SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ja, doordat alle voedingen per fles gaan weet ik zeker dat ze (meer dan) genoeg binnenkrijgt, en dat geeft veel rust. Dat ik mijn streven om 100% moedermelk te geven heb losgelaten helpt ook. Het is wel veel werk (kolven, afwassen) vergeleken met volledig aan de borst of volledige kunstvoeding. Het is dat ik geen andere kinderen heb en dat mijn man bijna het hele huishouden op zich heeft genomenquote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:11 schreef Quoi het volgende:
Spannend! Een beetje rust gevonden na de heisa de eerste weken rondom de bv?
Hopelijk heb ik die modus ook!quote:Dat gedoe 's ochtends jaIk ben ook nooit de snelste geweest, maar schiet als het om baby betreft in een optimale efficiëntie-modus.
Nee, ik zie er niet tegenop. Heb wel zin om mijn hersens weer te moeten gebruiken. Ga ukje wel missen, maar dat lijkt me heel normaal. Maar vraag het me vooral morgenavond nog eensquote:Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:
Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...
Meer mensen hier die hun baby zo vroeg wakker maken?
Wow, knap van haar! Nog even door oefenen voor haar eigen verjaardagquote:Op zondag 8 januari 2017 10:24 schreef LeSage het volgende:
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby![]()
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed
Had je een leuke avond gehad Q?
Fijne vakantie nog Mies!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vitamine M
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.quote:Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:
En Quoi, nog een beetje recht kunnen fietsen?![]()
Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...
Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.
Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleetecht genieten.
Vandaag gaan we zwemmen, benieuwd of ze het water dit keer warm genoeg vindt.
Ik maak haar tussen 6-6.15 uur wakker. Kleed haar dan aan, melk erin en dan ga ik. Ondertussen is man ook opgestaan en die kleedt de oudste aan en stopt er eten inquote:Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:
En Quoi, nog een beetje recht kunnen fietsen?![]()
Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.
Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleetecht genieten.
Vandaag gaan we zwemmen, benieuwd of ze het water dit keer warm genoeg vindt.
Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.quote:Op zondag 8 januari 2017 12:39 schreef Angst het volgende:
[..]
Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.
Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.quote:Op zondag 8 januari 2017 15:00 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.
We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastischwe waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook
![]()
zo schattig.
Goed om te lezen hoe je dat gedaan hebt.quote:Op zondag 8 januari 2017 16:13 schreef Angst het volgende:
[..]
Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.
Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.
Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lesage wat jammer dat je bijna door gaat naar het dreumes topic.
Ik vind de verhalen van S altijd zo leuk![]()
Wat cute dat S al zijn handjes in de lucht gooit en 'Ra' roept
[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 09-01-2017 04:52:56 ]
Dit ben ik niet gewend hier!quote:Op zondag 8 januari 2017 21:05 schreef ikke_84 het volgende:
Misschien helpt het als ik zie hoeveel ik nou echt op me tel zit.
Als Stijn in de nacht huilt dan gaat er gelijk een fles in. Hij is dan stil, ik lig met 15 minuten weer in me bed en peuter wordt niet wakker.
Nee joh, die foto!!quote:Op maandag 9 januari 2017 04:34 schreef ikke_84 het volgende:
Vivi tja als dat het enige is wat je opvalt aan mijn bericht, bedankt voor de check.
Ik schrijf het niet alleen, ik praat ook zoquote:Op maandag 9 januari 2017 07:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee joh, die foto!!Vond het gewoon grappig zo 2x achter elkaar.
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellenquote:Op maandag 9 januari 2017 11:47 schreef Ggirl het volgende:
Ik pluk toch net iets makkelijker een dreumes van de vensterbank af zónder baby op de arm..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn lekkere blije dikkopje
[ Bericht 0% gewijzigd door snoenk op 09-01-2017 13:50:57 ]
Niet wennen? Dat is raar... Dan is het een hele stap idd. Eerste keer kon ik hem na 3 uur weer ophalen gelukkig. Komt vast goed, ze werken niet voor niks dat daar denk ik altijd. Dan zullen ze wel goed met kinderen om kunnen gaan.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:47 schreef ikke_84 het volgende:
Snoekwat een blij meisje
Dit is de aller eerste keer dat Stijn op het kdv is. Ze doen daar niet aan wennen. Even een stapje voor mij om hem aan een ander af te staan (buiten mijn moeder om)
Nee, dat snap ik, ik bedoelde het ook meer in het algemeenquote:Op maandag 9 januari 2017 13:37 schreef ikke_84 het volgende:
Miezz ik heb ook niet gezegt dat M een moeilijke baby ismaar je zit er niet zo maar doorheen toch? Ik snap je gevoel heel goed, dat wilde ik er eigenlijk alleen maar mee zeggen.
Natuurlijk!quote:
Oh dat duurt niet lang meer voor jou!quote:Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen.
Haha herkenbaar.quote:Op maandag 9 januari 2017 17:35 schreef Nazil het volgende:
Taartje welkom!
Wat doen jullie bij baby's die hun speen uit de mond halen, die trots omhoog houden (kijk, mama!) en vervolgens niet meer in de mond krijgen en 'm dus maar laten vallen en gaan huilen?ritueel x1000 op het moment.
Hannibal Lecter als baby?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 22:01:24 ]
quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw.
quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd Lunanu mag je naar de peuters
. Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen
.
Ik heb de jongens van Madivi gemistdoe 's terug die foto.
Welkom Taartje!
Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw.
Met ploatje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik hoop niet dat dit een voorbode is van wat nog gaat komen, hij is nog niet eens 8 maanden! Hier geen oudere broers/zussen, dus als hij het al van iemand heeft afgekeken dan is dat op het kdv.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd Lunanu mag je naar de peuters
. Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen
.
Ik heb de jongens van Madivi gemistdoe 's terug die foto.
Welkom Taartje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet leukMaar goed, aan de slag dan maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |