Bronquote:Only 18 out of 57 Muslim Nations Sign UN Coalition to Fight ISIS
Anger as less than A THIRD of Muslim nations sign up to coalition against ISIS
A TOP British official has taken aim at some Muslim nations during a meeting at the United Nations this week, slamming them for not clamping down on extremism.
Matthew Rycroft delivered a strongly worded speech at the UN this week
It comes as it can be revealed just 18 out of 57 Muslim majority world states have signed up to a coalition against ISIS.
The UK's permanent representative to the UN, Matthew Rycroft, delivered a strongly worded speech blasting what he called "evil groups" and saying not enough is being done.
The comments came as the UN general assembly supported a plan by the Islamic Development Bank to invest £7.2bn to tackle the cause of terror.
The fact that these evil groups claim to represent Islam only makes this reality even more sickening
UN representative Matthew Rycroft
Britain is using its muscle at the UN to encourage more cooperation and has also pledged to invest £20m of taxpayers' money to the Arab Women’s Enterprise Fund.
Mr Rycroft said: "One issue facing the OIC’s (Organisation of Islamic Cooperation) members, indeed all members of the UN, is the growing threat of extremist ideologies and violent extremism.
Just 18 out of 57 Muslim majority world states have signed up to a coalition against ISIS
"Sadly, as we in this Council know only too well, this threat affects Muslim majority states in a truly disproportionate way – in Iraq, in Syria, in Libya, in so many places.
"Put simply and starkly, far more Muslim men, women and children have lost their lives at the hands of groups like Al Shabaab and Da’esh than any other faith or religion.
"The fact that these evil groups claim to represent Islam only makes this reality even more sickening.
"The United Kingdom is clear that we must tackle violent extremism in all its forms, whether radical Islam or neo-Nazism."
An ISIS fighter is help by an Iraqi army official
Worryingly, Mr Rycroft pointed out that just 18 of the 57 member states, with a collective population of over 1.6 billion - that makes up the Organisation of Islamic Cooperation which was founded in 1969 - are members of the Global Coalition against Da’esh.
It comes after the UK set up a Strategic Communications Cell to tackle terrorists in London last year, handing over an initial £10million.
He added: "It’s no coincidence that 18 members of the OIC are also members of the Global Coalition against Da’esh.
"Among them are of course our colleagues from Egypt and I want to pay tribute to the work of those two great Egyptian institutions, Al-Azhar and Dar Al-Ifta.
"These beacons of Islamic thinking help provide a narrative of tolerance that counters the hate preached by the likes of Da’esh.
The fight against ISIS
The battle against ISIS militants (also abbreviated as Daesh, ISIL, IS and Islamic State) continues in the Middle East.
"That’s why we’re hosting the Coalition’s Communications Cell in London.
"It draws on the expertise of Coalition members, including our partners from the United Arab Emirates, to help counter the misrepresentation of Islam and its values by Da’esh.
"Countering an ideology is part about offering a competing narrative.
"But it’s also about delivering consequences for those who join Da’esh and it’s about supporting survivors of their crimes by giving them a voice and ending impunity.
"Da’esh accountability is a top priority for the UK and we are seeking UN action to preserve evidence of Da’esh’s crimes as a first step."
Maar het is wel raar dat 39 islamitische landen niets willen doen tegen IS, ik vraag mij dan af waarom. Daarbij staan in de lijst landen welke getekend hebben wel verdachte namen waar het mij niet zou verbazen dat velen zich beroepen op takiyya oftewel liegen met de hand op de koran zolang het de islam en moslims maar beschermt en de ongelovigen verblind. Op basis van dat principe zou je nooit een echte moslim moeten geloven, de kans dat hij/zij liegt om haar geloof te beschermen is dan 50%, bescherm je het geloof niet ben je immers geen echte moslim.quote:Afghanistan
Albania
Egypt
Libya
Morocco
Somalia
Tunisia
Bahrain
Iraq
Jordan
Kuwait
Malaysia
Lebanon
Turkey
Oman
Qatar
Saudi Arabia
United Arab Emirates
Waarom is het raar dat moslimlanden niets willen doen tegen de islam?quote:Op maandag 19 december 2016 14:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Bron
Een artikel wat ik tegenkwam op deze site en even via google wat meer info ingewonnen. Het valt natuurlijk weer op dat de mainstream media dit totaal negeert.
De landen welke getekend zouden hebben:
[..]
Maar het is wel raar dat 39 islamitische landen niets willen doen tegen IS, ik vraag mij dan af waarom. Daarbij staan in de lijst landen welke getekend hebben wel verdachte namen waar het mij niet zou verbazen dat velen zich beroepen op takiyya oftewel liegen met de hand op de koran zolang het de islam en moslims maar beschermt en de ongelovigen verblind. Op basis van dat principe zou je nooit een echte moslim moeten geloven, de kans dat hij/zij liegt om haar geloof te beschermen is dan 50%, bescherm je het geloof niet ben je immers geen echte moslim.
Het wil wat zeggen dat er een groepering bestaat welke uit naam van de islam het westen wil vernietigen en het merendeel van de islamitische landen liever geen actie onderneemt. Maar voor de bühne het stalen gezicht houden jegens het westen en maar blijven prediken dat de islam vredelievend is, valt allemaal in de tactieken waarmee de islam groot is geworden.
Het radicale moslim probleem is niet alleen een probleem van en voor het westen, het is een wereldwijd probleem welke ook door alle landen aangepakt dient te worden. Als je landen hebt die deze terroristen blijven ondersteunen en ze hun gang laten gaan is dat een gevaar voor de westerse samenleving en dienen er acties genomen te worden tegen deze landen.quote:Op maandag 19 december 2016 14:41 schreef Zahreddine het volgende:
Ik zou ook niet in een coalitie willen waar de golfstaten en Turkije in zetelen....
Congo en Suriname zijn toch geen islamitische landen?quote:Op maandag 19 december 2016 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
Verdomme, zonder de legers van Mauritanië, Tsjaad, Congo en Suriname zijn we hopeloos verloren.
Ik las 'negers'quote:Op maandag 19 december 2016 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
Verdomme, zonder de legers van Mauritanië, Tsjaad, Congo en Suriname zijn we hopeloos verloren.
Omdat de linkse kliek in Europa ons maar ophoud hoe lief en schattig die moslims wel niet zijn, terwijl ze er in werkelijkheid een andere agenda op na houden. Ben ik verbaast dat het merendeel van de moslimlanden IS liever hun gang laat gaan? Nee hoor, maar ik ben wel verbaast dat er nog altijd een kliek is in Europa welke niet het gevaar van de islam wilt inzien en ten koste van alles miljoenen naar Europa importeren.quote:Op maandag 19 december 2016 14:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Waarom is het raar dat moslimlanden niets willen doen tegen de islam?
boehoehoe ik weet inhoudelijk wederom voor de zoveelste keer niets te melden dus begin ik maar over ander kleinzielig gezeur om de aandacht van het werkelijke onderwerp af te leiden.quote:Op maandag 19 december 2016 14:48 schreef xpompompomx het volgende:
Boehoeeee, de media moeten wel laten zien wat ik wil en als ze dat niet doen zijn ze niet betrouwbaar.![]()
![]()
![]()
In dat geval toch nog een complimentje voor je dat je nog wat hebt gevonden om te zeiken op moslims.quote:Op maandag 19 december 2016 14:54 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
boehoehoe ik weet inhoudelijk wederom voor de zoveelste keer niets te melden dus begin ik maar over ander kleinzielig gezeur om de aandacht van het werkelijke onderwerp af te leiden.
Zie je volgende reactie over taalfouten wel komen.
Klopt, en in hoeveel van die landen hebben islamitische terreurorganisaties vrij spel? Hoeveel van die landen hebben de schijn tegen zich over het financieren en huisvesten van terroristen?quote:Op maandag 19 december 2016 14:54 schreef erodome het volgende:
Er is een verschil tussen niet tegen isis zijn en niet voor deze vorm van coalitie/ingrijpen zijn...
Daarbij zijn degene die wel getekend hebben niet de minste te noemen... Degene die echt wat gewicht in de schaal kunnen leggen.
Wel lid van het verbond waar dat artikel in de OP naar verwijst.quote:Op maandag 19 december 2016 14:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Congo en Suriname zijn toch geen islamitische landen?
Als je het op die manier bekijkt kun je ook zeggen dat Argentinië, Brazilië, Rusland, China en Zwitserland IS eigenlijk best een prima clubje vinden. Die zijn immers ook geen lid van deze coalitie.quote:Op maandag 19 december 2016 14:56 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Dus 39 van de 57 hebben niet ZO veel problemen met die barbaarse terroristen..
Er zitten wel wat landen tussen die aardig last hebben van terroristen op hun grondgebied ja. Wat een fikse reden kan zijn om wel te tekenen.quote:Op maandag 19 december 2016 14:56 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Klopt, en in hoeveel van die landen hebben islamitische terreurorganisaties vrij spel? Hoeveel van die landen hebben de schijn tegen zich over het financieren en huisvesten van terroristen?
Zoals ik al eerder aangaf, liegen om de islam of andere moslims te beschermen maakt je een goede moslim, zolang je vijanden maar onwetend worden gehouden.
Dat zou wel een mooie battle zijn, het Junglecommando van Ronnie Brunswijk tegen IS.quote:Op maandag 19 december 2016 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |