Ik denk persoonlijk dat je er beter same spec S parts van de dealer op kunt schroeven als cheapass imitatierommel uit Polen. Grappig dat je dat in één zin zo effe opsomt..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:
[..]
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.
Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.
NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
In de OP kan je lezen/betrekenen dat TS 'm heeft gekocht met ongeveer 290000 op de teller.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar ¤ 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:27 schreef NightFlight het volgende:
Laatst en enige onderhoudsbeurt was in 2001, ding is van binnen dus helemaal kapotgerot/ uitgedroogd.
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Wel treurig voor zo'n auto. Altijd maar binnen staan.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar daar is dat ding ook voor bedoeld. Er is geen hond die er een ton voor neerlegt om vervolgens te gaan hoeken als een malle, want dan schrijf je enorm af. Dat ding komt als verzamelobject in de garage en gaat over vijf jaar weer de verkoop in voor het dubbele.
Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
Rood past wat mij betreft totaal niet bij een Audi. Alleen die A1 Sportback oid komt er redelijk mee weg.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:47 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.
Maar die is niet bootachtig genoeg.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?quote:Op maandag 30 januari 2017 15:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.
Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?
Niet veel anders dan een RS4 dus.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?quote:Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet veel anders dan een RS4 dus.
Hij bedoelt dat bij beide auto's de motoren onderhouds-intensief en kostbaar zijn, dat het specifiek andere punten zijn is niet heel boeiend.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?
quote:Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
Dat ding zal echt wel een keer worden gestart om alles in beweging te houden. Zo'n auto die verwarmd in een showroom staat vergaat niet zo gauw hoor. Zijn ook allerlei middeltjes om rubbers vooral in goede staat te behouden.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?
Kan prima uitgedroogd zijn ondertussen, zie je niet van buiten.
Hoe zit het met de aanslag in de cilinders? Even met de hoon erdoor en je kijkt al tegen een complete motorrevisie aan. Dat ding is leuk om te laten staan, anders komt er alleen maar ellende van.
Voor ¤ 99.000 kan je inderdaad heel veel kopen, maar de B5 RS4 is gewoon een cult-car. Die heeft straks de status als dat nu de RS2 heeft. Vindt maar eens een betaalbare RS2.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.
En een Km-stand van 61.000, al is dat mischien stiekem ook niet meer. :>quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Dat valt best mee. Mijn auto heeft een km-stand van 360.000 inmiddels en rijdt een M5 E39 eruit. Een S4 met 400PK ook. Onderhoudskosten heeft iedere auto. Het grotste nadeel aan de mijnes is dat de 16 jarige leeftijd een grote rol speelt.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet veel anders dan een RS4 dus.
Volgende week nieuwe remmen (voor / achter), schijven zo groot als een 14 velgen. Tegelijkertijd 2x 3.5 inch downpipes op maat lassen en er een complete 3.5inch HMS uitlaat eronder plaatsen.quote:Op maandag 30 januari 2017 17:44 schreef BoneThugss het volgende:
Trouwens respect voor TS dat hij zo'n auto rijdend houdt.
Ik snap dat je er van baalt, maar zo raar is dat niet. Er ligt een hoop troep op de wegquote:Op woensdag 1 februari 2017 12:55 schreef Jism het volgende:
Baal er zo van dat met 1.5 uur poetsen, dat ding weer supersmerig is na een kleine 150km. Gaat nergens meer over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |