Waar koopt men dat?!?!quote:Op woensdag 4 januari 2017 18:17 schreef Näsenbar het volgende:
Niet alleen maar Atlas 16 drinken!!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:52 schreef LangeJan het volgende:
IPA's zijn ranzig.
Ik zou dat nog niet aan mijn hond geven. BAH!
Das lang geledenquote:
Dat is fucking ranzig broerquote:
Zo raar is dat niet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Whiskyquote:
Dit is wel waarheid jaquote:Op woensdag 4 januari 2017 18:58 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ik heb ooit een paar blikken van die Atlas 12 geprobeerd.. Kutkolere.. Als ranzig in blik zat..
Goede whisky komt uit Schotlandquote:Op donderdag 19 januari 2017 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Whisky
Whiskey is de Iers/Amerikaanse schrijfwijze voor een term die van een Oud-Iers begrip is afgeleid.
Dat lijkt me meer een mening / kwestie van smaak, dan een feit. Ik pretendeer trouwens geen kenner te zijn, ik gaf als taalkenner slechts aan dat beide schrijfwijzen te verdedigen zijn.quote:
De officiële Nederlandse schrijfwijze is whiskyquote:Op donderdag 19 januari 2017 17:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een mening / kwestie van smaak, dan een feit. Ik pretendeer trouwens geen kenner te zijn, ik gaf als taalkenner slechts aan dat beide schrijfwijzen te verdedigen zijn.
Uit Ierland is meestal zachter van smaak. Schotse heeft meer karakter.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een mening / kwestie van smaak, dan een feit. Ik pretendeer trouwens geen kenner te zijn, ik gaf als taalkenner slechts aan dat beide schrijfwijzen te verdedigen zijn.
Hou maar gewoon op.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Uit Ierland is meestal zachter van smaak. Schotse heeft meer karakter.
Dat laatste lijkt me verstandigquote:Op donderdag 19 januari 2017 17:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Uit Ierland is meestal zachter van smaak. Schotse heeft meer karakter.
En ik hou de Ierse schrijfwijze aan voor als het uit Ierland komt, en de Schotse als het uit Schotland komt.
Hangt ervan af uit welk land het afkomstig is hoe je het schrijft.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:52 schreef Elan het volgende:
[..]
De officiële Nederlandse schrijfwijze is whisky
Dit is niet correct.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:52 schreef Elan het volgende:
[..]
De officiële Nederlandse schrijfwijze is whisky
Dit is correct..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2017 20:26:47 ]
IPA wel hoorquote:Op donderdag 19 januari 2017 16:00 schreef wdawn het volgende:
echte bier liefhebbers drinken geen Pils of IPA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |