quote:
Op maandag 2 januari 2017 11:49 schreef Sintesi1 het volgende:Zijn het de glasplaatjes die braken door het gewicht, of is de kast geweken waardoor de glasplaatjes van de pinnentjes af zijn gevallen?
Pinnentjes hebben geen schade. Bij nadere inspectie was alleen een hoek van de glasplaat gebroken. Vermoedelijk is de glasplaat scheef gaan hangen, en is het kleine beetje dat op de plank stond naar de hoek geschoven. Kettingreactie: Het gewicht van die spullen bovenop die plaat eronder. Gebroken. Het gewicht van die spullen ook bovenop nog een die plaat eronder. Ook gebroken. Alles op de bodem beland.
Het fijne* is dat ik mijn grotere kasten ook heb gechecked op schade en daar in elke kast ook 2 hoekjes heb ontdekt die niet helemaal meer 100% goed waren. Alles bij die kasten eruitgehaald uit voorzorg. Die kasten hebben elk 4 platen die elk ook 5 kilo aankunnen. Maar ik heb de inhoud per plank in mijn kerstvakantie gewogen: 2,5 kilo per plank. Beetje vaag.
Ben gelijk klaar met vitrinekasten.
*Ja, fijn. Ergens ben ik blij dat mijn kleine kast met nauwelijks kostbare spullen in elkaar is gedonderd. Was dit niet gebeurd dan had ik die grotere nooit gechecked en daar staan heel veel waardevolle spullen in. Ik heb geen idee hoe groot de schade was geweest als die hoekjes verder uit zouden scheuren.