpt een t-shirt van jou in haar bedje iets?

Gm, kramperig is ook zielig zeg, hopelijk gaat het gauw weer beter.

Quoi, leuk dat zwemmen, lijkt me ook erg overweldigend voor zo'n kleintje!

Hier zijn de jongens vandaag zo vrolijk, fijn. Grootste tweede tandje door, kleinste de 5e. Bij hem staat 6 op knappen en 7 en 8 voel ik ook al. Kind heeft straks binnen een maand z'n halve gebit compleet. *)
pi_168205666
Zonder verdere bijlees, want te moe.. we verwachten #2 on september. Nog heel pril nu.
Verjaardag van S. nog helemaal niet goed voorbereid :o moet ik echt gaan doen. Maar zwangerschap/verhuizing erbij is allemaal wat veel :') morgen ga ik er mee aan de slag ;)
pi_168205949
Madivi wat heerlijk dat je jongens zo vrolijk zijn. Hopelijk breekt er een rustigere fase aan nu.

Lesage leuk he al die life events er in 1 keer doorheen jassen :'). Been there done that.
Voordeel is wel dat je daarna in je verlof alle tijd hebt om in je nieuwe huis te wennen en chillen.
September, leuke periode ook, lekker in juli of augustus met verlof gaan. Goed getimed
  Manager PR/Moderator maandag 16 januari 2017 @ 22:24:30 #289
269689 crew  Viv
pi_168208003
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:33 schreef Arja het volgende:
Lesage leuk he al die life events er in 1 keer doorheen jassen :'). Been there done that.
Hier ook! In 2016 is mijn man afgestudeerd, ben ik voor het eerst zwanger geworden, is hij aan zijn eerste echte baan begonnen, zijn we verhuisd naar ons eerste koophuis, en is onze dochter geboren. In die volgorde. :Y)
  maandag 16 januari 2017 @ 22:32:40 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168208240
Wij hebben dat over ca 17 jaar uitgesmeerd. Saai hè? :P

Vandaag ging ik met de bus ergens heen en moest ik nog een kwartiertje wandelen naar mijn bestemming - door een weiland! (dat was dat uitroepteken in de routeplanner :') ) Daar ging ik met Max in zijn Tula. Hobbeldebobbel en glibberdeglibber, tussen de kuddes ooievaars en ganzen O+
pi_168208242
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier ook! In 2016 is mijn man afgestudeerd, ben ik voor het eerst zwanger geworden, is hij aan zijn eerste echte baan begonnen, zijn we verhuisd naar ons eerste koophuis, en is onze dochter geboren. In die volgorde. :Y)
Oke jij wint :D

Wij kregen alleen 9 dagen na de bevalling de sleutel van ons huis en moesten binnen 2 weken verhuizen.
Zat ik tijdens mijn kraamperiode 2 keer bij de notaris.
  Manager PR/Moderator maandag 16 januari 2017 @ 23:27:40 #292
269689 crew  Viv
pi_168210087
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:32 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben dat over ca 17 jaar uitgesmeerd. Saai hè? :P
Wij zijn ook al zo lang bij elkaar, maar de eerste 16 jaar waren gewoon heel wat minder spectaculair. :D
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:32 schreef Arja het volgende:
Oke jij wint :D

Wij kregen alleen 9 dagen na de bevalling de sleutel van ons huis en moesten binnen 2 weken verhuizen.
Zat ik tijdens mijn kraamperiode 2 keer bij de notaris.
Jullie planning rondom de verhuizing was wel veel krapper dan de onze: sleutel bij 30 weken, grote klussen uitbesteed, verhuisd bij 36 weken, bevallen bij 39 weken.
pi_168210147
2016 man afgestudeerd, nieuwbouwhuis eindelijk klaar en baby afgebakken :Y)

Baby die overigens weer koorts heeft -O- Ze slaapt nu. Ga morgen weer bellen, vind het wel lang duren nu -O-
pi_168210540
Ik zou ook bellen miez, al is het maar voor overleg.
Hoeveel koorts heeft ze?

Wat een lange relaties hebben jullie trouwens. Wij zijn 7 jaar samen, waarvan bijna 2 jaar getrouwd.
  Manager PR/Moderator maandag 16 januari 2017 @ 23:59:03 #295
269689 crew  Viv
pi_168210702
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:48 schreef Arja het volgende:
Wat een lange relaties hebben jullie trouwens. Wij zijn 7 jaar samen, waarvan bijna 2 jaar getrouwd.
Gewoon jong beginnen! ;) Ik was toen 16, nu bijna 33. Getrouwd toen we precies 12,5 jaar samen waren. ^)
pi_168210998
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 23:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Gewoon jong beginnen! ;) Ik was toen 16, nu bijna 33. Getrouwd toen we precies 12,5 jaar samen waren. ^)
Ik dank God op mijn blote knietjes dat de jongen met wie ik was toen ik 16 was niet de vader is van mijn kind :+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 02:42:30 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168212136
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 00:16 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik dank God op mijn blote knietjes dat de jongen met wie ik was toen ik 16 was niet de vader is van mijn kind :+
:D Ik ook!

Miezz wat een geëmmer met M. Morgen even bellen klinkt verstandig.

Max doet trouwens een gooi naar het kampioenschap sneldrinken in de nacht :o
pi_168212493
Ik was net 17 toen ik op texel op vakantie was met mijn vriendin (nu schoonzus) en ik daar een hele leuke jongen leerde kennen :D we zijn nooit meer uit elkaar gegaan en het plan is om dit jaar met ons complete gezinnetje terug te gaan naar waar het begonnen is *;

Lesage niet gek dat je moe bent. Wanneer is S jarig? Als je maar alvast weet wat je wil qua cadeau en taart dat scheelt al.

Madivi zoveel tandjes in 1 maand :o arm kind. Geen wonder dat hij wat huilerig was en aan je hing.
Fijn dat het nu beter gaat

Miezz goed dat je gaat bellen arme M -O-
pi_168212825
Ik was 18 en vriend 23. Dit jaar alweer 10 jaar samen, zo bizar! Ik vind het vooral grappig hier dat jullie bijna allemaal getrouwd zijn. Daar doen wij niet aan ;)

S. is van 29 januari. We hebben geen groot cadeau, maar verschillende kleintjes. Qua taart moet ik nog even een leuke foto uitzoeken en een slagroomtaart bestellen, hoort wel bij de eerste verjaardag van een kindje vind ik.

Miezz, goed dat je gaat bellen. Zo zielig!
pi_168213238
Postje om dicht te maken
pi_168213243
Nog een
Toen kreeg ik een database error hihaho
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')