quote:Ik heb die uitzending ook gezien en ben niet veel wijzer geworden van die hele uitzending behalve dat hij heel mondig is en zich verbaal goed weet te manoeuvreren uit benarde situaties. Had liever die gast van Hard Talk tegenover hem gezien (, Tim Sebastian of zoiets).
Op woensdag 11 december 2002 13:33 schreef skyhigh het volgende:[..]
Er werd hem duidelijk en meerdere malen gevraagd om het standpunt van zijn partij in zaken van homo's en vrouwen. Telkens ontweek hij het antwoord door te zeggen dat hij vind dat er van een gelijkheidsprincipe uitegegaan moet worden, maar dat hij daarnaast een andere mening is toegedaan, vanuit persoonlijk oogpunt. Er werd niet gevraagd naar zijn persoonlijke standpunt, alleen naar het standpunt van de AEL.
Dat hij persoonlijk een andere mening is toegedeeld, die anders is dan het politieke standpunt is niet anders. Maar voor als de AEL serieus genomen wil worden, zullen ze duidelijker hun standpunten moeten formuleren, en niet verhullen door gebruik van open antwoorden.Daarnaast als ik zeg dat ik ook uitga van het standpunt dat iedereen gelijk is, maar dat ik op het gebied van moslims daar persoonlijk anders over denk, word ik toch ook uitgemaakt voor rascist, hoe is dat dan anders als dat hij het doet.
sim-pel
dat die dude zelf een andere mening heeft is zijn goed recht zolang hij maar niet aanzet tot geweld tegen de desbetreffende groeperingen.
quote:Hij kwam op mijn over als zeer mondig, en absoluut een intelligente man. Maar duidelijkheid is niet zijn sterkste punt, de benarde situaties waar je het over hebt waren er niet geweest als hij gelijk een duidelijk standpunt had ingenomen.
Op woensdag 11 december 2002 13:49 schreef Chadi het volgende:[..]
Ik heb die uitzending ook gezien en ben niet veel wijzer geworden van die hele uitzending behalve dat hij heel mondig is en zich verbaal goed weet te manoeuvreren uit benarde situaties. Had liever die gast van Hard Talk tegenover hem gezien (, Tim Sebastian of zoiets).
quote:Volgens mij wil die Jahjah van het AEL het liefst gewoon een 'movement' naar het Amerikaanse 'Nation of Islam'-model maken. Heb tenminste wel eens iets dergelijks opgevangen. Dat is op zich natuurlijk niet strafbaar, maar of 'we' daar wel zo blij mee moeten zijn is iets anders...
Op woensdag 11 december 2002 13:33 schreef skyhigh het volgende:Maar voor als de AEL serieus genomen wil worden, zullen ze duidelijker hun standpunten moeten formuleren, en niet verhullen door gebruik van open antwoorden.
quote:Dat mogen ze nu ook, lijkt me niet dat ze daar Jahjah en z'n AEL voor nodig hebben.
Op woensdag 11 december 2002 15:01 schreef sp3c het volgende:
zolang ze dr maar niet aanzetten tot haat en geweld (rellen antwerpen) zijn ze wat mij betreft van harte welkom, iedereen mag zeggen/geloven wat hij wil in Nederland, dus ook de moslims.
quote:Leer je vijand kennen, je kan een georganiseerde club beter onder toezicht houden.Ze zouden ondergronds kunnen gaan en dan wordt het lastig controleren.Nederland kan zo'n clubje toch wel aan?
Op woensdag 11 december 2002 15:01 schreef sp3c het volgende:
zolang ze dr maar niet aanzetten tot haat en geweld (rellen antwerpen) zijn ze wat mij betreft van harte welkom, iedereen mag zeggen/geloven wat hij wil in Nederland, dus ook de moslims.
quote:denk je nou echt dat ze hun illegale activiteiten in het AEL clubhuis gaan houden
Op woensdag 11 december 2002 15:20 schreef schatje het volgende:[..]
Leer je vijand kennen, je kan een georganiseerde club beter onder toezicht houden.Ze zouden ondergronds kunnen gaan en dan wordt het lastig controleren.Nederland kan zo'n clubje toch wel aan?
Verbieden zou een zwaktebod zijn en de AEL zou dan nog meer macht krijgen.
Je kunt iig niet zeggen dat hij niet geïntegreerd is, hij spreekt vloeiend Vlaams, weet veel over het rechtssysteem en van België op zich. Al met al is het negatieve beeld dat hier op Fok! over Jahjah geschetst is niet terecht (maar dat is logisch), maar is hij ook niet de meest redelijke persoon...
Jahjah is slim, en met sommige zaken heeft hij een punt, maar ik denk, en daar blijf ik bij, dat het hem niet te doen is om daadwerkelijk rust in de tent, hij leeft bij de gratie van gedonder, en wilt, zo lijkt het, de underdog zijn om zo te kunnen fulmineren tegen alles en iedereen die niet de "zijnen" zijn.
Jan Mulder zei ook in BvD (en die gedachte kwam ook bij mij op) dat het bijna lijkt of hij Antwerpen uitgezocht heeft puur en alleen om zichzelf in die positie te kunnen plaatsen.
Het feit dat hij zegt binnen de grenzen van de grondwet te willen handelen is natuurlijk logisch, hij kan kwalijk het tegendeel beweren.
Dat is geen bewijs natuurlijk, hij moet er ook naar handelen!
En zeggen dat je geen racist kunt zijn omdat je een moslim bent, lijkt me ook wat makkelijk. Zo ken ik er ook nog een paar
"we eisen onze rechten op, en schuwen daarbij niet geweld te gebruiken, indien ons die rechten ontzegd worden"
tja...ik ben bang dat hij (en zijn volgelingen) zich al snel benadeeld voelt.
Nog opmerkelijk, een brief van de filmregisseur Guy Lee Thijs van de film 'Kassablanka', ingezonden in een weekblad.
quote:Ja, die arabische identiteit moet zeker behouden blijven.
6. Wat vinden de heren Azzuz en Jahjah ervan dat in Borgerhoutse moskeeen door imams wordt geroepen dat 'de vlag van de islam over heel Europa zal wapperen'? En hoe verklaren zij dat er telkens als bushokjes, auto's en winkels worden vernield, de daders 'Allah is groot en Mohamed zijn enige profeet' schreeuwen, zoals onlangs nog iedereen op TV mocht aanschouwen? Is straatterreur dan toch een impliciet onderdeel van de Nieuwe islam?
7. De heren Jahjah en Azzuz beweren de arabisch-islamitische cultuur kost wat kost in Europa te willen verdedigen en propageren. Hebben zij het recente rapport van de Verenigde Natiesgelezen over het falen van de arabische liga op alle punten (overigens geschreven door een oud-voorzitter van deze liga) ? In deze 22 landen tellende arabische liga werkt minder dan 2% van de vrouwen en is 68% van de vrouwen analfabeet; geen enkele lidstaat heeft een democratisch, de mensenrechten respecterend regime, en maatschappelijke ongelijkheid is er de norm.
Gelukkig is er nog altijd Jahjah om ons uit te leggen wat democratie is.
quote:Ja precies, maar zo geeft ie zichzelf wel bloot.
Op donderdag 12 december 2002 00:51 schreef milagro het volgende:
En zeggen dat je geen racist kunt zijn omdat je een moslim bent, lijkt me ook wat makkelijk. Zo ken ik er ook nog een paar
Bovendien vind ik hem helemaal niet zo slim, ik vind dat er niet echt de juiste vragen worden gesteld aan hem. In plaats van die vragen in de stijl van 'Bent u een martelaar of een held' zouden ze hem beter eens wat kritische vragen stellen. Of durven ze dat niet meer sinds Azzuz er niet voor terugdeinsde een reporter van VTM voor de camera te bedreigen.
quote:En ja, daar kunnen alleen kritische opmerkingen bij gemaakt worden als je Nawijn heet.
Op woensdag 11 december 2002 13:33 schreef skyhigh het volgende:
Telkens ontweek hij het antwoord door te zeggen dat hij vind dat er van een gelijkheidsprincipe uitegegaan moet worden, maar dat hij daarnaast een andere mening is toegedaan, vanuit persoonlijk oogpunt.
Hij heeft wel al duidelijk laten blijken in andere intervieuws dat ie hetero als DE NORM beschouwt, en dat vrouwen niet zouden moeten gaan werken, maar lekker binnen blijven en de man des huizes dienen.
Democratie op zijn arabisch zeg maar.
quote:Dat is toch ook wat het overgrote deel van de Nederlanders zelf vindt. Doe nou niet Roomser dan de Paus zeg. Het gaat er om hoe je er in de praktijk mee omgaat. Of je mensen uitsluit, discrimineert, weghoudt uit bepaalde functies enz. Heteroseksualiteit is ook in ons land nog steeds de norm. Dat hoeft niet zo erg te zijn.
Op donderdag 12 december 2002 20:52 schreef battlesickloner het volgende:
Hij heeft wel al duidelijk laten blijken in andere intervieuws dat ie hetero als DE NORM beschouwt,.
quote:O ja, democratie heet dat zeker ?
Op donderdag 12 december 2002 20:57 schreef SCH het volgende:
Jahjah heeft duidelijk te kennen gegeven hoe hij dat in de praktijk ziet. Daar kunnen Ratelband en Simonis nog een puntje aan zuigen.
Vreemd dat er nog echt mensen zijn praatjes schijnen te geloven. Zeker mensen die 'geen daden maar woorden' als motto hebben.
quote:Argumenten graag - geen stemmingmakerij. Waarom zou ik Jahjah minder geloven dan Simonis, Ratelband of zijn evenbeeld Fortuyn?
Op donderdag 12 december 2002 21:04 schreef battlesickloner het volgende:
O ja, democratie heet dat zeker ?Vreemd dat er nog echt mensen zijn praatjes schijnen te geloven. Zeker mensen die 'geen daden maar woorden' als motto hebben.
quote:Ooit Fortuyn of Ratelband tegen een politiecommissaris zien schreeuwen bij rellen?
Op donderdag 12 december 2002 21:05 schreef SCH het volgende:[..]
Argumenten graag - geen stemmingmakerij. Waarom zou ik Jahjah minder geloven dan Simonis, Ratelband of zijn evenbeeld Fortuyn?
Ik niet.
Hebben deze twee bodyguards die veroordeelde criminelen zijn?
Dus wat, als ik de boel afbreek en zeg 'maar ik hou me aan de grondwet' dan is het allemaal OK.
quote:Het verbaast mij dan ook dat hij (volgens eigen zeggen) werkloos is. Met zijn kwaliteiten zou hij toch makkelijk aan de bak moeten komen. Dus òf Belgische werkgevers zijn stelselmatig racistisch, òf het ligt aan het feit dat hij gewoon onhandelbaar is met zijn overgevoelige slachtoffer-neigingen.
Op woensdag 11 december 2002 13:53 schreef skyhigh het volgende:[..]
Hij kwam op mijn over als zeer mondig, en absoluut een intelligente man. Maar duidelijkheid is niet zijn sterkste punt, de benarde situaties waar je het over hebt waren er niet geweest als hij gelijk een duidelijk standpunt had ingenomen.
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 11:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dus òf Belgische werkgevers zijn stelselmatig racistisch,
quote:Ziehier onze 'journalist'.
Op vrijdag 13 december 2002 17:44 schreef SCH het volgende:
Zijn kennis van de wereld reikt nog schijnbaar nog niet tot in Vlaanderen.
Lijfwacht Abou Jahjah is voortvluchtige gevangene
Dat niemand zo'n brave, goedbedoelende jongens werk geeft ! Een schande !
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 14-12-2002 01:40]
quote:
Gerolf Annemans van het Vlaams Blok heeft klacht ingediend tegen Azzuz, de tweede man van de Arabisch Europese Liga. In een debat in Gent zei Azzuz dat 'er wel mensen waren die voor hem zouden zorgen dat er geen mensen als Annemans meer waren'.
Dat de AEL idd wel mensen kent die dergelijke klusjes klaren, bleek al nadat de lijfwacht van Jahjah die 'via via' gerekruteerd werd een ontsnapte gevangene is.Dezelfde Azzuz bedreigde ook al een journalist voor de camera.
Hier kan je de nieuwsuitzending van 19.00 uur bekijken waarin het feit werd gemeld (met opnames van het debat)
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm#
Hier staat een artikel van de lijfwacht van Jahjah
1. Wel, in tegenstelling tot 'extreem-rechts' moet de AEL niet ontmaskerd worden, aangezien zij dus nog niet eens de moeite nemen om (al was het maar uit beleefdheid) een masker op te zetten. Het wordt wel steeds duidelijker dat de organisatie geweld en intimidatie niet schuwt.
Hoort waarschijnlijk bij de 'arabische identiteit' ofzo2. Bovendien wist Jahjah deze week ook nog te vertellen dat hij samen met ex-communisten en trotskisten samen een lijst wil gaan vormen de volgende verkiezingen. Hij blijft wel volhouden dat ie democraat is, wat dan toch weet in tegenstelling tot zijn 'arabische identiteit' is
Snel verbieden die hele club, en een paar onterecht verkregen paspoorten intrekken. ( In hetzelfde interviuew gaf Jahjah toe dat hij onterecht de Belgische nationaliteit had verkregen)
Hier kan je de nieuwsuitzending van 19.00 uur bekijken waarin het feit werd gemeld (met opnames van het debat)
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm#
Hier staat een artikel van de lijfwacht van Jahjah
1. Wel, in tegenstelling tot 'extreem-rechts' moet de AEL niet ontmaskerd worden, aangezien zij dus nog niet eens de moeite nemen om (al was het maar uit beleefdheid) een masker op te zetten. Het wordt wel steeds duidelijker dat de organisatie geweld en intimidatie niet schuwt.
Hoort waarschijnlijk bij de 'arabische identiteit' ofzo
2. Bovendien wist Jahjah deze week ook nog te vertellen dat hij samen met ex-communisten en trotskisten samen een lijst wil gaan vormen de volgende verkiezingen. Hij blijft wel volhouden dat ie democraat is, wat dan toch weet in tegenstelling tot zijn 'arabische identiteit' is
Snel verbieden die hele club, en een paar onterecht verkregen paspoorten intrekken. ( In hetzelfde interviuew gaf Jahjah toe dat hij onterecht de Belgische nationaliteit had verkregen)
Dit mag allemaal weer wel, maar als de AEL het weer doet dan kan het niet zeker. Ik ben geen aanhanger van de AEL en dat zal ik nooit zijn ook, maar ik probeer wel de situatie gelijk te stellen. De AEL is gewoon een LPF voor sommigen. Zeker 1 miljoen mensen schrokken van de opmerkingen van Pim, en nu schrikt ongeveer 14 miljoen van de opmerkingen van Jahjah.
quote:Wat 'de volk' dacht? Ik zie toch echt wel grote verschillen in deze. Pim Fortuyn was absoluut geen racist, maar wel uiterst kritisch, op een misschien te eenzijdige manier, op het functioneren van allochtonen in de Nederlandse maatschappij. Dat recht had hij, en dat recht heeft ook het nederlandse volk, gezien de niet te ontkennen misstanden.
Op donderdag 19 december 2002 12:39 schreef Volcanus het volgende:___________________________________________________________
Pim Fortuyn heeft ook wel een paar keer ruzie gehad met de media en intervieuwers slecht behandeld.
Pim Fortuyn maakte ook te botte opmerkingen en dat was allemaal wel weer goed en ok en zeker niet rascistisch bedoeld! Hij sprak wat de volk dacht weet je nog?
De AEL is niet echt te vergelijken met de LPF. Die behartigt slechts belangen, op een onfrisse manier, van immigranten. Maar wat heeft Jahjah dan voor ogen? Dat immigranten, zonder ook maar enige moeite te doen, alles van de maatschappij in de schoot geworpen krijgen, zogenaamd 'met behoud van de arabische identiteit'? Is het dan teveel gevraagd om energie te steken in taalontwikkeling, scholing etc. om een beetje succesvol te kunnen zijn in een Westers land?
Volgens Jahjah wel. Sterker nog, als het aan hem ligt is het kennen van Arabisch al voldoende om je staande te houden, de maatschappij moet zich maar aan hun aanpassen. Zie je het al voor je?
Jahjah, maar zo werkt het dus niet.
Heeft iemand vandaag op Nederland 1 de uitzending met Abou Jahjah op de moslimomroep bekeken? Hij zegt hier onder andere in dat er in Europa gezamenlijk 16 miljoen moslims leven en dat zij 1 front moeten vormen tegen Nederland en België, desnoods met geweld. De reden dat zij AEL heten met de nadruk op de 'E' is dat de Arabieren in de minderheid zijn en dat de demografie onder islamieten daarom flink omhoog moet, zodat er wellicht een meerderheid in Europa ontstaat. Ik vind dit werkelijk zorgelijk, wat vinden jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |