abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167422498
Uitgerekende data:

16 december: Ooi86 (jongen)
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

5 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy
9 juli: Sara82
14 juli: Stroopwafelmeisje
16 juli: missbrunette
21 juli: Lemijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 22-12-2016 12:23:47 ]
pi_167422591
Navelstompje, die van R is er nog denk ik... Of hij ligt in de kliko, geen idee eigenlijk. Heb hem wel een tijdje bewaard.
Tsja, we bewaren tandjes ook massaal en ik wil ook een plukje haar als R voor het eerst naar de kapper gaat.

Teennagel spaar ik dan weer niet.
pi_167422594
Een paar weken terug vertelde ik toch over die vriendin met veels te vroeg gebroken vliezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167422971
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 18:00 schreef ingee het volgende:
Navelstompje, die van R is er nog denk ik... Of hij ligt in de kliko, geen idee eigenlijk. Heb hem wel een tijdje bewaard.
Tsja, we bewaren tandjes ook massaal en ik wil ook een plukje haar als R voor het eerst naar de kapper gaat.

Ik weet dat R snel is met alles, maar nu al tandjes wisselen? :P

Ik heb het navelstompje weggegooid, vond het maar smerig en kan me ook niet voorstellen dat O daar later op zit te wachten...

Cygne naar het 3e trimester *O*

Wat naar voor ze Fazz. Zo jammer dat je meestal geen invloed hebt op zulk soort dingen en het maar moet doen met wat het lot je toebedeelt.
pi_167422995
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 18:00 schreef ingee het volgende:

tandjes hier ook wel idd, als ze gaat wisselen, haren (krul O+ ) al, en dus navelstreng stompje :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167423062
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 18:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Een paar weken terug vertelde ik toch over die vriendin met veels te vroeg gebroken vliezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fazz :*
SPOILER
pi_167423406
Ik was zo blij dat dat vieze stinkende ding er eindelijk afviel :@ Ging meteen de kliko in. Doet me er wel aan denken dat als ik straks 'iets' wil gaan doen met de placenta dat wellicht wel een drempeltje zou kunnen gaan worden. :7

Helemaal bij gelezen in alle rellen in het babytopic. Wist niet dat er iets bestond als een me to we mama.
Wat zal het straks rustig en vredig zijn als wij allemaal in het babytopic posten _O-

Ik weet van mezelf dat ik andere meningen bij de eerste best lastig vond. Het had heel lang geduurd voordat ik zwanger werd en had mezelf al die tijd ingelezen in het ouderschap. Ik wist al helemaal hoe ik alles wilde aanpakken en had een sterk beeld van hoe ik vond dat het moet. Toen de baby er eenmaal was vond ik het lastig te accepteren dat andere mensen het anders deden en had ik best zendingsdrang. Ik wist hoe je het moest doen en vond het zielig voor ouders en baby als ze het anders deden (hallo hormonen)
Nu denk ik veel genuanceerder. Ik heb in de praktijk gezien dat ook als mensen het anders doen het vaak prima goed komt. Ik heb tevreden, goed gehechte, leuke kinderen gezien die prima terecht zijn gekomen ondanks dat ze in het ziekenhuis geboren werden met ruggeprik, er geen borstvoeding gegeven werd, niet samen geslapen werd, er geen draagdoeken waren, er met 4 maanden al allerlei voeding in ging etc. Nou ben ik nog steeds een die hard AP mama en vind dat echt de beste manier maar weet nu dat het zeker niet de enige manier is.
  zondag 18 december 2016 @ 18:25:38 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_167423456
Ach fazz wat heftig zeg ;( 29 weken is ook wel heel vroeg nog. Is er iets genetisch waardoor zij zwangerschappen niet goed uitdraagt?
disclaimer
pi_167423679
Sorry, ik lees over Fazz heen. Super heftig joh, lijkt me ook dat het best binnenkomt als je zelf zwanger bent :*
  zondag 18 december 2016 @ 18:32:46 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_167423702
Hoe doe jij dan attachment parenting thistle? Ik dacht dat dat ook met samen slapen te maken had enzo?

En ja, toen ik net mijn baby had was ik ook vrij sterk geopinieerd over heel veel zaken. En ik vond het ook heel lastig als andere mensen heel bewust andere keuzes maakten. Dus dat herken ik wel. Ik ben blij dat ik zelf inmiddels bijna alles wel eens heb gedaan waarvan ik ooit zei dat ik ze nooooooit zou doen. Dat helpt ontzettend met relativeren. En ik ben er zelf ook een stuk leuker van geworden denk ik :')
disclaimer
pi_167423799
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 18:24 schreef Thistleweed het volgende:
Doet me er wel aan denken dat als ik straks 'iets' wil gaan doen met de placenta dat wellicht wel een drempeltje zou kunnen gaan worden. :7

ik heb er toevallig van de week over gelezen, wat er moet als je m laat capsuleren, en hij moet dan binnen 24 uur bij die mensen zijn.. vind ik best een uitdaging :')
  zondag 18 december 2016 @ 18:38:57 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_167423899
Een drempel maken van een placenta lijkt me geen goed idee hoor. Dat glibbert zo.
disclaimer
pi_167424020
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:38 schreef Stormqueen het volgende:
Een drempel maken van een placenta lijkt me geen goed idee hoor. Dat glibbert zo.
hahahahahaha _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_
pi_167424037
Ohh Fazz wat heftig zeg :'(

Hier ook een AP mama.
Noa heeft bijv. 1,5jr bij ons geslapen, in de draagdoek gehangen en tot 2jr2mnd bv gehad. Mijn kinderen hebben geen statische regels, de regel per kind is "je mag wat jij laat zien dat je aan kan, dus mag je iets niet meer is het je eigen verantwoordelijkheid etc." En dat gaat hier heel erg goed, 3 pubers zonder ooit scheldpartijen etc tot nu toe *afklop :') *
Maar dat betekend niet dat deze manier in gezin B ook zo goed zou werken..

Als een andere ouder zijn kind op flesvoeding en met laten huilen etc wil grootbrengen dan is dat aan hen, iedereen zijn eigen ding, ik zit niet te wachten op een preek hoe het "moet" en hoe hypocriet zou het zijn deze dan zelf wel te geven.. :N
Deze laatste instelling is alleen helaas voor mij ook een reden dat ik mij vaak absoluut niet thuis voel op plekken als bijv. een draagforum of ap groepje...

Mijn beste vriendin in de hele wereld is qua opvoeding compleet anders direct weer aan het werk, flesvoeding etc etc. en dat is nog nooit een probleem geweest, iets met elkaars ideeen respecteren enzo :) O+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 18:46:09 ]
pi_167424096
Ik bedoel dat ik wel aan samenslapen, borstvoeding etc doe. Maar dat als je dat niet doet je kinderen ook goed terecht kunnen komen. Staat er misschien een beetje vaag.

Ik ben wel heel erg bij mijn eigen voornemens gebleven maar ben wel benieuwd hoe dat nu zal gaan. Ik heb achteraf wel het idee dat ik her en der mijn prioriteiten anders had kunnen leggen. Het liefst ben ik een AP mama, super fit en gezond, die alleen maar instagram waardige maaltijden maakt, die allerlei leuke en stimulerende activiteiten bedenkt voor de kinderen, die een super leuke partner is, die een actief sociaal leven heeft en daarnaast zich op professioneel vlak constant blijft ontwikkelen. Dat dit niet kan blijkt wel uit mijn huidige situatie, nu kan ik niets meer 8)7
Dit keer dus de prioriteiten anders, dat wordt nog wel een interne worsteling.
  zondag 18 december 2016 @ 18:45:53 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_167424151
Sorry thistle, ik las over 1 woordje heen en daardoor dacht ik dat je het over je eigen kinderen had :') misinterpreted.
disclaimer
  zondag 18 december 2016 @ 18:47:34 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_167424206
En te hoge eisen aan jezelf stellen is soberso nooit goed. :*
disclaimer
pi_167424227
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2016 18:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hahahahahaha _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_
_O-

Mijn vk kan capsuleren hoewel ze het nooit doet. Ze zei dat het wel goed zou komen als ik dat zou willen O+
pi_167424365
Ik doe nog maar even een keer een boks met SQ w.b. je voorlaatste post (edit: te sloom getikt, je lange post bedoel ik uiteraard :7 ) . :Y Ik plemp mijn kind inmiddels gerust een half uurtje voor de tv om zelf even bij te komen (en haar zelf een plezier te doen), geef haar regelmatig iets met suiker omdat ze iets van mij wil proeven en de draagdoek heb ik al maanden niet aangeraakt. Van tevoren had ik allerlei meningen en idealen en een groot deel daarvan is wel in stand gebleven, maar ik weet inmiddels dat het niet altijd zwart/wit of goed/slecht is.

Van tevoren dingen bedenken of ergens over oordelen is altijd makkelijk, maar je weet pas op het moment dat het bij jezelf zo ver is hoe je daadwerkelijk gaat handelen en wat er wel of niet goed voelt. ^O^

Wat betreft het hele baby-als-accesoire gebeuren: mijn kind kon ik niet zomaar overal mee naartoe slepen, ze sliep niet op locatie. Op onze bruiloft hadden vrienden hun toen 9-maandertje bij zich en die viel om 20:00 in de wagen in slaap en bleef lekker tukken tot ze rond 1 uur naar huis gingen, prima toch als het werkt en niemand er last van heeft?

Verder keil ik de placenta en het navelstompje zonder enig probleem de kliko in, geen idee wat ik er mee zou moeten. :D De eerste haartjes wil ik wel bewaren en het eerste gewisseld tandje ook, als kraamcadeau kregen we ook twee hele leuke verchroomde schildpadbakjes voor dat doeleinde. O+
pi_167424484
Oh en Fazz, wat heftig. ;(
pi_167424514
Oh mijn kind kreeg op haar 2e verjaardag een ipad 4, kan je de rel al voorstellen op dragen forum? :')
pi_167424556
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:52 schreef Selvaria het volgende:

Wat betreft het hele baby-als-accesoire gebeuren: mijn kind kon ik niet zomaar overal mee naartoe slepen, ze sliep niet op locatie. Op onze bruiloft hadden vrienden hun toen 9-maandertje bij zich en die viel om 20:00 in de wagen in slaap en bleef lekker tukken tot ze rond 1 uur naar huis gingen, prima toch als het werkt en niemand er last van heeft?

Dat deed ik dan weer wel, alleen dan in de draagdoek met babygehoorbescherming op :) Ik vond dat best relaxed met een baby, die namen we makkelijk overal mee naar toe, lekker dicht bij ons O+

Ik bedenk me wel dat ik de afgelopen maanden best wat makkelijker ben geworden. De kids zitten veel vaker achter de tv, ik ben gestopt met borstvoeding en ook samen slapen doen we niet meer.
pi_167424678
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:45 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry thistle, ik las over 1 woordje heen en daardoor dacht ik dat je het over je eigen kinderen had :') misinterpreted.
dat las ik in eerste instantie ook :D ik twijfelde meteen of ik wel wist wat AP was :')
pi_167424757
Oh dat is dan weer het enige wat ik absoluut niet snap aan andere ouders en waar ik met liefde over klaag/advies geef; dat er zoveel kinderen mee gaan naar live-bands (hier zijn bv met de wielerronde in t dorp heel veel buitenpodia) ZONDER gehoorbescherming 8)7 En dan gewoon helemaal vooraan, naast de boxen staan he :{
pi_167424780
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:57 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Dat deed ik dan weer wel, alleen dan in de draagdoek met babygehoorbescherming op :) Ik vond dat best relaxed met een baby, die namen we makkelijk overal mee naar toe, lekker dicht bij ons O+
Nou was ik zo goed als hoogzwanger op onze bruiloft en hadden we geen flitsend feest met beukende muziek, maar een relaxte borrel. Geen gehoorbescherming nodig voor de kleine dus. ;)

Maar heerlijk toch als het zo kan? O+
pi_167424964
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 19:03 schreef tombolafan het volgende:
Oh dat is dan weer het enige wat ik absoluut niet snap aan andere ouders en waar ik met liefde over klaag/advies geef; dat er zoveel kinderen mee gaan naar live-bands (hier zijn bv met de wielerronde in t dorp heel veel buitenpodia) ZONDER gehoorbescherming 8)7 En dan gewoon helemaal vooraan, naast de boxen staan he :{
Ik wil zelf al niet eens naast die boxen staan. :X
pi_167425120
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 19:08 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik wil zelf al niet eens naast die boxen staan. :X
Nee ik ook niet :N En ik ben dus altijd ongeveer de enige die met een kind met oordoppen loopt (en dan krijg je nogal wat opmerkingen ook :( )
pi_167425352
Ik was wel strenger in de leer bij nummer 1 dan bij nummer 2, met name op UP-vlak. Maar ja, andere gezinssituatie, ander kind, andere gebruiksaanwijzing. En we varen er wel bij. AP zijn we zeker wel met onze baby's. Ook deze krijgt borstvoeding op verzoek, slaapt bij ons en woont in de doek. Bij nr 2 was het alleen wel zo dat ik soms gewoon echt even wat voor de oudste of voor mezelf moest regelen, voordat ik kon reageren op haar signalen. Dat is imo wat anders dan laten huilen, maar feit is wel dat zij soms even moest wachten. Voor nummer 3 zal dat waarschijnlijk nog meer gelden.
pi_167425477
+1 op Selvaria.

Ik weet gaandeweg ook pas wat ik handig en verstandig vind, en dat is een combinatie wel en minder 'verantwoorde' dingen. Vaak ook erg kindafhankelijk denk ik. Als verse moeder vond ik dat allemaal wel erg lastig en dat is nog het vervelendst aan de sfeer in het babytopic nu denk ik, veel tegengestelde stelligheid van iedereen.

Fazz, wat naar zeg. ;(
  zondag 18 december 2016 @ 19:22:10 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_167425519
Hoe combineer je ap dan met je werk?
disclaimer
pi_167425746
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 19:22 schreef Stormqueen het volgende:
Niet :) In mijn geval veel kolven, veel schuldgevoel en een gastouder die ook aan AP doet.
  zondag 18 december 2016 @ 19:31:53 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_167425941
Jammer dat het je zoveel schuldgevoel heeft opgeleverd -O-
Misschien is dat wel exact de reden waarom ik me nooit in opvoedkundige methodes heb verdiept. Als ik alleen mijn eigen "regels" volg kan ik het ook nooit verkeerd doen ofzo.
disclaimer
pi_167425970
Als zelfstandige is AP eigenlijk prima te doen.

Als ik in loondienst zou werken een stuk lastiger idd, dan hadden we een andere manier moeten zoeken die goed voelde.

Thistle oh shuldgevoel is niet leuk ;(

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 19:36:00 ]
pi_167427480
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 19:22 schreef Stormqueen het volgende:
Voor een groot deel is mijn man thuis als ik werk, dus dan is het nog steeds voeding op verzoek, maar dan uit de fles. En doek doet mijn man ook.
  zondag 18 december 2016 @ 20:58:55 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167429480
Onze kdv volgde dochter ook gewoon, dus flesjes op verzoek en slapen in het hangwiegje op de babygroep, omdat alleen in een bedje op de slaapkamer niet lukte.

Ik volg ook geen opvoedkundige methodes. Wel veel over gelezen, maar daarin gewoon mijn eigen weg gezocht. Duurde wel even voor ik door had dat het veel beter ging als ik naar mijn gevoel luister, ipv te doen 'zoals het hoort'.

Fazz, wat rot zeg :{ Is het wel een afwijking waar goed mee te leven is?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167429865
Hier ook geen specifieke methode, ik lees van alles en pik eruit wat goed voelt. Daar is het vorige keer prima mee gelukt O+

SPOILER
pi_167430064
Zo sta ik er ook in Fazz. En daar heb ik een verdraaid leuk exemplaar door gekregen al zeg ik het zelf O+

En :* voor jou, rotsituatie zeg
pi_167432522
Ik volg geen specifieke methode omdat ik er niet in geloof dat één methode zaligmakend is, en ik ben er ook te eigenwijs voor. Ik kan me niet overgeven aan één bepaalde zienswijze over wat goed is. Dus ik zoek ook mijn eigen weg en lees veel, maar vertrouw het meest op mijn eigen gevoel, in combinatie met verstandelijke overwegingen. Zoals denk ik de meesten wel hier.

Ik kan slecht tegen enorme stelligheid en dogmatisch denken over zaken die duidelijk te maken hebben met een persoonlijke mening. Dat doet me teveel denken aan de gereformeerde omgeving waarin ik opgroeide, waar principes en dogma's altijd boven gewone menselijke/empathische afwegingen gingen en je zwaar afgerekend werd als je je iets ander permitteerde of afweek van die norm. En het is misschien een rare vergelijking hoor, maar moeders onderling zijn soms echt net van die zwaar gelovige ouderlingen onder elkaar, met al die overtuigingen en veroordelingen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167436540
Nachtploeg :W
pi_167436682
:W
pi_167436948
Present. :?
pi_167436997
:W
pi_167437065
En dan nu het dilemma: terug naar bed of morgen tot half tien 's avonds werk en studie op een vrijwel slapeloze nacht?
pi_167437085
Oei, hopelijk nog even geslapen Gogo.
  maandag 19 december 2016 @ 06:32:13 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167437122
Ai, hopelijk idd nog geslapen, anders wordt het wel een erg lange dag Gogo.
pi_167437220
Ik heb nog geslapen, hopelijk jij ook gogo!
pi_167437255
Ik ook, mijn man heeft slechter geslapen van mijn zwangere gesnurk :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Heliotrope op 19-12-2016 09:43:10 ]
  maandag 19 december 2016 @ 07:42:57 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_167437290
Sterkte, nachtploegers! Hopelijk hebben jullie nog geslapen!

Mijn peuter sliep vannacht voor het eerst in een peuterbed, zonder slaapzak (heeft ze al een tijdje niet meer) dus ik durfde mijn oordoppen niet in te doen ivm potentieel nachtwandelen en traphekjes die niet de hele nacht dicht kunnen vanwege katten, maar ik heb gewoon daadwerkelijk geslapen :D
Ik werd wel moe wakker. 8 uur slaap lijkt echt niet meer afdoende :')
disclaimer
pi_167437425
Slaap is nooit voldoende toch?

Mijn katten doen gewoon aan traphekspringen, wel zo makkelijk. Bevalt het peuterbed?
  maandag 19 december 2016 @ 08:14:25 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_167437438
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 08:11 schreef ingee het volgende:
Slaap is nooit voldoende toch?

Mijn katten doen gewoon aan traphekspringen, wel zo makkelijk. Bevalt het peuterbed?
ja! Ze slaapt als een roos! :D
Mijn katten zijn helaas van die artrose binnenkatten. Als 't hoger is dan de bank is het te veel gedoe.
disclaimer
pi_167437444
Succes voor de nachtploeg! c_/

Ik werd om 6 uur wakker, vriend zou rond 5 landden dus ik verwachtte hem wel zo'n beetje thuis :)

Peuter klom voor het eerst z'n bed uit gisteren. Hij stond opeens in de woonkamer dus ik hoef hem echt niet meer de trap af te tillen :+
Geen traphekjes hier, nooit aan begonnen...
pi_167438015
Nachtbrakers :o
Nu deed ik ook mee maar dan zonder telefoon.
Succes vandaag!

En Ooi hoe is het met je gerommel (afgelopen?)
pi_167438310
Wat goed SQ, dat ze over is en dat ze goed sliep (en jij ook).

Fazz, oh, dat lijkt me wel weer een rare gewaarwording, als hij ineens in de woonkamer staat.

Ooi is wel stil al een paar dagen..

Blue, bij jou geen gerommel meer? Vandaag weer controle toch?

Hier net weer controle gehad, geen bijzonderheden, volgende week terug met dan alweer 39+5. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Heliotrope op 19-12-2016 10:17:47 ]
pi_167438385
Ik heb nog even geslapen hoor.. Toen ik om 5.15 terug naar bed ging, heb ik m'n wekker verzet naar 8.45. Ik hoef pas om 12.50 zelf les te geven en hoewel ik vind dat ik ook op die dagen mijn werkdag gewoon op tijd moet beginnen, vond ik vandaag slaap belangrijker. Dus ik rij zo lekker rustig naar m'n werk..En op school vanavond zie ik wel of ik alleen het eerste vak volg of blijf zitten voor een hoorcollege daarna. Wel een leuk vak, maar ook geen ramp als ik die mis.

Fijne dag vandaag allemaal!!
pi_167438687
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:46 schreef Heliotrope het volgende:
Wat goed SQ, dat ze over is en dat ze goed sliep (en jij ook).

Fazz, oh, dat lijkt me wel weer een rare gewaarwording, als hij ineens in de woonkamer staat.

Ooi is wel stil al een paar dagen..

Blue, bij jou geen gerommel meer? Vandaag weer controle toch?
Gerommel is gestopt en ik voel me net zo normaal als altijd.... Helaas nog geen babygeknuffel dus!
pi_167438802
Hier af en toe nog gerommel in de avond of het idee dat m'n kokosnoot tussen mijn benen door wil :D
Vanmiddag gyn, ben benieuwd.
Vooral naar mijn bloeddruk met het overschot aan vocht.
Voor de rest verwacht ik niet veel ervan.
pi_167438955
c_/ en :* voor de nachtploeg! Zo waardeloos altijd. Dat je wilt slapen en het gewoon niet lukt.

Hier vanmiddag de termijnecho. Ik ben benieuwd of mijn UD nog verandert. Ik ben wel blij dat mijn man op zijn werk heeft kunnen regelen dat hij mee kan (de afspraak in onze gezamenlijke agenda was vreemd genoeg niet naar zijn iPhone-agenda gekopieerd, dus hij was het vergeten en had op dezelfde tijd een vergadering). Scheelt mij weer zorgen om een stuiterende dreumes tijdens de echo.
  maandag 19 december 2016 @ 10:59:05 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_167439370
Spannend Kazy! Wel fijn dat je man mee kan. Hier ontmoedigen ze het ook sterk om met dreuter naar de echo te komen, da's echt geen doen inderdaad!

Ik ben trouwens 30 weken vandaag. Dat vond ik de vorige keer ook zo'n ding. Dan is het Heel Serieus ineens.
disclaimer
pi_167439538
Hier ook nachtploeg maar zonder melden. Mijn zoon vond alleen slapen na half zes niet zo leuk, maar wel voor het eerst wakker geworden naast man en zoon die tegen elkaar aan sliepen O+

Ik heb me vanmorgen voor het eerst ook echt beroerd gevoeld tijdens de zwangerschap, alsof ik elk moment van m'n stokje kon gaan inclusief veel zweten. Had wel gewoon ontbeten. Maar na een half uur was het ook opeens weer weg, maar voor de zekerheid nog maar even twee boterhammen gegeten net.

Ik zou niet eens zonder back-up met een kind naar een echo durven. Gelukkig is na de kerst mijn familie op de hoogte en kan ik hem dan daar stallen tijdens afspraken. Mijn man was tijdens de echo ook alleen maar met O bezig. Succes iig Kazy!
pi_167439671
FF hoe is het inmiddels met de shock?

Sq al 30 weken :o niehiet! Das wel al hoogzwanger
pi_167440100
SQ, begin maar vast met puffen hoor!
Ff naar he. ;(

Ik ben vandaag alleen, vakantie en dreutel is logeren, en ik verveel me nu al.
Maargoed, bloedprikontwijkend gedrag, ik moet straks. Vind ik ook geen gelegenheid om met je dreumes naar toe te gaan. Moet ze mij troosten...

Iemand nog tips voor een zwangerschapsgerelateerde cursus? Ik wil wel iets doen, anders vliegt die zwangerschap ook zo voorbij tussen de luiers en het werk door. Maar niet nog een keer die pufcursus net bejaardengymnastiek.
pi_167440122
Succes straks Kazy!

Blue, had je vorige keer ook zoveel voorwerk? Ik hoop ook dat het je iig al wat cms opleverde :Y

30 weken voor SQ *O* Ben je al aan't aftellen naar je verlof?

Hier op werk is het hectisch. We reorganiseren in januari en dan heb ik 5 weken de tijd om iemand in te werken op mijn processen terwijl daar normaal 6 maanden voor staat :') Het voelt alsof de rust pas gaat komen als ik eenmaal met verlof thuis zit :X
  maandag 19 december 2016 @ 12:00:25 #63
390026 Aisly
A flower a day..
pi_167440346
Hoi :W
Ik kom me hier ook eens melden.
Een aantal weken terug zat ik net in WOHTS toen de tweede streep al verscheen.
Inmiddels twee goede echo's verder en de tijd gehad om eraan te wennen :)

Zou ik in de OP erbij mogen/? UD is 21 juni O+

Nu eens even wat bijlezen :7
  maandag 19 december 2016 @ 12:12:33 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_167440512
Ik heb mauw gewoon een paar keer bij de buren gestald bij echo's. Ze is alleen bij de groeiecho mee geweest. Ik lig daar zelf ook niet relaxed als zij de boel overhoop trekt :P

Fazz, fijne planning. Hier lijken ze ook nu ineens pas te beseffen dat ik er na de feestdagen nog maar 3 weken ben... En ik ben admin van nogal wat zaken, en ik heb dus nog geen vervanging. Ik zie het al gebeuren dat ik twee dagen voor mijn verlof nog even adminrechten voor zes applicaties mag gaan regelen voor een opvolger _O-
disclaimer
  maandag 19 december 2016 @ 12:13:50 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_167440527
Welkom aisly! Je staat er bij!
disclaimer
pi_167440846
Welkom Aisly!

Spannend kazy!

Nachtbraken doe ik tegenwoordig ook zo'n 1-5x per nacht, maar dan zonder schermpje anders slaap ik helemaal niet meer.
pi_167441217
Ach ja, wakker worden 's nachts hoort erbij. Ben een buikslaper, dus kom in houdingen nu terecht waarvan ik wakker wordt, pijn in nek, slapende ledematen, etc....Val gelukkig wel steeds weer in slaap, al duurde het om 4:40 wel even. Was iemand anders ook wakker :P

Oh, en ook zo irritant. Denk je ineens HEEEL HEEEL nodig te moeten plassen, komt er zo'n lullig beetje uit. Dus keer erop denk ik, zal wel meevallen hoe nodig ik moet, komt er dan ineens heul veul uit. Zal wel nooit wennen _O-
  maandag 19 december 2016 @ 12:52:07 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167441384
Welkom Aisly!

Theeleuter, je hebt natuurlijk gelijk als je zegt 'wakker worden 's nachts hoort erbij', maar ik vind het wel lastig te verteren dat mensen nu vaak tegen mij zeggen 'ach ja, misselijkheid hoort erbij he'. Terwijl ik me enorm rot voel door die constante misselijkheid, m'n werk amper kan doen, alle leuke dingen afzeg, etc. Tot nu toe vind ik dat hele zwanger zijn geen moer aan. Het helpt wel om het als middel te zien naar het uiteindelijke doel, maar desondanks: je hoopt al die probeermaanden dat je zwanger wordt, en dat het dan zó tegen valt, komt harder aan dan ik had gedacht.

Dus als iemand nog wat wil mopperen: ik heb alle tijd om het aan te horen, ik lig toch op de bank :7
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167441423
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 11:46 schreef ingee het volgende:
SQ, begin maar vast met puffen hoor!
Ff naar he. ;(

Ik ben vandaag alleen, vakantie en dreutel is logeren, en ik verveel me nu al.
Maargoed, bloedprikontwijkend gedrag, ik moet straks. Vind ik ook geen gelegenheid om met je dreumes naar toe te gaan. Moet ze mij troosten...

Iemand nog tips voor een zwangerschapsgerelateerde cursus? Ik wil wel iets doen, anders vliegt die zwangerschap ook zo voorbij tussen de luiers en het werk door. Maar niet nog een keer die pufcursus net bejaardengymnastiek.
Zwangerschapsyoga is mij toen erg goed bevallen. Leuke groep redelijk gelijkgestemden.
  maandag 19 december 2016 @ 12:58:45 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167441525
Oh ja, succes Kazy bij de termijnecho! Ik hoop dat je je vanavond meldt met goede berichten.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 19 december 2016 @ 13:06:20 #71
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167441669
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:52 schreef Lemijn het volgende:
Welkom Aisly!

Theeleuter, je hebt natuurlijk gelijk als je zegt 'wakker worden 's nachts hoort erbij', maar ik vind het wel lastig te verteren dat mensen nu vaak tegen mij zeggen 'ach ja, misselijkheid hoort erbij he'. Terwijl ik me enorm rot voel door die constante misselijkheid, m'n werk amper kan doen, alle leuke dingen afzeg, etc. Tot nu toe vind ik dat hele zwanger zijn geen moer aan. Het helpt wel om het als middel te zien naar het uiteindelijke doel, maar desondanks: je hoopt al die probeermaanden dat je zwanger wordt, en dat het dan zó tegen valt, komt harder aan dan ik had gedacht.

Dus als iemand nog wat wil mopperen: ik heb alle tijd om het aan te horen, ik lig toch op de bank :7
Nou dit had ik dus ook zo kunnen schrijven. Na 2,5 jaar en de MMM door wil ik eigenlijk niet klagen, zeker omdat ik wéét dat het er bij hoort (ook zo erg: "zo heb je wel lekker bevestiging." Yeah, right) en dat het tijdelijk is, maar ik heb mijn ideaalbeeld van heel dat zwanger zijn de prullenbak in gegooid. Van compleet uitgeput, non stop misselijk, spanningshoofdpijn door het vele slapen ( :') ), onzekerheid, nergens zin in en kleren die te strak zitten word ik niet echt gelukkig.

Maar eigenlijk wil ik niet klagen :')

Wel een voordeel: al moet ik 4x plassen 's nachts, ik ben zo moe dat ik in slaap val zodra mijn bed weer in zicht is ^O^
  maandag 19 december 2016 @ 13:09:22 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167441708
Lemijn en stroop, je voelt je zoals je voelt... Dat je iets graag wilde, betekent niet dat je het niet af en toe zwaar mag vinden en van balen :*.
KuikenGuppy
  maandag 19 december 2016 @ 13:21:14 #73
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167441990
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 13:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Nou dit had ik dus ook zo kunnen schrijven. Na 2,5 jaar en de MMM door wil ik eigenlijk niet klagen, zeker omdat ik wéét dat het er bij hoort (ook zo erg: "zo heb je wel lekker bevestiging." Yeah, right) en dat het tijdelijk is, maar ik heb mijn ideaalbeeld van heel dat zwanger zijn de prullenbak in gegooid. Van compleet uitgeput, non stop misselijk, spanningshoofdpijn door het vele slapen ( :') ), onzekerheid, nergens zin in en kleren die te strak zitten word ik niet echt gelukkig.
Oh wat gezellig, een herkenning-boks. Toch weer anders van iemand die het ook nu ondergaat dan van de lieve mensen om me heen die zeggen 'ja, naar joh, maar kijk! dit komt ervan!' en dan zwaaien met hun kind.

Moest wel lachen om dat hoofdpijn van het slapen. Ik ken dat nog wel uit luie periodes van m'n studententijd, maar inderdaad, af en toe heb ik dat genoegen ook weer. Want slapen is m'n grote vriend, dan voel je lekker weinig. :Z

Verder wil ik ook niet klagen ;(
pi_167442025
Welkom aisly.

Lemijn & stroop ik heb het ook, heb ook zo'n vreemde druk op me onderbuik. Kan het niet goed plaatsen, hebben jullie dit ook?
En ook tijdens de seks een zuur gevoel in me onderbuik is niet dat het veel pijn doet ofzo maar is ook niet echt fijn. En die afscheiding pfffffffffff :'(

Sorry klaag uurtje :@
  maandag 19 december 2016 @ 13:49:01 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167442563
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 13:23 schreef missbrunette het volgende:
Welkom aisly.

Lemijn & stroop ik heb het ook, heb ook zo'n vreemde druk op me onderbuik. Kan het niet goed plaatsen, hebben jullie dit ook?
En ook tijdens de seks een zuur gevoel in me onderbuik is niet dat het veel pijn doet ofzo maar is ook niet echt fijn. En die afscheiding pfffffffffff :'(

Sorry klaag uurtje :@
Geen herkenning, sorry.
  maandag 19 december 2016 @ 13:50:57 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_167442601
Hey, hier mág je juist klagen he! We weten namelijk allemaal hoe het voelt :+

Kusjes voor Lemijn, stroop en brunette :* :* :* roze wolken bestaan vooral in boekjes en op instagram he ;)
disclaimer
pi_167442607
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 13:09 schreef Burdie het volgende:
Lemijn en stroop, je voelt je zoals je voelt... Dat je iets graag wilde, betekent niet dat je het niet af en toe zwaar mag vinden en van balen :*.
Dit.
Hoewel ik me heel gezegend voelde dat het gelukt was heb ik echt moeten afzien. Midden in de nacht kotsenkotsenkotsen en wanneer komt er nou een eind aan dat kutgevoel. Mensen die dan zeiden: 'tja meid, hoort erbij' of 'je wilde het zelf toch?', kon ik wel schieten.

Ik voel me weer een stuk beter gelukkig! Had alle verschijnselen van een flinke griep. Ik voelde me zo zielig. :'( Man zei al 'komt zeker omdat er een jongen in je buik zit. Je hebt manflu! :D'.
  maandag 19 december 2016 @ 13:52:45 #78
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167442634
SPOILER
Verder een :* voor de herkenningsboksen want gedeelde smart is toch al een beetje mindere smart :+

Spannend Kazy, wat is nu je UD?
pi_167442636
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
Spannend Kazy! Wel fijn dat je man mee kan. Hier ontmoedigen ze het ook sterk om met dreuter naar de echo te komen, da's echt geen doen inderdaad!

Ik ben trouwens 30 weken vandaag. Dat vond ik de vorige keer ook zo'n ding. Dan is het Heel Serieus ineens.
Oh ik ben 31 inmiddels, wtf idd, zo heel heel lang lijkt het dan ineens :D Hier ging peuter ook niet mee naar de echo's, ik vond het toch teveel een dingetje voor "als het niet goed zat". As zaterdag gaat ze wel mee naar de placenta-localisatie-echo maar die vind ik minder "spannend" dus imho kan het nu wel (ook wel leuk voor haar denk ik :) )

Welkom Aisly! En succes straks Kazy O+ Hier ook vaker wakker s nachts (en dan vooral niet weer in slaap kunnen komen), en ook wat meer ongemakken; ik vind die buik nu wel echt in de weg zitten zeg maar :( :@ ) nog maar een week of 12 :7
  maandag 19 december 2016 @ 13:53:00 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_167442640
Whehe Cygne :')

Ik kreeg net drie keer gluhwein aangeboden O+
disclaimer
pi_167442660
Ik vind ook dat je juist mag zeuren als je al lang moest wachten voor je zwanger was, zou toch fijn zijn als je dan na het lange wachten gewoon een supermakkelijke zwangerschap had :D

En je mag ook zeuren als je wel makkelijk zwanger raakte. Want een rot iets is gewoon een rot iets :7
pi_167442733
BE, met de shock hier valt het nu wel mee, was vooral de eerste dagen, toch vreemd hoe snel je aan zoiets went. En het scheelt een hoop dat mijn man gelijk zoiets had van "dat is geen probleem, we hebben daar financieel en qua huis straks plek voor". En dat terwijl hij heel stellig was dat hij 2 kinderen wilde, en ik de optie voor een nummer 3 nog open wilde houden... Ik hoop nu alleen nog dat het een-eiige toch verkeerd is gezien, een jongen en meisje lijkt me erg leuk maar wordt lastig met een-eiig.
pi_167442745
Haha ja oh die buik. Ik denk telkens mwah super bescheiden. Maar zaterdag wilde ik mn vader een knuffel geven. *bots*, ohja. :') _O-
pi_167442817
Iedereen mag altijd zeuren :7 en het is niet eens zeuren, zwanger zijn is - zeker met extra klachten - soms gewoon ook best zwaar.
  maandag 19 december 2016 @ 14:06:18 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_167442890
Laten we het dan geen zeuren of klagen noemen. Ik vind "ventileren" wel een fijne.
disclaimer
pi_167442939
Klagen hoort er ook gewoon een beetje bij. Ja we wilde het zelf en vele hebben lang moeten wachten maar het doet gewoon veel met je lijf en geest.

Hier sinds een week bijna niet meer kunnen lopen door mijn rug en bellen en ze houden me goed in de gaten want enkele symptomen van zwangerschapsvergiftiging maar bloeddruk blijft netjes.

Nu 24 weken en 3 dagen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 19 december 2016 @ 14:12:37 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_167443024
Dat klagen er gewoon bij hoort ben ik het dan weer niet zo mee eens (maar ik kan ook weinig met "klagen") maar als je daar behoefte toe voelt moet het in elk geval zéker geen taboe zijn. En al helemaal niet hier.

Sterkte Sam, klinkt suboptimaal zo :* Heb je een verleden van rugproblemen?
disclaimer
pi_167443041
Vooral blijven klagen hoor, ik vind er ook geen moer aan, dat hele zwanger zijn. Verder maakt het (in de zin van recht op klagen hebben) niks uit of je na 1x zwanger werd of pas na X pogingen/jaar, als je je belabberd voelt is dat gewoon ruk.

Ik krijg zoveel opmerkingen over dat mijn buik weer zoooo mooi is en dat ik daar toch echt wel van moet genieten. Nou, de pijn in mijn stuitje/onderrug en het ongemak van een buik die niet meer zo goed tussen mijn ribben past waardoor ik niet langer dan een uur rechtop kan zitten overheerst toch echt hoor. :')
/behoorlijk klaar mee ondanks geen megaserieuze klachten.

Verder nog even een whehehehehe, seks, wat is dat ook alweer? :') :') :') .

Maar genoeg geklaagd, benieuwd hoe het bij Kazy is gegaan! Dreumes is hier alleen bij de SEO niet meegeweest, overige echo's duurden zo kort (vroege en termijnecho) dat man haar nog wel makkelijk in het gareel kon houden. :+

FF, fijn dat het nieuws een plekje heeft gekregen en man er nu ook zo instaat. ^O^

Welkom Aisly!

Lekker achterover getikt, SQ? :9
pi_167443087
Oh jee, we zijn een paar posts verder, lees overal waar ik klagen zei maar "ventileren" dan. :+
pi_167443089
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:12 schreef Stormqueen het volgende:
Dat klagen er gewoon bij hoort ben ik het dan weer niet zo mee eens (maar ik kan ook weinig met "klagen") maar als je daar behoefte toe voelt moet het in elk geval zéker geen taboe zijn. En al helemaal niet hier.

Sterkte Sam, klinkt suboptimaal zo :* Heb je een verleden van rugproblemen?
Ja helaas wel. Bij lisa ook zware bekkeninstabiliteit en een inleiding met 38 weken daardoor. Maar toen niet zo vroeg al. Hopelijk blijft het beperkt tot hoe het nu is.
pi_167443113
En 3-op-een-rij: 34 weken vandaag, hoezee! *O*
pi_167443168
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 13:59 schreef Cygne het volgende:
Haha ja oh die buik. Ik denk telkens mwah super bescheiden. Maar zaterdag wilde ik mn vader een knuffel geven. *bots*, ohja. :') _O-
dit! Dat m'n vaders buik minstens net zo groot is als mijne helpt ook niet :7

In de wachtkamer bij de vk, met dochter die even snel moest poepen hier (8>
pi_167443198
Ventileren is idd een beter woord :Y
pi_167443262
Dat is ook een zwangerschapskwaaltje toch, dat je soms extra 'ventileert' O-) :%

Welkom Aisley :W

30 weken voor Sq *O*

:* voor de dames die het momenteel zwaar hebben
pi_167443274
Wordt nog wat als jullie al niet weten meer wat seks is :+
Kan je trouwens al zo vroeg last krijgen van bekkeninstabiliteit? Of is dat echt nog niet aan toepassing bij bijna 10 wk?

Verder *O* *O* *O* voor de 3 die in de 30 weken zijn gekomen. Zien jullie het al voor je dat je over een aantal weken aan het baby knuffelen bent ? O+

Sam sterkte! Waneer krijg je duidelijk te horen of het om zwangerschapsvergiftiging gaat?

Selvaria, ik spiek soms wel eens in de buiken topic.en jouw buik groet echt heel mooi echt zo een model buik! O+
pi_167443371
'Ventileren' is inderdaad een van mijn vervelendste zwangerschapskwalen denk ik ;) ok nu klinkt het als een raar woord.

Sterkte Sam!

En *O* voor de wekenwissels.
pi_167443433
Seks?
*proest*
Geen idee hoe ik zwanger geworden ben :D
pi_167443476
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 14:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dit! Dat m'n vaders buik minstens net zo groot is als mijne helpt ook niet :7

In de wachtkamer bij de vk, met dochter die even snel moest poepen hier (8>
Hahaha ja he. _O-
Ik ben nog steeds wel een beetje een papa's kindje hoor. O+

Ik vind eigenlijk dat ik weinig te klagen heb. Ja nierstenen en diabaids zijn kut. Maar die niersteen lijkt weg en de diabaids lijkt vooralsnog niet zo erg. Maar verder voel ik me fysiek best ok.

Ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar die curves.

En ik kijk héél erg uit naar Maart. Mn jongetje ontmoeten. O+ Mijn moeder komt na de bevalling een weekje hier (zelf aan haar gevraagd, niet opgedrongen.). Man krijgt een week vrij van zijn werk en neemt daarna 2 weken vakantie op. *O*
pi_167443519
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 14:31 schreef BlueEyes het volgende:
Seks?
*proest*
Geen idee hoe ik zwanger geworden ben :D
Ik ben onbevlekt ontvangen, als goed katholiek. O-)

SPOILER
pi_167443833
Ik ben de eerste die toegeeft zwanger zijn geen ruk aan te vinden. Ik doe het, omdat ik mijn kinderen enorm tof vind. Dus een 3e kan alleen maar leuk zijn ;)
Gelukkig gen ervaring met misselijk zijn, maar alles wat altijd aanwezig is, sloopt je. En daar mag je best over klagen. Tis allemaal niet 1 grote roze wolk. Alleen maar fantastisch als anderen dat wel hebben, overigens!

Hoe graag je iets wil, dat maakt niet dat je het niet vind tegenvallen. Dus +1 op Burdie's post. Zo bedoelde ik het echt niet!
Ruk slapen, sloopt mij elke dag en beetje meer en op zaterdag slaap ik extra bij. Zo kom ik de weken door.
En natuurlijk zijn er leuke momenten, maar inmiddels kan ik nietmeer zonder zorgen een zwangerschap door. Ik geloof het pas als ik baby in mijn armen heb....
pi_167443870
Thee, dat laatste heb ik ook nog steeds. :*
pi_167444273
Ik heb net even een potje zitten janken in het ziekenhuis. Niet wegens klaag, maar achter die deur was die echo bij R! O+ En die gang had ik ctg's! O+ En die lift gingen we in met pasgeboren R op schoot! O+

Ik kan de tijd nu wel 30 weken vooruit kijken. :)
pi_167444649
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 14:49 schreef Cygne het volgende:
Thee, dat laatste heb ik ook nog steeds. :*
nou ik zelfs ook ja :Y wordt wel steeds beter maar toch...

En na de goede 20 weken echo zat ik te jubelen dat eigenlijk alleen die placenta eventueel een probleem zou kunnen zijn, maar dat ik dat dan totaal niet erg zou vinden. Maar dat snapten mijn vriendinnen totaal niet, dat ik een eventuele keizersnede dan niet heel heel heel erg zou vinden :{
pi_167444674
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 15:12 schreef ingee het volgende:
Ik heb net even een potje zitten janken in het ziekenhuis. Niet wegens klaag, maar achter die deur was die echo bij R! O+ En die gang had ik ctg's! O+ En die lift gingen we in met pasgeboren R op schoot! O+

Oooh ja en dan is t nog lang wachten he :o O+
  maandag 19 december 2016 @ 15:28:25 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_167444716
Seks :')
disclaimer
pi_167444966
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
Seks :')
Heeft toch geen nut meer..... ;)

Wel sneu, wist niet dat het zo veel voorkomend is.
pi_167445118
Nou, ik voel me ook gewoon klote en ik denk ook wel dat dat de reden is dat ik hier zo weinig post. Beetje mijn kop in het zand steken. Zo goed en stralend als ik me voelde bij de eerste, zo futloos voel ik me nu (maar misschien zit de eerste zwangerschap ook gewoon wel zonniger in mijn hoofd). Ik ben gewoon zo alles omvattend moe.

quote:

O+
Laatst moest ik naar de nachtapotheek in het ziekenhuis en kwam ik langs de lift waar ik in gereden ben toen ik de ruggenprik moest krijgen. Van die geur (zo'n typische machinegeur) werd ik toen heel erg misselijk, maar nu rook ik dezelfde geur en kwamen de herinneringen van die dag weer in mijn hoofd. Toen stond ik ook zo beetje te mijmeren daar O+ (en man stond er zo naast --> :') )

Mja, ik kan de tijd ook wel vooruit kijken
pi_167445132
Weinig klachten hier behalve snel moe en beroerd slapen, en eten wat soms niet helemaal lekker valt. Oh ja, en janken om alles :')

SPOILER
pi_167445321
quote:

Whehe, zwangere emo O+
pi_167445843
Lemijn, beetje spuit elf, maar heftige misselijkheid is niet zomaar iets 'dat erbij hoort'. Zo beroerd zijn, valt niet weg te relativeren, zeker als het lang duurt. Op mij heeft het ook een grote weerslag gehad. Het is helemaal geen kwestie wat mij betreft van een roze wolk, want ik ben niet iemand die overdreven romantische voorstellingen heeft bij zwanger zijn en baby's. Maar uren, dagen, weken en zelfs maanden lang heel veel misselijk zijn, veel overgeven ook, is ontzettend heftig en op geen enkele manier valt dat te plaatsen onder 'ach ja, hoort erbij', schouders eronder en weer doorgaan. Ik denk dat het heel erg onderschat wordt door mensen die niet weten wat het is, of het maar in zeer beperkte mate hebben (gehad). Dat is niet lullig bedoeld, maar het is zoals bij veel dingen in het leven: je snapt pas echt wat het is als je het zelf ervaart.

Het is ook uit onderzoek gebleken dat bij zwangere vrouwen die erg veel last van misselijkheid hebben, de kans op depressieve klachten ook sterk toeneemt. Niet dat ik iemand iets wil aanpraten, want dit lijkt allemaal nogal extreem, maar ik wil in ieder geval aangeven dat het heel normaal is dat je je hier zowel fysiek als mentaal beroerd bij voelt, en dat het juist ook iets is wat je voor jezelf echt niet hoeft weg te wuiven.

Wijze mensen in mijn omgeving hebben me tijdens die hele periode vooral op het hart gedrukt: probeer het te accepteren. Ik vond het bijvoorbeeld heel moeilijk dat de medicijnen niet werkten, of maar zeer beperkt. Voelde me er zelfs schuldig over. Want mensen denken al snel: nou, hup, medicijnen en klaar is kees. Maar dat is dus niet altijd zo, en ik voelde me daardoor eigenlijk nog rotter. Ik moest dat echt accepteren, en ook dat andere mensen dus maar rekening met me moesten houden, op mijn werk voornamelijk, maar ook privé.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167447050
quote:
0s.gif [b]Op maandag 19 december 2016 12:52 schreef Lemijn maar ik vind het wel lastig te verteren dat mensen nu vaak tegen mij zeggen 'ach ja, misselijkheid hoort erbij he'. Terwijl ik me enorm rot voel door die constante misselijkheid, m'n werk amper kan doen, alle leuke dingen afzeg, etc.
Hier was ik op en ochtend erg misselijk, had ook al een paar keer overgegeven en had heel slecht geslapen toen een collega me vroeg of het wel ging. Ik vertelde eerlijk hoe het ging en hij reageerde dat hij vond dat ik dan wel echt een super arbeidsethiek had dat ik gewoon kwam werken. Toen ik zei dat als me daarvoor ziek zou melden ik wel vaak afwezig zou zijn bedacht hij zich dat ik zwanger was. Oja, zei hij toen, dat is ook zo, nou dan hoort het er gewoon bij hé.
Ik vond dat heel stom, ik vond het namelijk heel stoer van mezelf dat ik er steeds maar was en was net blij dat iemand anders daar ook zo over dacht.

SPOILER
pi_167447194
En hoppetee, ben weer voor een week onder de pannen :')

Al het voorwerk heeft voor een verweekte baarmoedermond gezorgd maar verder helemaal niks aan ontsluiting.
Dus we gaan gewoon nog een weekje afwachten en dan zien we weer verder.
Ben er blij om en ook weer niet. Lekker dubbel, maar die enorme buik zit me in de weg in mn dagelijkse bezigheden met de stuiterbal in huis en doet ronduit zeer van gespannenheid en strakstaan.
pi_167447271
BE, die laatste loodjes zijn ook echt heel zwaar :* Kun je wat extra hulp krijgen deze week? Of jezelf laten verwennen met en massage op andere lekkere behandeling? Nog even lekker uit eten? Dat hielp mij die laatste weken door.
  maandag 19 december 2016 @ 17:19:30 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167447614
Franny, ik herken wat je zegt, dat écht voorstellen altijd moeilijk is voor mensen die zelf iets niet hebben meegemaakt. En dat je somber kan worden van beroerd zijn, herken ik ook. Ben niet depressief, maar geen leuke dingen meer doen en geen bevrediging meer halen uit je werk zoals eerst, dat doet wat met je gemoed. En dat de medicatie alweer werkloos aan de kant ligt was inderdaad ook een dikke teleurstelling.

Deze was ook leuk van een vriendin recent: 'Oh, je geeft zelden over? Dan valt het toch wel mee?'

Ik heb er wel echt vertrouwen in dat die blijdschap nog wel meer komt. Als het echter wordt, met een officiële datum en een buik en algemeen bekend enzo. Als ik met mijn moeder de familiewieg ga bekleden. Ik hoop ook wel dat de termijnecho daar iets in doet. Nu zie ik het voornamelijk als moment waarop blijkt of ik voor niks al een maand beroerd ben, of dat we door kunnen - maar in tweede instantie brengt het ook daadwerkelijk dichterbij dat er echt een kind komt.
  maandag 19 december 2016 @ 17:23:23 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167447711
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 16:54 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Hier was ik op en ochtend erg misselijk, had ook al een paar keer overgegeven en had heel slecht geslapen toen een collega me vroeg of het wel ging. Ik vertelde eerlijk hoe het ging en hij reageerde dat hij vond dat ik dan wel echt een super arbeidsethiek had dat ik gewoon kwam werken. Toen ik zei dat als me daarvoor ziek zou melden ik wel vaak afwezig zou zijn bedacht hij zich dat ik zwanger was. Oja, zei hij toen, dat is ook zo, nou dan hoort het er gewoon bij hé.
Ik vond dat heel stom, ik vond het namelijk heel stoer van mezelf dat ik er steeds maar was en was net blij dat iemand anders daar ook zo over dacht.

SPOILER
Gekke dubbele standaard he? Ik snap dat ook niet zo goed!

BlueEyes, dubbel inderdaad, gewoon doorploeteren dus maar. Goeie bloeddruk is wel fijn!

Flyingfish, het verbaast me eigenlijk niet dat het zo snel went. Ons brein is eigenlijk fantastisch in zich aanpassen. Je krijgt er gewoon 2, klaar uit. Fijn dat je niet gelijk hoeft te verhuizen trouwens! Wanneer hoor je meer over de eiigheid? (je snapt hopelijk wat ik bedoel).
pi_167447764
Pfffff even weer verder met klagen..

Was op bed gaan liggen was zo moe. Lig ik er net een half uur in spuug ik heel het bed onder, we hebben een boxpring dus het is lekker in die stof getrokken, hoe krijg ik dat het beste eruit ? :'( :'( :'(
pi_167447777
Hoe krijg ik het voor elkaar. Eerst bak ik mando zijn vlees te lang welke ik net kan redden... Vervolgens wil ik zachtgekookte eitjes maken om een uur later in de keuken ei tegen de muur en plafond te vinden. Pannetje drooggekookt en eieren ontploft whahah hoezo zwangerschapsdementie hihi
pi_167447830
Hahaha sam, eieren kunnen die ontploffen? :o
pi_167447897
Nou wat belachelijk eigenlijk he, dat je een bikkel bent als je komt werken ondanks misselijkheid/beroerd voelen, maar als dat door de zwangerschap komt is het logisch dat je evengoed komt werken :')
pi_167448006
Die dubbele standaard vind ik ook raar. Als je niet zwanger bent is het volgens mij prima geaccepteerd dat je thuis blijft met buikgriep maar dat als je de boel er uitgooit vanwege zwangerschap je maar gewoon door moet zetten. Terwijl je dan juist kwetsbaar bent. Maar misschien is het gewoon mijn interpretatie.
pi_167448217
Ontplofte eieren _O- gelukkig geen brand oid.

BE, niet al het voorwerk is meetbaar. Je baarmoeder is toch maar mooi bezig met oefenen en dat scheelt straks hoe dan ook als het echt los gaat.
pi_167448462
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 17:39 schreef WupWup het volgende:
Ontplofte eieren _O- gelukkig geen brand oid.

BE, niet al het voorwerk is meetbaar. Je baarmoeder is toch maar mooi bezig met oefenen en dat scheelt straks hoe dan ook als het echt los gaat.
Gelukkig niet haha.. Vanmiddag al mijn nieuw gekregen pannenlappen in de fok gezet tijdens het koken.. Denk dat er de komende 4 maanden maar afhaal gegeten moet worden ;)
pi_167448514
Be, gelukkig een goede bloeddruk x
pi_167450192
Vk schatte overigens dat m'n baby nu (31+2) al minstens zo zwaar is als oudste toen ze geboren was (2320 gram) :o _O-
pi_167451384
BE ik kan me best voorstellen dat t toch een tegenvaller is, dat t 'niks' gedaan lijkt te hebben :*
pi_167451686
Klinkt zo ondankbaar eigenlijk, want an sich ik ben nog maar 38+5 en dus nog niet eens op UD.
En als ik kijk van welk punt ik kwam met mogelijk inleiden bij 37 weken :@
pi_167451921
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 19:33 schreef BlueEyes het volgende:
Klinkt zo ondankbaar eigenlijk, want an sich ik ben nog maar 38+5 en dus nog niet eens op UD.
welnee man. Je gevoel is je gevoel toch O+
Ik ben nu die buik al een beetje zat :o :')
pi_167452035
Niet helemaal bijgelezen, maar ik wilde wel vertellen dat we een goede echo hadden. Spartelende armpjes en beentjes en alles O+ UD is 5 dagen naar voren gehaald (whut?) Ik ben nu uitgerekend op 9 juli. Mag ik in de OP als dat nog kan?

BE die laatste loodjes zijn ook gewoon zwaar :*
pi_167452107
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 19:43 schreef kazy het volgende:
Niet helemaal bijgelezen, maar ik wilde wel vertellen dat we een goede echo hadden. Spartelende armpjes en beentjes en alles O+ UD is 5 dagen naar voren gehaald (whut?) Ik ben nu uitgerekend op 9 juli. Mag ik in de OP als dat nog kan?

*O* O+
pi_167452262
quote:

Wat goed! *O*
  maandag 19 december 2016 @ 19:57:24 #131
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167452500
quote:

*O* *O*
pi_167452691
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 17:23 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Gekke dubbele standaard he? Ik snap dat ook niet zo goed!

BlueEyes, dubbel inderdaad, gewoon doorploeteren dus maar. Goeie bloeddruk is wel fijn!

Flyingfish, het verbaast me eigenlijk niet dat het zo snel went. Ons brein is eigenlijk fantastisch in zich aanpassen. Je krijgt er gewoon 2, klaar uit. Fijn dat je niet gelijk hoeft te verhuizen trouwens! Wanneer hoor je meer over de eiigheid? (je snapt hopelijk wat ik bedoel).
We gingen al verhuizen ;) is ook maar goed ook want met 3 kinderen in een driekamer appartement wordt wel heel krap... we hebben volgende week donderdag weer een echo, maar de echoscopist klonk redelijk overtuigd van een een-eiige tweeling. Deze keer ga ik echter ook vragen waarom hij dat denkt (en sowieso nog een lading vragen waar we vorige keer niet aan dachten)

Sam, ik denk dat je gewoon voor je moet laten koken de komende maanden :P

BE, de laatste loodjes lijken altijd het langst te duren, maar het einde komt er echt aan. Ik zou het gewoon per dag bekijken, vandaag is alweer bijna achter de rug! Ben je toch al bijna 39 weken!

Armpjes en beentjes voor Kazy *O*
pi_167452702
Spartelende armpjes & beentjes *O* Heel fijn Kazy! Ik kan de OP niet meer aanpassen, jij wel SQ? O-)
pi_167452809
Nog even Blue en dat ik je verrassingsei er echt :* O+

Sam :D Tijd dat er voor jou gekookt gaat worden lijkt me ;)

Ik was vandaag weer bij de vk. Vanaf nu ook al elke 3 weken :o Bloeddruk & buik was goed. Weer gesproken over de bevalling en mijn wensen daar bij. We zijn er nog niet uit, volgende keer weer verder :+ In de tussentijd wil ik ook naar't ziekenhuis voor een rondleiding over de verloskamers (is in ander zkh dan 3 jaar terug), en nog maar goed nadenken over welke opties er zijn. De vk is iig erg ruimdenkend O+
pi_167452846
quote:

Wat fijn! *O*
  maandag 19 december 2016 @ 20:15:02 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167453118
quote:
Hoera! *O*
Wel gek, opeens 5 dagen verder, maar zo gaat de tijd wel lekker snel :P
pi_167453277
Kazy hoe fijn *O*
pi_167453457
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 19:33 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kan me toch voorstellen dat t een beetje balen is, maar misschien geeft het hoop voor een mooie all natural bevalling straks.

Ik zie het trouwens al gebeuren dat ik donderdag niet eens gestript kan worden omdat er nog geen ontsluiting is... :')

Vanmiddag maar even langs de babydump gefietst en daar nog wat leuke dekentjes en lakentjes gekocht voor mijn collectie ( :P ) en bij een te leuk kledingwinkeltje wat leuke gymp en tumble n dry kleertjes gekocht. Je moet wat he?!

@ Kazy *O*
  maandag 19 december 2016 @ 20:55:07 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167454972
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 20:23 schreef Ooi86 het volgende:
Vanmiddag maar even langs de babydump gefietst en daar nog wat leuke dekentjes en lakentjes gekocht voor mijn collectie ( :P ) en bij een te leuk kledingwinkeltje wat leuke gymp en tumble n dry kleertjes gekocht. Je moet wat he?!
Je moet zeker wat! :P Fijn dat je energie hebt voor dat soort uitjes.
En even uit interesse: hoeveel dekens en lakens bezit je inmiddels? O-)
pi_167455036
Kazy wat fijn van de goede echo! :)

Ff kan me voorstellen dat het nieuws vorige keer even moest bezinken, maar dat je nu veel vragen hebt!

BE heel begrijpelijk dat je daar van baalt!

& ook voor de anderen die hebben geventileerd ;). Heel herkenbaar. Vooral ook dat je het gevoel hebt dat je een bepaald gevoel niet mag hebben, om welke reden dan ook. Hier ook nogal eens last van.

Sterkte met de misselijkheid, lijkt me echt heel naar. Franny verwoord het ook heel goed. & wat stom dat mensen er dan geen/minder begrip voor hebben omdat het door de zwangerschap komt. Het voelt nog steeds net zo zwaar en rot of misschien wel erger. Lijkt me nl. vooral ook moeilijk dat het een aantal weken kan duren.

Hier ook niet fit. Verkoudheid van mn dochter overgenomen. Verder alles goed. Morgen nog een dagje werken en dan vakantie ♡!!!
pi_167456983
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 20:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Je moet zeker wat! :P Fijn dat je energie hebt voor dat soort uitjes.
En even uit interesse: hoeveel dekens en lakens bezit je inmiddels? O-)
Stuk of 6? Haha, valt nog wel mee eigenlijk
pi_167457764
De mysterieuze pijn voorin m'n buik (bij het litteken) was *patsboem* over toen er *patsboem* een zenuw in m'n rug bekneld raakte. Voorbode? Ik weet het niet zeker, maar het lijkt er verdacht veel op. In ieder geval, ik kan niet meer lopen.

Mijn man wil nog wel meer kinderen. Weet niet met wie hij ze gaat krijgen, dit is voor mij echt de laatste keer :') :@

Zo.

Kazy, wat fijn van de goede echo. *O*
Sorry, ik heb maar half bijgelezen verder. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167460967
Bijgelezen na weekendje weg en drukke werkdag *O*
Morgen hopelijk tijd voor reactie, succes met plassen vannacht ;)
pi_167461091
Oi Messina dat klinkt rot :{

Kazy gefeliciteerd *O*
pi_167461166
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:51 schreef Messina het volgende:
De mysterieuze pijn voorin m'n buik (bij het litteken) was *patsboem* over toen er *patsboem* een zenuw in m'n rug bekneld raakte. Voorbode? Ik weet het niet zeker, maar het lijkt er verdacht veel op. In ieder geval, ik kan niet meer lopen.

Mijn man wil nog wel meer kinderen. Weet niet met wie hij ze gaat krijgen, dit is voor mij echt de laatste keer :') :@

Zo.

Kazy, wat fijn van de goede echo. *O*
Sorry, ik heb maar half bijgelezen verder. :@
Oh dat klinkt echt heel pijnlijk :{
Beterschap!
pi_167465686
Au Messina, dat klinkt pijnlijk :*

Leuk zo'n man met jetlag, ik ben ook al vanaf 4:00 wakker }:| Ik ga denk maar vroeg beginnen op werk, dan ben ik vroeg weer thuis en kan dan nog een uurtje slapen :O
  dinsdag 20 december 2016 @ 06:51:41 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_167465757
Ai sterkte Messina. Is het spit? -O-

Fazz, mijn man is gisteravond vertrokken. Gelukkig heeft ie z'n jetlag op de heenweg. Ik vind er stiekem geen bal aan om alleen thuis te zijn trouwens :')

Hoera voor Kazy *O* je staat er bij!
En ook een knuffel voor BlueEyes:*
disclaimer
pi_167465764
Best een bijzondere ervaring zo dit vroege begin van de dag :D
Ik keek naar de maan en sterren terwijl ik wachtte op de bus. De bus deed er bijna 10 min korter over dan anders en nu in de trein is er gewoon meer dan genoeg plek w/

Toch verwacht ik niet dat het me genoeg motiveerd om altijd zo vroeg op te staan :+
  dinsdag 20 december 2016 @ 06:55:58 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_167465770
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 06:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Best een bijzondere ervaring zo dit vroege begin van de dag :D
Ik keek naar de maan en sterren terwijl ik wachtte op de bus. De bus deed er bijna 10 min korter over dan anders en nu in de trein is er gewoon meer dan genoeg plek w/

Toch verwacht ik niet dat het me genoeg motiveerd om altijd zo vroeg op te staan :+
niet? :D wat matig :P
Ik heb laatst ook een keer de eerste bus gepakt vanwege een vroege training. Net een spookwereld inderdaad :')
disclaimer
pi_167465807
Oei, vroege vogels hier! Maar elk nadeel heb z'n voordeel, zitten in de trein O+ . Voor mij staan de mensen inmiddels vaak wel op, gelukkig!

Fijn van de goede echo, Kazy!

En hoe is het met de rug, Messina? Heb je kunnen slapen?

Hoe lang is je man weg, SQ? Zwanger & man weg & peuter is geen goeie combi. Ben jij nog wel fit?

En succes voor Blue, nog heeeeeeeel eventjes :*
  dinsdag 20 december 2016 @ 07:48:17 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_167465977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 07:11 schreef marel88 het volgende:
Oei, vroege vogels hier! Maar elk nadeel heb z'n voordeel, zitten in de trein O+ . Voor mij staan de mensen inmiddels vaak wel op, gelukkig!

Fijn van de goede echo, Kazy!

En hoe is het met de rug, Messina? Heb je kunnen slapen?

Hoe lang is je man weg, SQ? Zwanger & man weg & peuter is geen goeie combi. Ben jij nog wel fit?

En succes voor Blue, nog heeeeeeeel eventjes :*
hij is zaterdag weer thuis. Ik ben nog fit genoeg, gelukkig. Jammer alleen dat het nèt deze week is die overal zo stijf staat van decrmberstress :D
disclaimer
pi_167466385
Best pittig toch, zo'n week alleen SQ. Het weekend ging prima maar omdat ik maandag vrij ben, was ik drie dagen achter elkaar met I samen. En hoe lief en geweldig ze ook is, ik word daar een beetje simpel van en vind het heerlijk dat ze vandaag naar kdv gaat en ik aan het werk.

Vanmiddag 20-weken echo!!! Logi ook, volgens mij: veel succes!

Ik las gisteren in zo'n zwangerschapstijdschrift dat als je na je veertigste na een half jaar proberen niet zwanger bent de kans dat je de zevende maand zwanger wordt slechte drie procent is. Haha, dat is dus precies wat wij gedaan hebben.

Messina, dat klinkt echt naar. Hoe gaat het nu??? Veel sterkte.
pi_167466482
Succes deze week SQ! Ik ben blij dat de mijne weer thuis is na 10 dagen :+ De drukte van deze periode grijpt me echt aan, m'n hoofd loopt over... gelukkig na vandaag vakantie *O*

Super fijn dan toch Franny dat het gelukt is O+
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:48:55 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_167466561
10 dagen ;( ja,dan ben je wel blij als ie terug is! Pfff!

Nou ja, ik ben ergens wel blij dat zijn vegas-trip van 2-7 januari niét doorgaat :') wel jammer voor hem, maar dan was ik toch wel lichtelijk gek geworden :@

Spannend Franny! Hoe laat mag je?
disclaimer
pi_167466685
Succes vanmiddag Franny en Logi! Ik heb hem volgende week woensdag.

En Messina wat vervelend zeg, gaat het vanzelf over?
pi_167467014
Lijkt me echt pittig hoor, als je partner vaak lang weg is voor werk. Gelukkig bijna vakantie, Fazz. *O* .

Het is om half drie, SQ. Bij I was ik behoorlijk zenuwachtig, nu niet zo geloof ik. Hopelijk kom ik ergens rond 16.00 melden dat ik aan de taart zit. :Y) .
pi_167467771
SQ sterkte, best pittig lijkt mij :*

BE jij ook een dikke :*

Franny succes vanmiddag!!!!

Wij hadden de SEO om 8:15 en die was helemaal goed, baarmoedermond meting ook helemaal goed en mijn baarmoeder lijkt niet scheef te groeien dit keer, en de placenta ligt niet meer op de uitgang. *O*

26 jan. pas weer terug voor vloeistof gedoe en gyn controle :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 10:30:24 ]
pi_167467797
Oh pfff ik zou t ook wel heftig vinden als m'n vriend nu lang weg zou gaan... Lang als in meer dan een dag :')

Allemachtig, ik loop bijna te janken om de bol.com reclame met dat konijn _O- hoe zwanger ben ik :X
pi_167467805
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:18 schreef Logician2.0 het volgende:
SQ sterkte, best pittig lijkt mij :*

BE jij ook een dikke :*

Franny succes vanmiddag!!!!

Wij hadden de SEO om 8:15 en die was helemaal goed, baarmoedermond meting ook helemaal goed en mijn baarmoeder lijkt niet scheef te groeien dit keer *O*
oh fijn! *O*
pi_167467882
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef tombolafan het volgende:

Allemachtig, ik loop bijna te janken om de bol.com reclame met dat konijn _O- hoe zwanger ben ik :X
:') that makes two of us ...

Ja ik ben zoo blij! *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 10:29:56 ]
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:35:22 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_167468035
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:19 schreef tombolafan het volgende:
Oh pfff ik zou t ook wel heftig vinden als m'n vriend nu lang weg zou gaan... Lang als in meer dan een dag :')

bwehehehe :') O+

Superfijn logi! *O*
disclaimer
pi_167468133
Goed nieuws, Logi!!
pi_167468394
Jeej Logi *O*
En succes vanmiddag, Franny!
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:00:33 #164
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167468486
Goede echo's voor Kazy en Logi! *O*

Messina dat klinkt erg pijnlijk :{

Ik geloof dat ik voor het eerst in 26 weken ook last heb van mijn hormonen. Mijn hoofd loopt over en ik vind alles al snel te veel, terwijl als ik het objectief bekijk dan is het helemaal niet veel.
Maar ik voel me overvraagd door peuter en de dingen die ik moet regelen voor kerst. Maar het is eigenlijk niet meer geregel dan anders en peuter is ook gewoon haar vrolijke zelf. En dan voel ik me weer schuldig dat ik zo snel ovreprikkeld ben en niet lekker met haar kan meespelen :{
En dan is man ook nog thuis deze week en neemt me al veel uit handen, maar het lijkt niet te helpen *jank*
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:28:24 #165
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167469063
Ah well, dat hielp al. Tijd om te gaan schaatsen 8-)
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:48:04 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_167469491
Ventilatietherapie :D sterkte Sylver! Soms is het ook gewoon even stom!
disclaimer
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:51:19 #167
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167469563
Succes Franny! En *O* voor de goede echo van Logi!

Lijkt me zwaar SQ, misschien wat meer kerstvoorbereidingen op anderen afschuiven?

Is het bij jullie ook zo'n drama qua drukte? Ik had keuze uit 2 mogelijkheden: midden op de dag op de eerste werkdag na de vakantie (zeker voor man niet te doen) of midden op de dag tijdens ons midweekje België :(
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:56:18 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_167469682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:51 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Succes Franny! En *O* voor de goede echo van Logi!

Lijkt me zwaar SQ, misschien wat meer kerstvoorbereidingen op anderen afschuiven?

Is het bij jullie ook zo'n drama qua drukte? Ik had keuze uit 2 mogelijkheden: midden op de dag op de eerste werkdag na de vakantie (zeker voor man niet te doen) of midden op de dag tijdens ons midweekje België :(
Nee 't is niet de kerst hoor, het is mijn werk voornamelijk. Alles moet "nog even snel voor ik met verlof ga" maar ondertussen is wel lekker iedereen met vakantie en zit ik dus alleen op kantoor met de interim die deze week is begonnen :') Ah well.

Voor kerst hoef ik alleen soep te maken en de kadootjes nog even op het afhaalpunt op te pikken.

Echo's in de vakantieperiode is een drama ja. Ik plan ze tegenwoordig minimaal vijf weken van tevoren in. Heb mijn npm bijvoorbeeld meteen na de vitaliteitsecho gepland en toen had ik nog twee keuzes (vier weken van tevoren :')_!)
disclaimer
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:01:36 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167469791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee 't is niet de kerst hoor, het is mijn werk voornamelijk. Alles moet "nog even snel voor ik met verlof ga" maar ondertussen is wel lekker iedereen met vakantie en zit ik dus alleen op kantoor met de interim die deze week is begonnen :') Ah well.

Voor kerst hoef ik alleen soep te maken en de kadootjes nog even op het afhaalpunt op te pikken.

Echo's in de vakantieperiode is een drama ja. Ik plan ze tegenwoordig minimaal vijf weken van tevoren in. Heb mijn npm bijvoorbeeld meteen na de vitaliteitsecho gepland en toen had ik nog twee keuzes (vier weken van tevoren :')_!)
Lekkere planning daar dan :') al zou dat hier ook zo kunnen gebeuren.

Hier waren ze heel stellig dat je de npm dus pas na de termijnecho mag inplannen. En omdat er gisteravond al niemand meer was kon ik dus ook niet eerder bellen dan vanmorgen. En dan dus inderdaad 2 opties. Of eigenlijk dus maar 1, want ik ga liever niet alleen naar een potentieel slecht nieuws gesprek.
Maar het is bij jullie dus altijd zo'n ramp? :o of viel jouw npm ook in de vakantie?
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:13:35 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_167470052
Ja, was midden augustus. Wel balen hoor, moet je er ver voor rijden nu? Ander echocentrum eventueel?
disclaimer
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:49:01 #171
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167470819
Hmm niet eens aan gedacht. Kun je gewoon elk willekeurig echocentrum bellen? Of moet ik dan ook daar het bloed laten doen etc? Zou dit in het ziekenhuis kunnen, of kan dat alleen als je medisch bent?

Dit echocentrum is 10 minuten van huis, maar dus wel een uur van het werk en bijna 3 van het hotel. Niet te doen dus eigenlijk.
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:51:35 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_167470865
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hmm niet eens aan gedacht. Kun je gewoon elk willekeurig echocentrum bellen? Of moet ik dan ook daar het bloed laten doen etc? Zou dit in het ziekenhuis kunnen, of kan dat alleen als je medisch bent?

Dit echocentrum is 10 minuten van huis, maar dus wel een uur van het werk en bijna 3 van het hotel. Niet te doen dus eigenlijk.
Ik zou het even bij je verloskundige navragen, geen idee hoe dat zit maar ik zou zeker geen drie uur gaan rijden voor een npm. Dan ben je zoveel benzine en lol kwijt dat je beter meteen de nipt kan doen :')
disclaimer
pi_167471213
Idd stroop, als je dan toch al in Belgie bent... Qua kosten scheelt het ook niet zo veel meer zeiden ze hier laatst. Maar wel balen dat de opties zo beperkt zijn.

Wij hebben bij de intake gelijk termijnecho en voorlopige nekplooi ingepland s ochtends vroeg. Alleen moest de nekplooi nu vanwege extra benodigde tijd wel verschoven worden en moeten we nu wel midden op de dag. Maar goed, ik ben die dag toch al vrij en man werkt op 15 minuten afstand. Maar moet je eens op zoek gaan naar een koophuis, dat was echt nog veel erger. Alleen mogelijk op de tijd die de makelaar aangaf, take it of leave it. Voor jou tien anderen... Ben blij dat we dat iig hebben gehad.

Veel plezier op de schaatsbaan Sylver!
  dinsdag 20 december 2016 @ 13:10:17 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_167471246
in wat voor oorden zoeken jullie allemaal toch huizen? Ik lees het hier om de haverklap.
In Eindhoven is het vooralsnog nog steeds menselijk gelukkig :D
disclaimer
pi_167471491
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
in wat voor oorden zoeken jullie allemaal toch huizen? Ik lees het hier om de haverklap.
De huizenmarkt wordt je momenteel gewoon niet vrolijk van, want inderdaad voor jou tien anderen :')
  dinsdag 20 december 2016 @ 13:23:05 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_167471528
Kom naar Brabant! *O*
disclaimer
pi_167471968
Fijn Logi! En spannend Franny!

Ik had vannacht zo'n stomme droom. Ben er nog naar van.
SPOILER
pi_167472140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Not that much... Met twintig in de rij, 5 minuten de tijd om te mogen bezichtigen, na bezichtiging bod in een envelop en dan maar hopen dat je het hoogste bod hebt.
  dinsdag 20 december 2016 @ 14:00:12 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_167472511
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Not that much... Met twintig in de rij, 5 minuten de tijd om te mogen bezichtigen, na bezichtiging bod in een envelop en dan maar hopen dat je het hoogste bod hebt.
serieus? Wat is dat dan weer hard gegaan zeg :o
disclaimer
pi_167472543
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

serieus? Wat is dat dan weer hard gegaan zeg :o
Ja, echt bizar!
pi_167472568
Messina sterkte, hoop dat je vandaag beter gaat?

Logi *O*

Sylver :*

Sq succes, ik zit momenteel in de bui van ikwilnietdatjegaatwerkenblijftochthuisvandaaghuilsniksnotter dus die van januari snap ik volledig :*

Franny succes straks!

Cygne dat soort dromen zijn ruk en blijven je helaas sinds zwangerzjjn achtervolgen }:|

Huizenmarkt is echt gek ja :o
Onze buren waren hun huis ook binnen 2 dagen tijd met nog boven de vraagprijs een bod zelfs.
Terwijl we dachten dat ze wel erg optimistisch met hun vraagprijs waren :')
pi_167472930
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Herkenbaar ja :{ of lekker hutjemutje met 10 andere stellen een huis bezichtigen. Nee, dat gaat echt geweldig :')
pi_167472950
Dat is inderdaad een hele nare droom, daar zou ik ook naar van worden ;(

Hier vannacht nauwelijks geslapen, bij elke beweging van m'n onderlijf ga ik heel even dood. Gelukkig trekt die pijn ook heel snel weg.

Het is een hernia óf ischias. De arts voelt wel een verdikking bij m'n rug (wijst op een hernia), maar op die specifieke plek heb ik al járen last. Het is nu even afwachten en rustig aan doen (ik was ook niet van plan een marathon te gaan rennen, hoor ;) )

Sorry van m'n chagrijnige berichtje gister, ik zat er even doorheen. Vandaag ben ik alweer wat positiever. Nog 'maar' 21 weken *O*
pi_167473368
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, echt bizar!
Echt idioot! Wel leuk voor de verkopende partij (al moet die zijn geld meteen weer inleveren bij het kopen van het nieuwe huis). Waar was dit ergens?
  dinsdag 20 december 2016 @ 14:43:02 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_167473736
Overigens, toen wij ons huis kochten in 2008 was het ook ongeveer zo. Huis stond 's morgens op Funda, wij 's avonds kijken (ze hadden geen makelaar, was via verkoopjeiegenhuis.nl oid), meteen na thuiskomst een bod gedaan, bleek de volgende ochtend dat er nog vijf andere biedingen waren terwijl ze drie kijkers hadden gehad :')
Gelukkig hadden we charmes, en een aankoopmakelaar :P
disclaimer
  dinsdag 20 december 2016 @ 14:45:52 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_167473807
Cygne :* wat word je dan naar wakker he?

Messina :X Ik hoop echt dat het snel beter gaat, rugaids is ZO KUT :( :* en zwanger al helemaal...
disclaimer
pi_167476092
Echo was helemaal prima!! Kind werkte alleen niet mee: lag lekker opgekruld op de buik. Ik moest beetje draaien en op mijn zij gaan liggen maar het hielp niets. Gelukkig kon ze wel alles meten en we weten ook wat het wordt:

SPOILER
Nu zitten we al een uur een mooie naam te bedenken, haha.
pi_167476203
Franny O+
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:23:01 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_167476231
Oooh Franny! Fijn dat alles goed is! En toch een zoon! O+
disclaimer
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:24:06 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167476251
Franny aan de taart O+.
KuikenGuppy
pi_167476519
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:15 schreef Franny_G het volgende:
Echo was helemaal prima!! Kind werkte alleen niet mee: lag lekker opgekruld op de buik. Ik moest beetje draaien en op mijn zij gaan liggen maar het hielp niets. Gelukkig kon ze wel alles meten en we weten ook wat het wordt:

SPOILER
Nu zitten we al een uur een mooie naam te bedenken, haha.
Ooh Franny wat tof!
SPOILER
pi_167476547
Franny, super dat alles goed is, en een jongetje! *O*
pi_167476601
Wat tof Franny. O+
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:47:03 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_167476703
Opvallend veel mensen de laatste tijd die als tweede kindje "het andere geslacht" krijgen trouwens! Terwijl de kansen even groot zijn :D
disclaimer
pi_167476797
Ja he, dat bedacht ik me ook al SQ. We zijn trouwens uit de naam. Veel taart eten en pas stoppen als je eruit bent: ik kan het iedereen aanraden.
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:52:49 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167476819
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Opvallend veel mensen de laatste tijd die als tweede kindje "het andere geslacht" krijgen trouwens! Terwijl de kansen even groot zijn :D
De kans is dacht ik zelfs net iets groter om hetzelfde geslacht te krijgen.
KuikenGuppy
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:53:22 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167476828
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:51 schreef Franny_G het volgende:
Ja he, dat bedacht ik me ook al SQ. We zijn trouwens uit de naam. Veel taart eten en pas stoppen als je eruit bent: ik kan het iedereen aanraden.
Hij gaat "aumijnbuik" heten? ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:55:16 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_167476864
Sneleenzakje
disclaimer
  dinsdag 20 december 2016 @ 17:00:41 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167476988
HOEduurwasdietaart
KuikenGuppy
pi_167477013
Nu wil ik ook taart. :'(
  dinsdag 20 december 2016 @ 17:03:30 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167477038
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:02 schreef Cygne het volgende:
Nu wil ik ook taart. :'(
Zo gaat hij heten als ze iemand anders hebben laten beslissen :Y.
KuikenGuppy
pi_167477148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:30 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Echt idioot! Wel leuk voor de verkopende partij (al moet die zijn geld meteen weer inleveren bij het kopen van het nieuwe huis). Waar was dit ergens?
De stad die SQ noemt in haar post.
pi_167477453
Franny een zoon O+
En cygne wat een rotdroom :*

Hier is dochter er ineens van overtuigd dat dr zusje Isabel gaat heten :D maar wij weten de naam nt niet :X
pi_167477476
Citroenmeringue.
pi_167477527
Ik zou voor lekker ouderwets boterkoek gaan.
pi_167477547
Aan de andere kant wil je natuurlijk wel uniek zijn dus beautercouque. O+
  dinsdag 20 december 2016 @ 17:30:45 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167477652
Monchoutje.
KuikenGuppy
pi_167479200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ik eerdaags dit ontkrachten :+
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:59:13 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_167479854
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Zal ik eerdaags dit ontkrachten :+
jij krijgt inderdaad een zoon. Dat wel :P
disclaimer
pi_167480310
O+ Taart O+

En leuk Franny *G* Wat zijn jullie snel uit de naam! Die taarttip ga ik dus maar onthouden ;)
pi_167481153
Franny en Logi fijn van de goede seo's!!! Taart eten is altijd aan te raden ♡! Maar op zulk moment natuurlijk helemaal een goed idee. Nieuwsgierig naar de naam nu wel... : ).

Cygne wat een rotdroom zeg! Begrijpelijk dat je daar even een rotgevoel door hebt...

Ik had ook geen fijne dag op het werk. Maar nuuuu VAKANTIE ♥!!! Lekker lui zijn en de feestdagen vieren...

Oh en ik kan me goed voorstellen dat het best heftig is om alleen te zijn zonder man. Ik voel me soms al eenzaam als hij een nachtje laat op stap is, maar gun ik hem natuurlijk wel!

Nu even de slimste mens kijken : )
pi_167481509
Heel fijn Franny, een goede echo en een jongetje! En mooi op de helft nu!
pi_167481522
Tom (pouce) natuurlijk :7
  dinsdag 20 december 2016 @ 19:56:00 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167481643
Hoera voor de goede SEO's! Echt een opsteker lijkt me dat.

En gelijk ook een naam Franny, wat fijn! Hoe groot acht je de kans dat jullie nog van gedachten veranderen?
pi_167483410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:56 schreef Lemijn het volgende:
Hoera voor de goede SEO's! Echt een opsteker lijkt me dat.

En gelijk ook een naam Franny, wat fijn! Hoe groot acht je de kans dat jullie nog van gedachten veranderen?
Haha, niet zo groot. De naam past echt bij wat we ongeveer voor ogen hadden, wat betreft de 'soort' naam en hoe het klopt bij I en hoe het klinkt in combinatie met de achternaam. Het is een naam met geschiedenis en daar houd ik van. Het was ook nog een uitdaging om een naam te vinden die we allebei heel mooi vinden, want ik had er een paar die mijn vriend niet mooi genoeg vond. Dus ik denk dat we bij deze blijven.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:00:00 #216
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167483983
^O^
ik zie eerlijk gezegd een beetje op tegen project naam, dus negeer het de komende tijd nog lekker
pi_167484215
Ach ja, naam kiezen is bij iedereen anders. Wij zijn er meestal vlot uit. Echter heb ik beide keren richting eind besloten het toch niet akkoord te vinden.
Nu hebben we ook een naam op tafel, en wacht ik af, of ik weer een moment heb van NEE en kunnen we weer de lijstjes erbij pakken :') _O-
pi_167484383
Ik stel nogal wat eisen aan een naam (moet bij eerste zoon z'n naam passen, bij achternaam, zowel in Nederlands als Engels goed uit te spreken en niet in de top 20 staan).

Dat m'n man als enige optie constant 'Vladimir' geeft is totaal niet frustrerend. :')
pi_167484611
Hier kwam Adolf even voorbij. :') .
pi_167484712
:D Fijn van de goede echo Franny! En een zoon O+ *O*

Dus taart eten helpt om de naam te vinden? Dan moeten wij dat ook maar eens gaan doen :') 25 weken vandaag en nog geen idee. Ik had eigenlijk gedacht dat een meisjesnaam makkelijker zou zijn dan een jongensnaam, maar dat valt een beetje tegen :+
pi_167484798
Als ik een beetje om me heen kijk lijkt het erop dat vaak namen pas na week 30 echt vast komen te liggen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:25:00 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167484839
Een goede echo een en zoon, wat leuk Franny! *O*

Jaloers op het zo snel vinden van de naam, though }:| ;)

Ik kan zelf ook gewoon geen naam vinden waarvan ik denk 'jaaa!' En dan moet man het er ook nog mee eens zijn..
pi_167485388
Ik vind het leuk om de meest belachelijke paupernamen te opperen bij man en dat hij dan zo :X kijkt maar niks durft te zeggen omdat hij bang is dat ik t meen. :')
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:44:17 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167485609
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:38 schreef Cygne het volgende:
Ik vind het leuk om de meest belachelijke paupernamen te opperen bij man en dat hij dan zo :X kijkt maar niks durft te zeggen omdat hij bang is dat ik t meen. :')
Met kerst 'per ongeluk' een fake namenlijstje uit je tas laten vallen bij je (schoon)familie met de meest tacky namen er op, en dat 'per ongeluk' niet door hebben O-) *O*.
KuikenGuppy
pi_167485834
quote:
_O- Ik heb juist dat ik namen noem en het oprecht meen en dat er dan gelachen wordt alsof ik een grap maak _O- ;(

Hier bijna 32 weken en geen naam nog echt :'(
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:51:14 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_167485913
Ik vind dat naamgeven echt vreselijk. Helaas komen ze niet met nametag -O-
disclaimer
pi_167486136
quote:
_O-

Hebben jullie ook familieleden die namen komen aandragen?
'Ik vind Jelle een mooie naam'. Das fijn, mam. :P
pi_167486159
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met kerst 'per ongeluk' een fake namenlijstje uit je tas laten vallen bij je (schoon)familie met de meest tacky namen er op, en dat 'per ongeluk' niet door hebben O-) *O*.
Hahaha. Mijn schoonzus en haar kinderen zijn van t namenraden. Dus heb ik perongeluk expres een naam laten vallen bij de kinderen. })
pi_167486190
Fijn van de goede echo's! *O*

En een jommetje! O+

Ik heb al namen voor beide kanten, alleen vriend is er nog niet uit.
  dinsdag 20 december 2016 @ 22:00:30 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_167486217
Mijn arme oma was de vorige keer toch wel licht in de stress omdat ze dacht dat we ons kind echt Henka zouden noemen... :')
Ze heeft mauw nog wekenlang henka genoemd ;(
disclaimer
pi_167486231
Hier is het namenraden in bloementhema. Tulp ;(
  dinsdag 20 december 2016 @ 22:01:27 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_167486253
Gladiool O+
disclaimer
pi_167486322
Blanchefleur :D
pi_167486379
Fijn van de goede SEO Franny *O* en ook gelijk maar even de naam bedacht, alsof je hem zo uit je mouw schudt :D

Hier gaat het bij twee meisjes echt een ramp worden. Voor O konden we niet eens één meisjesnaam verzinnen, laat staan straks twee die we beiden mooi vinden en dan ook nog eens enigszins bij elkaar en bij O moeten passen...
pi_167486448
Gewoon Bloem kan tegenwoordig ook prima!
pi_167486493
Gek is dat, meisjesnamen hadden we er vier die alle vier voldeden. O+
Jongensnaam... Nou ja, 'Vladimir' dus. ;(
pi_167486510
afrikaantje :7
pi_167486535
Mijn schoonvader was lichtelijk beledigd dat baby niet naar hem vernoemd werd. _O- Man is naar zijn beide opa's vernoemd en hij vond het wel logisch als wij dat ook zouden doen.

SPOILER
pi_167486694
I heeft als tweede naam Cornelie. De namen Cornelis en Cornelia komen in mijn familie (zowel moeders- als vaderskant) en in de familie van mijn vriend veelvuldig voor dus we hebben in een klap iedereen blij gemaakt.
pi_167486979
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:12 schreef Franny_G het volgende:
I heeft als tweede naam Cornelie. De namen Cornelis en Cornelia komen in mijn familie (zowel moeders- als vaderskant) en in de familie van mijn vriend veelvuldig voor dus we hebben in een klap iedereen blij gemaakt.
Dat vind ik wel tof! Mijn tweede naam is bijna hetzelfde. Vernoemd naar mijn peettante.

Ons kind wordt vernoemd naar mijn overleden oom en mijn mans opa. In de tweede en derde naam.
  woensdag 21 december 2016 @ 00:19:52 #241
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_167490613
Hahaha wij geen dochter vernoemd.

Over het vernoemen. Mijn vader heet PJ (opa 2 en opa 1). Opa 1 slaande ruzie met opa 2 want opa 2 stond vooraan maar opa 1 was de stamvader. Jaren niet naar elkaar omgekeken tijdens een verjaardag (oke wel 65 jaar geleden inmiddels maar toch he?) :')
If you can dream it, you can do it...
pi_167491473
Nachtploeg present :W
pi_167491487
Leuk, al die namenverhalen!

:W nachtploeg!

Ik duim voor een baby voor Ooi op deze kortste dag van het jaar! Vanaf nu echte winterbaby's.
Edit:oh Ooi :W
pi_167491579
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 02:44 schreef Heliotrope het volgende:
Leuk, al die namenverhalen!

:W nachtploeg!

Ik duim voor een baby voor Ooi op deze kortste dag van het jaar! Vanaf nu echte winterbaby's.
Edit:oh Ooi :W
Haha, hoi!

Helaas, niks gaande hier... Baby zit veels te lekker binnen.
pi_167491760
5.30 want m'n kleine vriendje heeft pijn in zijn nek :{
Die doet niks anders dan auw jammeren en dat juist op de dag dat hij naar het KDV zou gaan en ik bij zou slapen..
Maar even zien wat dit worden gaat daar, anders moet ik m straks maar weer ophalen.
Van schrik is hierdoor de activiteit die ik vannacht in m'n buik had opgehouden :')
  woensdag 21 december 2016 @ 07:32:26 #246
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167491837
Oei BE, bij nekpijn zou ik toch even langs de huisarts gaan.

Sterkte daar! Balen als je je net zo verheugd hebt op even lekker bijslapen. Hopelijk gaat het zo beter en kan hij toch even naar het kdv.
pi_167491839
Ach wat sneu en slechte timing Blue!

Ooi jammer! Maar het kan nog vandaag ;) wanneer heb je weer controle?
pi_167491842
5 uur hier want vliegtuig te halen *O* We hebben er zin in O+

Baby gaat denk wel vernoemd worden, ik vind het wel een mooie traditie :) Oudste is met 2e&3e naam vernoemd naar z'n opa's.

Sterkte met de laatste loodjes Ooi en Blue :*
pi_167491933
Succes vandaag voor de nachtbrakers! Ik heb weer eens lekker doorgeslapen! Heerlijk!

Hier zijn we het eens over de naam, die we afzonderlijk van elkaar bedachtten. Ik wil alleen eigenlijk een tweede naam, maar dat vind ik dan weer lastig. Vernoemen willen we niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 21-12-2016 08:07:58 ]
pi_167492204
Fijne vakantie Fazz!

Wat vervelend voor hem BE. Hopelijk heeft hij gewoon even verkeerd gelegen tijdens het slapen en is het snel over zodat jij ook nog deels je rust kunt pakken.

Ik vind vernoemen ook wel leuk, maar dan wel vrijwillig. O heeft als tweede naam de naam van mijn opa die ik nooit gekend heb omdat hij overleed toen m'n moeder 12 was. Ik heb wel veel leuke verhalen over hem gehoord, dus die vernoeming hebben we gedaan voor m'n moeder en omdat het icm zijn voornaam wel prima klonk. Bij een meisje gaan we er iig eentje ook vernoemen naar de oma van m'n man, dus voor de tweede moeten we ook nog zoiets bedenken dan, maar mijn oma's zijn niet vernoemwaardig en mijn moeder heeft een lastige vernoemnaam. Maar goed, eerst maar afwachten wat voor geslacht ze hebben.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:00:53 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_167492341
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 00:19 schreef Books1 het volgende:
Hahaha wij geen dochter vernoemd.

Over het vernoemen. Mijn vader heet PJ (opa 2 en opa 1). Opa 1 slaande ruzie met opa 2 want opa 2 stond vooraan maar opa 1 was de stamvader. Jaren niet naar elkaar omgekeken tijdens een verjaardag (oke wel 65 jaar geleden inmiddels maar toch he?) :')
dit is exact precies waarom wij er pertinent niet aan doen :D

BlueEyes, hoe is het met je ventje nu?
disclaimer
pi_167492356
Blue! Je krijgt officieel een winterkind nu!
  woensdag 21 december 2016 @ 09:06:09 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_167492394
Verder vind ik 21 december ook een prachtige geboortedatum O+
disclaimer
pi_167492491
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
Verder vind ik 21 december ook een prachtige geboortedatum O+
Hoezo, heb je plannen?
  woensdag 21 december 2016 @ 09:15:45 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_167492507
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:15 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoezo, heb je plannen?
nee. Ik wens mezelf geen prematuur toe, sorry.
disclaimer
pi_167492536
Gelukkig, zou niet best zijn. Kreeg een appje van mignonne dat ze de vitamine K binnen had, dus dat we los kunnen. Fijne vriendin ;( :+
pi_167492561
Irish twins, SQ. Laat je insemineren terwijl de placenta er net uit glibbert! :7
pi_167492578
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:18 schreef WupWup het volgende:
Gelukkig, zou niet best zijn. Kreeg een appje van mignonne dat ze de vitamine K binnen had, dus dat we los kunnen. Fijne vriendin ;( :+
😂 ja nou eh jeweetwel.
:)
pi_167493004
*O* winterkindje

Maar de 21e gaat het hier niet worden hoor :D
Ik ga denk ik maar voorzichtig uit van mijn eigen voorspellende gave :') dat ik aan het begin riep ik werp deze eruit op 5 januari want dan zit er precies 2,5 jaar tussen de 2.

Ik heb gewoon net nog ontzettend geslapen, vriend is met het ventje naar beneden gegaan nadat we hem pcm gegeven hebben. En hij is nu naar KDV, is duidelijk verrekt nekje zoals je zelf ook wel eens hebt (heb eerst allerlei andere narigheid maar even uitgesloten als vpk zijnde :@ )
Als niet gaat haalt vriend hem op en ik hou mijn bijtankdag O+
pi_167494833
Dat lijkt me wel een gedoe, issues over wie er als eerst wordt vernoemd.

Net bij diabetesverpleegkundige geweest. Leuk mens, viel me alles mee. Qua dieet was ik op de goede weg vond ze. Fijn om te horen.
pi_167495221
Hebben jullie ook wel eens dat je knikjes of tikjes uit je buik hoort komen? Ook met zo'n gevoel erbij? Ik heb het regelmatig. Net alsof de baby ff zn knie knakt ofzo :P

Raaaaarrre baby :)
pi_167495448
I had destijds regelmatig de hik, dat voelde ook als tikjes.
pi_167496606
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:06 schreef Ooi86 het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je knikjes of tikjes uit je buik hoort komen? Ook met zo'n gevoel erbij? Ik heb het regelmatig. Net alsof de baby ff zn knie knakt ofzo :P

Raaaaarrre baby :)
Herkenbaar! Voelde niet zoals de hik, maar echt als een knak idd. Ik dacht aan het eind steeds dat mijn water brak :') maar dat is toch echt meer een 'pop'
pi_167496982
Ghehe ja bonje over vernoemingen. Mijn oma vertelde dat haar schoonmoeder boos was dat ze mijn moeder geen Pleuntje hadden genoemd. (En dat terwijl ze als 3e naam nu iets heeft wat daar -in de verte- van is afgeleid.)

Ik doe dus ook maar liever niet aan vernoemingen, hoewel mijn man geloof ik wel een van de namen van zijn (vorig jaar overleden) vader aan een zoon zou willen geven. We gaan nog maar eens zien of dat hem gaat worden.

Enne kom maar op met die winterkindjes *O*

Edit - Ooi: ja die knakjes had ik ook. Heel gek vond ik het.
pi_167497656
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:57 schreef Messina het volgende:

[..]

_O-

Hebben jullie ook familieleden die namen komen aandragen?
'Ik vind Jelle een mooie naam'. Das fijn, mam. :P
Uhhuh! Mijn schoonzusje die klaar is met werpen en twee meiden heeft, vertelde met ogen, glimmend van trots: als nr 1 een jongen was geweest heette hij [insert naam die klinkt als of je je verslikt in een hap yoghurt], en nr 2 had [insert een klank, geen naam] geheten!

En dat ze je dan verwachtingsvol aankijkt en wacht op een: "Wow, wat mooi, briljant, bedankt, mogen we die gebruiken joh?!"

Ik las goede SEO waar een piemel is gespot? Yeah!

Fijn dat het gesprek meeviel Cygne. Wanneer moet je nu weer prikken?

Hier maandag naar België geweest voor de NIPT, en vanavond de officiele termijnecho. Spannend allemaal...
  woensdag 21 december 2016 @ 14:19:39 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_167497690
Bjorre en kai?
disclaimer
pi_167497804
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:19 schreef Stormqueen het volgende:
Bjorre en kai?
Wow! Just wow. So close. :o
pi_167497816
Vernoemen, no way! Dreumes heeft wel twee namen, maar dat is puur omdat we onze twee favoriete potentiële namen achter elkaar zetten en dat zo mooi samen vonden klinken (No.ra Oli.via). O+ Omdat zij 2 namen heeft willen we dat onze volgende ook 2 namen zal hebben en, ondanks dat het een zo goed als onmogelijke queeste leek te zijn, zijn we er voor zowel een jongen als een meisje uit. *O*

Spannend Sara! Succes vanavond!
Die knakken klinken freaky zeg, niet herkenbaar hier. :o

Nou decemberdames, lanceer jullie winterkindjes maar. O+

Fijn van het gesprek Cygne!

Ik wens mezelf uiteraard ook geen prematuur toe, maar oh, wat kan ik de tijd 6 weken vooruit kijken zeg.. De combinatie van een redelijk brak lichaam en stuiterdreumes is helaas niet optimaal en ik word er best verdrietig van dat ik niet meer alles met haar kan doen wat ik/zij wil.
pi_167498551
Selv :* dat is ook een van de dingen waar ik erg verdrietig van was/ben
pi_167499494
Vooral de eerste weken vond ik het vervelend dat ik niet zoveel ondernam met de kinderen. Vanochtend was oudste naar school brengen, boodschapjes halen en terugfietsen me teveel. Dus ik neem de makkelijke weg. Vanaf nu met de auto :') Kan me niet herinneren dat vorige al zo snel te moeten.... nog 17 weken te gaan :+
pi_167500689
De vernoemingen die wij gekozen hebben zijn lekker multifunctioneel. Naast de namen van mijn oom en mans opa zijn het ook de namen van mijn beide overleden opa's en de peetouders hebben die namen ook weer in hun doopnamen. De volgorde gekozen op wat wij t mooiste vonden klinken.

Sara, ik moet 2 keer per week prikken op zelf te bepalen dagen.
  donderdag 22 december 2016 @ 02:33:49 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_167518616
Nachtploeg :W dat je uit bed moet omdat je peuter wakker is geworden. Deze na lang onderhandelen weer rustig is. Je terug je bed in strompelt waar vervolgens je buikbewoner lekker alle remmen losgooit :')
(Ondertussen mezelf vervloekend dat ik niet om 20:00 naar bed ben gegaan omdat ik toen immers ook al moe was :P)
disclaimer
  donderdag 22 december 2016 @ 02:56:46 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_167518712
...en dan als je net weer in slaap valt jankt de ander weer... }:| zal blij zijn als m'n man er weer is :@
disclaimer
pi_167518852
:W hopelijk slaapt ze/je inmiddels weer!
  donderdag 22 december 2016 @ 04:25:40 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_167518854
Nope.
disclaimer
pi_167518860
:W hang al sinds half 1 af en aan boven het toilet.
Zelfs slokjes water blijven niet binnen ;(
  donderdag 22 december 2016 @ 05:50:56 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_167518897
Sterkte flav. Hier ook nog steeds geen slaap en ik denk dat ik het maar opgeef. Elke keer als ik het probeer jankt er een kind of een kat of slaat de cv aan of is er wat anders. Ik weet alleen echt niet hoe ik deze dag ooit moet overleven nu.
ik kan al slecht tegen minder slaap maar nu zo zwanger heb ik echt minstens 9 uur per dag nodig. Daar steekt slaap van 23:00 tot 0:30 wat schraal bij af.
disclaimer
  donderdag 22 december 2016 @ 06:50:39 #278
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167518966
Bah, wat zwaar SQ. Kun je een half dagje draaien op het werk en verder bijslapen?
pi_167518969
Oh dat is echt niks inderdaad SQ. Dan toch een dagje ziek thuis? Weet dat je daar niet van bent, maar wat niet gaat, gaat niet.
pi_167518977
Sterkte SQ. Frustrerend is dat. Vooral als je er alleen voor staat nu.

Ik merk dat mijn conditie weer beter is: ik was laatst als ik twee stappen zette al aan het hijgen. Gisteren had ik een excursie naar het Rijksmuseum met mijn klas maar ik klom daar gewoon de trappen op zonder als een opoe boven te komen. Dat scheelt toch weer!

Nu het nieuws is bezonken, merk ik trouwens hoe leuk ik het vind dat we een jongetje krijgen. Kennelijk zat die wens er toch best wel, al dacht ik er neutraal in te staan.
pi_167519105
Jongetjes zijn ook heel leuk. Meisjes ook hoor, maar ben zelf ook wel blij met ons jongetje. Was vanochtend om 5 uur al wakker, dus ben nu al op m'n werk. Laatste echte werkdag, morgen maak ik alleen thuis nog nakijkwerk af.

SQ, succes vandaag! Middagje vrij nemen of ziek melden lijkt me geen overbodige luxe na zo'n drama-nacht..
  donderdag 22 december 2016 @ 08:05:49 #282
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167519160
Wow, dat is wel erg weinig slaap, SQ :{
Ga je wel werken? Kan me niet voorstellen dat ik me nog zou kunnen concentreren met 1,5u slaap in zwangere toestand.
pi_167519268
Sterkte vandaag SQ. Dat slecht/niet slapen is echt killing, maar 1,5 uur slaap op een nacht is praktisch niks.

Ik heb vannacht ook een paar uur wakker gelegen :O gelukkig is dit m'n laatste werkdag van de week.
pi_167519558
Sterkte met de dag door komen SQ! En vanavond wel gewoon om 8 uur naar bed!
pi_167519577
Oei wat een korte nachten. Hier ook laatste werkdag voor twee weken vakantie en ik vind dat ik die hard verdiend heb met in een half jaar een verhuizing, verbouwing, zwangerschap en geen vakantie sinds juli 8-) Morgen begint goed met foto's laten maken van mij & mijn buik, met dreumes erbij. Dan negeren we vandaag maar even, laatste dag vol afspraken en deadlines.
pi_167520078
Ja, heb je inderdaad wel verdiend dan Minarosa!

Leuk, Franny, dat het idee van een jongetje zo leuk is O+

Inderdaad veel die een tweede van het andere geslacht krijgen! Al maakt Blue een jongetje denk ik 8-) en ben ik ook wel erg blij met mijn twee meisjes straks.

39 weken vandaag. Nu komt het toch wel echt dichtbij. Ik kijk er zo naar uit om haar te ontmoeten en vast te kunnen houden. Vanochtend kwam peuter nog even bij ons knuffelen in bed, straks liggen we daar gewoon met vier *;
pi_167520410
Mooie mijlpaal Helio!

Sterkte vandaag SQ. 1,5 uur gaat pijn doen vandaag :*
pi_167520551
Helio ook in de 39 nu *O*

En ook overtuigd dat ik een jochie krijg, grappig hoe iedereen (incl ikzelf) toch dat denkt.
Mijn beste vriendin had vannacht ook al gedroomd dat ik bevallen was inmiddels van een jongetje O+
Maar alles nog gewoon als normaal, gerommel, en weinig actie verder.
Wel gisteren m'n huisdier verloren :'( :')
pi_167520929
Ah, je slak? ;(
Ik zal een kaarsje branden...
pi_167522486
39 weken voor Helio! Bijna met z'n viertjes! *O*

SQ, sterkte vandaag, bwoh...

Hier wel een fijne dag. Gisteren termijnecho en op 9 juli gezet. Zat me later te bedenken dat dat ovutesttechnisch helemaal niet kan. Ah ja, dan mag ik ietsjes eerder met verlof, prima.

En toen ivm moe en hormonen door man in bad gezet, en kind vandaag naar oma gebracht zodat ik bij kon slapen. Van elf tot elf. Holy hell! :o
  donderdag 22 december 2016 @ 11:58:19 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_167522554
Wat een boelveel reacties _O- Ik heb kennelijk stevig geventileerd vannacht :')

Uiteindelijk vielen we om 6:10 in slaap. (ik had haar al een paar keer bij me in bed genomen maar toen ging ze steeds liggen keten). Toen moest ik er om 7:20 uit om de kliko aan straat te zetten :'( en toen heb ik m'n collega ge-appt dat ik pas tegen lunchtijd op kantoor zou zijn en of hij de inhuurkracht wou opvangen vanochtend. Dit vond hij prima. Dus wij nog even een paar uur geslapen.

Kom ik net op kantoor.... geen collega. Zit nog in de trein. Ik ben echt furieuspislink momenteel :')
Bijnavakantiebijnavakantiebijnavakantie
disclaimer
  donderdag 22 december 2016 @ 11:59:44 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_167522583
RIP voor de naaktslak van blue ook trouwens bij de weg ;(
disclaimer
pi_167524368
Halloo :W

Ik mag mij hier ook melden.26 jaar, Kindje #1, momenteel wonend bij schoonouders( ons oude huis verkocht een beetje snel) maar in februari hebben we weer ons eigen plekje!

Vanmorgen een CB test gedaan die gaf 1-2 weken aan.Dus dan zou ik rond augustus/ september uitgerekend zijn. Momenteel ben ik iets misselijk maar verder prima.

Ik ga even alles terug lezen van dit topic B-)
pi_167524387
Welkom Memoru! *O*
pi_167524500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:23 schreef Memoru het volgende:
Halloo :W

Ik mag mij hier ook melden.26 jaar, Kindje #1, momenteel wonend bij schoonouders( ons oude huis verkocht een beetje snel) maar in februari hebben we weer ons eigen plekje!

Vanmorgen een CB test gedaan die gaf 1-2 weken aan.Dus dan zou ik rond augustus/ september uitgerekend zijn. Momenteel ben ik iets misselijk maar verder prima.

Ik ga even alles terug lezen van dit topic B-)
Welkom *O*
  donderdag 22 december 2016 @ 13:56:04 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167525062
Welkom Memoru!

Stormqueen, bedoel je dat de collega die je 's ochtends had geappt er helemaal niet was? Waardoor je met terugwerkende kracht wel bent gemist toen je nog een paar uur sliep? Da's wel klote, en een beetje raar, toch?
  donderdag 22 december 2016 @ 14:02:35 #297
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167525193
Welkom Memoru! :W

En ik denk dat ik niet wil weten wat er bedoeld wordt met BE's slak... :s) je wordt toch gewoon opeens wakker met een baby? O+
  donderdag 22 december 2016 @ 14:06:00 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167525269
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Welkom Memoru! :W

En ik denk dat ik niet wil weten wat er bedoeld wordt met BE's slak... :s) je wordt toch gewoon opeens wakker met een baby? O+
Als je die slak onder je kussen legt, om 's nachts inderdaad de fee om 'm in te ruilen voor een baby.
  donderdag 22 december 2016 @ 14:07:57 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_167525311
Welkom Memoru!

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:56 schreef Lemijn het volgende:
Welkom Memoru!

Stormqueen, bedoel je dat de collega die je 's ochtends had geappt er helemaal niet was? Waardoor je met terugwerkende kracht wel bent gemist toen je nog een paar uur sliep? Da's wel klote, en een beetje raar, toch?
Ja, eigenlijk wel, want nu wist dus niemand dat ik later zou zijn ook. Naja. Bijna vakantie :')

Stroopwafel, de slak is nog een van de minst ranzige bijproducten :Y)
disclaimer
pi_167525330
Welkom memoru!

Wat is een slak?...

SQ sterkte vandaag ben je nog moe ?
  donderdag 22 december 2016 @ 14:11:28 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_167525369
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:08 schreef missbrunette het volgende:
Welkom memoru!

Wat is een slak?...

SQ sterkte vandaag ben je nog moe ?
Je slijmprop. Die verlies je als je baarmoedermond verweekt, vlak voor je gaat bevallen. Het schijnt er uit te zien als een naaktslak O+

En ja ik ben zo gaar als een klontje :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')