Klinkt vooral als mishandeling in de oren.quote:Op maandag 26 december 2016 18:34 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.
Viel wel mee hoor...quote:Op dinsdag 27 december 2016 13:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Klinkt vooral als mishandeling in de oren.
Waarom? Dat vind ik altijd zielig, het blijft gewoon een auto van 15 jaar oud. En die kunnen ook erg mooi zijnquote:Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Stock velgen komen er weer onder, en daar blijft het denk ik bij. Je moet een model audi zoals deze niet vernaggelen met tupperware tuning. Ik vindt de auto zoals die is eigenlijk al harstikke mooi.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Het onderstuur is redelijk aan te pakken hoor, hoop upgrades, maar je ontkomt er niet aan dat er gewoon een loodzware motor voorin het voertuig ligt.quote:Op dinsdag 27 december 2016 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
Dat filmpje van Tiff gaat alleen maar over ondersturen.
Mwah kan sommige zijn wel oke boten hoor.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom? Dat vind ik altijd zielig, het blijft gewoon een auto van 15 jaar oud. En die kunnen ook erg mooi zijn
Kan.quote:Op dinsdag 27 december 2016 21:10 schreef Jism het volgende:
[..]
Stock velgen komen er weer onder, en daar blijft het denk ik bij. Je moet een model audi zoals deze niet vernaggelen met tupperware tuning. Ik vindt de auto zoals die is eigenlijk al harstikke mooi.
Verlagen heeft weinig zin, op het moment schamp ik met downpipes op sommige drempels de boel al. Nog lager wordt nog onpraktischer. Qua upgrades zou ik alleen voor een FIS control willen gaan, en natuurlijk de laatste delen tot een 3.5inch HMS uitlaat die ik al een tijdje op de zaak heb staan (twv ~ ¤ 1000 ).
Ik dacht er ooit aan de complete achterbank eruit te halen, en een kooi constructie in te bouwen en alles te laten bekleden. Echter dan ontgaat het avant idee een beetje.
Of deze, een RS4 B5 met RS6 C5 V8 Bi-turbo motor:
800PK RS4 acceleratie vid:
Of deze....
Nja...Blijven erg leuke auto's.
Verkrachten bedoel je? Beter laat je m zo origineel mogelijk. Alleen wat licht optic veranderen zoals velgen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Sinds wanneer is er wat mis met verkrachtenquote:Op vrijdag 30 december 2016 06:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verkrachten bedoel je? Beter laat je m zo origineel mogelijk. Alleen wat licht optic veranderen zoals velgen.
In principe staat er celstraf op en tbs als je een moeilijke jeugd hebt gehadquote:Op vrijdag 30 december 2016 09:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er wat mis met verkrachten
Turbo volgens mij 800 tot 1200 per stuk, en dan nog arbeid, maar das een stuk minder dan mijn auto in ieder geval, hier moet het blok er gewoon uit.quote:Op vrijdag 30 december 2016 09:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat een bak zeg
Ik rij zelf in een Skoda Octavia RS van 2002 (zelfde onderstel toch?) en dat vind ik al een heerlijk ding met z'n tot 235pk gechipte 1.8T'tje, maar die valt in het niets bij dit kanon natuurlijk
Overigens heb ik volgens mij ook de K04-turbo zitten (een enkele dan natuurlijk). Momenteel 236k op de teller en still going strongDus hopelijk kan ik het vervangen daarvan nog even uitstellen, want dat is geen goedkoop grapje volgens mij
Ja, ik kan tanken en de ruitenwisservloeistof bijvullen, maar daar houdt mijn technische kennis wel weer mee op, dus die arbeid moet welquote:Op vrijdag 30 december 2016 11:22 schreef Jism het volgende:
[..]
Turbo volgens mij 800 tot 1200 per stuk, en dan nog arbeid, maar das een stuk minder dan mijn auto in ieder geval, hier moet het blok er gewoon uit.
Een 'andere' grotere turbo zet je er niet even op zonder fatsoenlijke remap. Dit omdat je dan andere (boost) verhoudingen gaat krijgen in je motor en dat kan schade toedoen. Hou er ook rekening mee met dat wanneer je een grotere turbo plaatst, het moment dat de turbo echt gaat werken je dit ook verlegt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, ik kan tanken en de ruitenwisservloeistof bijvullen, maar daar houdt mijn technische kennis wel weer mee op, dus die arbeid moet wel![]()
Mocht het ooit zover komen ga ik misschien wel een andere turbo erop zetten voor nog wat extra pk's, al weet ik niet of dat verstandig is op de voorwieltjes
Sorry maar dat is echt net zo'n kletskoek als dat de belasting op een dynamo niet uitmaakt omdat hij toch al mee draait.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:43 schreef Jism het volgende:
Iedereen doet net alsof turbo's allemaal vreselijke dingen zijn. In verhouding met een op riem aangedreven compressor kosten ze niets qua energie om in beweging te houden.
Pardon? Een compressor (of ook wel supercharger) past drag toe op de motor. Idem als het draaien met en zonder airco.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sorry maar dat is echt net zo'n kletskoek als dat de belasting op een dynamo niet uitmaakt omdat hij toch al mee draait.
Dan ben ik de boosdoener.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:46 schreef Pinda555 het volgende:
Maar ey sjonnie wat is het nut van dit topic?
Als het een project is hoezo niet onder het pta project gedeelte?
Ja en een turbo draait 'gratis' mee volgens jou?quote:Op maandag 2 januari 2017 04:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Pardon? Een compressor (of ook wel supercharger) past drag toe op de motor. Idem als het draaien met en zonder airco.
Het voordeel van een compressor is de 'instant' respons vergeleken met een turbo, een turbo heeft tijd nodig om op te spoelen en bij een compressor is dat niet zo.
Het nadeel is de extra last die je op je motor toevoegt. Nooit afgevraagd waarom de top snelheid van je auto met airco aan & uit minder is?
Een turbo is aangedreven door de uitlaat-gassen. Daar komt geen riem of andere vorm van aandrijving bij kijken. Als je bedoeld dat er 40% meer verbruik bij komt kijken heeft puur te maken met de lucht / brandstofverhouding die optimaal moet zijn zodra de turbo werken gaat.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en een turbo draait 'gratis' mee volgens jou?
Een turbo kost ook 40% van het motorvermogen om aan te drijven.
quote:
Heb je daar factueel leesvoer bij? Volgens mij is dat larie.. natuurlijk kost het een soort van vermogen; voor niks gaat de zon op, maar 40% lijkt me een beetje, ehh.. , niet waar.. een turbo is volgens mij efficiënter als een blower omdat een blower mechanisch aangedreven wordt. Daarom gebruikt de industrie meestal een turbo. Als het andersom was zouden we wel allemaal met zo'n jankende blower rondrijden.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en een turbo draait 'gratis' mee volgens jou?
Een turbo kost ook 40% van het motorvermogen om aan te drijven.
Ja, zolang je het zelf maar gelooft.quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:04 schreef Jism het volgende:
[..]
Een turbo is aangedreven door de uitlaat-gassen. Daar komt geen riem of andere vorm van aandrijving bij kijken. Als je bedoeld dat er 40% meer verbruik bij komt kijken heeft puur te maken met de lucht / brandstofverhouding die optimaal moet zijn zodra de turbo werken gaat.
Een turbo is wel efficiënter als een blower idd, maar TS doet alsof een compressor enorm belastend is en een turbo niks kost "want uitlaatgas". Dat is pas larie natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je daar factueel leesvoer bij? Volgens mij is dat larie.. natuurlijk kost het een soort van vermogen; voor niks gaat de zon op, maar 40% lijkt me een beetje, ehh.. , niet waar.. een turbo is volgens mij efficiënter als een blower omdat een blower mechanisch aangedreven wordt. Daarom gebruikt de industrie meestal een turbo. Als het andersom was zouden we wel allemaal met zo'n jankende blower rondrijden.
De turbo veroorzaakt tegendruk in het spruitstuk waar hij op zit, dat is een vorm van restrictie, maar dat is natuurlijk lang niet zo veel als de mechanische weerstand van iets wat vermogen afneemt dmv een snaar en poelie.quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een turbo is wel efficiënter als een blower idd, maar TS doet alsof een compressor enorm belastend is en een turbo niks kost "want uitlaatgas". Dat is pas larie natuurlijk.
Dat ja.quote:Op donderdag 5 januari 2017 00:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De turbo veroorzaakt tegendruk in het spruitstuk waar hij op zit, dat is een vorm van restrictie, maar dat is natuurlijk lang niet zo veel als de mechanische weerstand van iets wat vermogen afneemt dmv een snaar en poelie.
Ik geloof hier niets van... omdat een turbo aangedreven wordt op basis van uitlaat-gassen, kost dit 40% vermogen van de motor om het gewenste vermogen te verkrijgen?quote:Op donderdag 5 januari 2017 00:25 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was het zo:
Je motor levert ongeblazen 100pk
Turbo heeft 40% = 40pk nodig om te draaien
Turbo levert 1,5bar druk
Motor levert nu met turbo 250pk - 40pk = 210pk netto over.
Turbo doet tenminste iets nuttigs met de energie die in de hete uitlaatgassen zit.quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:15 schreef BoneThugss het volgende:
Wat een gezeik over die turbo's, who care's.
Voor auto's telt vaak oud = beter. Dat waren tenminste nog echte auto's ipv al die plastic tupperware van tegenwoordig. Leuke auto's kosten geld, maar iedereen kiest toch waar hij het aan uitgeeft? Ik heb het laatste jaar ook al >5k in een auto van 24 jaar oud gepompt. Slimme keuze? Misschien niet, maar je leeft maar 1xquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:02 schreef Stien_Struis het volgende:
Dat geld voor die auto had je ook in huis kunnen stoppen maar goed het is wel mooi om te lezen hoe gek je bent met die inmiddels ouwe bak.
Ik snap het wel hoor, had zelf ooit een Ford F250 met bigblock en 500 PK, helaas wat onbruikbaar in NL omstandigheden.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Voor auto's telt vaak oud = beter. Dat waren tenminste nog echte auto's ipv al die plastic tupperware van tegenwoordig. Leuke auto's kosten geld, maar iedereen kiest toch waar hij het aan uitgeeft? Ik heb het laatste jaar ook al >5k in een auto van 24 jaar oud gepompt. Slimme keuze? Misschien niet, maar je leeft maar 1x
Ik heb betere ervaringen met turbo's dan met compressors.quote:Op donderdag 5 januari 2017 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Turbo doet tenminste iets nuttigs met de energie die in de hete uitlaatgassen zit.![]()
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bakquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Voor auto's telt vaak oud = beter. Dat waren tenminste nog echte auto's ipv al die plastic tupperware van tegenwoordig. Leuke auto's kosten geld, maar iedereen kiest toch waar hij het aan uitgeeft? Ik heb het laatste jaar ook al >5k in een auto van 24 jaar oud gepompt. Slimme keuze? Misschien niet, maar je leeft maar 1x
Ben je jaloers jochie?quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bak
vind jij.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bak
Beetje raar om dit iconische model van de RS4 weg te zetten als Tupperware, vooral als autoliefhebber.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bak
Er zijn toch wel wat auto's aan te wijzen die de helft jonger zijn en alles behalve slechte investeringen waren. E30 M3's bijvoorbeeld of die Mercedes 190 Evo's. De Lancia Delta Integrale's zijn op het moment ook aardig stijgende meen ik.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vind jij.
Mijn smaak is het ook niet helemaal, maar eej, ik heb ook wel eens 2 keer de dagwaarde in een auto gestopt waarbij dat verre van bijdehand was.. sommige mensen bouwen een circuitbak die 20k heeft gekost stiekem en lopen elke bocht de kans dat ze hem compleet afschrijven. Een auto van minder dan 50 jaar oud is nooit een goede investering, dat weten we nou onderhand wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |