abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167816697
Na vorig jaar het Joylent avontuur te hebben geblogt.
Dit jaar iets anders. Samen met mijn vriendin Henkelientje ga ik 31 dagen leven zonder toegevoegde suiker.
Nu vind ik het leuk om weer mijn bevindingen te delen met jullie en daarom ga ik het vloggen.(Ik ga het dus vertellen in plaats van uittypen.
nou wat ik en mjin vriendin gaan doen is vanaf 2-1-2017 geen producten eten waar suiker of zoutstoffen aan toegevoegd zijn te eten.

Ik doe het vooral omdat ik mij bewuster wil zijn in wat ik eet. ik verwacht er minder van dan mijn Joylent dieeet. dat ging namelijk prima en zou zwaarder zijn(veel mensen dachten dat ik dood zou gaan).

Nu is het vervelende bij geen suiker meer eten dat ik de hele dag pakjes moet gaan lezen.
maar goed daar kom ik wel overheen.

Dit typ ik trouwens uit mijn perspectief als mijn vriendin iets wilt typt ze het zelf maar.

voor vragen stel ze gerust
pi_167816820
Wat denk je te gaan eten?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_167816920
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat denk je te gaan eten?
alles waar geen http://www.mindyourfeed.n(...)efit_suikerkaart.pdf inzit.
verder mag ik maar 3 stuks fruit per dag dus ik denk dat ik alleen maar addisonsbrood ga eten en komkomen
pi_167816945
in fruit zit toch ook suiker?
pi_167816980
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:35 schreef Evertjan het volgende:
Toegevoegd zegt hij toch
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2017 @ 21:38:28 #6
230491 Zith
pls tip
pi_167817056
Ik vond je Joylent avontuur wel leuk, maar dit vind ik een beetje onzin en/of naïef.

Wat is het verschil tussen toegevoegde suikers en suikers die van nature in producten zitten? Bananen zijn 30% suiker, maar je eet dus liever een banaan dan groenten waar 2% glucosestroop aan is toegevoegd?

Ook is er praktisch (in je lichaam ) geen verschil tussen wit brood en suiker, boeit je verder ook niets?

Interessanter zou zijn als je jezelf in ketosis laat gaan voor een maand. Dat wil zeggen, een maand geen koolhydraten eten. Geen fruit, brood, rijst, suiker, etc.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Forum Admin zondag 1 januari 2017 @ 21:40:01 #7
35723 crew  GGMM
pi_167817106
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:35 schreef Evertjan het volgende:
DAT IS TOCH NIET TOEGEVOEGD OF WEL DAN??
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_167817140
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:38 schreef Zith het volgende:
Ik vond je Joylent avontuur wel leuk, maar dit vind ik een beetje onzin en/of naïef.

Wat is het verschil tussen toegevoegde suikers en suikers die van nature in producten zitten? Bananen zijn 30% suiker, maar je eet dus liever een banaan dan groenten waar 2% glucosestroop aan is toegevoegd?

Ook is er praktisch (in je lichaam ) geen verschil tussen wit brood en suiker, boeit je verder ook niets?

Interessanter zou zijn als je jezelf in ketosis laat gaan voor een maand. Dat wil zeggen, een maand geen koolhydraten eten. Geen fruit, brood, rijst, suiker, etc.
Het brood of groente is waar je t minst zorgen om moet maken, eerder elk ander soort voedsel wat je koopt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_167817265
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:38 schreef Zith het volgende:

zover ik heb gelezen bevat een appel genoeg vezels zodat je bloedsuikerspiegel niet stijgt.

ik vind het zelf ook een beetje een onzin "challange"
behalve dat er overal wel suiker inzit (alles waar op staat 0 procent suiker toegevoegd bevat een vorm van zoetstoffen of suiker, vlees is ook vaak met suiker, alles uit een pakje bevat suiker)

dus voor mij zit de uitdaging om zelf te moeten koken
pi_167818257
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:40 schreef GGMM het volgende:

[..]

Boeit toch niet of het toegevoegd is of er al in zit? Suiker = suiker.
pindazakje
pi_167822655
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:45 schreef tailfox het volgende:

[..]
Ja, 'n appeltje the day is altijd gezond, wel met de schil. :Y)

Nou, succes dan maar. :)
pi_167828759
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2017 02:50 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Ja, 'n appeltje the day is altijd gezond, wel met de schil. :Y)

Nou, succes dan maar. :)
dankje
pi_167828907
quote:

[..]

Natuurlijk wel, door biologische processen toegevoegd.
pi_168035181
IK WIL GEWOON KUNNEN ETEN ZONDER DIE PAKJES TE MOETEN LEZEN.
verder is het easy maar jeetje wat bevat veel suiker
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:42:50 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_168048428
quote:

[..]

Wel door de Here zelf!

quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:24 schreef tailfox het volgende:
IK WIL GEWOON KUNNEN ETEN ZONDER DIE PAKJES TE MOETEN LEZEN.
verder is het easy maar jeetje wat bevat veel suiker
Ik vermoed dat als je pakjes überhaupt zo veel mogelijk uitbant, dan je een heel eind komt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_168048681
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:42 schreef avotar het volgende:

[..]

Wel door de Here zelf!

[..]

Ik vermoed dat als je pakjes überhaupt zo veel mogelijk uitbant, dan je een heel eind komt.
ik kook nu sws zonder pakjes maar dingen als pakjes vlees kunnen bijna nooit.
pi_168049058
Ik vind het verhaal van die bloedsuikerspiegel altijd maar een beetje zozo. Inderdaad, van appels piekt je bloedsuikerspiegel ook enzo.

Wat ik wel geloof, is dat suikers totaal geen voedingswaarde hebben en dat ze als toevoeging aan een product dus overbodig zijn. Dus ban je de toegevoegde suikers uit, dan ban je 'lege' koolhydraten. Terwijl je bij een appel of banaan allerlei extra's krijgt in de vorm van vitamines en dergelijke. Schommelt je bloedsuikerspiegel? Ja. Eet je volwaardig en gezond? Dat ook.
Somebody that I used to know
pi_168049130
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dan stop je toch ook met vlees eten.
pi_168049168
Zelf vorig jaar een suikerstop ingelast, die heeft toch 6 maanden geduurd maar het is echt heel lastig omdat bewerkt suiker bijna overal in zit. Wel brood, ongezouten pinda's en fruit gegeten. Ging meer om suiker wat er als extra is toegevoegd in het product (muv brood dus).

Wat mij vooral tegenstond is de beperkte variatie die er dan overblijft. Nu ik wel weer meer producten nuttig begint het verlangen naar meer ook weer terug te komen.

Het resultaat is wel nice trouwens, circa 9 kilo afgevallen. Mooie bijkomstigheid. Mijn vriendin en ik willen dit van de zomer zeker weer gaan doen omdat er dan ook een hoger fruitaanbod is tegen een mooiere prijs.
pi_168049267
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

Je vlees kopen bij een vleesboerderij :Y
  maandag 16 januari 2017 @ 02:01:48 #21
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_168182337
Is je experiment inmiddels gestart, TS?

Ben benieuwd naar de resultaten! Ben me momenteel ook aan het verdiepen in de invloed suiker. De wereldgezondheidsorganisatie raadt maximaal 6 lepels suiker per dag aan. Behoorlijk pittig, gezien het overal royaal inzit.
With love :*
pi_168182402
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2017 21:34 schreef tailfox het volgende:

[..]

alles waar geen http://www.mindyourfeed.n(...)efit_suikerkaart.pdf inzit.
verder mag ik maar 3 stuks fruit per dag dus ik denk dat ik alleen maar addisonsbrood ga eten en komkomen
Komkommer heeft niet veel voedingswaarde en met alleen dezelfde paar dingen eten, bouw je tekorten op. Dat merk je meestal niet meteen en het kan ook na meer dan een maand pas blijken. Het kan zijn dat je door de ongemerkte tekorten een paar zwakke punten over de rand duwt.

Als je voor variatie zorgt, is het wel een goed idee. Dan proef je beter dat zoet niet per se de suikersmaak is en dan proef je de suikers van de produkten zelf. Zo kan je bv de suiker in citroenen proeven en in appelmoes die alleen uit water en appels bestaat.

Je bent nu halfweg, ik ben benieuwd wat ik hier verder lezen zal.
pi_168186491
Wat eet je zoal op een dag?
pi_168186573
Je lichaam verwerkt toegevoegde suiker precies het zelfde als andere suikers. :s)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_168186619
Ben benieuwd, leuk expiriment maar denk heel eeg lastig, zelfs in brood zit suiker. Of in een pot bruine bonen bv, Ga je dat dan ook niet eten? Of ga je zelf bakken/wellen?

Ga je hier iederedag posten wat je eet en welke ingredienten of hoe ga je dat aanpakken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')