Dat is dan ook in de ruimte, G.quote:Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.
Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?quote:Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?quote:Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.quote:Op zondag 18 december 2016 10:55 schreef Veldmedewerker het volgende:
Vergeet het hiernamaals van 'geen enkele relatie tot deze realiteit' niet..
Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!quote:Wij willen altijd de relatie tot iets wat we kennen meenemen in dergelijke concepten, maar dat zou wel eens heel anders kunnen zijn.
We hebben het natuurlijk wel over een geestelijke ruimte, niet de fysieke.quote:Op zondag 18 december 2016 10:56 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dat is dan ook in de ruimte, G.
Er is gewoon teveel concurrentie op het moment. En uiteindelijk zal ik de rest van mijn bestaan worden verward met Scientologen of gewoon alles wat gestoord is.quote:Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?
Nou ik heb het allemaal al wel in grote lijnen gezien en het wordt inderdaad nogal vervelend allemaal. En een beetje fantaseren over de toekomst, daar is allang de lol van af.quote:Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?
Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?quote:Op zondag 18 december 2016 11:22 schreef User8472 het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.
[..]
Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!
Nou laat ik het eerst anders voorstellen van enkel licht dan wordt alles weer wit en dan uit wordt alles weer duisternis dus dat laat ik even hangen.quote:Op zondag 18 december 2016 11:28 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?
Kun je je dat voorstellen?
Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.quote:
Wat heb je dan wel? Een idee om op een soort spiritueel niveau in andere wezens verder te gaan leven na de dood of zoiets? Beetje zoals scientology, maar dan andersom, ja?quote:Op zondag 18 december 2016 13:39 schreef User8472 het volgende:
[..]
Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.
Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.quote:Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.
Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Nou we hebben nu eenmaal geen echt ruimteschip, dus 1 die telt en waar we ergens mee komen. Ok de maan maar daar heb je gewoon niet veel aan. In de toekomst zou het een leuke buitenpost kunnen worden met een basis en wapens maar het is er niet. Ik geloof niet dat we het gaan redden om een ruimteschip te bouwen op het moment en ik zie geen verandering. De kans dat een alien ons komt redden is vrijwel nihil.quote:Op maandag 19 december 2016 09:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.
Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.quote:Op maandag 19 december 2016 16:32 schreef ems. het volgende:
Waarom geloof je niet dat we dat gaan redden? We hebben al regelmatig ruimteschepen gemaakt hoor
Bron?quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:
[..]
maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd.
Naar mijn mening makkelijk op te lossen met een simpel verhaal of theorietje:quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:
[..]
Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.
Evolutionair overleveren, al eeuwen lang.quote:Op dinsdag 20 december 2016 05:02 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Waar komt het bewustzijn van ons mens-zijn vandaan?
Zou de Heere Jezus ook voor de zonden van buitenaardse wezens zijn gestorven?quote:Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Nee en nee, je kent ze niet geloof me.quote:Op dinsdag 20 december 2016 04:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bron?
Wie zijn die anderen? ginyu force en freesa?
Jaja niet gewoon dood zijn wie denk hij wel niet dat hij is. Nou in ieder geval niet L Ron Hubbards reincarnatie ofzo, dat was echt iets anders.Ik nam ergens een andere afslag. Maar ik zit met heel veel dingen, aikido doet het wel voor mij maar we hebben wel een erg lastige positie vind je niet. Het Christendom geloof ik nog wel in maar het is natuurlijk wel fout om te denken dat "de hemel" de enige zou zijn, net alsof je het enige leven in het hele bestaan bent. Wat natuurlijk niet zo isquote:
Tot hier had je helemaal gelijk maar verder heb ik wel een simpel theorietje voor je.quote:Op dinsdag 20 december 2016 05:02 schreef Faz3D het volgende:
Want hoe is het bijv mogelijk om als mens-zijn leven te scheppen cq creėeren? Dat is zo goed als onmogelijk.
Nou dat eerste bewustzijn heeft natuurlijk ook een papa en een mama. Zo is het met ieder leven, behalve die geslachstloze wezens voor mensen en alle dieren en insecten. En er zijn natuurlijk ook nog die dieren met 2 geslachten, die zijn eigen papa, mama en kind tegelijk.quote:Hoe kan het dan anders zijn dat dat 'eerste' bewustzijn waarschijnlijk ook andere bewustzijnen heeft gecreėerd? Dus de aanname dat er aliens zijn is gering maar de kans is wel aanwezig.
Juist ja in onze hoofden.quote:Want mij lijkt het dat je als een schepper creėerder er eerst achter moet komen wanneer je meer leven kan geven.
En denk daar maar eens overna, hoe beleven wij als mens onze wereld? In ons hoofd
Maar om te overleveren moet je eerst weten hoe je moet overleven. Anders komt er geen overleveren meer. En dan blijft de boodschap ergens liggen. En dan is de boodschapper verantwoordelijk, de laatste die het had moeten zeggen. En eigenlijk is het gewoon zelfde liedje, andere zanger, zelfdje jasje, ander verhaal.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Evolutionair overleveren, al eeuwen lang.
Zo bouwen we nog steeds aan dat menselijk bewustzijn, voegen iets toe of laten iets weg wat niet meer van deze tijd is.
Overlevering is volledig natuurlijk en geen menselijke uitvinding die geleerd moest worden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:12 schreef User8472 het volgende:
[..]
Maar om te overleveren moet je eerst weten hoe je moet overleven. Anders komt er geen overleveren meer. En dan blijft de boodschap ergens liggen. En dan is de boodschapper verantwoordelijk, de laatste die het had moeten zeggen. En eigenlijk is het gewoon zelfde liedje, andere zanger, zelfdje jasje, ander verhaal.
Op DNA schaal etc kunnen wij veel begrijpen over het leven of het bewustzijn van ons als mens. Maar hoe is het überhaupt mogelijk dat het eerste bewustzijn bewust werd? En daar bedoel ik een scheppende hand mee. Oftewel een 'god' 'schepper' of een bewustzijn die het leven leven geeft.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Evolutionair overleveren, al eeuwen lang.
Zo bouwen we nog steeds aan dat menselijk bewustzijn, voegen iets toe of laten iets weg wat niet meer van deze tijd is.
Mijn mening is dat we helemaal niets doorgrond hebben en dus van begrijpen geen sprake is, er zijn wel veel theoretische paden met elk hun doctrine zoals het bestaan van een god bijvoorbeeld.quote:
Precies. Dé waarheid bestaat niet en als die al bestaat is het menselijke bevattingsvermogen te beperkt om die te aanschouwen en/of te begrijpen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Een oud spreekwoord luidt dan ook, mijn waarheid is een leugen voor jou en vice versa, jouw waarheid is een leugen voor mij.
Nee, dat is bewust liegen, een slechte eigenschap van een onbetrouwbaar persoon.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:44 schreef Molurus het volgende:
Een onwaarheid is natuurlijk pas een leugen als degene die hem uitspreekt weet dat het onwaar is.
Dat dat bewust is is impliciet wanneer we spreken van "liegen".quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, dat is bewust liegen, een slechte eigenschap van een onbetrouwbaar persoon.
TRU is toch een betere plaats voor je. Welke anderen? Ik weet wel dat er in de VS een plan is gemaakt om de Death Star na te bouwen maar dat haalde het niet. Wapens om hele planeten mee echt in puin te schieten komen er voorlopig nog niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:
[..]
Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.
Je kan niet eens naar een buitenaardse iets of planeet anders dan de aarde want we hebben alleen een soort vliegtuig wat net de atmosfeer kan verlaten en weer kan terugkeren. Ga je er toch in en denk je verder te kunnen dan ben je hartstikke dood tenzij je een speciaal programma volgt wat slechts voor enkelen is weggelegd. Oftewel je red het nooit voorbij de maan en in ons tempo zal het zeker decennia duren voor we uberhaupt bij Mars arriveren.quote:Op woensdag 18 januari 2017 15:19 schreef erodome het volgende:
Als ik al voor een hiernamaals ga dan ga ik niet voor buitenaards of iets in die geest, maar voor een andere dimensie.
Star Wars red het gewoon niet, Sterretocht komt veel verder maar heeft het uiteindelijk ook niet. Heel Amerika is trouwens 1 grote illusie bedoeld om af te leiden van het echte. Internet is trouwens hun verdediging die ze al over de hele wereld hebben ingevoerd met behulp van hun autochtoon Amerikanen in hun reservaten. Transformers is trouwens het meest veilig, maar dan alleen als je ook G1 kent.quote:Op woensdag 18 januari 2017 15:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
TRU is toch een betere plaats voor je. Welke anderen? Ik weet wel dat er in de VS een plan is gemaakt om de Death Star na te bouwen maar dat haalde het niet. Wapens om hele planeten mee echt in puin te schieten komen er voorlopig nog niet.
Een tijdmachine impliceerd dezelfde dimensie. Een andere dimensie bestaat gewoon naast de onze.quote:Op woensdag 18 januari 2017 16:53 schreef User8472 het volgende:
[..]
Je kan niet eens naar een buitenaardse iets of planeet anders dan de aarde want we hebben alleen een soort vliegtuig wat net de atmosfeer kan verlaten en weer kan terugkeren. Ga je er toch in en denk je verder te kunnen dan ben je hartstikke dood tenzij je een speciaal programma volgt wat slechts voor enkelen is weggelegd. Oftewel je red het nooit voorbij de maan en in ons tempo zal het zeker decennia duren voor we uberhaupt bij Mars arriveren.
Dimensies is ook niet goed om vele redenen die ik jou niet aan je neus ga hangen. Vooral tijdmachines zijn dingen waar je niet in wil trappen.
Je dient naar het enige echte hiernamaals te gaan van je enige thuiswereld je enige eigen planeet die we Aarde noemen. Helaas is alles verzonnen door mannen en kunnen vrouwen enkel ja of nee zeggen en de rest is allemaal van de mannen. Dus hebben vrouwen een nieuwe taal nodig en ik kan het verzinnen hoe ze dat moeten doen. Meer mag ik er niet over zeggen want anders is het geen geheimtaal meer. Maar ik zal het 1 vrouw leren en die zal het dan met andere vrouwen maken en dan kunnen ze met elkaar communiceren zonder mannen. Behalve ik dan maar ik wil het echt niet weten.
Aliens hier op Aarde of ergens in het Universum?quote:Op dinsdag 20 december 2016 05:02 schreef Faz3D het volgende:
Dus de aanname dat er aliens zijn is gering maar de kans is wel aanwezig.
Jammer, ik had echt iets kunnen uitmaken maar als mannen vrouwen blijven besturen dan houd het op. Veel succes met je spelletje.quote:Op woensdag 18 januari 2017 16:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Een tijdmachine impliceerd dezelfde dimensie. Een andere dimensie bestaat gewoon naast de onze.
En tjee, een geheimtaal voor vrouwen die dan is ontwikkeld door jou, een man. Ik zie een probleem die neerkomt op hetzelfde bezwaar dat jij hebt met dat door mannen verzonnen hiernamaals...
Aliens betekend buitenaards en dus niet van de aarde. Er heeft nog nooit iemand voet gezet op onze planeet die er niet op was geboren.quote:Op woensdag 18 januari 2017 17:06 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Aliens hier op Aarde of ergens in het Universum?
Eigenlijk zijn de zeedieren in de diepe riffen ouder en daarom grappiger. Crabpeople is ook al zo afgezaagd.quote:
En jij weet dat hoe?quote:Op woensdag 18 januari 2017 21:24 schreef User8472 het volgende:
[..]
Aliens betekend buitenaards en dus niet van de aarde. Er heeft nog nooit iemand voet gezet op onze planeet die er niet op was geboren.
Deductie, als er buitenaardsen waren dan hadden we dat allang gemerkt.quote:
We zijn hier net en we kunnen net vuur maken. Ik denk dat er op jouw 'deductie' nog wel iets aan te merken is.quote:Op maandag 23 januari 2017 09:49 schreef User8472 het volgende:
[..]
Deductie, als er buitenaardsen waren dan hadden we dat allang gemerkt.
De oudste voorwerpen in Nederland zijn 300.000 jaar oud, als jij dat 'net' vind dan kan ik het niet met je eens zijn om verschillende tijdsgerelateerde redenen.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 08:09 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
We zijn hier net en we kunnen net vuur maken. Ik denk dat er op jouw 'deductie' nog wel iets aan te merken is.
In vergelijking met de leeftijd van het universum is dat 'net'. We hebben sinds een paar dagen electriciteit en sinds een paar uur technologie. En waarom zouden wij ooit in staat zijn geweest tot het opmerken van buitenaards intelligent leven als we niet eens verder kunnen kijken dan onze 'straat'?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 08:28 schreef User8472 het volgende:
De oudste voorwerpen in Nederland zijn 300.000 jaar oud, als jij dat 'net' vind dan kan ik het niet met je eens zijn om verschillende tijdsgerelateerde redenen.
Wat bazel je nou jij bent van dezelfde planeet als ik en je zegt dat wij het universum zijn?? Ik kan er niet op ingaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 08:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
In vergelijking met de leeftijd van het universum is dat 'net'. We hebben sinds een paar dagen electriciteit en sinds een paar uur technologie. En waarom zouden wij ooit in staat zijn geweest tot het opmerken van buitenaards intelligent leven als we niet eens verder kunnen kijken dan onze 'straat'?
Optie 3 is dat de materie altijd heeft bestaan, altijd zal blijven bestaan en nog iets waar geen woord voor is bedacht. De materie brengt het immateriele voort, dat wil zeggen dat materie zichzelf beschrijft en als het zichzelf voldoende heeft beschreven is het bewust van zichzelf. En als ik dat kan typen dan zal het ook vast ergens anders getypt zijn, maar dan met andere benamingen en symbolen en ander soort computers, maar hetzelfde idee dus.quote:Er zijn 2 mogelijkheden:
We zijn inderdaad alleen omdat we een 'freak of nature' zijn.
We zijn niet alleen en dan zijn er (wiskundig gezien) oneindig veel andere intelligente beschavingen (want het heelal is oneindig).
Optie 2 is veel aannemelijker dan optie 1. Het is alleen wachten tot ze ons vinden. Of tot ze er voor kiezen om in contact te treden.
We hebben het toch over buitenaards intelligent leven? Zoals in, 'niet op de aarde'?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 09:50 schreef User8472 het volgende:
Wat bazel je nou jij bent van dezelfde planeet als ik en je zegt dat wij het universum zijn?? Ik kan er niet op ingaan.
Afgezien dat het een warrig verhaal is, hoe spreekt dit bestaan van buitenaards intelligent leven tegen? En wat is er gebeurd met je 'deductie'? Nu kom je ineens aanzetten met een stelling die je zelf niet eens begrijpt.quote:Optie 3 is dat de materie altijd heeft bestaan, altijd zal blijven bestaan en nog iets waar geen woord voor is bedacht. De materie brengt het immateriele voort, dat wil zeggen dat materie zichzelf beschrijft en als het zichzelf voldoende heeft beschreven is het bewust van zichzelf. En als ik dat kan typen dan zal het ook vast ergens anders getypt zijn, maar dan met andere benamingen en symbolen en ander soort computers, maar hetzelfde idee dus.
Ja, maar bezien vanuit ons eigen perspectief, namelijk dat er geen enkel bewijs voor is te vinden en het puur theoretisch is, net als een hiernamaals, waar ook geen enkel bewijs voor is maar enkel theoretisch (zie eeuwenlange religieuze discussies hierover).quote:Op dinsdag 24 januari 2017 09:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
We hebben het toch over buitenaards intelligent leven? Zoals in, 'niet op de aarde'?
Jij vind het een warrig verhaal, het is een warrig verhaal voor jou? Want dan moet je er eerst langer over nadenken zodat het minder warrig is, anders wordt je zo'n verward mens.quote:Afgezien dat het een warrig verhaal is,
Ik stel juist dat er intelligent leven elders bestaat.quote:hoe spreekt dit bestaan van buitenaards intelligent leven tegen?
Dat is juist het punt dat ik dit bespreek, om te begrijpen.quote:En wat is er gebeurd met je 'deductie'? Nu kom je ineens aanzetten met een stelling die je zelf niet eens begrijpt.
Voor een hiernamaals is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing te vinden, voor intelligent buitenaards leven wel.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 09:58 schreef User8472 het volgende:
Ja, maar bezien vanuit ons eigen perspectief, namelijk dat er geen enkel bewijs voor is te vinden en het puur theoretisch is, net als een hiernamaals, waar ook geen enkel bewijs voor is maar enkel theoretisch (zie eeuwenlange religieuze discussies hierover).
Wie zegt dat ik wetenschappelijk bewijs heb voor het bestaan van intelligent buitenaards leven of een hiernamaals? Wetenschap is een ander forum, het gaat om levensbeschouwing dus aub niet de dictator uithangen. Als jij je niet wil voorbereiden op een hiernamaals dan moet je dat zelf weten, open er dan zelf een topic over.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 10:04 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Voor een hiernamaals is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing te vinden, voor intelligent buitenaards leven wel.
Het topic wat over een hiernamaals gaatquote:Maar weer terug on topic:
Dat is jouw subjectieve mening, het is geen objectief iets tenzij jij wil zeggen dat jij de waarheid bezit en wij daarom allemaal naar jouw mening moeten luisteren en doen alsof we dat moeten uitvoeren. Ik deel alleen mijn mening, het is iets geheel optioneels, jij probeert het een ander op te leggen, te dwingen met nep argumenten.quote:Overigens vind ik het niet een warrig verhaal, het is een warrig verhaal.
Jij claimt (en dat heet dus geen 'mening'), zonder enige onderbouwing, dat er nog nooit iemand, die hier niet geboren is, een voet op deze aarde heeft gezet en dan zeg je vervolgens tegen mij dat ik jou iets probeer op te leggen?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 08:25 schreef User8472 het volgende:
Dat is jouw subjectieve mening, het is geen objectief iets
Ik heb toch al eerder contact gemaakt via mijn baanbrekende en onaardse visies op dit bestaan?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 08:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
In vergelijking met de leeftijd van het universum is dat 'net'. We hebben sinds een paar dagen electriciteit en sinds een paar uur technologie. En waarom zouden wij ooit in staat zijn geweest tot het opmerken van buitenaards intelligent leven als we niet eens verder kunnen kijken dan onze 'straat'?
Er zijn 2 mogelijkheden:
We zijn inderdaad alleen omdat we een 'freak of nature' zijn.
We zijn niet alleen en dan zijn er (wiskundig gezien) oneindig veel andere intelligente beschavingen (want het heelal is oneindig).
Optie 2 is veel aannemelijker dan optie 1. Het is alleen wachten tot ze ons vinden. Of tot ze er voor kiezen om in contact te treden.
Nee, ik stel dat, dus een wat als, en als er dan iets uit komt wat overeind blijft staan (dus een argument) dan zou het iets kunnen betekenen. Als het niet overeind blijft staan dan betekend dat dus ook weer iets en zo kan je iets zeker weten, dat wil zeggen genoeg om er verder iets op te bedenken. Dus dan zou het tot een verklaring kunnen leiden. Bijvoorbeeld de vraag; als er inderdaad buitenaards leven is, en zij hebben ruimteschepen, en zij hebben mogelijk onze 'sector' al gezien en weten van ons bestaan, waarom landen zij dan niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 13:51 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Jij claimt (en dat heet dus geen 'mening'), zonder enige onderbouwing, dat er nog nooit iemand, die hier niet geboren is, een voet op deze aarde heeft gezet en dan zeg je vervolgens tegen mij dat ik jou iets probeer op te leggen?
En door!
Jij bent van de aarde en als je toch spoken hebt gecontacteerd dan liegen ze tegen je en anders moeten ze maar landen om al hun ideeen te bewijzen. Anders behoort de aardlingen de eer.quote:Op zondag 29 januari 2017 08:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb toch al eerder contact gemaakt via mijn baanbrekende en onaardse visies op dit bestaan?
quote:Op zondag 29 januari 2017 10:03 schreef User8472 het volgende:
[..]
Jij bent van de aarde en als je toch spoken hebt gecontacteerd dan liegen ze tegen je en anders moeten ze maar landen om al hun ideeen te bewijzen. Anders behoort de aardlingen de eer.
Sinds wanneer zijn 'delusions of grandeur' 'baanbrekend'?quote:Op zondag 29 januari 2017 08:57 schreef Elzies het volgende:
Ik heb toch al eerder contact gemaakt via mijn baanbrekende en onaardse visies op dit bestaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |