Uitzinnig van vreugde stormde Bianca het Big Brother huis uit in een regen van vuurwerk. Stilstaan kon gewoon niet meer - in haar enthousiasme liep ze zelfs presentator Beau voorbij! De winst in Big Brother 2000 levert haar 250.000 gulden op: "Netto? Wow, NETTO!" gilde ze dolblij.
Als je wint heb je vrienden
Het eerste wat Bianca met het geld zal doen, is haar vriendenkring en familie mee naar Barcelona nemen. Toen Beau daarop vroeg "wie er dan wel vrienden van Bianca waren", reageerde het voltallige publiek.
Koos het haasje
Koos viste eigenhandig naast het net: toen hij een aanbod kreeg van 50.000 gulden verliet hij toch voortijdig het huis. Hij wist niet dat hij op dat moment de leiding in handen had. "Als ik op winst sta, is dat gewoon domme pech", voorspelde hij al in het huis. De trucker was desondanks zeer tevreden met zijn winst.
"Lekker belangrijk"
"Lag Koos op kop?" vroeg Bianca verbaasd. "Dan is het maar goed dat hij weg is!" Bianca is samen met een Zwitserse de enige vrouw die het programma ooit heeft gewonnen. Robin was tot op de laatste dag favoriet bij het publiek, maar liet het bij de stemmingen afweten. "Of ik baal? Ik heb echt een toptijd gehad. Natuurlijk is het jammer, maar ook: Lekker belangrijk", was zijn reactie. "Deze mensen zijn allemaal zo aardig. Ik heb zelfs om ze gehuild!" Ook Robin gaat niet met lege handen naar huis: hij verdiende met zijn verblijf in totaal 10.000 gulden cash, 7.500 aan audio- en video- apparatuur, 1000 gulden aan wanna-have's, en een seiko-horloge (Beau als goedmakertje voor de reclame code-commissie: "Maar er zijn ook nog andere merken die fantastische horloges maken")
Verdiend
Volledig verdiend wint Bianca Big Brother 2000. Geen ander persoon sloeg zich zo goed door alle tegenslagen heen, en was tegelijkertijd een hele steun voor haar medebewoners. Want "lekker belangrijk" is niet altijd het winnende credo.
bigbrother.8weekly.nl
HUIZEN (ANP) - Veronica weet nog niet of er een vervolg komt op het tv-programma Big Brother. Dat heeft het tv-station woensdag op een persconferentie ter afsluiting van Big Brother II laten weten.
,,De hype is voorbij, maar de kijkcijfers zijn nog steeds uitstekend'', zegt P. Biemans, programmacoördinator van de Veronica/The Young One bij de Holland Media Groep. ,,Daarmee heeft het concept zich in onze ogen bewezen. Op dit moment praten we dan ook over een vervolg. Maar die beslissing is nog niet gevallen.''
De persconferentie van finalisten Koos, Bianca en Robin maakte de verminderde interesse al duidelijk. De media hadden nog wel belangstelling voor hen, maar die was aanzienlijk minder dan een jaar eerder, toen Bart, Willem en Ruud het podium betraden.
Overdonderend
De huidige finalisten ervaren het als overdonderend opeens een bekende Nederlander te zijn. Robin heeft er zelfs een nacht niet van kunnen slapen. ,,Iedereen kent je en weet ontzettend veel over je te vertellen. En je krijgt allemaal aanbiedingen. Ik geniet daar met volle teugen van, maar wanneer ik op bed lig, ga ik daar toch over nadenken.'' Voor winnares Bianca kwam de bekendheid en de overwinning als een volslagen verrassing. ,,Ik heb oud en nieuw lekker rustig gevierd bij vrienden. Nu zie ik wel wat er allemaal op mij afkomt, maar wanneer het lukt ga ik straks lekker op vakantie.''
Bron: Anp/Trouw
Er zullen enkele lokale zangers aanwezig zijn, als het meezit is Hans van Seggelen die het nummer "Wij gaan voor Desiree" zingen. Verder kun je dus kennis maken met Desiree zelf (en met haar op de foto) en de rest van de familie. Kom gerust en breng eventueel je vriend, vriendin of ouders mee.
Als je komt laat het me even weten, stuur me een E-Mailtje.
Groetjes Anita. (Voorzitter Desiree Fanclub)
PS. Op deze dag zullen alle persoonlijke boodschappen aan Desiree door Mario worden overhandigd.
mario.to/desiree/
Posted at: 2001-01-03 17:43:11
Het is weer voorbij die mooie (??) BB-tijd.
De laatste uitzending deed letterlijk en figuurlijk de deur dicht.
Wil daar verder niet teveel over zeuren, het spreekt voor zich. Totale disrespect voor de beller. Hoewel dat vorig jaar niet mijn vrienden waren, heb ik een beetje medelijden met ze nu.
Natuurlijk wist Big Brother dat Koos het geld zou pakken.
Op dat moment was ik op het feestje, dus het ging helemaal aan me voorbij. Verbaasd was ik toen ik Bianca als winnaar het huis uit zag rennen.
Het feest was leuk en dat maakte een hoop goed die avond.
We hadden zo gezegd, zo gedaan, onze eigen drank meegenomen en hadden dus dit jaar wel wat te drinken.
Paar flesjes champagne, zogenaamd voor de winnaar, en wat Bacardi-limon.
De ex-bewoners hadden het naar hun zin en ook de complete families en aanhang waren van de partij. Stuk voor stuk aan de rol. Behalve de moeder van Bianca dan. Die keek mij net zo nijdig aan als ze even daarvoor bij de ex van haar dochter had gedaan. Zullen de zenuwen wel geweest zijn...
Over zenuwen gesproken; had Robert jensen ook last van geloof ik.Toen hij binnenkwam, liep ik zowat tegen hem op enwilde hem net gedag zeggen toen ik de angst in zijn ogen zag. Hij moest voor een camera!
Ik realiseer me nu dat datbest eng moet zijn voor een dj die normaliter mensen afzeikt in anonimiteit.
Grappig, hij was zeker bang dat de vader van willekeurig wellke bewoner hem zou herkennen en even zou 'bijpraten'.
Heb er verder niets meer van vernomen, dus ze zullen de humor er wel van ingezien hebben.
Verder geen spectaculair nieuws dat jullie moeten weten...
Heb Koos een zoen gegeven van mijn oma en met de rest wat gedanst en gelachen.
Om een uurtje of 5 (geloof ik0 was het feestje over en gingen we naar het hotel. Daar vielen we tegen een uur of 8 in slaap en om 10 uur ging er weer een wekker. Het was oudjaarsdag.
helemaal uit m'n ritme, bleef ik de rest van de dag wakker en in de weer met vanalles. Tot ik om 19 uur niet meer uit mijn ogen kon kijken. Stekker uit de telefoon, gsm af. Even dicht dan maar.
Ik werd wakker van een enorme knal onder mijn raam.
23.47 uur...Zag ik dat goed??
Keek in de spiegel en besloot dit nieuwjaarsfeest aan me voorbij te laten gaan....Happy Newyear!!!!!
sabinewendel.nl
- Ruud Benard, de net-niet-winnaar van Big Brother 1, liet zich in een interview onlangs niet al te lovend uit over de huidige bezetting van het BB-huis. Het is bijvoorbeeld maar goed dat Brabantse knuffelbeer vorig jaar niet samen met Desiree in dat huis zat: "Desiree zou ik niet uit kunnen staan. Dat gezeur de hele dag, ze doet altijd maar moeilijk", gaf Ruud te verstaan. "Deze groep is zich ook veel meer bewust van de camera dan wij. Dat is natuurlijk ook logisch na alles wat ze vorig jaar gezien hebben. Hoewel, als je naar Hieke kijkt en de manier waarop ze met die verliefde knul Ferdi om ging, zou je niet zeggen dat ze weet dat heel Nederland haar kan bekijken." Ruud vindt de 'affaire' Hieke-Ferdi dan ook onbegrijpelijk: "Vorig jaar hoorde ik dat mijn dochter Bibi van streek was door mijn geknuffel met Mona en daar schrok ik me wild van. Zij weet wat de camera ziet en dan toch nog dit."
Overigens is Ruud boos op Endemol, omdat hij van het productiebedrijf geen kerstkaartje ontvangen heeft: hij heeft BB in Nederland immers groot gemaakt (toch?) en daar plukt John de Mol nog steeds de vruchten van. In "Barend & Van Dorp" bood De Mol zijn excuses aan en zegde hij Big Ruud toe hem alsnog van een kaartje te voorzien.
showwereld.nl
showwereld.nl
Uiteraard waren de bewoners van deze spannende strijd niet op de hoogte. Koos uitte meermaals zijn verbazing en blijdschap dat hij uberhaupt in de finale zat, maar een overwinning leek hem uitgesloten: "Ik heb geen Veronica-kop". En inderdaad, Koos werd door zijn mede-BB'ers niet voor niets al die tijd 'Opa Koos' genoemd. De man viel in Neerlands beroemdste huis vooral op door zijn lome sloomheid en verstrooidheid in doen en laten, terwijl hij nog niet eens Abraham heeft gezien. De 47-jarige trucker werd tijdens zijn verblijf in het huis vele malen genomineerd om te vertrekken, maar de kijker liet hem lekker zitten. Koos is immers wel sympathiek, gevoelig en helemaal zichzelf, vonden velen. En zodoende leek hij zaterdagavond dan toch Bart Spring in 't Veld achterna te gaan...
Totdat BB-presentator Beau van Erven Dorens de finalisten de Dagboekkamer inriep en hen daar een verbazingwekkend voorstel deed: wie het huis vrijwillig zou verlaten, kon rekenen op een cheque van 50.000 guldens. En 't was al gauw duidelijk dat Koos gretig op dat aanbod in zou gaan. "Ik win toch niet en ik kan het geld heel goed gebruiken", luidde zijn filosofie. Bianca was bijzonder in haar nopjes met deze verrassende wending in de finale en feliciteerde Koos hoogst hartelijk. Daarna mochten de drie BB'ers elk een telefoontje plegen om zodoende op zichzelf te kunnen stemmen. Elk telefoontje gold voor duizend stemmen extra. Koos, die inmiddels uit het strijdperk was getreden, mocht enkel op Robin of Bianca stemmen en hij koos voor de laatste. Met alle excuses aan Robin van dien.
Eenmaal uit het huis kon Koos vernemen dat hij wel degelijk een grote kans had gemaakt om de 250.000 gulden in de wacht te slepen.
Weinig verrassend was het verder dat Bianca ("Allright hunny bunnie") Hagenbeek het BB-huis als winnaar verliet, de tweede vrouwelijke BB-winnaar wereldwijd. Toen ze van Beau te horen kreeg dat het een nek-aan-nek-race was geweest tussen haar en Koos, merkte Bianca fijntjes op: "Maar goed dat-ie weg was dan hè?" Koos feliciteerde haar niettemin hartstochtelijk en was dolgelukkig met zijn halve ton. Over het feit dat hij net zo goed winnaar had kunnen zijn gaf hij te verstaan: "Da's dan jammer". Ondertussen werd zijn naam voortdurend in de studio c.q. circustent gescandeerd. Koos, de morele winnaar?
Op de diverse Internet-BB-forums zijn flinke discussies losgebarsten over de markante actie van Veronica, danwel 'Big Brother'. Velen kunnen het allerminst waarderen, want, vinden velen, dit is natuurlijk geen eerlijke finale, geen echte winnares en bovendien: mag Veronica Nederland massaal voor Koos laten bellen (niet gratis) en hem vervolgens uit de strijd halen?
mediactua.nl
Donderdagavond het BB-huis uit, voordat ze de kantine uit was en
in hotel was is het intussen 7 uur geworden. Om 8 uur belt de
eerste radiozender al voor een interview, maar Desiree is niet
wakker te krijgen.
Vrijdag 22 December 2000:
Vrijdagmiddag rond 15.00 uur is ze thuis. Gauw boodschappen
gedaan wat al snel meer dan 2 1/2 uur duurde iedereen sprak haar
aan, 's avonds om 18.00 uur een interview in Someren voor de
lokale omroep SIRIS. Daarna natuurlijk de post doornemen en de
fanmail een beetje doornemen, wat eten en al de eerste band
bekijken over het wel en wee in het huis.
Hond uitlaten en weer allerlei mensen die haar even begroeten.
Zaterdag 23 December 2000:
Zaterdag nog wat inkopen doen en samen met haar ouders toch het
huis even poetsen (moet ook gebeuren)en de fanmail verder lezen.
Zondag 24 December 2000:
Zondag effe bijkletsen met de familie en rond 15.00 uur naar
Almere vetrekken (BB uitzending) waar je weer laat van terug komt.
Maandag 25 December 2000:
1ste Kerstdag proberen je ritme te pakken krijgen en niet
s nachts om 4 uur opstaan (desiree heeft helemaal geen idee van
tijd meer) en een heleboel kranten lezen (wat ook niet goed wil
lukken, zoals de psychologe zegt je gaat afkicken)
rond 20.00 uur heerlijk gaan eten samen met de ouders, broers en
schoonzus in een restaurant.
Dinsdag 27 December 2000:
Desiree is in het Radioprogramma van Robert Jensen (Veronica) geweest. Daarna samen met Hummie van de Tonnekreek naar Koffietijd (RTL4).
Donderdag 28 December 2000:
Desiree schrijft een column voor de officiële Big Brother site.
Hallo iedereen !
Hartstikke leuk dat ik dit berichtje mag schrijven. Ik zal wat vertellen over hoe ik het in het Huis heb ervaren en hoe het erbuiten is.
Nou, ik vond het keispannend dat ik uitgekozen was om één van de bewoners in het Huis te zijn. Twee dagen voor het begin werden we allemaal afgezonderd in een luxe hotel in de buurt van Almere. 's Woensdags werden we één voor één (we hadden elkaar nog niet gezien) in de taxi's gestuurd en reden we in een colonne van 12 taxi's (prachtig gezicht) naar Almere. Ik was hartstikke zenuwachtig. Toen mocht ik uit de taxi. Ongelooflijk gaaf was dat, zeg, al die juichende mensen!
Eenmaal in het Huis liep het meteen vanaf de eerste dag goed tussen iedereen. Iedereen deed van alles. Voor mezelf had ik al gewonnen, toen ik hoorde dat ik in het Huis mocht, maar ik heb het zelfs 14 weken volgehouden. Ik heb het ontzettend naar m'n zin gehad, maar ik heb ook moeilijke momenten gehad. Dan miste ik een arm om me heen. Even een peptalk in de dagboekkamer en het ging weer goed (of een knuffel van Robin).
Ja, en toen werd ik genomineerd. Ik voelde al drie weken van tevoren dat dit zou gebeuren. Onbewust wist ik ook dat ik degene zou zijn die er dan ook uit moest. En zo ging het ook. Natuurlijk vind ik het jammer, maar buiten is het ook leuk, hoor. De exit was supergaaf. Er stonden heel veel mensen die me een hand wilden geven of een handtekening vroegen. Heel raar hoor. Ik ben me wel altijd bewust geweest van de camera's in het Huis en dat daar mensen achter zaten die die camera's bedienen, maar het drong niet echt tot me door dat ik op televisie was.
Heel raar om weer mensen te zien en televisie te kijken. Het meeste wat ik overdag doe is muziek luisteren (dat heb ik echt gemist in het Huis). Nou, spannend wie er vanavond uit moet en wie als winnaar de rode loper over gaat. Ik ben net zo benieuwd als jullie. Bedankt voor alle steun die ik heb ontvangen.
Liefs, Desiree.
(deze column komt van de officiële big brother site)
Donderdag 28 December 2000:
Desiree heeft s'avonds een chatsessie op de Big Brother site samen met Hieke. Daarna is ze in de studio bij de Exit van Georgie.
Vrijdag 29 December 2000:
Desiree geeft een interview aan de Internetredactie van de Officiële Big Brother site.
Het zegt meer over hen dan over mij
Desiree heeft als laatste genomineerde bewoner het huis verlaten. Ze is nu ruim een week weer in de bewoonde wereld. Hoe is het nu met haar?
"Nou, ik word op straat herkend. Dat is heel raar. Maar er zaten feestdagen tussen, dus dan merk je er niet zoveel van. Wat mensen dan zeggen? Dat ik in het echt zo klein ben, dat hoor ik heel vaak. Over Robin vragen ze niet, wel heel veel over Bart. Ik heb ook een paar interviews gedaan. Niet zoveel hoor, ik ben alleen bij Veronica FM en Koffietijd geweest. Dat is trouwens wel heel leuk om te doen."
Even over Bart inderdaad. Hoe is het nou met hem?
(lachend) "Het zal wel goed met hem gaan. Ik heb hem alleen even gesproken toen ik eruit ging. En in het huis heb ik altijd gezegd dat ik hem leuk vond, maar ik heb daar altijd bij gezegd dat het open lag, dat we wel zouden zien. Verder heb ik hem dus niet meer gezien of gesproken."
Nu even over de andere man in je leven, Robin. Waarom ben je nog een keer met hem gaan zoenen, terwijl je had aangegeven dat het over was tussen jullie?
"Ja, dat was op die dronken avond. Ach, dat is toch die speciale band tussen ons, hè? Het is trouwens niet zo dat ik met hem ging zoenen nadat hij had overgegeven. Dat is pas daarna gebeurd. Maar op televisie hebben ze die beelden verdraaid."
In de Veronicagids van deze week laten Ferdi, Kim, Miranda, Darius en Annet zich nogal negatief uit over jou. Wat vind je daarvan?
"Dat was absoluut niet leuk om te lezen. Vooral de uitspraak van Miranda valt me heel erg tegen (Desiree vertelde niet aan Georgie dat zij hem genomineerd had, toen hij dat wel aan haar opbiechtte, red.). Miranda zat toen al helemaal niet meer in het huis, dus die kan daar helemaal niet over oordelen. Het zegt meer over hen dan over mij. Maar ik ga wel Veronica bellen, want ik wil mijn kant van het verhaal ook neerzetten."
Wie denk je dat er gaat winnen en waarom?
"Ik denk dat het Robin of Koos gaat worden. Ik wist al dat Georgie het niet zou worden, die lag toch een beetje buiten de groep. Waarom Bianca niet? Tja, ik denk dat Robin en Koos gewoon de meeste kans hebben. Ze zijn al zo vaak genomineerd en nooit weggestemd, dus dat zegt genoeg, denk ik."
Tot slot, wat ga je allemaal doen de komende tijd?
"Ik ga eerst even lekker niks doen. Met vakantie denk ik. En daarna gewoon weer aan het werk als makelaar. Tenzij ze me iets leuks aanbieden om op tv te doen, dat lijkt me nog leuker. Maar als dat niet zo is, ga ik gewoon weer werken. Ik vond Big Brother in ieder geval heel leuk om te doen. Voor de volgende generatie bewoners heb ik eigenlijk geen tip, behalve dat je jezelf moet blijven. Het klinkt heel standaard, maar het is toch echt zo. Je moet nuchter denken, dat is heel belangrijk."
Zaterdag 30 December 2000:
Desiree is aanwezig bij de finale van Big Brother in Almere.
Maandag 1 Januari 2001:
Desiree is te gast bij de Staatsloterijshow.
Woensdag 3 Januari 2001:
Desiree opent Big Pivo in Asten.
Programma:
- zo 07/01/01: Aanwezig bij haar officiële fanclubdag in Someren.
mario.to/desiree/
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 04-01-2001 03:24]
Allereerst een spetterend en gezond 2001 toegewenst van Farid, Indy & Hieke.
Toen ik een dikke week geleden nog in het BB huis zat heb ik me nooit gerealiseerd dat ik zoveel fans zou hebben. Je leeft in een hele andere wereld. In het huis is de buitenwereld heel ver weg. Toen ik thuis was ben ik gaan kijken op mijn site en daar ben ik jullie tegengekomen in het gastenboek. "Geweldig". Dan dringt het pas tot je door wat er in de buitenwereld allemaal gaande was en is rond het programma BB. Als mensen mij op straat roepen denk ik nog: "Verrek ze roepen mij!".
Tuurlijk had ik graag bij de laatste 3 willen zitten, maar eenmaal thuis wist ik dat mijn grootste bezit, wat niet in geld uit te drukken is, mijn gezinnetje is.
Farid en Indy zijn ook reuze blij dat ik weer thuis ben. Speciaal voor jullie wil ik bedanken voor het bezoeken van mijn site. Heel erg bedankt voor jullie vertrouwen en steun.
Dit zal niet het laatste zijn wat jullie van mij horen, want deze site krijgt zeker een vervolg!
Heel veel liefs en nogmaals bedankt!
Hieke
-----------------------
afkomstig van: http://www.bighieke.com
quote:Hallo Harry, ik begreep dat je op de slotavond van BB2 was?
Op 20 december 2000 23:33 schreef Harry het volgende:
Hieke?s vriend vertrouwt "zijn vrouwtje" nog steeds.
.....
quote:Voor commentaar hebben we een apart topicje geopend kijk hier effe
Op 04 januari 2001 11:40 schreef paperclip het volgende:
Hallo Harry, ik begreep dat je op de slotavond van BB2 was?
Heb je daar nog iets opgemerkt over hoe de zaken op dat moment stonden tusse Hiekepieke, d'r vriend en Fwerwie?
Met andere woorden: Zijn er nog roddels?
Hermetisch afgesloten
Vanaf de begane grond van het belendende studiogebouw kan ik een blik naar buiten werpen. Een dubbele rij ijzeren hekken onder hoogspanning en geheel afgeplakt met blauw plastic zorgen voor een adembenemend uitzicht. "Het resultaat van vorig jaar, toen men diverse pogingen deed op het BB terrein te komen." aldus Rien, die ons de rest van de dag prima zou begeleiden.
172 filmbanden per dag
Allereerst bezoeken we de internet- en editafdeling. Tussen zoemende computers en tv monitors wordt hard gewerkt om alle Big Brother ontwikkelingen op de voet te volgen. De drukst bezochte website van Nederland brengt zestien uur per dag live verslag uit. Op de editafdeling wordt al het beeldmateriaal (172 banden van elk drie uur per dag!) tot een programma van 30 minuten gedestilleerd. We dalen de beroemde trap af waarop weggestemde bewoners hun weg naar de opname studio vonden. Vanaf de trap is door de glazen wand het Huis goed te zien; de groene schutting, de rode deur en het Huis zelf, waarvan één helft voor de bewoners en de andere voor regie en geluid. "Is die rode deur open?" vraagt Mieke, één van de prijswinnaars, fluisterend aan Rien. "Ja, die is open, al is het maar om veiligheidsoverwegingen. Bovendien heeft elke bewoner de vrijheid om het huis vrijwillig te verlaten." In de regiekamer moeten we op fluistertoon blijven praten. Slechts een dunne wand scheidt ons nu nog van de bewoners. In doodse stilte en opperste concentratie werken twee regisseurs en vier mixers 24 uur per dag door….
Typisch Bart
Vanuit de regiekamer lopen we weer naar buiten, richting studio's. "Hier rende Bart toen hij tot winnaar werd gekozen", aldus Rien, "en nam tegen alle regels in de verkeerde route richting studio's, weg van alle camera's. Typisch Bart. Grote paniek bij de regie. Gelukkig had ik mijn handcameraatje bij me en kon ik met Bart meerennen. Anders hadden we van het ultieme hoogtepunt niet eens beelden gehad!" Er klinken veel Oohh's en aahh's en we hangen aan Rien's lippen.
Sterallures
De rondleiding eindigt weer in de opname-studio. Martin deelt handtekeningen uit, Beau gaat op de foto met de bezoekers. Iedereen is gelukkig. Bang om sterallures te krijgen? Martin heeft er geen last van. Hij heeft zijn eigen bedrijfje (in koelinstallatie-technieken) na Big Brother gewoon weer opgepikt en voelt zich een gelukkig mens. En zo voelen alle tien de bezoekers zich ook, na deze onvergetelijke dag bij Big Brother.
mediactua.nl
Big Brother mag dan in Nederland zijn ontstaan, in het buitenland hebben de makers veel eerder doorgehad wat de kijker eigenlijk precies wil zien. Bleef het hier allemaal keurig netjes, met name in Engeland, België en Duitsland was het voyeurisme-gehalte veel hoger. En toen onze eigen Big Brother-deelnemers eindelijk onder de douche stapten was het al te laat. De Nederlandse Big Brother-kijker heeft het eigenlijk wel gezien... Het is daarom niet vreemd dat bedenker John de Mol ernstig twijfelt over Big Brother 3.
Na het succes van Big Brother 1 werd door de makers van het Veronicaprogramma kennelijk gedacht dat serie 2 op dezelfde wijze weer een succes zou gaan worden. Maar dat bleek toch wel even anders uit te pakken. Kijkers haakten al snel af, zeker toen ook nog eens duidelijk werd dat de bewoners van het huis in Almere niet zichzelf waren, maar een rol speelden in de hoop net zo populair te worden als hun voorgangers uit serie 1.
Daarmee kwamen ze bedrogen uit. Terwijl bewoners uit de eerste serie als Ruud, Bart, Willem, Mona en Cyrille nog altijd de aandacht trekken, zien we de bewoners van serie 2 zelfs na hun voortijdige vertrek uit het huis al bijna niet meer terug en dreigen zij na afoop van deze serie stuk voor stuk in de vergetelheid te raken. In het buitenland daarentegen hadden de makers al snel door dat voyeurisme de drijfveer van veel kijkers is om 't programma te volgen. Met name in Engeland, Duitsland en België werden de kijkers wat dat betreft op hun wenken bediend.
In het Engelse Big Brother-huis zaten een nymfomane, een exhibitionist en een voormalige gigolo. Dat baarde behoorlijk opzien en... zorgde dus voor huizenhoge kijkcijfers. Bij de Belgen was bijna dagelijks bloot te zien en leek sex zo'n beetje de rode draad van het programma te zijn. Eén van de vrouwen vertelde hoe ze in het huis aan haar 'trekken' kwam, terwijl een medebewoner 25 condooms mee het huis had in genomen. Hij verraste zijn medebewoners ook nog eens met een pittige striptease.
Ook in Duitsland ging het er een stuk pikanter aan toe. Daar liet men om de kijkcijfers nog verder op te krikken onlangs zelfs de mooie Verona Feldbusch het sex-symbool bij onze oosterburen en ooit presentatrice van het erotisch getinte programma Peep! gekleed als sexy kerstengel de bewoners bezoeken om een aantal cadeautjes uit te delen. Overigens ging dat niet geheel als gepland. Verona gleed uit en sloeg met haar voorhoofd tegen een ijzeren paal. Met een snee van vijf centimeter moest ze onmiddellijk naar het ziekenhuis worden gebracht, waar vijf hechtingen werden aangebracht. De mooie Duitse, die haar geld verdient met haar uiterlijk, hield de Big Brotherproducent verantwoordelijk voor haar glijpartij en heeft gedreigd Endemol aan te klagen wanneer er een litteken zichtbaar zal blijven.
In Nederland bleef de opwinding beperkt tot wat geflirt van Kim en Georgie en een lange kus van Desiree en Robin. Verder werd de kijker verveeld met ellenlange zogenaamd diepzinnige gesprekken tussen de bewoners. Dat had tot gevolg dat veel kijkers de afstandsbediening pakten om te kijken of er op de andere zenders wellicht iets interessanters te zien was... Daardoor haakten steeds meer kijkers af, en toen de bewoners in Almere eindelijk eens onder de douche stapten, was het al te laat om de kijkcijfers nog op te krikken.
mediactua.nl
Verschenen in: Prive 2001-01
Geschreven door: Karel Hille
Toen ik over de eerste verbazing heen was vond ik het werkelijk schitterend. Het lijkt wel een wonder. Wat jammer dat ik dit niet eerder heb laten doen en met dit haar al in het Big Brother Huis zat! Iedereen vindt dat ik mezelf gebleven ben, maar toch anders. Je weet wel wat voor woorden mannen gebruiken..." grinnikt Annet (42). "De reacties uit mijn omgeving zijn ongelofelijk positief", voegt ze er aan toe na de Great Lenghts behandeling door Ria van Vliet. In Ria's salon Hairblitz in Amstelveen en Amsterdam behoren o.a. ook Imca Marina, Gerard Joling en Debbie Jenner tot de vaste klanten.
"Annets haar, dat van nature erg dun is, heeft door deze behandeling enorm aan lengten en volume gewonnen," zegt Ria. "We gebruiken natuurlijk haar dat als het ware versmolten wordt met het eigen haar. Je kunt het dus gewoon wassen, fohnen en borstelen. Het is absoluut onschadelijk voor je eigen haar!"
Tegen de tijd dat je het er weer uithaalt, dat varieert per persoon van drie tot zes maanden, verpulver je de verbinding tussen Great Lengths en het eigen haar. Je ziet er dan weer precies zo uit als voor de behandeling.
Voor een opvulling gebruik je ongeveer dertig strengetjes en voor een verlenging zoals Annet heeft, heb je er ruim honderd nodig. De kosten per strengetje bedragen ongeveer 11 gulden. Het enige wat Annet er verder aan moet doen is elke dag borstelen met een speciale borstel en uiteraard, zoals iedereen, een goede shampoo en conditioner gebruiken!"
mediactua.nl
Uitgezonden: 3 januari 2001
Tekst: Medi(A)ctua
(Helaas geen images van het uitgezondene... wel een compleet verslag van de interviews...)
In de uitzending van RTL Live van vandaag hield Sylvana een kort interview met de drie finalisten van Big Brother 2000. Een verslag.
Sylvana: "Sind afgelopen zaterdag 30 december zijn de laatste drie Big Brother bewoners Bianca, Koos en Robin weer vrij om te gaan en staan waar ze willen, tenminste als het publiek dat toestaat. Een van de drie is 250.000 gulden rijker en de twee anderen zijn een illusie armer. Vanmiddag vertelden ze voor het eerst over hun ervaringen."
Sylvana: "Bianca, de grote winnares van Big Brother. Wat is het eerste dat je gedaan hebt toen je weer in je eigen omgeving was?"
Bianca: "Het eerste wat ik heb gedaan? Ik heb heel lang onder een warme douche gestaan en ik ben naar de snackbar op de hoek gegaan en heb een patatje met gehaald."
Sylvana: "En hoe werd er dan op je gereageerd?"
Bianca: "Ja, met ongeloof gewoon. En ik kom daar al regelmatig mijn patatten halen maar ze kenden me niet, en nu... je weet niet wat je meemaakt.."
We schakelen over naar Koos.
Sylvana: "Ik heb me laten vertellen dat jij al niet meer normaal over straat kunt. Dat je echt je jas over je hoofd moet gooien..."
Koos: "Ja, gisteren ochtend moest ik voor het eerst... Ik heb andere schoenen gekocht, kijk eens even. Want die deugeden niet...
Sylvana: "Ze zijn nog hip ook!"
Koos: "...waren niet goed genoeg volgens de meiden. Dus ik dacht ik koop effe nieuwe schoenen maar toen moest ik me dus voor het eerst vertonen, en dat was even schrikken, want ze klampen je dus allemaal aan."
Sylvana: "Vind je het leuk?"
Koos: "Ja, hartstikke mooi, maar ik moet er wel aan wennen."
Sylvana: "Je ziet er goed uit. Veel vrouwelijke fans..."
Robin: "Ongelofelijk, ja echt."
Sylvana: "Oh, vertel."
Robin: "Ze komen bij je aan de deur, eh ze willen handtekeningen, je krijgt bloemen. Ik ben uitgeweest in Utrecht, nou ik heb nooit te klagen gehad aan aandacht, ik bedoel qua vrouwen, het was altijd wel leuk, maar... Het was echt verschrikkelijk, maar verschrikkelijk ontzettend leuk. In de belangstelling staan... echt iedereen, en daar word je verlegen van."
Sylvana: "Jouw openhartigheid over van alles en nogwat, over je leven, over je sexuele geaardheid, over van alles en nogwat. Denk je dat dat geholpen heeft dat mensen je zo symphatiek zijn gaan vinden dat ze vonden dat jij moest winnen?"
Bianca: "Het heeft misschien wel bijgedragen aan de eerlijkheid die ik wel bezit. Ik ben een ontzettend eerlijk persoon, recht door zee, en daar zou ik nooit over gaan liegen. Mijn exvriendin is gewoon een heel belangrijk deel van mij, en als ik dat zou ontkennen dan zou ik gewoon mezelf niet zijn."
Sylvana: "Geen spijt van dat je gezegd hebt, nou ik kies eieren voor me geld?"
Koos: "Nee, want ik wist niet anders dan dat ik eh.. Ik had geen informatie maar bovendien wist ik niet anders dan dat ik met nul centen naar huis zou gaan. En als er 5000 gulden in de envelop had gezeten, had ik het ook gepakt."
Sylvana: "Heb je al dingen terug gezien van jezelf?"
Robin: "Ik wilde even weten hoe het bachanaal, waar ik zoveel gedronken had, hoe dat was."
Sylvana: "En hoe vond je het om dat terug te zien?"
Robin: "Ehm. Als je jezelf ziet als je dronken bent, dan is dat toch wel een beetje een afknapper, dat klopt."
Bianca: "Ik heb het nooit echt breed gehad, ik heb altijd voor me geld gewerkt. Ik heb gespaard, ik ben echt een meid die let op de aanbiedinkjes en de opruiminkjes. En in een keer heb je dan zoveel geld, en echt als je dat krijgt bevat je dat gewoon niet. Ik heb wel gezegd, ik ga op reis met familie en vrienden, maar dat ik echt twee en een halve ton heb, dat is... Je bent in een keer gewoon ... In mijn ogen vind ik dat zoveel!"
Sylvana: "Nu je natuurlijk toch een nationale bekendheid bent geworden, heb je zoiets van nou, dit bevalt me wel, persconferentie en lekker veel aandacht? Ik wil hier veder in of zo?"
Robin: "Ja, ik zou er wel verder in willen, maar het is natuurlijk afwachten wat er op je afkomt en komt er niks, prima, dan ben ik gewoon Robin en dat blijf ik he. Dan ga ik gewoon kijken of ik bij de politie kan solliciteren. En komt er wel wat, dan zal ik daar absoluut op ingaan."
Sylvana: "Wat ga je doen met het geld, als ik zo vrij mag zijn."
Koos: "Effe helemaal niks, want ik weet dat ik gewoon over een paar jaar een andere auto moet hebben, en verder sta ik er financieel niet zo voor dat ik erop.... Nee, ik denk wel dat ik met Els... Ik heb nieuwe schoenen dus gekocht en ik denk dat ik met Els wel een weekje vakantie neem. Maar voor de rest gaat Koos gewoon aan het werk en ik houd het vast voor het feit dat ik over twee, drie jaar een andere auto moet, dan heb ik een paar centen."
Sylvana: "Ja, ik denk dat het wel goed komt met jou, Koos."
Koos: "En alles wat daarbij komt, daar zeg ik geen nee tegen, hoor!"
Sylvana: "Precies, vooral niet doen. Geniet ervan en pak wat je pakken kan! Heel veel succes Koos, en bedankt."
Koos: "Oke."
Terug in de studio.
Sylvana: "Die arme Koos, die kan het nog steeds niet helemaal bevatten dat heel Nederland hem toch al in de harten heeft gesloten..."
En daarmee eindigt het item van de drie finalisten in RTL Live....
mediactua.nl
Ooit plaste hij tijdens het Boekenbal zomaar van het balkon. De urine stroomde langs de pilaren naar beneden. Want als redacteur van het tegendraadse studentenblad Propria Curis moet je toch opvallen. Onlangs lichtte hij nog zijn pootje tegen zijn baasjes. Maar Beau van Erven Dorens, presentator van 'Big Brother', heeft zijn excuses aangeboden. Wel zo handig als je hogerop wilt.
Bloedstollend, zoals die Van Erven Dorens vorige week de ontknoping bekendmaakte van 'Big Brother II'. ,,Kom maar naar buiten Bianca!'' Want Beau kan wel wat. Deze gesjeesde student geschiedenis, Nederlands en politicologie is niet voor niets al drie seizoenen lang op de tv te bewonderen bij de commerciële omroep. Voor dat succes werd het natuurlijk ook hoog tijd, na drie eerdere in de kiem gesmoorde carrières als hockeyer (,,Ik heb nooit de kracht, de moed en de opoffering gehad om mijn hockeytalent uit te diepen''), schrijver (,,Het is volkomen terecht dat de uitgever niets in mijn boek zag'') en gelegenheidsacteur.
Maar wat Van Erven Dorens nu precies kan? Nou, in ieder geval meer dan zijn broodheren hem gunnen, klaagde de presentator vorige maand nog in de Nieuwe Revu. 'Big Brother' is eigenlijk te min voor hem, een dwangbuis, een harnas, waarin hij slechts de rol van 'glijmiddel' vervult. Het programma is weinig meer dan 'gebakken lucht', verzuchtte de presentator.
Doodzonde natuurlijk, want met de in Bloemendaal geboren en getogen eeuwige corpsbal heeft Veronica een ware godenzoon ontvangen. Vindt hij zelf. Een nieuwe Willem Ruis. Een nieuwe Paul de Leeuw. Ja, meer zelfs dan dat. Want, zo merkt de presentator bescheiden op: ,,Ik kan een goed gesprek voeren''.
Maar helaas, veel verstand zit er kennelijk niet, daar aan de top van Veronica. In plaats van dat ze Beau's salaris direct optrokken tot de gevraagde 1 miljoen gulden en hem subiet een eigen show gaven (''De Beau-show, een anti-show, met kapotte show
trappen'', dagdroomde Beau vorige maand nog), moest de presentator direct zijn excuses aanbieden voor het gewraakte interview. Excuses aan de redactie van 'Big Brother'. En aan John de Mol, de almachtige producent van 'Big Brother'. Wel zo beleefd van Beau, bromde De Mol vorige week nog bij 'BarendVan Dorp'. En natuurlijk ook wel een beetje laf, voegde De Mol er direct aan toe. Want een vent, een échte vent, staat voor zijn woord. Maar De Mol is wel wat gewend van zijn presentator. Hij is door Beau al eens eerder uitgemaakt voor 'klef ventje'.
Dat laatste past ook een beetje bij het zorgvuldig gecultiveerde imago van Beau. Niet voor niets rekent Beau Theo van Gogh tot zijn beste vrienden. Je hoort Theo van Gogh het hem voorkauwen: Beledig, jongen! Beledig! Daar houden de mensen van! En zo word je pas echt beroemd!
Dus Beau beledigt tegen de klippen op, zoals hij ooit urineerde op die 'kutschrijvers'. Paul Witteman is dus walgelijk (,,De manier waarop hij zijn gasten bekwijlt!''), NCRV-icoon Rick Felderhof 'hypocriet en wee' en die boeken van successchrijver Ronald Giphart zijn natuurlijk 'kut'.
Beau leest namelijk heel andere boeken. Échte boeken. Van Willem Frederik Hermans. En Charles Bukowski. Kent u die? Beau denkt bovendien na. ,,Ik voorspel, over een jaar of twee loopt het fout af met een Big Brother-bewoner, tijdens of na de uitzending.'' Maar verantwoordelijk voelt hij, de presentator van 'Big Brother', zich daarvoor niet. ,,Ik kan toch niet voor de hele wereld zorgen?'' En wie verder nog twijfelt aan zijn mannelijkheid: op de cover van Nieuwe Revu toont hij, zoals een baviaan zijn rode kont, borsthaar. Dikke bossages, genoeg om in te verdwalen voor een gewone sterveling.
trouw.nl
HILVERSUM - Veronica overweegt een eventuele derde versie van het programma Big Brother op een andere plek op te nemen dan het inmiddels beroemde huis in Almere. Het is volgens een woordvoerster "zeker de bedoeling" dat er een deel drie van het programma komt.
Achter de schermen wordt druk overlegd over de opzet van een vervolg. Mogelijk wordt dat uitgezonden vanuit de mergelgroeve in Maastricht, maar volgens de zegsvrouw staan nog vele andere mogelijkheden open.
Bron: De Telegraaf-i
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |