abonnement Unibet Coolblue
pi_167424580


Algemeen
Wat is anime: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
Wat is manga: http://nl.wikipedia.org/wiki/Manga


Een overzicht van de interactieve lijstjes:
Het overzicht van MAL
Het overzicht van Anichart
Het overzicht van Livechart
Het overzicht van Anime-Planet
Het overzicht van Hummingbird



Anime News Network (ANN): Nieuws over anime en meer.
Animeinfo.com: Hier vind je alle informatie over een anime.
My Anime List (MAL): Houd je eigen anime- en mangalijst bij. Check ook de FOK! MAL groep.

Veel FOK!kers hebben in deze reeks een MAL. Bekijk ze hier:
SPOILER: MAL-lijst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: FOK! Anime aanraders
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen.
Er zijn Drie verschillende ''Populaire'' codecs waar je anime mee kunt kijken.

Je hebt KCP- Kawaii Codec Pack deze codec pack bevat de meest essentiële codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime.

Het CCCP-Project is een pakket speciaal ontwikkeld voor anime. Het voordeel van CCCP is dat het al een lang lopend project is. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt geüpdatet en er dus lange intervals zijn.

En als laatst heb je ook nog K-lite Codec pack
K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het biedt vergelijkbare functies aan zoals KCP, en CCCP hebben.

De beste Media speler die wordt aangeraden voor het kijken van anime is MPC-HC Deze speler is geschikt voor het kijken van anime en geeft ook nog eens een betere beeldkwaliteit.

Een andere speler die recent aan populariteit begint te winnen is mpv. Deze speler wordt vooral gebruikt op GNU/Linux en OSX, maar is ook op Windows te krijgen. Hij bevat veel opties voor mensen die zoveel mogelijk controle willen hebben over het afspelen van hun bestanden. Er zijn bijvoorbeeld opties om verschillende vormen van interpolatie te gebruiken, verschillende algoritmes voor upscaling en downscaling etc. mpv kent ook vele sneltoetsen voor alle functionaliteiten.

Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.



Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.
pi_167427563
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het verbaast me eerlijk gezegd niets. Van Shingeki had ik nooit een hoge pet en de thematiek leende zich al een beetje hiervoor. Met de homogene blije harmonieuze bevolking die door externe dreigingen wordt geplaagd.
Niets bijzonders aan de hand, gewoon Duitsers die Joden vervolgen.

Ik hou van Sjinese tekenfilms, eerlijk waar, maar soms denk ik de twee atoombommen niet genoeg waren. ;(
“An interesting thing is a good thing.”
pi_167427945


http://thecartdriver.com/winter-2017-anime-season-preview

Little Witch Academia
ACCA: 13th Ward Observation Department
Onihei
Seiren
Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu

zijn de series die ik waarschijnlijk wel een aflevering of twee ga geven, misschien. Rakugo en LWA ga ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon helemaal zien.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_167428311
Ao No Exorcist en Gintama :D
pi_167428476
Oh en ik ben ook best wel hyped voor Fate/Grand Order -First Order-.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 18 december 2016 @ 21:09:54 #6
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_167429929
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 20:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]

http://thecartdriver.com/winter-2017-anime-season-preview

Little Witch Academia
ACCA: 13th Ward Observation Department
Onihei
Seiren
Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu

zijn de series die ik waarschijnlijk wel een aflevering of twee ga geven, misschien. Rakugo en LWA ga ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon helemaal zien.
Heb je seizoen 1 van Rakugo al gezien? Had niet verwacht dat er een vervolg zou komen _O_
Ik kan niet torrenten als ik in Amerika zit dus dit seizoen zal ik doormiddel van streams moeten bijhouden...
Helemaal super.
pi_167429989
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:09 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Heb je seizoen 1 van Rakugo al gezien? Had niet verwacht dat er een vervolg zou komen _O_
Ik kan niet torrenten als ik in Amerika zit dus dit seizoen zal ik doormiddel van streams moeten bijhouden...
*kuch* je kan iemand vragen het in een cloud storage te gooien *kuch*
pi_167430325
Code Geass S3 . :D
  zondag 18 december 2016 @ 21:29:52 #9
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_167430662
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:11 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

*kuch* je kan iemand vragen het in een cloud storage te gooien *kuch*
Nah, er zijn wel voldoende goede stroomsites vandaag de dag :P
Helemaal super.
pi_167430809
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 21:09 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Heb je seizoen 1 van Rakugo al gezien? Had niet verwacht dat er een vervolg zou komen _O_
Ik kan niet torrenten als ik in Amerika zit dus dit seizoen zal ik doormiddel van streams moeten bijhouden...
Jazeker. Beste serie van het jaar. Vond het eigenlijk al raar dat Yotarou een ding was gezien de serie over Sukeroku en Kiku ging. Maar nu krijgt hij zijn tijd.

Trumpland is fantastisch ... Trumpië ... de Verenigde Staten van Trump ... hoe dan ook het is weer groots.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_167465990
Ik had de HELE AVOND geen internet, dus ik ben een willekeurige anime gaan kijken die ik nog had (Ajin) en hij is best gaaf! Iets te 3D geanimeerd, maar toch. :D Vanavond verder.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 21 december 2016 @ 12:05:27 #12
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_167495190
Kennen jullie de manga Otoyomegatari al? Het is prachtig. Het is een slice of life die gaat over uitgehuwelijkte meisjes op de steppen van centraal Azië in de negentiende eeuw. Heel mooi getekend ook.
Helemaal super.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:33:37 #13
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_167500713
Finale van Akame ga Kill in de manga:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
pi_167510792
Weet iemand nog een spannende manga?

Ik ga morgen beginnen met "Blood and Steel".
  donderdag 22 december 2016 @ 21:57:07 #15
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_167537502
Helemaal super.
pi_167576423
Help! Weten jullie een subber voor Ajin seizoen 2? Ik kan ze niet vinden.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:01:21 #17
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_167578453
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:03 schreef Xaryna het volgende:
Help! Weten jullie een subber voor Ajin seizoen 2? Ik kan ze niet vinden.
Zie DM :D
Helemaal super.
pi_167579756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:01 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Zie DM :D
Thanks :P
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_167587517

Hopelijk komt alles goed met Orenji-kun.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_167591100
Gisteravond Your Name gezien in de bioscoop. Prachtig
pi_167591802
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 03:25 schreef Rijst het volgende:
Gisteravond Your Name gezien in de bioscoop. Prachtig
_O_ nice, draait in nederland nergens toch?
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_167595986
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 03:25 schreef Rijst het volgende:
Gisteravond Your Name gezien in de bioscoop. Prachtig
Waar!?
pi_167596798
REROUUCHEEE VII BRITANNAIAIAIAIAIIAAAAA
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_167597538
Een zalig kerstfeest gewenst aan iedereen.
“An interesting thing is a good thing.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')