Die won tenminste niet. De laatste jaren moeten we het doen met gimmicks als Conchita en Jamala. (beetje offtopic, maar vooruit)quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En toch vindt iedereen Verka Serducha hier op FOK! komisch
Zo heet mijn Youtube accountquote:Op vrijdag 16 december 2016 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En toch vindt iedereen Verka Serducha hier op FOK! komisch
Het grootste probleem van Pokemon themesong is dat het letterlijk nog nooit op de radio was geweest en dat bijna niemand de artiest had gekend van het lied als men er niet actief naar zou googlen omdat het verbonden was aan pokemon. En 20 jaar later is het ineens de verplichte jeugdklassieker, ofzo.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mensen zijn toch vrij om te stemmen waar ze op willen stemmen? Probeer je daar niet zo druk over te maken.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom een weldenkende Nederlander op een nummer als Born in the USA zou stemmen. Om maar te zwijgen over het tenenkrommend slechte nummer "Sex on Fire" dat weer enorm hoog staat.....
Ook begrijp ik er niets van waarom muziek dat kwaliteit van alle kanten uitstraalt zoals: Dream Theater, Opeth, Circus Maximus, Seventh Wonder, Porucpine Tree, Everon, Lionville, en zo kunnen we nog wel even doorgaan, er niet in staan.....
Gelukkig heeft mijn oog gespot dat Rush er dit jaar in staat en geniet ik stiekem ook wel een beetje van die heerlijke afwisselingen tussen herinneringen uit m'n verleden.
Ja, mensen zijn vrij om te stemmen wat ze willen, dat is waar. Muzieksmaak verschilt nu eenmaal. Ik kan er soms ook lastig bij dat er mensen zijn die uit hun plaat gaan op André Hazes, en ik frons mijn wenkbrauwen bij de populariteit van Adele en Caro Emerald, en dan heb ik het nog niet eens gehad over Maaike Ouboter en Claudia de Breij.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mensen zijn toch vrij om te stemmen waar ze op willen stemmen? Probeer je daar niet zo druk over te maken.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom een weldenkende Nederlander op een nummer als Born in the USA zou stemmen. Om maar te zwijgen over het tenenkrommend slechte nummer "Sex on Fire" dat weer enorm hoog staat.....
Ook begrijp ik er niets van waarom muziek dat kwaliteit van alle kanten uitstraalt zoals: Dream Theater, Opeth, Circus Maximus, Seventh Wonder, Porucpine Tree, Everon, Lionville, en zo kunnen we nog wel even doorgaan, er niet in staan.....
Gelukkig heeft mijn oog gespot dat Rush er dit jaar in staat en geniet ik stiekem ook wel een beetje van die heerlijke afwisselingen tussen herinneringen uit m'n verleden.
Vorig jaar heb ik dit topic niet zo gevolgd eigenlijk. Sorry als ik een oorlog ontketen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar goed, deze discussie was er een jaar geleden ook al, toen werden Stinho422 en Mani allebei gruwelijk mad dus we laten het dit jaar
Ik beloof dat ik niet boos zal worden.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het grootste probleem van Pokemon themesong is dat het letterlijk nog nooit op de radio was geweest en dat bijna niemand de artiest had gekend van het lied als men er niet actief naar zou googlen omdat het verbonden was aan pokemon. En 20 jaar later is het ineens de verplichte jeugdklassieker, ofzo.
Maar goed, deze discussie was er een jaar geleden ook al, toen werden Stinho422 en Mani allebei gruwelijk mad dus we laten het dit jaar
Bij Gangnam Style kan ik me nog voorstellen dat mensen daadwerkelijk om de muziek zelf erop stemden. Echt hoogstaand was het natuurlijk niet, maar wel catchy.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:58 schreef Jovatov het volgende:
Gangnam Style stond ook gewoon op 476.
Gimmicks horen nu eenmaal bij de Top2000.
Ach als het blijft bij een paar nummers op die 2000... boeien. Toch? Ik laat me er de pret niet door bederven.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja, mensen zijn vrij om te stemmen wat ze willen, dat is waar. Muzieksmaak verschilt nu eenmaal. Ik kan er soms ook lastig bij dat er mensen zijn die uit hun plaat gaan op André Hazes, en ik frons mijn wenkbrauwen bij de populariteit van Adele en Caro Emerald, en dan heb ik het nog niet eens gehad over Maaike Ouboter en Claudia de Breij.
Maar bij al deze voorbeelden heb ik tenminste nog het idee dat mensen stemmen op de muziek. Sure, het is muziek die ik kut vind, maar het is in ieder geval muziek, en het maakt blijkbaar een gevoel los bij mensen. Daarom kan ik dat nog wel tolereren als het dan echt moet.
Bij de Pokemon theme song is dat anders. Daar wordt niet op de muziek gestemd, maar op de gimmick. Mensen vinden het gewoon grappig en verpesten daarmee het hele idee van de lijst.
Als Skik mag blijven mag de rest er wel uit.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ach als het blijft bij een paar nummers op die 2000... boeien. Toch? Ik laat me er de pret niet door bederven.
Als je het mij vraagt, mag ALLE dialectmuziek eruit. Meteen. Wordt de lijst een stuk mooier van, maar ja.... hoort erbij.
Nee, ook geen Skik. Gewoon niet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Skik mag blijven mag de rest er wel uit.
Als catchy een waardige stemmotivatie is, dan is meezingbaarheid dat ook. En ik ga er vanuit dat alle stemmers op Pokémon dat direct meezingen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:00 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Bij Gangnam Style kan ik me nog voorstellen dat mensen daadwerkelijk om de muziek zelf erop stemden. Echt hoogstaand was het natuurlijk niet, maar wel catchy.
Ja zeg nee hou eens op!quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ach als het blijft bij een paar nummers op die 2000... boeien. Toch? Ik laat me er de pret niet door bederven.
Als je het mij vraagt, mag ALLE dialectmuziek eruit. Meteen. Wordt de lijst een stuk mooier van, maar ja.... hoort erbij.
Oh begrijp me niet verkeerd, ik ga waarschijnlijk nog steeds gewoon 16 uur per dag luisteren ja.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Geef het nog een paar jaar, en het merendeel daarvan is wel verdwenen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is Duits toch?quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja zeg nee hou eens op!
En Kristallnach dan?
Ja dialect is dialect hequote:Op vrijdag 16 december 2016 11:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is Duits toch?
Het gaat mij om Nederlandse dialectmuziek.![]()
Ik zal volgend jaar op het clublied van FC Dordrecht stemmen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Niets is mooier dan een liedje horen in je eigen dialect
Mensen mogen best wel eens wat trotser zijn op hun dialect.
Duits dialect, plat Kölschquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is Duits toch?
Het gaat mij om Nederlandse dialectmuziek.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |