abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167887141
Wow wat goed Mickey Mouse! L heeft voor de vakantie gewend en vandaag haar eerste echte dag! Dat was ook echt even wennen, maar uiteindelijk heeft ze toch wel fijn gespeeld denk ik : )!
pi_167887176
En inderdaad even niets gehoord van LuDann. Hopelijk gaat het goed!
pi_167887259
Jagar, :o Beterschap!

Sillie, sterkte met het maken van een keuze. Super goed en lief dat je W zolang bv wil geven maar pas je ook op jezelf? W is ook gebaat bij een fitte, in goede gezondheid verkerende mama. :*
Misschien is het wel heel stom wat ik zeg, sorry daarvoor. Ik kon geen bv geven dus weet ook niet hoe het voelt om dan te moeten stoppen.
pi_167887280
Ik vind de tripptrapp ook (te) duur, wij kregen hem cadeau. In het begin zat J zonder riempje, toen hij zich af ging zetten met. Nu mag hij als ik er constant bij ben los, maar als ik bezig ben en soms even wegloop, zet ik hem vast. Met riempje weet ik bijvoorbeeld precies wat zijn bereik op tafel is.

Hema heeft volgens mij ook standaard zwemkleding in het assortiment voor die kleintjes.

Selvaria, een puzzel met 9 stukjes?! :o ik vond het al knap dat J een inlegpuzzel van de bieb kan leggen.

Leuk he Saskia, dat geklets O+. "Nee mama, niet lekker! Prullenbak!" kreeg ik te horen bij het toetje :').

Aerenia, klinkt als een fijne week samen. Goed om zo even op te laden.

Wij gaan weer back to basic qua dieet de komende week. Kennelijk bevatten de Hipp kinderkoekjes écht sporen van melk. J heeft vanmiddag niet geslapen :( en liep ondanks dat om 20u nog als een stuiterbal rond. Gisteren was hij ook al drukker, dus vandaag heeft hij al geen koek meer gehad.
En laat de fase van geen middagslaap nog maar even wachten, hoor.
pi_167887521
Herkenbaar zeg. Dat middagdutje is chill, dat mag blijven.

Mijn dochter wordt morgen 2, dus ik verschuif naar een ander topic. Veel dank van een fervent lurker.
-nee-
pi_167887859
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:37 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik zag gisteren bij de Prenatal nog gewoon zwemkleding. :) Maar in dit geval zou ik gewoon alleen een zwemluier aandoen en gaan met die banaan. ^O^
Ah, bij de Prenatal heb ik inderdaad niet gekeken - dan had ik ook bekende helemaal naar het centrum gemoeten. De HEMA en zeeman hadden het niet terwijl die wel e.e.a. hebben qua dreumeskleding.

Gewoon maar alleen in een luier dan morgen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  woensdag 4 januari 2017 @ 21:45:48 #107
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167889195
Hier zitten ze vast in de kinderstoel. Ze krijgen het zelfs voor elkaar om in een Ikea stoel te gaan staan. Zelf 2 Trip Trap's gekregen. Ik moet alleen de tuigjes even goed stellen. Want ik heb een kleine Houdini. Die komt los en gaat dan nog staan.
  woensdag 4 januari 2017 @ 21:49:29 #108
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167889331
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:03 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Ah, bij de Prenatal heb ik inderdaad niet gekeken - dan had ik ook bekende helemaal naar het centrum gemoeten. De HEMA en zeeman hadden het niet terwijl die wel e.e.a. hebben qua dreumeskleding.

Gewoon maar alleen in een luier dan morgen.
Welke maat heb je nodig? Er ligt hier een werkloos Hema zwembroekje (blauw met sterren) in mt 74/80.
pi_167889997
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:49 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Welke maat heb je nodig? Er ligt hier een werkloos Hema zwembroekje (blauw met sterren) in mt 74/80.
Hij heeft nu maat 86 dus het zal net te klein zijn. Wel bedankt voor het aanbod!
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_167890933
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:44 schreef Hupje het volgende:
Selvaria, een puzzel met 9 stukjes?! :o ik vond het al knap dat J een inlegpuzzel van de bieb kan leggen.
Dat was een voorbeeld van wat ze nog niet kan he. :+ Al denk ik wel dat ze hem zo doorheeft, ze vindt dat dat ding geweldig en we maken hem samen minstens 10 keer per dag. :D

Balen van de koekjes en het slaapje. :(

Hier slaapt N. op dagen dat man en ik beide thuis zijn op de een of andere manier altijd zo'n 2,5 uur tussen de middag, terwijl als ik alleen met haar ben ze maar 1 tot 1,5 uur slaapt. En ik heb die rust zo nodig als ik een hele dag alleen met haar ben. :( Gelukkig is ze wel de liefsteleukste en doet haar zelfspeelfunctie het buitengewoon goed momenteel. *O*
pi_167894873
Zelfspeelfunctie voor N! *O* Maar herkenbaar van de kortere slaapjes als je zelf thuis bent.

Hier is de zelfspeelfunctie een beetje stuk, maar ach. Komt vast wel weer terug.. ooit! Voor nu mag ik de hele dag boekjes lezen, met duplo spelen, fictieve kopjes thee drinken en 'sesatapata' ofzoiets meekijken (sesamstraat dus, ze maakt er tegenwoordig een heel gek woord van).

Jagar hoe is het met jou?

En ik mis LuDann ook inderdaad. Hopelijk gaat alles goed :)
pi_167895260
Mijn kind heeft vannacht een nieuwe functie gedownload, beginnende met het woord "boos".

W. zit dus net in de kinderstoel, met zijn ontbijt, maar ipv te eten gooit hij het op de grond. Ik had al een paar keer "nee" gezegd en het eten weer op zijn bordje gelegd, maar dat hielp natuurlijk niks. Dus, toen W. weer aanstalten maakte tot gooien en ik al waarschuwend zijn kant op keek, wees 'ie naar mij, roept "BOOS!" En slingert zo z'n hele bord door de keuken. Probeer dan maar is niet te lachen... _O-
pi_167895287
Knap hoor, emoties herkennen! :P

Ik ben wel blij dat ik niet zo'n smijter heb, ze legt het altijd netjes weg als ze iets niet wil. Ze wordt wel altijd heel erg afgeleid als er per ongeluk iets valt. Dan blijft ze 'ohoh' roepen, tot ik het opgeraapt heb. Anders wordt er niet verder gegeten. :Y)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_167895461
Wat een bijdehantje die J, Hupje! :D Dat met die juf...zijn commentaar op je gezang en eten...dat wordt nog wat ;)
Wel balen van die koekjes en dat J zo heftig op melk reageert :{

A kan soms ook flink driftig worden. Maar dat is na 5 seconden alweer over. Van de week toen het even niet lukte om de laatste gekleurde ring om dat stokje te doen (weet iemand hoe dat stuk speelgoed heet? :') ) vloog dat stokje met de andere gekleurde ringen door de kamer. Waarna A erachteraan kroop om opnieuw te beginnen :+

Ze heeft nu trouwens ook door hoe haar slaapzak open - en uit - moet! Gelukkig wel alleen als het ochtend is of als haar slaapje erop zit O-)
pi_167895643
Ringentoren/ringenpiramide geloof ik.
pi_167896529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 08:49 schreef SaskiaR het volgende:
Knap hoor, emoties herkennen! :P

Ik ben wel blij dat ik niet zo'n smijter heb, ze legt het altijd netjes weg als ze iets niet wil. Ze wordt wel altijd heel erg afgeleid als er per ongeluk iets valt. Dan blijft ze 'ohoh' roepen, tot ik het opgeraapt heb. Anders wordt er niet verder gegeten. :Y)
oh, dat zou ik ook willen. T kijkt ons aan, en gooit dan bewust een lepel, of z'n hele bord op de grond. Eten kan zo'n drama zijn op het moment!

Kazy, lief dat je het vraagt! Ik heb al veel minder pijn, maar ben gewoon nog een stuk minder mobiel. Op zich ook wel lekker rustig, nu mag de duutser eens alles opknappen...
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:33:47 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167900284
Eten gaat hier ook een stuk minder ten opzichte van eerst. Maar geen probleem, hij geeft genoeggg reserves en brood is ook eten :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167905349
Volgen jullie Wie is... de mol? ook? Wil je meedoen in de poule van OUD op de WIDM-app? Stuur je gebruikersnaam en ik voeg je toe ^O^
pi_167917516
Hier moet T nu ook vast in de ikeastoel. Voorheen zat ie daar prima in, maar nu drukt ie zich met zijn armpjes omhoog. Maar op die triptrap zit ie helemaaaaal achterstevoren, dus die staat nu braaf boven te wachten tot ie misschien ooit wel handig is.

Hehe Saskia, hier weigert T verder te eten als er een kloddertje eten naast het bordje valt. Hij roept dan heel hard BAH, terwijl ie driftig naar De Smerigheid wijst. Dat MOET dan weggehaald worden. :')

Fijn dat de pijn wat minder is Jagar! Al eens een bordje met zuignap geprobeerd trouwens?

Ff vragie he, als jullie je kind een muts opzetten, gebruiken jullie dan montagekit of veiligheidsspelden aan de muts en oortjes?
pi_167917527
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 03:36 schreef Sara82 het volgende:

Ff vragie he, als jullie je kind een muts opzetten, gebruiken jullie dan montagekit of veiligheidsspelden aan de muts en oortjes?
Voor alle hoofddeksels, strikjes en knipjes gebruik ik tegenwoordig de ijdelheid van mijn dochter + een spiegel en veelvuldig het woord moooooi!
pi_167917708
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 03:58 schreef ingee het volgende:

[..]

Voor alle hoofddeksels, strikjes en knipjes gebruik ik tegenwoordig de ijdelheid van mijn dochter + een spiegel en veelvuldig het woord moooooi!
+1
pi_167918449
Muts met strikje onder de kin? :)
Is hier redelijk afrukproof!
pi_167918468
N. heeft nu wel door dat een muts lekker warm is. Ze kan hem nu ook zelf opzetten, dat vindt ze supertof, dus loopt ze de hele dag met haar muts op, ook binnen. Maar een hoedje van de zomer was inderdaad geen doen.
pi_167918597
Sinds vorige week vraagt N. ook steeds om haar 'moets', terwijl ze er eerder niks van moest weten. Ik denk ook dat ze de link muts=lekker warm gelegd heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8-)
pi_167918648
:D Tof ding!
pi_167918941
Wij dubbelzijdig tape, gewoon rondom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:01:44 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_167919140
Ohh sel! O+ wat een supergave muts en wat staat hij haar geweldig :D

Hier bivakmuts! Vindt ie niet erg :)

Kabouter O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167919620
Mooie jas Selvaria! Die heeft A ook! ;)
pi_167922338
Oooh, wat een toffe Selvaria!

Strikje onder de kin is niet mr.T. proof. Die trekt ie voor zijn gezicht langs naar beneden.

Maar een bivakmuts zit rondom net wat strakker denk ik. Goed idee Pinq..!
pi_167922528
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:35 schreef Sara82 het volgende:
Oooh, wat een toffe Selvaria!

Strikje onder de kin is niet mr.T. proof. Die trekt ie voor zijn gezicht langs naar beneden.

Maar een bivakmuts zit rondom net wat strakker denk ik. Goed idee Pinq..!
Een strikmutsje gaat over de borst naar achteren, kan ook onder z'n shirtje :)
pi_167922547
och, wat een mooie baby's komen hier voorbij....En leuke mutsen! Wij hebben ook zo'n leuke muts, en die blijft zitten zolang meneer er niet aan denkt...

pi_167923406
Foto's O+ We want mooooore!

Met speciale vermelding voor de fantastische foto van JagarT en zijn muts en jas, wat staan die kleuren hem goed! O+

Mijn dreumes moet naar de kapper maar ik wil niet, want ZACHT BABYHAAR!!!! Maar hij heeft een mat. Nog even en het zou een kind van Litmanen kunnen zijn :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 06-01-2017 13:45:47 ]
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:42:46 #133
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167923689
Mutsenfoto's O+ Hier worden dikke mutsen afgedaan, maar dunne katoenen mutsjes mogen wel blijven zitten volgens F.

Mineola, hier ook na de eerste leer kapper nog steeds zacht babypluis. Kan dus wel hoor :D Het is zo zacht dat er niks mee te beginnen is, gel is na een half uur verdwenen, klei/mud/wax na een uur.

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 06-01-2017 13:58:38 ]
pi_167923738
Maar je denkt toch niet dat ik iets in het haar van mijn baby dreumes ga doen? :o :'(

[ Bericht 19% gewijzigd door Mineola op 06-01-2017 14:07:30 ]
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:58:22 #135
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167923974
Ik had het over die van mij ;)
Een beetje gel staat 'm leuk (en anders heeft ie een platte pannenkoek aan haar op zn hoofd ;(). Mission impossible...
pi_167929896
Die van ons is ook naar de kapper geweest ivm overmatige mat-vorming. Kon echt niet meer :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_167930498
Mutsdragende dreumesjes O+ Selvaria die van N. is tof zeg!

Mutsen blijven hier wel redelijk zitten. Dat was afgelopen zomer wel anders. Dan was het hoedje opzetten en tegelijkertijd diverse afleidingsmanoeuvres uitvoeren :P

Over mutsen gesproken. Hebben jullie (al pratende) dreumessen ook soms bizarre zelfbedacht woorden voor dingen? Een muts/hoedje is hier bijv. een potat :? En zo heeft ze nog wel meer gekke woordjes. Hoe ze erbij komt, geen idee!
pi_167930572
Komt het niet van pet kazy?
pi_167930604
Gaan jullie naar de kapper met jullie dreumessen ja? Ik knip W. zelf steeds maar beetje bij.. :X
pi_167930642
Nohhhhh, jullie hoedenfoto's O+
Ik vind die van N. echt geweldig!

L. blieft geen mutsen. Behalve de muts van overleden vriend van man. Die mag niet af, of het is krijsen. Bijzonder vind ik het.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_167931348
Tis nog nooit naar de kapper geweest, en heb zelf ook nog niet geknipt. De duutser zegt al een half jaar dat het nodig tijd is, ik ben het er nog niet mee eens....
pi_167932504
Wow, wat een toffe mutsen allemaal! Ik ben echt heel jaloers, Sjaak trekt ze allemaal meteen af...
pi_167932996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:01 schreef silliegirl het volgende:
Gaan jullie naar de kapper met jullie dreumessen ja? Ik knip W. zelf steeds maar beetje bij.. :X
Ik liet het mijn moeder doen bij oudste. Nu ook denk ik. Knippen is niet mijn talent bij een bewegende dreumes. Bij kleuter zou ik het wel aandurven inmiddels. Stel dat ik model kon knippen dan :+ Maar ik steun ook graag de lokale middenstand :)

Jagar hoe gaat het met je verwondingen? Het klonk echt heel naar zeg, au!

En Malteser, hoe gaat het met Twix en de nieuwe voeding, merk je (veel) verschil?
pi_167933136
Haha ik zie nu pas de foto van N met vikingmuts, die is fantastisch! Haar hoofd er bij ook :D Is het een beetje te doen, hoogzwanger met dreumes! Gewoon al bijna grote zus :o ik ben heel benieuwd naar jullie tweede! Heeft N er een beetje een idee van eigenlijk of gaat het concept baby nog langs haar heen?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 20:42:51 #145
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167933994
Mutsenfoto's O+ vooral die van N van Selvaria!
Hier geen mutsen, die zijn zo af. Dan maar een capuchon. Voor zolang ze die ophouden!

SPOILER
pi_167935144
Die rode wangetjes en neusjes, Shop! O+
En die T, wauw, wat een leukerd zo! En die van Pinquit, en Selvaria, en... O+

J was in de zomer haast vergroeid met zijn zonnehoedje. Nu vindt hij zijn muts soms prima en soms wil hij hem niet op, maar zijn capuchon wel. Wanten daarentegen... :{w
Haren knippen doet mijn schoonmoeder. In de kinderstoel, iemand speelt met hem met iets interessants en oma knipt. Moet iedere 6 weken wel, zijn haar groeit echt snel.
En vandaag is de koemelk kennelijk weer wat gezakt want we hadden weer een normaal middagdutje en geen stuiterbal *O*. Kon ik ook nog even bijkomen op mijn laatste vakantiedag.
pi_167935342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:20 schreef Mineola het volgende:
Haha ik zie nu pas de foto van N met vikingmuts, die is fantastisch! Haar hoofd er bij ook :D Is het een beetje te doen, hoogzwanger met dreumes! Gewoon al bijna grote zus :o ik ben heel benieuwd naar jullie tweede! Heeft N er een beetje een idee van eigenlijk of gaat het concept baby nog langs haar heen?
Haha, lief dat je het vraagt!

Ik vind het wel heel zwaar, maar dat komt niet zozeer door N. want ze is zo leuk, lief en makkelijk nu. Ik takel lichamelijk best hard af, dus ik kijk de tijd wel een beetje weg. ;)

Ze snapt wel dat er *iets* met mijn buik is, ze wil er ook veel naar kijken en geeft veel kusjes en knuffels. We hebben het boekje "Mama, wat zit er in je buik?" van de bieb geleend en als ik haar nu vraag wat erin zit zegt ze bijna standaard "oppetoes!" (octopus). _O- Verder weet ze wel wat een baby is en benoem ik steeds dat er een baby komt en dat zij grote zus wordt, maar het blijft nog net wat te abstract voor haar.

Even nog een O+ voor alle andere goedgemutste kindjes hier!
pi_167936347
Muts: Twix draagt een strikmuts. Of zijn blauwe katoenen van Polarn o Pyret, of zijn wolfleece van Cosilana (besteld bij Mama nova O+).

Kapper: hier in het dorp zit een kinderkapper. Inclusief ballenbak, glijbaan en zulks. Ik heb er nu twee keer Twix' oren netjes vrij laten maken. Daar rekent ze ¤2,50 voor. Daarvoor ga ik het zelf niet eens proberen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 20:16 schreef Mineola het volgende:

[..]

En Malteser, hoe gaat het met Twix en de nieuwe voeding, merk je (veel) verschil?
Ja en nee. We hebben echt een ander kind. Veel minder onrust in zijn lijfje, minder kermen in zijn slaap. Heel langzaamaan gingen we erin geloven dat we op de goede weg zijn. Tot hij gisteren op controle moest. Niet gegroeid. :'( Wel besloten nog 3 maanden door te gaan met deze voeding, zodat hij de kans krijgt om te groeien. Hij is namelijk ook gaan lopen en nog veel meer gaan kletsen dus de kinderarts geeft hem nog 3 maanden het voordeel van de twijfel.
pi_167940871
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:46 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Een strikmutsje gaat over de borst naar achteren, kan ook onder z'n shirtje :)
Hûh..? Hoewattes? Ik snap t niet...

Ach Shop en Jagar, ook al van die mooie mutsdragers. O+
SPOILER
SPOILER
pi_167943594
Sara,was de tweede jullie aankondigingsfoto? Onwijs leuk!

Dreumes pro tip: geen Tantrum krijgen en met je hoofd tegen de rand van de tafel kletteren. :{
Want het leven is niet meer dan een sprookje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')