abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167397293
Oke ben dus gepakt bij de NS op een traject.
Had kaartjes overgekocht van marktplaats die weekend vrije kaartjes en was nog in verpakking dus ging er vanuit dat het goed zat en vanaf mijn station kun je erin zonder poortjes te betreden dus hebben we het volgende station aan de hoofdconducteur het verhaal uitgelegd en hij scande het en zei dat het al is is gebruikt. Dus zei hij neem de volgende trein maar terug en daar kwam ik weer een conducteur tegen en die matste mij en mijn vriendin met 1 boete die dus alleen op mijn naam is omdat ik de enige was die kon bewijzen die ik was met een CJP pas met enkel naam achternaam en geboortedatum. Ik legde uit dat de boete niet bij mij thuis kan komen en gaf het adres van een vriendin maar ze hebben het vervolg van het huisnummer er niet bij geschreven. Bijvoorbeeld 8b, hebben ze 8 opgeschreven.
Als ze mijn bsn nummer niet hebben en zelfs het verkeerde adres komt het dan alsnog aan op mijn adres
Helemaal in de stress!
  zaterdag 17 december 2016 @ 18:15:56 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_167397321
Nu krijg je twee boetes, een voor het zwartrijden en een voor het opgeven van een vals adres.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_167397361
quote:
vanaf mijn station kun je erin zonder poortjes te betreden dus hebben we het volgende station aan de hoofdconducteur het verhaal uitgelegd en hij scande het en zei dat het al is is gebruikt
Dit soort kaartjes moet je ook inchecken. Waarom niet gedaan?

quote:
Dus zei hij neem de volgende trein maar terug en daar kwam ik weer een conducteur tegen en die matste mij en mijn vriendin met 1 boete die dus alleen op mijn naam is omdat ik de enige was die kon bewijzen die ik was met een CJP pas met enkel naam achternaam en geboortedatum.
Vreemd verhaal, normaal moet je uitstappen en dan kaartje kopen. Terugreizen komt niet voor.

quote:
gaf het adres van een vriendin maar ze hebben het vervolg van het huisnummer er niet bij geschreven. Bijvoorbeeld 8b, hebben ze 8 opgeschreven.
8 of 8b maakt weinig uit, dan komen de buren het wel langsbrengen.
  zaterdag 17 december 2016 @ 18:18:01 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_167397366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
Nu krijg je twee boetes, een voor het zwartrijden en een voor het opgeven van een vals adres.
Mag er ook wel eentje bijkomen voor het maken van absurd lange zinnen.
pi_167397380
quote:
En geen geldige identificatie. :o
pi_167397386
quote:
Nee ik heb erbij gezegd dat dit mijn vriendins adres is en dat heb zij er ook op geschreven
  zaterdag 17 december 2016 @ 18:19:23 #7
346939 Janneke141
pi_167397395
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:18 schreef meisjevanzuiden16 het volgende:

[..]

Nee ik heb erbij gezegd dat dit mijn vriendins adres is en dat heb zij er ook op geschreven
Blijft een vals adres, jij woont er namelijk niet.
pi_167397485
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Blijft een vals adres, jij woont er namelijk niet.
Dat heb zij er bij gezet hoor dat het een ander adres is dan mijn eigen
  zaterdag 17 december 2016 @ 18:24:27 #9
346939 Janneke141
pi_167397501
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:23 schreef meisjevanzuiden16 het volgende:

[..]

Dat heb zij er bij gezet hoor dat het een ander adres is dan mijn eigen
Waarom heb je niet je eigen adres opgegeven?
pi_167397624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom heb je niet je eigen adres opgegeven?
Omdat ik dan een probleem thuis heb en dat heb ik ook tgen de conducteur gezgd
pi_167397942
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:28 schreef meisjevanzuiden16 het volgende:

[..]

Omdat ik dan een probleem thuis heb
Met je toetsenbord?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_167397955
Je krijgt trouwens geen boete voor het opgeven van een vals adres als de conducteur dit niet heeft genoemd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_167398477
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je krijgt trouwens geen boete voor het opgeven van een vals adres als de conducteur dit niet heeft genoemd.
ze kunnen er toch achteraf achterkomen dat het een verkeerd adres is
pi_167398628
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:14 schreef meisjevanzuiden16 het volgende:
Als ze mijn bsn nummer niet hebben en zelfs het verkeerde adres komt het dan alsnog aan op mijn adres
Grote kans van wel, het nacontrole collectief ter bevordering van het incasseren van openbaar vervoer tarieven heeft onlangs nog extra controleurs aangenomen en geld vrij gemaakt voor de nieuwste digitalen technieken. Dit alles heeft er toe geleid, dat de enigste manier om nog onder boetes uit te komen, de vlucht naar verre oorden vormt.
pi_167400959
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:28 schreef meisjevanzuiden16 het volgende:

[..]

Omdat ik dan een probleem thuis heb en dat heb ik ook tgen de conducteur gezgd
Tja, de moraalridder in me zou zeggen: had je dat niet kunnen bedenken voor je zwart ging rijden? Wie z'n billen brandt...
pi_167411816
De deurwaarder haalt het huis van je vriendin leeg als je de boete niet gaat betalen. Wil je dat op je geweten hebben TS?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 09:02:38 ]
pi_167457586
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:14 schreef meisjevanzuiden16 het volgende:
Oke ben dus gepakt bij de NS op een traject.
Had kaartjes overgekocht van marktplaats die weekend vrije kaartjes en was nog in verpakking dus ging er vanuit dat het goed zat en vanaf mijn station kun je erin zonder poortjes te betreden dus hebben we het volgende station aan de hoofdconducteur het verhaal uitgelegd en hij scande het en zei dat het al is is gebruikt. Dus zei hij neem de volgende trein maar terug
Ja doei. Ze vragen je om uit te stappen en een nieuw kaartje te kopen / in te checken, of je krijgt meteen een boete. Je moet dan hooguit een half uur wachten op de volgende trein (behalve als je in de middle of nowhere woont, dan een heel uur :') ).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167478145
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja doei. Ze vragen je om uit te stappen en een nieuw kaartje te kopen / in te checken, of je krijgt meteen een boete. Je moet dan hooguit een half uur wachten op de volgende trein (behalve als je in de middle of nowhere woont, dan een heel uur :') ).
ervaring mee?
:P
pi_167478855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:51 schreef vaduz het volgende:

[..]

ervaring mee?
Ja tuurlijk. Wel eens vergeten in te checken, mocht ergens in een kutdorp eruit. Daar maar een bus gepakt ipv half uur wachten op volgende trein, die ging toch naar mijn eind station.

Mocht ook wel eens ergens in een kutdorp snel de trein uitrennen, inchecken en weer terug.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167478875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Wel eens vergeten in te checken, mocht ergens in een kutdorp eruit. Daar maar een bus gepakt ipv half uur wachten op volgende trein, die ging toch naar mijn eind station.

Mocht ook wel eens ergens in een kutdorp snel de trein uitrennen, inchecken en weer terug.
Vergeten of 'vergeten'?
pi_167478898
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:25 schreef vaduz het volgende:

[..]

Vergeten of 'vergeten'?
Wel echt vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')