Ja, ik zeg toch ½ NLs-NLs.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lodewijk de veertiende was een Fransman, samen met de heersende klasse toen.
Maar goed, onder Nederlandse Nederlanders, versta ik niet iemand die voor de helft Nederlands is.
Jesse Klaver is juist een Marokkaanse Nederlander. Want half Marokkaans en half Nederlands.
Öztürk doet zijn best, maar Azarkan is veel capabeler.quote:
Cherry picking van je. Je gebruikt de term Nederlandse Nederlander, voor mensen die qua afkomst 50% Nederlands zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik zeg toch ½ NLs-NLs.
Klaver zijn vader is gewoon een zaaddonor geweest en hij is verder gewoon als NL'er, zonder zijn vader en zijn cultuur, opgevoed. Die versta ik onder NLse-NL'er iig.
Ja, okee, dat klopt, maar dat is wel een reële optie voor een NL'er met een Franse achternaam.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet iedereen met een Franstalige achternaam stamt van de Hugenoten af. Tal van Franstaligen zijn later geïmigreerd, of met de elite van toen meegekomen, uit de Zuidelijke Nederlanden etc.
Iig stuntelt Oztürk met de taal en kan dan idd af en toe zijn geduld verliezen waardoor er bepaalde dingen worden gezegd die niet diplomatiek zijn. Azarkan is uitstekend bedreven in de NLse taal iig. Qua onderwijs wrs allebei HBO'ers? Kuzu heeft een hoger opleidingsniveau wrs.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:35 schreef Bilge het volgende:
[..]
Öztürk doet zijn best, maar Azarkan is veel capabeler.
Ik schat Azarkan en Kuzu ongeveer even hoog in.
Ja, ik ben daar wel een stuk milder in. Ik heb geen beef verder met deze mensen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cherry picking van je. Je gebruikt de term Nederlandse Nederlander, voor mensen die qua afkomst 50% Nederlands zijn.
Ik vind Azarkan communicatief helemaal niet zo sterk. Draait als zijn mening omtrent Erdogan gevraagd wordt, begint over de PVV en een wet om steun voor politieke partijen vanuit het buitenland te verbieden.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iig stuntelt Oztürk met de taal en kan dan idd af en toe zijn geduld verliezen waardoor er bepaalde dingen worden gezegd die niet diplomatiek zijn. Azarkan is uitstekend bedreven in de NLse taal iig. Qua onderwijs wrs allebei HBO'ers?
Ik weet niet hoe oud die Azarkan is btw?
Ah, bedrijfskunde, okee.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind Azarkan communicatief helemaal niet zo sterk. Draait als zijn mening omtrent Erdogan gevraagd wordt, begint over de PVV en een wet om steun voor politieke partijen vanuit het buitenland te verbieden.
Liet zich ook de vloer aanvegen door Theo Hiddema.
Maar Farid is wel hoger geleid (G.)
Drs. Azarkan
https://nl.linkedin.com/in/drs-farid-azarkan-msc-re-mrics-3602675
Ik zag Azarkan tegenover Derksen bij Pauw. Los van de standpunten vond ik dat Azarkan goed uit de verf kwam. Goed voorbereid van Azarkan, Derksen doet het op routine, is redacteur van VI en heeft ook nog zijn tv-programma.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ah, bedrijfskunde, okee.
Nou ja, hij is een radde prater, ook al is niet iedereen het met hem eens en ook al kan hij op punten verliezen, dat zijn gewoon betere eigenschappen dan Oztürk heeft. Die zegt in zijn drift, ook omdat hij zich niet goed kan verwoorden, dingen die niet echt goed overkomen.
Ik heb ze allebei gezien, mijn conclusie was dat de man als een echte politicus heel bedreven is om zijn standpunten te verwoorden, inclusief op emotie spelen, en daarmee komt-ie verbaal veel sterker over als een Oztürk. Dat is beetje mijn punt in deze, los van of ik het met hem eens ben wel of niet. En of hij nu wel of niet op punten won van genoemde discussianten.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zag Azarkan tegenover Derksen bij Pauw. Los van de standpunten vond ik dat Azarkan goed uit de verf kwam. Goed voorbereid van Azarkan, Derksen doet het op routine, is redacteur van VI en heeft ook nog zijn tv-programma.
Daarbij heeft Derksen bij Pauw niet op voorhand de lachers en het applaus mee.
Maar goed, Azarkan kwam wel weer behoorlijk knullig over tegenover Hiddema.
Op minuut 6.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb ze allebei gezien, mijn conclusie was dat de man als een echte politicus heel bedreven is om zijn standpunten te verwoorden, inclusief op emotie spelen, en daarmee komt-ie verbaal veel sterker over als een Oztürk. Dat is beetje mijn punt in deze, los van of ik het met hem eens ben wel of niet.
Dat komt 2 x niet sterk over idd. Vraag me af of dit is doordacht.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op minuut 6.
Wat vindt u van de gedragingen van Erdogan?
Dit is toch uitermate zwak gedraai?
Mij lijkt het eenvoudig, of je spreekt je uit voor Erdogan. Vindt hem een prima peer en harkt zo je Erdogan stemmen binnen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat komt 2 x niet sterk over idd. Vraag me af of dit is doordacht.
Daar moeten ze dus wel aan werken willen ze echt geloofwaardig overkomen. Aan de andere kant scheppen ze zo stemmers op, zoals ze het nu doen. Vooral Turken dan.
PS: heb dit hele programma gemist. Was dat omtrent politicus van het jaar? (Ja dus)
PPS: even terugkijken dus..
Het zal vooral een partij blijven voor Turken en wat overige moslims. Het aantal Nederlanders dat erop stemt zal erg laag zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:37 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Redelijke man-vrouw verhouding.
7 van de 18. Is wel redelijk, gelet op het feit dat islam toch de godsdienst die wrs het meest wordt aangehangen en vrouwen daarin niet, zal ik maar vriendelijk zeggen, als gelijkwaardig worden gezien. Kan natuurlijk ook stukje bijgoochem zijn. Want zoveel zetels gaan ze realistisch gezien scoren en van de top 2 is 0% vrouw en van de top 4 is 25% vrouw (wat 25% minder is dan representativiteit).quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:37 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Redelijke man-vrouw verhouding.
Als ze drie zetels halen, wat een hele prestatie zou zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
7 van de 18. Is wel redelijk, gelet op het feit dat islam toch de godsdienst die wrs het meest wordt aangehangen en vrouwen daarin niet, zal ik maar vriendelijk zeggen, als gelijkwaardig worden gezien. Kan natuurlijk ook stukje bijgoochem zijn. Want zoveel zetels gaan ze realistisch gezien scoren en van de top 2 is 0% vrouw en van de top 4 is 25% vrouw (wat 25% minder is dan representativiteit).
Maar daar moet je de andere partijen dan tegenover zetten, eerlijkheidshalve, ik weet niet hoe dat bij die partijen zit.
Klopt, en ik denk dat 3 wel overdreven is, ik hou het op 0 of 1 à 2.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ze drie zetels halen, wat een hele prestatie zou zijn.
Hebben ze precies 0 vrouwen in de kamer.
Het wordt geen race VVD-PVV.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, en ik denk dat 3 wel overdreven is, ik hou het op 0 of 1 à 2.
Maar we zullen het zien.
Zelfde geld zit ik fout.
Zal toch race VVD-PVV worden wrs.
Ik wist dat je dat zou gaan noemen hè.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:53 schreef Bilge het volgende:
Als Sylvana niet op het laatste moment vertrok, zat ze ongetwijfeld op nummer 2 of 3.
Het 'vrouwvriendelijke' Nederland heeft nog nooit een vrouwelijke premier gehad, terwijl het Ismaitische en dus 'vrouwonvriendelijke' Turkije, Pakistan, Indonesië, Bangladesh, Senegal en Kosovo dat wel hebben gehad.
Ik zie DENK minstens 4 zetels scoren.
En clown Kuku op 1quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:30 schreef Bilge het volgende:
Wel mooi dat Azarkan op 2 staat ipv Öztürk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |