Je kan het interne IP van de dreambox benaderen om zo in de WebUI te komen. Koppel een Raspbery PI aan je tv, benader de web portal en speel de stream af via vlc.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:35 schreef DutchieBre het volgende:
Hola, ik heb een Dreambox. Hier kijk ik kabel tv mee en de overige betaalde pakketten. Super tevreden mee. Echter vraag ik me af of er een mogelijkheid is om het binnenkomende pakket ook op een tweede televisie (boven) te kijken. Dien ik hier een tweede Dreambox voor aan te schaffen of bestaan er ook andere mogelijkheden? Ik heb overigens geen smart tv. Ik hoor graag jullie tips/ideeën :-).
Kun je dan ook apart van elkaar tv kijken? Oftewel beneden kijk ik Fox sports, boven kijkt ze Net 5 (ff waarheidsgetrouw benoemd ;-)). Ik heb nu bv een blackbox app op mijn Ipad, als ik daar de dreambox mee benader en bv een zender wijzig, wijzigt hij ook op tv.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:45 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Je kan het interne IP van de dreambox benaderen om zo in de WebUI te komen. Koppel een Raspbery PI aan je tv, benader de web portal en speel de stream af via vlc.
Nope.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:52 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Kun je dan ook apart van elkaar tv kijken? Oftewel beneden kijk ik Fox sports, boven kijkt ze Net 5 (ff waarheidsgetrouw benoemd ;-)). Ik heb nu bv een blackbox app op mijn Ipad, als ik daar de dreambox mee benader en bv een zender wijzig, wijzigt hij ook op tv.
Je Dreambox heeft waarschijnlijk maar één tuner, dus ja. Overigens, als je tweede TV een ingebouwde DVB-C tuner heeft (en alle moderne TV's hebben dat) dan kun je ook die gebruiken en hoef je dus geen tweede ontvanger aan te schaffen.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:55 schreef DutchieBre het volgende:
Dus
[..]
De enige oplossing is dus een tweede Dreambox?
Ja. Koop een clone in China.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:55 schreef DutchieBre het volgende:
Dus
[..]
De enige oplossing is dus een tweede Dreambox?
Tips welke bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 15 december 2016 21:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja. Koop een clone in China.
DM800 dan. En hoe bedoel je alle kanalen benaderen?quote:Op donderdag 15 december 2016 21:07 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Yes! En ik moet ergens een uitleg zien te vinden hoe ik alle kanalen kan benaderen
Je bedoelt ook de kanalen waarop je geen abonnement hebt?quote:Op donderdag 15 december 2016 21:07 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Yes! En ik moet ergens een uitleg zien te vinden hoe ik alle kanalen kan benaderen
Ik heb nu via iemand een Dreambox gekocht die ook alles heeft geīnstalleerd (dus ook betaalde pakketten bv)..quote:Op donderdag 15 december 2016 21:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
DM800 dan. En hoe bedoel je alle kanalen benaderen?
Genauquote:Op donderdag 15 december 2016 21:12 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je bedoelt ook de kanalen waarop je geen abonnement hebt?
Dat kost wat tijd om te typenquote:Op donderdag 15 december 2016 21:12 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik heb nu via iemand een Dreambox gekocht die ook alles heeft geīnstalleerd (dus ook betaalde pakketten bv)..
Dan gebruik je waarschijnlijk cardsharing en kun je beter contact opnemen met de toko waar je je huidige Dreambox vandaan hebt. Ik ben daar overigens ook wel in geīnteresseerd want ik probeer VOD van Ziggo op te nemen maar dat wil tot nog toe niet echt lukken. Ik kan wel meekijken met alles wat mensen in mijn wijk bestellen, ongeacht of dat wel of niet tegen betaling is.quote:
Vod op een dreambox heb ik nog nooit werkend gezienquote:Op donderdag 15 december 2016 21:17 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dan gebruik je waarschijnlijk cardsharing en kun je beter contact opnemen met de toko waar je je huidige Dreambox vandaan hebt. Ik ben daar overigens ook wel in geīnteresseerd want ik probeer VOD van Ziggo on Demand op te nemen maar dat wil tot nog toe niet echt lukken. Ik kan wel meekijken met alles wat mensen in mijn wijk bestellen, ongeacht of dat wel of niet tegen betaling is.
ow, was ik te onduidelijk?quote:Op donderdag 15 december 2016 21:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat kost wat tijd om te typen
Nee maar als ik moet uitleggen hoe het werkt met C-lines en f-lines dan is dat wat typewerk straks zal ik ff kijkenquote:
Ok, mag ook in een privé bericht hoor, weet niet in hoeverre dat mag hier namelijkquote:Op donderdag 15 december 2016 21:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nee maar als ik moet uitleggen hoe het werkt met C-lines en f-lines dan is dat wat typewerk straks zal ik ff kijken
Dat is ook helemaal niet nodig voor wat ik wil, het gaat mij erom dat je de VOD kanalen in je kanalenlijst kunt krijgen. Daarna kun je met een andere (gecertificeerde) ontvanger of interactieve CI+ TV de gewenste content opvragen en deze op je Dreambox bekijken. De vraag is echter of je die content dan ook op kunt nemen met zo'n Dreambox.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Vod op een dreambox heb ik nog nooit werkend gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |