quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
Dit is een hele goede reden om die lul het land uit te flikkeren!en natuurlijk om de AEL te verbieden!
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 19-01-2003 14:13]
quote:Deze beheerder kan met zijn uitspraken meteen Polinco.nl voor zijn rekening nemen, twee vliegen in een klap!
Op zondag 19 januari 2003 14:13 schreef _Administr8or_ het volgende:
zoals ik al zei in het andere topic :Dit is een hele goede reden om die lul het land uit te flikkeren! en natuurlijk om de AEL te verbieden!
Het zal wel tegen de mening ingaan van alle prikkers hier, maar toch:
Mij lijkt het toe te juichen als ook de Marokkanen in NL eens met een woordvoerder als Jahjah komen.
Geloven jullie nou echt dat al die zwaar gesubsidieerde zaakwaarnemers van ze iets voorstellen? Dat hele gedoe is toch op niets uitgedraaid! Al die Nederlanders die al 30 jaar namens of voor Marokkanen spreken zijn door die groep echt nooit serieus genomen...
Zo'n groep die ook dank zij zichzelf in de meest grote problemen zit, moet zelf iemand kiezen die hun woordvoerder is. Laat die maar eerst met wat oplossingen komen! Dan zien we wel verder!
Nederland is geen racistisch België, dus hij zal met wat anders moeten komen dan Jahjah anders valt hij binnen de kortste keren op zijn bek...
Ik heb ze zelf helpen adviseren om zo iemand te vinden... Maar het lijkt mij dat ze een schaap met vijf poten zoeken! Als die figuur niet dezelfde intelligentie en slimheid als Jahjah heeft, wordt het niets.
Laat ze maar rustig trots op hun eigen identiteit zijn, dan moeten ze dat waarmaken, zoiets kan een zelfreinigend vermogen hebben...!
Wat is trouwens het alternatief? Meer Van Boxtels en hun krullebollen die subsidie gaan pompen in bij voorbaat mislukte projecten...?
Het gaat er niet om dat iedereen het met ze eens moet zijn, maar dat er verandering komt in een uitzichtloze zaak!
Dat fascistische geschreeuw van jullie, dat maakt de zaak alleen maar erger en lost niets op, evenmin als dat geschreeuw en die balonnen van jullie held Nawijn!
Als ze die ML King van Erik - toch ook "zo'n idiote staatsmongool" naar Afrika hadden teruggestuurd, dan was de US nu helemaal een puinhoop, sufkop!
[Dit bericht is gewijzigd door harunalrachid op 20-01-2003 16:41]
quote:Nu.nl
'Kwart van Nederlandse Marokkanen wil AEL stemmen'Uitgegeven: 23 januari 2003 21:46
DEN HAAG - Bijna een kwart van de Marokkanen in Nederland zou op de Arabische-Europese Liga (AEL) stemmen als de partij mee zou doen aan de verkiezingen. Dit blijkt uit een onderzoek dat is gedaan in opdracht van Contrast, een weekblad dat schrijft over de multiculturele samenleving.
De aanhang van de AEL is volgens het Utrechtse onderzoeksbureau MCA Communicatie vooral te vinden onder jonge Marokkanen. Turken kennen het bestaan van de AEL veel minder.
Marokkanen en Turken
Zeven procent van de Turkse ondervraagden zegt de AEL te kennen. Bij Marokkanen kent 62 procent de organisatie. Van die groep zegt 52 procent er voorstander van te zijn dat de Vlaamse AEL ook een afdeling opricht in Nederland. Bijna een kwart van de ondervraagde Marokkanen (24 procent) zegt op de AEL te stemmen als de organisatie aan de verkiezingen zou meedoen. Slechts 5 procent van de ondervraagde Turken geeft eenzelfde antwoord.
straatinterviews
Volgens MCA Communicatie is het onderzoek representatief voor de Turkse- en Marokkaanse bevolking in Nederland. Tweehonderd Turken en tweehonderd Marokkanen uit de grote steden werden via straatinterviews ondervraagd.
Vooral jonge Marokkanen blijken gevoelig voor de AEL. Volgens de onderzoekers zit de potentiële aanhang (37 procent) van de AEL vooral onder jonge Marokkanen tussen de 15 en 24 jaar. Van de groep Marokkanen die ouder is dan 45 jaar wil 23 procent op de organisatie stemmen. Bij de oudere Turken ligt dit percentage op 10.
Nederlandse afdeling
De AEL kwam eind vorig jaar in het nieuws toen er rellen uitbraken in Antwerpen tussen vooral Marokkanen en de politie. De Liga zou daarbij een opruiende rol hebben gespeeld. Voorman Abou Jahjah zei eerder begin 2003 een afdeling in Nederland te willen oprichten. In het blad Contrast meldt hij dat de Nederlandse AEL inmiddels is opgericht en enkele honderden leden telt. De organisatie houdt zich, volgens hem, voorlopig gedeisd in Nederland.
Voorzitter Ahmed Azzuz van de Antwerpse afdeling van de AEL zegt dat Nederland vanaf maart, of in april op zijn laatst, een afdeling heeft. Volgens hem dateren de plannen van mei 2002 en is de AEL bezig met het uitbouwen van een structuur en het kiezen van een woordvoerder.
Azzuz weet dat de afdeling een andere tactiek zal hanteren dan in België. De problematiek is in Nederland minder groot, maar er is zeker behoefte aan de AEL, aldus de voorzitter. "De Arabische gemeenschap moet er versterkt worden om te vermijden dat er over de hoofden van allochtonen wordt beslist.'' Nederland is volgens hem een beetje bang na de rellen in Antwerpen. Hij weet niet of er een lijst zal worden gevormd. In België is dit wel het geval.
Verbod
Volgens de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) worden de ontwikkelingen binnen de AEL gevolgd. "Met name de Nederlandse vertakkingen'', aldus een woordvoerder. De zegsman wil verder geen mededelingen doen over lopend onderzoek. Het CDA pleitte in het verleden voor een verbod op de AEL.
quote:200 om 200 "representatieven" uit de grote steden daar kan de Hond een puntje aan zuigen
Op donderdag 23 januari 2003 22:11 schreef milagro het volgende:[..]
Nu.nl
quote:Denk niet dat heel fok botte rechtse figuren zijn die niet kunnen discussieren. Neem mensen serieus en ze zullen het ook bij jou doen denk ik.
Op maandag 20 januari 2003 16:33 schreef harunalrachid het volgende:Het zal wel tegen de mening ingaan van alle prikkers hier, maar toch:
quote:Is dat omdat die personen ook kritische noten hebben over de islamitische cultuur zelf hebben? De islamitische cultuur is een erg trotse en dat staat soms in de weg van de hand in eigen boezem steken imo. Het kiezen van woordvoerders met extreme mening bevorderd niet het oplossen van de problemen.
Mij lijkt het toe te juichen als ook de Marokkanen in NL eens met een woordvoerder als Jahjah komen.Geloven jullie nou echt dat al die zwaar gesubsidieerde zaakwaarnemers van ze iets voorstellen? Dat hele gedoe is toch op niets uitgedraaid! Al die Nederlanders die al 30 jaar namens of voor Marokkanen spreken zijn door die groep echt nooit serieus genomen...
quote:Inderdaad, zelf met oplossingen komen, voor zowel de nederlandse politiek als de eigen rotte appels moeten oplossingen komen. Het is alleen zo dat je geen eenzijdige oplossingen kan aandragen.
Zo'n groep die ook dank zij zichzelf in de meest grote problemen zit, moet zelf iemand kiezen die hun woordvoerder is. Laat die maar eerst met wat oplossingen komen! Dan zien we wel verder!
quote:Ik denk dat er best vergelijkbare situaties zijn als in Belgie. Veel jongeren zien zichzelf als slachtoffer van de rechtse politiek, wijten al hun problemen aan autochtonen (zoals ook sommige autochtonen alles op allochtonen gooien). Het zal minder ontvlambaar zijn, maar niet minder gevaarlijk!
Nederland is geen racistisch België, dus hij zal met wat anders moeten komen dan Jahjah anders valt hij binnen de kortste keren op zijn bek...
quote:Het profiel van wat de nederlandse politiek zoekt en wat de islamitische kant zoekt verschilt enorm, lijkt me moeilijk zoeken! Heb je enig idee waarom hun eisen zo zijn?
Ik heb ze zelf helpen adviseren om zo iemand te vinden... Maar het lijkt mij dat ze een schaap met vijf poten zoeken! Als die figuur niet dezelfde intelligentie en slimheid als Jahjah heeft, wordt het niets.
quote:Staat die trots niet in de weg om kritisch naar zichzelf te kijken? Ik heb de indruk dat kritiek erg slecht valt bij de meesten. Misschien zit ik ernaast?
Laat ze maar rustig trots op hun eigen identiteit zijn, dan moeten ze dat waarmaken, zoiets kan een zelfreinigend vermogen hebben...!
quote:Het is inderdaad beter om eerst te kijken naar hoe het besteed moet worden en dan pas geld geven. Hoe kijk je tegen die subsidie van Maroc.nl aan?
Wat is trouwens het alternatief? Meer Van Boxtels en hun krullebollen die subsidie gaan pompen in bij voorbaat mislukte projecten...?
quote:Precies!
Het gaat er niet om dat iedereen het met ze eens moet zijn, maar dat er verandering komt in een uitzichtloze zaak!
quote:Er kan inderdaad wat vaker met een oplossing (hoe vaag soms ook) komen dan alleen maar kritiek. Ik heb ook wel eens iets te veel geschreeuwd, maar soms is dat gewoon menselijke reactie.
Dat fascistische geschreeuw van jullie, dat maakt de zaak alleen maar erger en lost niets op, evenmin als dat geschreeuw en die balonnen van jullie held Nawijn!
quote:Ik zou niet weten hoe het dan gelopen zou zijn, jij wel blijkbaar? Achteraf is het makkelijk dingen beoordelen. Ik zou jahjah niet op een lijn durven zetten met King. King had imo iets meer tolerantie in zich.
Als ze die ML King van Erik - toch ook "zo'n idiote staatsmongool" naar Afrika hadden teruggestuurd, dan was de US nu helemaal een puinhoop, sufkop!
quote:En hij vond het vreemd dat de joden in Antwerpen bang zijn
Op zaterdag 25 januari 2003 14:46 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hij was weer op zijn best gisteravond! Hezbollah is ''een verzetsbeweging'', en Jort Kelder (die juist een uitstekend onderbouwd betoog had afgestoken) werd pardoes voor ''fascist'' uitgemaakt. ''Wie zijn ons? De blanken?'', huilde Jahjah.
quote:Jahjah is gewoon een arabische nazi die graag rellen schopt en het liefst zodat hij de baas wordt, niet om idealistische redenen, maar gewoon om zijn eigen verrotte leven te ontvluchten.
Hij was weer op zijn best gisteravond! Hezbollah is ''een verzetsbeweging'', en Jort Kelder (die juist een uitstekend onderbouwd betoog had afgestoken) werd pardoes voor ''fascist'' uitgemaakt. ''Wie zijn ons? De blanken?'', huilde Jahjah.
Terugsturen naar Libannon/Jemen. Klaar.
quote:
Hij was weer op zijn best gisteravond! Hezbollah is ''een verzetsbeweging'',
quote:LOL Jort Kelder liep gewoon alles wat de media hem ooit heeft aangepraat na te papagaaien, zonder in staat te zijn het verder te onderbouwen
en Jort Kelder (die juist een uitstekend onderbouwd betoog had afgestoken) werd pardoes voor ''fascist'' uitgemaakt.
erg laag van nivo , hopen dat ze vanavond bij Nova wat intelligentere mensen kunnen vinden om in discussie te gaan met Jajah
quote:Ja hoor, het was weer ''nationalistische retoriek''. Maar Jahjah gaf me toch intelligente antwoorden.
Op zaterdag 25 januari 2003 17:49 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
dat is het ook, alleen komt het voor de zionisten beter uit om ze terroristen te noemen , klinkt beter in hun propaganda
[..]LOL Jort Kelder liep gewoon alles wat de media hem ooit heeft aangepraat na te papagaaien, zonder in staat te zijn het verder te onderbouwen
Aan de hand van zijn reacties werd dus wel erg duidelijk dat hij zich er nog nooit in heeft verdiept , daarom kon hij ook geen intelligente antwoorden geven en van ellende verviel hij dus maar in erg domme nationalistisch rhetoriek "Wij zijn beter, Onze normen en waarden , waarom kom je dan hier naartoe , bla bla"erg laag van nivo , hopen dat ze vanavond bij Nova wat intelligentere mensen kunnen vinden om in discussie te gaan met Jajah
En uiteraard ligt het weer aan de zionisten.
quote:Net niet vind ik. Plus hij schuwt geweld niet en keurt het gebruik van geweld goed, dus dat maakt hem idd eerder links dan rechts
Op zaterdag 25 januari 2003 18:26 schreef gelly het volgende:
Ach, de Fortuyn van de marokkaanse nederlander. Hij noemt tenminste het beestje bij de naam, is het niet
Bovendien doet ie of daar in Borgerhout allemaal hoog opgeleiden op straat rond hangen. Bovendien vond ie blijkbaar dat de recente dubbele moord in Borgerokko geen reden tot rellen was. beetje vreemd he ?
quote:inderdaad uit Jajahs antwoorden kon je tenminste opmaken dat hij zich goed in de materie verdiept had.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:19 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ja hoor, het was weer ''nationalistische retoriek''. Maar Jahjah gaf me toch intelligente antwoorden.
quote:Ja en? het gaat toch om België
Viel het je soms niet op dat het ''recht'' waarop hij zich beriep, niet eens bestaat in Nederland?
quote:
En waarom komt zo'n fluim eigenlijk hier naar toe?
quote:Nee, hij heeft zich nergens in verdiept. Als Hezbollah al ''een verzetsbeweging'' is, dan alleen in de zin van de door jou zo verafschuwde Winston Churchill. En die schaamde zich later nog over de bombardementen. Dat kan ik van die terroristen niet zeggen.
Op zaterdag 25 januari 2003 19:16 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
inderdaad uit Jajahs antwoorden kon je tenminste opmaken dat hij zich goed in de materie verdiept had.
[..]Ja en? het gaat toch om België
[..]
omdat die gevraagt word voor interviews![]()
Hijzelf blijft gewoon in belgië hoor , er is alleen een aantal nederlanders met allochtone achtergrond die hier een AEL afdeling willen vestigen om de specifieke problemen waar de allochtone jeugd van arabische afkomst mee kampen aan te pakken en daarmee ook kunnen lobbyen bij de politiek om zodoende oplossingen te bereiken..
Ja, ik bedoelde ''in Nederland zowel als in Belgie''. Dit in tegenstelling tot de VS en bv. Denemarken.
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 10:21 schreef freud het volgende:Harun: mijn excuus, ik zet mijn antwoorden maar vet anders is aan de brokjes helemaal geen touw meer vast te knopen.
[..]Denk niet dat heel fok botte rechtse figuren zijn die niet kunnen discussieren. Neem mensen serieus en ze zullen het ook bij jou doen denk ik.
[..] Beste Freud, ik ben stom verbaasd, de discussie neemt dank zij jou een goed beantwoordbare wending...!
Is dat omdat die personen ook kritische noten hebben over de islamitische cultuur zelf hebben? De islamitische cultuur is een erg trotse en dat staat soms in de weg van de hand in eigen boezem steken imo. Het kiezen van woordvoerders met extreme mening bevorderd niet het oplossen van de problemen.[..]De gesubsidieerde Marokkanen en idem dito politici zeggen volgens mij te veel kritiekloos: onze klant is koning (ordinair gezegd: het zijn te veel kontlikkers van hun achterban)...
Onderschat niet dat Nederlanders - lees deze site - ook heel erg kunnen pochen op zichzelf, ze doen daarin echt niet onder voor moslims... Polinco is nog veel erger...
Of de AEL woordvoerders hier erg extreem zullen zijn zullen we nog maar moeten afwachten... Het zullen wel jonge mensen zijn!
De duidelijkheid van Pim werd trouwens ook door al onze gevestigde politici "extreem" genoemd (behalve door JPB maar die had dan ook afspraakjes gemaakt).
Inderdaad, zelf met oplossingen komen, voor zowel de nederlandse politiek als de eigen rotte appels moeten oplossingen komen. Het is alleen zo dat je geen eenzijdige oplossingen kan aandragen.
[..]
Tegenover het racistisch Vlaams Blok is het niet mogelijk om met "genuanceerde" oplossingen te komen. Tegen het erg eenzijdige beeld van de islam en van Israël zal zeker een beeld geplaatst worden dat in Nederland als eenzijdig gezien wordt...
Ik denk dat er best vergelijkbare situaties zijn als in Belgie. Veel jongeren zien zichzelf als slachtoffer van de rechtse politiek, wijten al hun problemen aan autochtonen (zoals ook sommige autochtonen alles op allochtonen gooien). Het zal minder ontvlambaar zijn, maar niet minder gevaarlijk![..] Vanmiddag had ik een gesprek met de Marokkaanse migrantenwerker van Bos en Lommer (een vriend van Boris Dietrich). Hij meldde dat de haat en de frustraties onder jonge Marokkanen daar zo groot waren geworden dat er net zo'n ontploffing als in Antwerpen te wachten stond.... Ik zond zijn vraag aan Felix R. door of zo'n beweging als van Jahjah daar iets aan kon doen door die emoties te kanaliseren..?
Het profiel van wat de nederlandse politiek zoekt en wat de islamitische kant zoekt verschilt enorm, lijkt me moeilijk zoeken! Heb je enig idee waarom hun eisen zo zijn?
[..]
Wat Jahjah betreft lijkt mij dat voor ons mee te vallen: hij eist de rechten op die al op papier wettelijk bestaan.Voor het MO ligt dat anders, dan spreekt hij als één van de 500 miljoen Arabieren en over hun mening die is duidelijk, als je hun corrupte westers georienteerde regeringsleiders daar even van aftrekt..
Ik heb hier elders proberen uit te leggen dat het cultuurverschil tussen moslims en autochtonen door de verwaarloosde overbrugging erg groot is. Pas sinds Pim is men zich dat gaan realiseren.
Staat die trots niet in de weg om kritisch naar zichzelf te kijken? Ik heb de indruk dat kritiek erg slecht valt bij de meesten. Misschien zit ik ernaast?
[..]
Nee u zit er niet naast. Daarom is onderwijs, vorming en hard gesprek (als op websites met ze) erg noodzakelijk...Het is inderdaad beter om eerst te kijken naar hoe het besteed moet worden en dan pas geld geven. Hoe kijk je tegen die subsidie van Maroc.nl aan?
[..]
Ten eerste is het verhaal van die subsidie (die trouwens een woordvoerder zou betreffen) uit de lucht gegrepen - en zoals ik hier al heb verteld wordt dat verhaal ontkend door Beheer daar.Ikzelf ben niet principieel tegen subsidies voor multiculturele websites maar dan moet er ook echt tussen beide groepen stevig gedebatteerd worden.
Maar voor Fok.nl hoeveel Marokkanen of Turken zitten op uw website..?. Ik ben enkel maar Bilal tegengekomen (de organisator van de Paradiso-manifestatie) die zijn home op maroc.nl heeft.
Fok valt dus af voor subsidie...! Meng u eens wat met allochtonen, met name moslims.
Precies!
[..]Er kan inderdaad wat vaker met een oplossing (hoe vaag soms ook) komen dan alleen maar kritiek. Ik heb ook wel eens iets te veel geschreeuwd, maar soms is dat gewoon menselijke reactie.
[..]
Ja beste Freud, maar het moet mogelijk blijven antwoorden te geven en wedervragen te stellen. Op een andere topic van jullie kon dat echt niet en toen ben ik dus maar opgestapt!Ik zou niet weten hoe het dan gelopen zou zijn, jij wel blijkbaar? Achteraf is het makkelijk dingen beoordelen. Ik zou jahjah niet op een lijn durven zetten met King. King had imo iets meer tolerantie in zich.
Ja daar hoef je toch geen helderziende voor te zijn om te beseffen dat zonder de burgerrechtenbeweging van King de integratie in de USA in een eindeloze confrontatie met veel geweld zou zijn ontaard...
De Black Panters en vooral Malcolm X (de held van Jahjah) waren daar ook indirect ook een onderdeel van...!
Freud, omdat mijn antwoorden wellicht je wellicht niet voldoen, zal ik hierna spoedig een illustrerend stuk plaatsen dat ik al op maroc.nl zette... Gegroet!
[Dit bericht is gewijzigd door harunalrachid op 25-01-2003 23:25]
Voor alle duidelijkheid, ik ben tegen de komst van de AEL in Nederland.
Hij nam net al het initiatief, er moet eens een goede debater tegenover hem komen te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |