abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167523181
http://www.ad.nl/tilburg/(...)fusie-zoon~a4d4cf18/

quote:
Ze legden uit dat ze worstelen met de situatie en dat ze het beste willen voor hun zoon maar dat hun geloofsovertuiging in de weg staat
Wat een intens droevig bericht. Hoewel we geen last hebben van jehova’s die met een vrachtwagen over een kerstmarkt rijden toont ook dit geval eens te meer aan dat religie je verstandelijke vermogens ernstig aantast, je zou zelfs kunnen spreken van hersenrot.

Denk eens even na hoe ernstig het is dat mensen die (naar ik aanneem) over voldoende verstandelijke vermogens beschikken, goede intenties hebben bij de opvoeding van hun kind, maar toch niet in staat zijn in het belang van hun kind te handelen doordat hun religie een gezond denkproces in de weg staat.

Onder het mom van religie worden ook zaken toegestaan die in iedere andere situatie gevangenisstraf op zouden (kunnen) leveren. Denk hierbij aan dierkwelling, dierenmishandeling, kindermutilatie, oplichting etc. Kennelijk is het rationele deel van de natie niet bij machte de irrationele horde te stoppen met hun wanpraktijken. We zijn immers jarenlang geïndoctrineerd om meningen van gelovigen toch vooral te respecteren en hun godsdienst vooral niet te beledigen.

Dit moet stoppen, en de schandelijke wanpraktijken in naam van religie moeten ook stoppen. Daarom is het tijd religie te behandelen als dat wat het is: een besmettelijke psychiatrische stoornis. Dit betekent natuurlijk niet dat religie uitgebannen moet worden, dit betekent wel dat wij religie niet meer met fluwelen handschoentjes aan hoeven te pakken. Geen rekening houden met absurde religieuze wensen, geen uitzonderingsposities meer voor gelovigen. Ridicule denkbeelden moet je niet met respect behandelen maar ridiculiseren, absurde ideeën verdienen absurd behandelt te worden.

Religie ontneemt mensen hun eigen verantwoordelijkheid, het stimuleert mensen zich neer te leggen bij het leven, alles wordt immers bepaald door hun god. Hierdoor zijn mensen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen handelen. Dit lijkt op het eerste gezicht wel mee te vallen maar als je dan jezelf realiseert dat iemand een melding maakte van homodiscriminatie als antwoord krijgt van het meldpunt discriminatie: “,de uitingen moeten worden gezien in de context van geloofsovertuiging, te noemen de Islam". Dat neemt [volgens het MiND] ,,juridisch gezien veel van het beledigende karakter weg".

Wanneer iemand religieus is mogen wij hem kennelijk niet meer beoordelen op zijn absurde voormiddeleeuwse uitspraken. Blijkbaar ben je als religieus persoon dus gelijk aan een kind, niet af te rekenen op wat je zomaar roeptoetert. Schandalig.

Ja, en eigenlijk is dat toch ook weer niet vreemd om als kind aangezien te worden. Het gemiddelde religieuze boekwerk is warrig geschreven, zit vol tegenstrijdigheden, er ontbreekt iedere samenhang in, en als je denk dat dat vodje vervolgens het woord van god aan de mensheid is is dat eigenlijk best kinderlijk naief te noemen. En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat om te geloven dat dat boekje het woord van god is, je eerst in het volstrekt kinderachtige irrationele concept god moet geloven.

Gelukkig zien wij dat de mate van religie evenredig daalt met de toename van het opleidingsniveau en welvaart. Naarmate mensen beter opgeleid zijn, verder ontwikkeld en dus beter de wereld kunnen begrijpen en op eigen benen kunnen staan, hoe minder behoefte zij hebben aan hun denkbeeldige vriend in de hemel. De sleutel in het overwinnen van het godsdienstige gezwel dat de mensheid bedreigt ligt dus in opleiding en welvaart. Dat zullen wij, de rationelen moeten bewerkstelligen, want zodra iemand is besmet met deze aandoening valt deze persoon af als waardig discussiepartner over dit onderwerp. Zaak is dus dat men wanneer men nog jong is goed opgeleid wordt in logica en redeneren. Immers, iedereen die logisch kan denken en conclusies kan trekken zal tot de conclusie komen dat god naar alle waarschijnlijk niet bestaat, nooit bestaan heeft en dat “zijn woord” dus gewoon verzonnen is.

Terug naar het jehova stel. Is iemand die niet in staat is tot rationeel handelen omtrent het welzijn van zijn kind nog wel geschikt een kind op te voeden? Zouden mensen die openlijk een geloof belijden niet standaard onder toezicht gesteld moeten worden door de GGZ en of een gezinscoach? Het is immers redelijk objectief vast te stellen dat iemand die oprecht gelooft in welke god dan ook niet rationeel is en ook over een onderontwikkeld beoordelingsvermogen beschikt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167523231
Ik vind het belachelijk dat de overheid hier niet ingrijpt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167523282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind het belachelijk dat de overheid hier niet ingrijpt.
De overheid heeft ingegrepen door de ouders uit de ouderlijke macht te ontheffen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_167523294
Niet het hele stuk gelezen, wel een terechte klacht
pi_167523373
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De overheid heeft ingegrepen door de ouders uit de ouderlijke macht te ontheffen.
Had dat artikel niet gelezen, alleen een stuk uit de OP van TS. :')

Goede zaak van Jeugdzorg (dat zie je niet vaak), overheid moet meteen ingrijpen bij dit soort idioten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 22 december 2016 @ 12:33:34 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_167523418
God bestaat niet, eerst zien dan geloven.
pi_167523485
ik zal voor je bidden
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_167523541
Terechte klacht.
Menig oorlog is ontstaan uit het geloof. Te ziek voor woorden.
  donderdag 22 december 2016 @ 12:42:45 #10
463409 Vijflettergrepig
Eén woord met 5 lettergrepen.
pi_167523567
Religie :')
pi_167524178
Goede OP, zeer terechte klacht!
pi_167524209
Alleen taalkenners snappen deze post....
pi_167524279
Ik ben jaloers op gelovigen. Altijd kunnen zeggen dat het iemands bedoeling is.
pi_167524648
Er is geen god.
Zonder wrijving geen glans
pi_167524665
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:29 schreef Fatoeman het volgende:
Niet het hele stuk gelezen, wel een terechte klacht
dit
pi_167525455
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:19 schreef tailfox het volgende:
Ik ben jaloers op gelovigen. Altijd kunnen zeggen dat het iemands bedoeling is.
Ik kan mij voorstellen dat dat op het eerste gezicht verleidelijk klinkt maar je zou er maar oprecht in geloven en jezelf daardoor allerlei beperkingen opleggen.
pi_167525784
Dit ga ik natuurlijk niet lezen hé, dat snap je zelf ook wel
  donderdag 22 december 2016 @ 14:40:16 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_167525869
Wel een beetje een overdosis kwaliteit voor een KLB-topic.
  donderdag 22 december 2016 @ 14:41:09 #19
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167525892
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
http://www.ad.nl/tilburg/(...)fusie-zoon~a4d4cf18/

[..]

Denk eens even na hoe ernstig het is dat mensen die (naar ik aanneem) over voldoende verstandelijke vermogens beschikken, goede intenties hebben bij de opvoeding van hun kind, maar toch niet in staat zijn in het belang van hun kind te handelen doordat hun religie een gezond denkproces in de weg staat.
Terechte klacht. Sowieso dat er nogsteeds zoveel mensen zijn die bijvoorbeeld denken dat een evolutie theorie onzin is. Iedereen heeft toegang tot internet en de mogelijkheid tot onderzoek doen. Maar dit soort mensen vertikt het en weigert om te leren omdat het tegenstrijdig is met een voor-middeleeuws boek.
I wonder what it's all about
pi_167526053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:41 schreef Habbezak het volgende:

[..]

Terechte klacht. Sowieso dat er nogsteeds zoveel mensen zijn die bijvoorbeeld denken dat een evolutie theorie onzin is. Iedereen heeft toegang tot internet en de mogelijkheid tot onderzoek doen. Maar dit soort mensen vertikt het en weigert om te leren omdat het tegenstrijdig is met een voor-middeleeuws boek.
Ook al doen ze onderzoek, dan gaan ze enkel op zoek naar argumenten voor hun stelling. Maar weinig mensen die echte beide kanten van een onderwerp waar ze een sterke mening over hebben onderzoeken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 22 december 2016 @ 14:52:05 #21
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167526075
Dan ga je toch lekker in Noord Korea wonen
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_167526080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:52 schreef corehype het volgende:
Dan ga je toch lekker in Noord Korea wonen
Want daar is geen religie?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 22 december 2016 @ 14:53:28 #23
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167526103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Want daar is geen religie?
We hebben gezien dat communisme op de hele wereld niet heeft gewerkt (een ideologie/religie zonder God?)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 22 december 2016 @ 14:53:58 #24
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167526114
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ook al doen ze onderzoek, dan gaan ze enkel op zoek naar argumenten voor hun stelling. Maar weinig mensen die echte beide kanten van een onderwerp waar ze een sterke mening over hebben onderzoeken.
Bij factueel onderzoek komt geen mening kijken...
  donderdag 22 december 2016 @ 14:54:24 #25
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167526121
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:53 schreef corehype het volgende:

[..]

We hebben gezien dat communisme op de hele wereld niet heeft gewerkt (een ideologie/religie zonder God?)
Is dat wat communisme inhoudt ja?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')