Voor 1 nacht? Ze moet tot maandag wachten, dat zijn 4 nachten. Het is 1 nacht misschien extreem koud. Maar met 10 graden is het ook geen pretje. Ze heeft een elektrische kachel in de woonkamer gezet maar dat heeft niet veel nut. Het enige dat ze met zo'n kacheltje redelijk warm krijgt is de slaapkamer, dus dan zou ze 4 dagen in de slaapkamer moeten zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:43 schreef Pajanus het volgende:
wat moeten ze dan doen? een bouwkachel?
Hotel of financiële tegemoetkoming in 1 of 2 straalkacheltjes.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:43 schreef Pajanus het volgende:
wat moeten ze dan doen? een bouwkachel?
Ze heeft een straalkachel, maar dat heeft niet veel nut, met 1 zo'n ding krijgt ze het misschien 3 graden warmer in de slaapkamer. Twee stuks krijg je een woonkamer van 7,50x3,75m niet mee warm.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hotel of financiële tegemoetkoming in 1 of 2 straalkacheltjes.
Recht op huurvermindering voor die periode is er dacht ik toch al, bel ze op zeg dat je daar vanaf ziet en graag een bonnetje voor de 2 kacheltjes in wilt dienen. Het stroomgebruik voor die par dagen zou ik dan voor lief nemen.
En ze heeft geen sleutel? Of een sleutel bij de buren?quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:48 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Wij zijn op vakantie in het buitenland momenteel, dus dat gaat niet.
Nee, mijn vrouw en ik zijn de enige met een sleutel.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En ze heeft geen sleutel? Of een sleutel bij de buren?
Ik weet er alles van (ooit 4 dagen in een oude woning met 3 oliekachels voor de bank gezeten) Maar een echt super oplossing is er amper. Zeker met deze temperaturen ben je met ergens logeren of een hotel echt het beste af. De eerste dag gaat nog wel, maar als je morgen opstaat heb je het gevoel dat je niet uit bed maar uit de voordeur stapt qua temperatuur.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:47 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Ze heeft een straalkachel, maar dat heeft niet veel nut, met 1 zo'n ding krijgt ze het misschien 3 graden warmer in de slaapkamer. Twee stuks krijg je een woonkamer van 7,50x3,75m niet mee warm.
Vreemd, maar goed dan is dat idd geen optie. Ik denk dat de WBV gewoon zich beroept op overmacht. Hebben ze zelf niets aangeboden dan?quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:49 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Nee, mijn vrouw en ik zijn de enige met een sleutel.
Nee, geven de tip dat mijn dochter zich maar warm moet aankleden en maar paar keer warme douche moet nemen per dag. Doet ze al maar zodra ze onder de douche vandaan komt verkleumd ze weer.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vreemd, maar goed dan is dat idd geen optie. Ik denk dat de WBV gewoon zich beroept op overmacht. Hebben ze zelf niets aangeboden dan?
de woningbouw mag haar niet 4 dagen in de kou laten staan maar bertus en dineke mogen dat wel?quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:49 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Nee, mijn vrouw en ik zijn de enige met een sleutel.
Ze heeft vandaag al meerdere keren gebeld, mijn vrouw heeft tegen 17u ook gebeld maar konden niks doen. Ze zeggen wel ga maar ergens logeren. Ze kreeg het aanbod bij een neef van ons te logeren maar ze heeft geen vervoer om daar naartoe te gaan, neef woont in Zwolle, mijn dochter in Ganzedijk en er rijdt geen bus daar. Buren hebben geen auto, anders hadden die haar naar station Scheemda kunnen brengen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:53 schreef soepkoe het volgende:
[..]
de woningbouw mag haar niet 4 dagen in de kou laten staan maar bertus en dineke mogen dat wel?![]()
serieus: lijkt me dat de wbv ook acuut wat moet doen, wat voor soort kachel dan ook of dat ze voor haar vergoeden wat het kost om iets te huren wat wel capaciteit heeft om iig de basis wat warm te krijgen (woonkamer bijvoorbeeld) of desnoods kosten van een hotelkamer? ik zou eens een belletje wagen naar de wbv..
Ze woont in een gehucht in oost-groningen maar heeft geen auto? Hoe doet ze boodschappen dan?quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:57 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Ze heeft vandaag al meerdere keren gebeld, mijn vrouw heeft tegen 17u ook gebeld maar konden niks doen. Ze zeggen wel ga maar ergens logeren. Ze kreeg het aanbod bij een neef van ons te logeren maar ze heeft geen vervoer om daar naartoe te gaan, neef woont in Zwolle, mijn dochter in Ganzedijk en er rijdt geen bus daar. Buren hebben geen auto, anders hadden die haar naar station Scheemda kunnen brengen.
Ze heeft wel thermoshirts, leggings en sokken te leen gekregen van de buren. Hopelijk helpt dat iets.
Ik weet dat je met Ganzedijk snel op bent qua buurtgenoten maar de buren zullen toch niet de enigen zijn die haar kunnen helpen? Wellicht bij buren/ andere buurtgenoten blijven slapen?quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:57 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Ze heeft vandaag al meerdere keren gebeld, mijn vrouw heeft tegen 17u ook gebeld maar konden niks doen. Ze zeggen wel ga maar ergens logeren. Ze kreeg het aanbod bij een neef van ons te logeren maar ze heeft geen vervoer om daar naartoe te gaan, neef woont in Zwolle, mijn dochter in Ganzedijk en er rijdt geen bus daar. Buren hebben geen auto, anders hadden die haar naar station Scheemda kunnen brengen.
Ze heeft wel thermoshirts, leggings en sokken te leen gekregen van de buren. Hopelijk helpt dat iets.
Op de fiets.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze woont in een gehucht in oost-groningen maar heeft geen auto? Hoe doet ze boodschappen dan?
Ze woont er nog maar kort, dus misschien een beetje vreemd om dan mensen te vragen om te overnachten, de meeste mensen heeft ze misschien een paar keer gesproken.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:09 schreef soepkoe het volgende:
[..]
Ik weet dat je met Ganzedijk snel op bent qua buurtgenoten maar de buren zullen toch niet de enigen zijn die haar kunnen helpen? Wellicht bij buren/ andere buurtgenoten blijven slapen?
Als mijn buren met hetzelfde verhaal zouden aanbellen zouden we wel een plekje voor ze vinden al was het maar voor komende nacht..
En waarom kan ze niet op de fiets naar het station om naar die neef te gaan? Ik zie vanuit Ganzedijk dat station Winschoten maar 11 km fietsen is. Niet naast de deur maar best te doen.quote:
Er zijn daar al 2 fietsen van haar gejat dus dat ziet ze niet zitten. Ze heeft hem net geappt of die haar niet kan halen, i.v.m. de gladheid vond die dat link, ze had het al eerder gevraagd maar ze heeft toch maar weer gevraagd.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En waarom kan ze niet op de fiets naar het station om naar die neef te gaan? Ik zie vanuit Ganzedijk dat station Winschoten maar 11 km fietsen is. Niet naast de deur maar best te doen.
quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:35 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Er zijn daar al 2 fietsen van haar gejat dus dat ziet ze niet zitten. Ze heeft hem net geappt of die haar niet kan halen, i.v.m. de gladheid vond die dat link, ze had het al eerder gevraagd maar ze heeft toch maar weer gevraagd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |