quote:George Michael (53) overleden
De Britse popzanger George Michael is op 53-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn publicist, aldus de BBC, die laat weten dat het oud-lid van de band Wham vredig thuis is overleden. "Tot ons grote verdriet bevestigen we dat onze geliefde zoon, broer en vriend George is overleden, vredig thuis in de kerstperiode", aldus de publicist.
Het is niet bekend waar Michael precies door is komen te overlijden, maar de politie meldt dat er geen verdachte omstandigheden zijn.
George Michael verkocht in dertig jaar meer dan 100 miljoen albums, scoorde ruim twintig nummer 1-hits, werd alom geroemd om zijn enorme muzikale talent en de grootste artiesten stonden in de rij om met hem te werken.
Georgios Kyriacos Panayiotou (25 juni 1963, met een Grieks-Cypriotische vader) begon zijn grote succes met het duo Wham! dat hij in 1981 oprichtte met zijn beste vriend Andrew Ridgeley. Binnen een jaar scoorde het tweetal verschillende top tien-hits, waaronder Young Guns en Wake me up before you go go, en het overmijdelijke Last Christmas, met bijbehorende knusse sneeuwvideoclip.
Michael bleek meer te kunnen - en te willen - en hij ging steeds meer op de solotoer, met instant successen als Careless Whisper en A Different Corner. Hij zocht de controverse met nummers als I Want Your Sex (monogamie), Monkey (drugs), Look At Your Hands (huiselijk geweld). De hits - en zijn eerste soloalbum Faith - vlogen de toonbank over, en de onderscheidingen begonnen binnen te stromen. (tekst gaat verder onder de video),
George Michael hoorde tot de rijkste Britse musici, met een vermogen van tussen de 65 en 100 miljoen pond. Maar ook waren er drugs, arrestaties, rechtszaken en het overlijden van zijn liefdespartner. Pas laat kwam hij 'uit de kast', nadat hij zich jarenlang het imago van een heteromacho had aangemeten. Dat alles leidde tot veel depressies.
Roddels en geruchten
Na jaren van roddels en geruchten over zijn seksuele geaardheid (en een zorgvuldig aangemeten macho-imago) werd George Michael in april 1998 betrapt op onzedelijk gedrag in een openbaar toilet. Hij was 'uit de kast', eindelijk, en schreef er het provocerende Outside over, met een videoclip waarin kussende politiemannen. Pas toen werd bekend dat zijn - vrijwel geheime - liefde Anselmo Feleppa enkele jaren eerder was overleden aan aids. In later jaren werd hij nog enkele malen gearresteerd, wegens drugsbezit en dronken rijden. Een krant publiceerde foto's van de zanger, terwijl die kennelijk juist seks had gehad met een man in de bosschages. Muzikaal was het in die tijd stil rond Michael, en zo waren er meer van die periodes. Hij deed veel voor goede doelen, zoals Band Aid en Live8, en sprak zich ook politiek uit.
George Michael was bovendien nooit bang om nieuwe muzikale paden in te slaan en te experimenteren. Na Wham! had hij het wel gehad met gillende tienermeisjes en zo duurde Jesus To a Child (1994) zeven minuten, niet handig voor de radio. Evengoed werd dat nummer opnieuw een grote hit, en niet alleen in Groot-Brittanniė.
Najaar 2011 startte George Michael de Symphonica Tour die hem naar vijftien landen moest brengen. In oktober stond hij in Ahoy in Rotterdam. Half november kwam de aankondiging dat de toer moest worden afgebroken, omdat de ster een zware longontsteking had opgelopen.
Het is bijna symbolisch te noemen dat George Michael op eerste kerstdag is overleden, en dat maakt van 2016 zijn laatste kerst.
Hij ziet er hier nog kerngezond uit.quote:Op maandag 26 december 2016 11:52 schreef Gutmensch het volgende:
Ongeveer z'n laatste kunstje, een geweldige cover met Mary J. Blige van 'As' van Stevie Wonder.
Welke oorzaken zijn er allemaal al voorbij gekomen?quote:Op maandag 26 december 2016 12:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niet meer on the edge of heaven, maar er al overheen.
20 jaar terug is dit.quote:Op maandag 26 december 2016 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij ziet er hier nog kerngezond uit.
Hartfalen kan heel erg goed hoor. Heb een familielid gehad die ging slapen en niet meer wakker werd. Leed ook aan hartfalen. Vrediger dan dat kun je niet hebben, dus dat ondersteunt wel de verklaring die afgegeven is.quote:Op maandag 26 december 2016 12:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Welke oorzaken zijn er allemaal al voorbij gekomen?
Kijk dat je hart faalt dat klopt wel als je doodgaat idd.. Maar wat was de oorzaak?
Ja maar hartfalen is bij iedere dood de oorzaak... Anders ga je niet dood...quote:Op maandag 26 december 2016 12:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hartfalen kan heel erg goed hoor. Heb een familielid gehad die ging slapen en niet meer wakker werd. Leed ook aan hartfalen. Vrediger dan dat kun je niet hebben, dus dat ondersteunt wel de verklaring die afgegeven is.
De naam van de ziekte is inderdaad wat ongelukkigquote:Op maandag 26 december 2016 12:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar hartfalen is bij iedere dood de oorzaak... Anders ga je niet dood...
Vriend van me ook.quote:Op maandag 26 december 2016 12:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hartfalen kan heel erg goed hoor. Heb een familielid gehad die ging slapen en niet meer wakker werd. Leed ook aan hartfalen. Vrediger dan dat kun je niet hebben, dus dat ondersteunt wel de verklaring die afgegeven is.
Vanavond even lezen.quote:Op maandag 26 december 2016 12:41 schreef Greys het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ids?CMP=share_btn_tw
Mooi eerlijk stuk over de privé persoon George.
Doen. Echt.quote:
Mooi stukquote:Op maandag 26 december 2016 12:41 schreef Greys het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ids?CMP=share_btn_tw
Mooi eerlijk stuk over de privé persoon George.
Dat vind ik nog steeds een steengoed nummerquote:Op maandag 26 december 2016 11:52 schreef Gutmensch het volgende:
Ongeveer z'n laatste kunstje, een geweldige cover met Mary J. Blige van 'As' van Stevie Wonder.
In 2011 was hij al kantje boord door een longontsteking.quote:Op maandag 26 december 2016 12:27 schreef Loekie1 het volgende:
Hij tobde al een tijdje met z'n gezondheid:
http://www.mirror.co.uk/3(...)s-warned-him-5891703
quote:Op maandag 26 december 2016 00:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wikipedia maar. Zeldzaam kaliber. Daarom duurden albums ook zo lang.
Jullie hebben gelijk. Dit wist ik niet. Voor Faith heeft hij nagenoeg alles zelf gedaan en hoewel hij voor Older wel degelijk toetsenisten, saxofonisten en co-prouducers heeft gebruikt (zie ook George Michael – Older ) heeft hij ook voor dat album nog steeds een grote bulk van het werk voor eigen rekening genomen. Dat zie je zelden, zeker niet bij dit soort muziek. In dat opzicht zijn er overeenkomsten met Prince. Nog meer respect voor deze man.quote:Op maandag 26 december 2016 00:29 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, George deed alles zelf. Zoek maar op.
Las het ook net ja. http://www.telegraaf.nl/p(...)l_dood_in_bed__.htmlquote:Op maandag 26 december 2016 21:32 schreef Greys het volgende:
https://twitter.com/fadifawaz/status/813438773606449152
Z'n vriend tweet dat hij hem dood in bed aantrof.
Een goed duo dat baggermuziek maakte. Die combinatie lees je weinig in reviews.quote:Op maandag 26 december 2016 12:49 schreef Pielemenneke het volgende:
Was zeker een goede zanger en samen met die Andrew een goed duo.
Persoonlijk vond ik de muziek van Wham bagger.
Misschien heb ik het een beetje apart geformuleerd maar, je hebt wel eens van die zangers of bands die, technisch gezien een, of meerdere goede zangstemmen hebben, en ook heel muzikaal zijn maar absolute bagger op de markt brengen. Wham was daar in mijn ogen niet anders in. Alhoewel ik wel mijn twijfels heb over de zangkwaliteiten van Andrew Ridgeley.quote:Op dinsdag 27 december 2016 00:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een goed duo dat baggermuziek maakte. Die combinatie lees je weinig in reviews.
quote:Op maandag 26 december 2016 12:49 schreef Pielemenneke het volgende:
Was zeker een goede zanger en samen met die Andrew een goed duo.
Persoonlijk vond ik de muziek van Wham echt bagger.
Last Christmas is technisch gezien wel echt goed.
Pas bij dat tribute realiseerde ik me wat een enorme stem die kerel heeft. Hij was indertijd de enige die kon tippen aan de stem van Mercury.quote:Op maandag 26 december 2016 12:50 schreef Pielemenneke het volgende:
Ook somebody to love op de Freddie Mercury tribute zong hij erg sterk.
Een cardiomyopathie kan leiden tot hartfalen, maar is zeker niet hetzelfde. Hartfalen kan veel oorzaken hebben, en soms blijft de oorzaak onbekend.quote:Op maandag 26 december 2016 12:56 schreef Zelus het volgende:
Het ontdekken van hartfalen (Cardiomyopathy) is nog steeds vrij moeilijk, vooral omdat men vaak last krijgt van bv een longontsteking, en ook vaak symptonen krijgt die veel lijken op longontsteking. Pas na gericht onderzoek door een cardioloog wordt deze hartziekte pas ontdekt.
Heb een vriendin die deze hartziekte heeft, huisarts vond het wel wat vreemd dat zij 5 keer een longontsteking had binnen 1 jaar, maar gewoon lekker doorgaan met weer een nieuwe antibiotica kuur.
En ik heb zo'n gevoel dat het de waarheid is.quote:Op zondag 1 januari 2017 10:22 schreef Leandra het volgende:
De tweets zijn inmiddels verwijderd, maar het vriendje van GM heeft min of meer getwitterd dat het zelfmoord was.
[ afbeelding ]
Het was hartfalen.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:12 schreef GewoneBurger het volgende:
George Michael schijnt erg ontevreden te zijn geweest over zijn lichaam wat steeds ouder werd. Was tenslotte Older niet de naam van 1 van zijn albums. Zelfmoord zou me niks verbazen.
Dat kan ook het gevolg zijn van een overdosis.quote:
Dan kan het onmogelijk zelfmoord zijn ja. Verder is op basis van een eerste autopsie kennelijk nog helemaal niet vast te stellen wat de doodsoorzaak is geweest.quote:
George Michael's partner Fadi Fawaz blames hackers for singer's 'suicide attempt' tweetsquote:Op zondag 1 januari 2017 10:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik heb zo'n gevoel dat het de waarheid is.
Ze hadden zich dat iig wel goed voorbereid, want ze namen z'n schrijfstijl goed over.quote:Op maandag 2 januari 2017 09:31 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
George Michael's partner Fadi Fawaz blames hackers for singer's 'suicide attempt' tweets
http://www.ibtimes.co.uk/(...)tempt-tweets-1598907
Ik vond het alleen wel een beetje tegenstrijdig dat hij eerst tweette over dat ze zo gelukkig waren en George zin had in Kerst (plus de berichten elders dat er een nieuw album en docu gemaakt werd) om een paar dagen later te roepen 'all he wanted was to DIE'.quote:Op maandag 2 januari 2017 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hadden zich dat iig wel goed voorbereid, want ze namen z'n schrijfstijl goed over.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 2 januari 2017 09:59 schreef Greys het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet in de hackers hoor, ik denk dat ie een (al dan niet door teveel drank oid) emotionele melt down had en daarna snel zijn account verwijderde.
levensverzekering?quote:Op maandag 2 januari 2017 10:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Als het zelfmoord was, waarom zouden ze er dan zo geheimzinnig over doen?
Ik heb een laatste foto van hem gezien die was genomen door een paparazzi-fotograaf terwijl hij aan het uit eten was in een restaurant. Zelfden zo'n opgeblazen hoofd gezien en zo'n dito zwaar lichaam. Het leek wel een versie van Elvis in zijn laatste dagen. Dan verbaasd zijn dood mij niet.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:12 schreef GewoneBurger het volgende:
George Michael schijnt erg ontevreden te zijn geweest over zijn lichaam wat steeds ouder werd. Was tenslotte Older niet de naam van 1 van zijn albums. Zelfmoord zou me niks verbazen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)l_uit_elkaar___.htmlquote:'George Michael en Fadi waren al uit elkaar'
De relatie tussen George Michael en Fadi Fawaz liep al anderhalf jaar geleden op de klippen. Dat beweren anonieme vrienden van de onlangs overleden Wham-zanger in The Sun.
"Fadi was al vanaf het begin een profiteur. George wist dat, maar was dankbaar voor het gezelschap en rekende voor veel zaken op Fadi. Maar de waarheid is dat ze al achttien maanden uit elkaar waren", zou één van hen hebben gezegd.
George en Fadi leerden elkaar kennen in 2009. De fotograaf trof het levenloze lichaam van de zanger aan op Eerste Kerstdag. Fadi werd op kerstavond gefotografeerd bij het huis van de Careless Whisper-zanger en vertelde volgens The Mirror in eerste instantie dat de twee het weekend samen doorbrachten. Later paste hij dat verhaal aan en zei dat hij George de nacht van zijn dood niet heeft gezien, omdat hij in zijn auto in slaap was gevallen.
Eerder verschenen op het Twitteraccount van Fadi berichten dat George al langer dood wilde en zelfmoord had gepleegd. De fotograaf liet weten dat zijn account was gehackt en de bewuste tweets niet van zijn hand waren. Uit een eerste onderzoek op het lichaam van George, kon de politie geen conclusies trekken. Resultaten van een verdere autopsie zullen nog weken op zich laten wachten. De autoriteiten gaan niet uit van een misdrijf.
Misschien al gebeurd.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:05 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik vraag mij af wanneer de begrafenis is, aangezien hij al op eerste kerstdag overleden is..
Zou mij niets verbazen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:16 schreef Greys het volgende:
Ah, daar komt de modder van de heldhaftige immer anonieme 'vrienden'.
Nog even en Fadi heeft hem vermoord.
Ben jij uitgenodigd dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:05 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik vraag mij af wanneer de begrafenis is, aangezien hij al op eerste kerstdag overleden is..
volgens mij gingen ze nog verdere onderzoek doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:05 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
bronquote:Zelfde dag, drie jaar later: nu ook zus van George Michael plots dood aangetroffen
Dag op dag drie jaar na het overlijden van George Michael is nu ook zijn zus Melanie Panayiotou plots overleden. Melanie werd op Kerstmis dood aangetroffen in haar woning in Londen. Ze werd 55 jaar oud.
Melanie Panayiotou, die aan de slag was als kapster, werd op kerstdag levenloos in haar huis gevonden door haar oudere zus Yioda Panayiotou. “De politie werd op woensdag 25 december om ongeveer 19.35 uur door de Londense ambulancedienst opgeroepen naar een adres in Oak Hill Park, NW3, voor de plotselinge dood van een vrouw, een vijftiger”, bevestigt de Metropolitan Police aan de Britse media. “Haar overlijden wordt niet als verdacht behandeld door de politie. Een rapport zal door de lijkschouwer worden opgesteld om de omstandigheden te achterhalen.”
De dood van Melanie komt als een schok aan bij de familie. Exact drie jaar geleden, op kerstdag 2016, moesten ze al afscheid nemen van Melanies kleine broertje. George Michael stierf toen in zijn huis in Goring-on-Thames, op 53-jarige leeftijd. Onderzoek naar de doodsoorzaak wees destijds uit dat Michael een natuurlijke dood stierf. De zanger leed aan een verzwakt hart en een vervette lever, volgens een van de betrokken lijkschouwers, Darren Salter.
Testament
Melanie had een bijzonder hechte band met George, die ze steeds ‘Yog’ noemde. Ze reisde met hem de wereld rond voor zijn tournees en stond steeds aan de zijde van de zanger. In mei van dit jaar bleek ook dat George het grootste deel van zijn fortuin van ruim 115 miljoen euro aan Melanie en zijn andere zus Yioda had nagelaten. Wat er nu met haar deel van de erfenis gebeurt, zal de toekomst moeten uitwijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |