Anderhalf jaar bezig nu. Youtube from scratch..zit vooral in de popliedjeshoek. Leuk om te doen. Als ik een keer betere opnameapparatuur heb ( en durf) zal ik hier ook wel eens wat plaatsen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 19:54 schreef Fooshantay het volgende:
[..]
Gracias!
Virtuoos :$ haha
Ik speel in totaal zo'n 8 á 9 jaar en ik ben autodidact :p
Jij?
Zoals ik het zie bij Fender custom shop. Zit er noiseless single coils in en zit er midboost in, die de midden tonen dus versterkt in de tweede tonecontroller. Daarnaast denk ik dat er een hele batterij aan pedalen liggen voor hem.quote:Op zondag 16 april 2017 23:17 schreef Ingolstadt het volgende:
Iemand enig idee hoe je die sound van Clapton op 2:30 krijgt?
Soort effect dat je hoort
Zeker doen! Is echt leuk om te doen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 22:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Anderhalf jaar bezig nu. Youtube from scratch..zit vooral in de popliedjeshoek. Leuk om te doen. Als ik een keer betere opnameapparatuur heb ( en durf) zal ik hier ook wel eens wat plaatsen.
Ik heb op zijn blackie gitaar gespeeld inderdaad hele hoge output met veel mids. Veel pedalen gbruikt hij niet. Met die hoge output zorgt die voor overdrive geluid van zijn versterker. Om het wat romiger te maken rolt hij zijn volume op de gitaar wat naar beneden.quote:Op woensdag 10 mei 2017 22:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zoals ik het zie bij Fender custom shop. Zit er noiseless single coils in en zit er midboost in, die de midden tonen dus versterkt in de tweede tonecontroller. Daarnaast denk ik dat er een hele batterij aan pedalen liggen voor hem.
Ja die ken ik idd. En Andy from Leeds is ook erg goed!quote:Op donderdag 11 mei 2017 09:13 schreef Fooshantay het volgende:
[..]
Zeker doen! Is echt leuk om te doen.
En als ik jou was zou ik op Justinguitar.com kijken - heeft ontzettend veel goede tutorials online staan.
Cool!quote:Op donderdag 11 mei 2017 12:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja die ken ik idd. En Andy from Leeds is ook erg goed!
Heb al wel een keer opgetreden met een vriendin, zij zong, ik zong en speelde gitaar.
Makkelijke akkoorden; Mad World. Ging best goed maar was wel doodeng
Die gitaar die hij daar gebruikt hebben geen noiseless elementen maar Lace Sensor, en ook nog geen midboost. Als amp gebruikt hij een Soldano (of een Marshall, weet niet zeker). Pedalen gebruikt hij nauwelijks overigens, alleen de Wah en eentje om van speaker te wisselen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 22:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zoals ik het zie bij Fender custom shop. Zit er noiseless single coils in en zit er midboost in, die de midden tonen dus versterkt in de tweede tonecontroller. Daarnaast denk ik dat er een hele batterij aan pedalen liggen voor hem.
alstu, speel er zelf na 8 jaar nog op en ook paar keer op die opgetreden(fender squier affinity strat). Wél laatst volume en toonknoppen vervangen, maakt wel een verschil.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:32 schreef Fer het volgende:
Even een update hier:
Diegene die mij een Squier aanraadde had gelijk. Na een week of 4 kwam ik al snel,op het limiet van mijn Fazley strat en eigenlijk wilde ik liever een Tele. Na 2 Harley Benton's die beide terug moesten, eerste onspeelbaar en een defect aan de schakelaar, tweede technische goed, maar schade op de hals. Een Squier Affinity Tele gezien, die wel heel goedkoop afgeprijst was en man, ding speelt echt een klasse beter dan Harley Benton en 3 klasses beter dan Fazley.
Topkam is perfect ingevijld, mooie lage actie en intonatie spot on. Hals afstelling exact goed. Speelt licht, klinkt mooi, geen gezoem bij volume dichtdraaien en duidelijk hoorbare toneknop. Hals afwerking is een heel matte, zacht aanvoelende lak.
En nu weer verder oefenen.
In welke zin maken het vervangen van die toonknoppen een verschil?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 00:54 schreef Pajanus het volgende:
[..]
alstu, speel er zelf na 8 jaar nog op en ook paar keer op die opgetreden(fender squier affinity strat). Wél laatst volume en toonknoppen vervangen, maakt wel een verschil.
Heb ik ook gedaan op mijn gitaar die van mij kraakten ontzettend.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 01:01 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
In welke zin maken het vervangen van die toonknoppen een verschil?
Potmeters neem ik aan, niet alleen de knoppen zelfquote:Op zaterdag 20 mei 2017 01:01 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:59 schreef ssebass het volgende:
[..]
Potmeters neem ik aan, niet alleen de knoppen zelf
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 20 mei 2017 11:59 schreef ssebass het volgende:
[..]
Potmeters neem ik aan, niet alleen de knoppen zelf
kraken, ze draaien vloeiender, en t brommen. maakt wel een verschil als je met hard geluid speelt.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 01:01 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Soepeltjes!quote:Op zondag 21 mei 2017 15:55 schreef Trollscience het volgende:
negeer de Fisher Price-distortion maar ff
Die Lord of the Rings-medley van jou is ook zeker niet verkeerd hoorquote:
Nuttige simpele mod om treble bleed tegen te gaan:quote:Op zondag 21 mei 2017 00:06 schreef Pajanus het volgende:
[..]
kraken, ze draaien vloeiender, en t brommen. maakt wel een verschil als je met hard geluid speelt.
Goed zegquote:Op zondag 21 mei 2017 15:55 schreef Trollscience het volgende:
negeer de Fisher Price-distortion maar ff
Hebt het nooit gemerkt, maar ik speel dan ook door m'n pc speakersquote:Op zondag 21 mei 2017 00:06 schreef Pajanus het volgende:
[..]
kraken, ze draaien vloeiender, en t brommen. maakt wel een verschil als je met hard geluid speelt.
mja, of die potmeters voor een paar euro vervangen.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:55 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nuttige simpele mod om treble bleed tegen te gaan:
nee precies, dan merk je t niet.quote:Op maandag 22 mei 2017 00:33 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Hebt het nooit gemerkt, maar ik speel dan ook door m'n pc speakers
Dat is niet voldoende, maar meeste gitaren hebben dit al. Wel handig om je geluid te veranderen als je vindt dat je gitaar warmer of helderder moet klinken. Hoe meer farad hoe warmer die klinkt.quote:Op maandag 22 mei 2017 02:09 schreef Pajanus het volgende:
[..]
mja, of die potmeters voor een paar euro vervangen.
Thanks!quote:Op zondag 21 mei 2017 18:14 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Die Lord of the Rings-medley van jou is ook zeker niet verkeerd hoorMooi gespeeld, en met gevoel ook. Ben ooit begonnnen als klassiek gitarist maar heb dat echt al bijna 6 jaar ofzo niet meer gespeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |