abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:30:54 #211
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168589323
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak :+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168602893
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak :+
Ah, jij hebt hetzelfde poetsbeleid als ik. Waar vuil zit, zit geen pekel :D
Eén uitzondering: ik heb van de week de kentekenplaat gepoetst. Die was écht niet meer te lezen en ik wilde geen bon oplopen daarvoor.
Schip ahoy!
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:17:59 #213
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168605583
Ik heb dan ook geen RS4 :+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168663533
Na de winter poets ik alles pas weg.
Een uitzondering: de kentekenplaat. Kans op bon voor onleesbare kentekenplaar is kleiner. En minder hoog dan gemiddelde bon voor te hard rijden is mijn ervaring ;p
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_168675537
Kan me niet voorstellen dat de winter met al dat zout op straat goed zou zijn voor je lak.

Vandaag maar even afgespoeld...

  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 11:39:05 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168681314
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 11:25 schreef lipje het volgende:
Willen jullie dit kinderachtige gepraat in een ander topic voortzetten?
Of gewoon niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168681368
Wat is er kinderachtig aan praten over de pekel van je auto afwassen? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 11:49:33 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168681455
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 11:43 schreef Geralt het volgende:
Wat is er kinderachtig aan praten over de pekel van je auto afwassen? 8)7
Niets. Maar daar ging het niet over ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169037866
Remmen zijn binnen. Groter dan 14 inch wielen. :D Gaat om zowel blokken als schijven voor voor & achter.



Deze week gaan we de flensen opmeten vanaf turbo's, dit om zo een op maat gemaakte downpipe (2x 3.5 inch) te kunnen maken. Als dat gelukt is dan gaat de uitlaat (HMS 3.5 inch) eronder met 2 eindstukjes. Ik maak me wel een klein beetje zorgen opdat dat 3.5 inch niet teveel kabaal gaat maken.


Dit is een willekeurige video van een andere duitsert met ook een 3.5inch uitlaat, maar het klinkt allemaal best hard.

Ook loop ik het risico dat er een gigantische dreun vanaf een bepaald toerental mischien zal komen, dat merk je vooral tussen de 80 en 120kmph. Nu is het nog lekker rustig eerlijk gezegd. :D
pi_169038816
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Schip ahoy!
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:41:51 #221
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169041426
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak :+
Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie niet :P

Mooie RS4, mooie techniek.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 17:16:29 #222
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_169048918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Gewoon doorverkopen aan tokkies toch lekker hard en vlammend.
Irene is bae <3
pi_169050057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:31 schreef Jism het volgende:

Deze week gaan we de flensen opmeten vanaf turbo's, dit om zo een op maat gemaakte downpipe (2x 3.5 inch) te kunnen maken. Als dat gelukt is dan gaat de uitlaat (HMS 3.5 inch) eronder met 2 eindstukjes. Ik maak me wel een klein beetje zorgen opdat dat 3.5 inch niet teveel kabaal gaat maken.


Dit is een willekeurige video van een andere duitsert met ook een 3.5inch uitlaat, maar het klinkt allemaal best hard.

Ook loop ik het risico dat er een gigantische dreun vanaf een bepaald toerental mischien zal komen, dat merk je vooral tussen de 80 en 120kmph. Nu is het nog lekker rustig eerlijk gezegd. :D
Dat geluid O+ O+ *O* *O* _O_ _O_ _O_
pi_169060352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
De verkoop boeit me eerlijk gezegd ook niet meer. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie niet :P

Mooie RS4, mooie techniek.
Jup. Bij dealers in duitsland is de kans dat je een boekje over de eerste RS2/RS4 kunt vinden aanzienlijk. Ze zijn er best trots op.
pi_169114408


Ze hebben de niet geperforeerde remmen geleverd, ondanks bestelling & doos geperforeerd met koeieletters stond.

Uiteindelijk maar eieren voor m'n geld gekozen. Het verschil krijg ik terug. Maar ik heb al zo lang op die dingen staan wachten weer.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:25:07 #226
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169115008
Waarom met minder genoegen nemen :?.

Die remmen gaan langer mee dan dat je er op moet wachten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169115161
De meningen verschillen over geperforeerd vs niet geperforeerd. Maar de garage zei me dat niet geperforeerde remmen op een RS6 C5 beter gingen dan een set met wel geperforeerde.

Geperforeerd heeft meer afvoerkanalen voor o.a vocht, remstof en remgas dat ontstaat tussen pad en schijf, en een extra koelende werking als je er flink op gaat staan beuken. Maar dat geperforeerde kan zorgen voor snellere scheurtjes.

Maar de keren dat ik op de ring ermee rijdt is ook op 2 vingers te tellen :P

Ze zijn 365mm groot, 30mm dik, en achter 325mm groot. Voor heeft 2 zuigers, achter 1.
pi_169115434
Vandaag haat ik mn Audi en wil hem het liefst in de fik steken. Kutauto!
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169115468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:43 schreef raspberryPi het volgende:
Vandaag haat ik mn Audi en wil hem het liefst in de fik steken. Kutauto!
Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.


pi_169115577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:44 schreef Jism het volgende:

[..]

Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.


Nee, zo erg is het nog niet. Door die storm gister is er wat blad in gewaaid waardoor de afvoer verstopt raakte, en met wassen is ie vol water gelopen, gevolg accu stuk. Mocht hem niet bij de carwash laten staan dus moest ie op zon auto ambulance naar de garage gebracht worden. En dat terwijl ik vorige week ook al een dure reparatie heb moeten betalen.Echt zo balen dit.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169116084
Ik denk dat er al wat langer blad & rotzooi in dat afvoertje zat. 1 storm gaat daar geen kilo's aan bladeren in doen waaien :P

Een accu kost een tientje of 7, je kunt deze zelfs bij de kwikfit weghalen incl 3 jaar garantie.
pi_169116323
Waarschijnlijk zat er al langer blad in klopt. Hij word nu gemaakt, maar vanmorgen stond ik echt op het punt van flink doorflippen. Ook omdat hij niet gesleept kon worden, daar baal ik nog het. meest van.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169116394
Zet dat ding ergens op een parkeerplaats, noteer type accu en hoeveel AH, rij met iemand naar de kwikfit, koop een accu, vervang 'm on the spot en klaar.

Dat reinigen van afvoergootjes moet je wel eens in de zoveel tijd doen. Je hebt zowel voor (onder de kap) als achter (bij reservewiel) afvoertjes gaande.

Kan geen kwaad die eens in de zoveel tijd te reinigen. Als je een dakraam (electrisch) hebt, heb je ook daar afvoerslangetjes. Die kan je het beste 'zachtjes' doorspuiten eens in het jaar.
pi_169116582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:27 schreef Jism het volgende:
Zet dat ding ergens op een parkeerplaats, noteer type accu en hoeveel AH, rij met iemand naar de kwikfit, koop een accu, vervang 'm on the spot en klaar.

Dat reinigen van afvoergootjes moet je wel eens in de zoveel tijd doen. Je hebt zowel voor (onder de kap) als achter (bij reservewiel) afvoertjes gaande.

Kan geen kwaad die eens in de zoveel tijd te reinigen. Als je een dakraam (electrisch) hebt, heb je ook daar afvoerslangetjes. Die kan je het beste 'zachtjes' doorspuiten eens in het jaar.
Ja thnx voor de tip, die man heeft hem ontstopt, nieuwe accu zit er in, en mn schatje rijd weer.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169288304
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:12 schreef Jism het volgende:

[..]

De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar ¤ 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.

Maar zo'n auto is dan ook gedoemd om de rest van z'n tijd in een showroom te blijven staan. Auto's zijn gebruiksvoorwerpen en moet je hoe dan ook mee rijden. Er 70k mee rijden zegt dat de betrouwbaarheid in ieder geval goed zit, ook na 300.000 km.

Hier en daar een tegenslagje ( :> ) maar motorisch ideaal. V6 met 2 turbo's, sloot koppel en je kunt er uren in cruisen. Teminste, dat is mijn beleving. :)
Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.
pi_169290162
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:18 schreef akaQ het volgende:

[..]

Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.
Die auto verdwijnt in de showroom, en komt daar nooit meer uit. :D Als je 99k neerlegt voor een RS4 B5 in zo'n toestand, is een meter rijden al ¤ 500 in mindering.

Remmen waren dikwijls al geinstalleerd en ingereden. Qua performance best goed.



Nu dacht ik een leuk dealtje te hebben geslagen, maar ik kwam een beetje bedrogen uit. :D



RS6 winterset... echter de ET waarde wijkt af (ET30 ipv ET20) voor de RS4. Blijkbaar kan dat niet zonder gebruik van spacers en in mijn geval, de auto te moeten verhogen.



Dat werkt dus niet. _O- De set staat inmiddels weer te koop en ik ben me aan het fixeren op Sportec RS4 B5 velgen.
pi_169426926
Nou het verkopen van de velgen valt wat tegen. De markt hiervoor is kleiner dan de RS4/S4 en het vinden van potentieele kopers valt niet mee. Vind het zonde de velgen zelf niet te gebruiken, dus ben met o.a enkele experts wezen praten over het gebruik van spoorverbreders.



De auto heeft namelijk fabrieksopgaaf ET20. De velgen zijn ET30. Ik moet dus een spoorverbreders setje van teminste 10mm gebruiken om terug op ET20 te komen. Heeft het effect op het onderstel, banden of bijv. wiellagers? Niet als je binnen de fabrieksopgaaf blijft.

In de regel kan iedere auto spoorverbreders gebruiken, maar hoe langer je gaat hoe groter de stress is. Ook bij al reeds versleten lagers en met plots gebruik van spacers kan zo'n lager het begeven natuurlijk.

De knoop dus doorgehakt, en een 10mm spacer set aangeschaft:



Liep alleen nog tegen het probleem aan met dat de langere wielbouten conisch waren ipv bol. Die moet ik vandaag even terug inruilen voor de wel juiste set. Vandaag dus 2 dingen doen:

- De auto verhogen
- De velgen installeren, met volgende week kijken voor nieuwe zomerbanden.

Qua bandenmaat ga ik weer terug naar het origineel, 255/35/18 ipv 235/35/19 wat nu het geval is. Grip zal een stukje beter worden (contact met de weg, banden zijn weer wat breder) en het verbruik zal ietsjes toenemen (meer weerstand).

Maar dat is voor zo'n auto helemaal niet erg. Geen overbodige luxe zelfs.



Wel even de auto nog wezen poetsen afgelopen week.
pi_169436642


Perfect fit. :Y)

Voor:



Na:





En aangezien ik toch bezig was, meteen de losliggende instaplijsten vastgezet.



Wel eerst ondergrondjes ontvet. Prop kit erop, vastzetten en laten drogen:



Zit weer voor de komende 10 jaar.

Auto is verhoogd met voor 2.5cm en achter met 2cm, omdat de band o.a schaafde tegen de wielkast met insturen en vooral met kleine drempels al achter hoorbaar was. Ik denk dat het nog iets zakken moet met een halve cm achter en een hele cm voor.

Al met al erg tevreden erover. Je zou denken waarom de oude wegdoen? Ik vind ze niet zo speciaal genoeg eerlijk gezegd. Het zijn velgen waar je snel op uitgekeken raakt. Deze daarintegen blijven me 'verwonderen' iedere dag dat ik naar de auto kijk, en zo moet het ook.



Qua bandenmaat ook een flinke kluif: 255 / 18 / Y index. Die komen zowat voor ¤ 200 per stuk. Nu zitten er nog winterbanden op (1 seizoen gebruikt) maar die gaan er vanzelfsprekend weer vanaf.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 18:55:48 #239
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169438023
Stuk beter zo. Veel minder sjonnie imo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169438445
ik zou persoonlijk een 1.8 logo op de achterkant zetten })
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')