quote:
Op vrijdag 23 december 2016 22:59 schreef LeSage het volgende:[..]
Hoe zielig ook voor de kleine, het streelt wel je ego hè?
Soof, je ziet vanzelf wanneer je baby eraan toe is. S. wilde met 4 maanden echt het eten uit onze mond halen, dus ben ik begonnen. Maar anders had ik echt gewacht tot hij er zelf aan toe was.
Wij leenden de newborn, maar dat was toch wel heel ideaal! Gelukkig niet gekocht zelf, want met 5,5 maand zat meneer al in de baby-inzet.
En hoewel hij super duur is, ik vind de tripp Trapp geweldig. Beter dan de Ikea stoel, die hebben mijn ouders en we vallen altijd over die poten heen

Zo denk ik er ook over. Alles op z'n tijd.

En wow, ik bekeek even de prijzen van die stoelen. Hemeltje lief zeg.

Die stoel is al reteduur en dan horen daar ook nog weer accessoires bij die je nodig hebt.

Tijdens de zwangerschap viel me ook al op dat het hele babygebeuren een big business is. Ka-ching ka-ching. (En ja ik ben ook zo'n moeder die zo'n reteduur Aerosleepmatrasje heeft aangeschaft

)
quote:
Op vrijdag 23 december 2016 23:07 schreef Chanty het volgende:Mooie poepverhalen weer

Hier gaat het morgen gebeuren:... Het eerste hapje! Heb de milestonecard al klaar liggen

Ik start met wortelstamp. Bij Lucas hebben we volledig rapley gedaan maar wil het nu combineren.
En ik ben nog nooit over de Ikea stoel gevallen
Ik ben beel benieuwd wat ze er van vindt.

Wat heeft jou trouwens doen besluiten om het te combineren? Ben me nu ook een beetje aan het inlezen over de Rapleymethode.

quote:
Op vrijdag 23 december 2016 23:16 schreef Amsel het volgende:Ik wilde de babyset van peuter op de Trip Trapp van baby zetten, maar peuter dondert er nog uit als de beugel er niet op zit, dus nu moet ik een extra babyset kopen. Dúúr voor zo'n stuk plastic

Nou idd.
quote:
Op zaterdag 24 december 2016 09:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:Wat fijn dat James zo goed gaat. Mijn duimen draaien voor een heerlijke kerst met het hele gezin samen.
Leuk om een beetje over eten te lezen ook. C krijgt sinds ze ongeveer 4 mnd is een paar keer per week gepureerd fruithapje. Niet heel consequent, meer om te kijken hoe het gaat. Ze vindt het heerlijk en geweldig, maar het heeft tot een week geleden geduurd voordat ze het ook echt daadwerkelijk door kon slikken. Nu ze het snapt, krijgt ze ook gepureerde groentehap. Volgens mij vindt ze dat nog lekkerder dan fruit. Omdat ze altijd op schoot zit aan tafel (als wij eten), krijgt ze ook meestal een boontje ofzo in haar handje, maar veel verder dan dat gaan onze Rapley-ervaringen nu nog niet ;-).
Ze rolt nu de hele tijd, en begint zichtzelf ook al op de knietjes te duwen. Echt zo leuk weer om al die stapjes te zien.
Bijna 6 mnd alweer

!
Halfjaar mijlpaal. Time flies. Ik vind het zo leuk om te lezen wat de iets oudere baby's al kunnen. Ik denk elke keer: OMG gaat die van mij dat ook doen?

Soms lijkt het echt nog gisteren dat hij op mijn borst werd gelegd en ik voor het eerst moeder werd.

(En nu ik dit typ, krijg ik het weer helemaal warm van binnen.)
En oh de eerste hapjes. Zoveel vragen, zoveel verschillende antwoorden.

En er zit vast geen fout antwoord bij. Waar moet hij zitten? Groentehapje of fruithapje eerst? Of eerst Bambix door de melk? Vers in de blender of een kant en klaar potje? Enzo enzo.
quote:
Op zaterdag 24 december 2016 11:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:De 1e hapjes

ik vond dat zo leuk. Al mag het nu echt nog wel even duren.
Wij hebben de ikea stoel, bevalt heel goed. Die poten zijn wel n dingetje ja
Als James zn flessem allemaal leegdrinkt vandaag mogen we misschien vanavond al naar huis
[
link |
afbeelding ]
James!

GM, wat zit je toch in een achtbaan vol emoties of niet. Ik hoop dat hij lekker in z'n eigen bedje mag slapen vannacht.

En of het nou Kerst is of niet, de kleine man hoort gewoon thuis te zijn. Go James! Aan de zuip!