abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167962874
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167963143
:W

Ik ben er nog! Ik lees af en toe wel mee maar ik kom gewoon niet aan reageren toe. Druk leven met zo'n baby en ik vond de pickwick reclame zo'n eyeopener "mam, zou je voor een dag je telefoon uit willen zetten?" Het lijkt me vreselijk als S z'n moeder later herrinert met altijd een scherm voor haar neus. Als S wakker is heb ik mijn telefoon zo min mogelijk in m'n handen en als hij slaapt heb ik eigenlijk ook nog zat andere dingen te doen en dat bevalt helemaal prima. De wereld en t leven is ook zo mooi en zo fijn zonder dat ding. Ik kom er dus eigenlijk niet aan toe. Soms wel jammer maar eigenlijk loopt het ook allemaal wel prima hier.
S is een heerlijk mannetje. Hij is bijna een halfjaar. Groeit nog steeds op alleen moedermelk en deze maand gaan we beginnen met vast voedsel. We hebben wat moeilijkheden met slapen overdag gehad maar ook dat gaat inmiddels weer goed gelukkig. Ik geniet me helemaal suf en wat geeft zo'n kleintje je zin in het leven!

Even een hart onder de riem en een dikke knuffel voor Marjolijntje die het zo zwaar heeft.
Twinkle ook met je kleine meisje!
Veren in haar reet voor Madivi, zo alleen met twee kleintjes!
En Arja, wát een mooi meisje heb jij! Af en toe zie ik foto's voorbij komen en wat een lief moppie heb je toch!
En Vivi, knap hoe je zo doorzet met de borstvoeding! Sterkte met het wegbrengen van je meisje en geniet nog extra hard van de laatste daagjes verlof!

Ik hang m'n telefoon weer even aan de wilgen en zo af en toe zal ik proberen iets van me laten horen.
pi_167963696
Twinkle, wat een gedoe met voeding hebben jullie zeg! Ik hoop dat de diarree snel over is!

Fien, gelijk heb je hoor. Ik beperk mijn schermtijd ook hoor. Op mijn werk zit ik al 40 uur per week achter de computer, als ik thuis ben is M gewoon ook mijn eerste prioriteit.

Ik ben denk ik sinds gisteren ineens gestopt met borstvoeding, en het is op zich goed zo. De afgelopen anderhalve maand gaf ik nog maar 2-3 keer per dag bv, omdat ik het had laten teruglopen overdag, vanwege moeilijk kolven op het werk. Ik merkte al dat het nu moeilijker was om mijn productie hoog te houden en de afgelopen twee weken wilde M eigenlijk niet goed meer aan de borst. Het begon steeds een beetje een gevecht te worden, terwijl hij verder zo goed eet en drinkt. Hierdoor liep mijn productie terug en hierdoor wilde hij nog minder graag. Ik heb besloten dat ik het zo laat. We kunnen er weer heel veel moeite insteken om het weer op te krikken, maar ik sluit de borstvoedingsperiode liever een beetje positief af, dan nu wéér heel veel moeite te doen en daar dan weer heel emotioneel over te worden. Ik ga het zeker heel erg missen, want het was toch altijd wel een beetje het moment waar ik na een lange werkdag naar uitkeek, echt een beetje ons momentje. Maar de afgelopen dagen was voor ons allebei eigenlijk al niet meer leuk. Nu moeten we dus een andere invulling gaan geven aan "ons momentje".

Uitendelijk dus 7,5 maand bv gegeven (met af en toe helaas wel periodes van bijvoeding, omdat ondanks alle moeite en lactatiekundigen de productie gewoon heel erg bleef schommelen).
pi_167964492
Ah fien, wat lief dat je dat zegt.
En wat leuk om van je te horen.

Luna die 7,5 maand heb je toch maar mooi mee kunnen geven ^O^
pi_167964785
:W naar fien en twinkle.

Ik kom niet bijgelezen op de 1 of andere manier... Met James gaat t wel goed op t moment,zit nog wel erg vol en kan goed snurken :') maar is zo'n heerlijk ventje, vrolijk en lacht het liefst de hele dag naar zijn zus, dat koppie als saar in zijn blikveld verschijnt is echt onbetaalbaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167965981
Herkenbaar Fien. Ik leg 'm vaak ook bewust weg. Al ben ik al minder gaan gebruiken sinds baby. Kijk ook minder op het forum, fb doe ik niet meer op de telefoon. Maar ja alsnog ziet ze mij en papa wel vaak met telefoon in de handen... Ik heb een app geïnstalleerd, Quality Time, die logt hoeveel je welke app gebruikt. Nu is veel ervan tijdens voeden of wc ofzo maar toch, confronterend.
  Manager PR/Moderator zondag 8 januari 2017 @ 00:01:32 #7
269689 crew  Viv
pi_167966169
Leuk om van jullie te horen Twinkle en Fien! :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 20:11 schreef Quoi het volgende:
Spannend! Een beetje rust gevonden na de heisa de eerste weken rondom de bv?
Ja, doordat alle voedingen per fles gaan weet ik zeker dat ze (meer dan) genoeg binnenkrijgt, en dat geeft veel rust. Dat ik mijn streven om 100% moedermelk te geven heb losgelaten helpt ook. Het is wel veel werk (kolven, afwassen) vergeleken met volledig aan de borst of volledige kunstvoeding. Het is dat ik geen andere kinderen heb en dat mijn man bijna het hele huishouden op zich heeft genomen *; , anders had ik het niet volgehouden.
quote:
Dat gedoe 's ochtends ja :D Ik ben ook nooit de snelste geweest, maar schiet als het om baby betreft in een optimale efficiëntie-modus.
Hopelijk heb ik die modus ook! :X
pi_167970591
En Quoi, nog een beetje recht kunnen fietsen? ;)

Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...
Meer mensen hier die hun baby zo vroeg wakker maken?

Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.

Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleet O+ echt genieten.
Vandaag gaan we zwemmen, benieuwd of ze het water dit keer warm genoeg vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mies_poes op 08-01-2017 08:08:45 ]
pi_167970801
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:

Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...

Nee, ik zie er niet tegenop. Heb wel zin om mijn hersens weer te moeten gebruiken. Ga ukje wel missen, maar dat lijkt me heel normaal. Maar vraag het me vooral morgenavond nog eens ;)
Ik ga wakker maken ja. Ze slaapt vaak goed door met rond 11u laatste voeding dus 6u lust ze ook wel wat. Door toeval de afgelopen dagen geprobeerd en ik krijg haar goed wakker. Wie weet stap ik er alsnog vanaf, maar dan wil ik zeker weten dat ze de fles goed pakt en dat weet ik nu nog niet zeker genoeg voor mijn tere moederhart :%

Jullie minivakantie klinkt fijn O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 8 januari 2017 @ 09:51:02 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167971216
Ik fietste recht hoor! Sterker nog: ik zat om 3 uur alweer een flesje te geven :')

Wát een gezellige babbel heeft Max ineens deze dagen. Wereld van verschil met vorige week.
pi_167971510
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby :O
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed :')

Had je een leuke avond gehad Q?

Fijne vakantie nog Mies!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 8 januari 2017 @ 11:28:17 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167972609
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:24 schreef LeSage het volgende:
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby :O
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed :')

Had je een leuke avond gehad Q?

Fijne vakantie nog Mies!
Wow, knap van haar! Nog even door oefenen voor haar eigen verjaardag :)

Jaaaa het was heel gezellig!

Vanmiddag eindelijk langs mijn ouders. Mijn mams weer lekker thuis, alles lijkt de goede kant op te gaan en het is tijd voor wat vitamine M voor haar :)
pi_167972674
S. is een jongetje ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vitamine M O+
  zondag 8 januari 2017 @ 11:33:32 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167972692
Wat stom van me 8)7 :@
Dat gaat me nu niet meer gebeuren.
pi_167973743
En dat van die telefoon herken ik zeker! :Y
Probeer hier ook zo min mogelijk te gebruiken als de kindjes alive and kicking zijn. Stel mezelf dan de vraag: is het echt zo dringend dat het NU geregeld/gelezen/whatever moet worden of kan dat ook wachten tot na 19 uur (dan gaan ze altijd slapen hier). Moet zeggen, geeft veel rust. Heb een paar maanden terug ook alle geluidjes en bliepjes en dingetjes uitgezet behalve het overgaan van de telefoon. Wij hebben geen huistelefoon. Dus als mensen mij dringend moeten bereiken voor iets, dan hoor ik het toch wel ;)

Ik heb zwaar respect voor bv-gevende mama's en hun volhardendheid hierin _O_ .. Dus Luna, knap dat je het zo lang hebt vol kunnen houden! Toch maar mooi meegenomen die maanden dat het wel kon.
  zondag 8 januari 2017 @ 12:39:54 #16
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167973953
quote:

Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.

Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleet O+ echt genieten.
Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.

Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 8 januari 2017 @ 13:45:32 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167975279
quote:

Ik maak haar tussen 6-6.15 uur wakker. Kleed haar dan aan, melk erin en dan ga ik. Ondertussen is man ook opgestaan en die kleedt de oudste aan en stopt er eten in :+ laatst heeft ze gewoon nog even in haar bed geslapen nadat ze wat eerder wakker was.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167977276
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:39 schreef Angst het volgende:

[..]

Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.

Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.

We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastisch :D we waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook :o :D zo schattig.
  zondag 8 januari 2017 @ 16:13:35 #19
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167979252
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 15:00 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.

We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastisch :D we waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook :o :D zo schattig.
Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.

Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.

Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee :)
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_167980432
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:13 schreef Angst het volgende:

[..]

Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.

Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.

Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee :)
Goed om te lezen hoe je dat gedaan hebt.
Ik heb ook vaak de indruk dat ze niet eens honger heeft, maar toch geef ik de borst en daarna is ze tevreden. Misschien honger, misschien troost.
Ik ga er even wat mee stoeien, want nu vind ik het geen probleem, maar kan me voorstellen dat het me wel opbreekt als ik weer moet werken :)
  zondag 8 januari 2017 @ 18:05:55 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167981784
Herkenbaar wel. Ik probeer de laatste tijd ook vaak eerst te troosten en alles uit te sluiten. Heel soms slaapt ie dan door.

Vanmiddag werd geen vitamine M bezoekje. Ging niet zo lekker daar. Wilde zo graag even de Max met nieuwe features aan mijn ouders showen, maar helaas :{ Stom gedoe.
pi_167984242
Jammer Q. Je hebt geloof ik veel zorgen om je moeder. Lukt het haar niet om van M te genieten?

Begin je nou morgen met werken?
  zondag 8 januari 2017 @ 21:04:00 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167987559
Gelukkig wel :Y Het gaat gewoon echt niet lekker. Als ze hem dan niet kan zien bombardeer ik haar maar met filmpjes/foto's. Maar leuk is anders. Ik wil veel helpen, maar moet het ook af en toe loslaten, want het heeft vaak zijn weerslag op mij en dus op Max. Pittig wel.

Afgelopen week heb ik al een dag gewerkt! Komende week weer 2 dagen. Mijn ambitie is wel om nog wat meer te gaan werken (ben zzp'er), maar bouw het rustig op. Dat bevalt wel! En een gastouder aan het eind van de straat is echt fijn. Ik maakte Max afgelopen donderdag om 8:15 wakker en stond om 8:30 bij de gastouder op de stoep. Hij is overigens dan nog best flabbergasted door 'het nieuwe' dat hij zijn honger even vergeet. Dat is erg handig voor het rekken van die 2e fles om ca 8-8:30, die drinkt 'ie dus bij de gastouder. Scheelt mij weer tijd. Eenmaal daar gesetteld denkt 'ie dan: verrek, hongerrrrr! (/insert vuisten in mond) O+
pi_167987614
Heey twink leuk jou weer te zien hiero :W
Hopelijk helpt de nieuwe voeding. Wat een gedoe zeg om het te krijgen.

Telefoon meer weg leggen is 1 van mijn goede voornemens voor dit jaar :s)
Maar ik maak er ook veel foto's mee dus dan is het automatisme om ook even snel op whatsapp en Facebook te kijken.
Die app wat uni zegt ga ik ook maar eens installeren. Misschien helpt het als ik zie hoeveel ik nou echt op me tel zit.

Als Stijn in de nacht huilt dan gaat er gelijk een fles in. Hij is dan stil, ik lig met 15 minuten weer in me bed en peuter wordt niet wakker.
1x was ik zo moe dat ik weer in slaap ben gevallen terwijl hij huilde :@ Maar hij is toen wel zelf weer gaan slapen want mijn man had hem niet gehoord en peuter sliep ook door :7
Wakker maken in de ochtend hebben wij nooit gedaan, die van ons zijn gewoon altijd voor de wekker wakker O+

Quoi wat jammer dat je niet langs kon bij je moeder. Hopelijk gaat het snel beter en kan je langs gaan om je knappe vent showen

Gm fijn dat er vooruit gang is. Super knap dat jullie er zo snel werk van maken.

Madivi :* echt diep respect voor jou. Een tweeling in je eentje lijkt me echt zo zwaar.

Mies O+ wat fijn dat jullie mini vakantie zo goed bevalt.
Wat grappig dat ze zo snel door het water ging :D ik zie het al voor me haha

Mijn manneke is vandaag 5 maanden oud O+ wat gaat het snel
En hij is zoooo leuk O+
SPOILER
-O- lesage wat jammer dat je bijna door gaat naar het dreumes topic.
Ik vind de verhalen van S altijd zo leuk O+
Wat cute dat S al zijn handjes in de lucht gooit en 'Ra' roept :D

[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 09-01-2017 04:52:56 ]
  zondag 8 januari 2017 @ 21:07:55 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167987697
Potverdikkie Ikke, wat een ventje! En dat bloesje O+
pi_167988023
Q, wat jammer van je bezoekje. Het klinkt alsof het niet altijd makkelijk is :*

Mies, wat tof dat het zwemmen zo leuk was :D

Ikke, wat een heerlijk mannetje O+ en die blouse is gaaf!!

Wij hadden vandaag verjaardagsvisite en het was al met al best druk. En S. is alleen maar lief geweest. Hapjes taart geprobeerd, de hele groep 'hoera' laten roepen op zijn commando (ik ga hier spijt van krijgen, want hij roept nu steeds 'raaaaaa' met zijn handen in de lucht :')) en net toen we klaar waren met eten en we nog een kopje koffie deden met zijn allen viel hij in slaap in mijn armen O+
Schoonmoeder heeft mee helpen afwassen, dus het is hier weer fris en fruitig en baby op bed :o ik ga zo maar eens met mijn beentjes omhoog :D

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 08-01-2017 21:29:54 ]
  zondag 8 januari 2017 @ 21:38:22 #27
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167988904
Madivi; wat ben je toch attent O+ En dat inderdaad terwijl je je handen vol hebt aan je twee mannen.

Twinkle; leuk dat je weer aanhaakt. Ik zag je naam voorbij komen in een oud-topic en dacht 'verrek'! Fijn dat het goed gaat, maar wat een gedoe met die voeding zeg... Hopelijk weer helemaal goed als je het eenmaal hebt.

LeSage; gefeliciteerd met je vriend! Leuk; 'Ra!'

Q; balen, geen vitamine M voor je ouders :* Wel lekker dat je weer aan het werk bent :)

Goede voornemens allemaal! Ik denk inderdaad ook wel eens 'hmmmmm, moet dat nou?!'Die app tip van Uni ga ik zeker even onthouden en downloaden.

Ikke; jouw Stijn O+ O+

GM: klinkt alsof het de goede kant op gaat bij jullie :*

Wij waren vandaag in een kroeg voor een spontane mini-familiereunie en het was gelijk de eerste x dat mijn directe ooms en tantes Emma zagen. Was leuk :) Jammer dat het de eerste x was na bijna 7 mnd, en bij mijn neefje bijna 13 mnd... Was gezellig en Emma was een voorbeeld O+ Morgen hebben we lekker een dagje samen en daar kijk ik naar uit O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167989291
Ah ikke wat een leukerd O+
  Manager PR/Moderator zondag 8 januari 2017 @ 22:08:06 #29
269689 crew  Viv
pi_167990254
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:05 schreef ikke_84 het volgende:
Misschien helpt het als ik zie hoeveel ik nou echt op me tel zit.

Als Stijn in de nacht huilt dan gaat er gelijk een fles in. Hij is dan stil, ik lig met 15 minuten weer in me bed en peuter wordt niet wakker.
Dit ben ik niet gewend hier! ;)

Ik gebruik mijn telefoon heel weinig als de baby wakker is, om die momenten zo bewust mogelijk mee te maken en om écht contact te maken als ze naar me kijkt. Mijn telefoon ligt al 2 dagen op het nachtkastje, ik gebruik 'm vooral om foto's en berichtjes naar mijn man te sturen als hij op het werk is. :D
pi_167990980
Ikke, wat een knapperd! O+ kan me voorstellen dat je verliefd op hem bent *;

LeSage wat fijn dat S. (hele leuke naam trouwens!) zo'n voorbeeld is geweest en zo lief dat hij bij jou in slaap viel O+ deed M. vandaag ook, heerlijk!

En Emma van Nouk ook al zo'n voorbeeld O+ Wat kun je dan trots zijn he?

Quoi, wat rot dat het met je moeder steeds niet gaat en je Max daardoor niet met haar kan delen zoals je wil. Lijkt me heel moeilijk.

Ik heb me voorgenomen om vanaf 0.00 uur tot dinsdagochtend geen telefoon te gebruiken. Heb de app van Uni vanmorgen geïnstalleerd en zie nu dat ik al ruim drie uur op mijn telefoon heb doorgebracht :@ het is klaar. Even weer echt proberen te genieten van momenten ipv 'wacht even, even een foto maken', zo gaan veel momenten verloren.

M. heeft het deze vakantie ook zo voorbeeldig gedaan O+ goed geslapen, vrolijk geweest, lekker gespeeld, veel gelachen O+

Wat een voorbeelden he, die baby's van ons :P
pi_167994963
Oh jongens, ik kan wel janken.
Al voor de tweede nacht op rij wordt S. ontroostbaar in paniek wakker :'( het lijken mij nachtmerries, een andere verklaring heb ik niet.
Gisteren werd hij tussen ons in wel rustig en sliep hij verder. Nu zit vriend (want bij mij is het nog veel erger ;() al meer dan een uur met een snikkende en dan weer krijsende S.
Zo zielig...
pi_167995038
Wat zielig lesage. Kon hij het maar vertellen he
  maandag 9 januari 2017 @ 04:26:31 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167995945
Wat sneu Lesage! Geen verkoudheid oid? Sterkte met de kleine man met de leuke naam ;)

Sja, ik zit te telefonen zonder dat hij het ziet. Flesje gaat erin terwijl hij nog slapend in zijn bedje ligt. Romper eronder ter barricade en lurken maar. Lekker tijdstip weer Max :+

Hebben ons rot gelachen bij het naar bed brengen btw. Hij bleef gewoon hardop lachen! En als wij dan lachten, leek hij ons weer na te doen. Tot hij met een grote glimlach uiteindelijk zijn ogen wegdraaide en sliep :D

Mies, je vakantietje klinkt ^O^
pi_167995949
Lesage wij hebben dat met periodes ook gehad met Mats.
Is S wel wakker als je bij hem bent? Misschien helpt het om hem even mee naar een andere kamer te nemen of bij uitzondering even een filmpje van bumba of een boekje ter afleiding?
Lastig en zielig is dat :*
Wel super leuk dat hij het overdag zo goed heeft gedaan. En iedereen op commando hoera laten roepen :D geweldig!

Thx voor de lieve reacties :* het is echt zo dat je op de 2e net zo verliefd wordt als op de 1e *; ze zijn zo leuk *smelt*

Nouk ook al zn geslaagde dag. Dat is echt genieten dan O+ veel plezier vandaag samen met Emma

Vivi tja als dat het enige is wat je opvalt aan mijn bericht, bedankt voor de check.

[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 09-01-2017 04:50:49 ]
pi_167996213
Q, wat heerlijk, schaterend naar bed brengen!

Ikke, gek ja, dat je van een tweede gewoon net zoveel kan houden!

Vannacht kwamen we er achter dat S. niet heeft gepoept sinds zaterdagochtend. Dus na een woezel en pip liedje, door de kamer lopen, lichten aan enzovoorts, bij hoge uitzondering een zetpil gegeven en hij sliep 10 minuten later rustig.
Hij heeft dus gewoon echt ergens pijn gehad en dat vind ik dan zo zielig. Gelukkig nu weer een tevreden mannetje :)
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 07:41:44 #36
269689 crew  Viv
pi_167996335
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 04:34 schreef ikke_84 het volgende:
Vivi tja als dat het enige is wat je opvalt aan mijn bericht, bedankt voor de check.
Nee joh, die foto!! O+ Vond het gewoon grappig zo 2x achter elkaar.
pi_167997045
Fijn om weer wat 'oude bekende' te zien hier.

Hopelijk lukt het snel met de voeding Twinkle.

Gaat snel he Fien? Ben benieuwd hoe het zal gaan met het wennen aan vast voedsel. Wij gaan ook binnenkort beginnen.

Die 7,5 maand heb je toch maar weer mooi gedaan Luna! ^O^

Gelukkig gaat het goed met James GM! Dat lijkt me wel weer heel leuk aan 2 kindjes O+ Hoop dat wat in je spoiler staat jullie goed zal helpen :*

Dat zwemmen klinkt echt heel leuk Mies :D

Jammer van de vitamine M Quoi.
Dat is wel handig, de gastouder zo dichtbij. Zelf je uren indelen lijkt mij ook wel handig soms.

Ik heb je foto gisteravond gezien Ikke O+ Leuk bloesje inderdaad!

LeSage wat zielig van S ;( Gelukkig is hij weer tevreden.

Ik zat er gister even doorheen met M. Man werkt altijd een lange dienst op zondag, hij is dan ongeveer zo'n 14 uur van huis. M heeft besloten dat overdag slapen echt voor kleine baby's is en dat zij al heel groot is :{w Elke keer hazenslaapjes, zelfs de draagzak mocht niet baten. Dan komt man thuis, geeft ze hem een hele grote glimlach en dan is het alweer vergeten en vergeven O+ Fase enzo toch? :+
pi_167997947
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 07:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee joh, die foto!! O+ Vond het gewoon grappig zo 2x achter elkaar.
Ik schrijf het niet alleen, ik praat ook zo :D ik slik wel meer letters (soms halve woorden) in :@

Miezz :*
Wat je verteld over M vind ik altijd zo herkenbaar van toen Mats een baby was. Een baby die niet wil gaan slapen kan zo vermoeiend en soms frustrerend zijn vooral als je zelf op bent. En dan niet alleen voor jezelf maar ook voor haar is het gewoon vervelend.
Vervelend dat je man dan ook nog eens zo lang weg is. Je hebt er nu niks aan en ik heb het al vaak gezegd maar het komt echt goed :*

Lesage hopelijk gaat hij snel poepen. Gelukkig is het goed gekomen na die zetpil. Arm manneke
pi_167998415
Mijn ventje gaat dadelijk (nu dan echt) voor het eerst naar het kdv. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan.
pi_167998781
Spannend Ikke! M gaat binnenkort naar een andere vestiging dichter bij huis. Benieuwd hoe ze het daar zal vinden.

Over het algemeen vind ik M geen moeilijke baby, alleen dat slapen is soms nog wel een dingetje. Heeft ze niet van mij hoor, ik kan en wil overal wel slapen :+
Soms vind ik het best bijzonder dat sommige vrouwen nu alweer rammelen of zwanger zijn van een volgend kindje. Ik kan mij dat nog helemaal niet voorstellen :@ Mijn moeder houdt stug vol dat ik drie dochters zal krijgen :+ Als ik foto's terugkijk van de eerste maand van M, mis ik die periode ergens wel. Maar aan de andere kant vind ik het wel steeds leuker worden, de interactie en haar lach O+ O+
Je post over dat je evenveel van je tweede kindje houdt, stelt me wel een beetje gerust Ikke :+ Ik zie bijvoorbeeld in mijn omgeving dat de eerste veel meer aandacht krijgt en de tweede maar gewoon ergens wordt neergelegd, want dat is 'nog maar een baby die heeft niets door'. Zo zou ik niet willen zijn :@
pi_167999053
Miezziej, je laatste zin! Merk je dat in je omgeving? Ik merk juist met nr 2 dat zo'n baby zo veel meer is en kan dan "alleen maar liggen". Mijnes is nu 10? weken en die doet al zo veel.
En ik durf haast te stellen dat ik door de komst van S nóg meer van O ben gaan houden. Want nu is ze niet alleen O mijn kindje, maar ook S zijn zus. En ik hou nu dus ook van haar als zus, en hoe ze is als zus en van hoe zij van S houdt. Of nou ja. Jeweetwel. Haha.
pi_167999175
Dat klinkt ook heel liefdevol Room O+
We waren ergens op bezoek en dat ging ongeveer zo. Ik liep in het begin de hele tijd te slepen met M, want O+ mijn O+ baby O+ . Kan me niet voorstellen dat ik dat met een tweede niet zou doen :P
  maandag 9 januari 2017 @ 11:08:32 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167999176
Benieuwd hoe het gaat Ikke!

Lesage, verder goed gegaan na de zetpil?

Ik heb er al een dagprogramma op zitten. Om 9 uur lagen we in het zwembad met 2 andere mannetjes en sportmaatjes (hun moeders). Zo vrolijk als hij naar bed ging, zo vrolijk vond ik Max vanmorgen weer in zijn bedje. Uhh en aahh-end en met een grote lach op zijn gezicht. Het zwemmen maakte alleen zo'n indruk, dat hij stil, emotieloos en met grote ogen om zich heen heeft gekeken. Misschien was hij net zo flabberrgasted als zijn moeder door al die liedjes :P Je leert wel een heel repertoire zeg! Ik zing eigenlijk vaak gewoon liedjes van de radio en niet van die oud-Hollandse gezelligheid.

En nu ligt 'ie in zijn warme kloffie in de wagen te tukken. Moei!
pi_167999868
Dat klinkt lekker Q! Hier ook wezen zwemmen vanmorgen, man had de ochtend vrij genomen want met twee kleintjes is het toch echt niet te doen helaas.
Nu ligt dreumes in zijn bed te slapen en mini op mijn arm.

Wij proberen heel bewust de momenten dat de 'grote' op bed ligt te gebruiken voor wat extra aandacht voor J.olien. Ze word nog wel een in de box gelegd als T.obias wakker is..

Ik pluk toch net iets makkelijker een dreumes van de vensterbank af zónder baby op de arm..
pi_168000069
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:47 schreef Ggirl het volgende:

Ik pluk toch net iets makkelijker een dreumes van de vensterbank af zónder baby op de arm..
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen :+

Leuk zwemmen, Quoi! Staat hier ook nog steeds op het verlanglijstje.

Ohja, weten jullie nog dat M niet rolde? Het schijnt dat ze 1 keer gerold heeft op het kdv. Normaal vertellen ze dat niet, maar ze was al 2 weken niet geweest dusja :+ Ze hebben het niet zien gebeuren, maar ze lag opeens op haar buik. Thuis rolt ze niet, dus mijn theorie is dat ze haar gewoon op haar buik hadden gelegd maar dat zijn vergeten :')
Ze rolt nu wel naar haar zij. Dat vindt ze dan ook wel genoeg :Y) . Soms als ik haar op haar buik leg, legt ze haar hoofd op de mat en gaat dan een beetje maaien met haar armen. Laten we het "voorbereiden op kruipen" noemen :') :7
pi_168000493
Na de zetpil heeft S. gelukkig best goed geslapen. Wel veel gekreun en gesteun en tegen mij aan plakken, maar ach.

Miezz, ik herken dat bij een tweede niet zo hoor. Dus volgens mij is dat echt hoe je er zelf in staat. Ik heb ooit gelezen (hier?) dat je niet moet kijken naar hoeveel kinderen je in de luier wilt, maar hoeveel je er later aan tafel ziet zitten. Dat vond ik een mooi uitgangspunt!

Q, heerlijk, samen zwemmen. Echt even qualitytime O+

Spannend, Ikke! Toch weer een stukje loslaten van je baby.
  maandag 9 januari 2017 @ 12:48:18 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168000942
Nou Miezz, als je dan toch met slaapproblemen zit, is zwemmen wel een aanrader. Max viel tijdens het omkleden en de fles in slaap (ca 10:00) en slaapt nóg :+
  maandag 9 januari 2017 @ 12:53:45 #48
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168001148
Ikke wat een leuke foto O+ en spannend de eerste echte keer kdv?

Quoi wat jammer dat je bezoek niet door kon gaan :*

Fijn dat S.nog heeft geslapen lasage

Een dikke :* voor jou madivi, het lijkt me ontzettend zwaar 2 van die kleine mannetjes in je eentje.

En meer heb ik niet onthouden

Hier wordt de 2e ook niet de hele tijd maar neergelegd hoor. Ze moet wel wat meer mee in het ritme, maar heb niet het idee dat 1 van de 2 er last van heeft. Het is zoals room het zo mooi zegt O+ al moest ik toch een klein beetje wennen wat ik bij O. Niet had. Maar inmiddels is ze ook gewoon mijn dochter O+ en kijk, dit kan je toch ook maar niet de hele tijd neerleggen O+

SPOILER
Mijn lekkere blije dikkopje :D

[ Bericht 0% gewijzigd door snoenk op 09-01-2017 13:50:57 ]
pi_168002374
Miezz ik heb ook niet gezegt dat M een moeilijke baby is ;) maar je zit er niet zo maar doorheen toch? Ik snap je gevoel heel goed, dat wilde ik er eigenlijk alleen maar mee zeggen.

Room wat je zegt herken ik ook. Het is zo bijzonder om te zien hoeveel peuter van baby houdt O+ en andersom ook al.
En omdat ik weet hoe snel het gaat geniet ik veel meer van de baby tijd. Lekker knuffelen, zijn zachte huid aaien, lekker tutten. Peuter wil dat allemaal niet meer boehoe

Quoi wat leuk! Lekker zwemmen en nieuwe liedjes leren. Max zal wel uitgeteld zijn.
Hoe doe jij dat trouwens met het bad? Max zal er ook bijna uitgegroeid zijn toch? Stijn past er niet meer in en samen douchen komt gewoon niet altijd uit.

Ik vond het niet leuk om Stijn aan iemand anders te geven.
Hij was al aan het sjansen met de leidsters dus het komt vast goed.
pi_168002557
Ikke wij hebben een badzitje en ik heb het idee dat hij daarom nog wat langer in bad past. Als hij kan zitten gaan we over op de wasbak beneden of in een flexibele wasmand van de action, die schijnen ze ook veel te gebruiken.
Het is idd niet leuk om hem af te geven maar ik denk dat hij heel veel plezier gaat hebben!

L heeft z'n prikjes voorlopig weer gehad! Het was maar even krijsen en toen was het goed O+
pi_168002613
Snoek O+ wat een blij meisje

Dit is de aller eerste keer dat Stijn op het kdv is. Ze doen daar niet aan wennen. Even een stapje voor mij om hem aan een ander af te staan (buiten mijn moeder om)
  maandag 9 januari 2017 @ 13:50:17 #52
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168002671
Oh dat maakt het helemaal spannend ikke. Ik heb er al moeite mee dat mijn peuter donderdag naar de psz gaat :@ laat staan je baby
pi_168002710
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:47 schreef ikke_84 het volgende:
Snoek O+ wat een blij meisje

Dit is de aller eerste keer dat Stijn op het kdv is. Ze doen daar niet aan wennen. Even een stapje voor mij om hem aan een ander af te staan (buiten mijn moeder om)
Niet wennen? Dat is raar... Dan is het een hele stap idd. Eerste keer kon ik hem na 3 uur weer ophalen gelukkig. Komt vast goed, ze werken niet voor niks dat daar denk ik altijd. Dan zullen ze wel goed met kinderen om kunnen gaan.
pi_168002798
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:37 schreef ikke_84 het volgende:
Miezz ik heb ook niet gezegt dat M een moeilijke baby is ;) maar je zit er niet zo maar doorheen toch? Ik snap je gevoel heel goed, dat wilde ik er eigenlijk alleen maar mee zeggen.
Nee, dat snap ik, ik bedoelde het ook meer in het algemeen :+ Ik denk aan te veel dingen tegelijk en dan vergeet ik de helft te posten enzo :D Valt dat nog onder zwangerschapsdementie? :+

Misschien toch maar eens gaan zwemmen dan Quoi haha! Lekker, zo'n lang slaapje :) Hier slaapt M vaak ook beter na het badje, dus dan zal zwemmen nog wel eens sterker effect hebben :9

LeSage, dat klinkt ook wel mooi. Ik zou het op dit moment niet weten. In ieder geval niet 3, want dan heeft mijn moeder gelijk (als het ook nog eens allemaal meisjes zouden zijn dan :+) en dat wil ik niet :6 :+
Weet niet of iemand dat hier kent, truukje met de naald? Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat het klopt. Ze heeft dat vroeger eens gedaan bij mij, mijn broer en mijn zus. Naald boven je hand houden (aan een draadje dus :P) en de beweging zou voorspellen hoeveel kinderen en welk geslacht.

Snoenk O+ Vind die babyvetjes altijd zo O+

Spannend zonder wennen Ikke. Gaat Mats eigenlijk ook naar de (zelfde) opvang? (leeftijd vergeten, gaan we weer met de dementie :@ :P)
pi_168003986
LeSage, sneu van het huilen zeg, heeft hij inmiddels wel weer gepoept?

Ikke, spannend, hopelijk gaat alles goed vandaag. Heb helaas de foto gemist :(

Miezziej, vermoeiend is dat niet/te weinig slapen he, de dag duurt dan zo lang. Dat "superman-wapperen" heeft m'n kleine ook lang gedaan voordat hij sterk genoeg was om zich op te duwen op z'n armen, schattig ziet dat eruit he.

Quoi, dat zwemmen lijkt me ook zo leuk, hij zal wel extra lekker slapen ervan.

Ggirl, ja dat lijkt me ook een stukje sneller een veiliger zonder baby in de arm haha.

Snoenk wat schattig!

Hier heeft kleinste last van z'n tandjes, tandje 4 alweer... hij is er echt huilerig van. Sowieso is mama die uit het zicht is écht niét leuk. Ik voel me net sinterklaas als ik de kamer weer in kom lopen, zo vol verwachting en blijdschap zijn ze.

[ Bericht 6% gewijzigd door Madivi op 09-01-2017 21:37:47 ]
pi_168006520
Hoi! Mag ik met jullie meeschrijven? Ik lees al tijden mee, maar heb nog nooit van me 'durven' laten horen. Maar met een zoon van inmiddels bijna 7 weken (wat gaat dat snel!) lijkt het me leuk om met jullie mee te kletsen.

Madivi, wat een prachtige jongens heb je! Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen. :D
A balanced diet is a cookie in each hand
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 16:54:15 #57
269689 crew  Viv
pi_168006543
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Taartje het volgende:
Hoi! Mag ik met jullie meeschrijven?
Natuurlijk! *O*
quote:
Wat moet dat bijzonder zijn, dat je kind naar je kijkt met zo'n gelukkige blik in zijn ogen. :D
Oh dat duurt niet lang meer voor jou! O+
  maandag 9 januari 2017 @ 17:25:11 #58
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168007091
Snoenk wat een blijhoofdje! O+
Madi vrolijk duo O+
Hoi Taartje en zoontje :W Is dit je eerste kindje? Dan schelen onze jongens maar een paar dagen (6,5 week hier).
Nazil fijn dat de prikjes er weer op zitten!
Quoi wat tof dat hij het zwemmen zo lekker vond! Als Vv straks naar de peuteropvang gaat wil ik over een paar maanden kijken of ik rond die tijd met Aa kan gaan babyzwemmen (met Vv ook gedaan).
Ikke vond hij het leuk bij het kdv?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168007379
Taartje welkom!

Wat doen jullie bij baby's die hun speen uit de mond halen, die trots omhoog houden (kijk, mama!) en vervolgens niet meer in de mond krijgen en 'm dus maar laten vallen en gaan huilen? :') ritueel x1000 op het moment.
pi_168007468
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 17:35 schreef Nazil het volgende:
Taartje welkom!

Wat doen jullie bij baby's die hun speen uit de mond halen, die trots omhoog houden (kijk, mama!) en vervolgens niet meer in de mond krijgen en 'm dus maar laten vallen en gaan huilen? :') ritueel x1000 op het moment.
Haha herkenbaar. :D Duizend-en-een keer terugdoen is hier de enige optie geweest tot ze m wel terugkregen. En zorgen dat ze iets anders in hun handjes hebben om mee te friemelen (knuffel oid) hielp soms ook. En uit praktisch oogpunt:spenenkoordje.

Welkom Taartje! Vertel eens wat meer over jou je kindje, gaat alles goed, heb je al een ritme, herstel je goed van de bevalling? :)
pi_168008215
Speentjes ja }:| Als je net je handjes aan het ontdekken bent, dan mep je steeds dat ding uit je mond }:|

Madivi, wat een heerlijke bekkies O+
pi_168008326
pi_168008393
Speenkoord :') dan is het zaak om net zo lang aan het touwtje te trekken dat én de speen én het koord los zit. En idd knuffel helpt wel iets maar soms is speen net wat interessanter om mee te spelen.
MC ja elastiekjes om z'n oren kwam ook al in mij op maar ja _O- wordt niet gewaardeerd denk ik. _O-
  maandag 9 januari 2017 @ 18:20:56 #64
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168008459
quote:
Hannibal Lecter als baby? _O-
pi_168008615
Owww Madivi wat een knapperds O+
pi_168009122
Nazil haha ja. Koordje is meer fijn om niet ook duizend keer dat speentje te hoeven zoeken en afwassen haha.

Amsel O+ hoe gaat het met jullie?
pi_168009248
Madivi je mannen O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168009316
Bedankt voor het warme welkom!

Radyhyn, het is inderdaad m'n eerste. Hij is deze woensdag zeven weken. Leuk dat onze jongens zo dicht op elkaar zitten.

Madivi, met ons gaat het goed! De bevalling ging supersnel (en werd daarom onverwacht een thuisbevalling, gelukkig was de verloskundige op tijd...), en ook mijn herstel gaat top. Heel fijn, want het betekent dat we er dagelijks op uit kunnen met de draagdoek en flinke stukken wandelen. Een ritme begint langzaam te komen, nu we elkaar steeds beter leren kennen. :)
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 9 januari 2017 @ 19:31:35 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168010690
Madivi, wat een knapperds op de foto!

Nazil, goede speenacties :D Wel erg bijdehand al, jouw ventje! Ik heb geen suggestie. Er wordt hier namelijk gewoon pertinent GEEN speen gezogen. Ik probeer het soms, maar no way.

Welkom Taartje :)
pi_168011902
Bijdehand is hij zeker, quoi!
Madivi daarom hebben wij 3 spenen hier liggen, als er een op de grond valt pakken we een andere :')
pi_168013090
Ikke, is het vandaag goed gegaan op het kdv? De eerste keer van M. moest ik werken en mocht mijn vriend hem daar achterlaten. Ik denk dat ik het er wel echt moeilijk mee had gehad. Maar hij vind het er nu fantastisch, dus het went snel.

Snoek, wat een lief meisje!

Taartje, welkom!

Hier doen wij de speen gewoon een onder de kraan en weer in zijn mond. Maar alleen als hij echt op de grond heeft gelegen. In de box of in bed niet. M kan trouwens zelf sinds een maandje zijn speen pakken. In het begin snapte hij nog niet hoe het werkte, maar nu stopt hij hem altijd goed in zijn mond.

Volgens mij had M net zijn eerste tantrum omdat iets niet mocht. Hij zat met zijn handjes in de drinkbak van de hond te spetteren en toen ik hem wegpakte werd meneer heel boos en ging hij heel hard huilen. Hij wilde ook absoluut niet verder spelen daarna, alleen nog maar op schoot zitten.
  maandag 9 januari 2017 @ 20:55:20 #72
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168013869
Madivi wat een schatjes zeg O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168016389
Gefeliciteerd Luna :D nu mag je naar de peuters :P . Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen :+ .

Ik heb de jongens van Madivi gemist }:| doe 's terug die foto.

Welkom Taartje!

Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw :P .

Met ploatje:
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2017 22:01:24 ]
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 22:09:27 #74
269689 crew  Viv
pi_168016832
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn baby is stuk. Hij kan niet eens zelf gaan zitten, maar trekt zich nu wel steeds overal op tot staan. En omdat hij niet snapt dat hij vanuit staan kan gaan zitten laat hij zichzelf eigenlijk gewoon omvallen. Op z'n hoofd. Je zou denken dat hij dan na vier keer wel doorheeft dat er een betere manier van 'niet meer staan' is dan 'BOEM - AUW', maar nee. Helaas. het is niet zo'n licht, die Tas. Gelukkig is hij lief, dan vindt hij vast ooit een rijke vrouw :P .
:D O+ Jij moet echt een boek schrijven over Tas en Annie, dat zou een bestseller worden! :Y
pi_168017050
quote:
Gefeliciteerd Luna :D nu mag je naar de peuters :P . Tas heeft de driftbuien ook wel aardig afgekeken van z'n zus trouwens. Als ik hem weer eens uit de voorraadkast / gang / la onder de box pluk dan is het op dit moment meestal een faceplant in het vloerkleed en heel hard krijsen. Dramaqueen :+ .

Welkom Taartje!

Met ploatje:
SPOILER
pi_168018330
quote:

Welkom Taartje!

Ik hoop niet dat dit een voorbode is van wat nog gaat komen, hij is nog niet eens 8 maanden! Hier geen oudere broers/zussen, dus als hij het al van iemand heeft afgekeken dan is dat op het kdv.

Wat een lieve foto's van Tas! Hij kijkt er zo guitig bij!
  maandag 9 januari 2017 @ 22:52:47 #77
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168018484
Taartje, hier vrijdag 7 weken :D
Fijn dat alles gord gaat.

Haha Tas O+
Hij lijkt ook zooo op Annie!
Skittles heeft goede oplossing :D

Luna nu is zo'n minitantrumpje nog schattig ja :D
  dinsdag 10 januari 2017 @ 06:34:37 #78
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168022351
Tasreportage _O_

Heerlijk, een keer geen gebroken nacht hier sinds tijden :) Verschil: om 23u dronk hij nog een klein extra flesje.

c_/
pi_168023105
Hier in een keer wel, om half 4 werd hij wakker en kon niet meer in slaap komen zonder fles. Dus maar fles gegeven. Merk dat het vaak is als hij ziek is, gisterenavond had hij ook koorts van de prikjes. Daarna heeft hij tot half 7 geslapen, speen terug gedaan en net werd ik wakker! Hij slaapt nog steeds. Uiteindelijk best een hele goede nacht dus.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:17:11 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168023393
Lekker Nazil! Koorts van de prikjes, mwehh.

Ik moest vanmorgen gewoon mijn beste vriendje wegbrengen naar de gastouder.

SPOILER
Niet leuk }:| Maar goed, aan de slag dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')