Laffe bende.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Eerder deze week is de agressor bezweken aan zijn verwondingen. Tegen het meisje liep een onderzoek wegens poging tot doodslag. Die beschuldiging wordt nu mogelijk verzwaard tot moord of slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. Dit zal afhangen van de autopsie op het lijk van de aanrander.
What the fuck?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Tegen het meisje liep een onderzoek wegens poging tot doodslag. Die beschuldiging wordt nu mogelijk verzwaard tot moord of slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
Iets met al op de grond..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
What the fuck?![]()
Ze had zich dus gewoon moeten laten verkrachten.
Mensen hebben soms de neiging om dingen te verdraaienquote:Op vrijdag 16 december 2016 00:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
What the fuck?![]()
Ze had zich dus gewoon moeten laten verkrachten.
Noodweer was het toen ze hem op de grond werkte, en dat word moord of doodslag als je vervolgens doorgaat..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:16 schreef madam-april het volgende:
Op basis van de geschetste situatie in het artikel zou ik zeggen: noodweerexces
Of heel harde wind en veel regen en alles natuurlijk!quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:17 schreef Zolderkamer het volgende:
Noodweer is puur om weg te kunnen komen of de situatie te kunnen veranderen... maar ook geen greintje meer..
Wie zegt dat de dreiging voorbij is als iemand een keertje op de grond terecht komt?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Noodweer was het toen ze hem op de grond werkte, en dat word moord of doodslag als je vervolgens doorgaat..
Noodweer is puur om weg te kunnen komen of de situatie te kunnen veranderen... maar ook geen greintje meer..
Wat wil je anders doen als een meisje van 18? Die man bleef waarschijnlijk niet op de grond liggen na een duwtje.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Iets met al op de grond..
En iets met meerdere malen op het hoofd slaan met een scherp/puntig/hard voorwerp...
Noodweerexces? Vertel? Op grond waarvan? Een beroep op noodweerexces slaagt niet snel..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:16 schreef madam-april het volgende:
Op basis van de geschetste situatie in het artikel zou ik zeggen: noodweerexces
Op dat moment heb je genoeg tijd om weg te rennen/ hulp in te schakelen..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:19 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wie zegt dat de dreiging voorbij is als iemand een keertje op de grond terecht komt?
Mwaoh, hier kan een advocaat wel wat mee hoor. Weet niet meer hoe het heet, maar als je dus het reële idee c.q de reële angst hebt dat je als je niet slaat met die schoenhak dat je er dan aangaat c.q. verkracht wordt, dan betekent dat ook strafuitsluiting. Vraag is of dat hier bewezen verklaard kan worden, maar die kans bestaat wel.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Noodweer was het toen ze hem op de grond werkte, en dat word moord of doodslag als je vervolgens doorgaat..
Zorgen dat je wegkomt... (verder kun je je ook afvragen hoe je als jong meisje van 18 in je eentje een situatie met bezopen lui terecht komt..)quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wil je anders doen als een meisje van 18? Die man bleef waarschijnlijk niet op de grond liggen na een duwtje.
Maken dat je wegkomt?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wil je anders doen als een meisje van 18? Die man bleef waarschijnlijk niet op de grond liggen na een duwtje.
Een advocaat kan overal iets mee... Maar ze had dan beter in 1 slag met een bijl zn hoofd eraf gehakt.. dan was dat veel aannemelijker ipv herhaaldelijk op iemand die al op de grond ligt inbeuken..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, hier kan een advocaat wel wat mee hoor. Weet niet meer hoe het heet, maar als je dus het reële idee c.q de reële angst hebt dat je als je niet slaat met die schoenhak dat je er dan aangaat c.q. verkracht wordt, dan betekent dat ook strafuitsluiting. Vraag is of dat hier bewezen verklaard kan worden, maar die kans bestaat wel.
Misschien is ze al eens eerder verkracht oid? Zou "helpen" iig.
Het gebeurde bij een tramhalte. Dus ze was het wachten op een tram lijkt me.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zorgen dat je wegkomt... (verder kun je je ook afvragen hoe je als jong meisje van 18 in je eentje een situatie met bezopen lui terecht komt..)
Lastig wegrennen met maar 1 stiletto aan je voet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Op dat moment heb je genoeg tijd om weg te rennen/ hulp in te schakelen..
Dat laatste slaat dan weer nergens op en is blaming the victim..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zorgen dat je wegkomt... (verder kun je je ook afvragen hoe je als jong meisje van 18 in je eentje een situatie met bezopen lui terecht komt..)
Zonder stiletto's gaat idd veel beterquote:Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Cikx het volgende:
[..]
Lastig wegrennen met maar 1 stiletto aan je voet.
Ja? Al zat ze op een stoep te breien?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gebeurde bij een tramhalte. Dus ze was het wachten op een tram lijkt me.
Waarom..? Je laat een baby toch ook niet in een leeuwenhok achter?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste slaat dan weer nergens op en is blaming the victim..
En dan kun je ineens niet meer gaan rennen? Jezelf verdedigen mag, binnen redelijke grenzen. Ook wordt rekening gehouden met de geoemdstoestand. Maar niet Lles kan en mag juridisch gezien zo maar...quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gebeurde bij een tramhalte. Dus ze was het wachten op een tram lijkt me.
Mannen zijn roofdieren en dienen dienovereenkomstig tegemoed getreden te worden.. Ok..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom..? Je laat een baby toch ook niet in een leeuwenhok achter?
Ja zie mn edit..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mannen zijn roofdieren en dienen dienovereenkomstig tegemoed getreden te worden.. Ok..
Kun je wel wat mee hoor. Meisje was doodsbang, en wrs al eerder dergelijke ervaringen gehad of iemand nabij. Nee, is ook een term voor, die ik probeer te zoeken.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een advocaat kan overal iets mee... Maar ze had dan beter in 1 slag met een bijl zn hoofd eraf gehakt.. dan was dat veel aannemelijker ipv herhaaldelijk op iemand die al op de grond ligt inbeuken..
Je praat het wel goed.quote:
Hoezo eerder dergelijke ervaringen? Dan zou de zaak geen goed doen, als je dan gewoon weer in je eentje tussen dronken mensen gaat staan..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je wel wat mee hoor. Meisje was doodsbang, en wrs al eerder dergelijke ervaringen gehad of iemand nabij. Nee, is ook een term voor, die ik probeer te zoeken.
Hoezo waarschijnlijk al eerdere ervaringen gehad? Waarom neem je dat aan?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je wel wat mee hoor. Meisje was doodsbang, en wrs al eerder dergelijke ervaringen gehad of iemand nabij. Nee, is ook een term voor, die ik probeer te zoeken.
Die zal ze zelf niet opgezocht hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo eerder dergelijke ervaringen? Dan zou de zaak geen goed doen, als je dan gewoon weer in je eentje tussen dronken mensen gaat staan..
Ik neem niets aan en ik zoek niet noodweerexces, want ik ken die term.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo waarschijnlijk al eerdere ervaringen gehad? Waarom neem je dat aan?
En noodweerexces is wat je zoekt. Niet erg makkelijk daar een geslaagd beroep op te doen..
Misschien was ze bang dat hij haar zou kunnen inhalen. En die angst is terecht. Dat meisje zal de nieuwsberichten ook volgen elke dag. Ze wordt aangerand, ze raakt in paniek, en hoppa. Had die man maar van haar af moeten blijven, dan was het niet gebeurd.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan kun je ineens niet meer gaan rennen? Jezelf verdedigen mag, binnen redelijke grenzen. Ook wordt rekening gehouden met de geoemdstoestand. Maar niet Lles kan en mag juridisch gezien zo maar...
En terecht, want anders kon je zomaar wegkomen met moord in geval van een burenruzie..
Onzin.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo eerder dergelijke ervaringen? Dan zou de zaak geen goed doen, als je dan gewoon weer in je eentje tussen dronken mensen gaat staan..
Dat zoek je wel, want dat is precies wanneer een overtrokken verdedigingsreactie geaccepteerd wordt in het recht. Een geslaagd beroep er op is overigens erg lastig.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik neem niets aan en ik zoek niet noodweerexces, want ik ken die term.
Ik denk dat de kans groter is dat die creep naar haar toe is gegaan.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dat klinkt allemaal leuk en wel.. maar je kan niet in je eentje op een stapplek komen zonder dat je te maken krijgt met lui onder invloed die of iets roepen, of irritant worden, of ruzie zoeken..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je praat het wel goed.
Van het niveau als een vrouw een kort rokje draagt..
Nee, nee, en nog eens NEE. Je blijft met je tengels van het lijf en de goederen van een ander af, tenzij je er toestemming voor hebt er aan te zitten..
Niemand geeft aanleiding tot aanranding of verkrachting. Niemand wil ook aangerand of verkracht worden.
Nee, dat zoek ik niet, dat zeg ik je net.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zoek je wel, want dat is precies wanneer een overtrokken verdedigingsreactie geaccepteerd wordt in het recht. Een geslaagd beroep er op is overigens erg lastig.
Wat een aannames allemaal... die kwamen op klaarlichte dag zomaar aanlopen zonder dat er verder iemand op straat was?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die zal ze zelf niet opgezocht hebben.
White knight-gedachten boeien niet in de rechtspraak he? Er moeten wel concrete Anwijzingen zijn voor eea.. Die voldoen aan de eisen vd schuld- of strafuitsluitingsgrond..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien was ze bang dat hij haar zou kunnen inhalen. En die angst is terecht. Dat meisje zal de nieuwsberichten ook volgen elke dag. Ze wordt aangerand, ze raakt in paniek, en hoppa. Had die man maar van haar af moeten blijven, dan was het niet gebeurd.
Ik hoop wel dat dat meegenomen wordt in de rechtzaak. Een hoge straf voor zoiets, is onzin.
Dan had ze op dat moment hem nogmaals tegen de grond kunnen werken..quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien was ze bang dat hij haar zou kunnen inhalen. En die angst is terecht. Dat meisje zal de nieuwsberichten ook volgen elke dag. Ze wordt aangerand, ze raakt in paniek, en hoppa. Had die man maar van haar af moeten blijven, dan was het niet gebeurd.
Ik hoop wel dat dat meegenomen wordt in de rechtzaak. Een hoge straf voor zoiets, is onzin.
Omschrijf het dan eens, wellicht weten wij het wel.. Of komen wij wel op de term die jij bedoelt beter gezegdquote:Op vrijdag 16 december 2016 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat zoek ik niet, dat zeg ik je net.. Ik zoek een andere term, staat me bij dat ik iets dergelijks in een serie heb gezien. Maar was wrs Amerikaanse serie, dus de term bestaat niet bij ons.
Ja, je moet van aannames uitgaan, omdat je het dossier even niet voor je hebt liggen. En dus ga je uit van wat waarschijnlijk is, uiteraard niet omdat je het dan weet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal... die kwamen op klaarlichte dag zomaar aanlopen zonder dat er verder iemand op straat was?
Nogmaals wat een aannames...quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je moet van aannames uitgaan, omdat je het dossier even niet voor je hebt liggen. En dus ga je uit van wat waarschijnlijk is, uiteraard niet omdat je het dan weet.
Maar goed, jullie zitten lekker aan de sherry, ik kap hiermee.
Zie wel kansen voor haar, maar dat ligt wel aan feiten en omstandigheden.
Zelfde geld heeft ze zomaar iemand die vrij onschuldig haar benaderde met haar hakje kapot doodgeslagen.
Whut? JIJ ging er ineens en spontaan vanuit dat ze wel eerder aangerand was... Of erger...quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je moet van aannames uitgaan, omdat je het dossier even niet voor je hebt liggen. En dus ga je uit van wat waarschijnlijk is, uiteraard niet omdat je het dan weet.
Maar goed, jullie zitten lekker aan de sherry, ik kap hiermee.
Zie wel kansen voor haar, maar dat ligt wel aan feiten en omstandigheden.
Zelfde geld heeft ze zomaar iemand die vrij onschuldig haar benaderde met haar hakje kapot doodgeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |