abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167412775
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.

Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.

Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
pi_167412816
dem drugs doe
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 18 december 2016 @ 10:55:10 #3
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167412933
Vergeet het hiernamaals van 'geen enkele relatie tot deze realiteit' niet..

Wij willen altijd de relatie tot iets wat we kennen meenemen in dergelijke concepten, maar dat zou wel eens heel anders kunnen zijn.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  zondag 18 december 2016 @ 10:56:49 #4
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_167412961
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:43 schreef User8472 het volgende:
De aarde en diens hiernamaals is een zinkend schip en ik hoef niet te weten hoe het op de bodem is of in de lucht of in de ruimte. Dus opteer ik voor een buitenaards hiernamaals.
Dat is dan ook in de ruimte, G.
quote:
Het bestaan is een grote plek en wij zijn vast niet de enigen. Wij zijn ook vast niet de enigen die religie hebben bedacht en alles wat daar bij komt dus ergens moet er een uitweg zijn die leid naar een tussenruimte en vandaar uit naar andere beschavingen hun hiernamaals.
Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?
quote:
Dan zijn er 2 keuzes, ga ik voor een volledig uitontwikkelde beschaving met de hoogste hightech en alles en langste adem of ga ik voor een beschaving die in het tijdperk zit van pre industrialisatie.
Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_167413249
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:46 schreef spijkerbroek het volgende:
dem drugs doe
Nee dat is het niet.
pi_167413315
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2016 10:55 schreef Veldmedewerker het volgende:
Vergeet het hiernamaals van 'geen enkele relatie tot deze realiteit' niet..
Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.

quote:
Wij willen altijd de relatie tot iets wat we kennen meenemen in dergelijke concepten, maar dat zou wel eens heel anders kunnen zijn.
Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!
pi_167413350
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:56 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dat is dan ook in de ruimte, G.
We hebben het natuurlijk wel over een geestelijke ruimte, niet de fysieke.

quote:
Waarom bedenk je dan geen nieuwe religie hier op aarde die voldoet aan het hiernamaals en ga je daarheen na je dood?
Er is gewoon teveel concurrentie op het moment. En uiteindelijk zal ik de rest van mijn bestaan worden verward met Scientologen of gewoon alles wat gestoord is.

quote:
Of ergens daartussenin. Wel interessant dat hiernamaalsen ook nog in ontwikkeling zijn. Hele vroege hiernamaalsen zijn dus best wel vervelend?
Nou ik heb het allemaal al wel in grote lijnen gezien en het wordt inderdaad nogal vervelend allemaal. En een beetje fantaseren over de toekomst, daar is allang de lol van af.
  zondag 18 december 2016 @ 11:28:16 #8
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167413407
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 11:22 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik ongeveer snap wat je bedoeld. Alleen is de realiteit zoals we dat kennen ter discussie en het is nu eenmaal mogelijk dat er wel iemand ergens van ons afweet. Dus in diens realiteit bestaan we feitelijk al, ook al weten we dat zelf nog niet. En er zijn nu eenmaal manieren om aandacht te trekken, dat weten we allemaal wel denk ik. En diegenen die het niet weten: het is slecht maar tegelijkertijd alleen vanuit ons aards perspectief en niet perse voor een buitenstaander dus die zal het goed of slecht vinden, dat weet je nog niet en ook niet waarom.

[..]

Nou ik weet wel zeker dat het basis idee hetzelfde is: er is eten van planten (fruit), dat eet je op en schijt je weer uit, dan kun je kleding maken of ergens naar een warm klimaat gaan en als je dan een vreedzaam plekje hebt gevonden wat lijkt dat het een langere tijd vreedzaam kan zijn en blijven dan ga je daar je huisje bouwen en op zoek naar iemand van het andere geslacht en dan zijn er meer zoals jij die hetzelfde gaan doen!
Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?

Kun je je dat voorstellen?
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167413565
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 11:28 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt op vele manieren naar een andere realiteit gaan, een fysieke wereld is niet eens nodig, je kunt overgaan naar een wereld van licht bijvoorbeeld?

Kun je je dat voorstellen?
Nou laat ik het eerst anders voorstellen van enkel licht dan wordt alles weer wit en dan uit wordt alles weer duisternis dus dat laat ik even hangen.

Stel jij je eens voor dat er inderdaad leven daarbuiten is en dat zij al druk bezig zijn met communiceren net als wij, dan kan het toch zijn dat wij ons in hun "radioveld" zitten of als ze als glasvezel onzichtbare communicatie gebruiken, dat weet je dus niet. En misschien is het voor hen niet schadelijk of gewoon niet voor mensen, maar weet je dat wel zeker?

Maargoed geen bewijs ik weet het maar misschien maakt iemand zich daar wel zorgen om ons en kunnen wij daar naar toe. En als ze zich eenmaal met ons hebben bemoeit dan moeten ze het of allemaal oplossen of ons in hun geestelijke kelder stoppen dus dan worden wij een soort hel voor hen. En als we dan onschuldigen in onze hel krijgen worden ze hoe dan ook zo slecht als het maar kan. Het is even wat om voor te stellen maar zo zal het ongeveer gaan.

Maar ook met een primitievere soort, misschien zit er op dit moment wel iemand na te denken over onze god en of die wel ok is.

Maar als het zou moeten op de aardse bekende manier dan hebben we natuurlijk geen schijn van kans met onze technologie en in mijn persoonlijk geval vind ik het wel grappig als iemand me vraagt of ik liever astronaut had willen zijn.
pi_167414697
Dit lijkt me meer iets voor TRU.
pi_167415658
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 12:48 schreef Jigzoz het volgende:
Dit lijkt me meer iets voor TRU.
Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.
pi_167416827
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:39 schreef User8472 het volgende:

[..]

Nee want het is wetenschappelijk bewezen dat het universum erg groot is en aangezien wij bestaan bestaat de kans dat er ook anderen op andere planeten zijn ontstaan. En dat was het significante verschil. Ik zeg niet dat ik echt fysiek bewijs heb.
Wat heb je dan wel? Een idee om op een soort spiritueel niveau in andere wezens verder te gaan leven na de dood of zoiets? Beetje zoals scientology, maar dan andersom, ja?
  zondag 18 december 2016 @ 18:59:33 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_167424619
Je moet geloven wat je wilt, maar dit klinkt een beetje vergezocht.
pi_167428831
Het ligt een beetje aan hoe je het Universum zit, als je tijd als bijproduct ziet van iets constant en na de dood jij, als constante ziel het tijdelijke overstijgt en in het constante gedeelte komt, dan kan je prima elders terecht komen maar normaal gesproken, zou ik zeggen, blijf je dicht bij datgene waar je ervaring in hebt opgebouwd dus zal het waarschijnlijk de aarde zijn. Ik zou eerder in variatie van tijd denken, dus niet per se constant of lineair, maar jij in het midden van een cirkel en de cirkelrand is tijd mooi.
  zondag 18 december 2016 @ 21:10:19 #15
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167429947
Het blijft een kwestie van mikken, je moet een beetje mazzel hebben met dit soort dingen. Aan de andere kant is het wel altijd een verrassing.
pi_167437950
quote:

Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.
pi_167443970
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom is de aarde en een eventueel hiernamaals een zinkend schip? Buitenaards of niet, al het bestaan is tijdelijk te noemen en voortdurend aan veranderingen onderhevig. Dat zal voor een buitenaardse beschaving niet anders zijn.
Nou we hebben nu eenmaal geen echt ruimteschip, dus 1 die telt en waar we ergens mee komen. Ok de maan maar daar heb je gewoon niet veel aan. In de toekomst zou het een leuke buitenpost kunnen worden met een basis en wapens maar het is er niet. Ik geloof niet dat we het gaan redden om een ruimteschip te bouwen op het moment en ik zie geen verandering. De kans dat een alien ons komt redden is vrijwel nihil.
pi_167446555
Waarom geloof je niet dat we dat gaan redden? We hebben al regelmatig ruimteschepen gemaakt hoor :P
Conscience do cost.
pi_167463916
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:32 schreef ems. het volgende:
Waarom geloof je niet dat we dat gaan redden? We hebben al regelmatig ruimteschepen gemaakt hoor :P
Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.
pi_167465620
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:20 schreef User8472 het volgende:

[..]

maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd.
Bron?
Wie zijn die anderen? ginyu force en freesa?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_167465643
niet gewoon dood zijn :')
pi_167465657
quote:

[..]

Hmm ok we redden het wel alleen ben ik nu wel op een probleempje gestuit. Zie je wij hebben nucleaire wapens maar anderen hebben al hele planeten compleet vernietigd. Dus stel dat die Amerikanen het lukt om mensen naar de andere kant te brengen, dus de Japanners naar de hemel na WO2, hoe wil je dat met hele planeten doen. Dus daar moet ik ff over nadenken.
Naar mijn mening makkelijk op te lossen met een simpel verhaal of theorietje:

Waar komt het bewustzijn van ons mens-zijn vandaan? Naar mijn idee van een groter bewustzijn dat voor de aarde zorgt. Denk dan ook aan een religie joods en christelijk bijvoorbeeld, de geschiedenis daarvan. Want de geschiedenis zegt meer dan over het nu en het buitenaards leven.

Maar waar kwam dat grote bewustzijn dan vandaan? Ik denk dat we dan aan miljoenen miljarden menselijke jaren terug moeten gaan. Want hoe is het bijv mogelijk om als mens-zijn leven te scheppen cq creėeren? Dat is zo goed als onmogelijk.

Hoe kan het dan anders zijn dat dat 'eerste' bewustzijn waarschijnlijk ook andere bewustzijnen heeft gecreėerd? Dus de aanname dat er aliens zijn is gering maar de kans is wel aanwezig.

Want mij lijkt het dat je als een schepper creėerder er eerst achter moet komen wanneer je meer leven kan geven.

En denk daar maar eens overna, hoe beleven wij als mens onze wereld? In ons hoofd ;)
pi_167465698
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 05:02 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Waar komt het bewustzijn van ons mens-zijn vandaan?
Evolutionair overleveren, al eeuwen lang.
Zo bouwen we nog steeds aan dat menselijk bewustzijn, voegen iets toe of laten iets weg wat niet meer van deze tijd is.
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:59:26 #24
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_167466682
quote:

Zou de Heere Jezus ook voor de zonden van buitenaardse wezens zijn gestorven?
pi_167467479
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 04:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Bron?
Wie zijn die anderen? ginyu force en freesa?
Nee en nee, je kent ze niet geloof me.
pi_167467537
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 04:47 schreef Drug het volgende:
niet gewoon dood zijn :')
Jaja niet gewoon dood zijn wie denk hij wel niet dat hij is. Nou in ieder geval niet L Ron Hubbards reincarnatie ofzo, dat was echt iets anders.Ik nam ergens een andere afslag. Maar ik zit met heel veel dingen, aikido doet het wel voor mij maar we hebben wel een erg lastige positie vind je niet. Het Christendom geloof ik nog wel in maar het is natuurlijk wel fout om te denken dat "de hemel" de enige zou zijn, net alsof je het enige leven in het hele bestaan bent. Wat natuurlijk niet zo is :`)
pi_167467623
quote:
Want hoe is het bijv mogelijk om als mens-zijn leven te scheppen cq creėeren? Dat is zo goed als onmogelijk.
Tot hier had je helemaal gelijk maar verder heb ik wel een simpel theorietje voor je.

quote:
Hoe kan het dan anders zijn dat dat 'eerste' bewustzijn waarschijnlijk ook andere bewustzijnen heeft gecreėerd? Dus de aanname dat er aliens zijn is gering maar de kans is wel aanwezig.
Nou dat eerste bewustzijn heeft natuurlijk ook een papa en een mama. Zo is het met ieder leven, behalve die geslachstloze wezens voor mensen en alle dieren en insecten. En er zijn natuurlijk ook nog die dieren met 2 geslachten, die zijn eigen papa, mama en kind tegelijk.

quote:
Want mij lijkt het dat je als een schepper creėerder er eerst achter moet komen wanneer je meer leven kan geven.

En denk daar maar eens overna, hoe beleven wij als mens onze wereld? In ons hoofd ;)
Juist ja in onze hoofden.
pi_167467679
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 06:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Zo bouwen we nog steeds aan dat menselijk bewustzijn, voegen iets toe of laten iets weg wat niet meer van deze tijd is.
Maar om te overleveren moet je eerst weten hoe je moet overleven. Anders komt er geen overleveren meer. En dan blijft de boodschap ergens liggen. En dan is de boodschapper verantwoordelijk, de laatste die het had moeten zeggen. En eigenlijk is het gewoon zelfde liedje, andere zanger, zelfdje jasje, ander verhaal.
pi_167474788
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:12 schreef User8472 het volgende:

[..]

Maar om te overleveren moet je eerst weten hoe je moet overleven. Anders komt er geen overleveren meer. En dan blijft de boodschap ergens liggen. En dan is de boodschapper verantwoordelijk, de laatste die het had moeten zeggen. En eigenlijk is het gewoon zelfde liedje, andere zanger, zelfdje jasje, ander verhaal.
Overlevering is volledig natuurlijk en geen menselijke uitvinding die geleerd moest worden.
Kijk maar in de dierenwereld waar geen woord gesproken word maar elk dier instinctief de gevaren uit de weg gaat en leert door zien en doen.
pi_167477020
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 06:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Op DNA schaal etc kunnen wij veel begrijpen over het leven of het bewustzijn van ons als mens. Maar hoe is het überhaupt mogelijk dat het eerste bewustzijn bewust werd? En daar bedoel ik een scheppende hand mee. Oftewel een 'god' 'schepper' of een bewustzijn die het leven leven geeft.

Hoeveel miljarden jaren moeten wij dan terug in de tijd om dit in te zien? Dat is als mens en als wetenschapper onmogelijk omdat simpelweg een 'evolutie' theorie is die 'niet' ontkracht kan worden omdat er simpelweg geen 'absolute' waarheid is.

Er staat bijv in genisis 1 dat de aarde woest en ledig was. En dat de aarde werd geschapen in 7 dagen. Wat is dan tijd? In de ogen van god is 1 dag 1000 jaar. En de geest Gods zweefde over de wateren. Ik zie dat als een symbolische waarheid niet per definitie de absolute waarheid omdat die simpelweg niet te vinden is.

En de ark van Noach? Misschien de dinosaurussen die toen het leven verlieten. Hun 2 hebben het werk gedaan wetende dat er bij staat dat de tijd daarna snel ging en er is naar mijn idee niet een complete volkerenmoord ontstaan door god.

En de toren van babel dan? Daar staat ook een bepaalde waarheid in dat de tijd bijvoorbeeld te snel ging en dat er spraakverwarring ontstond.

Hoe kunnen wij als mens dan de absolute waarheid vinden? Oftewel als christelijk persoon? Die is nooit te vinden.

En als er geen absolute waarheid is, dan kunnen we in alles bijvoorbeeld geloven. Er zijn toch genoeg joodse moslimse en christelijke wetenschappers die wetenschap gewoon als werk zien.
pi_167480601
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:02 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Mijn mening is dat we helemaal niets doorgrond hebben en dus van begrijpen geen sprake is, er zijn wel veel theoretische paden met elk hun doctrine zoals het bestaan van een god bijvoorbeeld.
Die doctrines worden aangenomen op gezag en ontlenen hun bestaan niet uit eigen ondervinden.
Met andere woorden, men heeft van anderen geleerd dat er een god is inclusief de hele rambam er om heen.
Het is juist discipline die men in staat stelt zich zelf te ontwikkelen en zijn bewuste zijn te verruimen door de werkelijkheid te schouwen en er mee te interacteren.
Waarheid, waarheden zijn slechts subjectief, ieder heeft zijn waarheden maar die hoeven niets met werkelijkheid te maken te hebben.
Een oud spreekwoord luidt dan ook, mijn waarheid is een leugen voor jou en vice versa, jouw waarheid is een leugen voor mij.

We mogen ons gerust afvragen of er wel een eerste bewustzijn was of is, er is zeker sprake van een onophoudelijke beweging en beweging doet veranderen, niets is zoals het was, over twee eeuwen lijkt onze moderne tijd belachelijk primitief en bloederig geweest te zijn.
De schepping is ook nu immers gaande, met elk moment scheppen we onze tegenwoordige werkelijkheid.
Daarbij horen dus ook de evolutionaire dwalingen om zo als mensheid te vinden wat wel tot licht en leven leidt.

Bedenk dat als we onszelf geen etiketten opplakken die ons een scheidende houding doen aannemen jegens anderen, we gewoon mens zijn en deel van de mensheid.
Dat is mij inziend een werkelijkheid die we verdrongen hebben met onze aangeleerde waarheid van grens tot godsdienst.
pi_167545829
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Een oud spreekwoord luidt dan ook, mijn waarheid is een leugen voor jou en vice versa, jouw waarheid is een leugen voor mij.

Precies. Dé waarheid bestaat niet en als die al bestaat is het menselijke bevattingsvermogen te beperkt om die te aanschouwen en/of te begrijpen.

Een microbe in een druppel water kun je ook onmogelijk de omvang ons bestaan tonen. Wij mensen zijn een vergelijkbare microbe in dit onmetelijk grote universum.
pi_167548117
Een onwaarheid is natuurlijk pas een leugen als degene die hem uitspreekt weet dat het onwaar is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167550565
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 december 2016 11:44 schreef Molurus het volgende:
Een onwaarheid is natuurlijk pas een leugen als degene die hem uitspreekt weet dat het onwaar is.
Nee, dat is bewust liegen, een slechte eigenschap van een onbetrouwbaar persoon.
Voorbij het oppervlakkige zijn er diepere lagen om te doorgronden vooraleer we echt kunnen gaan begrijpen.
Men kan overtuigd zijn van zijn gelijk en toch zal ik het niet aannemen op zijn gezag als waarheid.
Niet voordat ik door eigen geestelijk streven ofwel het kan weerleggen of doordringen tot de werkelijkheid ervan waardoor ik het ook ten volle zal kunnen begrijpen.
pi_167550708
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:45 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, dat is bewust liegen, een slechte eigenschap van een onbetrouwbaar persoon.
Dat dat bewust is is impliciet wanneer we spreken van "liegen".

http://www.vandale.nl/gra(...)is/nederlands/liegen

lie·gen (loog, heeft gelogen)
1
met opzet onwaarheden spreken: hij liegt dat hij barst heel erg; dat liegt er niet om dat moet je niet onderschatten
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167572060
Nou ik heb een naam bedacht voor mijn 2 Goden: Kir en Air. Kir is het mannelijke en Air het vrouwelijke.
pi_168237110
Inmiddels ben ik al wat verder. De beste oplossing die ze me nu geven is dat ik een stel vrouwen moet zien te vinden die ik ga leren om een eigen taal te maken die geheel vrouwelijk is waarmee ze hun eigen vrouwelijk hiernamaals kunnen maken en daarna zou er een betere kans zijn op wereld harmonie en een einde aan alle oorlog, natuurlijk niet binnen een dag maar het zal jaren duren.

De reden hiervoor is dat alles mannelijk is op onze planeet en geen enkele man is het gelukt een taal te maken van vrouwen voor vrouwen. Hier en daar zijn er wel vrouwen geweest die het geprobeerd hebben met geheimtaal maar telkens hebben zij de verleiding niet kunnen weerstaan om het voor zichzelf te houden waardoor zij of erg slecht zijn geworden/geweest of het is ontdekt door mannen en geconfisceerd, hoe dan ook hebben zij het nooit publiekelijk gemaakt. Ik geloof voldoende dat er geen officiele vrouwelijke taal is in ieder geval, ik zag al wel iets van Ladaa een taal gemaakt door een feministe maar die taal is gewoon het mannelijke delen door 2 en het moet geheel vrouwelijk zijn. Hoge tonen voor vrouwen en lage tonen voor mannen werkt in ieder geval niet, er zijn 2 broden als het ware en niet 1 die door midden moet. De 2 broden moeten uiteindelijk door de helft en dan geruild worden maar dat is iets wat op dit moment voor onze beschaving nu eenmaal niet mogelijk is want eerst moeten er andere dingen gebeuren.

Het idee van 2 talen is dat mannen niet weten wat vrouwen denken en vrouwen niet weten wat mannen denken en dat er dan tolken zijn en organisaties die vertalen en op die manier bemiddelen op de meest eerlijke manier. In ons geval zijn de mannen te lang doorgegaan en daarom hebben vrouwen het recht op 2 talen te weten maar tegelijk kunnen mannen ook weer een andere taal maken. Het is natuurlijk nog toekomstmuziek om bv. een linux versie te hebben in een puur vrouwen taal of mannen taal, de bekende taal zal ook wel gewoon blijven maar bij conflicten moet men dus met zoiets gaan werken tot het conflict is opgelost.
pi_168244952
Als ik al voor een hiernamaals ga dan ga ik niet voor buitenaards of iets in die geest, maar voor een andere dimensie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 18 januari 2017 @ 15:50:45 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168245650
quote:

[..]

TRU is toch een betere plaats voor je. Welke anderen? Ik weet wel dat er in de VS een plan is gemaakt om de Death Star na te bouwen maar dat haalde het niet. Wapens om hele planeten mee echt in puin te schieten komen er voorlopig nog niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168247263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:19 schreef erodome het volgende:
Als ik al voor een hiernamaals ga dan ga ik niet voor buitenaards of iets in die geest, maar voor een andere dimensie.
Je kan niet eens naar een buitenaardse iets of planeet anders dan de aarde want we hebben alleen een soort vliegtuig wat net de atmosfeer kan verlaten en weer kan terugkeren. Ga je er toch in en denk je verder te kunnen dan ben je hartstikke dood tenzij je een speciaal programma volgt wat slechts voor enkelen is weggelegd. Oftewel je red het nooit voorbij de maan en in ons tempo zal het zeker decennia duren voor we uberhaupt bij Mars arriveren.

Dimensies is ook niet goed om vele redenen die ik jou niet aan je neus ga hangen. Vooral tijdmachines zijn dingen waar je niet in wil trappen.

Je dient naar het enige echte hiernamaals te gaan van je enige thuiswereld je enige eigen planeet die we Aarde noemen. Helaas is alles verzonnen door mannen en kunnen vrouwen enkel ja of nee zeggen en de rest is allemaal van de mannen. Dus hebben vrouwen een nieuwe taal nodig en ik kan het verzinnen hoe ze dat moeten doen. Meer mag ik er niet over zeggen want anders is het geen geheimtaal meer. Maar ik zal het 1 vrouw leren en die zal het dan met andere vrouwen maken en dan kunnen ze met elkaar communiceren zonder mannen. Behalve ik dan maar ik wil het echt niet weten.
pi_168247295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

TRU is toch een betere plaats voor je. Welke anderen? Ik weet wel dat er in de VS een plan is gemaakt om de Death Star na te bouwen maar dat haalde het niet. Wapens om hele planeten mee echt in puin te schieten komen er voorlopig nog niet.
Star Wars red het gewoon niet, Sterretocht komt veel verder maar heeft het uiteindelijk ook niet. Heel Amerika is trouwens 1 grote illusie bedoeld om af te leiden van het echte. Internet is trouwens hun verdediging die ze al over de hele wereld hebben ingevoerd met behulp van hun autochtoon Amerikanen in hun reservaten. Transformers is trouwens het meest veilig, maar dan alleen als je ook G1 kent.
pi_168247313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:53 schreef User8472 het volgende:

[..]

Je kan niet eens naar een buitenaardse iets of planeet anders dan de aarde want we hebben alleen een soort vliegtuig wat net de atmosfeer kan verlaten en weer kan terugkeren. Ga je er toch in en denk je verder te kunnen dan ben je hartstikke dood tenzij je een speciaal programma volgt wat slechts voor enkelen is weggelegd. Oftewel je red het nooit voorbij de maan en in ons tempo zal het zeker decennia duren voor we uberhaupt bij Mars arriveren.

Dimensies is ook niet goed om vele redenen die ik jou niet aan je neus ga hangen. Vooral tijdmachines zijn dingen waar je niet in wil trappen.

Je dient naar het enige echte hiernamaals te gaan van je enige thuiswereld je enige eigen planeet die we Aarde noemen. Helaas is alles verzonnen door mannen en kunnen vrouwen enkel ja of nee zeggen en de rest is allemaal van de mannen. Dus hebben vrouwen een nieuwe taal nodig en ik kan het verzinnen hoe ze dat moeten doen. Meer mag ik er niet over zeggen want anders is het geen geheimtaal meer. Maar ik zal het 1 vrouw leren en die zal het dan met andere vrouwen maken en dan kunnen ze met elkaar communiceren zonder mannen. Behalve ik dan maar ik wil het echt niet weten.
Een tijdmachine impliceerd dezelfde dimensie. Een andere dimensie bestaat gewoon naast de onze.

En tjee, een geheimtaal voor vrouwen die dan is ontwikkeld door jou, een man. Ik zie een probleem die neerkomt op hetzelfde bezwaar dat jij hebt met dat door mannen verzonnen hiernamaals...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168247521
quote:

Dus de aanname dat er aliens zijn is gering maar de kans is wel aanwezig.

Aliens hier op Aarde of ergens in het Universum?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:11:33 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168247632
Laat Crabman de volgende draaien
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_168255363
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Een tijdmachine impliceerd dezelfde dimensie. Een andere dimensie bestaat gewoon naast de onze.

En tjee, een geheimtaal voor vrouwen die dan is ontwikkeld door jou, een man. Ik zie een probleem die neerkomt op hetzelfde bezwaar dat jij hebt met dat door mannen verzonnen hiernamaals...
Jammer, ik had echt iets kunnen uitmaken maar als mannen vrouwen blijven besturen dan houd het op. Veel succes met je spelletje.
pi_168255382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:06 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Aliens hier op Aarde of ergens in het Universum?
Aliens betekend buitenaards en dus niet van de aarde. Er heeft nog nooit iemand voet gezet op onze planeet die er niet op was geboren.
pi_168255401
quote:
6s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:11 schreef SpecialK het volgende:
Laat Crabman de volgende draaien
Eigenlijk zijn de zeedieren in de diepe riffen ouder en daarom grappiger. Crabpeople is ook al zo afgezaagd.
pi_168255576
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:24 schreef User8472 het volgende:

[..]

Aliens betekend buitenaards en dus niet van de aarde. Er heeft nog nooit iemand voet gezet op onze planeet die er niet op was geboren.
En jij weet dat hoe?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
pi_168365700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:29 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

En jij weet dat hoe?
Deductie, als er buitenaardsen waren dan hadden we dat allang gemerkt.

Stel zo'n wetenschappelijke fictie aflevering waar buitenaardsen tussen mensen leven op onze planeet aarde en dat niemand het dan merkt, dat kan natuurlijk niet. Alle land was al in vroege tijden geclaimd en zodra iemand anders een claim op een stuk land zou maken dan zou dat vroeg of laat opgemerkt worden. En in het onwaarschijnlijke geval dat er toch iemand is geweest en we hebben het niet gemerkt dan is dat hetzelfde als een boom die omvalt in een bos waar niemand van ons bij was.
pi_168389923
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:49 schreef User8472 het volgende:

[..]

Deductie, als er buitenaardsen waren dan hadden we dat allang gemerkt.

We zijn hier net en we kunnen net vuur maken. Ik denk dat er op jouw 'deductie' nog wel iets aan te merken is.
pi_168390040
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:09 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

We zijn hier net en we kunnen net vuur maken. Ik denk dat er op jouw 'deductie' nog wel iets aan te merken is.
De oudste voorwerpen in Nederland zijn 300.000 jaar oud, als jij dat 'net' vind dan kan ik het niet met je eens zijn om verschillende tijdsgerelateerde redenen.
pi_168390278
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:28 schreef User8472 het volgende:

De oudste voorwerpen in Nederland zijn 300.000 jaar oud, als jij dat 'net' vind dan kan ik het niet met je eens zijn om verschillende tijdsgerelateerde redenen.
In vergelijking met de leeftijd van het universum is dat 'net'. We hebben sinds een paar dagen electriciteit en sinds een paar uur technologie. En waarom zouden wij ooit in staat zijn geweest tot het opmerken van buitenaards intelligent leven als we niet eens verder kunnen kijken dan onze 'straat'?

Er zijn 2 mogelijkheden:
We zijn inderdaad alleen omdat we een 'freak of nature' zijn.
We zijn niet alleen en dan zijn er (wiskundig gezien) oneindig veel andere intelligente beschavingen (want het heelal is oneindig).

Optie 2 is veel aannemelijker dan optie 1. Het is alleen wachten tot ze ons vinden. Of tot ze er voor kiezen om in contact te treden.
pi_168390936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:56 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

In vergelijking met de leeftijd van het universum is dat 'net'. We hebben sinds een paar dagen electriciteit en sinds een paar uur technologie. En waarom zouden wij ooit in staat zijn geweest tot het opmerken van buitenaards intelligent leven als we niet eens verder kunnen kijken dan onze 'straat'?
Wat bazel je nou jij bent van dezelfde planeet als ik en je zegt dat wij het universum zijn?? Ik kan er niet op ingaan.

quote:
Er zijn 2 mogelijkheden:
We zijn niet alleen en dan zijn er (wiskundig gezien) oneindig veel andere intelligente beschavingen (want het heelal is oneindig).

Optie 2 is veel aannemelijker dan optie 1. Het is alleen wachten tot ze ons vinden. Of tot ze er voor kiezen om in contact te treden.
Optie 3 is dat de materie altijd heeft bestaan, altijd zal blijven bestaan en nog iets waar geen woord voor is bedacht. De materie brengt het immateriele voort, dat wil zeggen dat materie zichzelf beschrijft en als het zichzelf voldoende heeft beschreven is het bewust van zichzelf. En als ik dat kan typen dan zal het ook vast ergens anders getypt zijn, maar dan met andere benamingen en symbolen en ander soort computers, maar hetzelfde idee dus.
pi_168391006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:50 schreef User8472 het volgende:

Wat bazel je nou jij bent van dezelfde planeet als ik en je zegt dat wij het universum zijn?? Ik kan er niet op ingaan.
We hebben het toch over buitenaards intelligent leven? Zoals in, 'niet op de aarde'?

quote:
Optie 3 is dat de materie altijd heeft bestaan, altijd zal blijven bestaan en nog iets waar geen woord voor is bedacht. De materie brengt het immateriele voort, dat wil zeggen dat materie zichzelf beschrijft en als het zichzelf voldoende heeft beschreven is het bewust van zichzelf. En als ik dat kan typen dan zal het ook vast ergens anders getypt zijn, maar dan met andere benamingen en symbolen en ander soort computers, maar hetzelfde idee dus.
Afgezien dat het een warrig verhaal is, hoe spreekt dit bestaan van buitenaards intelligent leven tegen? En wat is er gebeurd met je 'deductie'? Nu kom je ineens aanzetten met een stelling die je zelf niet eens begrijpt.
pi_168391080
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:54 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

We hebben het toch over buitenaards intelligent leven? Zoals in, 'niet op de aarde'?
Ja, maar bezien vanuit ons eigen perspectief, namelijk dat er geen enkel bewijs voor is te vinden en het puur theoretisch is, net als een hiernamaals, waar ook geen enkel bewijs voor is maar enkel theoretisch (zie eeuwenlange religieuze discussies hierover).

quote:
Afgezien dat het een warrig verhaal is,
Jij vind het een warrig verhaal, het is een warrig verhaal voor jou? Want dan moet je er eerst langer over nadenken zodat het minder warrig is, anders wordt je zo'n verward mens.

quote:
hoe spreekt dit bestaan van buitenaards intelligent leven tegen?
Ik stel juist dat er intelligent leven elders bestaat.

quote:
En wat is er gebeurd met je 'deductie'? Nu kom je ineens aanzetten met een stelling die je zelf niet eens begrijpt.
Dat is juist het punt dat ik dit bespreek, om te begrijpen.
pi_168391172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:58 schreef User8472 het volgende:

Ja, maar bezien vanuit ons eigen perspectief, namelijk dat er geen enkel bewijs voor is te vinden en het puur theoretisch is, net als een hiernamaals, waar ook geen enkel bewijs voor is maar enkel theoretisch (zie eeuwenlange religieuze discussies hierover).
Voor een hiernamaals is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing te vinden, voor intelligent buitenaards leven wel.

Maar weer terug on topic: aangezien wij hier 'net' zijn, kan er al oneindig veel buitenaards leven op de aarde zijn geweest zonder dat wij dat weten. En daarnaast, wie stelt dat intelligent buitenaards leven door ons waar te nemen is, als het nu aanwezig is?

Overigens vind ik het niet een warrig verhaal, het is een warrig verhaal.
pi_168460729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 10:04 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Voor een hiernamaals is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing te vinden, voor intelligent buitenaards leven wel.
Wie zegt dat ik wetenschappelijk bewijs heb voor het bestaan van intelligent buitenaards leven of een hiernamaals? Wetenschap is een ander forum, het gaat om levensbeschouwing dus aub niet de dictator uithangen. Als jij je niet wil voorbereiden op een hiernamaals dan moet je dat zelf weten, open er dan zelf een topic over.

quote:
Maar weer terug on topic:
Het topic wat over een hiernamaals gaat :)

aangezien wij hier 'net' zijn, kan er al oneindig veel buitenaards leven op de aarde zijn geweest zonder dat wij dat weten. En daarnaast, wie stelt dat intelligent buitenaards leven door ons waar te nemen is, als het nu aanwezig is?

quote:
Overigens vind ik het niet een warrig verhaal, het is een warrig verhaal.
Dat is jouw subjectieve mening, het is geen objectief iets tenzij jij wil zeggen dat jij de waarheid bezit en wij daarom allemaal naar jouw mening moeten luisteren en doen alsof we dat moeten uitvoeren. Ik deel alleen mijn mening, het is iets geheel optioneels, jij probeert het een ander op te leggen, te dwingen met nep argumenten.
pi_168490554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 08:25 schreef User8472 het volgende:

Dat is jouw subjectieve mening, het is geen objectief iets
Jij claimt (en dat heet dus geen 'mening'), zonder enige onderbouwing, dat er nog nooit iemand, die hier niet geboren is, een voet op deze aarde heeft gezet en dan zeg je vervolgens tegen mij dat ik jou iets probeer op te leggen?

En door!
pi_168507919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:56 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Er zijn 2 mogelijkheden:

Ik heb toch al eerder contact gemaakt via mijn baanbrekende en onaardse visies op dit bestaan? :')
pi_168508629
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:51 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Jij claimt (en dat heet dus geen 'mening'), zonder enige onderbouwing, dat er nog nooit iemand, die hier niet geboren is, een voet op deze aarde heeft gezet en dan zeg je vervolgens tegen mij dat ik jou iets probeer op te leggen?

En door!
Nee, ik stel dat, dus een wat als, en als er dan iets uit komt wat overeind blijft staan (dus een argument) dan zou het iets kunnen betekenen. Als het niet overeind blijft staan dan betekend dat dus ook weer iets en zo kan je iets zeker weten, dat wil zeggen genoeg om er verder iets op te bedenken. Dus dan zou het tot een verklaring kunnen leiden. Bijvoorbeeld de vraag; als er inderdaad buitenaards leven is, en zij hebben ruimteschepen, en zij hebben mogelijk onze 'sector' al gezien en weten van ons bestaan, waarom landen zij dan niet?
pi_168508657
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik heb toch al eerder contact gemaakt via mijn baanbrekende en onaardse visies op dit bestaan? :')
Jij bent van de aarde en als je toch spoken hebt gecontacteerd dan liegen ze tegen je en anders moeten ze maar landen om al hun ideeen te bewijzen. Anders behoort de aardlingen de eer.
pi_168508687
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:03 schreef User8472 het volgende:

[..]

Jij bent van de aarde en als je toch spoken hebt gecontacteerd dan liegen ze tegen je en anders moeten ze maar landen om al hun ideeen te bewijzen. Anders behoort de aardlingen de eer.
_O-
pi_168510155
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 08:57 schreef Elzies het volgende:

Sinds wanneer zijn 'delusions of grandeur' 'baanbrekend'? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')